Röviden – Peugeot 3008 2,0 HDi

Mi ez?

2009-ben bemutatott, a hibridet kivéve elöl hajtó crossover, enyhe renoválás után.

Mit tud?Belső tere mindent visz, a nagy dízellel maga a nyugodt erő.
Kinek jó?Fedélzeti videorendszerrel a családoknak mindenképp.
 Mibe kerül?Listaáron 5,9, akciósan 4,6 millió Ft az alap 1,6 VTi. A tesztelt csúcsmodell 8,3/7,1 millió forintért kapható. 

Nem sok minden történt a 3008-cal a tavalyi modellfrissítés során. Alapértékei miatt az autó elbírja, hogy alig fejlődött a módosításokkal. A Peugeot első crossoverét erős dízelmotorral és királyi felszereltséggel teszteltük.

Külső

Magyarul a ráncfelvarrás kifejezőbb szó, de aki arcfelvarrásnak hívja az angol faceliftet, pontosabban megfogja, mi történt a 3008-cal. Leginkább az orra változott elődjéhez képest. Új, krómbetétes hűtőmaszkot kapott, amely sportosabbá és fiatalosabbá teszi a modell megjelenését. A díszes hűtőrács és az új fényszóró az aktuális márkaarculathoz – mindenekelőtt a 2008-ashoz – közelíti a külsejét. A hátsó lámpatest egyenesen az 508-ast idézi.

Belső tér

Öt éve gyártják, de a 3008 utastere ma is példaértékű. Nem a térkínálat miatt, az csak átlagos, hanem igényessége, ötletessége, átgondoltsága miatt, amivel egyterűeket is megszorongat. Különleges az elegáns kapcsolósor a váltó előtt-fölött, ami a repülők cockpithangulatát próbálja megadni a vezetőt körülölelő műszerfallal.

Változatlanul az autó erőssége a jó minőségérzet, az alapos összeszerelés és kellemesen magas üléshelyzet

Szépek és finom tapintásúak az anyagok, ízlésesek a krómdíszek és az összeszerelés is alapos munka. A hátsó utasok felé is néz két középső légrostély, ami sok autóból kimarad. Rakodóhely van elég, a kartámasz alatti üreg hatalmas méretű, amit kiegészítenek a hátsó lábtérben a padlóba süllyesztett, fedeles üregek.

Az utasülés támlája előrehajtható, amivel a gyermekek jobban kilátnak hátulról, de létrát, horgászbotot szállítva is jól jön. A csomagtér több szinten rögzíthető polccal kitűnően használható. Az ajtó lehajtható alsó felére ketten is ülhetnek szalonnát sütni vagy a vizet bámulni, 200 kilót elbír. Nagyon hasznos a csomagtér elemlámpaként kivehető világítása.

Több szintben rögzíthető a csomagtartó padlóeleme, így tökéletesen sík a csomagtér

Menük, szórakoztató elektronika

Nagyon érezni a típus korát a navigáció vagy a telefon Bluetooth-funkcióinak használatakor. A szépen zengő hifi bekapcsolásakor mindig újra ki kell választani forrásként a telefont, akkor is, ha már csatlakozott a készülék és az volt az utolsó source.

A listaáron 8,3 millió, akcióban 7 110 000 forintos 3008 konkurenseiListaár
(akciós ár)
Mazda CX-5 2,2 CD 150 Revolution 4×4 9 940 000 Ft
Nissan Qashqai 1,6 dCi Tekna (130 LE)8 410 000
(8 060 000) Ft
Renault Scénic 1,6 dCi 130 XMOD Privil?ge (130 LE)7 505 000
(6 905 000) Ft
Subaru XV 2,0D Exclusive 4×49 250 000 Ft

A navigációval a cím beadása nehézkes. A menük körülményesek ahhoz képest, hogy az új Audi TT után az átdolgozott Volkswagen Polóban is elég az utcanevet bepötyögni és a többit kidobja a számítógép. Nem kell a tejútrendszertől a kontinensig mindent külön beállítani.

Ma már előrébb tartanak más márkák a navigáció használhatóságában

A tesztautóban benne volt a video csomag, amelyhez külső lejátszót csatlakoztathatunk. A hét hüvelyk átmérőjű képernyők az első fejtámlákban vannak, a két hátsó utas vezeték nélküli fejhallgatóval követheti a mozit, amivel a gyermekeket pompásan le lehet kötni utazás közben. A szülők hálatelt szívvel és kisimultabb idegekkel gondolnak a tervezőkre az Adriára érve.

Vezetés városban

Azonnal ébredő, bő nyomatékával a kétliteres dízel Budapesten belül autózva is nagyon tetszett. Alapjárat közelében megold sok mindent, kaptatókon is korán felkapcsolhatunk.

