Ekészült a tökéletes Nissan Juke

Vezettük: Nissan Juke facelift - 2014

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.05.30. 07.07

Végre megkapta azt a motort, ami a legjobban illik hozzá. Immár nem csak érdekes, de nagyon jó kis vagány városi autó lett a Juke.

Hirdetés
Röviden – Nissan Juke, 2014

Mi ez?

A Nissan városi kisautója, SUV-nak álcázva
Mit tud? Kiváló kis városi autó, immár karakteréhez leginkább illő kis turbómotorral is
Mibe kerül? Még nincs hivatalos ár, de egy jól felszerelt 1,2-es 4,5 millió körül várható
Kinek jó?  Aki vidám, különleges kisautót akar, a vacak aerodinamikán kívül más kompromisszum nélkül

Négyéves modell már a Juke, de ma is teljesen frissnek hat. Óriási siker is a kocsi, félmillió kelt el belőle eddig. Így hát elég fura ráncfelvarrásról beszélni az autóipari marketing-dogmák által megkövetelt félidős modellfrissítésben, hiszen nemigen volt ránc a formán, amit fel kellett volna varrni. A kényszeredett külső díszítgetéseknél több értelme volt viszont a csomagtér brutális megnövelésének és egy, a kocsi karakteréhez minden eddiginél jobban passzoló motor felvételének az étlapra.

Egy kicsit vidámabb a Juke megjelenése az új optikai kiegészítőkkel, de eddig is épp elég vidám volt, nem ez itt a lényeg


Kívül

A szokásos apró hűtőmaszk-reszelésen és az obligát LED-es menetjelző beépítésén túl kicsit bazári, de szerencsére nem kötelező, csak opciós színes dekorbetétekkel dobta fel a Nissan a Juke semmiféle feldobást nem igénylő formáját az idei modellévre. Ettől még a kocsi maradt, ami volt: látványos, vonzó, magas, masszív, terepjárós, ennek megfelelően rossz aerodinamikájú, 0,35-ös cW-értékű kisautó. De hát akinek ez a forma bejön – és sokan vannak így -, úgysem törődik pár deci, akár liter túlfogyasztással nagy tempónál, városban meg, ahova a kocsi elsősorban teremtetett, nem sokat számít a légellenállás.

Alaposabban szemügyre véve a kocsit azért egy dolgot el kell ismernem: a hátsó lámpa tényleg szebb lett. Már-már iparművészet, amit faragtak belőle:

A hátsó lámpa formája egyszer még klasszikus lesz


Belül

Az utastérben körültekintve megkönnyebbülten sóhajtottunk fel: szinte minden maradt a régi, leszámítva a külső dekorelemekhez hasonló belső átszínezési lehetőségeket. Megmaradt a motorkerékpár-tankok inspirálta látványos “kardánalagút”, a sportos, háromküllős kormányos, meredek műszerfalas vezetői környezet és a 2010 óta egyedülálló geg, a gombnyomásra feliratot váltó gombcsoport is a középkonzolon.

Maradt viszont a szűkös hátsó traktus is, az átlagos felnőtt mögött átlagos felnőttnek épp csak elegendő (de elegendő) fej- és lábtér. A fejteret tovább szűkíti az immár nyitható opciós üvegtető – a Nissan a kaszára-kapára kapott, a korábbi fix panorámatetővel elégedetlen vásárlóközönség kifejezett kényszerítésének engedve fejlesztette be ezt az új extrát a faceliftes Juke-ba.

Megmaradt a motorkerékpár-tankot idéző kardánalagút

Hatalmasat változott viszont a csomagtér. A Nissan mérnökei valahogy találtak 40%-nyi helyet a fronthajtású változatban, így immár 354 liter áll a pakkok rendelkezésére.

Ezzel a bővítéssel gyakorlatilag kategóriát ugrott a Juke. A korábbi 251 literes értékkel az autó “csak” kisautóként volt értelmezhető, a kis SUV-k csak röhögtek rajta. (Peugeot 2008: 360 liter, Renault Captur: 377 liter.) A bővített puttonnyal viszont a Juke már akár Golf-kategóriás modellek alternatívájaként is felmerülhet a családi autóválasztásnál – de csak fronthajtással, a 4×4-es változat csomagtere maradt olyan picike, mint volt.

Immár két szintben állítható a csomagtér fenéklapja: ez egy hasznos kis újítás


Szolgáltatások

A Juke megkapta az elmúlt négy év során a Nissannál a frissebb modellekhez fejlesztett, vagy épp az autóipari evolúció törvényei alapján a nagyobb autókból a kisebbekbe folyamatosan levándorló elektronikus extrákat is a frissítés alkalmával. A Nissan Connect mobiltelefon-kapcsolati rendszer, a felülnézeti képet adó parkolókamera-rendszer immár a Juke-hoz is megvásárolható. Az 5,8 colos érintőképernyőn éppen olyan átlátható, logikus a navigáció, a hifi, a fedélzeti számítógép menüje, mint a többi Nissanban.

