Fiatalos, kívánatos Toyota. Van ilyen?

Vezettük: Új Toyota Yaris 2014

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.07.24. 17.00

Meghallgatva a vásárlók, a Toyota kereskedések és az újságírók visszajelzéseit, befogták a satupadba a Toyota Yarist és elkezdték kívánatosra reszelni.

Röviden – Toyota Yaris, átdolgozva

Mi ez?

A Yaris legújabb variációja
Mit tud? Menőbb külsővel, szerethetőbb belsővel vadászik új vevőkre
Mibe kerül? Az árlista 2 790 00 forinttól indul, a legolcsóbb  hibrid Yaris pedig 4 695 000-től vihető haza
Kinek jó?  Fiatalos kisautó, de itthon családi modellnek is viszik

Meghallgatva a vásárlók, a Toyota kereskedések és az újságírók visszajelzéseit, befogták a satupadba a Toyota Yarist és elkezdték kívánatosabbra reszelni. A visszajelzések alapján leginkább a dinamika és érzelem hiányzott eddig a Yarisból, így ezeken próbáltak javítani. Úgy látszik, sikerrel.

Kívánatosabb, dögösebb, mint eddig bármikor

Külső

A kasztni csupán hangulatában változott, az alapelemek, illetve a méretek maradtak ugyanazok. Elöl a vezess.hu által nemrég már bemutatott Toyota Aygo formai elemei köszönnek vissza, a hangsúlyos X mintában, nagyméretű márkaemblémával. Változtak az első és a hátsó lámpatestek is, előzőből többféle kivitel is van, míg a hátsók LED-es betéteket kaptak. A korábbi gyakorlattól eltérően külsőre ezután a hibrid és a sima benzines Yarisok szinte megkülönböztethetetlenek lettek. Persze van különbség – feliratokban, vagy a kékkel megbolondított emblémában – de közel nem annyira ordító, mint amilyen korábban volt.

Puhább, kellemesebb a belső

Belső

Nem maradhatott érintetlen az autó belseje sem, ahol a korábbi, lehangoló, sötét műanyagok helyére puha tapintású, többféle mintázattal és színben is rendelhető anyagok kerültek. A tágasság- és minőségérzet fokozása, valamint a többféle színösszeállítás és textúra választhatósága is fontos szempont volt a belső újratervezésekor. A szembetűnő javítások mellett olyanokra is maradt még energia, mint a hangszigetelés javítása, vagy a huppogó, bádogszerű kongást hallatóan csapódó ajtók elnémítása és a menetzaj további csökkentése.

Igaz, hogy itt éppen szürke a betét, de mégsem egyhangú, komor fekete minden

Az viszont érthetetlen, hogy 2014-ben a Yarisban nincs komfortindex. Leírom még egyszer, hogyha a következő Yaris újításnál is figyelembe veszik az újságírók véleményét, akkor hátha így jobban feltűnik: nincs benne komfortindex. Persze lehet e nélkül is élni, de jobb, ha van.

Vezetési élmény

A 36 új hegesztési varrattól merevebb lett a karosszéria, és újratervezték a hátsó felfüggesztést is, módosították a lengéscsillapítót, új a torziós rúd és lágyabbak a tekercsrugók is, amelyek a menetkomfortnak tettek jót. Változott az elektromos szervokormány vezérlése is, pontosabb, közvetlenebb lett, mint a korábbi változat.

Ilyen egy modern, hibrid hajtáslánc

Motorválaszték

Nagy változás itt nincs, a kínálat a benzines, 1,0 VVT-i-vel indul, amely háromhengeres, 69 lóerős, ezt követi az 1,33-as VVT-i a maga 99 lóerejével. Aki a dízelmotort részesíti előnyben, annak az 1,4 D-4D is ott van a kínálatban, amely 90 lóerős. Akik pedig a tiszta üzemre gerjednek, azok válasszanak hibridet, amelyben 1,5-ös VVT-i dolgozik amely villanymotorral vállvetve 100 lóerős összteljesítményre képes.

Hogy megy?

