Fiatalos, kívánatos Toyota. Van ilyen?

Vezettük: Új Toyota Yaris 2014

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.07.24. 17.00

Meghallgatva a vásárlók, a Toyota kereskedések és az újságírók visszajelzéseit, befogták a satupadba a Toyota Yarist és elkezdték kívánatosra reszelni.

Röviden – Toyota Yaris, átdolgozva

Mi ez?

A Yaris legújabb variációja
Mit tud? Menőbb külsővel, szerethetőbb belsővel vadászik új vevőkre
Mibe kerül? Az árlista 2 790 00 forinttól indul, a legolcsóbb  hibrid Yaris pedig 4 695 000-től vihető haza
Kinek jó?  Fiatalos kisautó, de itthon családi modellnek is viszik

Meghallgatva a vásárlók, a Toyota kereskedések és az újságírók visszajelzéseit, befogták a satupadba a Toyota Yarist és elkezdték kívánatosabbra reszelni. A visszajelzések alapján leginkább a dinamika és érzelem hiányzott eddig a Yarisból, így ezeken próbáltak javítani. Úgy látszik, sikerrel.

Kívánatosabb, dögösebb, mint eddig bármikor

Külső

A kasztni csupán hangulatában változott, az alapelemek, illetve a méretek maradtak ugyanazok. Elöl a vezess.hu által nemrég már bemutatott Toyota Aygo formai elemei köszönnek vissza, a hangsúlyos X mintában, nagyméretű márkaemblémával. Változtak az első és a hátsó lámpatestek is, előzőből többféle kivitel is van, míg a hátsók LED-es betéteket kaptak. A korábbi gyakorlattól eltérően külsőre ezután a hibrid és a sima benzines Yarisok szinte megkülönböztethetetlenek lettek. Persze van különbség – feliratokban, vagy a kékkel megbolondított emblémában – de közel nem annyira ordító, mint amilyen korábban volt.

Puhább, kellemesebb a belső

Belső

Nem maradhatott érintetlen az autó belseje sem, ahol a korábbi, lehangoló, sötét műanyagok helyére puha tapintású, többféle mintázattal és színben is rendelhető anyagok kerültek. A tágasság- és minőségérzet fokozása, valamint a többféle színösszeállítás és textúra választhatósága is fontos szempont volt a belső újratervezésekor. A szembetűnő javítások mellett olyanokra is maradt még energia, mint a hangszigetelés javítása, vagy a huppogó, bádogszerű kongást hallatóan csapódó ajtók elnémítása és a menetzaj további csökkentése.

Igaz, hogy itt éppen szürke a betét, de mégsem egyhangú, komor fekete minden

Az viszont érthetetlen, hogy 2014-ben a Yarisban nincs komfortindex. Leírom még egyszer, hogyha a következő Yaris újításnál is figyelembe veszik az újságírók véleményét, akkor hátha így jobban feltűnik: nincs benne komfortindex. Persze lehet e nélkül is élni, de jobb, ha van.

Vezetési élmény

A 36 új hegesztési varrattól merevebb lett a karosszéria, és újratervezték a hátsó felfüggesztést is, módosították a lengéscsillapítót, új a torziós rúd és lágyabbak a tekercsrugók is, amelyek a menetkomfortnak tettek jót. Változott az elektromos szervokormány vezérlése is, pontosabb, közvetlenebb lett, mint a korábbi változat.

Ilyen egy modern, hibrid hajtáslánc

Motorválaszték

Nagy változás itt nincs, a kínálat a benzines, 1,0 VVT-i-vel indul, amely háromhengeres, 69 lóerős, ezt követi az 1,33-as VVT-i a maga 99 lóerejével. Aki a dízelmotort részesíti előnyben, annak az 1,4 D-4D is ott van a kínálatban, amely 90 lóerős. Akik pedig a tiszta üzemre gerjednek, azok válasszanak hibridet, amelyben 1,5-ös VVT-i dolgozik amely villanymotorral vállvetve 100 lóerős összteljesítményre képes.

Hogy megy?

