A mindent tudó Superb

Teszt: Skoda Superb Combi 3,6 V6

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.07.10. 16.00

Fúr, farag, pengét nyel. A V6-os, 4×4-es, DSG-s Skoda Superb kényeztetett.

Röviden – Škoda Superb Combi 4×4 3,6 FSI V6

Mi ez?

Škoda, upsizingolt, turbótlan motorral, összkerék-hajtással, DSG-vel, pávatollal

Mit tud? Kulturált, tágas, erős
Mibe kerül? 12,1 millió forinttól elvihető
Kinek jó?  Bárkinek, aki kedveli a duruzsoló V6-os hangot, szeret egy bálteremben utazni és van pénze benzinre

A bitang méretű Škoda Superbet még gyengébb – 1,4-es – , fapados kivitelben is nehéz nem szeretni. Kedveltük az 1,8-as benzines változatot, illetve a miniszteri, kétliteres, DSG-s dízelt is, és 4×4-es kombi is járt már nálunk. Csak a V6-os, benzines hiányzott a listáról. Eddig.

Városban sem kényelmetlen ez a méret

Külső-belső

Kintről ez a tudományos fantasztikus Superb kombi is olyan, mint a többi. Külsején a 4×4-es embléma valamint az oldalára vésett Laurin & Klement felirat az, amitől mégis egy kicsit más, több. A 4×4-es hajtást talán nem kell magyarázni, a Laurin&Klement pedig ebben az esetben egy spéci, minden jóval megtömött felszereltségi szintet jelen. 18 colos Sirius fantázianevű felnit, az ajtót kinyitva pedig küszöbdíszt, elektromosan állítható, szellőztethető, L&K feliratos bőrülést, szőnyegbetéteket, intarziás fabetétet, sötétített hátsó ablakokat, és kulcsnélküli ajtónyitást, motorindítást és még ördög tudja mit találunk benne. 

Adatlap

Skoda Superb Combi 3,6 V6

A mindent tudó Superb 1
Motor 3597 cm3, Benzin, V6
Teljesítmény 260 LE
Nyomaték 350 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 6,5 sec
Végsebesség 250 km/h
Fogyasztás (vegyes) 9,4 l / 100 km

A berendezés ízléses, nagyjából ott puha, ahol puhának kell lennie, a gombok, kapcsolók, tekerentyűk pedig pont annyira németesen logikusak és jól használhatóak, mint akármelyik VW termékben. Legjobban mégis a Superb helykínálata ejti rabul az embert. Az, hogy elöl bőven van hely, az nem meglepő, de ami a második sorban várja az utasokat, az egyedülálló. 
A lábtér már komikusan nagy, szinte hiányérzetünk lehet benne, és egy puffot, vagy babzsákot is simán be lehetne tenni, hogy feltett lábbal utazhassunk. Szerencsére a fejteret is bőkezűen mérték, hiába a belmagasságból centiket elcsenő üvegtető, mégis baj nélkül ücsöröghetünk a hátsó fotelekben, egyenes derékkal, cilinderben is.
Kombiként a csomagtartó is fontos lehet, ez alapból 633 literes és a háttámlák ledöntésével legfeljebb 1865 literesre duzzasztható, ahová 191 centiméter hosszú dolgok is berámolhatók. Nem hiányzik hátulról a kihajtható szatyorkampók és csomagrögzítő hálók, fülek hada sem, emellett van pince, extra rekeszek és kivehető, LED-es zseblámpa, 12 voltos csatlakozó is. A világításon sem spóroltak, a csomagtartó is fényárban úszik, és az utastérbe is került mindenhová fényforrás, még a lábtérbe is. 

Elképesztő helykínálat, tisztességes belsőépítészet

Motor

A Downsizingon és a velejáró kényszeredett turbósításon csak gurgulázva hahotázó benzinmotor trónol a hegyomlásnyi autó orrában. Pontosan 3597 köbcentinyi üzemanyag-levegő keverék válik mozgási- és hőenergiává, kipufogógázzá minden második főtengelyfordulatnál. Ez rengeteg. Az autógyárak jó ideje a kisebb, könnyebb, turbós motorokra esküsznek, a kétkedő embertömeg meg folyton ezeknek a kihegyezett motoroknak a várható élettartamával kapcsolatban fogalmazza meg kétségeit. A Superb régiiskolás V6-osa ebből a szempontból támadhatatlan, sem gyűszűnyi hengerek, sem turbó nem nehezíti az életét. 

