Szívó V8, 8000 felett: amiről lemarad az utókor

Vezettük: Audi RS 5 Cabriolet

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.05.27. 16.00

Ki tudja, meddig kergethetjük 8000 fölé az Audi V8-as szívómotorját, amely túlélte az M3 nyolchengeresét. Az RS 5 Cabriolet a legjobb társ az álomszerű motorhoz.

Röviden – Audi RS 5 Cabriolet

Mi ez?

Sportváltozat az A4 kabriójából, amelyet A5-nek hívnak. Az RS a csúcsmodell jele 

Mit tud? Hangjával és motorjával magához láncolni, negyven méter megtétele után
Mibe kerül? 27,3 milliótól indul, ha belemelegszünk a konfigurálásba, nem férünk bele 30 millióba
Kinek jó?  Annak, aki megízlelné a V8-ak aranykorának egyik utolsó nagyságát

Nem, nem fognak visszatérni a szívó sorhatok a BMW-nél és az Audinál sem biztos, hogy öt vagy tíz év múlva nemcsak emlékezetből isteníthetjük azt a benzinest, amelynek helye van a belső égésű motorok Olümposzán.

Most, hogy az Audi párszáz millió forintnyi RS-modellel turnézik a hazai márkakereskedésekben, mi is bejelentkeztünk az RS 5 kabrióért, hogy talán utoljára szabadjára engedjük a fenevadat.

Erősebb az R8-nál

Azt a motort, amely az R8-ban 430, itt viszont 450 lóerőt és 430 Nm nyomatékot ad le. (V. Zoltán nevű olvasónk jelezte, hogy a két motor konstrukciója eltérő. Az R8 olajozása ugyanis száraz karteres, míg az RS 5-é hagyományos olajteknős. Köszönjük az észrevételt!) A V8 10,7 l/100 km szabványos átlagfogyasztása olyan magas széndioxid-emisszióval jár, hogy az EU által a gyártóra kirótt büntetőadók miatt ezek a motorok kiveszésre ítéltettek. Addig kell kiélvezni, amíg még létezik.

Háromféle állásba kapcsolható a lengéscsillapítás. Dynamic módban a motorhang is sokkal vérpezsdítőbb

A nyolchengeres gombnyomásra indul, a víz és az olaj is forró. A kormány fogása eszményi, a belső tér a hamarosan kifutó A5 sportváltozatában mintha az örökkévalóságnak készült volna.

Meseszép belül

Adatlap

Audi RS 5 Cabriolet

Szívó V8, 8000 felett: amiről lemarad az utókor 1
Motor 4163 cm3, Benzin, V8
Teljesítmény 450 LE
Nyomaték 430 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 4,9 sec
Végsebesség 250 km/h
Fogyasztás (vegyes) 10,7 l / 100 km

Minőségérzetben és a felhasznált anyagok igényességében az Audi jó ideje veri a konkurenciát. A BMW-t mintha nem érdekelné a lemaradás, a mostani 3-asban is vannak ronda műanyagok a Mercedes-Benz viszont az új C-osztállyal nagyot ugrott előre ezen a téren.

Az S-tronic fedőnevű váltó duplakuplungos szerkezetet takar, amelynek hét fokozatát a kormány mögötti fülekkel is kapcsolhatjuk. A hétköznapi autók úszónyerges bénaságával összevetve a fékrendszer is másik tejútrendszerből származik a nyolcdugattyús fix féknyergekkel.

Alapáron a hullámos szélű, szupersport motorkerékpárokról ismert acél féktárcsákkal jön ki az autó a quattro GmbH szerelőcsarnokából. A szabályos körátmérővel szakító kialakítás kerekenként 1,5 kilóval csökkenti a súlyt és a rugózatlan tömeget. Az RS Audik felárért kerámia féktárcsákkal is megvehetők, ami elsősorban nem az eszement lassulást javítja, hanem a féktárcsa hőtűrését és élettartamát emeli extrém tartományba.

Egyformán példás a minőségérzet és az összeszerelés is

A szívómotor teljesítménygörbéjét mesterien komponálták. Több mint 4163 köbcentiből fakad annyi nyomaték kis fordulaton, főleg a változó szelepvezérléssel, hogy a motort nyugodtan felszúrhassák 108,1 lóerős literteljesítményre.

8250, de ez még nem a vége

4000 és 6000 között állandó a nyomatékmaximum, folyamatosan 430 Nm repíti az autót, miközben a fordulatszámmérő másodpercekkel a váltások után újra lehasal és 8000 feletti értékeket mutat.

Kormányzás, gázreakció, távolságtartó tempomat, lengéscsillapítás, motorhang, hátsó sport differenciálmű, duplakuplungos automata: ennyi mindenre hat az üzemmódváltás


Az RS5 hangja eszelős. Ne hagyjátok ki!

Frenetikus élmény, ahogy a motor elragadja a cseppet sem könnyű, 1920 kilós autót és a V8-as hang rabul ejti nemcsak az utasokat, de mindenki mást is, aki hallótávolságon beül van. A 19 vagy 20 colos kerekekkel az úttartás is bombasztikus, legalábbis száraz úton, ahol csak öngyilkos kanyarsebességnél jönne ki az orrnehéz autó alulkormányozottsága.