Elsőként a hibridet próbáltuk, ha már világszerte úgyis egyre komolyabb arányban viszik az emberek ezeket a modelleket. Sőt, még nálunk is szemmel láthatóan egyre jobban fogynak, itthon az eladott Yarisok 18, míg Nyugat-Európában 31 százalékát veszik hibrid-hajtással.

Ha zöldben van a mutató, akkor örülünk

Külsőre a hibrid modell már jóval kevésbé üt el a mezei Yaristól. Állítólag ennek az az oka, hogy már nem annyira menő mások orra alá dörgölni, hogy valakinek van pénze tiszta üzemű hibridre, sokkal inkább szerényen észrevétlenek kívánnak maradni ezek az emberek. Nem úgy, mint anno a South Parkban:
A hibrid modellben 1,5-ös benzin- illetve villanymotor kettőse dolgozik, roppant környezetbarát módon. Fene tudja, hogy a furcsa hangulatú bolygóműves erőátvitel miatt van-e, de a hibrid Yarisban az ember hajlamos megbolondulni. Szemét nem veszi le a energiamérleget mutató kijelzőről, lábát viszont alig teszi a gázpedálra. Egy hibridet vezető ember utálja a piros lámpákat, az emelkedőket, illetve szinte minden olyan közlekedési szituációt, ami kizökkenti a tartós és takarékos 90-nel vánszorgásból. Legalábbis mi ezeken a személyiségváltozásokon mentünk keresztül a 100 kilométer körüli tesztszakaszon. 

Mozgóképen így fest az új Yaris:


Pedig a hibrid igen mókás állatfaj, lehet vele némán, tisztán elektromos üzemben is autózni, a lámpáktól főként villanyt használva indul, csendes, tiszta, jó szagú. Ami külön szeretnivaló a Yaris benzin-elektromos hibridjében, hogy a csomagtartón nem látszik meg, hogy az akksikat is be kellett zsúfolni valahová. Az pont akkora, mint más Yarisban.
Leginkább azonban az 1,0 literes, alaposan megújított háromhengeres benzinesre voltunk kíváncsiak, de ezt most nem próbálhattuk. Szerencsére nem is olyan rég, a Toyota Aygo-ban már találkoztunk vele. Így maradt az 1,33-as benzines, hatfokozatú, pontos, kellemes erővel kapcsolható manuális váltóval. A hibrid után felüdülés volt a kézi munka, az autó is érezhetően fürgébbnek tűnt, pedig csak egy tizedmásodperccel jobb a gyorsulása, mint a hibridé. 

Jó magasan a navigációs kijelző

Meglepő módon a dízelmotoros Yaris volt a kipróbált trió legizgalmasabb, legélvezetesebben vezethető darabja. Igazából nem is nagyon akartuk elvinni, hiszen a kisautó eladások szerény szeletét teszik ki a dízelmotoros modellek. A háromajtós modellek pedig még ennél is láthatatlanabb részt, alig 2 százalékát adják a tortának. Az autó mégis tudott valamit, amit mások nem: kívül belül piros betétek tették valóban megkívánható, fiatalos jószággá. A legnagyobb meglepetés mégis a roppant szimpatikus karakterű, takarékos dízelmotoros Yaris volt. Kérdés, hogy a bő hatszázezres felárat megéri-e a plusz befektetés az 1,33-as motorhoz képest. 

Térdben elég a hely, de 190 centivel alacsony a belmagasság. Tudom, aki ekkorára nő, haljon meg, ne rinyáljon a fejtér miatt

Mikortól, mennyiért?

A rendeléseket már mostantól le lehet adni, de az értékesítés szeptemberben indul el igazán, eddigre érkeznek meg az első autók. Az árak pedig az alábbi, végtelen táblázatból bogarászhatók ki. Aki nem kíván ott bogarászni, tájokozódásnak annyi is elég, hogy a legjobban fogyó Active felszereltségi szint 50 ezer forinttal lett drágább, cserébe került bele menetstabilizáló, nappali menetfény, behajtható tollú kulcs, Toyota Touch 2 rendszer, hátul pedig tárcsafék.  

