Opel 10 millióért

Teszt: Opel Cascada 1.6 Turbo 200 LE

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2014.08.07. 10.00

Egy méretes, elegáns, vászontetős kabrió, ami után megfordulnak fiúk, lányok egyaránt. Nem gyakran történik velünk hasonló egy Opelben.

Mi ez?

 Astra-alapokra épülő, prémiumgyártók ellen szánt, vászontetős kabrió
Mit tud? Négyszemélyes, négyévszakos autó nyitható tetővel, sok extrával
Mibe kerül? Az 1,4-es motorral  7,2 milliótól, a tesztelt darab: 7,9-től
Kinek jó? Azoknak, akik tágas, elegáns  kabrióra vágynak

Cascada – sokan még nem is hallottak a több mint egy éve bemutatott új Opel kabrióról, de aki látta, biztosan megjegyezte magának.  Látványos és elegáns jelenség a vászontetős kupé, nem is véletlenül – az igazi prémiumgyártók ellen szánta ugyanis az új modellt az Opel. És ez nem is tűnik olyan vad ötletnek.

Külső

Hatalmas. Nem lehet mást mondani rá. Nemcsak a volán mögül, de már ránézésre is látszik a Cascada jókora termete, amely erősen megtagadja ősét, az Opel Astrát, amely az alapokat szolgáltatja.  Ezt inkább csak a tengelytávolság alapján lehetne rábizonyítani, mert  a hossza közel 30 centivel nagyobb annál, gyakorlatilag egy Astra kombi mérete. De minden szempontból közelebb áll a középkategóriához, nem lepődtünk volna meg akkor sem, ha Insignia kabrió lett volna a neve. Ebből következik, hogy a sportos és Opel kabrió szavak összekapcsolását most azonnal verjük ki a fejünkből. Még akkor is, ha a legerősebb, 200 lóerős, turbós benzinmotorral tesszük magunkévá a Cascadát.

Nem kell hozzá hosszú idő, és rájövünk, hogy ez az autó sokkal inkább az eleganciáról szól, mintsem a száguldásról. Ehhez kívülről adott is minden, többek között egy szépen feszülő vászontető,  ami viszonylag gyorsan, 17 másodperc alatt eltűnik a csomagtartóban, ha engedi az időjárás. Ezt a műveletet nemcsak a két ülés közötti kallantyúval indíthatjuk, de akár az autón kívülről is, a kulcs nyitó gombjának folyamatos nyomva tartásával is. Ez felettébb látványos,  sőt,  menő, de erős ujjpercek kellenek hozzá. Menet közben akár 50 km/órás sebességig is működik a nyitás/zárás, így nincs értelme igazán kapkodni.

Kényelmes, igényes a nappa bőrrel borított ülés. A támlát előre döntve magától előrecsúszik


Belső, csomagtér

Az ezer forint híján 800 ezres Nappa bőrborítás gyönyörű és igényes, és véletlenül sem egy Astrát juttatna az eszünkbe. A műanyagok és egyéb borítások is a jobbik fajtából valók, tényleg olyan érzésünk volt, mintha a masszív Insginiában ülnénk. Az érzet mellett sajnos a Cascada súlya is hasonlít ahhoz, ami a dinamikában és a benzinkútnál bosszulja meg magát. A komfort- és minőségérzet viszont egyértelműen pozitív, még ha a konkurensnek kikiáltott Audi A5-ös színvonalát nem is éri el az Opel Cascada.
 
Ergonómiából erős közepes az Opel, bár ha a leszámítjuk a középkonzoli gombrengeteget, akkor kevés dologba tudunk belekötni. Beszállás után az igazi prémium kupékhoz hasonlóan előrecsúszik a két első biztonsági öv, hogy könnyebb legyen azt elérni – igaz, erről könnyű lemaradni, mert indítás után azok automatikusan visszacsúsznak a helyükre. Hasznos, hogy a vászontető kallantyúja alatt találunk egy gombot, amely egyszerre emeli/ereszti az ablakokat – ennek minden kabrióban ott lenne a helye.

