Az ég is nagyon zöld: Mazda3

Teszt: Mazda3 Attraction 2,0 120 LE

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.05.09. 17.00

Nagy benzinmotor, átlagos teljesítmény és szerény étvágy. Ezt tudja a kétliteres Mazda3-as.

Röviden – Mazda3 2,0 120 LE

Mi ez?

Japán Golf, négyajtós változatban

Mit tud? Műszakilag izgalmas, és jól is néz ki
Mibe kerül? A 120 lóerős benzinessel 5 899 900 forinttól 7 499 900-ig tart az árlista
Kinek jó?  Akik ezért vagy azért, de idegenkednek a kis lökettérfogatú turbós motoroktól

Négyajtósok között gyönyörű profilból is

Lassan három éve annak, hogy a Mazda először kóstolót adott abból, mi is az a Skyactiv program. Az akkor még csak prototípusként vezethető modellek mára már közöttünk járnak, és bárki megtapasztalhatja, mit sikerült kihozni a motor teljes újratervezéséből. (Akit a Skyactiv technika részletei érdekelnek, az ebben a cikkben választ talál kérdéseire.) Az átlagembert az egész mérnöki feketemágiából leginkább az érdekelheti, vajon sikerül-e nagy, benzines szívómotorból a divatos, kis lökettérfogatú turbósokhoz hasonló fogyasztást kihozni. Rögvest eláruljuk ezt is.

Adatlap

Mazda3 Attraction 2,0 120 LE

Az ég is nagyon zöld: Mazda3 1
Motor 1998 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 120 LE
Nyomaték 210 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,8 sec
Végsebesség 198 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,1 l / 100 km

Bár a négyajtós modellek ritkán tartoznak a vizuálisan könnyen befogadható formájú autók közé és leginkább a világ keleti felén kedvelik őket, ott is inkább a praktikumába szeretnek bele, nem a formába. 

Pedig a Mazda3 igen jól néz ki, még öt helyett négy ajtóval is, igaz, nem is megélhetési, kényszer-négyajtósok táborába tartozik. Eleje akár a hatosé, sportos, rafinált ívekkel megbolondítva, és az autó hátulját is sikerült ízlésesen passzítani a kasztni többi részéhez. 

Magas a feneke, mégis ellátni felette

Belső tér, csomagtartó

A Mazda a legújabb generációs 3-assal nagyot lépett előre a belső élhetővé tételével. Az anyagok sokat javultak, de itt-ott még vannak hiányosságok. Sok a rideg műanyag és például a csomagtartó kárpitozása is olyan hanyag illesztéssel rögzül a kasztnihoz, amit alacsonyabb árkategóriában sem állnánk meg szó nélkül. De ezen kívül nincs baj a belsővel, a műszerfal szép, a kezelőszervek elrendezése, és kivitele is példás, és ha elérjük, akkor igazán puha felületeket is taperolhatunk benne. A műszerfal tetején.
Az ég is nagyon zöld: Mazda3 2
Német magazinok folyamatosan és kitartóan fikázzák a Mazdát, amiért érintőképernyőt és vezérlőtárcsás állítási módot is kínál a fedélzeti egység vezérléséhez. Pedig a Mazdánál nem hülyék, csak tudják, hogy mást igényelnek az európai és mást az amerikai vásárlók. Ezzel a megoldással olyat kínálnak, amit mindenki úgy használ, ahogy neki jól esik. Ennyi. A Mazdákban található navigációs berendezés különben magyar fejlesztés, az NNG a műve. (Ők jegyzik az iGo nevű navigációs szoftvert is) Persze abba is bele lehet kötni, hogy a kijelző fixen, mindig ott van a helyén, nem kúszik be a műszerfalba, ha magára hagyjuk a kocsit, de én ezt nem érzem akkora drámának. Kit zavar az ott?

Kellemes, de komor belső, vegyes minőségű anyagokkal borítva

Sokkal értelmetlenebb a csomagtartóból, egy pöcök meghúzása után ledönthető hátsó üléstámlák esete. Ugyanis a csomagtartóban kell reteszelni az ülést, de a lehajtáshoz viszont már előre kell fáradni. Ki érti ezt? Csomagtartója a katalógus szerint 419 literes, de ha beáldozzuk a hátsó üléseket, akkor még ennél is több cuccot vihetünk magunkkal. A nyílás elég nagy ahhoz, hogy egy bringát is nehézség nélkül bele tudjunk tenni, miután kikaptuk az első kerekét. Utasterében már nem bántak ennyire bőkezűen a térrel, ott jobban meg kell gondolni, mit hová teszünk. 
Elöl vezetőnek, utasnak egyaránt elegendő életteret ad a Mazda3-as, és hátul is csak akkor kerül vészesen közel a plafon, ha 190 centihez közelít valaki. Akkor sem reménytelen az itt utazás, de a helyes, kihúzott testtartásról le kell mondani. 

