Ekészült a tökéletes Nissan Juke

Vezettük: Nissan Juke facelift - 2014

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.05.30. 07.07

Végre megkapta azt a motort, ami a legjobban illik hozzá. Immár nem csak érdekes, de nagyon jó kis vagány városi autó lett a Juke.

Hirdetés
Röviden – Nissan Juke, 2014

Mi ez?

A Nissan városi kisautója, SUV-nak álcázva
Mit tud? Kiváló kis városi autó, immár karakteréhez leginkább illő kis turbómotorral is
Mibe kerül? Még nincs hivatalos ár, de egy jól felszerelt 1,2-es 4,5 millió körül várható
Kinek jó?  Aki vidám, különleges kisautót akar, a vacak aerodinamikán kívül más kompromisszum nélkül

Négyéves modell már a Juke, de ma is teljesen frissnek hat. Óriási siker is a kocsi, félmillió kelt el belőle eddig. Így hát elég fura ráncfelvarrásról beszélni az autóipari marketing-dogmák által megkövetelt félidős modellfrissítésben, hiszen nemigen volt ránc a formán, amit fel kellett volna varrni. A kényszeredett külső díszítgetéseknél több értelme volt viszont a csomagtér brutális megnövelésének és egy, a kocsi karakteréhez minden eddiginél jobban passzoló motor felvételének az étlapra.

Egy kicsit vidámabb a Juke megjelenése az új optikai kiegészítőkkel, de eddig is épp elég vidám volt, nem ez itt a lényeg


Kívül

A szokásos apró hűtőmaszk-reszelésen és az obligát LED-es menetjelző beépítésén túl kicsit bazári, de szerencsére nem kötelező, csak opciós színes dekorbetétekkel dobta fel a Nissan a Juke semmiféle feldobást nem igénylő formáját az idei modellévre. Ettől még a kocsi maradt, ami volt: látványos, vonzó, magas, masszív, terepjárós, ennek megfelelően rossz aerodinamikájú, 0,35-ös cW-értékű kisautó. De hát akinek ez a forma bejön – és sokan vannak így -, úgysem törődik pár deci, akár liter túlfogyasztással nagy tempónál, városban meg, ahova a kocsi elsősorban teremtetett, nem sokat számít a légellenállás.

Alaposabban szemügyre véve a kocsit azért egy dolgot el kell ismernem: a hátsó lámpa tényleg szebb lett. Már-már iparművészet, amit faragtak belőle:

A hátsó lámpa formája egyszer még klasszikus lesz


Belül

Az utastérben körültekintve megkönnyebbülten sóhajtottunk fel: szinte minden maradt a régi, leszámítva a külső dekorelemekhez hasonló belső átszínezési lehetőségeket. Megmaradt a motorkerékpár-tankok inspirálta látványos “kardánalagút”, a sportos, háromküllős kormányos, meredek műszerfalas vezetői környezet és a 2010 óta egyedülálló geg, a gombnyomásra feliratot váltó gombcsoport is a középkonzolon.

Maradt viszont a szűkös hátsó traktus is, az átlagos felnőtt mögött átlagos felnőttnek épp csak elegendő (de elegendő) fej- és lábtér. A fejteret tovább szűkíti az immár nyitható opciós üvegtető – a Nissan a kaszára-kapára kapott, a korábbi fix panorámatetővel elégedetlen vásárlóközönség kifejezett kényszerítésének engedve fejlesztette be ezt az új extrát a faceliftes Juke-ba.

Megmaradt a motorkerékpár-tankot idéző kardánalagút

Hatalmasat változott viszont a csomagtér. A Nissan mérnökei valahogy találtak 40%-nyi helyet a fronthajtású változatban, így immár 354 liter áll a pakkok rendelkezésére.

Ezzel a bővítéssel gyakorlatilag kategóriát ugrott a Juke. A korábbi 251 literes értékkel az autó “csak” kisautóként volt értelmezhető, a kis SUV-k csak röhögtek rajta. (Peugeot 2008: 360 liter, Renault Captur: 377 liter.) A bővített puttonnyal viszont a Juke már akár Golf-kategóriás modellek alternatívájaként is felmerülhet a családi autóválasztásnál – de csak fronthajtással, a 4×4-es változat csomagtere maradt olyan picike, mint volt.

Immár két szintben állítható a csomagtér fenéklapja: ez egy hasznos kis újítás


Szolgáltatások

A Juke megkapta az elmúlt négy év során a Nissannál a frissebb modellekhez fejlesztett, vagy épp az autóipari evolúció törvényei alapján a nagyobb autókból a kisebbekbe folyamatosan levándorló elektronikus extrákat is a frissítés alkalmával. A Nissan Connect mobiltelefon-kapcsolati rendszer, a felülnézeti képet adó parkolókamera-rendszer immár a Juke-hoz is megvásárolható. Az 5,8 colos érintőképernyőn éppen olyan átlátható, logikus a navigáció, a hifi, a fedélzeti számítógép menüje, mint a többi Nissanban.

