Peugeot 3008 2,0 HDi – Mit sem változott

Teszt: Peugeot 3008 2,0 HDi Allure

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.05.22. 16.30

Nem sok minden történt a 3008-cal a tavalyi modellfrissítés során. Alapértékei miatt az autó elbírja, hogy alig fejlődött a módosításokkal.

Röviden – Peugeot 3008 2,0 HDi

Mi ez?

2009-ben bemutatott, a hibridet kivéve elöl hajtó crossover, enyhe renoválás után.

Mit tud? Belső tere mindent visz, a nagy dízellel maga a nyugodt erő.
Kinek jó? Fedélzeti videorendszerrel a családoknak mindenképp.
 Mibe kerül? Listaáron 5,9, akciósan 4,6 millió Ft az alap 1,6 VTi. A tesztelt csúcsmodell 8,3/7,1 millió forintért kapható. 

Nem sok minden történt a 3008-cal a tavalyi modellfrissítés során. Alapértékei miatt az autó elbírja, hogy alig fejlődött a módosításokkal. A Peugeot első crossoverét erős dízelmotorral és királyi felszereltséggel teszteltük.

Külső

Magyarul a ráncfelvarrás kifejezőbb szó, de aki arcfelvarrásnak hívja az angol faceliftet, pontosabban megfogja, mi történt a 3008-cal. Leginkább az orra változott elődjéhez képest. Új, krómbetétes hűtőmaszkot kapott, amely sportosabbá és fiatalosabbá teszi a modell megjelenését. A díszes hűtőrács és az új fényszóró az aktuális márkaarculathoz – mindenekelőtt a 2008-ashoz – közelíti a külsejét. A hátsó lámpatest egyenesen az 508-ast idézi.

Belső tér

Öt éve gyártják, de a 3008 utastere ma is példaértékű. Nem a térkínálat miatt, az csak átlagos, hanem igényessége, ötletessége, átgondoltsága miatt, amivel egyterűeket is megszorongat. Különleges az elegáns kapcsolósor a váltó előtt-fölött, ami a repülők cockpithangulatát próbálja megadni a vezetőt körülölelő műszerfallal.

Változatlanul az autó erőssége a jó minőségérzet, az alapos összeszerelés és kellemesen magas üléshelyzet

Szépek és finom tapintásúak az anyagok, ízlésesek a krómdíszek és az összeszerelés is alapos munka. A hátsó utasok felé is néz két középső légrostély, ami sok autóból kimarad. Rakodóhely van elég, a kartámasz alatti üreg hatalmas méretű, amit kiegészítenek a hátsó lábtérben a padlóba süllyesztett, fedeles üregek.

Az utasülés támlája előrehajtható, amivel a gyermekek jobban kilátnak hátulról, de létrát, horgászbotot szállítva is jól jön. A csomagtér több szinten rögzíthető polccal kitűnően használható. Az ajtó lehajtható alsó felére ketten is ülhetnek szalonnát sütni vagy a vizet bámulni, 200 kilót elbír. Nagyon hasznos a csomagtér elemlámpaként kivehető világítása.

Több szintben rögzíthető a csomagtartó padlóeleme, így tökéletesen sík a csomagtér


Menük, szórakoztató elektronika

Nagyon érezni a típus korát a navigáció vagy a telefon Bluetooth-funkcióinak használatakor. A szépen zengő hifi bekapcsolásakor mindig újra ki kell választani forrásként a telefont, akkor is, ha már csatlakozott a készülék és az volt az utolsó source.

