1,6-os motort? Ebbe a batárba?

Vezettük: Új Renault Trafic

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.07.04. 06.00

A Renault Trafic sikere hosszú évek óta szinte töretlen. Most nagyobb, szebb és élhetőbb is lett.

Röviden – Renault Trafic 2014

Mi ez?

Az egyik legkapósabb kisteherautó 2014-es változata
Mit tud? Nagyobb, okosabb rakteret, kényelmesebb utasteret kapott
Mibe kerül? Pontos ár egyelőre nincs, de várhatóan drágább lesz a mostani modellnél, viszont a fenntartási költségei kisebbek lesznek 
Kinek jó?  Bárkinek, aki kisebb-nagyobb dolgok szállításával foglalkozik

Külső

Egy kisteherautó kockaformájával túl sokat nem lehet kezdeni, ez a praktikus és kész. Így alapjaiban a Trafic sem változott, maradt a bevált forma, csupán megnyúlt egy kicsit – előre 10, hátra 11 centimétert – és az elejét rajzolták át. Sportosabb, húzott fényszórót kapott, és hatalmas, krómozott Renault embléma került az orra. 

Nagyon nem látszik rajta, de 20 centivel lett hosszabb a Trafic

Belső

Bár a tízcentis hossznövekedés nem tűnik soknak, ez mégis 200 liternyi plusz helyet jelent a csomagtérben. Hátul 3 EU-raklap fér el egymás mellett kényelmesen, és 18 rögzítőfülhöz lehet kikötni a rakományt. Hogy a puttony méreténél hosszabb dolgokat is lehessen benne szállítani, a raktér aljában kis csapóajtón keresztül lehet átgyömöszölni a cuccost a kabinban lévő ülés alá, vagy ha még több hely kell, a jobb első ülés lábterébe. Ez 3,75 illetve a hosszított tengelytávú változatnál 4,15 méter hosszúságú rakodóhelyet nyújt, amely ebben a kategóriában egyedülálló adat. 
Kisfilmecske a raktérről és hogy milyen trükkökre képes:
Hátul még arra is van lehetőség, hogy a tetőről lelógó “galériára” pakoljon könnyebb – legfeljebb 13 kilogrammnyi, 2 méter hosszú – dolgokat a sofőr. Ha pedig nagyon hosszú rakományt kell szállítani, akkor a baloldali hátsó ajtó – ezen található a rendszám – külön is reteszelhető és a másik ajtót résnyire, vagy egészen nyitva hagyva egyszerűen spaniferrel, gumipókkal, akármivel kell rögzíteni. Sajnos ez a megoldás nem minden országban legális, például Magyarországon is büntethet a rendőr azért, ha nyitott ajtóval közlekedik valaki. Ezen túl a puttony nem sokat változott, így a Renault nem kergeti költséges fejlesztésekbe a Trafichoz különleges felépítményeket tervező, és gyártó cégeket.

A rakományrögzítés fontos feldat

Tízféle színben rendelhető az új Renault Trafic. Ilyenekben:
1,6-os motort? Ebbe a batárba? 1
Ugorjunk egyet előre, és nézzünk szét a kabinban. A korábbi Trafic csak fel-le mozgatható kormánya helyett az újban minden irányban állítható a volán és a korábbinál mélyebbre helyezett, már már személyautós pozíciót nyújtó vezető ülése is emelhető, süllyeszthető. Sőt, egyes kiviteleknél az utasülés is. Tárolórekeszből 14 jutott az autóba, összesen 90 liternyi térfogattal. Bár idehaza ez nem annyira jellemző, de a középkonzolra táblagépet, a középső ülés háttámlájába pedig laptopot lehet illeszteni, hogy mindent alaposan lehessen adminisztrálni útközben. De van hagyományos, csíptetős papírtartó is az analóg megoldások kedvelőinek. A helykínálat, ergonómia átgondolt, itt van hová nyújtani a lábat, kényelmes a könyöklő is, és az üléspozíció is tág határok között állítható.
1,6-os motort? Ebbe a batárba? 2
Új navigációs berendezést is kapott a Trafic, a Daciakból már ismert fejegységhez kísértetiesen hasonlító készülék néz velünk szembe, amelyen az NNG által fejlesztett iGO-ja fut. Kiváló magyarsággal beszél benne a robotnő, a menüje is logikus és grafikailag is rendben van. Örülünk neki. 

Éljen éljen, már nem Marika és Ervin erőszakolja meg a magyar nyelvet a navigációs berendezésben, hanem igazi robot beszél belőle. Érthetően, szépen.

