Röviden – Mercedes-Benz C 220 BlueTEC

Mi ez?

S-osztálynak látszó középkategóriás Mercedes

Mit tud?Prémium életérzést, rengeteg extrát nyújt
Mibe kerül?Alapáron 10, gazdagon felszerelve 20 millió körül vihető haza
Kinek jó? Mercedes-bolondoknak, vagy bárkinek, aki csinos és jó, a középkategória határait feszegető négyajtósra vágyik
A Mercedes C-osztály mindig is kapós volt, a legutóbbi változat 2007-es piaci bevezetése óta világszerte több mint 2,4 millió darabot adtak el a belőle. Az új C-osztályra talán még ennél is nagyobb siker várhat, hiszen szebb, igényesebb, tágasabb és nem utolsó sorban fiatalosabb az elődnél. 

Nem kell mindig ennyire hasalnia, a légrugóval megemelhető a kasztni

Külső

Már a CLA is bitang jól nézett ki, de formában a C-osztály, ha lehet, még erősebb lett. Szemből egy töpörödött S-osztályt láthatunk, hosszú orr, lapos, széles test, dinamikus megjelenés, rafinált vonalak, dögös ívek mindenfelé. Szóval dolgoztak vele rendesen, de megérte, szép lett a végeredmény. Persze az AMG-csomag tagadhatatlanul sokat dob a látványon.

Ez is szinte egy műremek, pedig csak egy visszapillantó

Belső

Belseje a külsőhöz hasonlóan vagány. Ez a Merci már régen nem a nyugdíjasok Mercije, hanem bárki bevállalhatja még 30 alatt is. Feltéve, ha van rá rengeteg pénze. A formák, az anyagok mind mind jól néznek ki, kívánatosak, még az olyan apróságok is a végletekig átgondoltak, mint az ülésfűtés, -szellőztetés kapcsolói. Az automatikus váltó karja pont annyi helyet foglal el, amennyit kell neki, a HUD könnyen olvasható, és a mercis hóbort miatt ezer funkcióval felruházott baloldali bajuszkapcsoló használatára is rá lehet érezni.

Kétféle orral is kapható, ezen éppen az óriási csillagos változat díszlik

Adatlap

Mercedes-Benz C 220 BlueTEC

Turistaosztályról a businessre 1
Motor2143 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény170 LE
Nyomaték400 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)8,1 sec
Végsebesség234 km/h
Fogyasztás (vegyes)4,2 l / 100 km

Egyedül a bal térdhez került rögzítőfék-gomb idétlen, de hát ugye ez is olyan dolog, amit csak egy Mercedesnek néz el az ember. Mindenki ezt szokta meg, így nem változtattak rajta. Középen a vezérlőtárcsa fölé furcsa fémplasztika tornyosul, aminek a teteje egérpadként működik. Ráférne még egy kis finomítás, mert a működése messze van az ösztönszerűen használhatótól. De tagadhatatlanul látványos berendezési tárgy. Hasonlóan érdekes a kesztyűtartóba elszállásolt légfrissítő is, ami bármi másra jobban hasonlít, mint amire valóban való. Mentségünkre szóljon, hogy a jószag-patron nem volt benne, így pohármelegítőtől indukciós töltőig ezerféle tipp jött a funkciójára, míg ki nem találtuk.

A Head up Display már könnyebben megfejthető eszköz, csodás találmány, és a sebesség mellett az aktuális sebességkorlátozó táblákat is felismeri, kijelzi a rendszer. És ez itt nem valami olcsó, műanyaglapra vetítős megoldás, hanem igazi, a szélvédőre világítós modell. A belső összeszerelésének minősége viszont mintha elmaradna a bajor konkurensétől. Bízzunk benne, hogy a tesztautó egyedi baja, hogy nyikorognak, recsegnek benne itt-ott a műanyagok. Valószínűleg más autóban nem nagyon tűnne fel, csak a Mercedesben uralkodó csendben tudják átlépni a zavaró szintet. 

Merész színösszeállítás

Tér

Az új C-osztály a 8 centiméterrel hosszabb tengelytávval elsősorban a hátsó utasoknak szerez nagyobb örömet, térdben egész tágas az autó második üléssora. A feláras, a sötét tetőkárpittól nyomasztó belsőt mégis otthonossá varázsoló üvegtetőt azonban húzzuk le az extralistáról, ha az átlagnál valamivel magasabb utasok is ülnek ide, mert különben a fejtető belekarcol majd a sötét kárpitba. De ebben az autóban inkább igyekezzünk előre ülni. Leginkább a kormány mögé.

