Röviden – Toyota Yaris, átdolgozva

Mi ez?

A Yaris legújabb variációja
Mit tud?Menőbb külsővel, szerethetőbb belsővel vadászik új vevőkre
Mibe kerül?Az árlista 2 790 00 forinttól indul, a legolcsóbb  hibrid Yaris pedig 4 695 000-től vihető haza
Kinek jó? Fiatalos kisautó, de itthon családi modellnek is viszik

Meghallgatva a vásárlók, a Toyota kereskedések és az újságírók visszajelzéseit, befogták a satupadba a Toyota Yarist és elkezdték kívánatosabbra reszelni. A visszajelzések alapján leginkább a dinamika és érzelem hiányzott eddig a Yarisból, így ezeken próbáltak javítani. Úgy látszik, sikerrel.

Kívánatosabb, dögösebb, mint eddig bármikor

Külső

A kasztni csupán hangulatában változott, az alapelemek, illetve a méretek maradtak ugyanazok. Elöl a vezess.hu által nemrég már bemutatott Toyota Aygo formai elemei köszönnek vissza, a hangsúlyos X mintában, nagyméretű márkaemblémával. Változtak az első és a hátsó lámpatestek is, előzőből többféle kivitel is van, míg a hátsók LED-es betéteket kaptak. A korábbi gyakorlattól eltérően külsőre ezután a hibrid és a sima benzines Yarisok szinte megkülönböztethetetlenek lettek. Persze van különbség – feliratokban, vagy a kékkel megbolondított emblémában – de közel nem annyira ordító, mint amilyen korábban volt.

Puhább, kellemesebb a belső

Belső

Nem maradhatott érintetlen az autó belseje sem, ahol a korábbi, lehangoló, sötét műanyagok helyére puha tapintású, többféle mintázattal és színben is rendelhető anyagok kerültek. A tágasság- és minőségérzet fokozása, valamint a többféle színösszeállítás és textúra választhatósága is fontos szempont volt a belső újratervezésekor. A szembetűnő javítások mellett olyanokra is maradt még energia, mint a hangszigetelés javítása, vagy a huppogó, bádogszerű kongást hallatóan csapódó ajtók elnémítása és a menetzaj további csökkentése.

Igaz, hogy itt éppen szürke a betét, de mégsem egyhangú, komor fekete minden

Az viszont érthetetlen, hogy 2014-ben a Yarisban nincs komfortindex. Leírom még egyszer, hogyha a következő Yaris újításnál is figyelembe veszik az újságírók véleményét, akkor hátha így jobban feltűnik: nincs benne komfortindex. Persze lehet e nélkül is élni, de jobb, ha van.

Vezetési élmény

A 36 új hegesztési varrattól merevebb lett a karosszéria, és újratervezték a hátsó felfüggesztést is, módosították a lengéscsillapítót, új a torziós rúd és lágyabbak a tekercsrugók is, amelyek a menetkomfortnak tettek jót. Változott az elektromos szervokormány vezérlése is, pontosabb, közvetlenebb lett, mint a korábbi változat.

Ilyen egy modern, hibrid hajtáslánc

Motorválaszték

Nagy változás itt nincs, a kínálat a benzines, 1,0 VVT-i-vel indul, amely háromhengeres, 69 lóerős, ezt követi az 1,33-as VVT-i a maga 99 lóerejével. Aki a dízelmotort részesíti előnyben, annak az 1,4 D-4D is ott van a kínálatban, amely 90 lóerős. Akik pedig a tiszta üzemre gerjednek, azok válasszanak hibridet, amelyben 1,5-ös VVT-i dolgozik amely villanymotorral vállvetve 100 lóerős összteljesítményre képes.

Hogy megy?

Elsőként a hibridet próbáltuk, ha már világszerte úgyis egyre komolyabb arányban viszik az emberek ezeket a modelleket. Sőt, még nálunk is szemmel láthatóan egyre jobban fogynak, itthon az eladott Yarisok 18, míg Nyugat-Európában 31 százalékát veszik hibrid-hajtással.

Ha zöldben van a mutató, akkor örülünk

Külsőre a hibrid modell már jóval kevésbé üt el a mezei Yaristól. Állítólag ennek az az oka, hogy már nem annyira menő mások orra alá dörgölni, hogy valakinek van pénze tiszta üzemű hibridre, sokkal inkább szerényen észrevétlenek kívánnak maradni ezek az emberek. Nem úgy, mint anno a South Parkban:
A hibrid modellben 1,5-ös benzin- illetve villanymotor kettőse dolgozik, roppant környezetbarát módon. Fene tudja, hogy a furcsa hangulatú bolygóműves erőátvitel miatt van-e, de a hibrid Yarisban az ember hajlamos megbolondulni. Szemét nem veszi le a energiamérleget mutató kijelzőről, lábát viszont alig teszi a gázpedálra. Egy hibridet vezető ember utálja a piros lámpákat, az emelkedőket, illetve szinte minden olyan közlekedési szituációt, ami kizökkenti a tartós és takarékos 90-nel vánszorgásból. Legalábbis mi ezeken a személyiségváltozásokon mentünk keresztül a 100 kilométer körüli tesztszakaszon. 

