Insignia 2.0 DTE: ilyen egy prémium Opel

Teszt: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 DTE ecoFLEX

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2014.07.01. 06.00

Sokat javult a ráncfelvarrás után az Insignia, így vált igazán szerethetővé. Persze, egy tízmilliós fullextrás autóba azért nem olyan nehéz belezúgni.

Röviden – Opel Insignia Sports Tourer 2.0 DTE ecoFLEX

Mi ez?

Szép, sportos, komfortos, jól felszerelt középkategóriás kombi

Mit tud? Kényelmesen, sportosan, biztonságosan haladni
Mibe kerül? A jól felszerelt Cosmo 8,8 millió, extrával könnyedén 10 felett jár
Kinek jó?  Akik szeretnek sportosan vezetni; akit nem zavar az átlagnál szűkösebb csomagtér

Nem vagyok igazán spórolós alkat, ami a fogyasztást illeti, nehezen lassítok 120-ra ezért, hogy megtakarítsak ezzel néhány decit az autópályán. De mint minden normális autóst, nagyon tud bosszantani, ha egy olyan tankba kell folyatni az átlagosnál több üzemanyagot, ami ezt semmilyen módon nem viszonozza.  

Kívülről nem sokat változott a megújult Insignia, belül van a lényeg


Külső

Márpedig az Insignia kicsit így élt az emlékeimben, egy csinos, méretes de nehéz és viszonylag szűkös családi autóként, amivel nem voltam igazán boldog sosem. A kétliteres, spórolós csomaggal (Ecoflex) ellátott, felfrissített kombi most sokat javított az összképen, ha még ha kicsit skizofrén is a helyzet, amibe kényszeríti az embert. Adott ugyanis egy az átlagnál jóval sportosabban vezethető középkategóriás kombi, ami már a konkurenseket meghaladó nagyobb saját tömeg miatt is igazán szép eredmény volna, nem mellesleg formásabb, dinamikusabb, mint a vetélytársak nagy része. Szép nagy és drága kerekeken gördül, a magasra húzott váll, és keskeny ablakok pedig jót tesznek a látványnak – az átláthatósággal ellentétben.

Belső, csomagtér

Aztán ott van a bőrüléssel, nagy navigációval és nagy kijelzős műszerfallal felextrázott utastér, amely nemcsak hogy szép a szemnek, de jól is használható. Főleg elöl, de normál testmagassággal azért hátul sem kell már nyomorogni, hiába láttunk már tágasabb lábteret. A panorámatető szokás szerint alaposan kurtítja a fejteret, de azért 190 centivel még elférni, így ez ne tartson vissza a napfényes belsőtől, ha épp az extralistán pipálgatjuk a tételeket.  

A csomagtér mérete természetesen nem változott, így az relatíve szűkös maradt, a defektjavító készlettel is csak 540 liter – ez nem illik igazán egy közel 5 méter hosszú kombihoz  – pótkerékkel és mélynyomóval ezt könnyen 500 liter alá is szoríthatjuk.

Csak 540 literes a csomagtér defektjavító készlettel

A ráncfelvarrás egyetlen komoly előrelépést hozott az Insigniában, ez pedig az Intellink névre hallgató médiarendszer, amit tesztautónkban a rendelhető legnagyobb, 8″-os érintőkijelzővel párosítottak. A végeredmény pedig nemcsak az előd bonyolult gomberdejéhez képest kellemes, de alapvetően jól kezelhető, még ha egy rakás felesleges dolog is van benne. A prémiumgyártókéhoz hasonlóan kézírást felismerő touchpad a váltó mögött például ilyen, kicsit darabos, nehézkesen használható, és sokkal lassabb, mintha kicsit előre hajolva a képernyőt pötyögetnénk. A kijelzőn jelenik meg a tolatóradar képe is, amely keresztirányú forgalom esetén egy piros felkiáltójellel figyelmeztet, ami élet- és kármentő funkcióval bír, így tényleg hasznos darab.