Műanyag útvesztő a motortérben

Motorindításhoz a kormány jobb oldalán lévő gombot kell nyomva tartani. Szerencsétlen módon nem elég megnyomni, hanem nyomva kell tartani végig, amíg felmordul a V6-os. A dízeldömpingben ritka nagy élmény egy ilyen hathengeres, amely némán, vibrációmentesen jár. Aztán gázadásnál tovább mélyül a barátságunk, a túlméretes kasztnit száraz falevélként cibálja a motor, papíron 6,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót. És közben egy pillanatra sem erőlködik, amihez a villámgyors DSG-váltó is hozzáteszi a maga tudását. Valóban élvezetes páros. Most úgy érzem, sosem akarok többé négyhengeres dízelmotort látni.

És a kínaiaknak még ez sem elég, a hosszítottat szeretik

Úton

A kombi Superb autópályán, hosszabb utazáshoz parádés ezzel a motorral. Igazán jól illik ide, csendes, erős, csak a gyakori tankoláshoz kell hozzászokni. Városban a 4,8 méteres test nem okoz különösebb komplikációt, legfeljebb néhány parkolóhelyről kell lemondanunk a kormánya mögött. Ha mégis találunk egy bő ötméteres foghíjat, akkor könnyű dolgunk van. Ha akarjuk az autó is be tud állni magától, ha pedig mi akarjuk tekerni a kormányt, akkor a sok-sok radar segít minket a kármentes parkolásban. 

Hálók, fülek, kordonok a csomagok megfékezésére

Fogyasztás

A Superb-bel kapcsolatos szinte egyetlen fájó ponthoz jutottunk, a fogyasztáshoz. Mikor visszaadtuk, az utolsó tankolás után 12,4 literes átlagot számoltunk. Elsőre talán soknak tűnhet, pedig igazából annyira nem is vészes. Végülis egy 6,5 másodperc alatt 100-ra gyorsuló bálteremnek ez valahol csak megbocsátható.

0-240-es Škodás sprint, a végén kis műszaki zavarral:

Konkurensek

Ez igazán rövid rész lesz, a V6-os Superbnek nehéz konkurenst találni. Ekkora V6-os, szívó benzinmotor összkerék-hajtással sok mindenben nincs, ami akár csak nagyjából is egy ligában játszana vele. Legfeljebb a BMW, Mercedes háza táján találunk valamit, de ezekkel hülyeség lenne összehasonlítani. Házon belül persze ott a Passat, házon kívül meg mondjuk a turbós Insignia fér bele így úgy az alábbi táblázatba.
A Škoda Superb és V6-os, benzines vetélytársai: Listaár, forint 
Skoda Superb L&K 3,6 V6 4×4 (260 LE)  12 127 180
Opel Insignia ST 2,8 V6 AWD OPC Aut. (325 LE) 12 950 000
Volkswagen Passat Variant Highline 4Motion DSG (300 LE) 12 750 750

Hogy fogy?

Ha valaki megkérdezné tőlem, hogy szerintem idehaza hány darab 3,6-os V6-os Superbet adtak el eddig, akkor gondolkodás nélkül rávágnám, hogy legfeljebb ötöt. Azt is véletlenül. Pedig a statisztika mást mutat, ezt is szépen viszik. Amióta ezzel a motorral lehet itthon Superbet kapni, pontosan 42 darab talált belőle gazdára. Szóval 42 olyan ember van, akinek a napjaiba annyi élvezetes autózás fér, mint nekem ebbe az egy hétbe. Kicsit irigylem őket.

Intarziás díszítés

Kinek jó?

