Családi terepes csendes-rendes dízellel

Teszt: Nissan Qashqai dCi 110

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2014.07.19. 06.00

A régi, de folyamatosan fejlesztett 110 lóerős 1.5 dCi alapmotorral nem sok problémánk lesz. Ilyen egy kellemes belépő motor.

Röviden: Nissan Qashqai Acenta 2WD 1.5 dCi – 2014

Mi ez?

Fronthajtású kompakt szabadidő-autó kiforrott Renault-dízellel

Mit tud? Dögös külső, igényes kivitelezés, tágas belső, modern asszisztensek
Mibe kerül? Nem túl olcsó. A belépő dízel 6,3 millió, az Acenta 6,8, extrákkal 7,4
Kinek jó? Kompakt méretű autó helyett bárkinek

A nemréigben próbált alapmotoros, benzines turbó után nálunk járt a belépő dízellel, a hatodik generációs, 110 lóerős, 1.5 dCi-vel is a Nissan Qashqai. Szerencsére, most nem egy agyonextrázott, a való életben eladhatatlan kivitelt kaptunk, hanem egy okosan összeválogatott, megfizethető árkategóriában tartott crossovert, amely valódi családi autóként is szóba jöhet.

Nagyobbnak, komolyabbnak, sportosabbnak hat az új Qashqai


Külső

Adatlap

Nissan Qashqai dCi 110

Családi terepes csendes-rendes dízellel 1
Motor 1461 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 110 LE
Nyomaték 260 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,9 sec
Végsebesség 182 km/h
Fogyasztás (vegyes) 3,8 l / 100 km

A spórolás egy csöppet sem látszik az autó külsején, hacsak nem a 17″-os könnyűfém felniken, amelyek helyett láttunk már két számmal nagyobbat is. A Qashqai így sem tűnik úgy, mintha kisebb papucsot húzott volna fel a gyárban a kelleténél, és ezzel nemcsak súlyos tízezreket takaríthatunk meg a gumicserénél, de kényelmesebb rugózást is nyerünk, nem beszélve a nagyobb, súlyosabb kerekek által jobban megtépázott futómű többletköltségeinek elmaradásáról.

Az elődjénél 47 mm-rel hosszabb, 20 mm-rel szélesebb és 15 mm-rel laposabb új Qashqai-generáció ezzel együtt jelentősen nagyobbnak és komolyabbnak tűnik elődjénél, úgy, hogy közben az autó sportosabbnak, frissebbnek  hat – még ebben a fehér színben is.  A LED-es nappali menetfény minden esetben széria, a halogén fényszórók este is jól világítanak, emiatt nem érdemes az 1,2 millióval drágább Tekna felszereltségi szintet választanunk, ahol már LED-es fényszóró jár (xenon nincs egyáltalán).

Igényes az utastér. Van puha műanyag bőven, nem recseg, és a hangszigetelés is példás


Belső, csomagtér

Minden szempontból jelentős előrelépést mutat a belső tér, és nemcsak az elődhöz képest, a konkurenciához viszonyítva is kellemes csalódás. Meglepően kellemes anyagok borítják a műszerfalat és az ajtókat is, jóval több a puha műanyag a vártnál, de ezen felül az összeszerelés minősége is bőven hozza a szintet.

Egy alig kétezer kilométert futott új autó esetében persze nehéz hosszútávú következtetéseket levonni, de kevésbé tűnik zörgősnek és recsegősnek az átlagnál. Praktikum és kényelem terén is jelentős az előrelépés, kellő számban és méretben találunk pakolórekeszeket – többek között a kézifékkar elhagyása miatt (minden változatban széria az elektromos kézifék) – miközben a továbbra is magas üléspozíció kényelmes utazást tesz lehetővé a jól formázott ülésekben.

Nagy szó, hogy nincs túlbonyolítva a kezelhetőség: a fogyasztás, megtett távolság, egyéb adatok rövid tanulás után logikusan elérhetők a  kormányon lévő gombokkal is, de a navigáció kezelése is egyszerűbb a megszokottnál – még ha az egyébként nem a legszebb és legokosabb. Az Acenta felszereltségben utóbbi kütyü 350 ezer forintért jár, de a 7″-os színes kijelző mellé ennyiért már kapjuk a tolatókamerát is (plusz MP3, iPod-csatlakozó, Bluetooth), amely nagyban megkönnyíti a hétköznapi városi közlekedést a közepesen nehezen átlátható Qashqaiban.

1,85 méter hosszú dolgokat szállíthatunk lehajtott támlával

Jó hír, hogy a válltér mellett a hátsó lábtér is nőtt valamicskét (+11 mm) és a csökkenő magasság ellenére a fejtér is nagyobb parányival a korábbinál. Ezzel együtt az újabb Qashqaiban már normál méretű felnőttek is gond nélkül elférnek a második sorban.  Ami a csomagteret illeti, a Nissan továbbra is csak a hagyományos kompakt kategóriában állja meg a helyét, a hasonló SUV-jellegű konkurensek mellett a szűkösebbek között van a maga 439 literes térfogatával (pótkerék nélkül), hiába a plusz 20 liter. A kétszintes csomagtartóban a polc keresztben is osztott, és függőlegesen is megáll, ez növel valamit annak használhatóságán.

Milyen vezetni városban?

