A tökéletes benzines Mercedes C

Teszt: Mercedes-Benz C200

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.05.08. 06.00

Akinek büdös a dízel, de C-Mercedest szeretne, ezzel a motorral vegye!

Hirdetés
Röviden – Mercedes-Benz C200 Classic

Mi ez?

A legkisebb klasszikusan szedánnak nevezhető Mercedes, erős, négyhengeres motorral, úgy extrázva, ahogy egy Mercit illik
Mit nyújt? Merci-hangulatot és korszerű technikát
Mibe kerül? Tíz és negyed millió az alapár, de ha olyan kocsit konfigurálunk, amiben ott vannak az érdekes extrák, hamar beleszaladunk a 18-ba
Kinek jó?  Bárkinek, akár Mercedes-rajongó, akár csak egy jó prémium-közép szedánra vágyik

Az Auto Motor und Sport összehasonlító tesztjének mellékszereplője volt ez a stuttgarti rendszámú Mercedes-Benz, amit a gyártól kapott német társlapunk a monstre prémium-középkategóriás csoporttesztre. Szegényke az idő java részében elhagyatottan állt a tesztpályák szélére vetve, hiszen az összehasonlításban kézi váltós társát használtuk, de amikor elkértem egy próbakörre, azonnal tudtam, hogy erről a kocsiról kell születnie egy cikknek. Hiszen ez a tökéletes C-Merci!

Időközben a magyar importőrhöz is megérkeztek az első tesztautók, már túl is vagyunk egy C180 teszten. Abban a kocsiban is majdnem minden tetszett, csak az 1,6-os varrógépmotor nem jött be igazán. Nos, ebben a C200-ban a motorral sincs semmi baj. Habár az igazi prémium-fílinghez azért jó lenne még vagy két henger…

Hátulról tisztára S-osztály, és egy kicsit Rolls-Royce


Classic-kal az igazi

A formát remekül eltalálta a Mercedes. Nyúlánk, hosszú gépháztetejű szedán, klasszikus vonalakkal, jellegzetesen hátsókerekes tömegarányokkal. Kicsinyített S-osztály, nem vitás, de ezen felül az egészben van valami brit, sőt, valami rolls-royce-os is, ami egy cseppet sem baj.

Az utóbbi idők szokásának megfelelően az új C is kétféle hűtőmaszkkal kapható: a Classic és a képeken is szereplő Elegance vízszintes krómcsíkokkal tagolt pajzsot és álló csillagot kap, az Avantgarde pedig nagy, a hűtőmaszkba integrált csillagot, de csak egy plakettet a hűtőpajzs tetejére. Kéne a fenének, egy Mercedes szedán így, büszke orrdísszel az igazi.

Világos kárpit, bőr és hangsúlyosan valódi, matt fabetét - ebben a konfigurációban nagyon átjön, milyen magas szintű luxust vitt a kategóriába a Merci az új C-vel


Bőr és fa és illat és tér

A kocsi tíz centivel hosszabb a W124-es (kockalámpás) E-osztálynál, de tengelytávolsága bő négy centivel nagyobb. 480 literes csomagtere is jó a kategóriában; a C-osztály annyira tágas, kényelmes, használható autó, hogy nehéz felfogni benne, miért kellhet bárkinek is felső-középkategóriás Mercedes.

A tesztautóban világos, bőr-Alcantara kárpit fogadott, matt fabetéttel.  Irgalmatlan sok pénzt el kell költeni arra, hogy a C-osztály így nézzen ki, de ha egyszer is ül az ember egy ilyenben, már nemigen adja alább. Ha nem kaphatjuk meg azokat a minőségi textúrákat, súlyos, illatos anyagokat, amiktől igazán luxusautóvá válik ez a kismerci, akár egy Golffal is eljárhatunk. De tényleg. És itt a válasz az előző bekezdés végén felmerült kérdésre.

Ha nincs pénz egy ilyen egzotikusan felszerelt C-re, inkább egy fapados E-osztályt érdemes választani, az legalább méretével kárpótolja valamennyire az embert.

A műszeregység könnyen értelmezhető, középen a kis kijelző színei, felbontása is rendben van


A légrugót akár el is hagyhatjuk

Újdonság a kategóriában az Airmatic légrugós felfüggesztés megjelenése. Újdonság, de igazából semmi szükség nincs rá. A bő 400 ezer forintos extrát nem javasoljuk megvásárolni, nem érződik sem puhábbnak, sem precízebbnek, mint az acélrugós változat, sőt, még a komfortos vagy sportos beállítások közötti különbségek sem jönnek ki igazán.

Jól hangzik, hogy fokozatmentes lengéscsillapító-szabályzás, meg öt választható program az Agility Select-kapcsolóval, de a valóságban ebből alig érezhető bármi is. Felvágni persze fel lehet a kocsmában, hogy semmilyen más ekkora kocsiban nincs légrugó (ha szerencsénk van, ilyenkor nem ül a szomszéd asztalnál egy Citroën BX-tulaj), de más hasznát sem rossz úton, sem a döntött oválpályán a 160-as kanyarban nem éreztem a cuccnak.

