Ekészült a tökéletes Nissan Juke

Vezettük: Nissan Juke facelift - 2014

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.05.30. 07.07

Végre megkapta azt a motort, ami a legjobban illik hozzá. Immár nem csak érdekes, de nagyon jó kis vagány városi autó lett a Juke.

Hirdetés
Röviden – Nissan Juke, 2014

Mi ez?

A Nissan városi kisautója, SUV-nak álcázva
Mit tud? Kiváló kis városi autó, immár karakteréhez leginkább illő kis turbómotorral is
Mibe kerül? Még nincs hivatalos ár, de egy jól felszerelt 1,2-es 4,5 millió körül várható
Kinek jó?  Aki vidám, különleges kisautót akar, a vacak aerodinamikán kívül más kompromisszum nélkül

Négyéves modell már a Juke, de ma is teljesen frissnek hat. Óriási siker is a kocsi, félmillió kelt el belőle eddig. Így hát elég fura ráncfelvarrásról beszélni az autóipari marketing-dogmák által megkövetelt félidős modellfrissítésben, hiszen nemigen volt ránc a formán, amit fel kellett volna varrni. A kényszeredett külső díszítgetéseknél több értelme volt viszont a csomagtér brutális megnövelésének és egy, a kocsi karakteréhez minden eddiginél jobban passzoló motor felvételének az étlapra.

Egy kicsit vidámabb a Juke megjelenése az új optikai kiegészítőkkel, de eddig is épp elég vidám volt, nem ez itt a lényeg


Kívül

A szokásos apró hűtőmaszk-reszelésen és az obligát LED-es menetjelző beépítésén túl kicsit bazári, de szerencsére nem kötelező, csak opciós színes dekorbetétekkel dobta fel a Nissan a Juke semmiféle feldobást nem igénylő formáját az idei modellévre. Ettől még a kocsi maradt, ami volt: látványos, vonzó, magas, masszív, terepjárós, ennek megfelelően rossz aerodinamikájú, 0,35-ös cW-értékű kisautó. De hát akinek ez a forma bejön – és sokan vannak így -, úgysem törődik pár deci, akár liter túlfogyasztással nagy tempónál, városban meg, ahova a kocsi elsősorban teremtetett, nem sokat számít a légellenállás.

Alaposabban szemügyre véve a kocsit azért egy dolgot el kell ismernem: a hátsó lámpa tényleg szebb lett. Már-már iparművészet, amit faragtak belőle:

A hátsó lámpa formája egyszer még klasszikus lesz


Belül

Az utastérben körültekintve megkönnyebbülten sóhajtottunk fel: szinte minden maradt a régi, leszámítva a külső dekorelemekhez hasonló belső átszínezési lehetőségeket. Megmaradt a motorkerékpár-tankok inspirálta látványos “kardánalagút”, a sportos, háromküllős kormányos, meredek műszerfalas vezetői környezet és a 2010 óta egyedülálló geg, a gombnyomásra feliratot váltó gombcsoport is a középkonzolon.

Maradt viszont a szűkös hátsó traktus is, az átlagos felnőtt mögött átlagos felnőttnek épp csak elegendő (de elegendő) fej- és lábtér. A fejteret tovább szűkíti az immár nyitható opciós üvegtető – a Nissan a kaszára-kapára kapott, a korábbi fix panorámatetővel elégedetlen vásárlóközönség kifejezett kényszerítésének engedve fejlesztette be ezt az új extrát a faceliftes Juke-ba.

Megmaradt a motorkerékpár-tankot idéző kardánalagút

Hatalmasat változott viszont a csomagtér. A Nissan mérnökei valahogy találtak 40%-nyi helyet a fronthajtású változatban, így immár 354 liter áll a pakkok rendelkezésére.

Ezzel a bővítéssel gyakorlatilag kategóriát ugrott a Juke. A korábbi 251 literes értékkel az autó “csak” kisautóként volt értelmezhető, a kis SUV-k csak röhögtek rajta. (Peugeot 2008: 360 liter, Renault Captur: 377 liter.) A bővített puttonnyal viszont a Juke már akár Golf-kategóriás modellek alternatívájaként is felmerülhet a családi autóválasztásnál – de csak fronthajtással, a 4×4-es változat csomagtere maradt olyan picike, mint volt.

Immár két szintben állítható a csomagtér fenéklapja: ez egy hasznos kis újítás


Szolgáltatások

A Juke megkapta az elmúlt négy év során a Nissannál a frissebb modellekhez fejlesztett, vagy épp az autóipari evolúció törvényei alapján a nagyobb autókból a kisebbekbe folyamatosan levándorló elektronikus extrákat is a frissítés alkalmával. A Nissan Connect mobiltelefon-kapcsolati rendszer, a felülnézeti képet adó parkolókamera-rendszer immár a Juke-hoz is megvásárolható. Az 5,8 colos érintőképernyőn éppen olyan átlátható, logikus a navigáció, a hifi, a fedélzeti számítógép menüje, mint a többi Nissanban.

