Luxusautó 156 lóerővel

Teszt: Mercedes-Benz C180 Exclusive

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2014.05.05. 06.00

Van némi önellentmondás abban, amit a Mercedes rá akar tukmálni az emberre a C-osztály kapcsán. Ennek ellenére az új C-osztály még alapmotorral is lenyűgöző.

Röviden – Mercedes-Benz C180 Exclusive

Mi ez?

Új C-osztály: középkategóriás Mercedes luxusautóként tálalva
Mit nyújt? Nyugalmat, luxust, sok extrát. Vezetési élményt nem.
Mibe kerül? 9 088 030 Ft alapáron, a tesztautó  bőségesen felextrázva 16,5 millió
Kinek jó?  Annak, aki szép, kényelmes, mini luxusautót akar

Hét év után érkezett meg a vadonatúj C-osztály, amiről már érkezése előtt hallottunk mindenféle csodát. “Sokkal fényűzőbb, egy igazi mini S-osztály, miközben könnyebb, sportosabb is lesz”.  Egyébként jelentősen nagyobb, mint a korább C, tehát annyira mégsem pici.  Ugye mindenki ismeri a vágyakozó, de közben érintetlennek maradni vágyó lány esetét. Pont ez jutott eszembe a hallottak alapján.

Külső, karosszéria

Aztán megpillantottam ott akkor a Mercedes garázsában a C180-ast, és kapásból lenyűgözött a maga módján. Az előző C-osztályhoz képest valóban egy luxusautónak tűnik minden részletében, mintha két teljesen különböző kategória volna. Megnyúlt közel 10 centivel, szélesebb is, jóval tekintélyt parancsolóbb, mint eddig volt. Kamionos jogsi azért nem kell hozzá, elvégre ez csak egy C-osztály, aminél még a kategóriában is sok hosszabb autó van, elég csak egy Avensisre, vagy egy Passatra gondolni.

A tengelytáv nyolc centiméterrel lett hosszabb

Mégis megvan a respektje, amit értékelnek mifelénk az emberek, de ezek szerint tőlünk nyugatabbra is ugyanez megy. Mert az új C-osztály egyértelműen kirakatautó lett.  Olyan, amivel a legelegánsabb helyen is megjelenhetünk, nem jut eszébe róla senkinek, hogy ez Csak egy C-osztály. Remek segédeszköz a polgárpukkasztáshoz, és még azzal is védekezhetünk, hogy mégiscsak töredék áron vettük  egy luxus Mercedeshez képest. Apropó töredék ár:  tessék durvára készülni, előre szólok.  Tesztautónk egyébként a klasszikus kinézetű, gépháztetőre szerelt Mercedes-csillagos orrot kapta, ami az Exclusive felszereltség ismertetőjele. Az elődhöz hasonlóan létezik a sportosabb, hűtőrácson feszítő nagy csillagos kivitel is, de ehhez a karakterhez, most ez nem illik annyira, mint korábban. 

Belső tér, csomagtartó

Ha eddig még nem estünk hasra az új C-Mercitől, akkor a belsőt láttán csak az fog megakadályozni ebben, hogy már ülünk. Itt érződik igazán az S-osztálytól örökölt hangulat, na meg az sok millió forint, ami az alapárat az égbe repítette. Nemes bőr, fém, és fa mindenhol ahová a szem ellát, és puha anyagok, mindenütt, ahová a kéz elér.  Ízlés kérdése, de ez így volt annyira elegáns, hogy azon is elgondolkoztam, illik-e beülni farmerban ebbe az autóba – főleg, hogy a világos kárpit, ami előbb-utóbb biztosan megsínyli majd a sötét nadrágokat.

Gyönyörű, minden részletében kidolgozott, alaposan felextrázott utastér.

A látvány egyértelműen magáért beszél, ennél szebbet, elegánsabbat luxusautóban sem látni. Mindennek megvan a maga helye, a kormányra helyezett váltókarral pedig a középkonzolon is jut hely bőven praktikus pakolórekesznek  – ez is remek hír. Tökéletesen illeszkedik a képbe a 851 000 forintos navigációt (8,4″-os fix kijelzővel) is magában foglaló COMAND ONLINE rendszer forgókapcsolója és a fényes fekete felülettel borított érintés érzékeny felület, ami bármilyen sci-fiben jól mutatna.

