Ez lenne az új népautó?

Teszt: Nissan Qashqai 1,2 DIG-T Acenta

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2014.07.11. 06.00

Akkor meglehetősen jól megy a népnek. Itt a legóccsóbb kategóriagyilkos.

Röviden – Nissan Qashqai 1,2 DIG-T Acenta

Mi ez?

Alapmotoros álterepjáró

Mit tud? Tűrhetően megyeget, közben sokat csipogat
Mibe kerül? A hasonszőrű ellenfelekkel közel azonosan 6,6 millióba
Kinek jó?  Mindenkinek küldöm, aki szereti

Köztudottan a SUV-ok/crossoverek/tesóik kategóriája hízik leglátványosabban, akár a tápszeres csecsemő. Évről évre szélesedik a kínálat, hegyeket ostromolnak a zömében városba szánt álterepjárók értékesítései, és hát egy kisebb cég, a Nissan Qashqai nevű gyermeke üti a ritmusdobot. Pedig hát technikáját, anyaghasználatát, helykínálatát nézve az első Nissan Qashqai nem tűnt talán még dobogósnak sem – hogy udvarias legyek a gyártóval.

Az istenadta nép mégis szerette, mint Nabokov leghíresebb hősnője a banánt.

Design – vevőmágnes maradt?

Személy szerint sok forradalmit nem láttam az elődben, a hölgyismerőseim egy része – köztük családtagok is – viszont valami ellenállhatatlan vonzalmat éreztek iránta. Én persze oltottam, és közben reménykedtem, hogy ha valami ennyire erős szereplő a piacon, akkor egyszer, valamikor a jövőben az utód talán izgalmas is lesz, nem csak népszerű. Ha van sok irracionális vevőjük, adjanak már nekik valami szexit.

Nos, a pár hónapja közöttünk élő második generáció az említett ifjú hölgyhöz hasonlóan igencsak figyelemre méltó immár egy férfi számára is. Mivel nem annyira új, meg is lepődtem, hogy még mindig vonzza a tekinteteket a forgalom sűrűjében – zsenik rajzolhatnak formákat a Nissannál, hiszen a dögunalom sikere után egy merész formával is képesek elcsavarni a fejeket.

5,5 millió az alapára, a képen látható jármű nem illusztráció. Ez 6,6

Öt centivel hosszabb, két és féllel szélesebb, eggyel laposabb elődjénél, de a számok nem írják le, hogy belül mennyivel komfortosabb és tágasabb az új Qashqai. Sokkal. A 430 literes, kétszintes csomagtartó is, bár ennél nagyobb teret is elfogadnék ekkora autóban, de ne legyünk maximalisták. Örüljünk a pofásabb, komolyabb minőségű anyagokból épített műszerfalnak.

Technika – továbbra is unalmas?

Nem, sőt, a Nissantól mostanában megszokott módon van itten számos csilli-villi, vezetést támogató, csipogásával a vezetőt gyakran idegesítő asszisztens. Ráfutásjelző, amit tényleg ne kapcsoljunk ki, sávelhagyásra figyelmeztető, holttér-néző, tábla-felismerő, de akár radaros tempomat és önparkoló rendszer is rendelhető. És vagány a LED-sor elöl.

Ha nem is tűnik Vörös tér-szélesnek (megint egy orosz metafora, ajj), éppen elég a háromféle motor, két Renault-dízel, és a most próbált, egykettes alap benzines. Egy kis turbós egy nagy autóban – zömében szívó benzinessel együtt élő kommentelőink kedvenc céltáblája. Joggal lőnek rá, avagy nem?

Hosszabb, szélesebb, és laposabb

Papíron 115 lóerő egy 1318 kilós batárban nem túl sok, de a papíron szereplő adatok annyit érnek, mint a papíron 5,6 literes átlagfogyasztás e kocsinál.

Úton – fülnek édesen muzsikál?

