MINI – Megdagadt, de gokart

Teszt: MINI Cooper S

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2014.05.13. 15.00

Nemcsak a látványra igaz, de az új MINI-ben minden egy kicsit jobb, egy kicsit szebb lett, a lényeg azonban változatlan. A BMW kisautója továbbra is az érzelmekre hajt.

Röviden – MINI Cooper S

Mi ez?

Prémium kisautó a BMW technikájával, karakteres, egyedi megjelenéssel.
Mit tud? Feltűnést kelteni. Élményt adni, száguldani, egyenesben és kanyarban is.
Mibe kerül? 6,5 milliótól indul az ára 2,0 literes turbómotorral. A tesztelt változat 9,5 milliónál is többet kóstál.
Kinek jó?  Akinek minden kanyar kihívás, aki ki akar lógni a sorból és akarja, hogy ezt mások is tudják. 

Tényleg olyan vezetni, mint egy gokartot?  Ez volt az első kérdése egy ismerősömnek, akinek eddig nem volt szerencséje a MINI-hez. Hasonló – mondtam. És tényleg, a mai autók között talán a BMW brit márkája koncentrál leginkább a vezetési élmény ilyenfajta prezentálására, pedig a most megérkezett MINI már közel sem olyan filigrán, mint az előző kettő generáció, pláne a klasszikus kivitel.

192 lóerő jut 1160 kilóra, ami kiváló dinamikát eredményez


Külső, karosszéria

Közvetlen elődjénél az új MINI hosszúsága 98 milliméterrel (Az első 2001-es generációnál 20 centivel hosszabb), szélessége 44, magassága 7 milliméterrel nőtt, emellett a tengelytáv 28 milliméterrel hosszabb. Bizonyára nem véletlen, hogy egyre nagyobb a háromajtós MINI is, hiszen a márka eladásait a legnagyobb modelljük, a szabadidő-autó vezeti. Vagyis a vevőknek nem elég a menő dizájn, hely is kell.

A látvánnyal bizonyára elégedettek az ügyfelek, hiszen a harmadik generáció is alig különbözik az elsőtől vagy a másodiktól. Olyan, mintha több ráncfelvarrás után jutottunk volna el a jelenlegi modellhez. Persze a részletek mások, de ugyanaz a “nagyszemű”, barátságos arc jön szembe, ugyanaz az a karakteres sziluett oldalról és ugyanazok a jellegzetes krómkeretes hátsó lámpák búcsúznak. A kétszínű karosszériafényezés pedig szinte kötelező. A technika azonban modern, elöl-hátul választhatóak LED-es lámpák, az ajtók pedig zsebbe rejtett kulccsal is nyithatók. Amit persze az előző Swift is tudott.

Pedig ez a kocsi korszakalkotó. No nem a MINI-nél, hanem a BMW-nél. Az itt használt padlólemez az alapja a BMW 2-es Active Tourernek, amely a BMW első elsőkerék-hajtású modellje.  Ha azt is ilyen lesz vezetni, nem fognak csalódni a családi kocsi vevői sem.

Vezetőre szabva: kiváló ülés, remek kormány fogadja a sofőrt


Belső, csomagtartó

Nem csak a MINI külső mérete nőtt, de az utastér is tágasabb. Elsősorban a hátul utazók örülhetnek, a nagyobb lábtér mellett hosszabb ülőlap teszi komfortosabbá az utazást. A fejtér ugyan kellően nagy, de továbbra is elsősorban gyerekeknek ajánlható a hátsó traktus. Az első üléseket előre billentő mechanizmus kissé akadozik.

A keskeny ablakok miatti korlátozott kilátás ellenére az első üléseken jó utazni. A kormány és az ülés széles tartományban állítható, így többféle alkattal is megtalálni a helyünket. Az anyósülés felől viszont sportmódban hallhatunk sirámokat, a kemény futómű miatt az úthibák ütései eljutnak az utashoz, aki csak tehetetlenül pattog és nem élvezi úgy az utat, mint a vezető.

MOTORADATOK Lökettérfogat (ccm) 1998 Hengerek / szelepek száma 4/16 Max. teljesítmény (kW[LE].) 141(192) Max. nyomaték (Nm) 280 (300) MENETTELJESÍTMÉNYEK Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 6,8 Végsebesség (km/h) 235 FOGYASZTÁS Város (l/100 km) 7,6 Lakott területen kívül (l/100 km) 4,6 Vegyes (l/100 km) 5,7 CO2 kibocsátás (g/km) 134 MÉRETEK Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 3850 / 1727 / 1414 Tengelytáv (mm) 2495 Csomagtér (liter) 211 ÁR, KÖLTSÉGEK Alapár (forint) 6 520 000


Költségek, fogyasztás

Ha folyamatosan hajtjuk az autót, akkor könnyedén tíz liter fölé kúszhat a fogyasztás városban, de normálisan, alkalomadtán sportosan vezetve 8 liter körül megúszhatjuk. Mi főként országúton használva 7,8 literes átlagot mértünk.

Korábban gyakran érte a vád a MINI-t, hogy drága, mostanra ez egy kissé megváltozott. Szó se róla, most sem olcsó, hiszen a Cooper S 6,5 milliós alapára nem kevés pénz, de a konkurenciával összevetve nem is kiemelkedő érték. Persze ha a valaki a tesztautóban is szereplő, bőrülést, navigációs rendszert, LED-es fényszórót, állítható futóművet, multikormányt stb. is kéri, lazán eléri a 9,5 milliós árat.  

Ám van valami, amiben a MINI mindenképpen nyerő: kiválóan egyesíti a vezetési élményt, a prémium érzést és az egyéniséget, amiért sokan hajlandóak sokat fizetni.

Korábban nem volt ekkora motor a MINI-ben, 2,0 liter a hengerűrtartalom

Mellette – Ellene
  • Kiemelkedő vezetési élmény
  • Nyomatékos motor
  • Jó fordulékonyság
  • Látványos külső
  • Kis csomagtartó
  • Rosszul adagolható fék
  • Akadozó váltó
  • Sokba kerül

Szavazás

Tetszik a MINI Cooper S legújabb változata? Szerintünk 10 pontos. Szerinted?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • menőmanó

    Mindig is tetszett ez az autó, csak az 1,6-os motorja nem.
    Most ezzel a motorral talán már a megbízhatósággal sem lesz probléma.

  • Kempelen10.

    Ez sem megbízható. Pont olyan fos, mint az 1.6-os motorral volt. Menőmanó megmondta.

  • nevezessverő

    Megdöbbentően nagy élmény ez az autó!

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.