Csak itt jön az a rész, amikor a főhős körbekérdez a még életben maradtak között: “tud valaki ilyen járművet vezetni?”. Az autó megy szerencsére enélkül is, de a médiarendszer használata úgyis fejtörést okozott, hogy nekem nem maradt ki egyetlen nap sem az óvodától kezdve, hogy nem nyomkodjam a hétzenés Casio órámat vagy az okostelefonomat. Bonyolultabb a konkurensek rendszereinél, biztosan szokást igényel. Ha máshol nem itt, biztosan fiatalított a Mercedes, mert ezt 50 felett megérteni lehetetlen feladatnak tűnik.

A pazar helykínálattal kényeztető első sor után erős visszalépés a második sor kényelme, itt nem jön át igazán a nyolc centiméterrel hosszabb tengelytáv az elődhöz képest.  Szűkösnek azért még  éppen nem szűkös, de a 190 centivel már nem jó hátul ülni, és ez főleg a napfénytető miatti leredukált fejtérnek köszönhető. A csomagtér olyan mint volt, a papíron plusz 5 literes növekedés (480L) sokat nem oszt, nem szoroz  – lehet élni vele.

Felismeri a kézírást is a navigációban. Viszont túlbonyolított és hosszú megszokási időszakot igényel


Vezetés városban

Megnyugtató.  Sok baj nem érhet bennünket a C-osztály biztosította elegáns miliőben, a közlekedés ideges résztvevői kevésbé hatnak ránk, sokkal kevésbé képesek bosszantani. A futómű szépen csillapítja az úthibákat, nagyon kevés menetzaj jut az utastérbe. Ami bejut az ellen pedig ott van Burmester hifi.

Kihágásra egyáltalán nem buzdít ez az autó, bár ennek jó eséllyel a gyengécske alapmotor az oka. Az C180 egy 1,6 literes turbós benzinmotort takar, aminek az alacsonya ébredő nyomatékon és a kedvező fogyasztáson kívül nincs más előnye. Kényelmes furikázásra pont elég, ereje viszont semmi nincs, hiába próbálja ilyenkor hangos bőgéssel elhitetni velünk.  Szintén letolás jár neki, mert szerencsétlen olyan hangosan szól, hogy motorfejlesztő mérnök legyen a talpán, aki megmondja, hogy ez nem egy dízelmotor. Belülről szerencsére ez nem hallatszik.

Kellemes, nyugodt motor visszafogott fogyasztással. Csak ne lenne dízelhangja

Néhány finom árfelhajtó tétel azért ide kívánkozik: a Burmester hifi gyönyörűen szól, baromi jól néz ki, 244 000 forintot a hülyének is megér.  Az automata váltó 662 ezer, a távolságtartó tempomat 304 ezer,  kulcs nélküli indítás 284 ezer, a sávtartó 246 ezer, a parkoló asszisztens 230 ezer, az üvegtető 331 ezer, a klímaautomatika 265 ezer, az ülésfűtés 102 ezer, a hátsó elektromos roló 121 ezer és még sorolhatnám..

Mit tud hosszabb távon?

Gyakorlatilag ugyanarra képes, mint a városban, mindaddig csendes és kényelmes, amíg megelégszünk a poroszkálós tempóval, és nem szeretnénk egy forgalmas országúton pótos IFA előzésébe kezdeni.  Itt érződik, hogy igazán, hogy kevéske a motor ereje, a felbőgő motor nem kényszeríti gyors helyváltoztatásra a sebességmérő mutatóját. A hétfokozatú automata váltó az üzemmód választót Sport módba kapcsolva gyorsan vált, igazi tud rángatni is elég rendesen – nem hiába emelték ki az új kilenc sebességesről, hogy az már egyáltalán nem csinál ilyet.

A sportosabb vezetési élményről szóló mendemonda ebben a kombinációban nem váltható valóra, de az tény, hogy a hátsókerék-hajtás jellege azért érződik az autón. Egyik kanyarból a másikba rángatni azért mégsem való, az alapvetően puha rugózási komfort miatt.

A Mercedes C180   és versenytársai. Nem akciós listaárak
Mercedes-Benz C180 (156 LE) 9  003 030 Ft
BMW 316i (136 LE) 8 049 000 Ft
Audi A4 1.8 TFSI (170 LE) 9 009 760 Ft

Költségek, összegzés

Ránézésre nagyon puccos kivitel révén 13-14 millió forint közé tippeltem volna az autó árát, ehhez képest – tessék megkapaszkodni – 16,5 millió forintnál is több valamivel a fotókon látható Mercedes C180. Igen, a legolcsóbb, az alapmotoros autó, egy Mercedeshez kicsit méltatlan erejű benzinessel.

