Vezettük a legfurcsább 911-est

Berepülés: Porsche 911 Targa 4S

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.07.23. 06.00

Nem kabrió, bár a kabrióra épül a 911 legújabb változata, a Targa. 400 lóerős motorral vezettük az üvegről vászontetőre váltó sportautót.

Röviden – Porsche 911 Targa 4 és Targa 4S

Mi ez?

Alig huzatos nyitható sportautó, hathengeres boxer farmotorral és némi túlsúllyal.

Mit tud? Elegánsan suhanni, kőkeményen tépni.
Mibe kerül? Már rendelhető, gyakorlatilag a valódi kabrió árában van.
Kinek jó?  Annak, akinek a tolótető kevés, de a kabrió túl sok vagy túl kivagyi.

Düsseldorf, 9 óra 11 perc: reggeli után megkapom a 911 Targa 4S kulcsait és lemegyek megkeresni az autót. Kísérőnktől közben megkérdem, hogy a szállodában melegkongresszus zajlik-e vagy csak véletlenül látok ilyen sok férfit egymást átkarolva és kézen fogva mozogni.

Üveg helyett vászontető

Amíg a kocsit megtaláljuk, kiderül, hogy nincs konferencia és Düsseldorf, a divatcégek és médiavállalatok által preferált székhely nem olyan kedvező élettér a homoszexuális férfiaknak, mint a szomszédos Köln. Kísérőnk szerint Köln infrastruktúrája, melegbár-ellátottsága eleve jobb, persze nem éri el az oly sok mindenre nyitott Berlin szintjét.

Düsseldorfból indult a bemutató, ahol meseszép 124-es Mercik mellett a szálloda tövében egy Z8-as BMW parkolt. A retroroadsterben az E39-es M5 400 lóerős motorja van benne, a háttérben a Rajna partján a tévétorony. Ma média- és divatcégek népesítik be az egykori teherkikötőt

Beszélgetés közben én még mindig nem lelem a kocsit, Targánk helyett egy üvegtetős autót stírölök. Három generáció (993-996-997) óta nyílik az óriásméretű üveg tolótető, ami eléggé megragadt bennem. Pedig a vászontetős autót kellett volna kiszúrnom, mert az új Targában a tető középső szövetrésze tűnik el a fedél alatt.

Tetőakrobatika, előjátékkal:

Díszelőadás 19 másodpercben

Abba a 19 másodpercbe, amíg a tető kinyílik, a Porsche lebilincselő balettelőadást sűrített bele. A szereplők a különféle tetőelemek, amelyeket a germán perfekcionizmussal kifejlesztett tetőmozgatás fűz össze artisztikus egésszé. Nem lennénk meglepve, ha az elején a tulajok gyönyörködési célból nyitnák-zárnák a tetőt.

Álló helyzetben működik csak tetőnyitás és zárás, mert elég nehéz az üvegkupola. Nagyjából 14 kilós. Azonos hajtáslánccal a Targa 110 kilóval nehezebb a fémtetős Carreránál

Nyitáskor először a hátsó üveg emelkedik meg és hajol hátra. A parkolórendszer érzékelői jelzik ugyan, ha nincs meg az a plusz egy arasz, amennyivel a megdöntött kupola túllóg a faron, de akadályt érzékelve a rendszer nem állítja meg magától a nyitást, a vezetőnek kell reagálnia. Érdekes, hogy az igen esztétikus hátsó szélvédőt a tulaj ablaktörlővel is megrendelheti, bármilyen otrombának is tűnhet egy odabiggyesztett lapát.

Nehezebb a kabriónál

Egy nyitott autó a fix tető híján szükséges merevítések miatt törvényszerűen nehezebb a behegesztettnél. Az 1515 kilós 911 4S Cabriolet is többet nyom 70 kilóval a kupénál. Az azonban érdekes, hogy a Targa 4S 1555 kilós. A kabrióhoz képest felszedett 40 kilóból 26 jut a tetőmozgatásra, mintegy 14 kilót nyom a hátsó üveg.