A műszerfal is teljesen megújult, a digitális-analóg hibrid műszerfal a Clio-ból lehet ismerős. Szintén újítás, hogy a Trafichoz mostantól rendelhető a Renault kártya is. Zseniális húzás, hiszen kinek van nagyobb szüksége arra, hogy ne kelljen a kulccsal szerencsétlenkedve nyitni-zárni az autót, mint a naponta 436-szor ki- és beszálló áruterítő sofőrnél?
Mobil iroda a Renault Trafic kabinjában:
Vezetéstámogató rendszerek közül a visszagurulás-gátló, a sebességhatároló/tempomat, és a tolatóradar/kamera segíti a balesetmentes vezetést. Az Extended Grip pedig a problémás, sáros, homokos felületen haladást könnyíti meg, az utánfutó belengést gátló pedig a vontatáskor jöhet jól. És van még egy mókás részlet az utastérben, ez pedig a jobb oldali napellenzőre ragasztott elképesztő méretű tükör. Ez nem sminkeléshez készült, hanem lehajtva szinte teljesen eltünteti a holtteret. Kérdés, mit szól hozzá a mellettünk ülő, hogy semmi nem lát előre.

Alacsonyabb üléspozíció és négy irányban állítható kormány

Motorok

Az új Trafic csupán 1,6-os dízelmotorral rendelhető. Viszont ebből rögtön kétféle is választható, egyenként kétféle teljesítménnyel. Egy szimpla turbós, 90 illetve 115 lóerővel és egy ikerturbós változat, 120 és 140 lóerős teljesítménnyel. Mindegyikhez hatfokozatú, manuális váltó jár. Mi a 140 és a 115 lóerős változatot próbáltuk, mindkettőt 450 kilogrammnyi teherrel. Az erősebb, ikerturbós motor remeknek tűnik, az alig 1,6-os motor elképesztő nyomatékkal mozgatja az autót, és a hangja is szerény, szinte semmi zaj nem zavarja a sofőrt. 
A gyengébb, mezei kivitel 115 lóereje is elégnek tűnik, de itt már érezhető alul némi turbólyuk. Fogyasztás szempontjából egyelőre csak a fedélzeti számítógép adataira támaszkodhatunk, de mivel az 1,6-os Renault motorok már bizonyítottak takarékosságukkal, így az 5,7 és a 6,1 körüli adatok akár valósak is lehetnek. De majd kiderül, ha megérkeznek az első tesztautók.

Azért idehaza annyira még nem jellemző, hogy valaki ekkora táblagéppel navigáljon

Mikortól, mennyiért

Az új Trafic ára egyelőre még nem ismert, durván egy hónap múlva derül ki, mennyiért is lehet hazavinni, bár a nemzetközi bemutatón hallottak alapján biztosan drágább lesz valamivel a kifutó Traficnál. Jó hír, hogy a többletkiadás hamar megtérülhet, mert állítólag a fenntartási költségei érezhetően alacsonyabbak lesznek a mostaninál. Értelemszerűen a megrendelésekkel is érdemes megvárni amíg kikalkulálják a hazai árakat, az első autók pedig várhatóan szeptembertől vehetők át. Addig jó várakozást!
Mellette – Ellene
  • Nagyobb raktér
  • Okos belső
  • Többféle hosszúságban és magassággal kapható
  • Takarékos, erős motor
  • Lehet fanyalogni, mit bír majd az 1,6-os motor
  • Drágább, mint a korábbi modell

Szavazás

Neked a 10-es skálán mennyire jön be az új Trafic? Nagyon? Kicsit sem? Nyomd a pontot!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • mootehen

    Elképesztő, hogy a kisteherautók is mennyit fejlődtek az elmúlt időben.

    Tetszik ez a furgon is, bár szerintem a fényszórók Transit Custom koppintások.

  • PAlex

    Az előd 1.9-ese induláskor 80 és 100LE-s verziókban volt elérhető.
    Az új 1.6-os meg ugye minden tekintetben jobb az 1.9-esnél, mellé még némileg könnyebb is, tehát miért ne?

  • Levrone

    Tényleg óriásit fejlődtek. Az Autopult-os ujságírónál a terheléssel együtt 2 tonna feletti tömegű biturbo 5.7-et evett. Ez szenzációs érték. Mi a – jóval gyengébb – Transporterekkel 9-12 között járunk hasonlóan terhelve.

  • husky

    Megnyerő, de most ők sem gondolták komolyan hogy ilyen kicis motort rakni egy teherautóba! Hiába a papírforma és számok, de valóság, az élettartam elég kérdőjeles. Kamionban is jobban mennek a skadinávok 13 literesei, mint a többiek 11 literesei, pedig papíron sokszor ugyanazt tudják, de a gyakorlat mégis merőben más! Az új Ducato, Daily meg most futó Masterben sem azért akkorák a motorok mert nem tunának kisebbet, s akár erősebbet. Biztos, hogy nyomós okos érvek vannak mögötte.

  • Levrone

    husky: szerintem ha kijöttek vele, akkor elég komolyan gondolták, ez nyilvánvaló. Főleg, hogy a Merci Vito is ugyanezzel a motorcsaláddal jön hamarosan. Érdemes elolvasni az Autopult cikkét is, jóval bővebb és ott a megbízhatóságról is szó van, kikérve egy gyári fejlesztőmérnök véleményét is.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.