1,6-os motort? Ebbe a batárba?

Vezettük: Új Renault Trafic

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.07.04. 06.00

A Renault Trafic sikere hosszú évek óta szinte töretlen. Most nagyobb, szebb és élhetőbb is lett.

Röviden – Renault Trafic 2014

Mi ez?

Az egyik legkapósabb kisteherautó 2014-es változata
Mit tud? Nagyobb, okosabb rakteret, kényelmesebb utasteret kapott
Mibe kerül? Pontos ár egyelőre nincs, de várhatóan drágább lesz a mostani modellnél, viszont a fenntartási költségei kisebbek lesznek 
Kinek jó?  Bárkinek, aki kisebb-nagyobb dolgok szállításával foglalkozik

Külső

Egy kisteherautó kockaformájával túl sokat nem lehet kezdeni, ez a praktikus és kész. Így alapjaiban a Trafic sem változott, maradt a bevált forma, csupán megnyúlt egy kicsit – előre 10, hátra 11 centimétert – és az elejét rajzolták át. Sportosabb, húzott fényszórót kapott, és hatalmas, krómozott Renault embléma került az orra. 

Nagyon nem látszik rajta, de 20 centivel lett hosszabb a Trafic

Belső

Bár a tízcentis hossznövekedés nem tűnik soknak, ez mégis 200 liternyi plusz helyet jelent a csomagtérben. Hátul 3 EU-raklap fér el egymás mellett kényelmesen, és 18 rögzítőfülhöz lehet kikötni a rakományt. Hogy a puttony méreténél hosszabb dolgokat is lehessen benne szállítani, a raktér aljában kis csapóajtón keresztül lehet átgyömöszölni a cuccost a kabinban lévő ülés alá, vagy ha még több hely kell, a jobb első ülés lábterébe. Ez 3,75 illetve a hosszított tengelytávú változatnál 4,15 méter hosszúságú rakodóhelyet nyújt, amely ebben a kategóriában egyedülálló adat. 
Kisfilmecske a raktérről és hogy milyen trükkökre képes:
Hátul még arra is van lehetőség, hogy a tetőről lelógó “galériára” pakoljon könnyebb – legfeljebb 13 kilogrammnyi, 2 méter hosszú – dolgokat a sofőr. Ha pedig nagyon hosszú rakományt kell szállítani, akkor a baloldali hátsó ajtó – ezen található a rendszám – külön is reteszelhető és a másik ajtót résnyire, vagy egészen nyitva hagyva egyszerűen spaniferrel, gumipókkal, akármivel kell rögzíteni. Sajnos ez a megoldás nem minden országban legális, például Magyarországon is büntethet a rendőr azért, ha nyitott ajtóval közlekedik valaki. Ezen túl a puttony nem sokat változott, így a Renault nem kergeti költséges fejlesztésekbe a Trafichoz különleges felépítményeket tervező, és gyártó cégeket.

A rakományrögzítés fontos feldat

Tízféle színben rendelhető az új Renault Trafic. Ilyenekben:
1,6-os motort? Ebbe a batárba? 1
Ugorjunk egyet előre, és nézzünk szét a kabinban. A korábbi Trafic csak fel-le mozgatható kormánya helyett az újban minden irányban állítható a volán és a korábbinál mélyebbre helyezett, már már személyautós pozíciót nyújtó vezető ülése is emelhető, süllyeszthető. Sőt, egyes kiviteleknél az utasülés is. Tárolórekeszből 14 jutott az autóba, összesen 90 liternyi térfogattal. Bár idehaza ez nem annyira jellemző, de a középkonzolra táblagépet, a középső ülés háttámlájába pedig laptopot lehet illeszteni, hogy mindent alaposan lehessen adminisztrálni útközben. De van hagyományos, csíptetős papírtartó is az analóg megoldások kedvelőinek. A helykínálat, ergonómia átgondolt, itt van hová nyújtani a lábat, kényelmes a könyöklő is, és az üléspozíció is tág határok között állítható.
1,6-os motort? Ebbe a batárba? 2
Új navigációs berendezést is kapott a Trafic, a Daciakból már ismert fejegységhez kísértetiesen hasonlító készülék néz velünk szembe, amelyen az NNG által fejlesztett iGO-ja fut. Kiváló magyarsággal beszél benne a robotnő, a menüje is logikus és grafikailag is rendben van. Örülünk neki. 

Éljen éljen, már nem Marika és Ervin erőszakolja meg a magyar nyelvet a navigációs berendezésben, hanem igazi robot beszél belőle. Érthetően, szépen.

