Mérges mangahős: új Toyota Aygo

Vezettük: új Toyota Aygo

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.06.27. 16.00

Kilenc év után durván felfrissült a Toyota minije. Az új Aygo fiatalos, merész és dögös lett.

Röviden – Toyota Aygo 2014

Mi ez?

Icipici, ügyes városi autó
Mit tud? Kis helyigényű, takarékos és négy ember belefér
Mibe kerül? 2 695 000 forinttól indul
Kinek jó?  Európa boldogabb felén a fiatalok autója, itthon inkább a gyermekeiktől már megszabadult korosztály lehet a célcsoport

Sem a tengelytáv, sem más mérete nem változott lényegesen

A Toyota Aygo nem fiatal darab, már kilenc éve van a piacon. Igaz, eközben szinte minden évben történt vele valami – pl. új színeket kapott és készültek belőle különleges kivitelek is – valamint néhány ráncfelvarrást is megélt már, de épp ideje volt alaposabban is megújítani a modellt. Igaz, az eladási adatokon nem igazán látszik, hogy nem éppen friss típusról van szó, a régi Aygo még az utolsó hónapjaiban is tisztességesen fogy és összesen 760 ezer darabnál is többet adtak el belőle világszerte. 
Videón így fest a Toyota Aygo:

Külső dizájn

A Toyota Aygo külseje elég merész lett, állítólag az Astro Boy nevű rajzolt hős is adott némi inspirációt. Vágott szem, mérges tekintet és hangsúlyos X betét az orron, oldalról a meredeken és magasra felkúszó övvonaltól tűnik masszívnak, és a gyakran elhanyagolt fenék is menő lett. Kívül-belül egyaránt tengernyi részlet van, amelyek könnyen – és a vásárlás után is – személyre szabhatók. Manapság enélkül már úgy látszik, nem lehet autót eladni, elég a Fiat 500-ra, vagy az Opel Adamra gondolni.
Mérges mangahős: új Toyota Aygo 1
Astro Boy, menő sugárcsizmában, bekapcsolt utánégetővel

Mi új?

Külső, belső méreteiben nem történt túl nagy változás, hosszban 25, fejtérben 7 millimétert gyarapodott a kisautó, illetve a csomagtartó is 168 literesre hízott, de ebbe a pótkerék nem fér bele, csupán a gumijavító szettnek szorítottak egy kis helyet a mélyben. Jó hír, hogy ha lemondunk pár literről, akkor nem kell feltétlenül pótkerék nélkül autózni, egyes felszereltségi szinteken még ez is belefér a csomagtartóba. Az Aygo-k Karosszériája temérdek hegesztési ponttal gazdagodott, merevebb és könnyebb is lett. Kicsit belenyúltak a futóműbe is, illetve a kormányzás is közvetlenebb lett, 14 egész százalékkal. Utasterében módosítottak az üléspozíción – egy centivel alacsonyabban ül a sofőr – más szögben, kevésbé meredeken áll a kormány is, és a vezetőülés már magasságában is állítható. 

Mindössze egyetlen üveglap alkotja a csomagtartó ajtaját

Kapott sebességhatárolót – tempomatot sajnos rendelni sem lehet hozzá – guminyomás-ellenőrzőt és visszagurulás-gátlót, amely emelkedőn indulásnál segít a rutintalan sofőrnek. Kisautóknál nem gyakori a bőrkárpit, vagy a kulcsnélküli ajtónyitás, indítás, de az Aygo ilyenekkel is rendelhető, emellett különlegesen csendesnek ígért, nyitható vászontetős Aygo is megtalálható a kínálatban.

A bőrülés felesleges móka, de akinek ez tetszik, megkapja

Belsejében 7 colos, érintőképernyős kijelző uralja a teret, amely tolatáskor a kamera képét mutatja. Békeidőben a navigációs berendezés utasításait, illetve a fedélzeti számítógép, vagy a zenegép információit mutatja, de akár okostelefonnal is összekapcsolható. A helykínálat elöl mindenképpen elegendő, de ami meglepő, még némi kompromisszummal az éppen kényelmesre belőtt első ülés mögött is pont elférek 190 centivel is. Persze nem lazán, hanem éppenhogycsak. A műanyagok távol állnak a prémium érzéstől, az ajtóba például egy tenyérnyi textilnek sem jutott hely és a belső ajtókilincsek is csak a jobban felszerelt változatokban kapnak csillogó krómruhát, alapból szomorú, fekete műanyagok. 

7 colos kijelző középen

Motorválaszték

A kisautó kategóriában szinte teljesen egyeduralkodó a benzinmotor, a vásárlók 90 százaléka választja ezt. Az Aygonál biztosan jobb lesz ez az arány, hiszen csak a háromhengeres, egyliteres, 69 lóerős benzinmotorral kapható. Váltóból manuális és robotizált is választható, mindegyik öt fokozattal. 