Masszív benyomást kelt a belső

A hátsó ablakokat külön-külön csak a vezető tudja húzogatni, a második sorban ülőknek nem jutott gomb. Ellenben kabrióhoz képest tágas hely igen, de azért ne higgyük azt, hogy igazán kényelmesen lehet ott utazni. A lábtér így is szűkös, átlagos méretű felnőttekből is csak a kompromisszumkészek férnek el egymás mögött. Hátsó utasok híján érdemes felszerelni a szélterelőt – de az igazat megvallva ennek csak városon kívül vesszük hasznát.

A csomagtér mérete is két személlyel lesz inkább elég: lehajtott vászontetővel 280 literes, amit bezárva 350-ig tornászhatunk fel. Ha nem akarunk túlságosan nagy csomagokat szállítani, elég lehet.

Milyen vezetni városban?

Kellemes. Arra azért nem feltétlenül tippelnénk látatlanban, hogy ez a Cascada legerősebb motorja, az viszont teljesen igaz, hogy erősebbet nem nagyon kívántunk bele – alulról is kellemesen húz az 1,6 literes, 200 lóerős, benzines turbómotor. Kiegyensúlyozottan és szépen teszi a dolgát, a 280 newtonméteres nyomaték pedig nem rossz dolog bőven 2000/perc alatti fordulaton, főleg akkor, ha inkább magasabb fokozatban, kényelmesen szeretünk autózni, mintsem üveghangon pörgetve a motort.

Ideális a 200 lóerős motor az 1,7 tonnás Opelbe

Semmiképpen sem spórolnánk a tolatóradaron, mert nélküle igencsak nehéz a parkolás. A hátsó ablak pici, gyakorlatilag semmi hasznosat nem látni rajta ilyenkor.  A belvárosban figyelni kell, mert a kormánymozdulatokra ugyan kellően direkten reagál az autó, de a karosszéria hosszú és a jármű fordulóköre is nagyobb a kényelmesnél. A futómű dicséretet érdemel, ügyesen elnyeli az úthibákat, az utastér pedig végig csendes, és közben rendkívül masszívnak is érződik.

Hosszabb távon?

A 9,2 másodperc százig nem sportautó kategória – itt bosszulja meg igazán magát az 1733 kilós saját tömeg. Ettől függetlenül nem tűnik lassúnak a Cascada, és ehhez képest nagyobb tempónál sem lassul érezhetően, bőven autópálya-tempó felett is van még ereje az 1,6 literes turbónak.  Végsebessége 235 km/óra.  Ennél fontosabb, hogy a vászontető olyan csendes,  hogy simán vetekedhet egy kupé hangszigetelésével. Az ülések nagyon kényelmesek, simán lehetne belőle hosszú távú utazóautó is, ha nagyobb lenne a csomagtere.  

A Cascada és a hasonló modellek árai

Opel Cascada 1.6 T Cosmo (170 LE) 8 440 000 Ft
Audi A5 Cabrio 1.8 TFSI (170 LE) 11 871 070 Ft
BMW 420i Cabrio (184 LE) 14 413 000 Ft
Peugeot 308 CC Feline 1.6 THP (200 LE) 8 680 000 Ft

Költségek, fogyasztás

Nem olcsó dolog egy prémium kabrió. Szerencsére kedvezőbb áron megvehető az Opel, mint a konkurenseknek kikiáltott német prémiummárkák, de a csúcs-benzinesért kért 8 millió forintot könnyen kifizetni itthon nem megy sokunknak. Ehhez képest nem is mérik igazán drágán a lóerőket, a 170 lóerős verzióhoz képesti 150 ezer forintos felár nem vészes, sőt, megéri áldozni rá. A fogyasztás a teljesítményhez és a nagy súlyhoz képest reálisnak mondható, mégsem kevés a gyakorlatban kicsivel tíz litert is meghaladó városi étvágy. Ezzel együtt a Cascada minőségérzete tényleg kiemelkedő, így ezzel a motorral csak ajánlani tudjuk. Annak, aki megteheti.