A műszerfal is teljesen megújult, a digitális-analóg hibrid műszerfal a Clio-ból lehet ismerős. Szintén újítás, hogy a Trafichoz mostantól rendelhető a Renault kártya is. Zseniális húzás, hiszen kinek van nagyobb szüksége arra, hogy ne kelljen a kulccsal szerencsétlenkedve nyitni-zárni az autót, mint a naponta 436-szor ki- és beszálló áruterítő sofőrnél?
Mobil iroda a Renault Trafic kabinjában:
Vezetéstámogató rendszerek közül a visszagurulás-gátló, a sebességhatároló/tempomat, és a tolatóradar/kamera segíti a balesetmentes vezetést. Az Extended Grip pedig a problémás, sáros, homokos felületen haladást könnyíti meg, az utánfutó belengést gátló pedig a vontatáskor jöhet jól. És van még egy mókás részlet az utastérben, ez pedig a jobb oldali napellenzőre ragasztott elképesztő méretű tükör. Ez nem sminkeléshez készült, hanem lehajtva szinte teljesen eltünteti a holtteret. Kérdés, mit szól hozzá a mellettünk ülő, hogy semmi nem lát előre.

Alacsonyabb üléspozíció és négy irányban állítható kormány

Motorok

Az új Trafic csupán 1,6-os dízelmotorral rendelhető. Viszont ebből rögtön kétféle is választható, egyenként kétféle teljesítménnyel. Egy szimpla turbós, 90 illetve 115 lóerővel és egy ikerturbós változat, 120 és 140 lóerős teljesítménnyel. Mindegyikhez hatfokozatú, manuális váltó jár. Mi a 140 és a 115 lóerős változatot próbáltuk, mindkettőt 450 kilogrammnyi teherrel. Az erősebb, ikerturbós motor remeknek tűnik, az alig 1,6-os motor elképesztő nyomatékkal mozgatja az autót, és a hangja is szerény, szinte semmi zaj nem zavarja a sofőrt. 
A gyengébb, mezei kivitel 115 lóereje is elégnek tűnik, de itt már érezhető alul némi turbólyuk. Fogyasztás szempontjából egyelőre csak a fedélzeti számítógép adataira támaszkodhatunk, de mivel az 1,6-os Renault motorok már bizonyítottak takarékosságukkal, így az 5,7 és a 6,1 körüli adatok akár valósak is lehetnek. De majd kiderül, ha megérkeznek az első tesztautók.

Azért idehaza annyira még nem jellemző, hogy valaki ekkora táblagéppel navigáljon

Mikortól, mennyiért

Az új Trafic ára egyelőre még nem ismert, durván egy hónap múlva derül ki, mennyiért is lehet hazavinni, bár a nemzetközi bemutatón hallottak alapján biztosan drágább lesz valamivel a kifutó Traficnál. Jó hír, hogy a többletkiadás hamar megtérülhet, mert állítólag a fenntartási költségei érezhetően alacsonyabbak lesznek a mostaninál. Értelemszerűen a megrendelésekkel is érdemes megvárni amíg kikalkulálják a hazai árakat, az első autók pedig várhatóan szeptembertől vehetők át. Addig jó várakozást!
Mellette – Ellene
  • Nagyobb raktér
  • Okos belső
  • Többféle hosszúságban és magassággal kapható
  • Takarékos, erős motor
  • Lehet fanyalogni, mit bír majd az 1,6-os motor
  • Drágább, mint a korábbi modell

Szavazás

Neked a 10-es skálán mennyire jön be az új Trafic? Nagyon? Kicsit sem? Nyomd a pontot!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • mootehen

    Elképesztő, hogy a kisteherautók is mennyit fejlődtek az elmúlt időben.

    Tetszik ez a furgon is, bár szerintem a fényszórók Transit Custom koppintások.

  • PAlex

    Az előd 1.9-ese induláskor 80 és 100LE-s verziókban volt elérhető.
    Az új 1.6-os meg ugye minden tekintetben jobb az 1.9-esnél, mellé még némileg könnyebb is, tehát miért ne?

  • Levrone

    Tényleg óriásit fejlődtek. Az Autopult-os ujságírónál a terheléssel együtt 2 tonna feletti tömegű biturbo 5.7-et evett. Ez szenzációs érték. Mi a – jóval gyengébb – Transporterekkel 9-12 között járunk hasonlóan terhelve.

  • husky

    Megnyerő, de most ők sem gondolták komolyan hogy ilyen kicis motort rakni egy teherautóba! Hiába a papírforma és számok, de valóság, az élettartam elég kérdőjeles. Kamionban is jobban mennek a skadinávok 13 literesei, mint a többiek 11 literesei, pedig papíron sokszor ugyanazt tudják, de a gyakorlat mégis merőben más! Az új Ducato, Daily meg most futó Masterben sem azért akkorák a motorok mert nem tunának kisebbet, s akár erősebbet. Biztos, hogy nyomós okos érvek vannak mögötte.

  • Levrone

    husky: szerintem ha kijöttek vele, akkor elég komolyan gondolták, ez nyilvánvaló. Főleg, hogy a Merci Vito is ugyanezzel a motorcsaláddal jön hamarosan. Érdemes elolvasni az Autopult cikkét is, jóval bővebb és ott a megbízhatóságról is szó van, kikérve egy gyári fejlesztőmérnök véleményét is.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.