Két főnek hosszú utakra is nagyon kényelmes, ha nem gond a mély üléshelyzet. A szinte függőlegesen álló kormány és a bal kéznél lévő gyújtáskapcsoló a 911 jellegzetessége

Bár a Porsche kabriókban nem kell megállni a tető nyitásához-zárásához, itt hiába nyomjuk a gombot, a tető 30-cal, majd lépésben haladva is mozdulatlan. Ennek az az oka, hogy a hátsó szélvédő kétrétegű üvege nehéz, a filigrán karok nem bírnák el a tetőelemeket és az üvegkupolát kanyarban.

Vagy gyorsításkor. A 4S felirat itt is a 3,8 literes, 400 lóerős szívó boxermotort takarja, amellyel az autó 4,8 másodperc alatt gyorsul százra és 296 kilométer/órás végsebességével nagyon közel van a bűvös 300-hoz, amibe még ma is illik beleborzongani.

400 lóerő, 440 Nm

A 400 lóerőt csodálatos ívre fűzték fel a Porsche mérnökei. 5000 és 7400 közötti fordulatszámon mindig egyre többet és többet ad magából az érzéki szívómotor.

3,4 literes és 350 lóerős a Targa 4 motorja, 390 Nm nyomatékkal. A 4S számai: 3,8 liter, 400 LE, 440 Nm

A hathengeres parádésan veszi a gázt és szinte ellenállás nélkül kihúzatható majdnem 8000-ig. A hétfokozatú duplakuplungos váltó egyeduralkodó, alig adnak el 911-est a hétgangos kézi váltóval. Kár érte, de a PDK tényleg hibátlan. Gyors, sportos, kényelmes.

Egy cseh kollégával osztjuk meg az autót, aki civilben egy Opel Speedster Turbón edződik, tehát nem kell visszafognunk magunkat. A kipufogóhang gombját sportosra veszem és aktiválom a Sport Plus üzemmódot.

1969-ben lett fix a hátsó szélvédőüveg, addig műanyag kivehető ablaka volt a Targának. A név a Targa Florio autóversenyből ered, maga a karosszériaváltozat 1965 óta létezik

Közúton ilyenkor nagyon nagyfokú felelőtlenség kell ahhoz, hogy megközelítsük az autó határait. A keményre váltó lengéscsillapítással magától értetődőnek tűnik, hogy arcátlan sebességgel elforduljunk.

Csak 4×4-es létezik

Kigyorsításkor nincs min gondolkodni. A Targából csak négykerék-hajtásos létezik, bátran vadulhatunk vele, nem büntet gázadásra, mint a PSM menetstabilizálót kinyírva a hátsókerekes.

Nincs teherviselő szerepe az ezüst keretnek, szemben az első generációval. Az új a kabrióra épül

A 911 Targa 4S menetbiztonsága frenetikus, nehezen értelmezhető sebességgel képes kanyarodni, főleg a hosszú, nyújtott íveken. Közben persze füstölnek a processzorok és dolgozik a Porsche Torque Vectoring Plus, a kerekenkénti erőelosztás és a PASM (Porsche Active Suspension Management), ami az adaptív futómű fedőneve.

PDK-val 41 milliótól felfelé

Szavazás

Melyik 911-es kéne a legjobban?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
Farolgatni így csak havon vagy murván lehet, ha valaki nem félti a duplakuplungos váltóval 41,4 millió forintról induló sportautót.

De a Targa 4S inkább azoknak való, akik a sportosság mellett a 911 többi erényét is értékelik, így a rezzenéstelen kényelmet autópályán, ahol a 200 relaxálós sétatempónak tűnik. Nyitott tetővel alig van szélzúgás, a szélvédőkeret mögötti szélterelőknek köszönhetően huzatmentesen suhanhatunk.

Megejtően közel van a tökéletes autóhoz a mai, 991 kódú 911-es. Ha hiszitek, ha nem, még a tetőnyílás mérete is gondos tervezésről tanúskodik. Szerintetek mekkora ez a felület? 0,911 négyzetméter.

Szavazás

Hogy tetszik a 911 Targa?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • subtotal

    Kupé kellene üvegtetővel, az amit eddig Targának hívtak.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.