Új VW Polo: Golf, kicsiben

Vezettük: Volkswagen Polo 2014

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.05.01. 07.00

A forma helyett inkább a műszaki tartalom frissült a Polo alatt. Új motorokat és kategóriaidegen extrákat kapott a kisautó.

Röviden – VW Polo 2014

Mi ez?

A VW apró kompakt autójának legújabb variációja
Mit tud? Vonzó külső mellett Euro 6-os motorokat kínálnak hozzá, illetve a kategóriájában nem mindennapos extrák rendelhetők bele
Mibe kerül? A lélektani 3 millió alól indul az árlista és kicsivel 5 millió alatt ér véget
Kinek jó?  Konzervatív hölgyeknek, nem konzervatív uraknak
Közel 14 millió eladott darab után idén ismét megújul a VW kis kompaktja a Polo. A finom külső ráncfelvarrás mellett nagyobb változások történtek a motortérben, illetve vezetéstámogató rendszerekkel is alaposan feltöltötték a Polo-t.
Új VW Polo: Golf, kicsiben 1

Külső

A Polo külseje nagyot nem változott, a Volkswagen csak a kötelező köröket futotta meg. Újak a lámpatestek, a lökhárító, vannak új színek  – nyolc az összes tizenötből – és friss mintázatú felnik is akadnak. A forma valamivel szögletesebb, modernebb lett, a méret is csak elhanyagolható mértékben változott, 2 milliméterrel lett csupán hosszabb az legújabb Polo.

VW Polo 1977

A Volkswagennél valamilyen rejtélyes okból szeretik előszedni a raktár mélyén porosodó, oldtimer modelleket. Szörényi András kolléga legutóbb  szintén a konszernhez tartozó Audi rendezvényén szaggathatott kedvére egy Audi sport quattro-val, jómagam pedig egy szintén több évtizedes verseny Audiban kapaszkodhattam a legendás Stig Blomqvist mellett. Az új Polo bemutatója sem maradhatott öreg autó nélkül, itt egy 1977-es és egy 1983-as járgányt vihetett el, akinek kedve támadt megízlelni, mit is tudott 37 éve egy kisautó.


A képre kattintva galéria nyílik, még több öreg VW Polo fotóval:


Új VW Polo: Golf, kicsiben 2

Persze, hogy mentünk vele egy kört. A hidegben elsőként szívatót igénylő motor indítása igényelt némi rutint, és pár perc alatt a rásegítés nélküli kormányhoz és a fékhatást csak jelzésértékkel produkáló fékekhez is hozzászoktunk. Különben az autóban minden példásan működött, az ajtókat kellett csupán a manapság megszokottnál jobban csapkodni, de a csomagtartó kitámasztótól a buta rádióig minden. 

A legérdekesebb apróság, a vészvillogó rózsaszínné fakult bajuszkapcsolója volt, a kormány jobb oldalán. És persze a rettentő futóműzaj, ami az autó alól jött. Ennek ellenére élveztük. Az meg határozottan jó ötlet, hogy nem csupán fűtött garázsban, kitömve mutogatják az ilyen remek állapotban lévő darabokat, hanem ki is lehet őket próbálni. Bár gondolom, közben a tulajnak azért voltak rossz percei.

Belső

Utasterében új háromküllős kormány, és felfrissített műszerfal várja a vezetőt. A legnagyobb újdonság a 6,5 colos, 800×480 pixeles felbontású érintőképernyős multimédiás egység. A navigációtól a tolatókamera képéig mindent ezen lehet nézni, de akár a saját okostelefon képernyője is megjeleníthető rajta, illetve vezérelhető is.
 
Kisautó léte ellenére az új Polo olyan vezetéstámogató rendszerekkel van telezsúfolva, amelyek ebben a kategóriában nem igazán jellemzőek. Ilyen például a távolságtartó tempomat, a koccanásgátló automatikus fékezőrendszer, az ütközés előjelző, vagy az éberségfigyelő, de a LED-es fényszórók vagy az állítható lengéscsillapítók is újak ebben a szegmensben.

Motorok

A Polo teljes motorválasztéka felfrissült.  A változás komoly, 21 százalékos fogyasztáscsökkenést ígérnek az új fejlesztésű motorok, amelyek mindegyike teljesíti az Euro6-os károsanyag-kibocsátási normát. Sőt, a 75 lóerős Polo BlueMotion TDi igazán figyelemreméltó, 3,1 literes átlagfogyasztást ígér. Papíron. A piaci bevezetés idején a teljesítményválaszték 60, 75, 90 és 110 lóerő közötti a benzinmotorok és 75, 90 a dízelmotorok esetében, amelyhez öt- illetve hatfokozatú kézi váltót, vagy 7 fokozatú DSG-t kínálnak.

Hogy megy?