A listaáron 8,3 millió, akcióban 7 110 000 forintos 3008 konkurensei Listaár
(akciós ár)
Mazda CX-5 2,2 CD 150 Revolution 4×4

9 940 000 Ft
Nissan Qashqai 1,6 dCi Tekna (130 LE) 8 410 000
(8 060 000) Ft
Renault Scénic 1,6 dCi 130 XMOD Privil?ge (130 LE) 7 505 000
(6 905 000) Ft
Subaru XV 2,0D Exclusive 4×4 9 250 000 Ft

A navigációval a cím beadása nehézkes. A menük körülményesek ahhoz képest, hogy az új Audi TT után az átdolgozott Volkswagen Polóban is elég az utcanevet bepötyögni és a többit kidobja a számítógép. Nem kell a tejútrendszertől a kontinensig mindent külön beállítani.

Ma már előrébb tartanak más márkák a navigáció használhatóságában

A tesztautóban benne volt a video csomag, amelyhez külső lejátszót csatlakoztathatunk. A hét hüvelyk átmérőjű képernyők az első fejtámlákban vannak, a két hátsó utas vezeték nélküli fejhallgatóval követheti a mozit, amivel a gyermekeket pompásan le lehet kötni utazás közben. A szülők hálatelt szívvel és kisimultabb idegekkel gondolnak a tervezőkre az Adriára érve.

Vezetés városban

Azonnal ébredő, bő nyomatékával a kétliteres dízel Budapesten belül autózva is nagyon tetszett. Alapjárat közelében megold sok mindent, kaptatókon is korán felkapcsolhatunk.

Az 1,6 THP és a 2,0 HDi hátsó futóművében a Dynamic Rolling Control egy harmadik lengéscsillapítót takar, 20 baros nyomással. A plusz lengéscsillapító csak kanyarban aktív, csökkentve az oldaldőlést. Kivált egy drabális keresztstabilizátort, amely nehéz és rontaná a kényelmet egyenesen haladva

Adatlap

Peugeot 3008 2,0 HDi Allure

Peugeot 3008 2,0 HDi – Mit sem változott 1
Motor 1997 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 150 LE
Nyomaték 340 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,7 sec
Végsebesség 195 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,3 l / 100 km

Parkoláskor zavaró a túl nagy fordulókör. Míg járdák között (ez a kisebbik érték) 16-os felnivel elég 10,9 méteres kör a megforduláshoz, az eggyel nagyobb, alapáron adott kerékgarnitúrával már 11,7 méterre van szükség, falak között, például parkolóházban egyenesen 12,1 méterre.

A manőverezést tovább nehezíti az igen rossz kilátás. A szép képű tolatókamera és az első-hátsó parkolássegítő támogatásáról nem tudnánk lemondani. Járdára parkoláskor nem ért tudni, hogy az autó 15 centis hasmagassága fél-egy centivel nagyobb csak, mint a normál személyautóké.

Biztonságérzetünknek jót tesz a magas üléshelyzet. Jobb érzés, hogy egy átlagos autó orra nem a mellkasunk, hanem a derekunk magasságában vagy az alatt ütközne a kocsinak egy meg nem kapott jobbkéz-szabálynál. Amíg az egész világ át nem áll SUV-ra, fentről jól átlátható a forgalom.

Rendelhető 18-as keréktárcsa is, de az csak felnimániásoknak való. A 3008 a gyárilag szerelt 17 colos felniken is darabosan mozog, a futómű nem tompítja eléggé az úthibákat.

Beállítható, hogy a rendszer mekkora követési távolságnál figyelmeztesse a vezetőt. Nagyon hasznos funkció ráfutásos balesetek elkerülésére

Kényelmesebbé teszi a vezetést a műanyaglapra vetítő head-up display, amelyen a sebesség mellett a követési távolság is megjelenik. A rendszer nem fékez helyettünk, de vizuális és hangjelzése nagyon hasznos, ha a megálló sor helyett az evésre, a telefonbabrálásra, gyermeknevelésre vagy csajbámulásra koncentrál a sofőr.

Milyen hosszabb úton?

