Mérges mangahős: új Toyota Aygo

Vezettük: új Toyota Aygo

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.06.27. 16.00

Kilenc év után durván felfrissült a Toyota minije. Az új Aygo fiatalos, merész és dögös lett.

Röviden – Toyota Aygo 2014

Mi ez?

Icipici, ügyes városi autó
Mit tud? Kis helyigényű, takarékos és négy ember belefér
Mibe kerül? 2 695 000 forinttól indul
Kinek jó?  Európa boldogabb felén a fiatalok autója, itthon inkább a gyermekeiktől már megszabadult korosztály lehet a célcsoport

Sem a tengelytáv, sem más mérete nem változott lényegesen

A Toyota Aygo nem fiatal darab, már kilenc éve van a piacon. Igaz, eközben szinte minden évben történt vele valami – pl. új színeket kapott és készültek belőle különleges kivitelek is – valamint néhány ráncfelvarrást is megélt már, de épp ideje volt alaposabban is megújítani a modellt. Igaz, az eladási adatokon nem igazán látszik, hogy nem éppen friss típusról van szó, a régi Aygo még az utolsó hónapjaiban is tisztességesen fogy és összesen 760 ezer darabnál is többet adtak el belőle világszerte. 
Videón így fest a Toyota Aygo:

Külső dizájn

A Toyota Aygo külseje elég merész lett, állítólag az Astro Boy nevű rajzolt hős is adott némi inspirációt. Vágott szem, mérges tekintet és hangsúlyos X betét az orron, oldalról a meredeken és magasra felkúszó övvonaltól tűnik masszívnak, és a gyakran elhanyagolt fenék is menő lett. Kívül-belül egyaránt tengernyi részlet van, amelyek könnyen – és a vásárlás után is – személyre szabhatók. Manapság enélkül már úgy látszik, nem lehet autót eladni, elég a Fiat 500-ra, vagy az Opel Adamra gondolni.
Mérges mangahős: új Toyota Aygo 1
Astro Boy, menő sugárcsizmában, bekapcsolt utánégetővel

Mi új?

Külső, belső méreteiben nem történt túl nagy változás, hosszban 25, fejtérben 7 millimétert gyarapodott a kisautó, illetve a csomagtartó is 168 literesre hízott, de ebbe a pótkerék nem fér bele, csupán a gumijavító szettnek szorítottak egy kis helyet a mélyben. Jó hír, hogy ha lemondunk pár literről, akkor nem kell feltétlenül pótkerék nélkül autózni, egyes felszereltségi szinteken még ez is belefér a csomagtartóba. Az Aygo-k Karosszériája temérdek hegesztési ponttal gazdagodott, merevebb és könnyebb is lett. Kicsit belenyúltak a futóműbe is, illetve a kormányzás is közvetlenebb lett, 14 egész százalékkal. Utasterében módosítottak az üléspozíción – egy centivel alacsonyabban ül a sofőr – más szögben, kevésbé meredeken áll a kormány is, és a vezetőülés már magasságában is állítható. 

Mindössze egyetlen üveglap alkotja a csomagtartó ajtaját

Kapott sebességhatárolót – tempomatot sajnos rendelni sem lehet hozzá – guminyomás-ellenőrzőt és visszagurulás-gátlót, amely emelkedőn indulásnál segít a rutintalan sofőrnek. Kisautóknál nem gyakori a bőrkárpit, vagy a kulcsnélküli ajtónyitás, indítás, de az Aygo ilyenekkel is rendelhető, emellett különlegesen csendesnek ígért, nyitható vászontetős Aygo is megtalálható a kínálatban.

A bőrülés felesleges móka, de akinek ez tetszik, megkapja

Belsejében 7 colos, érintőképernyős kijelző uralja a teret, amely tolatáskor a kamera képét mutatja. Békeidőben a navigációs berendezés utasításait, illetve a fedélzeti számítógép, vagy a zenegép információit mutatja, de akár okostelefonnal is összekapcsolható. A helykínálat elöl mindenképpen elegendő, de ami meglepő, még némi kompromisszummal az éppen kényelmesre belőtt első ülés mögött is pont elférek 190 centivel is. Persze nem lazán, hanem éppenhogycsak. A műanyagok távol állnak a prémium érzéstől, az ajtóba például egy tenyérnyi textilnek sem jutott hely és a belső ajtókilincsek is csak a jobban felszerelt változatokban kapnak csillogó krómruhát, alapból szomorú, fekete műanyagok. 

7 colos kijelző középen

Motorválaszték

A kisautó kategóriában szinte teljesen egyeduralkodó a benzinmotor, a vásárlók 90 százaléka választja ezt. Az Aygonál biztosan jobb lesz ez az arány, hiszen csak a háromhengeres, egyliteres, 69 lóerős benzinmotorral kapható. Váltóból manuális és robotizált is választható, mindegyik öt fokozattal. 