Persze 9 millióért is meg lehet venni ezt az autót, de a plusz 7,5 millió extrára gondolva, azt közel sem fogjuk ilyen büszkén mutogatni majd a szomszédoknak.  Ezzel együtt az új C-osztály lenyűgöző autó, olyan mértékű luxussal és modern biztonsági felszereltséggel, ami tényleg csak az S-osztályhoz hasonlítható. Aki az elődből kiindulva egy hétköznapibb, kicsit sportosabban, könnyebben és kisebb lelkiismeret-furdalással vágható autóra számított, az csalódni fog. Rosszat mondani viszont NEM!

Mellette – Ellene
  • Gyönyörű
  • Aprólékosan kidolgozott
  • Takarékos
  • Gazdag biztonsági felszereltség
  • Tágasabb, mint az előd
  • Dízelhangú benzinmotor
  • Visszafogott menetteljesítmény
  • Szűk fejtér hátul tetőablakkal
  • Drága extrák
  • Padlógáznál rántó sebességváltó

Szavazás

Mercedes-Benz C180 (2014)

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • PAlex

    8,2mp 100-ig, 220 feletti végsebesség.
    Nincs ereje.
    Aha…

  • MetroGoldwinMayer

    Kíváncsi vk. a szerző Úr mit vezet, hogy nem tud pótos IFÁt előzni egy 8,5 sec. alatt 100ra gyorsuló ótóval…:)

    Ezt magyarok milliói naponta megoldják a 100 lóerő alatti, 13 alatt gyorsuló vagy lassabb autóikkal. 10 éve a középkategóriás, nem prémium csúcsdízelek gyorsultak így, 2.2-2.5ös motorral.

  • zoldfulu2000

    Az újsáígrónak biztos szórakoztatóbb amikor a 20 miláás fullos verddákat tolják alájuk, de szerintem az újautó vásrlóknak ezek a mérvadóak.

    Ez a prémiumautó, nem luxus, hanem az amiből európában eladnak úgy 200.000-et, 40e eur alatti ár, elfogadható felszereltség, és kész az átlagos német családi autó. Ugyanis ezek rendszerint benne is vannak a top10 ben.

    A japánok meg ott állnak és nem értik hogy miért nem evszi senki a másfélszeresébe kerülő hibrdijeiket, pedig mennyivel jobbak mint az európai gyártók csúcsdízelei. Csakhát nem azt keresik a vevők.

    Ráaádsul ha valakit zavart is a downsizing, ezek a 1.6körüli turbók már elég erősek, igen nyomatéksoak és csendesebbek mint a dízelek. (szerintem olcsóbbak is lesznek.)

    Ez a tökéletes motor a magyar piacra…

    A C ről pedig annyit hogy megint egy igazán jól sikerült Mercdedes. Nem értem hova csomagolták el az agyukat az elmúlt 10 évben, de jó látni a reneszánszot. Még mindig tele van rengeteg tradicionális ökörséggel (amit persze a német újságírók még mindig fedezni próbálnak), pl tempomatkapcsoló, automata karja, de legalább néhány dolognál észbe kaptak (pl kézifék végre automata).

  • MetroGoldwinMayer

    ‘A japánok meg ott állnak és nem értik hogy miért nem evszi senki a másfélszeresébe kerülő hibrdijeiket, pedig mennyivel jobbak mint az európai gyártók csúcsdízelei. Csakhát nem azt keresik a vevők.’

    Mármint Európában, ami a világ 3. legnagyobb piaca. Az első 2-ben azt se tudják mi az a dízel. A Toyota adja el a legtöbb autót a világon.

    Ettől még a német autók kiválóak, csak máshogy, és másoknak szólnak.

  • zoldfulu2000

    Metro: ez a “csak a harmadik” akkor is egy 12 milliós piac. Ezen a Lexus eladott 20.000 (igen, húszerer) autót.

    Ezalatt a Volvo 200.000at, a Jag-LR (amelynek nincs konkurense az IS és a CT ellen) 130 ezret. Leszeded a hazai piacokat, még mindig lenyomják a Lexust.

    Az Infiniti már lassan 2-3 éve partra szállt, volt egy két nagyon nagyon jó autójuk, mégsem adtak el autókat. 240LE-s belépőmotorral nem is fognak.

