Nehéz nem szeretni, annyira szép

Teszt: Opel Astra GTC 1.6 Turbo OPC Line

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.07.13. 06.00

Nehéz, sőt: orrnehéz, nem érződik igazán az ereje, nem lehet belőle kilátni, plöttyedt a váltója. Viszont annyira jól néz ki, hogy minden hibáját meg lehet bocsátani.

Hirdetés
Röviden – Opel Astra GTC 1.6 SIDI Turbo, OPC Line

Mi ez?

Látványos kompakt kupé az Opeltől, 200 lovas szentgotthárdi motorral

Mit tud? Vadítóan jól kinézni, elég jól menni, nem sokat enni
Mibe kerül? 5,89 millió OPC csomag és egyéb extrák nélkül. A sárga kocsi kb. 8,6!
Kinek jó?  Elvakult Opel-rajongóknak

Egy hét együttélés után, egy kicsit kínos, de igazából tanácstalan vagyok, mi újat is mondhatnék erről a nagyon szép, nagyon sárga Opelről. A típust, a kupé Astrát alaposan kiveséztem már a bemutató alkalmával, két és fél esztendeje. A motort pedig, a szentgotthárdi Opel-gyár egyik friss büszkeségét, az 1,6 literes új, turbós benzinest Gajdán kolléga alaposan feltrancsírozta ebben a cikkben, később pedig egy Zafirában is bemutattuk.

Hogy úgy mondjam, szakmailag semmi kihívás nem maradt benne. Na, essünk túl rajta, de már most szólok, hogy a legérdekesebb rész az utolsó előtti bekezdés lesz, ahol kiderül, mi mást lehetne venni e helyett a sportosnak látszó, erősnek gondolható Opel helyett.

A kerekek alapméretűek: 235/50 R 18


Külső

Úgy néz ki, mintha nagyon drága lenne, pedig alapáron nem is az – erről részletesebben majd abban a rém izgalmas utolsó bekezdésben szólunk. Izgalmas domborítások, alapméreten is 235/50 R 18-as gumik teszik még izgalmasabbá a kiválóan eltalált formát, amit – különösen ebben a látványos sárgában – a jóisten is desktop-háttérnek teremtett.

Még ha le is képzeljük róla a temérdek feláras tételt (cápauszony-antenna, fekete tető, sötét hátsó oldalablak, fekete felni, OPC-lökhárítók), ami marad, az is elég az autóbuzi szívek megdobogtatásához. Az Opelnek régen volt ennyire szép kompakt autója. Ha volt valaha egyáltalán.

A fekete tető egy nagy átverés: többen is megkérdezték, hogy ez-e az a híres panoráma szélvédő. Pedig nem, csak feketére festett lemez, 50 ezer forintos felárért


Belső

A GTC-vel kapcsolatos egyik komoly gond a botrányosan rossz kilátás. A laposan fekvő, széles A-oszlop miatt balra előre vagy 30 fokban minden ki van takarva a vezető elől, ami hirtelen érkező hegyi balkanyarokban, szűk úton pánikszerű fékezéseket eredményez: úristen, nem jön szembe a Queen Elizabeth véletlenül?

Kényelmes ülésben, szép környezetben dolgozhat a pilóta, de a kilátás rémes

Az viszont jó, hogy a csodás forma nem megy a térkínálat rovására. Elöl éppen olyan jól elférni, mint bármelyik mai kompaktban. Hátul hihetetlen módon nem csak a lábtér és válltér elegendő, de a fejtér is: a kupés tetővonal 180 centis magasságig egyáltalán nem okoz gondot. (A napokban járt nálunk egy sima, ötajtós Citroën C4, amiben egyáltalán nem fért el a fejem hátul, csak ha kb. 60 fokban oldalra döntöttem. Apukák: ha anyuka megvétózná a GTC-t, azzal, hogy egy háromajtós kompakt nem alkalmas családi kocsinak, vigyétek el egy Citroën-szalonba!)