A menetpróbát a fokozatosság jegyében a leggyengébb, igazán fapados Polóval kezdtük, amelynek háromhengeres, egy köbcenti híján egyliteres motorja mindössze 60 lóerős. Ennek fényében nem is megy túl jól, bár a katalógus 160 feletti csúcssebességet ígér ezzel a motorral is. 
Talán nem meglepő, de a belseje is nagyon alapkivitelű, a műanyagok egyszerűek, színek nincsenek, és a kormány is nagyon plasztik. A kötelező kört letudva átültünk a jobban felszerelt, erősebb motoros példányokba is. Érdekes, hogy ugyanaz a háromhengeres motor nagyobb teljesítménnyel már sokkal szerethetőbb, amellett, hogy sokkal életvidámabban mozgatja a kisautó kasztniját, még a hangja is sokkal kellemesebb. Mintha négyhengeres volna. 
Bár az új Polóban az állítható feszességű futómű is választható opció, én nem nagyon költenék rá, nem ad annyi plusz élvezetet, ami indokolná, hogy beikszeljük az opciós listán. De aki mégis rákattan, az örüljön neki. Hasonlóan felesleges dolog a DSG-váltós dízelmotoros kivitelben a váltó sport fokozata, amely középkorú néni módjára pörgeti a halálba szerencsétlen dízelt.
Több ponton már nehéz belekötni az új VW Polo-ba, hiszen az alapkiviteltől fölfelé teljesen élhető, tágas belső teret kínál az autó, itt már a berendezési tárgyak is puhák, a harmónia, és az összeszerelési minőség is nagyon rendben van. Talán a második sor fejterére lehet még némi panasz, de 190 centivel ne hőbörögjön az ember egy aprócska autóban. 
Itthon az 1,2-es, 90 lóerős Comfortline felszereltségi szinttől várnak igazán sokat. Ehhez spéci ajánlattal is készültek, amely 3 913 150 forintos áron (4 313 150 forint helyett) vihető el, amelyhez 77 ezer forintér Dupla komfort csomag rendelhető. Így 3 990 000 forint a ködlámpás, fűthető első üléses, könyöktámaszos, fűthető szélvédőmosó-fúvókás, fényszórómosós, elöl-hátul parkolóradaros, tempomatos cifra Polo.

Mikortól, mennyiért?

Az új Volkswagen Polo értékesítése május elsején startol Magyarországon, az alábbi akciós árakkal:
 típus  hengerűrtartalom (liter)  váltó (fok.)  teljesítmény (LE)  akciós ár (forint)
 Polo Trendline        
 Polo START 60 (2ajtós)  1,0  5  60  2 990 130
 Polo 60  1,0  5  60  3 154 010
 Polo 75  1,0  5  75  3 340 000
 Polo 90 TSi BMT  1,2  5  90  3 635 020
 Polo Comfortline        
 Polo 75  1,0  5  75  3 618 830
 Polo 90 TSi BMT  1,2  5  90  3 913 150
 Polo 110 TSi BMT  1,2  6  110  4 224 300
 Polo 90 TDi BMT  1,4  5  90  4 528 160
 Polo Highline        
 Polo 110 TSi BMT  1,2  6  110  4 512 590
 Polo 90 TDi BMT  1,4  5  90  4 817 720

A gyár különleges kiadással is készült, a csupán egy évig kapható Polo Fresh változattal:

Polo Fresh  hengerűrtartalom (liter)  váltó (fok.)  teljesítmény (LE) akciós ár (forint) 
Polo 75  1,0  5  75  4 034 120
Polo 90 TSi BMT  1,2  5  90  4 327 170
Polo 110 TSi BMT   1,2  6  110  4 638 320
Polo 90 TDI BMT  1,4  5  90  4 943 450
Mellette – Ellene
  • Modern motorok
  • Komoly, a kategóriában új extrák
  • Tágas, kényelmes belső
  • Talán túl konzervatív forma
  • Az alapfelszereltségű autó belseje igen szomorú

Szavazás

Neked bejön az új Polo? Unalmas, vagy a világ legjobb kiskocsija?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • aYvEl

    A Fresh kivitel belseje nagyon jól néz ki! Elfogadnám.

  • DTF

    Én anno gondolkodtam ilyen kisautó vásárlásán (második autó), de sajnos a BLueGt-t itthon nem kapható és nem is lehet behozni ‘hivatalosan kár érte, szerintem lenne rá kereslet :)

  • Guevara

    Hogyhogy nem lehet behozni?

  • MetroGoldwinMayer

    Hiányzott ez a Polo mint városi gyöszbe a tolatókamera!

  • DTF

    Guevara: még anno telefonon beszéltem a vw egyik munkatársával, aki mondta nem is tervezik behozni és a garanciális szervizek sem olyanok lennének, már ha lebbe… ez biztos nem így van, de nem valami bizalomgerjesztő ha alapból így állnak hozzá…

  • Gianniz

    Ez az igaz fejlődés, Polo 2003 1.9PD 130LE, Polo 2009 1.6 TDI 105 LE, Polo 2014 1.4 TDI 90 LE 3 henger, mint “csúcsdízel”…

    Ráadásul már 2003-ban is volt 1.4 (PD) TDI 3 hengerrel, de az egy sokkal élvezetesebb szerkezet volt, rövidváltóval, robbanékony dinamikus PD viselkedéssel. A mostani CR TDI egy agyhalott, hosszúváltós EU fogyasztási kamuciklusra kihegyezett valami lesz sajnos.

  • Gianniz

    Másrészt ez a Polo igencsak drága lett, szinte alsóközépkat árban mérik. Felmerül a kérdés, hogy az ugyanennyibe kerülő XL-es Fabia – Rapid Spaceback jobban megéri e?

    A német Autobild szerint igen, a Rapid sokkal nagyobb, kényelmesebb, és olcsóbb is, legalábbis kint:

    http://www.autobild.de/artikel/skoda-rapid-vw-polo-test-5092313.html

  • Kempelen10.

    A Polo mindig is drága volt. Mindig is a Golf kategóriát feszegette az éraival is. Semmi meglepő nincs benne. Jó kis autó, hajlandóak érte sok pénzt adni a népek. Minek adnák olcsóbban?
    Akinek drága, az vegyen Rapidot. Vagy mást.

  • oszkopeter

    “A változás komoly, 21 százalékos fogyasztáscsökkenést ígérnek az új fejlesztésű motorok…”

    Ezt minden egyes modellfrissítéskor és új motornál elsütötték az elmúlt 20-30 évben. Csodálkozom hogy egyáltalán kell még tankolni ezeket az autókat… :)

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.