Hagyományos kézifék és príma váltó

Vezetés városban

A négyajtós Mazda3-as mintha jobban áttekinthető volna, mint ötajtós testvére. Legalábbis hátrafelé jobb belőle a kilátás – ameddig össze nem koszolódik a hátsó szélvédő. Mert hátsó ablaktörlő az nincs. Városi használatban, szűk helyekre parkolásban a tolatóradar sokat segít. Lámpánál vesztegelve a start-stop rendszer segít spórolni, amely annyira finoman állítja le a motort és indítja el ismét, ha szabad a jelzés, mint kevés más hasonló rendszer. Itt nem keressük vadul a gombot, amivel az egész nyomorult folyamatot kikapcsolhatjuk, mert nincs kellemetlen rángatás, vagy zaj működés közben. Ritka jól sikerült, civilizált darab.
A Mazda3-as és 120 lóerő körüli, benzines vetélytársai Listaár, forint 
VW Golf 1,4 TSI Trendline (122 LE)  5 759 680
Opel Astra 1,6 Cosmo (111 LE) 5 470 000
Toyota Auris 1,6 Active (132 LE) 5 340 000
Kia Cee’d 1,6 GDI EX  (135 LE) 5 229 000

Biztonság

Az ég is nagyon zöld: Mazda3 3
A megújult Mazda3-as elődjéhez hasonlóan szintén ötcsillagos eredménnyel végzett az EuroNCAP tesztjein. A csillag ugyanannyi, de a részletes eredményeket nézve mégis sokkal jobban vigyáz az autó az utasokra és a gyalogosokra is. 

Térdben van hely, csak a fej ér bele a palfonba

Mit tud hosszabb úton?

Nagyobb távokhoz is remek a kétliteres benzines. Csendes, a hosszú hatodik miatt a motor nem zúg ezerrel benne. Ülései kényelmesek, a fedélzeti egység a navigációs berendezéssel üdítően jól használható készülék. Egyedül azt bánhatjuk autópályán, hogy ritkán piszkálhatunk hozzá a nagyszerűen sikerült váltóhoz. Futóműve okosan bánik el az úthibákkal, kényelmes darab, a rosszindulatú úthibák, gödrök sem fognak ki rajta.

Skyactiv motor

Költségek, fogyasztás

Emlékeim szerint már az előző 120 lóerős, kétliteres benzinmotorral felszerelt Mazda3-as tesztautó sem fogyasztott rosszul, pedig olyan kevés kilométer volt benne, mint még talán egyik tesztautónkban sem. Annál a példánynál úgy éreztem, hogy alacsony fordulaton nem igazán nyomatékos a motor, de a mostani járgány már nem hagyott bennem ilyen nyomokat. A 120 lóerő elég volt mindenre. Mindenkor. 
A benzinkútnál pedig 313 kilométer után 16,8 liter benzint tudtam beletölteni. Ez 5,4 liter 100 kilométerre városban, országúton, vegyesen. Magyarul eléggé zöld a Mazda kék ege. 
Mellette – Ellene
  • Remek forma
  • Példás kézi váltó
  • Takarékos motor
  • Következetlen anyaghasználat a belsőben
  • Szerény befogadóképességű ajtózseb
  • Logikátlan üléstámla-döntő rendszer

Szavazás

Kéne? Nem kéne? Mennyire?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • oszkopeter

    Kíváncsi lennék hogy jött ki ez a fogyasztás! A spritmonitor.de szerint az átlag 6,8 liter körül van, de sokan produkálnak 7-8 literes fogyasztást is, pedig tapasztalataim szerint inkább a spórolósabbak használják ezt az oldalt. Nem tudok mit kezdeni az “országúton, vegyesen, városban” kifejezéssel, ez bármi lehet. Nyilván ha 90-nel ment 250 Km-t, aztán a többit hétvégén a nem bedugult városban, és agglomerációban, akkor pl. reális. Én jobban örülnék ha az autópályás fogyasztását meg lehetne tudni, stabil 130-nál mennyit eszik, az egy sokkal konkrétabb adat (feltéve hogy nincs nagy szél).

  • hanyistok

    oszkopeter!
    313 kilométerből 240km volt fővároson kívül- ebből durván 80% 70-90-nel a többi településeken és vacak úton 10-50 km/órával – a 73km pedig főváros. Dugóban nem álltam, aránylag jól autózható időben Újpest és Óbuda között autóztam, spórolósan.

  • MetroGoldwinMayer

    A japók nem szoktak hazudozni a fogyasztásról. Nekem régen volt Mazdám, még 97es, jóval a gyári(!) átlag alatt evett.

    oszkopeter

    A spritmonitor, ahogy az ECE norma is, összehasonlításra jó, mármint az autók közöttire.

    Nekem minden autóm 0,5-1 literrel kevesebbet eszik átlagban, mint a sprit szerint kellene. Persze 35ezres városban használom, meg napi 50 km országutas ingázásra, többnyire 1 személlyel. A spritesek meg sokkal sokkal többet mennek autópályán mint az átlag magyar.

  • hova

    Fogyasztás:pontosan 234 km után 5.6 liter,ebből egyszámjegyú főut 52 km, kb. 110.120 km-s tempó és a többi autópálya Budapestre.-tempó 110-130 között. Többször mértem, viharos szembe széllel esőben 0.2.0.3-al több.
    Nekem igen finom vonalvezetésű autó, szerintem a legszebb szedán, a belső világa is tökéletesen megfelel. Bocs, 2 személlyel mértem a fogyasztást. 20 ezer km után tökéletes, minden kézre áll, a futóműve utolérhetetlen és a motor teljesítményével sincs gondom. Hogy a németek rárohantak, nem csodálom, mert a japánok tökéletes gépet alkottak- és elegáns, vonzza szemet, ezt megnézik, bárhol megállsz!!