Kulccsal indul a Qashqai, ez nyilván nem okoz gondot a legtöbbünknek, de azért kényelmesebb gombnyomásra röffenteni – ez szintén jár az 1,2 millióval drágább csúcsfelszereltséghez. A jól ismert, de már hatodik generációs 1.5 dCi meglepően csendesen indul, olyannyira nem hallani rajta a dízeles kerepelést, hogy az alapmotoros benzines  Mercedest előbb tippelnénk gázolajasnak. Mindezt kívülről, mert belülről olyan csend uralkodik az utastérben, ami tényleg csak prémiumautókra jellemző.

A kellemes használhatóságért felelős 260 newtonméteres nyomaték 80 százaléka már 1500-as fordulatnál is rendelkezésre áll, 1750/perc fordulattól pedig a teljes nyomatékkal gazdálkodhatunk. Belépő motorhoz képest kellemes a legkisebb dízel, alapjárat közelében is kellően erős, leszámítva talán a mélygarázsok meredek emelkedőit. A dízel kellően jól is veszi a fordulatot, így ilyen környezetből szemlélve abszolút nem tűnik szükségesnek a nagyjából 400 ezer forinttal drágább, 1,6 literes, 130 lóerős dCi. Feltéve, hogy nincs szükségünk összkerékhajtásra, amely kizárólag utóbbihoz rendelhető.

Drágább, komolyabb autónak tűnik, mint elődje. Az is!

A futómű a nagyobb úthibákat, a kiálló, felpúposodott villamossíneket is ügyesen dolgozza fel, úgy, hogy közben ebből semmit sem hallani, és közben a felfüggesztés is inkább feszes, mint puha. Az viszont a belvárosban gyorsan feltűnik, hogy a kormányzás kifejezetten indirekt, meglepően sokat kell rajta fordítani, ami manőverezésnél, szűk utcákba való kanyarodásnál, hirtelen kikerülésnél nem előnyös.

Hosszabb távon?

A Nissan autópálya-tempó mellett is csendesen suhan, ebben az igényes hangszigetelés mellett a kedvező, 0,32-es légellenállási együttható is közrejátszik. A 110 lóerős dízel ereje itt sem érződik kevésnek, a 12,4 másodperces 0-100-as gyorsulási érték a szépen egyenletesen húzó motornak köszönhetően nem tűnik bántóan lassúnak. Itt a kormányzás is javul önmagához képest, már nem zavaró, hogy sokat kell tekerni rajta, kifejezetten szépen és stabilan halad így egyenesen.


Közepes felszereltségű 110 lóerős dízel Qashqai és fronthajtású konkurensei
Nissan Qashqai Acenta 2WD 1.5 dCi (110 LE) 
6 840 000 Ft
Dacia Duster Exception  1,5 dCi 80 kW/109 LE 4×2
4 350 000 Ft
Hyundai ix35 Comfort 1.7 CRDi 115 LE 2 WD 7 149 000 Ft
Kia Sportage EX Limited 1.7 CRDi 115 LE 6 899 000 Ft
Skoda  Yeti Ambition Greenline 1.6 CR TDI 105 LE 6 210 210 Ft

Költségek, fogyasztás

Az új Qashqai  tudásához mérten elviselhető mértékben drágult elődjéhez képest, de a konkurenciához mérve a legdrágábbak között van. Korrekt minősége, modern vezetői asszisztensei mindenképpen az élvonalbeli kompakt SUV-modellek közé emelik a Nissant, de ez nem változtat azon, hogy a tesztautónkért navigációval és a biztonsági csomaggal együtt már 7,4 milliót kell kifizetni listaáron. 

Kifejezetten csendes a 110 lóerős dCi, egyeneltesen húz

A fogyasztási értékekkel a gyár adatai szerint rengeteg pénz megtakarítható, de ezt mi nem tudjuk megerősíteni, mert közel sem sikerült a megadott értékeket reprodukálnom. Közrejátszhatott, hogy a tesztautóban mindössze 2000 km volt, de a 8,5 liter körüli érték városban így is duplája a gyári, és mellesleg abszolút hihetetlen 4,2 liternek – még ha ez dinamikus használat mellett történt is. A 8,5 liter teljesen átlagos fogyasztásnak tűnik, ami habitustól függően azért biztosan csökkenthető még legalább egy literrel.


Mellette – Ellene
  • Vonzó megjelenés
  • Tágas, minőséget sugárzó utastér
  • Kiforrott dízelmotor
  • Csendes, kényelmes de feszes futómű
  • Remek összbenyomás
  • Indirekt kormányzás
  • Átlagos csomagtérméret
  • Magas alapár
  • Felszereltségi szinthez kötött extrák

 

Szavazás

Nissan Qashqai 1.5 dCi 110 2014

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Szuperjeno

    8,5 liter fogyasztás soknak tűnik, nekem a Peugeot 3008 2 literes dízelét sem sikerült 7,5 liter felé vinni városban az 1.6 HDi pedig 6,5 liter körül evett a sűrű budapesti forgalomban cikázva. Egy 2000 km-t futott autóban igenis be kell állnia a fogyasztásnak, 2000 km azért nem olyan kevés. Apropó, miért is maradt ki a konkurensek közül a 3008 vagy a Suzuki S-Cross???

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.