Egy V6-os Superb remek móka, de etetése nem olcsó mulatság. De akinek ez belefér és egy szimpatikus, roppant civilizált, 4×4-es járgányra vágyik, ami miatt mégsem utálják, az nem jár rosszul vele. Sőt.
Mellette – Ellene
  • Bitang erős V6-os motor
  • Csendes, kifinomult belső
  • Felfoghatatlan méretű belső tér
  • 4×4-es hajáslánc
  • Fájdalmas fogyasztás


Szavazás

Szerinted menő a 3,6 literes, V6-os Škoda?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • MetroGoldwinMayer

    Odaadták tesztre azt a Superbet, amiből egyet se fognak eladni itthon..:)

    Amúgy jó ótó de a meghízott ÚJ Octavia mellett sok értelme nem maradt mint cégótó.

  • Hawaii-

    4-es képnél: “4833 milliméteres tengelytávba minden belefér”
    Ekkorával talán már a kínaiak is betelnének.

  • zoldfulu2000

    “Legfeljebb a BMW, Mercedes háza táján találunk valamit,”

    Ezt ugye csak viccből írta a T. szerző? Attól még hogy 3.6, elég gyengus az elavult régi Passat motor. 260LE lassan a négyhengeresek sajátja (csak azok nyomatékosabbak a turbó miatt).

    Amúgy 12 milla nem rossz ár, és az autó maga is rendben van bár nem értem mire fel a nagy felhajtás. Korrekt verda lenne egy 2.0 TDIvel.

  • Gianniz

    Ez filinges gép, okostojáska. És még csak sokat se eszik, egy 4 hengeres turbó 200LE is bezabál ennyit simán.

  • subtotal

    Simply Clever, mi? :D

    Sehogysem illik ez a motor a Skodához…
    A 4 kipuvég meg nevetséges az autó teljesítményéhez mérten.
    Gondolom a csehek akartak egy állami reprezentációs vasat maguknak és kivasalták a VW-ból.

  • zoldfulu2000

    Akkor érezd a “fílinget” :) KB annyi van ebben mint egy Thalia GTIben :)

  • Gianniz

    Muhaha, zölfülüke most aztán nagyon megmondtad a frankót:) Közben meg Skodáéknál röhögnek rajtad: http://www.autopro.hu/gyartok/Az-uj-Octaviaval-ert-el-rekordeladast-a-Skoda/10706/

  • Gianniz

    Egyébként megsúgom, hogy ezt a modellt 3.6 V6 már 5 éve szerelik Superb2-be, de előtte is volt a kisebből 2.8 V6.

  • Gianniz

    Ha meg még a cikket is rendesen elolvastátok volna, akkor tudhatnátok, hogy még itthon is meglepően sokat eladtak, ebből a rétegmodellből. (40-50db)

    Az meg a kutyát nem izgatja, hogy a Skodafób agyacskátoknak mi tetszik, vagy nem:)

  • Gianniz

    Egyébként “Az erőforrás 260 lóerős teljesítménye vélhetően csak papíron ennyi (érzésre inkább több), melyen nem is szabad csodálkozni, hiszen az egység a vezérlőelektronikán kívül teljesen megegyezik a VW Passat R36-ból, vagy Passat CC-ből ismerős 300 lóerős motorral.”

    Az új Passatban mát a 2.0 TSI 280-as 4 hengeres van, ami csak fogyasztásban jobb (papíron).

  • mtbe

    Én arra vagyok kíváncsi, hogy ebből a 40-50 darabból mennyi a magán.

  • MetroGoldwinMayer

    Gianniz
    Mtbe

    ‘Ha meg még a cikket is rendesen elolvastátok volna, akkor tudhatnátok, hogy még itthon is meglepően sokat eladtak, ebből a rétegmodellből. (40-50db)’

    Mármint a Superbből? Mert a 3,6osból nem az tuti.

  • PAlex

    MetroGoldwinMayer.
    De, a V6-osból fogyott ennyi. A cikk szerint 42db fogyott belőle hivatalosan összesen itthon.

  • mtbe

    MGM
    Elolvastam rendesen :) Az oké, hogy 42-t adtak el, más kérdés hogy ebből mennyi céges, ami itthon maradt és mennyit vittek ki külföldre.