Mellette – Ellene
  • Kellemes minőségérzet
  • Kiegyensúlyozott motor
  • Tágas belső és csomagtér
  • Jól szigetelt vászontető
  • Csendes, de sportos futómű
  • Jelentős saját tömeg
  • Magas fogyasztás
  • Visszafogott menetteljesítmény
  • Túl sok gomb a középkonzolon

Műszaki adatok – Opel Cascada 1.6 Turbo ECOTEC 200 LE
Motoradatok
Lökettérfogat (ccm) 1598
Furat x löket (mm) 79,0 x 81,5
Hengerek / szelepek száma soros 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 147(200)/5500
Max. nyomaték (Nm/ford.) 280/1650-3500
 
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,2
Végsebesség (km/h) 235
 
Fogyasztás
Város (l/100 km) 8,6
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,7
Vegyes (l/100 km) 6,7
CO2 kibocsátás (g/km) 158
 
Méretek
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4.696/ 1.839/1.443 mm
Tengelytáv (mm) 2695
Csomagtér (liter) 280 (nyitott tetővel) / 350 (zárt tetővel)
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1733/407
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 56
Gumiméret 235/55 R17
 
Ár, költségek
Alapár (forint) 7 940 000 Ft
A szériafelszereltség fontosabb tételei sportfutómű, manuális légkondicionáló,elektromos ablakok, vezető-és utasoldali légzsák, oldallégzsákok, tempomat, 

Szavazás

Hogy tetszik a 10 milliós Opel Cascada?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • megint

    9,2-es gyorsulás nagyon gyér, hiába csinál jó futóműveket az opel ha ólom nehéz autókat gyárt.

  • ACC.600

    8 millióért autót is adnak szalonban, nem Opelt. Ebben a mondatban lehet keresni a nyavalygást.

  • v_Petya25

    ACC
    Akkor írd meg légyszi, hogy ki ad ekkora kabriót ennyiért.

  • Kempelen

    Megjöttek a fikázók a 307-esekből, Golf lV-ekből és E12-es Corollákból…
    Azok, akiknek a büdös életben nem lesz semennyi pénzük új autóra.

  • ACC.600

    Petya: direkt autót írtam és nem cabrio-t. 8 millió Ft-ért kitűnő Audi A3-t adnak szuper kondíciókkal.
    Norbi: így van, egy autó annyit ér, amennyit adnak érte. Ezért sincs egy darab Cascada sem az úton.
    Kempelen: nem is kell, hogy nekem legyen rá pénzem. A cég biztosít egy Q5-öt.
    Még valaki nagyszájú???

  • v_johny

    menőmanó:
    Merő kíváncsiságból: az a fogalom, hogy “hosszútávú minőség”, az mit takar? Egyébként pont az Opel termékei bizonyítottak már a tartósság kérdéskörben, elég sok modellt sikerült “letenniük az asztalra” amelyeket a “nép” mint elpusztíthatatlan típus(okat) tart számon… Persze az új technikai megoldások már össze tudják kutyulni a dolgokat.

  • v_johny

    ACC.600: Én -szinte- naponta látok egyet a városban jövet-menet… Egy már biztosan van ezek szerint…

  • Kempelen

    ACC! Gratulálok a céged Audijához! Ez valóban elég indok arra, hogy bármit lefikázz. Nyilván attól te is többet érsz, hogy Audit kaptál. Nehogy meglepődj, láttam már pár hozzád hasonlót kiesni jó autókból. Szánalmasak szoktatok lenni! De neked szurkolok, hogy sokáig megérj a cégednek egy Q5-öst. :-DDD
    Egyéb kérdés?