Csak az automata váltóval kerül jó helyre a Comand vezérlőegysége


C200 C180
Hengerek elrendezése/-száma
S4
S4
Lökettérfogat (cm3)
1991
1595
Teljesítmény (kW [LE] 1/perc)
135/5500 (184/5500)
115/5300 (156/5300)
Nyomaték (Nm 1/perc)
300/1200-4000
250/1200-4000 
Gyorsulás 0-100 km/h (s)
7,5 (7,3)
8,2 (8,5)
Legnagyobb sebesség (km/h)
237 (235)
225 (223)
Sebességváltó
6-fokozatú kézi váltó (7 fokozatú automata váltó)
6-fokozatú kézi váltó (7 fokozatú automata váltó)
Üzemanyag-fogyasztás városban (l/100 km)
7,3-6,8 (7,2-6,8)
6,8-6,4 (7,4-6,8)
Üzemanyag-fogyasztás országúton (l/100 km)
4,7-4,4 (4,7-4,4)
4,7-4,2 (5,0-4,6)
Üzemanyag-fogyasztás vegyes (l/100 km)
5,7-5,3 (5,6-5,3)
5,5-5,0 (5,8-5,4)

Csak automatával szabad C-osztályt venni

A C-osztályban egyelőre még nem érhető el az über-csodálatos, kilencfokozatú 9-G Tronic, amit nemrég E-osztályos tesztautóban próbálhattam ki nagy megelégedésemre – no nem mintha hiányozna. A hétgangos is nagyon finoman, puhán dolgozik. A BMW nyolcfokozatú ZF-váltója ugyan gyorsabb és precízebb, de a Merci saját fejlesztésű 7-G-Tronicja pont annyival komótosabb és átmenetesebb, amennyi kell a csillagos életérzéshez. Ráadásul a komfortos automatával két tizeddel hamarabb van százon a C200, mint a hatgangos kézivel.

De nem pusztán a váltó működése miatt tilos kézi váltós C-osztályt venni. A Mercedes annyira nem gondolta komolyan, hogy bárki is manuális váltós kocsit akarna tőlük, hogy a kézi váltó karjának helyére telepítette a Comand nevű elektronikai menürendszer konzolját. Az érintésérzékeny felületű, példásan ergonomikusan kezelhető, átgondolt, bár nagyon bonyolult menürendszerben így anatómiailag optimálisan barangolhatunk a tekerentyűvel az automata kocsiban.

A kézi váltósban viszont az egész hátrébb kerül, hogy visszaadja a helyet a váltókarnak, és csak kifacsart csuklóval, hátrafeszített könyökkel lehet elérni. Hölgyeim és uraim, kedves barátaim, ez a cikk fő üzenete: C-Mercit csak automatával szabad venni, különben évekig fogják gyűlölni az autót!!!

Kulturáltan jár, erős és nyomatékos a kétliteres turbómotor


Négy henger is lehet elég?

Manapság eléggé összekutyulódtak a dolgok a Mercedes-határozókban, a C180-asban például 1,6 literes volt a turbós benzinmotor. A C200-ban viszont a jelzés puszta véletlenségből tényleg egy kétliteres motort takar – és milyen jó motort! 184 lóerő jön ki belőle, éppen annyi, mint a kifutóban a kompresszoros változatból, de az új generációban már nincs mechanikus feltöltő, csak turbó. De hát minek is kéne kompresszor, amikor már 1200-tól nyomatékcsúcson dolgozik a motor?

300 Nm jön ki belőle 1200 és 4000 között, ami pont annyi, amennyit a pápaszemes E-Merciből emlékezetes öthengeres 290 Turbodiesel tudott a maga idejében. Csak az nem húzott ilyen dinamikusan ennyire mélyről, hiába volt dízel. A fogyasztás 8-9 liter között alakul százon normál használatban, ami automata váltóval nem is olyan rég még dízeles értéknek számított. Elképesztő, milyen fejlődést futott be a benzinmotor technikája az utóbb évtizedben.

Ugyanez a motor C250 néven 211 lóerővel és 350 Nm-rel is megrendelhető a C-osztályba – sok értelmét nem látom, és alighanem a magyar márkaimportőr sem, mert hivatalosan nem rendelhető, az online konfigurátor sem tartalmazza. Sebaj, jobban is tesszük, ha a felárat inkább jóféle csillagos extrákra fordítjuk, hiszen anélkül csak akkor Mercedes a Mercedes, ha taxilámpa világít a tetején.