Gyönyörű minden részlete

A C-osztály csomagtartója 480 literes, többemeletes, és a legtöbb dolgot tudja, amit egy raktérnek tudnia kell. Van benne világítás, elektromos csatlakozó, kampók, plusz még gombnyomással is nyitható, csukható, nem kell összekoszolni az érzékeny kezeket. Sőt, ügyesen oldották meg azt is, hogyha nem akarjuk gombnyomással nyitni-csukni, akkor se kelljen tiszta erőből küzdeni a villanymotor ellen.

Hogy megy?

Egész tisztességesen szalad. 170 lóerő ugyan nem a világ vége, de az új C-osztály jóval könnyebb az elődnél, így papíron 7,7 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót, amiben a villámgyors, kényelmes hétfokozatú automatikus váltó segít. A 2143 köbcentis dízelmotor roppant civilizált darab, csendes, és olyan kiegyensúlyozott, akár egy hathengeres, pedig csak négy dugattyú dolgozik benne.

Csendes, takarékos és erős

Bár a légrugó úri huncutságnak tűnhet, meg ugye ebben a kategóriában nem is annyira jellemző (most először rendelhető), azért mégse ezt húzzuk le elsőként az extralistáról, ha spórolni kell. Amellett, hogy gombnyomásra érezhetően feszesebbé tehetjük vele az autót, van egy másik hasznos funkciója is, mégpedig hitvány úton – ha véletlenül ilyen helyre keverednénk vele – segítségével elegánsan megemelhető a kasztni. 
A középkonzol bal oldalán lévő Agility gomb nyomkodásával további személyiségváltozásra bírható rá az autó, a spórolóstól a kényelmesen át a sportosig. Ilyenkor a motorvezérlés mellett a futómű, a kormányrásegítés, a start-stop rendszer, és a légkondi is másként viselkedik. Ha ez nem lenne elég, van Custom mód is, ahol azt és úgy állít be a tulaj a felsoroltak közül, amit és ahogyan csak akar.

A príma Burmester hifi alig negyedmillió. Vicc nélkül alkalmi vétel.

Futóműve a légrugóknak köszönhetően elképesztően civilizált darab, kevés úthibát lehet megérezni vele. A változó áttételű kormányt pedig valószínűtlenül keveset kell forgatni parkoláskor, vagy szűk helyen evickéléskor. Ez is olyan dolog, ami először fura, aztán rácsodálkozik az ember, hogy vajon miért nem ilyen minden kormány a világon?
Városban a temérdek szenzor figyel az autó épségére, szinte lehetetlen figyelmeztetés nélkül virágládát, oszlopot eltalálni. Autópályán, városon kívül pedig az adaptív tempomat az a dolog, amely kényelmessé, biztonságossá teszi az unalmas, hosszú utakat, és egy darabig a kormányt is tudja saját maga tekergetni. Feltéve, ha látja a felfestést.

Folyamatosan pontozza, hogyan vezetünk

Költségek, fogyasztás

A C-osztály alapára első blikkre nem is olyan vészes, 11,2 millió forint. Ahhoz azonban, hogy ne egy üres, fapados csillagos autóban üljünk, még mélyen zsebbe kell nyúlni. Nagyon mélyen. A tesztautóhoz hasonló külső, belső minőséghez még majdnem újabb 10 milliót hozzá lehet csapni, így jön ki a 21 millás, a kasszánál fizetendő összeg. Rémisztő. 
Például az AMG külső, belső csomag 725 ezer, illetve 473 ezer forintba, a panoráma üvegtető 558 ezerbe, a hétfokozatú automatikus váltó 662 ezerbe, a Command Online rendszer 945 ezer forintba, az állítható légrugózás pedig 375 ezer forintba kerül. Pillanatok alatt összejön egy lakás áránál is több extra. Persze nem feltétlenül kell ennyire puccos Mercit összeállítani. De ha már Mercedest vesz valaki, az nyúljon a zsebébe. Megéri.
Mellette – Ellene
  • Szenzációs külső
  • Remekül tálalt belső
  • Takarékos, erős motor
  • Elképesztő mennyiségű extrát kell bele venni, hogy így nézzen ki az autó
  • Nem túl meggyőzően összeszerelt belső

Kéne? Nem kéne? Na és mennyire? Pontozz!

209 szavazat - átlag: 7.3 (10-ből)

Kéne? Nem kéne? Na és mennyire? Pontozz!