A mi tesztautónkban szinte semmi nem volt alapáras, a kihúzható combtámaszos sportülések, a temérdek biztonsági és kényelmi extrához járó temérdek gomb, az Infinity audiorendszer  nagyon komoly autónak láttatta az Astrát, de egy fapados verzió sokkal szomorúbb látvány annál, amit a képek alapján gondol a kedves olvasó. (Apukák: ezeket a képeket ne mutassátok meg anyukának, mert a szalonban a kétmillióval olcsóbb alapáras kocsiban csalódni fog!)

Nem kényelmes bejutni hátra, de bent lenni már kényelmes. A sportkupés külső dacára kifejezetten tágas a hátsó traktus


Vezetési élmény

A másik gond, hogy bár a GTC Astra – pláne a 254 ezer forintos OPC optikai csomaggal – sportautónak néz ki, de nagyon nem az. Hiába a szentgotthárdi csoda, a 200 lóerős turbómotor, akkor sem. Azt gondolnánk, különleges élmény vezetni, de valójában csak egy túl nehéz, rossz súlyelosztású, átlagos kompakt autó.

Adatlap

Opel Astra GTC 1.6 Turbo OPC Line

Nehéz nem szeretni, annyira szép 1
Motor 1598 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 200 LE
Nyomaték 280 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 7,9 sec
Végsebesség 230 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,6 l / 100 km

A 235-ös gumik és az aktív gátlók miatt képes az átlagos közlekedési rutinhoz képest persze lenyűgözően gyorsan kanyarodni, de ha elérünk a tapadási határhoz, szégyenszemre azonnal kiderül, hogy a kocsi orrtolós, esetlen. A lagymatag váltómechanika és a motoros kézifék (ez is extra, kár volt belerendelni) szintén cseppet sem sportautós. Egyet meg kell viszont hagyni: a kormányzás közvetlen és pontos, a rásegítés mértékét is jól sikerült eltalálni.

De hova a fenébe lesz a sok lóerő? Sportos rajtnál sem akarja kicsavarni a kezünkből a kormányt, a 7,9 másodperces 0-100 pedig viccnek is rossz: az 1,8 literes, 180 lóerős Seat Leon SC 7,1 másodperc alatt van százon. Igaz, az a kocsi csak 1215 kiló: az Opelnél manapság nagyon le vannak maradva a súlycsökkentésben.

Autópályán tűnik inkább erősnek az autó, ott is főleg a szabályosat jóval meghaladó tartományokban. 160-180-ról gyorsítva jön ki igazán a 200 lóerős motorváltozat előnye a 170 lóerős verzióban is kapható 1.6 Turbóhoz képest. Azt ellenben meg kell hagyni, hogy fogyasztásban nem kéri meg azt a plusz 30 lovat a motor. 80% országút, 20% város használatban, tempósan haladva 7,9 litert mutatott a számítógép, 8 litert a telefonom számológépe, amikor a kútnál ellenőriztem az értéket. Ez nem rossz – de azért elgondolkodtató, hogy teszt elején, az első teletankolásig a városi szakaszokon 13-14 litert is mutatott az átlagfogyasztás-mérő.

Ja, egyébként ha valaki nem tudná: az Opelnél rejtélyesen SIDI Turbónak nevezett új motorcsalád nevében a SIDI mindössze annyit jelent: szikragyújtású, közvetlen befecskendezésű. (Spark Ignition, Direct Injection) Illúzióromboló, nemde?

Az 1,6 literes blokkból 200 lóerőt csikar ki a turbóval az Opel


Drága?

Alapáron kifejezetten jó vétel a GTC Astra a hasonló teljesítményű háromajtós kompaktok között. Íme, néhány konkurens modell listaára:

A 200 lovas Astra GTC és 200 ló körüli benzines, turbós háromajtós konkurensei (kézi váltó, legolcsóbb kivitel) Listaárak
Opel Astra GTC 1.6 Turbo Enjoy (200 LE, 280 Nm) 5 890 000 Ft
VW Scirocco 2.0 TFSI (211 LE, 280 Nm) 8 775 280 Ft
Kia ProCeed 1.6 TGDI GT (204 LE, 265 Nm) 6 624 000 Ft
Seat Leon SC 1.8 TSI FR (180 LE, 250 Nm) 6 924 420 Ft
Citroën DS4 1.6 THP Sport (200 LE, 275 Nm) 8 480 000 Ft