  • oszkopeter

    Aki 110-130 között megy az autópályán az vajh minek vesz ilyen autót…? Arra vagyok kíváncsi hogy “normál” 130-140-150-es sztrádatempónál vagy sűrű városi forgalomban (pl. Hungária körút reggel) mennyit fogyaszt, nem érdekelnek a tündérmesék! 6 millió Ft-ért nem tötymörgésre veszek autót, ráadásul ennyiért már nagyon jó dízeleket is kapni. Nekem is volt olyan autóm ami 90-nél 4, 110-nél 5 litert evett, 150-nél és városban meg 8-9 litert…
    Másrészt szerintem ezzel a puttonnyal kifejezetten ronda a belső pedig kicsit igénytelen a mai mezőnyben.
    Harmadrész a sedan a legkevésbé praktikus kasztni, akkor inkább egy sima 5 ajtós vagy kombi.

    Összességében 6 milkáért szerintem vannak jobb autók is a kategóriában, de akinek a Szkájaktív marketing maszlag kell, az vegye csak bátran!

  • MetroGoldwinMayer

    oszkopeter

    ‘6 millió Ft-ért nem tötymörgésre veszek autót, ráadásul ennyiért már nagyon jó dízeleket is kapni.’

    Hát ez az! A faszom akar dízelt ha nagyszerü benzinest vehetsz ennyiért…:)

  • v_Petya25

    Városon kívül spórolósan nem nagy kunszt az 5,4 Tényleg valahogy a statikus sabességű fogyasztást kellene megadni mint régen. Ez az így mentem át a városon meg úgy nem toltam neki direkt, nem mérvadó. Benzines autóval már én is csináltam 150 km-ren 4,5-ös vegyes fogyasztást. A mostani benzines Astra kombimmal 10e km-en 6,7 az átlagom, úgy hogy 70% rövid út és város van benne.

  • aYvEl

    5.4 literes átlag? ne vicceljetek. Azthiszem megvan a következő autóm. Jelenleg egy 5 ajtós Opel Astra H-t hajtok (1,7CDTI/101LE), amivel fedélzeti számítógép alapján 5,2literrel járok, méréseim szerint meg kb 4decivel többet fogyaszt (jelzem, mindezt kb 70%ban országúton), ez a 120lovas szívó benzines meg kevesebbet eszik. Ha hajtom biztos torkosabb, de 8,8 alatt van 100-on, az Astra meg 12,3mp alatt. Ráadásul ennél turbóval se lenne gond. Ja, és gyönyörű autó!

  • v_Petya25

    Csak megjegyzem, hogy 111 lovas 1,6-os Astra nincs is, és jó nagy csúsztatás az Astra legmagasabb felszereltségi szintjéhez a Golf legalacsonyabbját párosítani. 5,4 misiért 140 lovas Astrát kapni.

  • MetroGoldwinMayer

    v Petya

    ‘Városon kívül spórolósan nem nagy kunszt az 5,4′ – de azzal hogy a táv negyede Bp. volt, az nagy kunszt, bizony.

    lásd – hanyistok 19:41

    ‘Benzines autóval már én is csináltam 150 km-ren 4,5-ös vegyes fogyasztást.’ – én is amikor a 3 hengeres Corsával 90nel mentem, országúton. Csak az 18 alatt van százon, ez meg 8 alatt….

  • v_Petya25

    Metro
    Ugyanmár, nem olvasol?
    “Dugóban nem álltam, aránylag jól autózható időben Újpest és Óbuda között autóztam, spórolósan.” Én is mentem már úgy a városon M3-M7 viszonylatban hogy összesen három lámpánál álltam meg. Mégse mondanám rá, hogy valós városi szituáció… Akkor már tényleg inkább a sprintmotor mérvadó, amit tényleg a kicsit odafigyelők vezetnek nem a fakezűek.

  • MetroGoldwinMayer

    v Petya

    Peace, összehasonlításra jó a Spritmonitor!

    Golf 1.4tsi 6,75 /86 autó/

    http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2013&constyear_e=2014&power_s=120&power_e=140&minkm=3000&gearing=1&powerunit=2

    Mazda 3 2.0(120) 6,5 (18 autó)

    http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/27-Mazda/250-3.html?fueltype=2&constyear_s=2013&constyear_e=2014&power_s=120&power_e=121&minkm=3000&gearing=1&powerunit=2

    És nekem minden autóm 0,5-1 literrel kevesebbet eszik mint a Sprit átlag…valamint a Golf a benchmark, és kiváló. De a Mazda bizonyította hogy ők is tudnak valamit, ráadásul talán olcsóbb fenntartással.

  • MetroGoldwinMayer

    v Peyta

    Azt is hozzáteszem, hogy most voltam 2 úton bérautóval, ami egy 1.2htp 44kw 2007es(mostani) Fabia volt, ami egy gigaspúr 3 hengeres gép.

    Komárom-Pozsony-Komárom 220 km, ebből 200 országút falukkal, 100zal ahol lehetett + 20 Pozsony = 5,1 L/100 ez pontosan annyi amennyi a katalógusadat városon kívülre

    Komárom-Tencsén-Komárom 360 km, ebből kb. 160 km autópálya 120szal, a többi országút = 6L/100

    Szóval nem szar azért a Mazda, ami ezzel a motorral minimum a 2 literes dízel gépek dinamikáját hozza, de benzines hanggal+szaggal.

  • hopp

    Muhaha nyihaha tralala! Hiteltelen az egész.
    ” ebből durván 80% 70-90-nel a többi településeken és vacak úton 10-50 km/órával -”
    Magyarul botorkált 70-el se és mondjuk 2x jól begyorsult kormányba kapaszkodva piros lámpa után.
    “A 120 lóerő elég volt mindenre. Mindenkor. ”
    Hány lóerő kéne mekkora fogyasztással 70-es andalgáshoz? Ezt egy Trabant tudja. Kb. akkor nem megyek hetvennel, ha lámpánál állok.