Az Aktív Biztonsági Pajzs nevű biztonsági elektronikai rendszer is ott figyelhet a Juke-ban, ha megfizetjük: sávelhagyásra figyelmeztetés, holttérfigyelő rendszer, kutyagázolás-gátló (“Mozgó Objektumok Észlelése”) figyelmeztető rendszer óvja a Juke és környezete épségét.

Újdonság a felülnézeti képet adó parkolóasszisztens


Motorok

Az új Juke összesen öt különböző motorral vásárolható meg: a korábbi palettáról maradt az 1,6 literes, 94 lóerős, az 1,6 literes 117 lóerős benzines és a másfél literes, 110 lóerős, az autó extravaganciájához túl prózai, bár nyilván takarékos dízel. A legerősebb motor a kissé korszerűsített, nyomatékát alacsonyabb fordulaton leadó 190 lóerős, 1,6 literes turbó, ami tagadhatatlanul jópofa élményeket kínál a kocsival, de mégsem ezt tartottuk jobbnak a menetpróbán a portugál utakon. Túl erős, túl kemény és főleg túl hangos vele az autó. (A 190 lóerős DIG-T motor kapható négykerék-hajtással és fokozatmentes automata váltóval társítva is.)

120-nál 2500: nem pörgi agyon magát az 1,2 literes turbó hatodikban, sztrádán

Az új ász az 1,2 literes, turbós kis Renault-motor. Ez sokkal jobban passzol a Juke egyéniségéhez, mint bármelyik az előbbiek közül. A 115 lóerős DIG-T közvetlen befecskendezésű motor teljesítménye 115 lóerő (85 kW), maximális nyomatéka pedig 190 Nm. A Juke hatsebességes váltóval társított új motorja kisebb tömegének, alapfelszerelésként járó Stop/Start rendszerének és takarékosabb üzemének köszönhetően takarékosabb üzemet is biztosít, üzemanyag-fogyasztása papíron 5,6 l / 100 km vegyes üzemben. Valódi értéket majd a hazai tesztautó alaposabb nyúzását követően mondhatunk, de korábbi cliós tapasztalataink szerint nem nagy kihívás 6,5 literrel eljárni a Juke-kal – ha nem nagyon visszük 100 km/h fölé a nagy légellenállású kasztnit.

Kinek ajánljuk?

Bár az árakat egyelőre nem közölte a Nissan, a nagy keresletre való tekintettel nemigen várható árcsökkentés, az 1,2 literes turbót közepesen felszerelve – listaáron – inkább gondolnánk közelebb az ötmillióhoz, mint a négyhez. Ezen az áron sem túlárazott a Juke, főleg a megnövelt csomagtérrel nem; akinek tehát van ötmilliója korszerű, divatos és jó kis crossoverre, mindenképp ejtse útba a Nissan-szalont is döntés előtt.

Városban van elemében, de a nagyobb csomagtérrel hosszabb utakra is alkalmas az immár akár kompakt autók helyett is számításba vehető Juke

Aki pedig nem gondolkodott eddig ilyen jellegű kocsiban, de egy hagyományos kompakt ötajtós vagy tágasabbra sikerült kiskategóriás modell (Clio, Polo, C3) formájánál jobban bejön neki a Juke vagánysága, annak azt üzenjük: csak a szűkös hátsó traktus és a nagy tempónál meredeken emelkedő fogyasztás kompromisszumát kell felvállalnia, ha ki akar magasodni egy kicsit a tömegből.

Mellette – Ellene
  • Vagány forma
  • Hangulatos vezetői környezet
  • Jó új, kis benzines turbómotor
  • Dinamikus, élénk karakter
  • Korszerű biztonsági extrák
  • Szűk hátsó traktus
  • Nagy tempónál nagy menetzaj
  • Nagy a kereslet rá, ergo drága

Szavazás

Hány pontot adsz neki a tízből?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Kempelen10.

    Annyira vagány ez az autó, hogy nem tud olyan randa lenni, hogy ne legyen vonzó! Hú de tolnám haza.

  • MetroGoldwinMayer

    Minden ésszerü szempont szerint katasztrófa ez az autó, egy Corsában jobban elférnek a 180+os felnőttek, + nagy a légellenállása(zaj,fogyasztás) és állandóan kavicsot kap a meredek szélvédő, szóval nagyjából sokkal jobb autókat lehet sokkal kevesebbért venni.

    Viszont feltünő, menő, meg mo-n még ritka is, szóval fogyni fog. Kár hogy a Nissan Cube-ot nem forgalmazzák az EU-ban, az praktikus + menő.

  • husky

    Inkább egy Duster, mint ez az ocsmányság és még csomagtartója sincs!

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.