  • Kempelen

    Johny!
    manót ne faggasd ilyenekről, mert csak megzavarod.
    :-DDD

  • ACC.600

    Mindenkinek joga van a vélemény nyilvánításhoz. Az, hogy ez negatív vagy pozitív teljesen mindegy, illetve az, hogy ez kit zavar és kit nem, az teljesen elhanyagolható. Aki nem bírja a negatív kritikát, annak vannak nagyon jó tréningek, hogyan kell ezt kezelni.
    Igen a környezetemben is van egy Cascada, az Opel használja, mint céges autót német rendszámmal.
    Engem nem érdekel Magyarországon milyen típusú emberek esnek ki az Audikból. Ahol én dolgozom, ott nagyon komoly presztízse van eme autóknak, hozzáteszem joggal, hiszen kiérdemelte a gyártó.
    Komolytalan fricskákra nem válaszolok ezentúl, akinek bármiféle panasza van az forduljon az orvosához, hátha tud valamit ajánlani a durci cukor helyett.

  • bubibeka1.6

    Ez egy gyönyörű autó. Mivel én is 1.6 turbóra kényszerültem – a piacon tapasztalható alacsony futású diesel autó hiány miatt – így megismerve a kisturbósokat, szerintem jó lehet a motorja is.

    Nagy kár, hogy olyan nehéz mint egy E osztályos Mercedes, így feleslegesen sok üzemanyagot pazarol el a súly leküzdésére minden gyorsulásnál. Cabrionál tudom, hogy nem a száguldás a lényeg, bár a 2-300 kg amivel túlsúlyos nyílván dinamikusabbá is tenné, hanem a mai üzemanyag árat mellett akkor is sokat fogyaszt, amikor az ember nem tiporja.

    Csak egy kis összehasonlítás, mivel már több mint 10.000 km-t tettem bele február óta a Ford Focusomba.

    Mazda 6 2.0 diesel 2006 DPF (az utolsó 3 betű + 0,5 liter fogyasztást jelent sajnos): 6.5 liter/100 km vegyes használat. 151 le 195 nm (komoly 200.000 Ft os “chip” hatására csökkent le ennyire, 3-4 dl-t spórolt)1450 kg.

    Ford Focus 2011 1.6 turbós benzines, 182 le, 1333 kg, 7.0 liter/100 km a vegyes fogyasztás.

    Ismerős Golf VII 1,4 TSI 140 le simán eljár vegyesben 6.5 literrel, de az az autó csak 1250 kg.

    Tehát világosan látszik a saját és közvetlen tapasztalataimból, hogy egy nagyobb, nehezebb autóba ma még mindig diesel motor a hatékonyabb, és jobb választás hoszzú távon, hiszen kevesebbet eszik a 8 éves motor mint a high-tech új benzines több mint 100 kg súlyelőnnyel.

    Ugyanakkor fantasztikus előrelépés történt benzines fronton a fogyasztással kapcsolatban, mióta nem elavult kis szívó motorokat erőltetnek, hanem közvetlen befecskendezéses turbó egységeket.

    Még él bennem a horror, hogy az 1.4-es G Astra tempósan hajtva simán beverte a 9 litert, és az 1.6 os szívó olajzabáló változata pedig a 10-et is, de vegyesben is 8.5 volt, cserébe nem ment, hangos volt (130-nál 4.000-res fordulat).

    A diesel-t a részecskeszűrő fogja vissza, túlfogyasztást okozva.( A családi BMW 318 d -chippelve 150 lóerőre -5,5 literrel jár el, és természetesen szűrő nélküli még, míg a Mazdánk pedig 6,5-lel szűrővel)

  • menőmanó

    v_johny

    Egyszer már írtam neked, hogy 2 Opel is van a családban. Idősebb korában de 200.000km alatt sok kis apró, de annál bosszantóbb problémák adódnak.
    Együtt lehet velük élni, de nekem van egy másik összehasonlító alapom, ami sokkal keményebben van használva és 240.000km van benne.
    Ettől függetlenül nem tartom rossz autónak az Opelt és ezt a 200 lovas motort az új, könnyített Astrában ki is fogom próbálni.