Ha viszont elkezdünk rendelni bele ezt-azt az extralistáról, nagyon megszaladhat az ár. A MOU-276-ra rá lehet mondani, hogy belül is van olyan igényes és menő, ahogy kinéz, de a kihúzható combtámaszos sportülésekkel, Infinity audióval, navigációval, sávelhagyásra figyelmeztetéssel, aktív lengéscsillapítókkal, miegyébbel azért olyan szépen felugrik 8,5 millióra, hogy na még. Annyit pedig azért már nehéz jó szívvel odaadni ezért az Astráért, ami – van ilyen – túl szépre sikerült az emblémához képest.

Hiszen 7,3 millió az élményautózáshoz inkább megfelelő végén hajtó 170 lovas 1-es BMW listaára, 8,5 millióig pedig azért még abba is lehet pár extrát tölteni, ha nem is annyit, mint az Astrába. Vagy mégis inkább legyen fronthajtású, de igazán erős élményautó? Hát, kérem: a Renault Mégane RS 265 lóerővel 7,99 millió forint.


Verdikt

A GTC Astra nagyon szép és meglepően tágas. Igazi OPC alatt (tehát nem OPC Line, hanem rendes váltó, rendes fék, pörgősebb motor) teljesen mindegy, hogy 200 vagy 170 lóerős az 1,6-os benzinmotor benne. Azt javasoljuk, az erősebbre beállított blokk felárát inkább költse fekete tetőre vagy hifire, aki ilyen autóra vágyik. Lehet, hogy a forgalmiban jól mutat az a 200, de a hétköznapi autózásban nem sok érződik belőle.

Mellette – Ellene
  • Szép
  • Jó ár/érték arány
  • Gazdag extralista
  • A teljesítményhez mérten elfogadható fogyasztás
  • Nem érződik benne az erő
  • Nem lehet kilátni belőle
  • Lötyögős váltó


Szavazás

Opel Astra GTC 1.6 Turbo OPC Line

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • jako

    Már elnézést kívánok, de akinek ez kifejezetten tetszik annak ki van ficamodva az ízlése.
    a 2009-ben gyártásra került Opel insignia, kezdett végre normálisan kinézni, azt hittem jó irányba kezd menni az opel designe, de megint jött valami kókler, és vissza fordította a folyamatot.
    Nem azt mondom hogy az opelek csúnyák, de szépeknek sem mondanám. tessék megnézni a Škodákat, azok szépek, az opel is miért nem tud sportos kinézetű autókat tervezni.
    mielőtt még valaki kritizál nekem is opelem van 1.8 “c vectra

  • Levrone

    jako: az ízlést nem lehet uniformizálni, mindenkinek más. Én például az új Skodáktól, Audiktól tudnék kiszaladni a világból, persze az Opelek túlzottan feminin dizájnja is ijesztő számomra. Ez egy ilyen dolog, együtt kell tudni élni vele… :-)

  • v_Petya25

    Kedves Tamás! Megint sikerült egy rakás érdektelen megjegyzéssel úgy beállítanod az autót mintha valami bóvli lenne. Inkább úthengert kellene tesztelned, de arra is csak azt mondanád hogy túl nehéz a kanyarban… :)

  • Guevara

    ” Lehet, hogy a forgalmiban jól mutat az a 200″

    Annyit nem fog mutatni a forgalmi, mert nem lóerőben van feltüntetve a teljesítményadat.

  • Specialized78

    Számomra kategóriájában a legszebb és még olcsó is.Még a KIA hasonló modellje is drágább nála.Kéne!