Elsőként a hibridet próbáltuk, ha már világszerte úgyis egyre komolyabb arányban viszik az emberek ezeket a modelleket. Sőt, még nálunk is szemmel láthatóan egyre jobban fogynak, itthon az eladott Yarisok 18, míg Nyugat-Európában 31 százalékát veszik hibrid-hajtással.

Ha zöldben van a mutató, akkor örülünk

Külsőre a hibrid modell már jóval kevésbé üt el a mezei Yaristól. Állítólag ennek az az oka, hogy már nem annyira menő mások orra alá dörgölni, hogy valakinek van pénze tiszta üzemű hibridre, sokkal inkább szerényen észrevétlenek kívánnak maradni ezek az emberek. Nem úgy, mint anno a South Parkban:
A hibrid modellben 1,5-ös benzin- illetve villanymotor kettőse dolgozik, roppant környezetbarát módon. Fene tudja, hogy a furcsa hangulatú bolygóműves erőátvitel miatt van-e, de a hibrid Yarisban az ember hajlamos megbolondulni. Szemét nem veszi le a energiamérleget mutató kijelzőről, lábát viszont alig teszi a gázpedálra. Egy hibridet vezető ember utálja a piros lámpákat, az emelkedőket, illetve szinte minden olyan közlekedési szituációt, ami kizökkenti a tartós és takarékos 90-nel vánszorgásból. Legalábbis mi ezeken a személyiségváltozásokon mentünk keresztül a 100 kilométer körüli tesztszakaszon. 

Mozgóképen így fest az új Yaris:


Pedig a hibrid igen mókás állatfaj, lehet vele némán, tisztán elektromos üzemben is autózni, a lámpáktól főként villanyt használva indul, csendes, tiszta, jó szagú. Ami külön szeretnivaló a Yaris benzin-elektromos hibridjében, hogy a csomagtartón nem látszik meg, hogy az akksikat is be kellett zsúfolni valahová. Az pont akkora, mint más Yarisban.
Leginkább azonban az 1,0 literes, alaposan megújított háromhengeres benzinesre voltunk kíváncsiak, de ezt most nem próbálhattuk. Szerencsére nem is olyan rég, a Toyota Aygo-ban már találkoztunk vele. Így maradt az 1,33-as benzines, hatfokozatú, pontos, kellemes erővel kapcsolható manuális váltóval. A hibrid után felüdülés volt a kézi munka, az autó is érezhetően fürgébbnek tűnt, pedig csak egy tizedmásodperccel jobb a gyorsulása, mint a hibridé. 

Jó magasan a navigációs kijelző

Meglepő módon a dízelmotoros Yaris volt a kipróbált trió legizgalmasabb, legélvezetesebben vezethető darabja. Igazából nem is nagyon akartuk elvinni, hiszen a kisautó eladások szerény szeletét teszik ki a dízelmotoros modellek. A háromajtós modellek pedig még ennél is láthatatlanabb részt, alig 2 százalékát adják a tortának. Az autó mégis tudott valamit, amit mások nem: kívül belül piros betétek tették valóban megkívánható, fiatalos jószággá. A legnagyobb meglepetés mégis a roppant szimpatikus karakterű, takarékos dízelmotoros Yaris volt. Kérdés, hogy a bő hatszázezres felárat megéri-e a plusz befektetés az 1,33-as motorhoz képest. 

Térdben elég a hely, de 190 centivel alacsony a belmagasság. Tudom, aki ekkorára nő, haljon meg, ne rinyáljon a fejtér miatt

Mikortól, mennyiért?

A rendeléseket már mostantól le lehet adni, de az értékesítés szeptemberben indul el igazán, eddigre érkeznek meg az első autók. Az árak pedig az alábbi, végtelen táblázatból bogarászhatók ki. Aki nem kíván ott bogarászni, tájokozódásnak annyi is elég, hogy a legjobban fogyó Active felszereltségi szint 50 ezer forinttal lett drágább, cserébe került bele menetstabilizáló, nappali menetfény, behajtható tollú kulcs, Toyota Touch 2 rendszer, hátul pedig tárcsafék.  

