911 GT3 – 9000. És ez csak a kezdet!

Vezettük: Porsche 911 GT3

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.08.06. 06.00

Nem, nem. A legpengébb Porsche 911 véletlenül sem az alsó hangon 560 lóerős Turbo S, hanem a GT3. Zárt pályán vezettük a 46 milliós szupersportautót.

Röviden – Porsche 911 (991) GT3

Mi ez?

Férfiálom, ezúttal nem XX kromoszómákkal.

Mit tud? Mindent, amire csak a szupersportautók képesek, közben olyan kényelmes, mint egy tucatautó.
Mibe kerül? Mai árfolyamon 46 253 247 forintba, de csak ha már megvívtál a többi vevőjelölttel a minimális kvótáért.
Kinek jó?  Annak, akinek a vezetés az első. A Turbo és a Turbo S is gyorsabb, de élményben a szívómotoros GT3 verhetetlen.

Észak-Amerika hagyományosan a Porsche legnagyobb piaca. A jenkik igényei olyannyira meghatározóak a fejlesztésekben, hogy a Targa születését is az ott belengetett ütközésvédelmi előírásoknak köszönhetjük. De van valami, amiben a Porsche nem enged Amerikának: az új GT3-ban sincs pohártartó.

Automata, nincs kézifék. És?

Cupholder tehát ohne, van viszont annyi új fejlesztés és eddig ismeretlen technika, hogy a rajongótáborban és a GT3-tulajok között is volt némi értetlenség az új modell kapcsán.

30 ezer győzelem után a Porsche hivatalosan abbahagyta a diadalok számolgatását. Elég sok jutott belőle a 911 generációira

Rendes kézifék helyett villanykapcsolóval működik a rögzítőfék, odavan a manuális váltó, ráadásul az autó még négykerék-kormányzású is lett, ami szintén gyanús. A Laguna 4Control sokat javult vele, de a hátul csatolt hosszlengőkaros futóművű Renault-nál volt hova fejlődni. A BMW viszont hiába próbálta négykerék-kormányzással agilissá tenni a nagytestű 7-est és az 5-öst, ez még nekik sem sikerült, pedig igézően jó autókat gyártanak. Erre pont a Porsche és pont a legsportosabb autójába teszi bele az összkerékkormányzást.

Nem köznapi 911

Mert a modellhierarchiában a GT-k előrébb állnak, mint a feltöltött 911-esek, hiába drágább, erősebb és gyorsul jobban a 911 Turbo, pláne a Turbo S. Kár vitatkozni, a GT2, GT3 és GT3 RS modellek eleve a sportrészlegnél születnek, nem a “nagyszériás” 911-es modellekkel egy helyen. 

Ideális az üléshelyzet, tökéletes a kormány fogása, optimális az oldaltartás és emberfeletti a hanghatás

Ez a tény aligha mindegy az ínyenceknek, mert ezen a szinten az is visszalépés, hogy az M3/M4 motorját a BMW most először Steyrben, a tömegtermelési soron gyártja a müncheni Sondermotorenbau helyett. Ettől persze még világraszóló élmény vezetni a sportlimuzint, de pont a szíve lett kevésbé különleges.

Fontosabb volt a PDK

Mivel kézi és PDK-váltós modell párhuzamos fejlesztésére nem volt kapacitása a Porschének, a hétfokozatú automata élvezett előnyt. Nem akármilyen váltóról van szó, képes például arra, hogy egyszerre kapcsoljon két fokozatot(!), mondjuk négyest és ötöst, majd a két kuplung zárásának mértékével játszva biztosítsa az erőátvitelt. Ehhez a fogyasztáscsökkentési trükkhöz akkor folyamodik a vezérlés, ha a kisebb fokozatban többet enne a motor, de a nagyobban túl alacsony lenne a fordulatszám.
 

Még egy Cayman GTS-ből vagy 911 Carrera 4S-ből átülve is hatalmas ugrás a GT3, pirosban, a sor végén

Ezen funkcióját utcán egy 911 Turbóban ki lehetne használni, ám most zárt tesztpályán vagyunk. Ha itt 30 l/100 km alatt marad a fogyasztás, akkor fölösleges volt bennünket a GT3 közelébe engedni. És egyikünk sem azért jött, hogy a GT3 beváltatlan ígéret maradjon. Nem is maradt.