Szerencsére a 190 Nm azért nem olyan vészes, és 2000-től már megvan, hogy őszinte legyek, egész lendületesen lehet autózni az 1197 köbcentis motorocskával hajtott Qashqai-jal. A váltója igencsak átlagos, de sokat kapcsolgatva, és szigorúan 1600 fölött tartva a fordulatot van vonóerő. Menetzaj viszont gyakorlatilag nulla, a kiváló dizájnermunka és a remek hangszigetelés együtteseként nagyban javítja a minőségérzetet az utasteret betöltő csend.

Miközben az érzéketlen kormány meg rontja. Plusz az időnként elromló, majd megjavuló rádió is, amelynek kezelőfelülete (papíron, értik, papíron érintőképernyő) akkor is nehézkesen működtethető, ha éppen “jó” az audio. Két hét alatt a naviját egyszer használtam – volna, de akkor sem működött. Már pakolták a cimborák egy dunavarsányi, közvetlen Duna-parti ingatlan grilljére a húsokat, amikor Budapestről indulva beírtam volna a címet. De nem vette be Dunavarsányt. Tudom, hol a település, de az utca-házszám a házigazda szerint nehézkesen elérhető, így beírtam volna, de harmadszorra sem sikerült. Külföldön igen csúnyán beszéltem volna ilyen helyzetben, de a kellemesnek ígérkező estét nem rontotta el a cucc. Mint ahogy a jobb elsőben ülők kedvét sem szegte, csak meglepte őket, hogy az ablakemelő nem automata. “Pedig jó évtizede a szakadt Astránkban az vót” – hallottam egyiküktől, mire csak annyit mondtam, hogy hát ez ilyen, ennyi pénzért ennyi fért bele a Nissannak. Vastag lesz már ez a bekezdés, de mivel alapvetően remek az új Qashqai, egybe akartam sűríteni a negatívumokat.

Sokkal, de sokkal barátságosabb és formásabb a belső

Sajnos nem sikerült: a fogyasztás igencsak magas lett, amit ugye mégsem rakhatok a pozitívumokat soroló cikkrészbe. Mivel a gyártó hangsúlyozottan városi kalandokhoz ajánlja a különféle képernyőkön futó kampányában a kocsit, ezt részletezem. A belvárosi otthonom és a belvárosi munkahelyem közti kétszer 5,5 kilométeres napi rutin során 8,5 literig is felment, 7,5 körül evett a külvárosi szaladgálásaim során, a forgalommentes két hétvégén andalogva pedig 7,5-7 között fogyasztott a majdnem pontos kompjútere szerint.

90-es tempomatnál lement persze 5,5 alá, de ez a gyártója szerint ugye egy városba szánt jármű. Márpedig ott sok ez a fogyasztás. Hogy a szépszámú suzukis kedvében járjak, elárulom (meg amúgy is konkurensnek szánják), a Qashqai leadása óta a szerkesztőségünkben tartós teszten szolgáló új SX4 S-Crosst használom. Az 1,6-os szívó benzinesről van szó, amely munkába járás során olyan 1-1,5 literrel kevesebbet eszik. Picit erősebb (120 ló), de picit könnyebb (1200 kg) a Nissannál.

Ár – belefér a magyarnak?

Adatlap

Nissan Qashqai 1,2 DIG-T Acenta

Ez lenne az új népautó? 1
Motor 1194 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 115 LE
Nyomaték 190 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 10,9 sec
Végsebesség 185 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,6 l / 100 km

Manapság egy 3 milliós új autó (van még pár ilyen?) sem sokaknak, sajnos, mégis azt mondom, hogy alapvetően, meg a konkurencia nagy részéhez mérten sem drága az új Qashqai. Az 1,2-es alapmotorral 5,5 millióról indul, ez a tesztautó a csapnivaló navival, fényezéssel, síppal, dobbal 6,6 millió.

