Röviden – Audi RS 5 Cabriolet

Mi ez?

Sportváltozat az A4 kabriójából, amelyet A5-nek hívnak. Az RS a csúcsmodell jele 

Mit tud?Hangjával és motorjával magához láncolni, negyven méter megtétele után
Mibe kerül?27,3 milliótól indul, ha belemelegszünk a konfigurálásba, nem férünk bele 30 millióba
Kinek jó? Annak, aki megízlelné a V8-ak aranykorának egyik utolsó nagyságát

Nem, nem fognak visszatérni a szívó sorhatok a BMW-nél és az Audinál sem biztos, hogy öt vagy tíz év múlva nemcsak emlékezetből isteníthetjük azt a benzinest, amelynek helye van a belső égésű motorok Olümposzán.

Most, hogy az Audi párszáz millió forintnyi RS-modellel turnézik a hazai márkakereskedésekben, mi is bejelentkeztünk az RS 5 kabrióért, hogy talán utoljára szabadjára engedjük a fenevadat.

Erősebb az R8-nál

Azt a motort, amely az R8-ban 430, itt viszont 450 lóerőt és 430 Nm nyomatékot ad le. (V. Zoltán nevű olvasónk jelezte, hogy a két motor konstrukciója eltérő. Az R8 olajozása ugyanis száraz karteres, míg az RS 5-é hagyományos olajteknős. Köszönjük az észrevételt!) A V8 10,7 l/100 km szabványos átlagfogyasztása olyan magas széndioxid-emisszióval jár, hogy az EU által a gyártóra kirótt büntetőadók miatt ezek a motorok kiveszésre ítéltettek. Addig kell kiélvezni, amíg még létezik.

Háromféle állásba kapcsolható a lengéscsillapítás. Dynamic módban a motorhang is sokkal vérpezsdítőbb

A nyolchengeres gombnyomásra indul, a víz és az olaj is forró. A kormány fogása eszményi, a belső tér a hamarosan kifutó A5 sportváltozatában mintha az örökkévalóságnak készült volna.

Meseszép belül

Adatlap

Audi RS 5 Cabriolet

Szívó V8, 8000 felett: amiről lemarad az utókor 1
Motor4163 cm3, Benzin, V8
Teljesítmény450 LE
Nyomaték430 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)4,9 sec
Végsebesség250 km/h
Fogyasztás (vegyes)10,7 l / 100 km

Minőségérzetben és a felhasznált anyagok igényességében az Audi jó ideje veri a konkurenciát. A BMW-t mintha nem érdekelné a lemaradás, a mostani 3-asban is vannak ronda műanyagok a Mercedes-Benz viszont az új C-osztállyal nagyot ugrott előre ezen a téren.

Az S-tronic fedőnevű váltó duplakuplungos szerkezetet takar, amelynek hét fokozatát a kormány mögötti fülekkel is kapcsolhatjuk. A hétköznapi autók úszónyerges bénaságával összevetve a fékrendszer is másik tejútrendszerből származik a nyolcdugattyús fix féknyergekkel.

Alapáron a hullámos szélű, szupersport motorkerékpárokról ismert acél féktárcsákkal jön ki az autó a quattro GmbH szerelőcsarnokából. A szabályos körátmérővel szakító kialakítás kerekenként 1,5 kilóval csökkenti a súlyt és a rugózatlan tömeget. Az RS Audik felárért kerámia féktárcsákkal is megvehetők, ami elsősorban nem az eszement lassulást javítja, hanem a féktárcsa hőtűrését és élettartamát emeli extrém tartományba.

Egyformán példás a minőségérzet és az összeszerelés is

A szívómotor teljesítménygörbéjét mesterien komponálták. Több mint 4163 köbcentiből fakad annyi nyomaték kis fordulaton, főleg a változó szelepvezérléssel, hogy a motort nyugodtan felszúrhassák 108,1 lóerős literteljesítményre.

8250, de ez még nem a vége

4000 és 6000 között állandó a nyomatékmaximum, folyamatosan 430 Nm repíti az autót, miközben a fordulatszámmérő másodpercekkel a váltások után újra lehasal és 8000 feletti értékeket mutat.

Kormányzás, gázreakció, távolságtartó tempomat, lengéscsillapítás, motorhang, hátsó sport differenciálmű, duplakuplungos automata: ennyi mindenre hat az üzemmódváltás


Az RS5 hangja eszelős. Ne hagyjátok ki!

Frenetikus élmény, ahogy a motor elragadja a cseppet sem könnyű, 1920 kilós autót és a V8-as hang rabul ejti nemcsak az utasokat, de mindenki mást is, aki hallótávolságon beül van. A 19 vagy 20 colos kerekekkel az úttartás is bombasztikus, legalábbis száraz úton, ahol csak öngyilkos kanyarsebességnél jönne ki az orrnehéz autó alulkormányozottsága.

Benzinpárából nem lesz 450 lóerő

Tavaly ősszel egy piros RS 5 kabrióban 216 kilométer alatt sikerült szárazra járnunk a 61 literes tankot, de az a világraszóló alpesi túrán történt, többnyire hágókon felfelé, ahol az RS 5 afféle betétprogram volt a legendás Audi Sport quattro  vezetése előtt.

RS Audi csak összkerékhajtással készül. Középen önzáró a differenciálmű, a kerekek közötti oldalankénti nyomatékelosztás javítja az agilitást

Most a fedélzeti számítógép alapján az előző sofőr nem hagyott rést a padló és a gázpedál között, a kijelzőn 30,5 l/100 kilométert láttunk. Ez tényleg a maximuma annak, amit az autó torkán le lehet nyomni. Mi sem sokat hagytunk szunnyadni a 450 lóerőből, de a tesztút végére a képernyőn már csak 20,8 l/100 km értéket olvashattunk le. Ebből az következik, hogy országúton 15-17 liter elégetésével már világítunk az örömtől.

A nyitott RS 5 és három alternatívaListaár, forint 
Audi RS 5 Cabriolet DSG (V8, 450 LE)27 331 620 Ft
BMW 435i Cabrio aut. (S6, 306 LE)17 099 500 Ft
Infiniti Q60 Cabrio 3,7 GT Premium aut. (V6, 320 LE)16 528 047 Ft
Mercedes-Benz E 500 Cabrio aut. (V8, 408 LE)22 144 940 Ft

27 millió, fényezés nélkül

Mivel ez az RS 5 nyitható tetős, nemcsak akkor mesebeli élmény, ha épp leszabályozáson üvölt a motor és a kipufogóhangra két faluval arrébb is kiszaladnak a fiúgyermekek. Az A5 sportváltozata kifinomult, kulturált utazóautó, amivel nekivághatunk a Balatonnak, a Comói-tónak vagy a francia Riviérának.

20 milliméter az ültetés a sima A5 kabrióhoz képest. Nem rázza ki a tulaj lelkét, ha már adott érte extrák nélkül 27 331 620 forintot

Ez a sok jó a négyüléses kabrióban a parádés motorral 27 331 620 forintba kerül. Az összeg persze extrák, például az agilitást javító sport-differenciálmű és fényezés nélkül értendő, legalábbis az importőri konfigurátor szerint az összes szín feláras. Az olcsóbb árnyalatok 292 100, a menőbbek 476 250 forintért rendelhetők. Pofátlanság a javából, de létezik autó, amelynek még ez is megbocsátható.


Hány pontos élményautó az Audi RS5? Értékeld 1-től 10-ig!

248 szavazat - átlag: 7.5 (10-ből)

Hány pontos élményautó az Audi RS5? Értékeld 1-től 10-ig!