Benzinpárából nem lesz 450 lóerő

Tavaly ősszel egy piros RS 5 kabrióban 216 kilométer alatt sikerült szárazra járnunk a 61 literes tankot, de az a világraszóló alpesi túrán történt, többnyire hágókon felfelé, ahol az RS 5 afféle betétprogram volt a legendás Audi Sport quattro  vezetése előtt.

RS Audi csak összkerékhajtással készül. Középen önzáró a differenciálmű, a kerekek közötti oldalankénti nyomatékelosztás javítja az agilitást

Most a fedélzeti számítógép alapján az előző sofőr nem hagyott rést a padló és a gázpedál között, a kijelzőn 30,5 l/100 kilométert láttunk. Ez tényleg a maximuma annak, amit az autó torkán le lehet nyomni. Mi sem sokat hagytunk szunnyadni a 450 lóerőből, de a tesztút végére a képernyőn már csak 20,8 l/100 km értéket olvashattunk le. Ebből az következik, hogy országúton 15-17 liter elégetésével már világítunk az örömtől.

A nyitott RS 5 és három alternatíva Listaár, forint 
Audi RS 5 Cabriolet DSG (V8, 450 LE) 27 331 620 Ft
BMW 435i Cabrio aut. (S6, 306 LE) 17 099 500 Ft
Infiniti Q60 Cabrio 3,7 GT Premium aut. (V6, 320 LE) 16 528 047 Ft
Mercedes-Benz E 500 Cabrio aut. (V8, 408 LE) 22 144 940 Ft

27 millió, fényezés nélkül

Mivel ez az RS 5 nyitható tetős, nemcsak akkor mesebeli élmény, ha épp leszabályozáson üvölt a motor és a kipufogóhangra két faluval arrébb is kiszaladnak a fiúgyermekek. Az A5 sportváltozata kifinomult, kulturált utazóautó, amivel nekivághatunk a Balatonnak, a Comói-tónak vagy a francia Riviérának.

20 milliméter az ültetés a sima A5 kabrióhoz képest. Nem rázza ki a tulaj lelkét, ha már adott érte extrák nélkül 27 331 620 forintot

Ez a sok jó a négyüléses kabrióban a parádés motorral 27 331 620 forintba kerül. Az összeg persze extrák, például az agilitást javító sport-differenciálmű és fényezés nélkül értendő, legalábbis az importőri konfigurátor szerint az összes szín feláras. Az olcsóbb árnyalatok 292 100, a menőbbek 476 250 forintért rendelhetők. Pofátlanság a javából, de létezik autó, amelynek még ez is megbocsátható.


Szavazás

Hány pontos élményautó az Audi RS5? Értékeld 1-től 10-ig!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Kanyaró Malvin

    A hangjától tényleg letérdelek.

  • menőmanó

    Nagy kedvencem ez az autó. Szerintem az RS4 praktikusabb volt ez viszont szebb. Kár, hogy kiirtják ezeket a pörgős szívó motorokat.

  • Iceman.

    Azért a konkurensek közül egyet sem sikerült eltalálni… BMW-nél az M4 cabrió az ellenfele ennek, Mercinél E63 AMG Coupe, az Infinitinek pedig egyáltalán nincs olyan modellváltozata, amelyik párba állítható az RS5-tel. A fenti háromból a BMW-hez és a és a Q60-hoz egyértelműen a 3.0TFSI A5 passzol, a Mercihez meg az S5.

  • a.szorenyi

    Kedves Iceman!

    Azzal egyetértek, hogy nincs közvetlen konkurense (nyitott, V8, hasonló teljesítménnyel és karakterrel). Szándékosan nem konkurenst, hanem alternatívát írtam. Egy kabriónak egy E kupé nem ellenfele, mert a kabrió legfontosabb értékében, a nyitható tetőben különböznek. A nyitott M4 nem kapható még, nem tud szerepelni egy ártáblázatban. Abban választhattam, hogy vagy nem írok semmit vagy beteszek három autót, amelyek erősek, nyitottak és van köztük még V8-as is. Ezzel még mindig többet adtam az Olvasóknak, mintha leírom, hogy nincs konkurense, hurrá, nem kell táblázatot gyártanom. Üdv, Szörényi András

  • Guevara

    Kövezzetek meg, de nekem nem jön be a hangja. Túl szintetikus, túlságosan “német”.
    Egyébként a Maserati Grancabrio Sport nem konkurencia?

    https://www.youtube.com/watch?v=IlhrCms4JEQ

  • Iceman.

    Kedves Szörényi András!

    Természetesen a coupe elírás, cabriora gondoltam, ha létezik belőle olyan. Én a magam részéről nem vesződtem volna nem egyező célközönséggel bíró modellek feltüntetésével. Ha erről a modellről beszélünk itt a cabrió jelleg másodlagos ahhoz képest, hogy egy kihaló faj utolsó képviselője sok más szempontból.

    Üdv

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit tud a leggyorsabb és a legmagasabb Škoda?

Először leereszkedtünk a siratófalon, majd bőszen kergettük egymást a versenypályán az új Škoda Octaviákkal. Persze nem ugyanazokkal a Škoda Octaviákkal.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.