Akinek letelt a kávészünete, indul a gyermekekért vagy csak rálátnak a monitorára, elég ha annyit tud róla, hogy az autó fenomenális és piramidális. Aki még ráér, az üljön be velem!

Pályagép, rendszámmal

Kagylóülések fogadnak, a fejtámlába vágott két lyuk a nadrágtartó öveknek szól. Ebből pont hiányzik, de rendelhető versenyautós csomag homológ bukócsővel, hatpontos övvel és tűzoltópalackkal. A GT3 ugyanis minden más Porschénél közelebb van a pályaverseny-autókhoz.

Alig van ellenfele a ringen, autópályán meg épp civilizáltságával nyűgöz le. Érthetetlen, hogy tudták ezt megcsinálni

Egészen különleges a kormány, amelyet optimális fogású velúrbőr borít (aki járatosabb a cipőfelsőrészek között, írja meg nyugodtan a hozzászólások közé, ha mégsem ez a velúr). A szinte függőlegesen álló volánon semmilyen hangerőszabályzó és tempomatnyomkodó gomb nincs, ez ugyanis az autó irányítására szolgál olyan sebességnél, amikor erre úgysem volna idő.

Akár a Honda S2000

A következő, ami belém hasít a 9000-nél kezdődő piros mező a műszercsoportot uraló fordulatszámmérőn. Ilyet utoljára a Honda S2000-ben láttam, amitől minden valamirevaló autóbuzinak  könnybe lábad a szeme.
 

Annyira érzéki és pontos a kormányzás, mintha saját kezünkkel mozgatnánk a kormányösszekötőket

Rajtolás után a GT3-ról azonnal kiderül, hogy kőkemény szupersportautó. Duplakuplungos váltója keményen dobálja be a fokozatokat és a többi PDK-val szemben nem kapcsol feljebb a leszabályozási fordulatszámnál, hanem üt egyet és ott ragad üvöltő motorral, a fakezű pilóta szégyenére.

Trükkös tengelytáv

50 km/óráig az első kerekekkel ellentétes irányba fordulnak a hátsók (maximum 1,5 fokkal), normál sebességnél az elsőkkel párhuzamos irányba állnak be a hátsó kerekek. A német Sport Auto tesztjében olvasottnál nem tudom frappánsabban megfogalmazni. A hátsókerék-kormányzás kis tempónál a jobb fordulékonyság miatt úgy hat, mintha rövidebb volna a tengelytáv, gyorsan hajtva a stabilabb útfekvés miatt az az érzésünk, mintha megnyújtották volna a tengelytávot.
 

Bőven 7:30 perc alatti köridőre képes a Nürbugring Nordschleifén. A GT3 kipróbálása után nem lepődöm meg ezen az értéken

Tényleg működik. A fordulókör kényelmesen csekély, de kilövés után a tesztpálya döntött falú kanyarjaiban és a szlalompályán is olyan rezzenéstelenül tépett az autó, mintha a sebességmérőn nem riasztóan háromjegyű számok ugrálnának.

Kerámiafék autóárban

Extraként 3,1 millió forintba kerül a tesztautókon kipróbált kerámiafék. Ez az összeg a féktárcsák extrém hőtűrése, kiemelkedő élettartama és a káprázatos lassulás miatt nem irreális követelés.

Száraz aszfalton a farmotoros autó lélegzetelállítóan rajtol és kanyarból kigyorsítva sem veszít fölényéből. Az erőelosztást a mechanikus sperrdiffit leváltó, elektronikusan vezérelt, lamellás önzáró differenciálművön kívül a két hátsó kerék oldalankénti fékezésével zsonglőrködő Porsche Torque Vectoring Plus is támogatja, kerekenként adagolva a hathengeres boxer nyomatékát.