A másik látványos megoldás a kormány mögötti műszerfal, amelynek közepét szintén egy képernyő alkotja, a két szélére pedig hagyományos analóg műszerek szorultak. A szerintünk szebbre is megrajzolható dizájn ellenére széles körű információt nyújt a rendszer, és ami még fontosabb, könnyen kezelhetően, logikusan teszi mindezt. Még a fogyasztást növelő funkciók is megjeleníthetők – például a hátsó ablakfűtés, vagy a légkondi – és egy becsült érték alapján az is leolvasható, mennyit spórolhatnánk ezek elhagyásával.

Masszív, minőségi benyomást kelt az utastér


Milyen vezetni városban?

Spórolni a 140 lóerős kétliteres dízellel is lehet, amely most 20 lóerővel gyengébb, mint a frissítés előtt. Ereje így is elég, kellemesen fogyaszt, szuper a hosszabb utakhoz is, viszont reggelente alig baktat fel a mélygarázs emelkedőjén, annyira nyomatékszegény alapjárat közelében. Papíron pedig nem tűnik kellemetlennek az 1750/perc fordulaton használható 350 newtonméteres nyomatékcsúcs, de ebből sajnos ilyenkor nem sokat érezni.
A szűk és meredek emelkedővel tűzdelt garázsból tényleg kínszenvedés volt kiállni.

Adatlap

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 DTE ecoFLEX

Insignia 2.0 DTE: ilyen egy prémium Opel 1
Motor 1956 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 140 LE
Nyomaték 350 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 11 sec
Végsebesség 200 km/h
Fogyasztás (vegyes) 3,9 l / 100 km

Az Insignia fordulékonysága sem az igazi, de a fulladásra hajlamos dízel sokkal bosszantóbb ennél. Vagy a kuplungot erősen csúsztatva, vagy a lefulladás határán sikerült kievickélni vele a mélyből, amire nem nagyon volt még példa a korábbiakban. És nem én voltam az egyetlen a szerkesztőségben, akinek ezek mellett nyílt utcán, sík terepen is sikerült lefulladnia vele – az Opel mentségére legyen mondva, hogy egyébként egy kuplungolással magától újraindul a motor, nincs szükség a startgomb érintésére is.

Nem árt tehát pörgetni kicsit a halkabb és kulturáltabb dízelt, még akkor is, ha annak egyetlen porcikája sem kívánja a fordulatot. Az ecoFLEX modellek hosszabb áttételezésű váltója olyannyira nem támogatja az ilyesmit, hogy városban például csak akkor tudjuk használni a hatodik fokozatot, ha közveszélyes gyorshajtók vagyunk. És az ötödiket is inkább csak akkor, ha a remegős, taxizós fordulatszám nem áll távol a mentalitásunktól.

Hosszabb távon

A motorral szemben megfogalmazható negatív gondolatok azonnal szertefoszlanak, ahogy kiérünk a városból. Kifejezetten csendes és kellemes útitárs itt az Insignia, 130 km/óra sebességnél alulról közelíti csak a 2000-et hatodikban a fordulatszám, és ennek megfelelően a fogyasztás is kedvező. Országúton visszaváltással kellően erős egy-egy előzéshez, és ami még izgalmasabb, a futóműve sokkal többet nyújt annál, amit a motorerő alapján várnánk tőle. Tesztautónkat az extraként választható adaptív lengéscsillapítóval szerelték, amivel olyan könnyedén és stabilan libbenhetünk egyik kanyarból a másikba, hogy azt bármelyik konkurens megirigyelhetné.

A kilókat meghazudtoló mozgást nagyban fokozza az a fajta merevség, amit valószínűleg pont az 1650 kilós súlynak köszönhető. Az Insigniában minden nagyon masszívnak tűnik, nincsenek túlkönnyített dolog, kellő rásegítéssel, de  nem túl könnyen forog a kormány, és a váltó is határozott kezet kíván. Az adaptív futómű egyébként már városban is jó szolgálatot tesz, kifejezetten ügyesen tünteti el az úthibákat, annak ellenére, hogy érezhetően ragaszkodik az aszfaltcsíkhoz, amiről a kormány is kellő visszajelzést szolgáltat.