  • MetroGoldwinMayer

    hopp

    ‘Muhaha nyihaha tralala! Hiteltelen az egész.’

    Ez is? http://www.origo.hu/auto/20140201-mazda3-g120-2-0-teszt.html

    ‘Azért döntöttek így, mert véleményük szerint valós forgalmi körülmények között, a közepes és a magas fordulatszám-tartományban ez a motor kevesebbet fogyaszt a kisebb, turbós erőforrásoknál. Nálam a téli városi forgalomban is megelégedett 7,1 literrel (a VW Golf 1,4 TSI annak idején 8,4-et kért Koncz kollégánál), ami azt jelzi, hogy tényleg a Mazdának lehet igaza.’

  • hopp

    Nem meglepő módon nem jött le a lényeg. Mit érdekel engem mennyit fogyaszt… Semmi bajom se a Mazdával, se a Golffal, se semelyikkel. Maga a cikk hiteltelen ezekkel a kijelentésekkel. Vége!

  • Torino74

    Kívülről sem egy szépség, de belül maga a borzalom ezekkel a 80-as évekbeli gagyi műanyagokkal.

  • hova

    Szia oszkopeter.
    Hogy miért vettem ezt a mazdát? Mert 6 évet folyamatosan japánban éltem és dolgoztam, ismerem a japánok autóit, életfelfogásukat, munkájukat. Dolgoztam-régebben- olyan helyen, ahol a “belépő” az volt, hogy 150-200 Km/h között mire vagy képes bizonyos feladatok elvégzésére / az autók alvázszámát hiába kerested volna / Ezt a melót azonban csak 25-40 év között lehett csinálni, tehát záros hat. id. belül menni kellett, de a sebességet abv. tudtad kezelni, aminek egy átlagember nincs a birtokába. Mostanság- kissé elhagyva az ötvenévet már nyugalomra vágyik az ember az utakon is, máshol is. Tehát azért vettem mazdát és nem mást, mert nagyon tetszik ez a sedán, nekem bőségesen elég és gyakorlatból,de tapasztalatból is tudom, hogy nemigen lesz vele gondom. Ha úgy vesszük, már “kirohangáltam magam” és élve megúsztam- hát ezért-szerinted tögymörgök az autópályán. Azért óvatosságra intelek a száguldást ulletően, mert nem biztos, hogy képes vagy rá- de ezt neked kell eldönteni!

  • Guevara

    Nem valami harmónikus ez a szedán forma, pedig nem vagyok a műfaj ellesége, sőt. Az eleje a B oszlopig egy nyúlánkabb autó kezdetét sejtteti, de az oszlop után megy “gyorsan be van fejezve” és erre még rátesz a hátsó ablak-sötétítés is.
    Ebből típusból nekem az 5 ajtós kéne. A motor szimpatikus, nem szeretem a dízeleket. 120 lóerőnek egy ekkora autóban mindenre elég kell hogy legyen. Alul nem nyomatékos? Na és?! Tovább kell pörgetni a motort mint egy dízelben, ez megszokás kérdése.

  • zoldfulu2000

    Maga a kocsi összességben abszolút bejövős. Kívül egy Alfa és egy Lexus szerencsés szerelemgyereke, belül inkább alfa (csövek meg hangulat) és volvo (pl műszeregység).

    De valamiért eddig minden Mazda nagy csalódás volt tesztúton. Leginkább a belsőt szokták elszúrni, a formák alapján sokkal jobb minőséget várna az ember.

    Nem értem mi ez a golfozás, semmi köze hozzá írhatnák nyugatodan ezzel az erővel hogy a japán bentley. És akkor nem fukarkodtunk a hatásvadász kifejezésekkel.Szal semmi köze a golfhoz, ha valami akkor a jaoán Ford Focus (nem is alaptalanul), sportos kicsit hatásvadász de spór belsővel.

    A skyactive-os hülyeség meg végképp felejtős. I-eloop nélkül pláne…
    Kinek kell a gyenge szivómoci. Jobban fogyaszt pörgetve? A turbósat meg nem is kell pörgetni, na erre varrjanak gombot a japán mérnökök…

  • menőmanó

    Mindig jókat mosolygok ezen a 8,8-as gyorsulási adaton. Nem tudom miért kell kiröhögtetnie magát a Mazdának egy ekkora hazugsággal. Még a 9,5-öt sem tudja.
    http://www.youtube.com/watch?v=x20Vm9U_KWM
    Sosem volt egy aszfaltszaggató a Mazda3. A 165 lovas még megfutja a 8,8-at. Talán összekeverték az adatokat? :)
    http://www.zeperfs.com/en/fiche4845-mazda-3-2-0.htm
    Tudom, hogy nem ez a lényeg, csak mindig szánom az autógyártókat akik hülyének nézik a vásárlókat. A japánokra ez eddig kevésbé volt jellemző, sőt.
    Egyébként biztos nem rossz autó, csak gyenge.

  • v_johny

    Ha már “sedan”, akkor jelenleg ebben a szegmensben az Astra a legmutatósabb. Továbbá ez a Mazda nem a Golf versenytársa hanem a Jetta ellenfele. Talán még a Fluence is pofásabb. Persze összességében (külső-belső-technika) már nagyon szubjektív a végeredmény. Az viszont biztos, hogy a lépcsőshátú J nagyon szépre sikeredett.