Szénné forgatható boxermotorja egyenesen az ereinkbe üvölti a dalát. 9000-ig pörög

Amely egy remekmű. Ez látszik 125 lóerő/liter fajlagos teljesítményén is, tehát a 3,8-as szívómotor 475 lóerős 8250-es fordulatszámon, nyomatéka pedig 440 Nm 6250-en. Biztos lehet vele finoman is menni, kis fordulaton végigszaladni a váltó fokozatain és hetedikben, biztonságos távolságra a 315 kilométer/órás végsebességtől suhanni vele, hozva a 12,4 literes gyári vegyes átlagfogyasztást.

Felkavaró gyorsulás

Csakhogy erre itt most nincs idő, így az ismerkedős kör után csak azt az oldalát ismertem meg az autónak, amikor éhes kobraként reagál a gázra és fémes üvöltéssel forog a tiltásba 9000 felett.
 

Purisztikus sportgép: hátsókerék-hajtás, szívómotor. A GT3 RS szívómotoros lesz és még közelebb van a versenyautókhoz. A GT2 turbós és hátsókerekes


Emberfeletti, amit ez a motor tud. Ahogy rámar a benzinpárára és felpörög, az valóban versenyautós hangulatot áraszt. Úgy forog, mintha nem is volna rajta lendkerék, padlógáznál hármasban is ütésszerű leszabályozás figyelmeztet rá, hogy ez itt a főisten a félistenek között.

Több, mint malőr

Sikerült elhárítani a bajt, várhatóan nem ég porig több 991-es GT3 konstrukciós hiba következményeként

Sikerült elhárítani a bajt, várhatóan nem ég porig több 991-es GT3 konstrukciós hiba következményeként


Pár ismerősöm azzal a kérdéssel fogadott a menetpróba után, hogy kiégett-e az autó, amelyet vezettünk. Februárban ugyanis a Porsche leállította az autó gyártását, szüneteltette a kiszállítást és visszahívta az addig átadott 785 autót, mert két GT3 motorja kigyulladt, mindkét autó kiégett. Személyi sérülés nem történt, az anyagi kár jelentős. A gyár trélert küldött az autókért és azt kérte a tulajoktól, köztük Richard Hammond BBC-s műsorvezetőtől, hogy ne használják a járgányt, ami több mint kínos. A vizsgálatok szerint a hajtókar rögzítőcsavarja volt a ludas, végül a gyár az összes addig összeszerelt autóban motorcserével orvosolta a gondot. Sikerrel.

A gyorsulás százra egyetlen robbanás, közte egy váltással, két kanyar között úgy söpör a mutató 227-re, hogy nincs is időm megijedni. Amíg a PSM, a Porsche-féle ESP aktív, nem is kell félni, bár a futómű és a gumik mindent megtesznek, hogy a magukat elbízók se kerüljenek be azonnal az esti híradóba.

Túllép a normálison

Szavazás

Melyik az álomautód?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
Szédítően kanyarodik, pedig nem átlagautókból, hanem a Cayman GTS-ben, a 911 Carrera 2-ben és a már megénekelt 911 Targa 4S-ből ültem át, ami káprázatos egy mezőny. A központi csavaros felnikre szerelt, elöl 245/35 ZR20, hátul 305/30 R20-as abroncsok klasszikus sportgumik.

Lehetne Pirelli vagy Dunlop is, én épp a Michelin Pilot Sport Cup 2 képességein döbbenek meg. És a mai sportabroncs-generációk már nedves úton sem kapitulálnak úgy, mint egyoldalúan száraz tapadásra optimalizált elődeik. Tébolyító az a fölény, amit komoly Porschékből átülve mutat a GT3. Ez nem egy lépés, hanem egy ugrás a 911 Carrera felett, pedig istókuccse, én abban is világítottam.

Ez a rendszámos versenygép egy célszerszám, egy céllal: minél gyorsabban körbeérjünk egy versenypályán. Ezért van az automatikus váltó és ezért került bele hátsókerék-kormányzás. Nem büntet kifejezetten, de elvárja, hogy a vezető tudja, mit csinál.

Vulkánszerű erőkitörését átélve nedves úton gyeplő nélkül ebben is érvényesülne a hátsókerekes sportautók lezúzásának sorrendje: először a nagy gáz, utána a nagy erő, aztán a villanyoszlop.