Az Aktív Biztonsági Pajzs nevű biztonsági elektronikai rendszer is ott figyelhet a Juke-ban, ha megfizetjük: sávelhagyásra figyelmeztetés, holttérfigyelő rendszer, kutyagázolás-gátló (“Mozgó Objektumok Észlelése”) figyelmeztető rendszer óvja a Juke és környezete épségét.

Újdonság a felülnézeti képet adó parkolóasszisztens


Motorok

Az új Juke összesen öt különböző motorral vásárolható meg: a korábbi palettáról maradt az 1,6 literes, 94 lóerős, az 1,6 literes 117 lóerős benzines és a másfél literes, 110 lóerős, az autó extravaganciájához túl prózai, bár nyilván takarékos dízel. A legerősebb motor a kissé korszerűsített, nyomatékát alacsonyabb fordulaton leadó 190 lóerős, 1,6 literes turbó, ami tagadhatatlanul jópofa élményeket kínál a kocsival, de mégsem ezt tartottuk jobbnak a menetpróbán a portugál utakon. Túl erős, túl kemény és főleg túl hangos vele az autó. (A 190 lóerős DIG-T motor kapható négykerék-hajtással és fokozatmentes automata váltóval társítva is.)

120-nál 2500: nem pörgi agyon magát az 1,2 literes turbó hatodikban, sztrádán

Az új ász az 1,2 literes, turbós kis Renault-motor. Ez sokkal jobban passzol a Juke egyéniségéhez, mint bármelyik az előbbiek közül. A 115 lóerős DIG-T közvetlen befecskendezésű motor teljesítménye 115 lóerő (85 kW), maximális nyomatéka pedig 190 Nm. A Juke hatsebességes váltóval társított új motorja kisebb tömegének, alapfelszerelésként járó Stop/Start rendszerének és takarékosabb üzemének köszönhetően takarékosabb üzemet is biztosít, üzemanyag-fogyasztása papíron 5,6 l / 100 km vegyes üzemben. Valódi értéket majd a hazai tesztautó alaposabb nyúzását követően mondhatunk, de korábbi cliós tapasztalataink szerint nem nagy kihívás 6,5 literrel eljárni a Juke-kal – ha nem nagyon visszük 100 km/h fölé a nagy légellenállású kasztnit.

Kinek ajánljuk?

Bár az árakat egyelőre nem közölte a Nissan, a nagy keresletre való tekintettel nemigen várható árcsökkentés, az 1,2 literes turbót közepesen felszerelve – listaáron – inkább gondolnánk közelebb az ötmillióhoz, mint a négyhez. Ezen az áron sem túlárazott a Juke, főleg a megnövelt csomagtérrel nem; akinek tehát van ötmilliója korszerű, divatos és jó kis crossoverre, mindenképp ejtse útba a Nissan-szalont is döntés előtt.

Városban van elemében, de a nagyobb csomagtérrel hosszabb utakra is alkalmas az immár akár kompakt autók helyett is számításba vehető Juke

Aki pedig nem gondolkodott eddig ilyen jellegű kocsiban, de egy hagyományos kompakt ötajtós vagy tágasabbra sikerült kiskategóriás modell (Clio, Polo, C3) formájánál jobban bejön neki a Juke vagánysága, annak azt üzenjük: csak a szűkös hátsó traktus és a nagy tempónál meredeken emelkedő fogyasztás kompromisszumát kell felvállalnia, ha ki akar magasodni egy kicsit a tömegből.

Mellette – Ellene
  • Vagány forma
  • Hangulatos vezetői környezet
  • Jó új, kis benzines turbómotor
  • Dinamikus, élénk karakter
  • Korszerű biztonsági extrák
  • Szűk hátsó traktus
  • Nagy tempónál nagy menetzaj
  • Nagy a kereslet rá, ergo drága

Szavazás

Hány pontot adsz neki a tízből?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Kempelen10.

    Annyira vagány ez az autó, hogy nem tud olyan randa lenni, hogy ne legyen vonzó! Hú de tolnám haza.

  • MetroGoldwinMayer

    Minden ésszerü szempont szerint katasztrófa ez az autó, egy Corsában jobban elférnek a 180+os felnőttek, + nagy a légellenállása(zaj,fogyasztás) és állandóan kavicsot kap a meredek szélvédő, szóval nagyjából sokkal jobb autókat lehet sokkal kevesebbért venni.

    Viszont feltünő, menő, meg mo-n még ritka is, szóval fogyni fog. Kár hogy a Nissan Cube-ot nem forgalmazzák az EU-ban, az praktikus + menő.

  • husky

    Inkább egy Duster, mint ez az ocsmányság és még csomagtartója sincs!

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.