Hirdetés
Röviden – Mercedes-Benz C200 Classic

Mi ez?

A legkisebb klasszikusan szedánnak nevezhető Mercedes, erős, négyhengeres motorral, úgy extrázva, ahogy egy Mercit illik
Mit nyújt?Merci-hangulatot és korszerű technikát
Mibe kerül?Tíz és negyed millió az alapár, de ha olyan kocsit konfigurálunk, amiben ott vannak az érdekes extrák, hamar beleszaladunk a 18-ba
Kinek jó? Bárkinek, akár Mercedes-rajongó, akár csak egy jó prémium-közép szedánra vágyik

Az Auto Motor und Sport összehasonlító tesztjének mellékszereplője volt ez a stuttgarti rendszámú Mercedes-Benz, amit a gyártól kapott német társlapunk a monstre prémium-középkategóriás csoporttesztre. Szegényke az idő java részében elhagyatottan állt a tesztpályák szélére vetve, hiszen az összehasonlításban kézi váltós társát használtuk, de amikor elkértem egy próbakörre, azonnal tudtam, hogy erről a kocsiról kell születnie egy cikknek. Hiszen ez a tökéletes C-Merci!

Időközben a magyar importőrhöz is megérkeztek az első tesztautók, már túl is vagyunk egy C180 teszten. Abban a kocsiban is majdnem minden tetszett, csak az 1,6-os varrógépmotor nem jött be igazán. Nos, ebben a C200-ban a motorral sincs semmi baj. Habár az igazi prémium-fílinghez azért jó lenne még vagy két henger…

Hátulról tisztára S-osztály, és egy kicsit Rolls-Royce

Classic-kal az igazi

A formát remekül eltalálta a Mercedes. Nyúlánk, hosszú gépháztetejű szedán, klasszikus vonalakkal, jellegzetesen hátsókerekes tömegarányokkal. Kicsinyített S-osztály, nem vitás, de ezen felül az egészben van valami brit, sőt, valami rolls-royce-os is, ami egy cseppet sem baj.

Az utóbbi idők szokásának megfelelően az új C is kétféle hűtőmaszkkal kapható: a Classic és a képeken is szereplő Elegance vízszintes krómcsíkokkal tagolt pajzsot és álló csillagot kap, az Avantgarde pedig nagy, a hűtőmaszkba integrált csillagot, de csak egy plakettet a hűtőpajzs tetejére. Kéne a fenének, egy Mercedes szedán így, büszke orrdísszel az igazi.

Világos kárpit, bőr és hangsúlyosan valódi, matt fabetét - ebben a konfigurációban nagyon átjön, milyen magas szintű luxust vitt a kategóriába a Merci az új C-vel

Bőr és fa és illat és tér

A kocsi tíz centivel hosszabb a W124-es (kockalámpás) E-osztálynál, de tengelytávolsága bő négy centivel nagyobb. 480 literes csomagtere is jó a kategóriában; a C-osztály annyira tágas, kényelmes, használható autó, hogy nehéz felfogni benne, miért kellhet bárkinek is felső-középkategóriás Mercedes.

A tesztautóban világos, bőr-Alcantara kárpit fogadott, matt fabetéttel.  Irgalmatlan sok pénzt el kell költeni arra, hogy a C-osztály így nézzen ki, de ha egyszer is ül az ember egy ilyenben, már nemigen adja alább. Ha nem kaphatjuk meg azokat a minőségi textúrákat, súlyos, illatos anyagokat, amiktől igazán luxusautóvá válik ez a kismerci, akár egy Golffal is eljárhatunk. De tényleg. És itt a válasz az előző bekezdés végén felmerült kérdésre.

Ha nincs pénz egy ilyen egzotikusan felszerelt C-re, inkább egy fapados E-osztályt érdemes választani, az legalább méretével kárpótolja valamennyire az embert.