  • v_Petya25

    v_johny
    Osztom a véleményed, ha már kompakt szedán, akkor Astra.
    A Mazda3 elég aránytalan, olyan mint a Civic tourer a kombik közt.

  • MetroGoldwinMayer

    v johny
    v petya

    Az Astra télyleg szép, ezzel minden jót el is mondtunk róla. 200 kilóval nehezebb mint az élvonal, megérett a cserére.

    Amúgy ebben a kategóriában hatchbacket kell venni.

  • v_johny

    MetroGoldwinMayer:

    Semmivel sem tudok egyet érteni abban amit leírtál. Miért is?
    1, A tömeg kérdés nagyon lerágott csont, teljesen felesleges egy hétköznapi autónál ezen lovagolni, ezt minden teszt be is bizonyította már, legyen az bármelyik variáns a kínálatból. Átlag felhasználásnál semmi jelentősége, mindenben hozzák a tömeg kérdés ellenére az Opelek a kategória átlagát (agilitás, fogyasztás, menetdinamika stb), sőt sok mindenben túl is tesznek versenytársakon. Olvasgass teszteket vagy menj és próbálj ki néhány Opel terméket is. (A céges flottánk Focus-ból, Astra-ból és SX4-ből áll, felváltva van szerencsém ezeket használni, és eddig senki nem tette szóvá hogy de nehéz az Opel az xy-hoz képest…)
    2, Ebben a kategóriában kombit kell venni, nem hatchbacket. Minimális plusz költségért egy egészen más világot kapsz. Sokkal jobb a használati értéke egy kombinak (későbbi értékesítése is könnyebb, gondolom ezért kell mindenből a mi cégünknek is kombit venni mert a lízingcég a kombit erőlteti, arra adja a nagyobb kedvezményt).

  • hova

    És itt kezdődik az, hogy melyik autó tetszik azok közül, amelyiket szeretnéd. A “tetszik-jobban tetszik” dolog olyan egy kicsit, mint a MELYIK NŐ A LEGSZEBB?? Lehet válogatni, bőven van választék, mindenki saját ízlése és pénztárcája szerint teszi ezt. Egyetértek, szép az opel, de nekem a mazda sokkal szzebb- és ennyi! Nem szidok más autót v autóst, nem bunkózom le és nem küldöm el melegebb éghajlatra.

  • MetroGoldwinMayer

    v johny

    A nagyobb tömegnek a magasabb városi fogyasztás és/vagy a kisebb dinamika az ára. Ráadásul az Astra nem csak azért nehéz mert öreg, hanem azért is, mert nincs külön európai platform az Opelekhez, spórolásból használják a ‘szar’ amerikait. Ahol a fogyasztás mind1.

    Az Astra dinamikában és fogyasztásban is rosszabb mint a Golf, utóbbi meg rosszabb mint az itt tesztelt Mazda. Persze ez normális is, hiszen ebben a sorrendben jelentek meg.

    Pár deci, meg pár tized sec. meg tényleg semmit nem jelent a gyakorlatban, de nagyon sok ember és majd minden cég exceltábla alapján vesz autót, ennek ellenére.

  • v_johny

    MetroGoldwinMayer:

    Ismét nem értek Veled egyet. Ismét félremagyarázol… Az Opel fejleszt, azt használja a GM sok amerikai típushoz (pl. Buick Regal; ami önálló amerikai modell, az pedig nem fut Opel jelzéssel)… Nem fordítva mint Te azt hiszed.
    Azt nem tudom melyik cég az amely pusztán excel tábla alapján vásásról, ahol én dolgozom az például nem. Ill. lehetséges, csakhogy egyetlen adat a kiemelt adat: az ár és a kedvezmény mértéke.
    Továbbra is tanácsolom az olvasgatást (ha már kipróbálni nem tudsz Astra-t/Insignia-t mással összehasonlítva), akkor láthatod hogy sem menetdinamikában sem fogyasztásban nincs jelentős differencia (ami a hétköznapokban jelentőséggel bírna). Biztosan a mi cégünkkel ill. az ismerőseimmel van a baj (és velem is), mivel senkitől sem hallottam még, hogy azért választotta volna xy autót mert ab-hez viszonyítva könnyebb/1,5dl-el kevesebbet fogyaszt a tesztek szerint/1s a differencia 0-100-ra a tesztek szerint… Ezek nem mérvadó differenciák a hétköznapi ember számára. (Mert ha ez ekkora jelentőséggel bírna, akkor miért lenne az, hogy Magyarországon -bár nem mérvadó mint piaci méret- a magánvásárlóknál az Opel mindig a dobogón van ellentétben az általad említett márka modelljével…)

  • Hawaii-

    menőmanó – 2014.05.10 // 14:39

    “Mindig jókat mosolygok ezen a 8,8-as gyorsulási adaton. Nem tudom miért kell kiröhögtetnie magát a Mazdának egy ekkora hazugsággal. Még a 9,5-öt sem tudja. http://www.youtube.com/watch?v=x20Vm9U_KWM

    Tehát a gyári gyorsulási értékek valóságtartalmát megkérdőjelezendő linkeltél egy videót általad hitelesebbnek vélt gyorsulásról.
    Vizes aszfalton.
    Hó lepte tájjal a háttérben.
    ‘Road may be icy’ felirattal a műszerfalon.