Új Toyota Yaris Árlista:

Ajtók száma Motor Telj.(LE) Váltó Kivitel Bruttó listaár(regadóval, 27% ÁFÁ-val)
3 1.0 VVT-i 69 5 M/T LIVE 2 790 000 Ft
3 1.0 VVT-i 69 5 M/T LIVE PLUS 3 230 000 Ft
3 1.0 VVT-i 69 5 M/T ACTIVE 3 410 000 Ft
5 1.0 VVT-i 69 5 M/T LIVE 3 005 000 Ft
5 1.0 VVT-i 69 5 M/T LIVE PLUS 3 445 000 Ft
5 1.0 VVT-i 69 5 M/T ACTIVE 3 625 000 Ft
5 1.0 VVT-i 69 5 M/T ACTIVE COMFORT 3 900 000 Ft
5 1.33 Dual VVT-i 99 6 M/T LIVE PLUS 3 695 000 Ft
5 1.33 Dual VVT-i 99 6 M/T ACTIVE 3 875 000 Ft
5 1.33 Dual VVT-i 99 6 M/T ACTIVE COMFORT 4 150 000 Ft
5 1.33 Dual VVT-i 99 6 M/T ACTIVE DESIGN 4 125 000 Ft
5 1.33 Dual VVT-i 99 6 M/T STYLE 4 495 000 Ft
5 1.33 Dual VVT-i 99 6 M/T STYLE RED 4 745 000 Ft
5 1.33 Dual VVT-i 99 6 M/T LOUNGE 4 565 000 Ft
5 1.33 Dual VVT-i 99 6 M/T LOUNGE SKYVIEW 4 965 000 Ft
5 1.4 D-4D (DPF) 90 6 M/T LIVE PLUS 4 360 000 Ft
5 1.4 D-4D (DPF) 90 6 M/T ACTIVE 4 540 000 Ft
5 1.4 D-4D (DPF) 90 6 M/T ACTIVE COMFORT 4 815 000 Ft
5 1.4 D-4D (DPF) 90 6 M/T ACTIVE DESIGN 4 790 000 Ft
5 1.4 D-4D (DPF) 90 6 M/T STYLE 5 160 000 Ft
5 1.4 D-4D (DPF) 90 6 M/T STYLE RED 5 410 000 Ft
5 1.4 D-4D (DPF) 90 6 M/T LOUNGE 5 230 000 Ft
5 1.4 D-4D (DPF) 90 6 M/T LOUNGE SKYVIEW 5 630 000 Ft
5 1.33 Dual VVT-i 99 CVT ACTIVE 4 225 000 Ft
5 1.33 Dual VVT-i 99 CVT ACTIVE COMFORT 4 500 000 Ft
5 1.33 Dual VVT-i 99 CVT ACTIVE DESIGN 4 475 000 Ft
5 1.33 Dual VVT-i 99 CVT LOUNGE 4 915 000 Ft
5 1.33 Dual VVT-i 99 CVT LOUNGE SKYVIEW 5 315 000 Ft

Yaris hibrid árlista:
Ajtók száma Motor Telj.(LE) Váltó Kivitel Bruttó listaár(regadóval, 27% ÁFÁ-val)
5 HSD 100 CVT LIVE 4 695 000 Ft
5 HSD 100 CVT ACTIVE 5 075 000 Ft
5 HSD 100 CVT ACTIVE DESIGN 5 325 000 Ft
5 HSD 100 CVT LOUNGE 5 675 000 Ft
5 HSD 100 CVT LOUNGE SKYVIEW 5 995 000 Ft

Mellette – Ellene
  • Csendes utastér
  • Kényelmes futómű
  • Izgalmas forma
  • Hibrid hajtás
  • Hátul szerény fejtér
  • Komfortindex nincs
  • Vezető segítő rendszerek hiánya

Szavazás

Neked mennyire tetszik az új Toyota Yaris? Tényleg fiatalos? Vagy továbbra is unalmas Toyota?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • MetroGoldwinMayer

    Minden általam ismert Yaris tulaj nagyon odavan a gépéért. Nekem nem jön be, nem tetszik de biztos jó, mert az 1 lityós Corsám 6,5öt eszik városban, a haverom 1 lityós Yarisa meg 5,8at, és az jobban megy + 4 hengeres, úgyhogy kulturáltabb is. De a Corsa tágasabb.

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.