A műszeregység könnyen értelmezhető, középen a kis kijelző színei, felbontása is rendben van

A légrugót akár el is hagyhatjuk

Újdonság a kategóriában az Airmatic légrugós felfüggesztés megjelenése. Újdonság, de igazából semmi szükség nincs rá. A bő 400 ezer forintos extrát nem javasoljuk megvásárolni, nem érződik sem puhábbnak, sem precízebbnek, mint az acélrugós változat, sőt, még a komfortos vagy sportos beállítások közötti különbségek sem jönnek ki igazán.

Jól hangzik, hogy fokozatmentes lengéscsillapító-szabályzás, meg öt választható program az Agility Select-kapcsolóval, de a valóságban ebből alig érezhető bármi is. Felvágni persze fel lehet a kocsmában, hogy semmilyen más ekkora kocsiban nincs légrugó (ha szerencsénk van, ilyenkor nem ül a szomszéd asztalnál egy Citroën BX-tulaj), de más hasznát sem rossz úton, sem a döntött oválpályán a 160-as kanyarban nem éreztem a cuccnak.

Csak az automata váltóval kerül jó helyre a Comand vezérlőegysége

C200C180
Hengerek elrendezése/-száma
S4
S4
Lökettérfogat (cm3)
1991
1595
Teljesítmény (kW [LE] 1/perc)
135/5500 (184/5500)
115/5300 (156/5300)
Nyomaték (Nm 1/perc)
300/1200-4000
250/1200-4000 
Gyorsulás 0-100 km/h (s)
7,5 (7,3)
8,2 (8,5)
Legnagyobb sebesség (km/h)
237 (235)
225 (223)
Sebességváltó
6-fokozatú kézi váltó (7 fokozatú automata váltó)
6-fokozatú kézi váltó (7 fokozatú automata váltó)
Üzemanyag-fogyasztás városban (l/100 km)
7,3-6,8 (7,2-6,8)
6,8-6,4 (7,4-6,8)
Üzemanyag-fogyasztás országúton (l/100 km)
4,7-4,4 (4,7-4,4)
4,7-4,2 (5,0-4,6)
Üzemanyag-fogyasztás vegyes (l/100 km)
5,7-5,3 (5,6-5,3)
5,5-5,0 (5,8-5,4)

Csak automatával szabad C-osztályt venni

A C-osztályban egyelőre még nem érhető el az über-csodálatos, kilencfokozatú 9-G Tronic, amit nemrég E-osztályos tesztautóban próbálhattam ki nagy megelégedésemre – no nem mintha hiányozna. A hétgangos is nagyon finoman, puhán dolgozik. A BMW nyolcfokozatú ZF-váltója ugyan gyorsabb és precízebb, de a Merci saját fejlesztésű 7-G-Tronicja pont annyival komótosabb és átmenetesebb, amennyi kell a csillagos életérzéshez. Ráadásul a komfortos automatával két tizeddel hamarabb van százon a C200, mint a hatgangos kézivel.

De nem pusztán a váltó működése miatt tilos kézi váltós C-osztályt venni. A Mercedes annyira nem gondolta komolyan, hogy bárki is manuális váltós kocsit akarna tőlük, hogy a kézi váltó karjának helyére telepítette a Comand nevű elektronikai menürendszer konzolját. Az érintésérzékeny felületű, példásan ergonomikusan kezelhető, átgondolt, bár nagyon bonyolult menürendszerben így anatómiailag optimálisan barangolhatunk a tekerentyűvel az automata kocsiban.

A kézi váltósban viszont az egész hátrébb kerül, hogy visszaadja a helyet a váltókarnak, és csak kifacsart csuklóval, hátrafeszített könyökkel lehet elérni. Hölgyeim és uraim, kedves barátaim, ez a cikk fő üzenete: C-Mercit csak automatával szabad venni, különben évekig fogják gyűlölni az autót!!!

Kulturáltan jár, erős és nyomatékos a kétliteres turbómotor

Négy henger is lehet elég?