Mozgóképen így fest az új Yaris:


Pedig a hibrid igen mókás állatfaj, lehet vele némán, tisztán elektromos üzemben is autózni, a lámpáktól főként villanyt használva indul, csendes, tiszta, jó szagú. Ami külön szeretnivaló a Yaris benzin-elektromos hibridjében, hogy a csomagtartón nem látszik meg, hogy az akksikat is be kellett zsúfolni valahová. Az pont akkora, mint más Yarisban.
Leginkább azonban az 1,0 literes, alaposan megújított háromhengeres benzinesre voltunk kíváncsiak, de ezt most nem próbálhattuk. Szerencsére nem is olyan rég, a Toyota Aygo-ban már találkoztunk vele. Így maradt az 1,33-as benzines, hatfokozatú, pontos, kellemes erővel kapcsolható manuális váltóval. A hibrid után felüdülés volt a kézi munka, az autó is érezhetően fürgébbnek tűnt, pedig csak egy tizedmásodperccel jobb a gyorsulása, mint a hibridé. 

Jó magasan a navigációs kijelző

Meglepő módon a dízelmotoros Yaris volt a kipróbált trió legizgalmasabb, legélvezetesebben vezethető darabja. Igazából nem is nagyon akartuk elvinni, hiszen a kisautó eladások szerény szeletét teszik ki a dízelmotoros modellek. A háromajtós modellek pedig még ennél is láthatatlanabb részt, alig 2 százalékát adják a tortának. Az autó mégis tudott valamit, amit mások nem: kívül belül piros betétek tették valóban megkívánható, fiatalos jószággá. A legnagyobb meglepetés mégis a roppant szimpatikus karakterű, takarékos dízelmotoros Yaris volt. Kérdés, hogy a bő hatszázezres felárat megéri-e a plusz befektetés az 1,33-as motorhoz képest. 

Térdben elég a hely, de 190 centivel alacsony a belmagasság. Tudom, aki ekkorára nő, haljon meg, ne rinyáljon a fejtér miatt

Mikortól, mennyiért?

A rendeléseket már mostantól le lehet adni, de az értékesítés szeptemberben indul el igazán, eddigre érkeznek meg az első autók. Az árak pedig az alábbi, végtelen táblázatból bogarászhatók ki. Aki nem kíván ott bogarászni, tájokozódásnak annyi is elég, hogy a legjobban fogyó Active felszereltségi szint 50 ezer forinttal lett drágább, cserébe került bele menetstabilizáló, nappali menetfény, behajtható tollú kulcs, Toyota Touch 2 rendszer, hátul pedig tárcsafék.  

Új Toyota Yaris Árlista:

Ajtók számaMotorTelj.(LE)VáltóKivitelBruttó listaár(regadóval, 27% ÁFÁ-val)
31.0 VVT-i695 M/TLIVE2 790 000 Ft
31.0 VVT-i695 M/TLIVE PLUS3 230 000 Ft
31.0 VVT-i695 M/TACTIVE3 410 000 Ft
51.0 VVT-i695 M/TLIVE3 005 000 Ft
51.0 VVT-i695 M/TLIVE PLUS3 445 000 Ft
51.0 VVT-i695 M/TACTIVE3 625 000 Ft
51.0 VVT-i695 M/TACTIVE COMFORT3 900 000 Ft
51.33 Dual VVT-i996 M/TLIVE PLUS3 695 000 Ft
51.33 Dual VVT-i996 M/TACTIVE3 875 000 Ft
51.33 Dual VVT-i996 M/TACTIVE COMFORT4 150 000 Ft
51.33 Dual VVT-i996 M/TACTIVE DESIGN4 125 000 Ft
51.33 Dual VVT-i996 M/TSTYLE4 495 000 Ft
51.33 Dual VVT-i996 M/TSTYLE RED4 745 000 Ft
51.33 Dual VVT-i996 M/TLOUNGE4 565 000 Ft
51.33 Dual VVT-i996 M/TLOUNGE SKYVIEW4 965 000 Ft
51.4 D-4D (DPF)906 M/TLIVE PLUS4 360 000 Ft
51.4 D-4D (DPF)906 M/TACTIVE4 540 000 Ft
51.4 D-4D (DPF)906 M/TACTIVE COMFORT4 815 000 Ft
51.4 D-4D (DPF)906 M/TACTIVE DESIGN4 790 000 Ft
51.4 D-4D (DPF)906 M/TSTYLE5 160 000 Ft
51.4 D-4D (DPF)906 M/TSTYLE RED5 410 000 Ft
51.4 D-4D (DPF)906 M/TLOUNGE5 230 000 Ft
51.4 D-4D (DPF)906 M/TLOUNGE SKYVIEW5 630 000 Ft
51.33 Dual VVT-i99CVTACTIVE4 225 000 Ft
51.33 Dual VVT-i99CVTACTIVE COMFORT4 500 000 Ft
51.33 Dual VVT-i99CVTACTIVE DESIGN4 475 000 Ft
51.33 Dual VVT-i99CVTLOUNGE4 915 000 Ft
51.33 Dual VVT-i99CVTLOUNGE SKYVIEW5 315 000 Ft

Yaris hibrid árlista:
Ajtók számaMotorTelj.(LE)VáltóKivitelBruttó listaár(regadóval, 27% ÁFÁ-val)
5HSD100CVTLIVE4 695 000 Ft
5HSD100CVTACTIVE5 075 000 Ft
5HSD100CVTACTIVE DESIGN5 325 000 Ft
5HSD100CVTLOUNGE5 675 000 Ft
5HSD100CVTLOUNGE SKYVIEW5 995 000 Ft

Mellette – Ellene
  • Csendes utastér
  • Kényelmes futómű
  • Izgalmas forma
  • Hibrid hajtás
  • Hátul szerény fejtér
  • Komfortindex nincs
  • Vezető segítő rendszerek hiánya

Neked mennyire tetszik az új Toyota Yaris? Tényleg fiatalos? Vagy továbbra is unalmas Toyota?

568 szavazat - átlag: 7.3 (10-ből)

Neked mennyire tetszik az új Toyota Yaris? Tényleg fiatalos? Vagy továbbra is unalmas Toyota?