Csak mondom, hogy a Suzuki üdvöskéje az 1,6-os szívóval, szálkás fapaddal 4,5-ről indul. Ha már elmentem ebbe az irányba, meg amúgy is, legújabban e kettő veri a ritmusdobot a piaci értékesítéseknél: a Qashqai dizájnosabb, sőt, feltűnőbb, modernebb, kellemesebb anyagokkal bélelt, míg az S-Cross takarékosabb, szerintem tartósabb, olcsóbban szervizelhető, mi autónk, egyebek. Mindkettőnél kipipálható az úgynevezett ár/érték arány, egyikkel sem lesz boldogtalan a japán-fan tulajdonosa.

Azért a Suzuki cseppet népautósabb. Hogy ez most dicséret, avagy…, megítélés kérdése.

Részletes összehasonlító tesztet itt olvashat szabadidő-autókról!


Szavazás

Szívre tenyeret: mennyire kéne?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • pqowieurzt

    “szálkás fapad suzuki”

    hát, tisztelt szerkesztő, a 4.2M akciós áron elhozható s-cross jobban felszerelt, mint az alap qashqai 5 milliós szintén akciós árral…

  • oszkopeter

    Azért a Suzuki S-Crosst és az új Qashqait egy lapon emlegetni nekem kicsit erős. A Nissan egy jóval kifinomultabb, igényesebb autó, komolyabb műszaki tartalommal. Ennyi erővel a Dacia Dustert is fel lehetne hozni, de meggyőződésem hogy nem ugynannak a vevőkörnek szólnak ezek az autók. Azt meg vaktában kijelenlteni egy vadonatúj Suzuki modell, amiből még csak párezret adtak el tehát 0 tapasztalat van vele kapcsolatban, tartósabb lesz, mint egy második generációs Qashqai szerintem elég meredek.

  • pqowieurzt

    oszkopeter, a suzuki 1.6-os szívója egy évtizedek óta kipróbált, megbízható technika. A kis turbósok az eddigi tapasztalatok alapján nem éppen a tartósságról szólnak, legyen az renault, vw, vagy akármi.

    Ha hozzávesszük, hogy a suzuki mindig is a megbízhatóságról és a tartósságról volt híres, nem pedig a technikai újításokról (amiknek tartóssága még kétséges), szerintem nem vállalt ezzel a kijelentéssel túl nagy kockázatot a szerző.

  • Gianniz

    Szép, jó forma, ez az előnye. De francia trágyatechnika, eleve kizáró ok, ez kamujapán autó, valójában Renyó. Egy Skoda ehhez képesz Lexus.

    A szánalmas downsizing 1.2T SUV-ba nevetséges, a fogyasztási adatok pedig alátámasztják az európai kamufogyasztási ciklus ferdítését. És erre fejlesznek 10 éve a gyártók, a kamura.

  • ffff

    oszkopeter: Ha a technikai túlbonyolítottságot igényességnek nevezi valaki, az csak játék a szavakkal. :-)
    Nem tudom, hallott-e már a KISS fedőnevű mérnöki elvről. http://en.wikipedia.org/wiki/KISS_principle (a Suzuki mérnökei mintha figyelnének erre).
    A dologról az egyik ismerősöm jut eszembe, aki a folyton elromló Peugeot 307-eséről mondta, hogy milyen “igényes és kifinomult autó”, mivel állandóan szoftverfrissítésre kell vinnie a márkaszervizbe. :-)
    Kiábrándítottam, hogy valójában a félkész és rossz minőségű vezérlőszoftvert patkolgatják, ő pedig egy nyomorult béta-tesztelő, a saját kárán.

  • luxusbatar

    “…S-Cross takarékosabb, szerintem tartósabb, olcsóbban szervízelhető..”
    Egyszerűen nem hiszem el, hogy nem lehet megtanulni azt, hogy egy szervizben nem vÍz folyik….jobb esetben.
    Faxom….szerviz, rövöd “i”.
    Az, hogy a sarki Józsi bácsinál az van kiírva, hogy “gyorsszervÍz, még talán elmegy, de ez egy országosan is olvasott autós oldal, szakértő újságírókkal….vagy mi a fene.

