Tényleg olyan fantasztikus, ahogy mondják!

Teszt: Tesla Model S Signature Performance

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.06.01. 06.00

Bár kicsit fellengzős dolog tesztnek nevezni egy pár kilométeres budapesti menetpróbát a Teslával, ennyi is elég volt, hogy beigazolódjon: ez tényleg egy igazi csoda.

Hirdetés
Hirdetés
Röviden – Tesla Model S Signature Performance

Mi ez?

Nagyon erős, nagyon tágas amerikai elektromos szedán
Mit tud? 400 km feletti hatótáv, 5+2 ülés, elképesztő dinamika, csodás HMI
Mibe kerül? 36 millióért adják a szürkeimportos fullos kocsikat itthon, 28 az alapkivitel
Kinek jó?  Felelősségteljes gazdagoknak, akik nem tojják le, mi lesz a Földdel, amikor ők már nem lesznek

Bár a Vezess újságírói már több alkalommal is kipróbálhatták a semmiből jött amerikai gyártó, a Tesla elképesztő autóját, a Model S-t, még mindig exkluzív anyagnak számít, ha beszámolhatunk a hazánkban hivatalosan valószínűleg még sokáig nem elérhető modellről. Arról nem is szólva, hogy még mindig vannak bennünk eleddig megválaszolatlan kérdések a kocsival kapcsolatban, melyeket az eddigi menetpróbákon nem sikerült tisztázni. A mostani esős autókázás fő célja például az volt, hogy kiderítsük: kikapcsolható-e a menetstabilizáló elektronika a 421 lóerős, 600 Nm leadására képes, hátsókerék-hajtású sportlimuzinban.

A Tesla majdnem akkora fejlődés egy belsőégésű motoros autóból nézve, mint a repülés


Gazdagoknak kötelezővé kéne tenni

Illettessen harczi mén phallusával azon vagyonos nemesek anusa, amellyek nem excrementumtól mentes lóállattal intézik ügyeik, mégha ezen ritka paripákért sok rénus forintot kellendjen is árul adni!” – szól Könyves Kálmán második leghíresebb törvénye. Vagyis szólna, ha kicsit hamarabb találják fel a lokális emissziómentes közlekedési eszközöket, és ha Kálmán király tényleg olyan jó fej volt, ahogy ma gondoljuk.

A Tesla Model S ugyanis az átlagos használat 99%-ában alkalmas egy drága presztízsszedán kiváltására, viszont nem szennyez sem zajjal, sem füsttel használat közben. Olyan élményt ad (legalábbis a legdrágább verzió, amit kipróbáltunk), amivel csak a legnemesebb szupersport-limuzinok mérhetők össze, pontosabban azok sem teljesen, mert bár a Tesla végsebessége 210 km/h, amit a BMW M5, Audi RS6, Merci E 63 AMG simán túlteljesít csaknem 50%-kal, a gyorsulás a végsebességig megszakításoktól mentes, mintha szabadesésben töltenénk azt a 4,2 másodpercet 0-tól 100-ig, 17,8-at 200-ig.

Elöl is, hátul is van csomagtartó. Az akku és a motor a padló alá került

Az élmény tehát csodás. Nyaralni menni ugyan kell mellé valami SUV vagy MPV, de hát aki meg bírja fizetni a Tesla csúcsmodelljének 36 milliós vételárát, annak nem okozhat gondot az alkalmi autóbérlés vagy egy jó kis TDI Transporter fenntartása második autónak. Viszont jót tenne az emberiségnek, ha nem benzinfaló 8-10 hengeres, múzeumba való vackokkal, hanem egy ilyen nem füstölő csodával élné ki teljesítmény-igényét, aki megteheti.

Tényleg fantasztikus!

A Teslába a jópofa, autó alakú kulcssal jutunk be, a kilincs látványosan kiemelkedik az ajtó síkjából beszállás előtt. A motor a fékpedál lenyomásával üzemkész, a klasszikus középkonzolt helyettesítő óriási érintőképernyő és a klasszikus műszeregységet helyettesítő, minden általam eddig látottnál (BMW, Jaguar, Land rover, Mercedes) szebb, élesebb, valószerűbb képet adót digitális kijelző felragyog: mehetünk.

Ez a cikk nem jöhetett volna létre…

Fennállásának 20. évfordulóját nagyszabású jubileumi rendezvényekkel ünnepelte a LeasePlan Hungária Zrt. E rendezvénysorozat része volt a  Magyarországon egyelőre hivatalosan nem is kapható Tesla Model S felvillantása a LeasePlan ügyfelei számára. A cég fontosnak tartja a fenntartható mobilitási megoldások támogatását, több olyan autógyártóval is megállapodást kötött az elmúlt években, melyek a hibrid és elektromos technológiák fejlesztésén dolgoznak. 2010-ben a Nissannal született együttműködési szerződés, melynek értelmében a 100%-ban elektromos LEAF modellt vezették be több európai országban. Emellett a Toyotával (Prius Plug-in Hybrid) és az Opellel (Ampera) is hasonló együttműködés született.

