Elöl pokol, hátul mennyország

Honda Civic Tourer 1,8 i-VTEC teszt

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.06.02. 07.00

A japánok megalkották a mindent tudó feneket. Majd ráragasztották a Honda Civicre.

Röviden – Honda Civic Tourer 1,8 i-VTEC
Mi ez? Kompakt kombi, japán módra  
Mit tud? Sok hellyel, kulturált belsővel, szállítani öt embert
Mibe kerül? A legolcsóbb Civic kombi 5,5 millió forintba, a legpuccosabb 7,2 millió forintban kerül
Kinek jó?  Akik sokan, sok cuccal utaznak és valami különlegesre vágynak

Külső

Valamiért egy autótípusból mindig a kombi kasztnis állt hozzám a legközelebb. Talán azért, mert kényelmes, végtelen utazások ígéretét rejtik magukban a hülyére pakolható hátsóval, vagy csak sosem tudtam szép, csapott hátat rajzolni zsírkrétával, csak szögleteset, nem tudom. Gyerekkoromban imádtam a szomszédék piros, kombi 1200-esével utazni, az alattunk lakó, naponta waxolt, aranyra fújt felnis kombi Wartburgját is szívesen bámultam. És a kombi Civicet is jóval kívánatosabbnak látom, mint ötajtós rokonát. 

A hátsó felfüggesztés állítható keménységű lengéscsillapítókat kapot

Pedig a Civic Tourer nem szépség. Oldalról kissé esetlenek az arányai, itt-ott nagyon túllóg a kasztni a keréken, és a fekete betét – különösen ezen a fehér színű testen – olyan idegenül fest rajta. A hátsó ajtó magasra húzott és fekete műanyagba rejtett kilincsét pedig egyáltalán nem érzem indokoltnak. De a Civicet így szeretjük, a formájáért lehet rajongani, és lehet utálni is, de azt meg kell hagyni, hogy igazi egyéniség, összetéveszthetetlen a német génekkel rendelkező kompakt kombi kínálat darabjaival.

Belső


Adatlap

Honda Civic Tourer 1,8 i-VTEC teszt

Elöl pokol, hátul mennyország 1
Motor 1798 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 143 LE
Nyomaték 174 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,2 sec
Végsebesség 210 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,2 l / 100 km

Belseje megbízhatóan hozza a civices káoszt. A szerkesztőségben sokféle vélemény elhangzott a sajátos, több szintből, formából és ezernyi kijelzőből építkező berendezéssel kapcsolatban. Van akitől ez távol áll, pokoli rendetlenséget, összevisszaságot érez elöl, és van akinek nagyon bejön. Nekem nincs különösebb bajom ezzel a katyvasszal, bár a milliónyi, ide-oda beszerelt kijelző, illetve a színváltós betétek már valóban súrolják a bazári kategóriát, de a Honda mégsem csúszik át ezen a vékonyka határon. Talán azért, mert a formai következetlenség mellett a minőségbe nehéz belekötni, a gombok, kapcsolók, kezelőszervek megbízhatónak tűnnek, és az összeszerelés is lelkiismeretesnek látszik, a kormány jó fogású, a műszerfal, kárpit pedig ott és annyira puha, amennyire kell. 

Ami viszont határozottan nem tetszett az autóban, az az ajtók és a csomagtartó záródása. Nyoma sincs finomságnak, ezeket bizony durván be kell csapni, ha nem akarunk újból nekifutni. Na nem azért, mintha slendrián módon csináltak volna valamit, szimplán annyi vele a baj, hogy érzésre nem az igazi. Máshol külön mérnökhad dolgozik azon, hogy egy ajtó hangra, érzetre is úgy csapódjon, ahogy annak kell. Ha mérnöksereg nem is, de egy kis finomítás még kéne ide. Emellett a fedélzeti számítógép kezelése is lehetne jóval felhasználóbarátabb.

Vizuális balegyenes

Csomagtartó, utastér

Kötekedés után muszáj valami jót is mondani a Civic ajtajáról, ez pedig az, hogy közel 90 fokban nyílik. Legalábbis a hátsók. Így könnyű hátra bármit betenni, legyen az gyerekülés vagy éppen egy mázsa virágföld. Emellett a csomagtartója is példás: amellett, hogy alapból is óriási – pontosan 624 literes – még extra 125 literes rekesz is akad a padló alatt – pótkerék nincs – ha pedig az üléseket is lehajtjuk, akkor máris 1668 literesre puffasztható. Befogadóképessége mellett variálhatósága is varázslatos, az ülések előredöntése mellett az ülőlapok fel is hajthatóak. 

Tekintélyes méretű, példásan kialakított csomagtartó

A kisebb csomagokat hálós szeparéba zárhatjuk, a nagyobb, nehezebb darabokat pedig csomagrögzítő fülekhez kötözhetjük. Klassz dolog, hogy a kiszerelt csomagtartórolónak is van saját helye, nem kell a garázsban, vagy a csomagtartóban hánykolódnia használaton kívül. A kombi karosszériának nemcsak a csomagok, hanem az utasok is örülhetnek, főleg fejtérben lett nagyvonalúbb a Civic. A puha, plüssborítású ülésekben elöl-hátul elegendő a hely, és van hová dugni a pendrive-ot, üdítős flaskát, miazmást.