Állandó örömforrás az öblös dízelmotor. A 3008 az erős és nehéz autók nyugalmával rombol előre. A motor 340 Nm maximális nyomatéka 2000-es fordulaton mérhető, de 1200 körüli fordulatszámon húzni kezd. A teljesítmény-leadás harmóniája és az ésszerűen hosszúra, de nem túl hosszú áttételezés miatt hatodikból ötödikbe csak akkor kell visszaváltani, ha sürgős az előzés. A váltó kapcsolhatósága megfelelő.

Kényelmetlen a rugózás, gyors kanyarokban a 3008 nehézkesnek érződik, de az úttartás nagy sebességnél is biztonságos

Az utastér német autópályán ildomos sebességnél is halk. Hátulra hangszigetelt, többrétegű oldalüvegezés is rendelhető. Az ülések kényelme szintén a 3008 mellett szól. Az üvegtető itt széria (a többi modellhez felára 150 000 Ft). Nagyon kellemes a felhőket és a kék eget csodálni, de akkor is van benne valami varázslatos, ha az esőcseppek záporoznak felülről, bent pedig csend és béke honol. A 2008-cal szemben itt rendes árnyékolója van, nemcsak egy alig tompító vacak háló.


Országúton a 250 000 forintos kanyarkövető xenon fényszóró megszolgálja az árát. Extra a JBL hifirendszer is, amely igen sokat hozzáad az utazás élményéhez. 125 000 Ft nem tétel érte egy listaáron 8,3 milliós autónál, de kétszer is meggondolnánk, mert az erősítő elveszi a pótkerék helyét.

Fogyasztás

Autópályás és országúti, tempós haladásnál a számítógép 6,2 litert saccolt, a kúton 6,64 literes fogyasztást mértünk 100 kilométerre. Városban alig fogy több gázolaj, a bikás crossover mindössze 7,3 literrel el tud járni. A teljes teszttáv 642 kilométer volt, amit 43,9 liter gázolajból, tehát 6,83 literes átlagfogyasztással tett meg az autó.

Tesztünkön 6,8 l/100 km átlagfogyasztást mértünk, amivel elégedettek voltunk


Ár

Míg a világ első széria dízel-hibrid személyautójának árából 200 000 Ft olvad le, a többi változatra az importőr és a kereskedőhálózat helyből 1,2 milliós kedvezményt nyújt. A több mint nagyvonalú engedmény nem a kifutó modellre érvényes, hanem az átdolgozott 3008-ra. A tesztünkben szereplő verzió 7 110 000 forintra engedett ára értékarányos.

Mellette – Ellene
  • Családbarát utas- és csomagtér
  • Igényes belső kialakítás
  • Megnyugtató erőtartalékok
  • Jó zajcsillapítás
  • Fényűző felszereltség
  • Dicséretes fogyasztás
  • Rossz kilátás
  • Nagy fordulókör
  • Kényelmetlen rugózás
  • Elavult menürendszer


Szavazás

Hány pontot adnál az átdolgozott 3008-as Peugeot-nak?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Hawaii-

    A “Mibe kerül?” és “Kinek jó?” kérdésekre adott válasz fel lett cserélve.

  • a.szorenyi

    Kedves Hawaii! Köszönöm, javítottam.

    Üdv, Szörényi András

  • oszkopeter

    Az utóbbi idők egyik legjobb Peugeot-ja volt már a modellfrissítés előtt is: tágas, kényelmes, praktikus, jól összerakott kocsi és a kategóriához mérten még a vezetése is élvezetes. A 2 literes dízel viszont felesleges bele, az 1.6 HDi tökéletes, ráadásul 6 liter alatt el lehet vele járni még sietős tempóban is. Nem is értem miért látni belőle ilyen keveset.

  • Szuperjeno

    Remek autó, egyik cimborámnak van, imádja. 100 ezer Km-t tett bele, eddig problémamentesen. A lehajtós csomagtér ajtó pedig tényleg okos dolog. Lehet hogy nekem is ez lesz a következő kocsim ha használtan kicsit lemegy az ára.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.