    És közben jókat mosolyogsz, s nem érted miért kell az embereknek kiröhögtetni magukat. Őszintén szólva ezt én sem értem.

  • oszkopeter

    Furcsa irányoka ment ez a társalgás, de továbbra sem tudtam meg hogy VALÓS körülmények között pl. 140-es autópályatempó vagy tömör város esetén mennyit fogyaszt ez az autó. 70-90-es országúti tötymörgéssel szinte bármelyik benzines autóból ki lehet hozni a csodás 4-5 literes fogyasztást, csak ennek semmi értelme. Jó lenne esetleg egy csoportos teszt, azonos útvonalon, váltott sofőrökkel és különböző motorizációkkal (turbós és szívó, dízel és benzines) néhány középkategóriás konkurens kíséretében. Ebből lehetne igazán megtudni, mit ér a skyactiv technika.

  • MetroGoldwinMayer

    oszko

    Lentebb linkeltem az Origo tesztjét, és Spritmonitor adatokat. Jobb a fogyasztása mindenhol mint a szintén jó Golf 1.4tsi-nek.

  • MetroGoldwinMayer

    oszko

    Vagy ott van Winkler tesztje a sokezer km-es transz-szibériai tesztjéről ennek a Mazdának, gugli a barátod

  • hova

    z EU és Dél-Korea között 2011-ben megkötött kereskedelmi egyezmény 10 százalékkal csökkentette a Hyundai, a Kia és a Dél-Koreában gyártott Chevrolet modellek importvámját, ami pont akkor juttatta értékesítési előnyhöz a dél-koreai gyártókat, amikor a PSA/Peugeot-Citroen kis híján összeomlott a heves árversenyben. Dél-Koreából az EU 2010-ben 294 ezer autót importált, 2012-ben pedig már 402 ezret, miközben minden más országból csökkent az import, összesen 11 százalékkal.

    A 2012-ben az EU-ban értékesítet 13,7 millió autóból 2 millió volt import. Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA szerint jelenleg az EU Dél-Koreából importálja a legtöbb autót.

  • hova

    Ha most arról van szó, hogy megkönnyítjük Japánnak az importot, akkor fel kell kötnünk a gatyát

  • hova

    . Dolgoztam-régebben- olyan helyen, ahol a “belépő” az volt, hogy 150-200 Km/h között mire vagy képes bizonyos feladatok elvégzésére / az autók alvázszámát hiába kerested volna / Ezt a melót azonban csak 25-40 év között lehetett csinálni, tehát záros hat. id. belül menni kellett, de a sebességet abv. tudtad kezelni, aminek egy átlagember nincs a birtokába. Mostanság- kissé elhagyva az ötvenévet már nyugalomra vágyik az ember az utakon is, máshol is. Tehát azért vettem mazdát és nem mást, mert nagyon tetszik ez a sedán, nekem bőségesen elég és gyakorlatból,de tapasztalatból is tudom, hogy nemigen lesz vele gondom. Ha úgy vesszük, már “kirohangáltam magam” és élve megúsztam- hát ezért-szerinted tögymörgök az autópályán.
    Oszkopeter!-ennyit a tögymörgésről, persze lehet, hogy csak a saját véleményed írod némán, de azért olvasgasd el, ami neked szól!!

  • OKdoki

    Szia hova!
    A vámok már aligha számítanak valamit is. Amennyiben az EU, vagy társult tag valamelyikében folyik a gyártás, akkor csak az oda harmadik országból bevitt alkatrészekre lehet vámot kivetni, de még ott is ki lehet játszani azt a kártyát, hogy a teljes bekerülési érték 50%-a feletti rész EU-s beszállítású, így VÁM mentes. A Mazda pont kilóg ebből (a Toyota jó pár modellje nem), mégis emelkedtek az eladásai. Japán fokozatosan számol fel korlátozásokat viszonyossági alapon. Mivel azonban az élelmiszeriparát erősen védi, nem várhat el teljes szabadságot akár más területen sem. A Mazdának az a dolga, hogy kalkuláljon a jelenlétér cserében.

  • OKdoki

    Ha döntenem kéne (szerencsére nem kell) akkor jelenleg két autócsaládot vennék számításba egy cserénél. Toyota Auris hybrid kombi. Raktári model volt 6 millióért is, igaz az alacsonyabb felszereltséggel, ami így is majd 1 milliós előny. Mazda 6 kombi 145 Le benzines 6,4 millió. Legalább is elsőre. Mert ugye a fogyasztás is számít. A Mazda 6-ról is áradoztak, hogy keveset fogyaszt. A gondom, a már felhozott spritmonitor.de. A Mazda 6 átlaga (kevés értékeléssel) adott motorral, bizony 1 literrel is meghaladja a Laguna 1.9 dCi 120 Le átlagát. Ami nekem bizony 7,2-8 literre adódik városban. Mennyit enne a Mazda 6? Vajon 8,5 litert? Mert, akkor nem olyan fényes. Persze még mindég jó egy nagyobb 2 ezres autótól, de még sem előrelépés.

  • menőmanó

    Hawaii- – 2014.05.11 // 15:07

    Még igazad is lehetne, ha nem lennél dilettáns és jobban utána néznél a dolgoknak.
    Mivel belinkeltem a 165 lovas gyorsulását, így az már támpontot adhat, a jóval gyengébb verzióhoz is.
    Itt van ez is: http://www.youtube.com/watch?v=82eFzp8zw8Q
    Itt jó meleg van. :)
    Szóval tanácsolom, hogy akkor okoskodj, ha van is mögötte tartalom!