A Mercedes C200 7-G-Tronic és versenytársai. Nem akciós, automatás listaárak
Mercedes-Benz C200 7-G-Tronic (184 LE) 11 107 000 Ft
BMW 320i (184 LE) 9 894 000 Ft
Lexus IS 300h Eco (181 LE) 9 900 000 Ft
Audi A4 1.8 TFSI (170 LE) 9 595 230 Ft

Fene drága

Egy Mercedest nyilván nem lehet Golf-árban adni, de még ennek tudatában is elég hátbavágóra jön ki a tesztautóhoz hasonlóan felextrázott modell listaára. Valamivel tízmillió felett indul a kocsi ára, automatával már benne is vagyunk a 11-ben, és ha kérjük a bőrt, fát, finomabb klímát, okosabb hifit, a négyéves, szervizköltséget, karbantartást is tartalmazó kiterjesztett garanciát, meg persze a temérdek biztonsági elektronikát a sávtartótól a követőradaron át az ütközésre felkészülő védelmi rendszerig, olyan hamar elérjük a 15-16 millát, mint a huzat. Amikor 12,5 milláért már automata, dízel E-osztályt adnak!

Háromzónás klíma nélkül is luxushangulatot nyújt a hátsó szellőzőrostély, britesen elegáns a krómrostély

A magyar piacon a 3-as BMW-hez, A4-es Audihoz képest 1-1,5 millióval magasabb listaár mellett új autóként nem fogadnék nagy összegben az új C-osztály sikerére. Valószínű, hogy ilyen drágán inkább az E-osztályt veszik majd tehetős honfitársaink, elvégre az mégis többet mutat.

De aki egyszerűen csak egy jó autót szeretne a sok pénzéért, nagyon boldog lehet egy új C200-ban. Persze csak akkor, ha automata váltóval kéri. Végszóként, meglehetősen elkötelezett BMW-fanként csak annyit mondok: számomra most vonzóbb ez az autó, mint egy hasonlóan felszerelt 3-as BMW, pedig ilyet még nem éreztem Stuttgart-München viszonylatban soha ezelőtt.

Mellette – Ellene
  • Esztétikus, sportosan elegáns forma
  • Tágas utastér
  • Lehengerlő minőségérzet
  • Kiváló kétliteres benzinmotor
  • Nívósabb autó, mint a 3-as és az A4-es
  • Drága
  • Bonyolult menürendszer

Szavazás

Tetszik az új Mercedes-Benz C-osztály 2,0 literes turbómotorral és sok extrával? Értékeld 1-től 10-ig!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Gianniz

    Biztos, hogy nem az E osztályt veszik mellette, az eleve bukás, itthon alig van belőle, ronda is.

    A C osztályt azért fogják venni, mert totál úgy néz ki, mint az S osztály kicsinyítve, vagyis nagyobbat lehet vele villantani.

  • MetroGoldwinMayer

    A C 180 kehes vót, mer 8,2 alatt vót 100on, de ezmán jó, mer 7,5 alatt van. Értem.

    Amúgy nagyon vonzó lett, most sokkal kívánatosabb az E-nél, de majd az új E meg ugyanilyen lesz, csak sokkal kívánatosabb..:)

  • zoldfulu2000

    Nagyon sokat elárul hogy amíg az előző C klassét alig merték nyilvánosabb fórumokkal bíró netes újságokhoz engedni, ezt látványosan viszik körbe. Jó is sikerült, és ezért egy kis felár jogos az újabb modell és valóban jól siekrült látvány miatt. Ez a jó autót szeretne sok pénzért ez ilyen tipikus Rácz féle újságírói kiszólás. Én eddig egy olyan embert ismertem aki kifejezetten “sok pénzért” akart autót venni, pedig nem egy ismerősöm adott ki amúgy sok pénzt új autóért. De egyik sem azért hogy “sok pénzt adjon ki”.

    Az E osztály a kategóriájában egy tragédia (megjegyzem a németeknél mégis nyert összehasonlításokat, erről ennyit). Sajna a Mercinél furább kezelési szervezeket ritkán látni. De lassan azért tanulnak.

    A kézi váltó pedig nem azért nem ajánlott, mert a hátsókerekesek huzalos váltókulisszái egyszerűen nem olyan jók mint az elsőkerekeseké. Láttam már rosszabb kézi váltókat is de egy elsőkerekes kéziváltója általában finomabb lesz.

  • PAlex

    Tehát a C180 vérszegény, ez meg már tökéletes, miközben csak picivel megy jobban.

    Biztos velem van a baj…

  • MetroGoldwinMayer

    zold2000

    ‘Nagyon sokat elárul hogy amíg az előző C klassét alig merték nyilvánosabb fórumokkal bíró netes újságokhoz engedni, ezt látványosan viszik körbe.’

    – miről beszélsz miért nem keresed vissza az előző C első tesztjeit akár csak itt a vezessen?

  • zoldfulu2000

    metro: megtettem…

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit tud a leggyorsabb és a legmagasabb Škoda?

Először leereszkedtünk a siratófalon, majd bőszen kergettük egymást a versenypályán az új Škoda Octaviákkal. Persze nem ugyanazokkal a Škoda Octaviákkal.

Barbár Mad-Max autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.