  • oszkopeter

    Az ott nem intarzia, maximum egy lakkozott fabetét, felirattal.
    A V6 hang viszont klassz lehet. Igazi utazóautó. Főleg ha van az embernek hozzá egy céges üzemanyagkártyája is…

  • ACC.600

    Akinek ténylegesen van ennyi pénze egy autóra, az nem szívesen nézeget skoda logót az autóján. Ez a modell egy ritka dinoszaurusz. A skoda, mint márka a cégekből él, semmi másból. Ha a magánvásárlókra kellene támaszkodnia, eltűnne a föld felszínéről.
    Céges autónak tökéletes a skoda, széthajtani, nem sajnálni. De maradjon is meg ennél a célcsoportnál, mert a finom autók nem itt kezdődnek.

  • v_szili

    Csak a félreértések elkerülése végett: ez a motor nem csak szoftveresen különbözik az R36-os Passat-ban lévőtől!

    ACC.600: hol kezdődik szerinted a “finom autó” ?

  • ACC.600

    v.szili

    itt:
    http://media.emercedesbenz.com.s3.amazonaws.com/magazine/wp-content/uploads/Mercedes-Benz-C-Class-2014-13C1152_52.jpg

    azért ez már képen is szembetűnő. de ülj bele, megéri. az nem kerül semmibe. Itt magasra lett téve a mérce.

  • Kovijani

    Ha a VW- nek lenne esze, ezt atcimkeznek, es elvinnek az Usaba! Pont hogy hiany van az ilyen kombikbol.
    A konkurenciahoz meg meg hozza lehet irni a Subarut is! Nekik is van 3.6 -os 4×4 esuk. ;)

  • Kempelen

    ACC
    – te komolyan összehasonlítod ezeket?
    – végeztél valamiféle kutatást arról, hogy a cégautók vásárlóit mennyire zavarja a Skoda embléma?
    – nem érzed magad nagyképűnek?

    Egyetértünk: a Skoda a céges vásárlóknál is rettentő népszerű. Ám ez, különösen egy a legdinamikusabban fejlődő márka esetében minden, csak nem szégyen.
    Több helyen is komoly tárgyi tévedéseid vannak:
    – a cégautókat nem kell széthajtani, aki ezt gondolja, annak nem sok esze van
    – a Skoda nem csak cégautóként állja meg a helyét, hanem családi autóként, hobbi autóként, de akár életmód autóként is

    Vedd le a csillagos szemüveget és kinyílik a világ!

  • Gianniz

    A fanyalgó kisebbségnek csak a szája nagy. A sok fostalicska 5-6 pontos értékelés mellett a Superb 7.8-a minden elárul.

  • Gianniz

    ACC vagy 70 éves vagy fingja nincs az autókról. Egyébként itthon van egy igen széles Skoda márkabuzi réteg is – magánvásárlókból.

    A magánvásárlóknál itthon egyébként az ár a gátló tényező, a Skoda nem olcsó, nem tudják megvenni. (egy rendes Skoda az itthon már bőven luxus – árban)
    A sznob faktor viszont magas, ezért vesz a paraszt inkább öreg “prémiumot”.

    A cégvezetők meg okosabbak, ők nagyon jót akarnak – korrekt áron, ezért első az Octavi

    A Skoda Európa legdinamikusabban fejlődő márkája az elmúlt 20 évben. Különösen népszerűn Ny-Európában a diplomás fiatal családok között. Tudod nem a sznobok vagy proli kategória.

    Idén 1.1 millió eladott Skoda meglesz bőven, és a Fabia3 még ki se jött:

    http://www.autopro.hu/gyartok/Az-uj-Octaviaval-ert-el-rekordeladast-a-Skoda/10706/

  • Holiday

    Majdnem 5 évig használtam a limuzin változatot. Nagyon kényelmes, megbízható, olcsón szervizelhető autó, ár-érték arányban verhetetlen, nekem ráadásul még tetszett is.

    Jelenlegi, sokkal drágább autóm a motorerőt leszámítva szigorúan felhasználói szemmel nézve semmiben nem közelíti meg a Superbet.

    Nem véletlenül ennyire népszerű ez a modell és általában a márka.

  • hova

    Gianniz – 2014.07.15 16:42

    A fanyalgó kisebbségnek csak a szája nagy. A sok fostalicska 5-6 pontos értékelés mellett a Superb 7.8-a minden elárul.
    Bocsánat: melyik autó kapta a legtöbb pontot?

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra, és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.