46 millió. Inkább 50

Mai árfolyamon 46 253 247 forintba kerülne egy GT3. Ez nem az az összeg, amire érdemes nekiállni spórolni, mert kevesebb mozival, téli szalámival és nyaralással nem lehet a pár extrával inkább 50-55 milliós autót összehozni. Aki viszont megteheti, álljon be érte a sor végére, mert az autó minden egyes forintot megér ebből az átlagemberek számára feldolgozhatatlan összegből.
 

Szívó- és kipufogóoldalon is változó a szelepvezérlés, a motor száraz karteres olajozású. Hengerfejenként 2-2, a forgattyúsházból összesen két olajszivattyú nyomja az olajat a köztes tárolóba, hogy extrém oldalgyorsuláskor se maradjon kenés nélkül a motor

Nagyon sok álomautó kimaradt, ezért nem mondhatunk biztosat. de meg lennénk lepve, ha bármelyik Ferrari, Aston Martin Vantage S, Viper vagy Corvette ZR-1 kétségessé tudná tenni, hogy a 911 GT3 a világ legcivilizáltabb szupersportautója.


Egészen meglepő kényelemben utazhatsz vele egy versenypályáig, ahol kisütöd az agyad, ahogy csak egy szupersportautóval lehet, majd szunnyad a fenevad és ismét kényelem, béke, Bartók-rádió. Statisztikailag még van előttem négy évtized, de aligha fogom megbánni, ha leírom: a 991-es GT3-mal a 911 a tökéletesség új fokára ért.

Mellette – Ellene
  • Szuperszonikus kanyarsebesség
  • Lézerpontos kormányzás
  • Vérforraló motorhang
  • Káprázatos gyorsulás
  • Váratlan komfort
  • Ördögi fék
  • Stb, stb.
  • Közénk állt a vételár
Műszaki adatok – Porsche 911 (991)GT3
Motoradatok
Lökettérfogat (ccm) 3799
Furat x löket (mm) 102 X 77,5
Hengerek / szelepek száma Boxer 6/24
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 350(475)/8250
Max. nyomaték (Nm/ford.) 440/0625
 
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 3,5
Végsebesség (km/h) 315
 
Fogyasztás
Város (l/100 km) 18,9
Lakott területen kívül (l/100 km) 8,9
Vegyes (l/100 km) 12,4
CO2 kibocsátás (g/km) 289
 
Méretek
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4545/1852/1269
Tengelytáv (mm) 2457
Csomagtér (liter) 125 (elöl) 260 (hátul)
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1430/290
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 64 (felárért 90)
Gumiméret 245/35 ZR20 / 305/30 ZR20
 
Ár, költségek
Alapár (forint) Árfolyamfüggő, a cikk megjelenésekor kb. 46,2 millió Ft
A szériafelszereltség fontosabb tételei Porsche Active Suspension Management adaptív lengéscsillapítás, hétfokozatú PDK automatikus sebességváltó kézi kapcsolással, Porsche Torque Vectoring Plus elektronikus nyomatékelosztás
 

Szavazás

Szavazzatok! Az új GT3 megér nálad 10 pontot? Vagy elég neki 9, esetleg annyi sem?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • hova

    Erős, villámgyors, karcsú, lapos, megfőzi az ebédet menet közben és ki is elégít……….Mármint azt, akinek a vezetés az első. De mi helyett az első, mindenek előtt? Már bocsánat, ki az a barom, akinek egy autó vezetése az első? Akinek számolatlanul áll a pénze, nincs egyetlen rokona sem és árva testtel-lélekkel száguldozik, azt megértem.Vagy még lehet kivagyiságból is-sőt csak abból többnyire.

  • zoldfulu2000

    ” 911 GT3 a világ legcivilizáltabb szupersportautója.” Pedig még ezzel is lehet vitatkozni. A 911 nem szupersportkocsi. Az az olaszok ligája. A 911 ott ér véget ahol a Ferkák kezdődnek. Szupersport liga a Carrera GT és a 918.

    Egyébbként a Ferka készít civilizált autókat is de nem túl gyakran (California), azt inkább meghagyják a Maseratinak, ők a Porsche legközvetlenebb konkurensei.