A LeasePlan hozta el az autót VIP-programnak, a cég 20. születésnapjára

A vezess.hu is a LeasePlan jóvoltából próbálhatta ki az autót magyar utakon – köszönjük a lehetőséget!
A több mint 9000 járművet kezelő vállalat piacvezető Magyarországon, 27,4 milliárdos a szerződéses állományuk. Az E.ON, az IBM, a Metro, a Coca Cola, a Nestle és a Sandoz is a cég ügyfele.

Egy korábbi Tesla-tesztünket is megtaláltuk a böngészővel


Amin fanyalogni lehet

A kombinált bajuszkapcsoló, a tempomat karja, az ablakemelő konzol és az irányváltó kapcsoló egy az egyben a Mercedes beszállítójától érkezett, pont olyan az egész, mint egy E-osztályon. Ez egy kicsit azért kínos.

Pont ellenkező előjellel fura, hogy az autó némely eleme épphogy nem már régóta gyártott kocsikra emlékeztet, hanem olyan tanulmányautókra, amelyek soha nem kerültek gyártásba. Az ajtóbelsők, a tükrök, a szellőzőrostélyok, a vicces, nyitás előtt kiemelkedő külső kilincsek kialakításában van valami esetleges, valami félkész.

A kidolgozás minősége a legtöbb helyen pazar, helyenként tanulmányautósan elkapkodott


Az ESP-t teljesen ki lehet kapcsolni

Végezetül pedig a válasz az első bekezdésben feltett kérdésre: a menetstabilizáló elektronika üzemszerű használat mellett mindig aktív marad a Teslában, de meg lehet hekkelni! A menüben csak a kipörgésgátló kapcsolható ki, de – mint a tesztautó ezt készséggel bizonyította is a budapesti esőben – a menetstabilizáló ilyenkor is éles marad.

Az eszement állatkodáshoz egy biztosítékot kell kihúzni, mely a légrugót és a sebességmérőt is deaktiválja. Ilyet persze nem csináltunk a 36 milliós tesztautóval – most -, de a tulajdonosok számára bizonyára hasznos információ, hogy akár driftkupára is benevezhetnek a kocsival.

Azért van, amivel a Teslában sem könnyű megbirkózni: szuzukis, aki szerint bárhol át lehet menni keresztben az Andrássyn

Benzinvérűek, dízelmániások, jaj nektek. Már tényleg nem sok minden kell ahhoz, hogy az emberiség örökre leszámoljon azzal a hülye dogmával, miszerint valódi, nagybetűs Autózás nincs füst és zaj nélkül. 36 millió forintért már van!

Mellette – Ellene
  • Nagyon erős
  • Nagyon csendes
  • Nagyon menő
  • Nagyon zöld
  • Élvezet használni
  • Nincs hazai szervizháttér
  • Nincs hosszú távú üzemeltetési tapasztalat
  • Mint minden elektromos autónál: külső körülményektől nagyban függő hatótáv

Szavazás

Tesla Model S csúcsváltozat

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • peta33

    Minden fontos gyár fejleszt hasonlót,,a hibrid,és elektromos gépeké a következő időszak.
    Ez a jövő,,gazdagoknak kötelező…. Ha nyerek a lottón,én is ebből integetek majd..:-)

  • CoIie

    Semmitmondó egy megjelenés. Épp’ olyan oldalról, mint egy mazda, csak 10szeres áron. (A fáknak meg igenis kell a CO2… ;)

  • PluginHibrid

    A kombinált bajuszkapcsoló, a tempomat karja, az ablakemelő konzol és az irányváltó kapcsoló egy az egyben a Mercedes beszállítójától érkezett, pont olyan az egész, mint egy E-osztályon. Ez egy kicsit azért kínos.

    Miért lenne az ???

    A világ egyik legjobb autóinak alkatrészeit használták fel hozzá !!!

    Inkább azt irjátok meg hány % tulajdonrésze a van a Daimlernek a Tesla Motorsban….

  • PluginHibrid

    Colie

    Javaslom ézd meg élőben..

    Egyébként ha valamire hasonlít akkor már inkább valamelyik Jaguár..ua a fickó tervezte…

    Szerintem régebbi a formaterve mint a Maz6-nak…

  • Kempelen10.

    Jaj de jó, hogy nem a múltkori fehér kesztyűs Hitchcock figura autója…

  • CoIie

    Hátulról olyan opel-saab keveréknek tűnik. Előről egy fiat linea, maseratira hajazó ráccsal. Nincs igazi egyénisége!

  • Tede

    Még mielőtt rohannánk “nem környezetszennyező kocsit ” venni, jusson eszünkbe, hogy semmi sem vagy fekete v fehér. Az elekrtomos kocsi is ugyanúgy szennyez mint egy másik benzines, vagy diesel, csak nem kipufogóból, hanem erőműböl. Persze országonként más mértékben, de ha mindent beleszámolunk ( hálózati kiépítés, veszteség, akku csere /gyártása megsemmisítése, anyagveszteség, és hozzájáruló anyagáram terhelés/), elektromos (mágneses) szennyezés mind a környezetre mind az utasokra nézve, én lehet nem tapsolnék ennyire. Sőt maradok egy takarékos Tdi-nél, vagy kis benzinesnél, mint ennél a nagy “zöld-üzleti” vakításnak inuló csodánál. eléggé sötétzöld ez a dolog ha belegondolunk… vagy nem???? győzz meg! .)

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.