  • mtbe

    Gianniz!
    A “szánalmas downsizing” a kedvenc VW-jeidnél is van, ott nem zavar?

  • Gianniz

    A VAG downsizing-al is megvannak a fenntartásaim, magamnak egyelőre nem vennék.
    De pl. elég nagy különbség van egy VAG 1.2 TSI 4 henger 105LE ill. Ford Ecoboost 3 henger 990cm3 100 LE között.

    A franciák pedig a TCE-vel még semmi jót nem tettek le az asztalra. Az új TSI-k láncprobláméja már a múlté (szíjas mind), de a kokszszosodás pl. még mindig probléma.

  • pqowieurzt

    Gianniznak kivételesen igaza van a kamufogyasztási ciklusról, spritmonitor szerint ez a “hipermodern” 1.2 többet fogyaszt mint az s-cross ódivatú 1.6-osa, kb ugyanakkor autóban.

  • pqowieurzt

    “1.2 TSI 4 henger 105LE” az oké egy yetibe?
    de ez az 1.2 115LE nem oké egy káskájba?

  • Vorserie

    Azért azt tegyük hozzá,hogy Murphy törvénye alapján ami elromolhat az el is romlik,de ha nincs benne semmi akkor az nem is tud elromlani.A Suzukinál,a Dacianál ezt megbízhatóságnak nevezik.

    Nyilván senki nem szereti ha elromlik az autója de senki nem is szeretné faékre cserélni a kéziféket mert az nem romlik el.

    A világ megköveteli ,hogy a technika fejlődjön,az autógyárak pedig próbálnak ennek megfelelni.
    Nem mellesleg biztosan tanulnak a hibáikból vagy abból ha egy ötlet zsákutcának minősül.

  • oszkopeter

    Valóban helytelen a szervíz, de meg kell védjem a szerzőt, ez szerintem inkább a kretén magyar akadémiai helyesírás hibája. Ezt a szót szinte mindenki hosszú í-vel ejti vagy legalábbis félhosszúval, sőt az esetek jelentős részében így is írja, amúgy hibásan. Miért ne lehetne helyes a hosszú í-s változat, ha már így gyökeresedett meg a nyelvben. Ha a kvíz szót le lehet írni (eredetileg quiz) akkor a szervízt (eredetileg service) miért kell elvetni?

  • oszkopeter

    Amúgy az elmúlt évek új Suzuki modelljeiről keveset tudunk, én úgy hallom sokkal több velük a probléma mint a régiekkel. Alapvetően ez az “olcsón fenntartható és megbízható” legenda szerintem az első generációs Swiftből táplálkozik még mindig, ami faék egyszerűségű technikával dolgozott.
    Ezt mutatják az ADAC számai is, az újabb Swift már csak a középmezőnyben volt megbízhatóság szempontjából, még a francia kisautók is beelőzték. Az meg hogy a Nissanon 100-150 ezer Km múlva elképzelhető hogy lehal a turbó, az szerintem egy új autó vásárlót kevésbé érdekel. Főleg ha 5 év garit is adnak rá. Használtan én is a szívót venném, bár fene tudja. Ugyanez a hiszti volt anno, amikor bejöttek a turbós dízelmotorok, ma pedig már senki sem használ szívódízelt…

    http://www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/pannenstatistik/pannenstatistik_detailergebnisse_2014/pannenstatistik_kleinwagen.aspx?ComponentId=204566&SourcePageId=47921

  • pqowieurzt

    én csak jót röhögök az ilyen statisztikákon hogy a jazz meg az i20 a legmegbízhatatlanabb… alsóközépben meg a ceed.