Egyetlen, 69 lóerős, háromhengeres benzinmotor rendelhető az autóba

Menet közben

Kisautóhoz mérten határozottan kellemes karakterű a futóműve, nem ráz, nem pattog az Aygo, és nem is túl zajos, jól sikerült a hangszigetelése. Egyedül a 69 lóerős benzinmotor jellegzetesen háromhengeres motorhangja tűnik néha soknak, de a tervezők azt mondták, ez direkt maradt így, hiszen a vásárlók szeretik ezt a mókás morgást. Nem tehetünk mást, elhisszük nekik. Városban a 69 lóerő teljesen elegendő a boldog élethez, és két emberrel az autó még országúton, autópályán sem jön zavarba. Igaz, mi a menetpróbát Hollandia végtelen síkságain autóztuk le, így nem tudjuk, hogy az érdi emelkedővel hogyan küzd meg az autó. Lakott területen viszont tökéletes társ az Aygo, kis helyigényű, fürge és szórakoztató. 
Ilyen ügyesen kergeti a saját farkát:
Mérges mangahős: új Toyota Aygo 2

Konkurensek

Az első generációs Aygónak jóval könnyebb dolga volt, 2005-ös bemutatásakor mindössze 9 versenytársra kellett odafigyelnie. Az új modellnek sokkal keményebb terepen kell helytállnia, hiszen időközben 20 fősre népesedett a kisautó kategória. Az új Aygo bevallottan a VW UP!-ot tartja a legnagyobb konkurensének, ennek megfelelően az árát is hasonlóra lőtték be, de ugyanebben a ligában játszik a Suzuki Splash, Fiat 500-as, és az Opel Adam, illetve a Hyundai i10-es is. Persze az Aygo alapára nem hasonlítható össze csak úgy az UP!-éval, némi matekolás kell ahhoz, hogy azonos felszereltségi szintre hozzuk a két modellt. Ha ez sikerül, akkor nagyjából ugyanazt az árat láthatjuk mindkét autó árcéduláján.

olcsó megoldás, de az autók nagy többségét amúgy is légkondival adják el

Kinek szól?

Európa Magyarországnál is jobban teljesítő országaiban az Aygo méretű kisautó főleg a városi fiatalok első kocsija. Nálunk ennek a rétegnek vagy egy fityingje sem marad pár buli és az albi kifizetése után, vagy apuci úgyis vesz nekik valami komolyabb, drágább gépet. Így a Toyota Aygo valószínűleg megmarad az idősebbeknek, akik már nem cipelnek magukkal gyerekeket és a hozzájuk tartozó mázsányi kiegészítőt, hanem csak egy egyszerűen, könnyen vezethető takarékos modellt keresnek, lehetőleg valami megbízható márkajellel az orrán.

Tolatókamera van, de radar nincs. Szerencsétlen párosítás

Mikortól, mennyiért?

Az új Toyota Aygo a jövő héten már Magyarországon is bemutatkozik, értékesítése pedig szeptemberben kezdődik, 2 695 000 forintos indulóáron, amely 300 ezer forinttal több, mint a kifutó modell ára. Persze ha figyelembe vesszük az időközben belekerült extrákat is, akkor már érthető a drágulás. A három- és ötajtós változat között 130 ezer forint lesz a különbség, a robotváltó felára 265 ezer forint, és a fehéren kívül minden különlegesebb színért további 105 ezer forintos árral lehet kalkulálni. Az importőr idén 130-150 darab eladásárt tervezi, amely jövőre, az első teljes évben 300 darabra futhat fel.
Mellette – Ellene
  • Menő forma
  • Személyre szabható kívül-belül
  • Remek menetkényelem
  • Szerény motorválaszték
  • Komor műanyagok a belsőben
  • Kiforratlan navigáció

Szavazás

Szerinted mennyire lett dögös az új Toyota Aygo? Kéne? Vagy inkább nem?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Ankhiszesz

    Szvsz ez **** ronda lett! Ha a külsőt nézem, akkor inkább a francia társai.

  • oszkopeter

    Hát érdekes hogy az autós újságíró 190 centivel “épp elfér” ebben a gyöszben saját maga mögött, máskor meg középkategóriás autókban nem fér el egyáltalán!!! Én ültem a francia változatban hátul, 180 centimmel a térdem súrolta az üléstámlát, a fejem felett pedig max. 2-3 centi volt a tetőig. Kizárt dolog hogy 190 centivel el lehessen benne férni. De nem is ez a legnagyobb baj vele. Belül szinte ugyanolyan igénytelen mint a régi Aygo, csak beletettek néhány színes betétet, talán az ülések lettek valamivel kényelmesebbek. Amúgy ugyanaz a kemény műanyag, minimál műszeregység, nyers fém felületek az ajtókon. Sajnos a képeken nem jön le de a valóságban nagyon-nagyon primitív, kb. a 10-15 évvel ezelőtti Ford Ka-hoz lehetne hasonlítani. Mindez nem is lenne baj, de ha 2,7 milka az alapmodell ára, akkor 3-3.1 körül lesz egy 5 ajtós, normálisan felszerelt autó. Annyiért pedig már “rendes”, fél kategóriával nagyobb kisautókat is kapni használható csomagtartóval és normális kidolgozással (Fiesta, Swift, PUG 208, Clio, stb-stb.)

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.