    Ami tény, a 911 a legharmónikuasbb és legkiegyensúőlyozottabb sportkocsi, és bár nagyon jó, mégis mindig jobb lesz az újabb generációval. (De ez valahogy mindig utólag derül ki hogy még lehet jobb).

    De szerintem a 911 szellemiségét nem a GT sorozat testesíti meg hanem a sima Carrera vagy a Turbo.

  • megint

    zoldfulu, ezeket a nagy bölcsességeket inkább hanyagold, kibic vagy te ebben a kategóriában.

  • Kovijani

    Most elkezdek meditalni, es csendben mormolni: a penz nem boldogit, a penz nem boldogit…..
    Aaaaa! Nincs igazsag a foldon! Majd hatha lesz szerencsem ,es kiprobalhatom egyszer! Megvenni sajnos az elkovetkezo 600 evben nem fogom. Nem kell uj munkatars a lapnal? :)

  • zoldfulu2000

    megint: ha úgy vesszük, akkor a tesztelők is :)

    Kovijani: pedig nem olyan nagy dolog, csak tudni kell a prioritásokat :):
    Élményvezetések már kb egy egy főre jutó szállodaéjszaka büdzséjéből kijönnek. Csak guglizni kell. Személy szerint itthon én ilyesmit nem tartanék, még ahsználtan is túl nagy szám az utcán…

  • menőmanó

    9 pontot kapott mert automata, de a motor az szuper.
    Ezt közúton használni igazi isten kísértése.

  • a.szorenyi

    Kedves Zoldfulu2000!

    Ezen én is viaskodtam, de szerintem a GT3-nak kijár a szupersportautó titulus. Ezt a címet nem annyira az ár, inkább menetteljesítmények és a dinamizmus alapján ítélném oda. A California szerintem nem szupersportautó, a 911 sem, a Maseratik sem, kivéve persze az MC12-t. A 911 Turbónál és a Turbó S-nél (170-200 000 eurós alapárral) már elgondolkodnék a szupersportautón a performance miatt. Ez nem egy egzakt tudomány, de pont ezért érdemes beszélnünk róla.

    Üdv, Szörényi András

  • zoldfulu2000

    Azzel egyet értek hogy bnem gezalt tudomány, inkább üzlet :)

    Nekem ez az autó olybá tűnik mintha a Porschénél csinálni akartak volna egy beugró ferrarit (458ast), zaboléázatlanabb, nyersebb és drágább mint a sima 911esek.
    De a 458 sem szupersportkocsi, az az F40-F50-Enzo-Laferrari vérvonal. És ezek ellen a Porsche néha csinált konkurenset, ami a 959 GT1 Carrera GT és talán a 918as vonala.

    Nyilván hogy kinek mi kell az más krédés, én 430ast vezettem és olyan voltma az elején mint a megszeppent tini a bodrélyban, Azon paráztam hogy belátom-e az orrát kiállásnál, és hogy megszokjam azokat a dolgokat amik korábban természetesek voltak egy autóban. Aztán félúton csere és a 911 Turbo annyival civilizáltabb volt, nyilván saját fejjel sokkal inkább azt választanám. Persze ha már napi rutin lenne egy 911 vezetése, akkor biztos vonzana az ilyen ferka/GT3 élmény, sőt ha már nagyon tudnám vezetni őket akkor biztos a szuperpsotkocsi liga is.

    Ebben enktek nagyobb tuintok van, több féle asprotkocsit vezettetek, tényleg annyira addiktív a vezetési élmény hogy van értelme ilyen GT3asoknak? Vagy csak ügyfélversneyautónak valók?

  • bubibeka1.6

    Nehéz dolog ezt a típust besorolni, mert a teljesítménye és a hengerszáma alapján sem szupersportkocsi kategória, viszont jó alacsony a súlya.

    A 911 turbó az már 100 %-ig supersportscar kategória, ahogy a Nissan GTR is, Ferrari 458 Italia, Lamborghini Huracán, Audi R8 V10.

    Egyszer szívesen kipróbálnám élőben , mert a fizika szerint ennek a Porschénak vezethetetlennek, és veszélyesnek kéne lennie (farmotor, hátsókerék hajtás, farrnehéz), de a valóságban mégse.