  • Guevara

    A menetteljesítményről alkotott vélemény igencsak szubjektív lehet. Ez a C osztály benzines alapmotorja, még is miért kéne neki ülésbe préselni az embert? Ha ez kell valakinek, akkor talán a modellpalettán megfelelő motort ehhez. Zsurnaliszták, nektek nagyon magasan van az ingerküszöbötök…

  • Oldm4n

    Nagyon el vagytok ti kapatva, újságírócskáim. Kíváncsi lennék, ha neked kéne mindenért fizetni, vajon milyen autód lenne? Csak nem egy 10+ éves szuzuki???!!! Ezres motorral!?
    Szubjektíven én a turbós kismotorokat nem szeretem, de értem, hogy jó, ha turbós, mert ha kell nem eszik, ha kell nagyon megy, lehet választani. Persze majd sírni, ha elszáll a feltöltő. Fél milláért. Annak idején emlékszem, a Ladámhoz képest a főnök 2.0D 190 Mergája mennyire belepréselt az ülésbe… (Értsd – Mihez képest nem megy?!) Nézőpont kérdése.
    Én automata-ellenes vagyok, bár pont a Merciét egyszer kipróbálnám. Hátha én nem köpködném.
    Nagyon régóta ez az első Merci ami tényleg tetszik, ha lenne 10 millám új autóra, komolyan elgondolkodnék rajta. Egyébként mennyi is ma egy full extrás benzines Mondeo?!

  • demagóg

    Szép, ízléses kocsi.
    Kéne.
    Nekem bőven elég lenne az a 220-as végsebesség is :)))

  • Motorov

    Alap benzinesnek végül is elmegy ez az 1,6-os, de én is inkább valamelyik kétliteressel venném. Persze ha létezne valami kispolgáribb hathengeres, akkor inkább azzal.

  • DTF

    En biztos nem vennek c mercit 1.6 turbo motorral. Nagyon gaz, kar h mar csak japan/del-korea gyart szivo benzineseket. Is300h 2.5 v6 atkinson, 5,4-es atlagfogyasztas, nincs tekeromve feleslges szarokkal es hibrid :) izlesek es pofonok, europa meg el van maradva, dizelnepseg :)

  • zoldfulu2000

    DTF: asszem kicsi is lenne az RX után. Amúgy ki kell hogy ábrándítsalak, a 300h nem V6, csak egy csóri sornégyes, bár ennek így semmi értélme…

  • Guevara

    DTF: Isten hozott a szép új, downsizingolt világban!

  • v_johny

    Biztosan velem van a gond, de nekem az előző generációs C osztály is tetszik…

  • MetroGoldwinMayer

    v_johny

    …ja, nekem is. Meg ennek az írófejedelemnek is teccett 7 éve…:DD de ez is nagyon szép.

    – dáunszájzingot is leszarom, kb. annyira érdekel mi van a motorházban, mint hogy milyen akksi van a mobilomban. Annyi érdekel hogy mit produkál.

  • Gianniz

    Majd akkor fogtok besírni, ha kijön a faceliftes 3-as BMW 1.5T 3 hengeres 150LE motorral, pedig az egy jó gép lesz.

  • Kempelen10.

    Pár éve még erőből hörgött a nagyérdemű a kis turbós motorok miatt. A fotelből mindenki tudta, hogy nem jók… Szép lassan eltűnnek a “tudósok” és győz a józan ész! :-DDD
    Jó ez így.
    Ez az autó pont így, pont ezzel az alapmotorral már jöhetne is. Vállalnám sokak lenézését a 15 éves “békebeli” vasakból.

  • DTF

    Zoldfulu2000: koszi a helyreigazitast, nem tudom miert irtam v6-ot, nagyon a gs450h volt a fejemben :) de mindegy is, 4 hengeres sem rossz, sot! Az rx meg mint a legtobb japan (azsiai) auto, kisebb belul min europai vetelytarsaik :) kivancsi leszek a nx-re, bar ott is jon a turbo de hal istennek hybriddel meg nem parositjak :)

  • nagylajhar

    Na jól van, takarékos, de mennyit eszik? :D

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

Meglepte a világot a leghíresebb tévés

Rosberg megdöbbentő bejelentéséig leginkább az foglalkoztatta a sajtót, hogy megérdemelte-e a vébécímet, és, hogy Hamilton miként taktikázott ellene. Jeremy Clarkson meglepő választ adott a kérdésre: kinek kellett volna nyerni a vébét?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.