Manapság eléggé összekutyulódtak a dolgok a Mercedes-határozókban, a C180-asban például 1,6 literes volt a turbós benzinmotor. A C200-ban viszont a jelzés puszta véletlenségből tényleg egy kétliteres motort takar – és milyen jó motort! 184 lóerő jön ki belőle, éppen annyi, mint a kifutóban a kompresszoros változatból, de az új generációban már nincs mechanikus feltöltő, csak turbó. De hát minek is kéne kompresszor, amikor már 1200-tól nyomatékcsúcson dolgozik a motor?

300 Nm jön ki belőle 1200 és 4000 között, ami pont annyi, amennyit a pápaszemes E-Merciből emlékezetes öthengeres 290 Turbodiesel tudott a maga idejében. Csak az nem húzott ilyen dinamikusan ennyire mélyről, hiába volt dízel. A fogyasztás 8-9 liter között alakul százon normál használatban, ami automata váltóval nem is olyan rég még dízeles értéknek számított. Elképesztő, milyen fejlődést futott be a benzinmotor technikája az utóbb évtizedben.

Ugyanez a motor C250 néven 211 lóerővel és 350 Nm-rel is megrendelhető a C-osztályba – sok értelmét nem látom, és alighanem a magyar márkaimportőr sem, mert hivatalosan nem rendelhető, az online konfigurátor sem tartalmazza. Sebaj, jobban is tesszük, ha a felárat inkább jóféle csillagos extrákra fordítjuk, hiszen anélkül csak akkor Mercedes a Mercedes, ha taxilámpa világít a tetején.

A Mercedes C200 7-G-Tronic és versenytársai. Nem akciós, automatás listaárak
Mercedes-Benz C200 7-G-Tronic (184 LE)11 107 000 Ft
BMW 320i (184 LE)9 894 000 Ft
Lexus IS 300h Eco (181 LE)9 900 000 Ft
Audi A4 1.8 TFSI (170 LE)9 595 230 Ft

Fene drága

Egy Mercedest nyilván nem lehet Golf-árban adni, de még ennek tudatában is elég hátbavágóra jön ki a tesztautóhoz hasonlóan felextrázott modell listaára. Valamivel tízmillió felett indul a kocsi ára, automatával már benne is vagyunk a 11-ben, és ha kérjük a bőrt, fát, finomabb klímát, okosabb hifit, a négyéves, szervizköltséget, karbantartást is tartalmazó kiterjesztett garanciát, meg persze a temérdek biztonsági elektronikát a sávtartótól a követőradaron át az ütközésre felkészülő védelmi rendszerig, olyan hamar elérjük a 15-16 millát, mint a huzat. Amikor 12,5 milláért már automata, dízel E-osztályt adnak!

Háromzónás klíma nélkül is luxushangulatot nyújt a hátsó szellőzőrostély, britesen elegáns a krómrostély

A magyar piacon a 3-as BMW-hez, A4-es Audihoz képest 1-1,5 millióval magasabb listaár mellett új autóként nem fogadnék nagy összegben az új C-osztály sikerére. Valószínű, hogy ilyen drágán inkább az E-osztályt veszik majd tehetős honfitársaink, elvégre az mégis többet mutat.

De aki egyszerűen csak egy jó autót szeretne a sok pénzéért, nagyon boldog lehet egy új C200-ban. Persze csak akkor, ha automata váltóval kéri. Végszóként, meglehetősen elkötelezett BMW-fanként csak annyit mondok: számomra most vonzóbb ez az autó, mint egy hasonlóan felszerelt 3-as BMW, pedig ilyet még nem éreztem Stuttgart-München viszonylatban soha ezelőtt.

Mellette – Ellene
  • Esztétikus, sportosan elegáns forma
  • Tágas utastér
  • Lehengerlő minőségérzet
  • Kiváló kétliteres benzinmotor
  • Nívósabb autó, mint a 3-as és az A4-es
  • Drága
  • Bonyolult menürendszer

Tetszik az új Mercedes-Benz C-osztály 2,0 literes turbómotorral és sok extrával? Értékeld 1-től 10-ig!

535 szavazat - átlag: 7.9 (10-ből)

Tetszik az új Mercedes-Benz C-osztály 2,0 literes turbómotorral és sok extrával? Értékeld 1-től 10-ig!