  • jako

    Levrone!
    itt most nem uniformizálásról van szó, a címben azt írja nehéz nem szeretni, annyira szép, erre írtam amit.
    Persze tudom, hogy ízlések és pofonok, de ha valami szép, azt látja mindenki, de ez egy Renault twingó (oldalról) ráadásúl, azért annyira nem menő, és mint írtam, elindult az opelnél egy bizonyos, sportos irányzat, ami sajnos elmúlt náluk, és ezeket a rondaságokat fércelik össze. lásd ezt is, ne mond hogy tetszik.

    http://www.vezess.hu/teszt/opel-zafira-2-0-200/52788/

  • aYvEl

    Jako! Nekem személy szerint ezek az Astrák (és Opelek) nagyon tetszenek (bár az új Corsa pl. nem), ellentétben a Skodával, aminek szerintem “semmi” formája van, úgy kívül, mint belül. Ízlésficamos lennék, mert tetszik ez az Opel? Ha egymás mellé állítasz egy Astra-t (ami ugye 2009-es forma) és egy új 3-as Octavia-t, 100 kérdezőből 70 (minimum) ránézésre (külsőleg és belsőleg is) az Astrára szavazna. A linkelt Zafira meg bármelyik Skodát veri. Persze nem műszakilag értettem a leírtakat, és saját vélemény.

  • Levrone

    jako: nekem sem tetszik, amint írtam, a szerzőnek viszont nyilván tetszik, ezért is adta ezt a címet a cikknek, gondolom. A Zafira véleményem szerint a legrondább jelenkori egyterű, de ez megint magánvélemény, nehogy valaki emiatt belém kössön… :-) Szóval ezek szerint hasonló az ízlésünk, legalábbis ami az Opel-t illeti. :-)

  • harmlevi

    Gyönyörű ez a kocsi, számomra a legszebb a kategóriában, ahogyan a Zafira is és az Insignia is, a Corsa nekem is kicsit felemás, de látni kell élőben… Két éve próbáltam, a váltót korábbi 1.6T motorral kifejezetten kellemesnek találtam, szerintem egyedi jelenség lehetett a lötyögősség… Az A oszlopot tényleg szokni kell, de kanyarsebessége, kormányzása és mindemellett a komfortja is kárpótol… Kéne!

  • oszkopeter

    Igen, igen, a világ legszebb autói az Opelek, Adamtól Combóig, ezek fogyasztanak a legkevesebbet és mindegyik nagyon jól megy, parádés futómű van alattuk és a ezek a legolcsóbbak, imádom őket, már 5 Opelem van de már szaladok veszek egy hatodikat, most akciós az OPC :)))))))))))

    Imádom az ilyen kommenteket!

  • v_Petya25

    oszkopeter
    Láttál mostanában eladási statisztikákat? Általában az Opel vezeti őket.

  • harmlevi

    Kedves oszkopeter!
    Ne tedd magad nevetségessé, volt Opelem, szerettem, most nem az van, ezt meg még jobban szeretem, az autóértékesítéshez pedig semmi közöm… Bejön ez a kocsi a hibái ellenére is, miben zavar ez téged? Szánalmas az te vagy öregem, mi lenne, ha egyszer az adott autót értékelnéd, nem pedig a másik ember kommentjét, amit ráadásul értelmezni sem tudsz rendesen…

  • oszkopeter

    Elnézést ha bárkinek az (Opeles) lelki világába tapostam. Pedig ott volt a :)

    Az eladási statisztikákat valóban az Opel vezeti, de elárulhatom, hogy nem az itt tesztelt modelleknek, hanem a bérautós cégeknek és flottáknak adott mértéktelen kedvezményeknek köszönhetően. Valamint annak hogy kamionszámra viszik az autókat külföldre, mert itthon olcsóbb, ez adja az eladások kb. 30 százalékát és ebben az Opel eléggé jól teljesít! A GM amúgy elég rossz helyzetben van globálisan, idén összesen 28 milliót autót hívnak vissza, ezt valahol kompenzálni kell darabszámban. Amint vége lesz a “készletkiárusításnak” lekerülnek az eladási lista éléről. (Hacsak nem vesz a Rendőrség megint párezer ős-Astrát…)

    Amúgy semmi bajom az Opellel de kb. annyira tudok lelkesedni érte mint egy leértékelt ukrán heringkonzervért. Persze ha két hétig éhezik valaki akkor annak is nagyon lehet örülni… :)

    Ez csak az én véleményem, nem kell mellre szívni.