  • hova

    350 km/h-körül ha ujjal megbököd a hátsó kerék felet, borul,mint a részeg ember.A HT ilyenkor szinte nulla!Szörényi úr, mint jelent önnek a civilizált vezetése ennek az autónak autópályán?

  • a.szorenyi

    Kedves Hova!

    Azt értem a civilizálton, hogy menni vele gyorsan, de nem vadul. Például német autópálya korlátozásmentes szakaszán, három sávval 180-250, hetedikben, biztonságos követési távolsággal.

    350-nel gyári adat szerint semmilyen Porsche nem megy, a 918 Spyder vége 345 a ezért nem tudom, mi lenne 350-nél, de gyanítom, hogy semmi. A 329 km/óra végsebességű 997 GT2-ről sosem olvastam még hasonlót sem, de azt versenypályán vezettem, ahol nem volt kellően nagy egyenes. Ám a 911 Turbót, amivel volt alkalmam egész közel kerülni a 300-hoz, kicsit sem éreztem bizonytalannak.

    Üdvözlettel, Szörényi András

  • a.szorenyi

    Kedves Zoldfulu2000! A GT3 nagyon meglepett, hogy mennyire más, mint a többi szívó és turbós 911. A hangja, a felpörgése, a szigora tényleg addiktív, legalábbis szerintem.

  • bubibeka1.6

    Majd az eladások igazolják ennek a modellnek a létjogosultságát, mindenesetre számomra kicsit értelmetlen. A 911 Turbó egy könnyen vezethető, brutálisan gyors autó, akár mindennapi használatra. A 911 GT3 RS, ill. GT2 RS pedig nagyon jó versenypálya gép. Ez pedig a kettő közötti átmenet lehet a leírtak alapján, tehát hétköznap már kín vele közlekedni, versenypályára pedig túl puha. Érdekes. Persze csak akkor tudnám meg, hogy a 3 tesó mellett ennek is van értelme, ha végre egyszer kipróbálhatnám.

    Fel is teszem a kérdést, mivel a neten semmilyen megoldást nem találtam:

    Szeretnék egy hétvégre (2-3 nap) minimum 300 lovas hátsó vagy összekerekes sportmodellt bérelni. Tud ilyet valaki ? Már egy 370Z is jó lenne.

  • hova

    Azt értem a civilizálton, hogy menni vele gyorsan, de nem vadul.”

    Értem uram, nem akarok tovább kötözködni, de ugye ez az indok semmit sem mond, de tudom,hogy on úriember módjára viselkedik azt úton, de mindenkiről ez nem mondható el, aki ilyen v ehhez hasonlóan erős autót vezet.
    Más:ez az autó-bizonyos átalakításokkal közel 400 km/h-t tudott és tud ma is és ha rosszban sántikál, valahogy meg kell állítani. Van ennél egy alaktalan, durva kinézetű arctalan autó, ami mindenkit megver az utakon, de csak pár db. lézeng erre-arra. Erre céloztam a hátsó HT-nál, de ezt önnek nem kell tudnia, bocsánat, hogy szóba hoztam. Szép és erős autó ez, biztosan élmény vezetni / az is! / de kevés sétálgat az utakon és ha valaki nem úriember, öszezavarja a többieket. Köszönöm!

  • hova

    Vagy pl. futok és nem rohanok?,,, Mi a különbség? Semmi.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítmény-optimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

F1: Wehrlein készen áll, hogy beüljön a Mercibe

A Mercedes neveltje, Pascal Wehrlein úgy gondolja, készen áll a kihívásra, ha Toto Wolffék úgy döntenek, vele pótolják a visszavonuló Nico Rosberget.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

Minden évben jön egy-egy elektromos Mercedes

Felső fokozatba kapcsol a Mercedes-Benz villanyautó-projektje: kilenc éven belül tíz vadonatúj elektromos modellnek kell piacra kerülnie.

F1: A Mercedes-főnök nem hajt Alonsóra, Vettelre

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondja, nem igazán szeretné elcsalni Sebastian Vettelt a Ferraritól vagy Fernando Alonsót a McLarentől Nico Rosberg helyére. Kimi Räikkönen nincs a képben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.