Egyetlen, 69 lóerős, háromhengeres benzinmotor rendelhető az autóba

Menet közben

Kisautóhoz mérten határozottan kellemes karakterű a futóműve, nem ráz, nem pattog az Aygo, és nem is túl zajos, jól sikerült a hangszigetelése. Egyedül a 69 lóerős benzinmotor jellegzetesen háromhengeres motorhangja tűnik néha soknak, de a tervezők azt mondták, ez direkt maradt így, hiszen a vásárlók szeretik ezt a mókás morgást. Nem tehetünk mást, elhisszük nekik. Városban a 69 lóerő teljesen elegendő a boldog élethez, és két emberrel az autó még országúton, autópályán sem jön zavarba. Igaz, mi a menetpróbát Hollandia végtelen síkságain autóztuk le, így nem tudjuk, hogy az érdi emelkedővel hogyan küzd meg az autó. Lakott területen viszont tökéletes társ az Aygo, kis helyigényű, fürge és szórakoztató. 
Ilyen ügyesen kergeti a saját farkát:
Mérges mangahős: új Toyota Aygo 2

Konkurensek

Az első generációs Aygónak jóval könnyebb dolga volt, 2005-ös bemutatásakor mindössze 9 versenytársra kellett odafigyelnie. Az új modellnek sokkal keményebb terepen kell helytállnia, hiszen időközben 20 fősre népesedett a kisautó kategória. Az új Aygo bevallottan a VW UP!-ot tartja a legnagyobb konkurensének, ennek megfelelően az árát is hasonlóra lőtték be, de ugyanebben a ligában játszik a Suzuki Splash, Fiat 500-as, és az Opel Adam, illetve a Hyundai i10-es is. Persze az Aygo alapára nem hasonlítható össze csak úgy az UP!-éval, némi matekolás kell ahhoz, hogy azonos felszereltségi szintre hozzuk a két modellt. Ha ez sikerül, akkor nagyjából ugyanazt az árat láthatjuk mindkét autó árcéduláján.

olcsó megoldás, de az autók nagy többségét amúgy is légkondival adják el

Kinek szól?

Európa Magyarországnál is jobban teljesítő országaiban az Aygo méretű kisautó főleg a városi fiatalok első kocsija. Nálunk ennek a rétegnek vagy egy fityingje sem marad pár buli és az albi kifizetése után, vagy apuci úgyis vesz nekik valami komolyabb, drágább gépet. Így a Toyota Aygo valószínűleg megmarad az idősebbeknek, akik már nem cipelnek magukkal gyerekeket és a hozzájuk tartozó mázsányi kiegészítőt, hanem csak egy egyszerűen, könnyen vezethető takarékos modellt keresnek, lehetőleg valami megbízható márkajellel az orrán.

Tolatókamera van, de radar nincs. Szerencsétlen párosítás

Mikortól, mennyiért?

Az új Toyota Aygo a jövő héten már Magyarországon is bemutatkozik, értékesítése pedig szeptemberben kezdődik, 2 695 000 forintos indulóáron, amely 300 ezer forinttal több, mint a kifutó modell ára. Persze ha figyelembe vesszük az időközben belekerült extrákat is, akkor már érthető a drágulás. A három- és ötajtós változat között 130 ezer forint lesz a különbség, a robotváltó felára 265 ezer forint, és a fehéren kívül minden különlegesebb színért további 105 ezer forintos árral lehet kalkulálni. Az importőr idén 130-150 darab eladásárt tervezi, amely jövőre, az első teljes évben 300 darabra futhat fel.
Mellette – Ellene
  • Menő forma
  • Személyre szabható kívül-belül
  • Remek menetkényelem
  • Szerény motorválaszték
  • Komor műanyagok a belsőben
  • Kiforratlan navigáció

Szavazás

Szerinted mennyire lett dögös az új Toyota Aygo? Kéne? Vagy inkább nem?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Ankhiszesz

    Szvsz ez **** ronda lett! Ha a külsőt nézem, akkor inkább a francia társai.

  • oszkopeter

    Hát érdekes hogy az autós újságíró 190 centivel “épp elfér” ebben a gyöszben saját maga mögött, máskor meg középkategóriás autókban nem fér el egyáltalán!!! Én ültem a francia változatban hátul, 180 centimmel a térdem súrolta az üléstámlát, a fejem felett pedig max. 2-3 centi volt a tetőig. Kizárt dolog hogy 190 centivel el lehessen benne férni. De nem is ez a legnagyobb baj vele. Belül szinte ugyanolyan igénytelen mint a régi Aygo, csak beletettek néhány színes betétet, talán az ülések lettek valamivel kényelmesebbek. Amúgy ugyanaz a kemény műanyag, minimál műszeregység, nyers fém felületek az ajtókon. Sajnos a képeken nem jön le de a valóságban nagyon-nagyon primitív, kb. a 10-15 évvel ezelőtti Ford Ka-hoz lehetne hasonlítani. Mindez nem is lenne baj, de ha 2,7 milka az alapmodell ára, akkor 3-3.1 körül lesz egy 5 ajtós, normálisan felszerelt autó. Annyiért pedig már “rendes”, fél kategóriával nagyobb kisautókat is kapni használható csomagtartóval és normális kidolgozással (Fiesta, Swift, PUG 208, Clio, stb-stb.)

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit tud a leggyorsabb és a legmagasabb Škoda?

Először leereszkedtünk a siratófalon, majd bőszen kergettük egymást a versenypályán az új Škoda Octaviákkal. Persze nem ugyanazokkal a Škoda Octaviákkal.

Új Toyota Yaris: Befellegzett a kis motoroknak?

Rengeteg pénzt költöttek el a Toyota Yaris felfrissítésére. Nézzük, mire volt elég 28 milliárd

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.