    érdekes a különbség a 2011-es sandero és a logan között is, amiben köztudottan csak a hátsó fertály különbözik.

    kb ennyit ér az adac pannenstatisztikája…

  • pqowieurzt

    http://www.adac.de/_mmm/pdf/Pannenstatistik_2013_169836.pdf

    nyugodtan hasonlítsd össze az itteni 2007-2008 micra eredményeket az általad belinkelttel… pedig ugyanazok gyártják a statisztikát… milyen érdekes, hiretelen egyik évről a másikra legjobból az egyik legrosszabb lesz ugyanazon autó ugyanaozon évjárata…

  • oszkopeter

    Ezekre azért lehet magyarázat, pl. adott évben bejött egy új motorizáció ami lerontotta a számokat vagy olyan felszereltséget / opciót akcióztak adott évben vagy modellnél ami aztán műszaki galibákat okozott, ami éppen lehetett lemerülő akku vagy beragadó központi zár, megbolonduló automata ablaktörlő, valami fals hibaüzenet vagy bármi más. A Kia és Hyundai háza táján is sok apró műszaki baki van, annak ellenére hogy a 7 év gari miatt mindenki azt hiszi hogy a Kia a világ legmegbízhatóbb autója. Hehehe… Érdemes erről megkérdezni valakit, aki ilyen autókkal foglalkozik (és nem kereskedő). Suzuki dettó, ma már semmivel sem megbízhatóbb mint bármelyik átlagos márka, épp azért mert benne van mindaz a kényelmi és biztonsági arzenál ami a többiben, ráadásul ugyanazon beszállítóktól. De ha ellenkező statisztikát, számokat tudsz mutatni akkor lássuk!

  • pqowieurzt

    ugyanazon évjáratú micrára vannak teljesen eltérő számok a két oldalon, nem a következő évjáratra. Ezt mi magyarázza? Csak nem az hogy olyan statisztikát hozok ki bármiből, amilyet akarok?

    tessék: http://totalcar.hu/magazin/kozelet/nepitelet40k/
    vajon azért szeretik ennyire a kiákat, mert állandóan a 188-at kell hívni hozzájuk? kétlem.

  • pqowieurzt

    és azt se felejtsük el, hogy az európai, köztük a német márkák, saját assistance-t tartanak fönt akár a garancia után is, a japán/koreai márkák pedig 3 évig, aztán kész (igen, a kia is csak 3 évig). Miért fontos ez? azért mert az adac csak azt látja amikor őket hívják, azt nem amikor a saját assistance-t…

  • ACC.600

    dzsinni…..
    igazad van, a francia trágyatechnikánál nincs rosszabb. kivéve azokat az oktáviákat, amiknek a kipufogódobjába belefagy -10ben a víz és onnantól se előre se hátra. jó érzés, amikor télen Ausztriában végzek a munkával és ez fogad a cég parkolójában. Volt Reanult is alattam, 380.000km simán. Minden este indult.
    Egy jó tanács: NE LEGYÉL TIPIKUS MAGYAR! :)

  • piritkarcsi

    Van egy nagyon jó barátom aki egy multi 150 autós flottáját kezeli Magyarországon. Azt mondja hogy elege van a francia autókból. De nem azért mert rosszak, hanem mert a kollégák minden apró hibával, zörgéssel, vagy csak kezelési nehézséggel őt cseszegetik és meg vannak győződve hogy sz*r francia autót kaptak. Ehhez képest akik Kiat vagy Toyotát kapnak azok csendben használják évekig majd a visszavételkor derül ki hogy már fél éve lyukas a kipufogó, csörög a vezérlés, búgnak a csapágyak. Ők ezeknek nem tulajdonítanak jelentőséget mert a “Kia meg Toyota az megbízható autó, nem romlik el”. Érdekes, de így működik az ember, előítéletesek vagyunk. Összességében azt mondja hogy nincs nagy különbség márkánként a szervizköltségekben, inkább néhány motortípus van ami problémás, és nem is feltétlenül a franciáknál.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.