Az Aktív Biztonsági Pajzs nevű biztonsági elektronikai rendszer is ott figyelhet a Juke-ban, ha megfizetjük: sávelhagyásra figyelmeztetés, holttérfigyelő rendszer, kutyagázolás-gátló (“Mozgó Objektumok Észlelése”) figyelmeztető rendszer óvja a Juke és környezete épségét.

Újdonság a felülnézeti képet adó parkolóasszisztens


Motorok

Az új Juke összesen öt különböző motorral vásárolható meg: a korábbi palettáról maradt az 1,6 literes, 94 lóerős, az 1,6 literes 117 lóerős benzines és a másfél literes, 110 lóerős, az autó extravaganciájához túl prózai, bár nyilván takarékos dízel. A legerősebb motor a kissé korszerűsített, nyomatékát alacsonyabb fordulaton leadó 190 lóerős, 1,6 literes turbó, ami tagadhatatlanul jópofa élményeket kínál a kocsival, de mégsem ezt tartottuk jobbnak a menetpróbán a portugál utakon. Túl erős, túl kemény és főleg túl hangos vele az autó. (A 190 lóerős DIG-T motor kapható négykerék-hajtással és fokozatmentes automata váltóval társítva is.)

120-nál 2500: nem pörgi agyon magát az 1,2 literes turbó hatodikban, sztrádán

Az új ász az 1,2 literes, turbós kis Renault-motor. Ez sokkal jobban passzol a Juke egyéniségéhez, mint bármelyik az előbbiek közül. A 115 lóerős DIG-T közvetlen befecskendezésű motor teljesítménye 115 lóerő (85 kW), maximális nyomatéka pedig 190 Nm. A Juke hatsebességes váltóval társított új motorja kisebb tömegének, alapfelszerelésként járó Stop/Start rendszerének és takarékosabb üzemének köszönhetően takarékosabb üzemet is biztosít, üzemanyag-fogyasztása papíron 5,6 l / 100 km vegyes üzemben. Valódi értéket majd a hazai tesztautó alaposabb nyúzását követően mondhatunk, de korábbi cliós tapasztalataink szerint nem nagy kihívás 6,5 literrel eljárni a Juke-kal – ha nem nagyon visszük 100 km/h fölé a nagy légellenállású kasztnit.

Kinek ajánljuk?

Bár az árakat egyelőre nem közölte a Nissan, a nagy keresletre való tekintettel nemigen várható árcsökkentés, az 1,2 literes turbót közepesen felszerelve – listaáron – inkább gondolnánk közelebb az ötmillióhoz, mint a négyhez. Ezen az áron sem túlárazott a Juke, főleg a megnövelt csomagtérrel nem; akinek tehát van ötmilliója korszerű, divatos és jó kis crossoverre, mindenképp ejtse útba a Nissan-szalont is döntés előtt.

Városban van elemében, de a nagyobb csomagtérrel hosszabb utakra is alkalmas az immár akár kompakt autók helyett is számításba vehető Juke

Aki pedig nem gondolkodott eddig ilyen jellegű kocsiban, de egy hagyományos kompakt ötajtós vagy tágasabbra sikerült kiskategóriás modell (Clio, Polo, C3) formájánál jobban bejön neki a Juke vagánysága, annak azt üzenjük: csak a szűkös hátsó traktus és a nagy tempónál meredeken emelkedő fogyasztás kompromisszumát kell felvállalnia, ha ki akar magasodni egy kicsit a tömegből.

Mellette – Ellene
  • Vagány forma
  • Hangulatos vezetői környezet
  • Jó új, kis benzines turbómotor
  • Dinamikus, élénk karakter
  • Korszerű biztonsági extrák
  • Szűk hátsó traktus
  • Nagy tempónál nagy menetzaj
  • Nagy a kereslet rá, ergo drága

Szavazás

Hány pontot adsz neki a tízből?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Kempelen10.

    Annyira vagány ez az autó, hogy nem tud olyan randa lenni, hogy ne legyen vonzó! Hú de tolnám haza.

  • MetroGoldwinMayer

    Minden ésszerü szempont szerint katasztrófa ez az autó, egy Corsában jobban elférnek a 180+os felnőttek, + nagy a légellenállása(zaj,fogyasztás) és állandóan kavicsot kap a meredek szélvédő, szóval nagyjából sokkal jobb autókat lehet sokkal kevesebbért venni.

    Viszont feltünő, menő, meg mo-n még ritka is, szóval fogyni fog. Kár hogy a Nissan Cube-ot nem forgalmazzák az EU-ban, az praktikus + menő.

  • husky

    Inkább egy Duster, mint ez az ocsmányság és még csomagtartója sincs!

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.