  • v_Petya25

    oszkopeter
    A reexport témában is rossz nyomon jársz, mert az Opel pont nem játszik erre. A reexportal korrigált valós eladási számokból ő jönne ki a legjobban. Ajánlom figyelmedbe: http://www.vg.hu/vallalatok/ipar/nohet-az-auto-reexport-426263
    Az meg hogy céges vagy magán eladásokból jön a darabszám az miért is érdekes? Egy cég azt nézi, hogy megbízható, jó szerviz hátterű és megfizethető legyen. A magán vásárló is ezt lesi csak kisebb zsebbel. Ennyi.

  • oszkopeter

    Na ja, Opel nagyfőnökként én is ezt nyilatkoznám a sajtónak. Arról az apróságról megfeledkeznek, hogy ezeket az autókat először forgalomba helyezik itthon a kereskedők, majd pár hónap múlva kivonják a forgalomból, így úgy tűnik mintha Magyarországon találtak volna gazdára. Ezt az apró trükköt minden szakmabeli tudja… A flottásokkal nincs semmi baj, csak arra akartam utalni hogy ők nem a cikkekben bemutatott csili-vili OPC-ket meg full extrás modelleket veszik, ott kizárólag az ár számít, amiben tényleg jók. De az engem marhára nem hoz tűzbe hogy eladnak többezer full fapad 1.7 CDTi csettegőt, miközben nyomatják a cikkeket az OPC-ről, amiből kb. évente 3 db megy el, mivel aki ennyi pénzt kiad ma egy autóért az azért megnézi mit vesz.

  • piritkarcsi

    Közel tizedik céges Opelemet koptatom már (Astra G-H-J, Zafira, Insignia, Insignia Tourer). Nem voltak rosszak de mindegyiknek volt valami nyűgje, ette az olajat, kényelmetlen volt az ülés, zörgött a kárpit, akadozott a váltó, hibás volt a computer, sírt a kormányszervó stb, stb. Céges igáslónak nem voltak rosszak, de otthonra valahogy nem kéne egyik sem.

  • Gianniz

    Az eladási statisztikát az Octavia3 vezeti toronymagasan.
    A márkákat tekintve valóban az Opel, ill. a magánvásárlók között is.

    Mert ugye az Opel is a “mi autónk”, igaz már csak motor készül itthon, de a magánvásárlóknál erős a márkahűség, és F meg G Astra után ilyet vesz. Én az Opelt nem tartom igazi német autónak, nekem 2. kategóriás GM-amerikai keverék, kb. francia-olasz szint. Renyó, Citroen, Fiat, Opel ez a vonal.

    Nálam 1. kat az német+Skoda ill. japánok (kivéve Suzuki:), 1.5 kat a koreai. Pedig volt F és G is a családban, a Skoda azokhoz képest svájci óra – nekem.

    Egyébként egy jellegtelen szappantartó, műszakilag pedig a nagy súly kb. elintéz mindent. (Szarul meg, de jobban zabál).

  • Gianniz

    Ja, és még tegyük hozzá, hogy az 1.6 200LE benzines zabagép Astra még a gyári 7.9-et se tudja:

    http://www.zeperfs.com/duel4661-5339.htm

    Úgy meg, mint egy tucatcéges Octavi az 1.4 TSI 140-es motorral. (Ami kategóriájában kiváló). Ja és az csak 7-et eszik, nem 10-et, és 2X akkora belül, és olcsóbb is.

    Az 1.8 TSI 180, pláne RS 2.0 TSI 220LE azok ürrepülők ehhez képest.

  • Norbi50

    Azért azt tegyük hozzá, hogy ebből a GTC modellből még nincs eladó autó a hasznaltauto.hu-n. Pedig jól emlékszem, hogy már 2 éve forgalmazzák ?! Jó, nem egy tucatmodell, de nah…
    Mobile.de-n pedig 1000 euro alatt gyakorlatilag nincsen belőle… A korábbi GTC is közel 10%-al drágább maradt a 4 és 5 ajtósokhoz képest.

  • Norbi50

    1000=10000 euro

  • oszkopeter

    Ennyit még a remek Opelekről és a kiváló szervízhálózatról:

    http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/07/22/reped_az_opel_turbocsove/

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.