A csomagtartó a következő trükkökre képes:

Vezetés városban

Kombi létére a Civic Tourer könnyen irányítható valami. Hogy a parkolás közben egyik sarkát se radírozzuk le, a tesztautóban elöl-hátul ultrahangos szenzorok, illetve tolatókamera is segíti a vezetőt. 
Futóműve jól eltalált, valahol félúton a sportos és a komfortos világok között, amin finoman magunk is állítgathatunk még egy keveset, a különböző keménységűre hangolható lengéscsillapítóknak köszönhetően. A háromféle beállítást a váltó előtti nyomógombbal választhatja ki a vezető, de csak a hátsó felfüggesztés keménységére van hatással a kapcsoló. Viszont határozottan érezhető a különbség a különböző módok között. Így egyaránt elviselhető a macskaköves kis utca és a kanyargós hegyi út is.

A lengéscsillapító háromféle keménységűre állítható

Hosszabb úton

Autópályán az 1,8-as benzinmotor hálás, csendes úti társ. Bár a hatfokozatú, ügyesen eltalált erővel és kapcsolási pontossággal működő váltó rövid fokozatokat kapott, a menetzajhoz nem sokat ad hozzá a motor. Pedig a hangja nem rossz, ha akarjuk, a gázpedállal rá tudjuk venni egy kis morgolódásra. Az 1,8-as szívómotor már nem a mai divat szerinti darab, pedig a 142 lóereje a legtöbb közlekedési helyzethez bőven elég. Talán autópályán, dinamikusabb előzésnél jönne jól még egy kis tartalék. 

Csendes, civilizált darab az 1,8-as benzinmotor

Csendes, civilizált darab az 1,8-as benzinmotor

Fogyasztás, költségek

Szinte kizárólag városi használat mellett, többé-kevésbé nyugodt, kiegyensúlyozott vezetés mellett 7,9 liter benzint nyelt be a kombi Civic. Az alapáras Civic és a full extrás kivitel között 1,7 millió forint a különbség. A Civic zavaros műszerfalával, nem éppen hipermodern 1,8-as szívómotorjával, de kényelmes, tágas, és jól variálható belsejével, óriási csomagtartójával, és jó vezethetőségével, versenyképes árával jóval több figyelmet érdemelne az alsó középkategóriás kombik közt, mint amennyit kap.
A 6,3 milliós tesztautó és alternatívái:
A Honda Civic Tourer és 142 lóerő körüli, benzines vetélytársai Listaár, forint 
VW Golf Variant 1,4 TSI Comfortline (140 LE)  6 760 440
Opel Astra ST 1,4T Cosmo (140 LE) 6 130 000
Ford Focus Kombi 1,6 SCTI (150 LE) 6 255 000
Skoda Octavia Kombi 1,4 TSI Ambition (140 LE) 6 153 380

A Civic vezetéstámogató és biztonsági felszereléseinek működése:

Mellette – Ellene
  • Óriási csomagtartó
  • Remekül variálható raktér
  • Csendes, minőségi utastér
  • Tágas belső
  • Príma váltó
  • Kényelmes ülések
  • Kaotikusműszerfaldizájn
  • Logikátlan fedélzeti számítógép kezelés
  • Csapkodni való ajtók

A Honda Civic Tourer 1,8-i VTEC: az Olajwebshop a Mobil 1 Fuel Economy 0W-30-as motorolajat ajánlja  3 090 Ft/1liter áron, vagy az Eneos Premium Hyper Multi 5W-30-as motorolajat ajánlja  9 090 Ft/4liter áron..

Szavazás

Szerinted egy tízes skálán mennyit ér a kombi Civic?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • v_Petya25

    A Honda eléggé mellényúlt ezzel a modellel. Aránytalan forma, lőrésszerű ablakok, belül kaotikus műszerek, gombok. Méghogy az Opel “gomberdeje” nem átlátható. Nagy márkafannak kell lenni, hogy valaki ezt vigye a szalonból.

  • Paccar

    Attól, hogy nincs rajta turbo, még nem mondanám elavultnak a motort.. Sztem ez egy kifejezetten modern motor a v-tec vezésléssel. Paraméterei is jók. ÉS ami a lényeg: megbízható hosszú távon is.

  • Kempelen10.

    Paccar, 3 sor alatt “csak” két tévedésed volt.
    1. senki nem írta, hogy elavult ez a motor
    2. a v-tec vezérléstől minden, csak nem modern ez a blokk

    Cserébe minden bizonnyal hűséges társ lesz sok éven át a kortársaihoz hasonlóan.
    A csomagtartó szenzációs!

  • MetroGoldwinMayer

    Ennek az elődjét vezettem, nagyon erős az 1,8as, 10ből 9 Mo-i benzinest bárhol otthagy. Mindez a teszten 8 literes fogyasztással, városban. Szóval technikailag továbbra is élmezőny, a többi ízlés dolga.