  • v_Petya25

    ACC
    Az hogy 8 misiért milyen egyéb kategóriás autót vennél ezen autó ellenében az teljesen irreleváns. Ennyi erővel 100 db fasza Trabant is kijön az árából és azzal egyszerre 400 ember tud utazni…

  • Phrascarica

    Ez a cabrió nehéz mint egy teherautó, ha lemérnék elérné a két tonnát is a súlya ;)
    Pl.: egy Renault Traffic sokkal könnyebb, csak 1677 kg :), de hogy maradjunk a cabrioknál pl: BMW 645 convertibe: 1855 kg,de egy 630i csak 1700 kg, aztán nem 4 hengeres fűnyírómotor van bennük. Ezek az Opelek mintha 20 évvel le lennének maradva.

  • v_johny

    Phrascarica: Mégis miben van lemaradva az Opel 20 évvel? Ha a tömegre gondolsz, akkor ezen szegmensből (méretosztály) pl. a BMW 4-es cabrio-ja is ua súlycsoport, az Audi A5 cabrio szintén hasonló tömegű… Ha a motorokra, akkor pedig inkább olvass utána, hogy mekkora folyamatos fejlesztéseket hajt végre a motorpalettán az Opel. Sőt, továbbmegyek: megközelíthetjük azon szemszögből is, hogy talán a versenytársakra nézve ciki, hogy könnyebb karosszériával nem tudnak jobb fogyasztási átlagokat elérni, hiszen ua felszereltségű/motorizáltságú modell esetében az Opelek nem fogyasztanak (jelentősen/étékelhetően) többet…

  • zoldfulu2000

    Phras: honnan veszed ezt a sületlenséget? A 6os kabrió 1950kilónál kezdődik (és persze teljesen más liga).

    De egy vicces példával élve, az F10 (amely szerintem vitathatatlanul a kategória legjobbja lett), 100-150 kilóval nehezebb szinte az össze konkrensénél. És tudod mit? Tök mindegy. Mert egy jó autó.
    De ettől függetelnül szemétség, hogy végig azzal védték az E60 összes xarságát (hiányos törésbiztonság), hogy de az milyen könnyű. Persze, NCAP botrány, kihagyott biztonsági felszerelések, és drága aluelemek. Most meg hortelen nem számít a súly, hogy a BMW a legnehezebb…

  • zoldfulu2000

    És pl a viszonylag könnyű (új modern MLB-re épülő) A5 1.8TFSI 1695 kg, de komolyabb változatban az is felmegy 2 tonnáig. E200 kabrió pedig szintén 1725kg.

    SZóval nem látom a fene nagy műszaki előnyt a prémiumtriónál.

  • hulyemernok

    Az az igazság, hogy aki ilyen autót vesz annak csak és kizárólag a külső és a beltér számit. Ebben pedig ez az autó nagyon jó!

  • hova

    A németek percek alatt összehoznak egy autót,ez egy ilyen, nem is rossz kordé. Jó vágású, nehéz, erős, tekintélyes, olyan németes. Bárki elfogadná, ebben biztos vagyok.

  • Gianniz

    Ez az autó gyak. az autóipar összes hátrányát egyesíti. Erős, de nem megy. Dögnehéz benzines – tehát befogyaszt 12 litert. Kabrió, azaz beledobálják a csikket meg a rágógumit, ill. jól ki is utálnak belőle – itthon. Ezen felül szűk, nem praktikus, és nem is sportos (nagy súly megint).

    Felvágni meg? Ne röhögtessetek már egy kabrió Astrával?

  • v_Petya25

    Ezek szerint nem neked készült.

  • v_johny

    Gianniz:
    1, A “kabrió”-k nehezek, már csak a szerkezeti felépítésük miatt is;
    2, A “kabrió”-zás és a sportosság kettő különböző univerzum, nincs köztük feltétlenül párhuzam vagy összefüggés, az egy más szegmens (pl. M3 convertible).
    3, A nyitott tetővel való száguldás pont a “műfajnak” mond ellent;
    4, Én csak szánni tudom azon embereket, akik a kocsijukkal (bármilyen autójuk is legyen) szeretnék kifejezni önmagukat…

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.