  • Kempelen10.

    Blabla-blablabla-blablablabla-blablablablabla

  • Kempelen10.

    OK Doki! Ez akkor valóban fájó lehet, ha nagyon sokat mész. Érdemes lenne kipróbálnod mondjuk egy hosszabb teszt formájában.

  • Hawaii-

    menőmanó – 2014.05.12 // 15:42

    “Még igazad is lehetne, ha nem lennél dilettáns és jobban utána néznél a dolgoknak.”

    Ám legyen. Lássuk mi érdekesség található még az autocentrum.pl videójában!
    – “Mazda 3 2.0 120 PS AT” -> Sejted-e mire utal az AT jelölés?
    – Hallod-e a váltókulissza, vagy a pedálkezelés hangját 2-esbe, illetve 3-asba váltás során?
    – “0-100 km/h: 9,6 s” , “0,8 s. better than Mazda claims” -> Nocsak, szerintük még jobb is, mint amit a Mazda állít?
    – De hiszen írott teszt is tartozik a videóhoz:
    http://www.autocentrum.pl/testy/mazda-3-20-skyactiv-g-egzotyczna-alternatywa/#lista
    – Nocsak, egy érdekes kép:
    http://www.autocentrum.pl/testy/mazda-3-20-skyactiv-g-egzotyczna-alternatywa/zdjecia/14/
    – De mit mond a lengyel szövegre a Google translate? Hátha írnak valami érdekeset. És tényleg:
    “The technical data of the manufacturer ensures that the car with automatic transmission should accelerate from 0 to 100 km / h in 10.4 seconds. The result proved to be significantly overstated. Best of the measured times we sprint to “hundreds” is 9.4 seconds. Note that the trial proceeded on the wet asphalt, and the car had winter tires. Under optimum conditions, the result would have been even better.”

    “Szóval tanácsolom, hogy akkor okoskodj, ha van is mögötte tartalom!”

    Ó, ez igazán hasznos tanács! Akár meg is fogadhatnád.

  • MetroGoldwinMayer

    Hawaii

    menomano egy butus troll

  • menőmanó

    Hawaii- – 2014.05.12 21:24

    Dicséretes a küzdelmed, annak ellenére, hogy nem látod a fától az erdőt.
    Abban igazad van, hogy az automatára valóban túl sok időt adott meg a Mazda. Egy gyorsulásnál illene legalább hasonló időt produkálni, mint kézivel.
    Igazad van abban is, hogy rossz volt a példám, nem voltam elég körültekintő és ebbe kötsz bele, de a lényegen ez nem változtat, amin szépen átsiklasz. :)
    Vetítesz, mert nem tudsz mást.
    A lényeg, hogy a 165 lovasra adnak meg 8,2-es gyorsulási adatot, de több mérés sem tudta ezt igazolni. A legjobb 8,8 volt, de volt sokkal rosszabb is.
    Gondolod, hogy a 120 lovas úgy megy mint a 165 lovas? Akkor a Mazda valamit nem jól csinál.
    Mellesleg egy mai 120 lovas középkategóriás autónál nem igazán jellemző a 9 mp alatti gyorsulás. Nem hiába nem sikerült a Mazdának sem.
    Egyébként azt hiszel el amit akarsz, engem nem igazán érdekel, meg nincs is jelentősége. :)

  • menőmanó

    MetroGoldwinMayer – 2014.05.12 // 21:32

    Te sem az eszedről vagy híres. :)

  • Hawaii-

    menőmanó – 2014.05.12 // 22:33

    Egy gyorsulási videó, vagy mérési eredmény azt nem bizonyítja, hogy más körülmények között ne tudna jobbat az adott autó, csak azt, hogy adott körülmények között annyit biztosan. Másképp fogalmazva, vajon volt-e egyáltalán létjogosultsága az elemi logikai hibára alapozott első hozzászólásodnak? Erről egy idézet jut eszembe, talán a szerzőjének van akkora tekintélye a szemedben, hogy hallgass rá: “Dicséretes a küzdelmed, annak ellenére, hogy nem látod a fától az erdőt.”
    (Így magunk közt szólva én a dicséretessel nem értek egyet)

    “Igazad van abban is, hogy rossz volt a példám, nem voltam elég körültekintő és ebbe kötsz bele…”

    Erről is eszembe jutott egy idézet: “Még igazad is lehetne, ha nem lennél dilettáns és jobban utána néznél a dolgoknak.”
    Az előbb még azért aggattad rám a dilettáns jelzőt, mert szerinted nem voltam elég körültekintő. Tulajdonképpen hány mérce lapul az ingujjadban?

    “…de a lényegen ez nem változtat, amin szépen átsiklasz. :)”

    Ha esetleg eddig átsiklottál volna a mondandóm lényegén: megkérdőjeleztem az állításod megalapozottságát. A többit meg hozzáképzelted. Minő váratlan fordulat, erre is van egy idézet a tarsolyomban: “Vetítesz, mert nem tudsz mást.”

    “Egyébként azt hiszel el amit akarsz, engem nem igazán érdekel, meg nincs is jelentősége. :)”
    Azért nem hagytad válasz nélkül, mert nem igazán érdekel és nincs is jelentősége. Világos.

