MINI – Megdagadt, de gokart

Teszt: MINI Cooper S

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2014.05.13. 15.00

Nemcsak a látványra igaz, de az új MINI-ben minden egy kicsit jobb, egy kicsit szebb lett, a lényeg azonban változatlan. A BMW kisautója továbbra is az érzelmekre hajt.

Röviden – MINI Cooper S

Mi ez?

Prémium kisautó a BMW technikájával, karakteres, egyedi megjelenéssel.
Mit tud? Feltűnést kelteni. Élményt adni, száguldani, egyenesben és kanyarban is.
Mibe kerül? 6,5 milliótól indul az ára 2,0 literes turbómotorral. A tesztelt változat 9,5 milliónál is többet kóstál.
Kinek jó?  Akinek minden kanyar kihívás, aki ki akar lógni a sorból és akarja, hogy ezt mások is tudják. 

Tényleg olyan vezetni, mint egy gokartot?  Ez volt az első kérdése egy ismerősömnek, akinek eddig nem volt szerencséje a MINI-hez. Hasonló – mondtam. És tényleg, a mai autók között talán a BMW brit márkája koncentrál leginkább a vezetési élmény ilyenfajta prezentálására, pedig a most megérkezett MINI már közel sem olyan filigrán, mint az előző kettő generáció, pláne a klasszikus kivitel.

192 lóerő jut 1160 kilóra, ami kiváló dinamikát eredményez


Külső, karosszéria

Közvetlen elődjénél az új MINI hosszúsága 98 milliméterrel (Az első 2001-es generációnál 20 centivel hosszabb), szélessége 44, magassága 7 milliméterrel nőtt, emellett a tengelytáv 28 milliméterrel hosszabb. Bizonyára nem véletlen, hogy egyre nagyobb a háromajtós MINI is, hiszen a márka eladásait a legnagyobb modelljük, a szabadidő-autó vezeti. Vagyis a vevőknek nem elég a menő dizájn, hely is kell.

A látvánnyal bizonyára elégedettek az ügyfelek, hiszen a harmadik generáció is alig különbözik az elsőtől vagy a másodiktól. Olyan, mintha több ráncfelvarrás után jutottunk volna el a jelenlegi modellhez. Persze a részletek mások, de ugyanaz a “nagyszemű”, barátságos arc jön szembe, ugyanaz az a karakteres sziluett oldalról és ugyanazok a jellegzetes krómkeretes hátsó lámpák búcsúznak. A kétszínű karosszériafényezés pedig szinte kötelező. A technika azonban modern, elöl-hátul választhatóak LED-es lámpák, az ajtók pedig zsebbe rejtett kulccsal is nyithatók. Amit persze az előző Swift is tudott.

Pedig ez a kocsi korszakalkotó. No nem a MINI-nél, hanem a BMW-nél. Az itt használt padlólemez az alapja a BMW 2-es Active Tourernek, amely a BMW első elsőkerék-hajtású modellje.  Ha azt is ilyen lesz vezetni, nem fognak csalódni a családi kocsi vevői sem.

Vezetőre szabva: kiváló ülés, remek kormány fogadja a sofőrt


Belső, csomagtartó

Nem csak a MINI külső mérete nőtt, de az utastér is tágasabb. Elsősorban a hátul utazók örülhetnek, a nagyobb lábtér mellett hosszabb ülőlap teszi komfortosabbá az utazást. A fejtér ugyan kellően nagy, de továbbra is elsősorban gyerekeknek ajánlható a hátsó traktus. Az első üléseket előre billentő mechanizmus kissé akadozik.

A keskeny ablakok miatti korlátozott kilátás ellenére az első üléseken jó utazni. A kormány és az ülés széles tartományban állítható, így többféle alkattal is megtalálni a helyünket. Az anyósülés felől viszont sportmódban hallhatunk sirámokat, a kemény futómű miatt az úthibák ütései eljutnak az utashoz, aki csak tehetetlenül pattog és nem élvezi úgy az utat, mint a vezető.

MOTORADATOK Lökettérfogat (ccm) 1998 Hengerek / szelepek száma 4/16 Max. teljesítmény (kW[LE].) 141(192) Max. nyomaték (Nm) 280 (300) MENETTELJESÍTMÉNYEK Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 6,8 Végsebesség (km/h) 235 FOGYASZTÁS Város (l/100 km) 7,6 Lakott területen kívül (l/100 km) 4,6 Vegyes (l/100 km) 5,7 CO2 kibocsátás (g/km) 134 MÉRETEK Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 3850 / 1727 / 1414 Tengelytáv (mm) 2495 Csomagtér (liter) 211 ÁR, KÖLTSÉGEK Alapár (forint) 6 520 000


Költségek, fogyasztás

Ha folyamatosan hajtjuk az autót, akkor könnyedén tíz liter fölé kúszhat a fogyasztás városban, de normálisan, alkalomadtán sportosan vezetve 8 liter körül megúszhatjuk. Mi főként országúton használva 7,8 literes átlagot mértünk.

Korábban gyakran érte a vád a MINI-t, hogy drága, mostanra ez egy kissé megváltozott. Szó se róla, most sem olcsó, hiszen a Cooper S 6,5 milliós alapára nem kevés pénz, de a konkurenciával összevetve nem is kiemelkedő érték. Persze ha a valaki a tesztautóban is szereplő, bőrülést, navigációs rendszert, LED-es fényszórót, állítható futóművet, multikormányt stb. is kéri, lazán eléri a 9,5 milliós árat.  

Ám van valami, amiben a MINI mindenképpen nyerő: kiválóan egyesíti a vezetési élményt, a prémium érzést és az egyéniséget, amiért sokan hajlandóak sokat fizetni.

Korábban nem volt ekkora motor a MINI-ben, 2,0 liter a hengerűrtartalom

Mellette – Ellene
  • Kiemelkedő vezetési élmény
  • Nyomatékos motor
  • Jó fordulékonyság
  • Látványos külső
  • Kis csomagtartó
  • Rosszul adagolható fék
  • Akadozó váltó
  • Sokba kerül

Szavazás

Tetszik a MINI Cooper S legújabb változata? Szerintünk 10 pontos. Szerinted?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • menőmanó

    Mindig is tetszett ez az autó, csak az 1,6-os motorja nem.
    Most ezzel a motorral talán már a megbízhatósággal sem lesz probléma.

  • Kempelen10.

    Ez sem megbízható. Pont olyan fos, mint az 1.6-os motorral volt. Menőmanó megmondta.

  • nevezessverő

    Megdöbbentően nagy élmény ez az autó!

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit tud a leggyorsabb és a legmagasabb Škoda?

Először leereszkedtünk a siratófalon, majd bőszen kergettük egymást a versenypályán az új Škoda Octaviákkal. Persze nem ugyanazokkal a Škoda Octaviákkal.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.