  • menőmanó

    Nem egy szépség ez az autó, de valóban praktikus. A műszerfal és a műszeregység már régóta nem tetszik a Civikekben. Én a hagyományos mutatókat szeretem.
    A motorja a 140 lóval hozza az átlagot, de szerintem a nagyon erős költői túlzás. Az Integráé az volt. :)
    Nekem ez a Type-R motorjával kéne. Az már valóban nagyon erős lenne, így az előnytelen esztétikai megjelenéstől eltekintenék. :)

  • menőmanó

    Egyébként megjegyezném, hogy ez a motor valóban nem hipermodern, de jóval megbízhatóbb és tartósabb darab, mint az állítólagos “csodamotorok”.
    Szerencsés lenne, ha mindegyik cég addig nyújtózkodna, ameddig a takarója ér. :)

  • kovacspista

    MetroGoldwinMayer
    És elárulnád mi az a 9? 1.0 Suzuki és 60 lovas F Astra? Mindig jókat tudok röhögni az olyan félkegyelműeken, akinek ez a dedós baromság egy autó fokmérője, hogy mit hagy ott…
    Egyébként ez a motor minden csak nem erős. A mai mezőnyben már inkább egy nyomatékszegény, tohonya motor. Nagy valószínűséggel a Civic következő generációjában megjelenik valamilyen turbó benzines, addig pedig kihúzzák ezzel az erőforrással. Remélhetőleg addigra elfelejtik ezt az idióta úrhajó dizájnt és végre ismét “rendes” Civiccel jelennek meg a piacon. Ha csak a japánok között nézelődünk egy Mazda 3 fényévekkel szebb és komolyabb autó, nem ilyen giccsparádé.

  • mtbe

    Miről beszéltek? 140 lóerő “átlagos” meg “nem erős”? Hát igen, 500 lóerőhöz képest gyenge…

  • kovacspista

    menőmanó
    Arról nem tehetek, hogy te is ilyen “lehagyok mindenkit” típusú dedós emberke vagy. Akinek nem inge… Egyébként 140 lovat az Opel is kihozott 1.8-ból, szóval hadd ne essek már hasra. Abban gondolom egyetérthetünk, hogy volt már nagyobb durranása a Hondának. Én remélem, hogy visszatérnek a motorgyártás élvonalába.

  • Kempelen10.

    mtbe! 140 lóerő a szabályos közlekedéshez több, mint elegendő. Márkabuzik és fotelhuszárok vívnak, hogy sok-e vagy kevés. Szórakoztató háború. :-DDD

  • kovacspista

    Kempelen10.
    Nem a 140 lóerő a probléma, hanem, hogy a konkrét autóban (pontosabban az 5 ajtós verzióban) körülbelül 100-nak érződik. Nyilván tökéletes eljutni A-ból B-be, de egy Hondától kicsit többet vár az ember. Vagy akkor árulják Chevrolet-Dacia árszínvonalon. Szerintem jelenlegi formájában egy teljesen átlagos műszaki színvonalú, túldizájnolt giccsparádé a típus. A feltételezhető megbízhatóságán felül nem tudnék semmilyen kiemelkedő tulajdonságot mondani erről az autótól.

  • mtbe

    Kempelen10
    :) Ez a mondat is tetszik ám: “Talán autópályán, dinamikusabb előzésnél jönne jól még egy kis tartalék.” Autópályán van 2-3 sáv, szóval van idő előzni, miért kéne sietni vele? Esetleg ha van egy barom aki mögötted kétszázzal jön és nem akarod hogy beléd menjen.

  • tgu.ts

    Nekem tetszik!
    Hányásom van a 650 köbcentis-16 turbós-150 lóerős, finggal dúsított turbós benzines tiszavirág élettartamú motoroktól.
    Következő autóm ázsiai lesz az bezonyos!

  • repulonap

    Ahogy nézem egy ideje a hozzászólásokat különböző tesztekhez,úgy nézem vannak itt páran akik minden márkához nagyon értenek,mert biztosan mindegyik volt nekik és tartósan használták is.De szerintem a legtöbbjük csak a hallottam,meg volt a 28. rokonnak,meg az egyszer vittek vele kategória,ja meg a szerelő haver mondta.Azért mielőtt véleményt alkotunk valamiről át kellene gondolni van-e alapja.Nem pedig ez az örökös német-kontra japán ellentét.A másik pedig hogy sokan nem veszik észre meg a tesztelő újságírók sem merik leírni hogy bármelyik márkát nézzük a minőség romlik egyre több a parasztvakító felesleges extra az autókban amik később csak felesleges és költséges kiadásokat okoznak majd, közben pedig a használati érték csökken a vezetés élménye meg elveszik.Ja és ha kifogyunk az érvekből jön a kocsmai stílus meg a helyesírásban lévő hibák keresése,és a kiragadok egy szót majd arra ráugrok de persze a mondatlényegét nem értem és nem is akarom hozzászólások.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra, és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.