Új Toyota Yaris Árlista:

Ajtók száma Motor Telj.(LE) Váltó Kivitel Bruttó listaár(regadóval, 27% ÁFÁ-val)
3 1.0 VVT-i 69 5 M/T LIVE 2 790 000 Ft
3 1.0 VVT-i 69 5 M/T LIVE PLUS 3 230 000 Ft
3 1.0 VVT-i 69 5 M/T ACTIVE 3 410 000 Ft
5 1.0 VVT-i 69 5 M/T LIVE 3 005 000 Ft
5 1.0 VVT-i 69 5 M/T LIVE PLUS 3 445 000 Ft
5 1.0 VVT-i 69 5 M/T ACTIVE 3 625 000 Ft
5 1.0 VVT-i 69 5 M/T ACTIVE COMFORT 3 900 000 Ft
5 1.33 Dual VVT-i 99 6 M/T LIVE PLUS 3 695 000 Ft
5 1.33 Dual VVT-i 99 6 M/T ACTIVE 3 875 000 Ft
5 1.33 Dual VVT-i 99 6 M/T ACTIVE COMFORT 4 150 000 Ft
5 1.33 Dual VVT-i 99 6 M/T ACTIVE DESIGN 4 125 000 Ft
5 1.33 Dual VVT-i 99 6 M/T STYLE 4 495 000 Ft
5 1.33 Dual VVT-i 99 6 M/T STYLE RED 4 745 000 Ft
5 1.33 Dual VVT-i 99 6 M/T LOUNGE 4 565 000 Ft
5 1.33 Dual VVT-i 99 6 M/T LOUNGE SKYVIEW 4 965 000 Ft
5 1.4 D-4D (DPF) 90 6 M/T LIVE PLUS 4 360 000 Ft
5 1.4 D-4D (DPF) 90 6 M/T ACTIVE 4 540 000 Ft
5 1.4 D-4D (DPF) 90 6 M/T ACTIVE COMFORT 4 815 000 Ft
5 1.4 D-4D (DPF) 90 6 M/T ACTIVE DESIGN 4 790 000 Ft
5 1.4 D-4D (DPF) 90 6 M/T STYLE 5 160 000 Ft
5 1.4 D-4D (DPF) 90 6 M/T STYLE RED 5 410 000 Ft
5 1.4 D-4D (DPF) 90 6 M/T LOUNGE 5 230 000 Ft
5 1.4 D-4D (DPF) 90 6 M/T LOUNGE SKYVIEW 5 630 000 Ft
5 1.33 Dual VVT-i 99 CVT ACTIVE 4 225 000 Ft
5 1.33 Dual VVT-i 99 CVT ACTIVE COMFORT 4 500 000 Ft
5 1.33 Dual VVT-i 99 CVT ACTIVE DESIGN 4 475 000 Ft
5 1.33 Dual VVT-i 99 CVT LOUNGE 4 915 000 Ft
5 1.33 Dual VVT-i 99 CVT LOUNGE SKYVIEW 5 315 000 Ft

Yaris hibrid árlista:
Ajtók száma Motor Telj.(LE) Váltó Kivitel Bruttó listaár(regadóval, 27% ÁFÁ-val)
5 HSD 100 CVT LIVE 4 695 000 Ft
5 HSD 100 CVT ACTIVE 5 075 000 Ft
5 HSD 100 CVT ACTIVE DESIGN 5 325 000 Ft
5 HSD 100 CVT LOUNGE 5 675 000 Ft
5 HSD 100 CVT LOUNGE SKYVIEW 5 995 000 Ft

Mellette – Ellene
  • Csendes utastér
  • Kényelmes futómű
  • Izgalmas forma
  • Hibrid hajtás
  • Hátul szerény fejtér
  • Komfortindex nincs
  • Vezető segítő rendszerek hiánya

Szavazás

Neked mennyire tetszik az új Toyota Yaris? Tényleg fiatalos? Vagy továbbra is unalmas Toyota?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • MetroGoldwinMayer

    Minden általam ismert Yaris tulaj nagyon odavan a gépéért. Nekem nem jön be, nem tetszik de biztos jó, mert az 1 lityós Corsám 6,5öt eszik városban, a haverom 1 lityós Yarisa meg 5,8at, és az jobban megy + 4 hengeres, úgyhogy kulturáltabb is. De a Corsa tágasabb.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.