  • Gianniz

    Jó gép, bár ez a mini limó nekem nem jön be, nem praktikus. A fogyasztásról 6.60-ot eszik spritmonitor szerint, 2 literes benzinestől ez nagyon szép érték 120 LE-vel. Ez azt jelenti, hogy Bp-en 7.5-8.0 liter reális, meg aki pályázik 140 körül. Aki simogatja falvak között, vidéken 6 körül is eljárhat vele óvatosan. 5.X-es nagyátlag az science fiction kategória ill. valami perverz fogyasztásbuzinál reális.

  • Gianniz

    Más részről egy 140LE 1.4 TSI Octavia3, ami jobban megy, és még nyomatékosabb, majdnem ugyanígy fogyaszt egy sokkal nagyobb és praktikusabb bódéban. Szóval annyira azért nem kell elájulni.

    (6.80 liter spritmonitor szerint, +2 deci)

  • Gianniz

    Ja, a 140LE-s TSI, az 8.3-8.4s körül megy 100-ra, a 165LE-s Mazda3-at is elveri, márha ez szempont. (A 165LE tud 8.8-at!)

    http://www.zeperfs.com/duel4661-4845.htm

    Más kérdés, hogy a TSI mennyire lesz megbízható 10 évesen.

  • menőmanó

    Hawaii- – 2014.05.12 23:58

    Csűröd csavarod, mint egy rossz ügyvéd, de a lényeg változatlan. Azt nem tudod cáfolni.
    Mellesleg valóban lehet olyan körülmény, ahol jobb eredmény születhet. Szakadékban hátszéllel. :)

  • Kempelen10.

    Bla-blabla-blablabla-blablablabla-blablablablabla

  • hova

    Kérem,ilyen autót azért vásárolnak enberek, mert egy egy megbízható autót szeretnlnek, ami elegáns, megfelelően erős egy európai enbernek és négy főnek tökéletes kényelmet nyújt. Akinek pedig erre pénze van, nem igazán édekli,hogy 6 v 7.3 lit. a fogyasztása. Aki sztrádatempót akar, vegyen 4oo LE vw-t.

  • macuda6

    1.4 tsi octavia? 1. Csúnya 2. Tsi.. egy nagyobb cipő alatt bír 50000-t. Se. 3. Az csak egy skoda.
    A fogyasztást hagyjuk már. Add ide bármelyik tsi-t, mind 10 felett eszik.

    Fain kis autó ez a 3mas. Lehet, hogy veszek egyet a 6os mellé!

  • hova

    Verhetetlen a mazda!

  • hova

    Röviden a 2150 km-ről: hárman, kb. 80 kg-os pakkal indultunk jól megtervezett céllal Ausztrián át, Olaszországot érintve Horvátország déli csücskébe is vissza, haza. A tapasztalat:az alpokban kiválóan működött a váltó, az úttartás, útfekvés remek, volt olyan, hogy egy felfelé ívelő négyes kanyarkombinációt megismételtünk sokkal nagyobb sebességgel. Minden úton a megengedett maximális sebesség felett autóztunk, kétszer fizettünk birságot, a helyszínen lerendeztük / forintban összesen 43 ezret / Minden jelentős-útbaeső -városon áthaladtunk, itt szabályosan, de kint már nyomtuk, ahogy lehetett. Érdekes, az olaszokat és a horvátokat megúsztuk büntetés nélkül! Az egy hetes “kirándulás” jól sikerült:nem volt balesetünk, kétszer megvágtak a rendőrök-teljesen jogosan!- nem volt defektünk és a kocsi hibátlanul működött, fogyasztása mindezek után 6.1 l mutatott. Elindulás előtt 500. azaz ötszáz km volt a kordéban. Ennyi.

  • hova

    Nagyon mulatságos lenne,ha a golf tulaajdonságai miatt venném meg.A Mazda egy pici cég, nem dob évente 8-9 kocsit piacra, jól megfontolt, alapos tervezés után mindíg egy ritka,kecses formájú, megbízható autót rak elénk. Különleges, tuttira számíthatsz rá évekig / gyakorlatból mondom / ezért ostorozzák a németek oly lelkesen,mert tudják,hogy a legnagyobb ellenfelük a piacon.Inkább lehetne büszke a golf arra,hogy a mazdával hozzák bármilyyen pozitív kapcsolatba.

  • hova

    Úgy látszik, a Mazda3 végigveri az egész mezőnyt, a népítélet is ez tmutatja, magam is így gondolom.

  • hova

    Visszatérve a 3-ashoz és nézegetve a közben bejött alkpk. autókat azt kell mondanom, ebbena formában a legkifinomultabb, arányai tökéletesek, elegáns, összhangban van minden, szóval ezt az autót nem lépte át egyik sem. A többi Mazda is valahogy formázgatja, alakítja a 3-t, de ez túl szépre és jóbbra sikerült.

  • hova

    Érdekes, így visszatekintve október 3-án eddig azt gondolom, hogy ebben az esztendőben a Mazda3 kétségtelenül a legjobban sikerült autó. Komoly változtatás, szerintem sokan de óvatosan másolgatják, eddig semmi panasz a motorra, fogyasztás nem hazudik. Elegáns, hogy szinte meghökken az ember.Szóval eddig az Év Autója nálam a Mazda3. A Peugeot sehol nincs-csak lopkod, a Vw padlón van, az utcai rémautók, mercédesz, bmw pedig köködi ki a legdeformáltabb, feleslegesen bődületes erős autókat.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Kisiklott egy vonat, 120 BMW ment a levesbe

Az összes autó totálkárosra tört, markolóval szedték őket össze.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.