Középen kijelző, a két szélén analóg órák


Költségek, fogyasztás

A 8 840 000-es alapár a jól felszerelt Cosmo esetén nem tűnik kevésnek, pláne, hogy a bőrüléssel, Bose hifivel, tolatóradarral, a biztonsági asszisztensekkel nem esik nehezünkre 10 millió fölé konfigurálni az árat. A konkurenseket tekintve viszont nem számít kiugrónak ez az érték, így jobb, ha megbarátkozunk vele. A csökkentett fogyasztású dízellel most már városban, dinamikus használat mellett is bőven el lehet járni 8 liter alatt, országúton pedig a hat liter körül érték is reálisnak tűnik. A gyári 4,7 és 3,5 liter erős túlzásnak tűnik, de így sincs miért panaszkodni a dögnehéz, és kifejezetten minőségi benyomást nyújtó Insignia esetén.  

Az kétliteres Insignia kombi és konkurensei, listaáron

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 DTE ecoFLEX (140 LE)
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi Titanium (140 LE).
8 840 000 Ft
8 530 000 Ft
Mazda 6 Sportkombi Revolution (150 LE). 8 720 000 Ft
Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi (150 LE).
Volkswagen Passat Variant Highline BMT 2.0 CR TDi (140LE)
  8 720 000 Ft
10 007 980 Ft
Mellette – Ellene
  • Korábbinál takarékosabb, csendesebb dízel
  • Sportos, de kényelmes futómű
  • Modern médiarendszer
  • Sok vezetői asszisztens
  • Kis fordulaton nyomatékszegény motor
  • Kombihoz képest szűkös csomagtér
  • Korlátozott fejtér hátul panorámatetővel


Szavazás

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 DTE ecoFLEX 2014

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • PAlex

    Na, de minek kéne 6. fokozatba kapcsolni városban?
    5-et is csak max a 70-es szakaszon kell, ha halad a forgalom.

    Egyébként meg ez a fogyasztás nem nagy szám. Főleg nem 140LE-től. Nyilván a tömeg miatt ha megszakadnak sem lehet lejjebb vinni.

  • DTF

    minden sarkon Insignia, minden multinál insignia. magánember ne vegye :) főleg ne dízellel :)

  • MetroGoldwinMayer

    ‘A csökkentett fogyasztású dízellel most már városban dinamikusan használat mellett is bőven el lehet járni 8 liter alatt, országúton pedig a hat liter körül érték is reálisnak tűnik.’

    Most jöttem vissza egy 880 km-es körről bérelt Octavia2 1.9 tdi-vel (457ezer futott km) Komárom-Prága-Komárom, ebből 680 km autópálya 120-130cal, az átlagfogyasztás 5,5L/100 lett.

    Szóval tök jó hogy egy 2014es 10 milliós dízel autónál ‘országúton 6 liter reálisnak tünik….’ + az Octaia 5 sebességes vót egyébként.

  • bk46

    nem is nagyon értem miről van itt szó… a 184 le dízel 320d-vel városban sem nagyon szoktam 6.5liternél többet tankolni, ha rátolom a klímát, akkor nagy nehezen 7fölé araszol. ha nagyon rákoncentrálnék, akkor simán 6 alá menne a városi is, de akkor ugye minek a 184 paripa. országúton meg 5 körül. 1580kg, tehát nem könnyű az sem. cserébe a 0-100 nem 11mp, hanem 7.8.

  • hulyemernok

    6 liter országúton, 8 liter városban? Akkor nagyon durván egy 7 literes átlagfogyasztás? Na az tényleg nem kiemelkedő, főleg, hogy ecoflex is. Viszont ne izguljatok már ennyire rá egy újságiró által, pár száz kilométert tesztelt fogyasztási adatokra! Mennyiszer bebizonyosodott már, hogy fabatkát sem érnek… Ha lenne valami normakörük talán érdemes lenne róla beszélgetni.

  • toce

    Autópályán kifejezetten keveset fogyasztanak az Insigniák, valószínű a kiválló légellenállási értékek miatt. Nálunk majdnem 0.5l-el vannak az 1.7CDTI kombi Astrákhoz képest.(6.6L/100km vs 6.1L/100 Km)

    Általában óra szerint 140-re lőtt tempomattal mennek a kollégák, elég sokat…

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.