Az 1,6 THP és a 2,0 HDi hátsó futóművében a Dynamic Rolling Control egy harmadik lengéscsillapítót takar, 20 baros nyomással. A plusz lengéscsillapító csak kanyarban aktív, csökkentve az oldaldőlést. Kivált egy drabális keresztstabilizátort, amely nehéz és rontaná a kényelmet egyenesen haladva

Adatlap

Peugeot 3008 2,0 HDi Allure

Peugeot 3008 2,0 HDi – Mit sem változott 1
Motor1997 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény150 LE
Nyomaték340 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)9,7 sec
Végsebesség195 km/h
Fogyasztás (vegyes)5,3 l / 100 km

Parkoláskor zavaró a túl nagy fordulókör. Míg járdák között (ez a kisebbik érték) 16-os felnivel elég 10,9 méteres kör a megforduláshoz, az eggyel nagyobb, alapáron adott kerékgarnitúrával már 11,7 méterre van szükség, falak között, például parkolóházban egyenesen 12,1 méterre.

A manőverezést tovább nehezíti az igen rossz kilátás. A szép képű tolatókamera és az első-hátsó parkolássegítő támogatásáról nem tudnánk lemondani. Járdára parkoláskor nem ért tudni, hogy az autó 15 centis hasmagassága fél-egy centivel nagyobb csak, mint a normál személyautóké.

Biztonságérzetünknek jót tesz a magas üléshelyzet. Jobb érzés, hogy egy átlagos autó orra nem a mellkasunk, hanem a derekunk magasságában vagy az alatt ütközne a kocsinak egy meg nem kapott jobbkéz-szabálynál. Amíg az egész világ át nem áll SUV-ra, fentről jól átlátható a forgalom.

Rendelhető 18-as keréktárcsa is, de az csak felnimániásoknak való. A 3008 a gyárilag szerelt 17 colos felniken is darabosan mozog, a futómű nem tompítja eléggé az úthibákat.

Beállítható, hogy a rendszer mekkora követési távolságnál figyelmeztesse a vezetőt. Nagyon hasznos funkció ráfutásos balesetek elkerülésére

Kényelmesebbé teszi a vezetést a műanyaglapra vetítő head-up display, amelyen a sebesség mellett a követési távolság is megjelenik. A rendszer nem fékez helyettünk, de vizuális és hangjelzése nagyon hasznos, ha a megálló sor helyett az evésre, a telefonbabrálásra, gyermeknevelésre vagy csajbámulásra koncentrál a sofőr.

Milyen hosszabb úton?

Állandó örömforrás az öblös dízelmotor. A 3008 az erős és nehéz autók nyugalmával rombol előre. A motor 340 Nm maximális nyomatéka 2000-es fordulaton mérhető, de 1200 körüli fordulatszámon húzni kezd. A teljesítmény-leadás harmóniája és az ésszerűen hosszúra, de nem túl hosszú áttételezés miatt hatodikból ötödikbe csak akkor kell visszaváltani, ha sürgős az előzés. A váltó kapcsolhatósága megfelelő.

Kényelmetlen a rugózás, gyors kanyarokban a 3008 nehézkesnek érződik, de az úttartás nagy sebességnél is biztonságos

Az utastér német autópályán ildomos sebességnél is halk. Hátulra hangszigetelt, többrétegű oldalüvegezés is rendelhető. Az ülések kényelme szintén a 3008 mellett szól. Az üvegtető itt széria (a többi modellhez felára 150 000 Ft). Nagyon kellemes a felhőket és a kék eget csodálni, de akkor is van benne valami varázslatos, ha az esőcseppek záporoznak felülről, bent pedig csend és béke honol. A 2008-cal szemben itt rendes árnyékolója van, nemcsak egy alig tompító vacak háló.


Országúton a 250 000 forintos kanyarkövető xenon fényszóró megszolgálja az árát. Extra a JBL hifirendszer is, amely igen sokat hozzáad az utazás élményéhez. 125 000 Ft nem tétel érte egy listaáron 8,3 milliós autónál, de kétszer is meggondolnánk, mert az erősítő elveszi a pótkerék helyét.

Fogyasztás

Autópályás és országúti, tempós haladásnál a számítógép 6,2 litert saccolt, a kúton 6,64 literes fogyasztást mértünk 100 kilométerre. Városban alig fogy több gázolaj, a bikás crossover mindössze 7,3 literrel el tud járni. A teljes teszttáv 642 kilométer volt, amit 43,9 liter gázolajból, tehát 6,83 literes átlagfogyasztással tett meg az autó.

Tesztünkön 6,8 l/100 km átlagfogyasztást mértünk, amivel elégedettek voltunk

Ár

Míg a világ első széria dízel-hibrid személyautójának árából 200 000 Ft olvad le, a többi változatra az importőr és a kereskedőhálózat helyből 1,2 milliós kedvezményt nyújt. A több mint nagyvonalú engedmény nem a kifutó modellre érvényes, hanem az átdolgozott 3008-ra. A tesztünkben szereplő verzió 7 110 000 forintra engedett ára értékarányos.

Mellette – Ellene
  • Családbarát utas- és csomagtér
  • Igényes belső kialakítás
  • Megnyugtató erőtartalékok
  • Jó zajcsillapítás
  • Fényűző felszereltség
  • Dicséretes fogyasztás
  • Rossz kilátás
  • Nagy fordulókör
  • Kényelmetlen rugózás
  • Elavult menürendszer


Hány pontot adnál az átdolgozott 3008-as Peugeot-nak?

224 szavazat - átlag: 7 (10-ből)

Hány pontot adnál az átdolgozott 3008-as Peugeot-nak?