Opelek, csak magyar motorral

Opel GTC 200 lóerővel

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.04.26. 07.00

A tapintható tavaszi értékesítési lendület láttán az Opel összehozott egy rendezvényt, rengeteg kipróbálható tesztautóval.

Jó néhány év mélyrepülés után talán feltámadóban a hazai autópiac. Legalábbis az Opelnél így látják. A tavaszi, első negyedéves értékesítési lendület láttán az Opel összehozott egy rendezvényt, rengeteg kipróbálható tesztautóval.

A teljes arzenál

A márka ezúttal a hazai motorokkal felszerelt modellekre fektette a hangsúlyt, ezeket lehetett vezetni, különféle típusokban. A legjobban várt párosítás a GTC és a 200 lóerős 1,6-os turbómotor volt, hiszen ezzel a motorral eddig csak a kabrió Cascada-ba, illetve a nem kifejezetten száguldozásra termett családi buszlimuzinba, a Zafira Tourer-ba volt rendelhető, a GTC-be nem. De ez a méltatlan helyzet már a múlté.

Megindult volna az autópiac?

A tavalyi első negyedéves adatokhoz képes idén már érezhetően növekedett a hazai eladott autók száma, a piac 25 százalékkal bővült. Az Opel által mutatott statisztikák szerint az első negyedévben 15 500 darab autó talált gazdára – ebből 1890 darabot az Opel jegyez. Azért ha ezt összehasonlítjuk a válság előtti 15-17 ezerrel, ami csak a márciusi hónap eredménye volt, már nem is annyira fényes az eredmény, bár kétségkívül biztató jelek ezek, pláne az Opel számára, amely a piaci növekedés dupláját képes felmutatni, ami az összpiacon a második helyre elegendő.

De nemcsak az Excelek rubrikái kezdtek dagadni a számoktól, hanem a valódi érdeklődők, vevők is feltűntek a kereskedésekben. Külön jó hír, hogy a céges flottavásárlások, és a magánvásárlók száma nagyjából egyforma ütemben növekszik. 

Az új, modern 1,6-os Ecotec motor a korábbi 180 lovas változatnál kifinomultabb, erősebb, 30 százalékkal nagyobb csúcsnyomatékkal rendelkezik és gazdaságosabb az üzemeltetése is. Ez az Astra GTC-ben 5 százalékos csúcsebesség növekedést, (220 helyett 230 km/óra) szintén 5 százalékos javulást a gyorsulásban (8,3 helyett 7,9 másodperc) illetve 9-9 százalékos fogyasztás és CO2 kibocsátás csökkenést jelent.

Látják? Ez már 200 lóerős.

Az 1,6 literes benzinmotort 170 lóerős teljesítménnyel, Astrában automatikus váltóval párosítva, illetve 200 lóerős kivitelben az Astra GTC-ben próbáltuk. Egyelőre az érezhető fogyasztáscsökkenésről nem tudunk beszámolni, a teljesen friss autóban legfeljebb a fedélzeti számítógép adataira támaszkodhattunk. De ami késik nem múlik, hiszen hamarosan érkezik belőle az igazi tesztautó is. 
Szintén szentgotthárdi a 136 lóerős 1,6 literes CDTI dízel is, amely 320 Nm csúcsnyomatékra és papíron 4,1 literes átlagfogyasztásra képes. Próbálni még nem próbálhattuk, de hamarosan érkezik az új, 110 lóerős 1,6-os CDTI, amely Astrában 3,7 literes átlagfogyasztással illetve 97 grammos CO2 emisszióval kecsegtet. Érdemes rá várni, hiszen már néhány deci üzemanyag megtakarítása is tekintélyes összeget jelenthet.

Pofás darab a GTC és már erős is

Az, hogy a fogyasztáscsökkenés mekkora jelentőséggel bír, talán az szemlélteti a legjobban, hogy 450 ezer kilométeres futásteljesítményt és mostani üzemanyagárakat figyelembe véve az autó élettartama alatt 15-18 millió forintot is költhetünk üzemanyagra. Igen, az autó árának többszörösét. Emellett még a szerviz költségeken lehet valamit faragni, de vannak kiszámíthatatlanul változó, az autógyáraktól független összetevői is a fenntartási költségeknek, mint például az adók, járulékok.
A szentgotthárdi Opel motorgyárban már korábban jártunk, a látogatásról itt olvasható beszámoló. Sok-sok képpel, érdekességgel.

Új, szép a navigáció, csak a néni nem beszél benne magyarul. Próbál ugyan, de nem megy neki.

Kommentek

  • Guevara

    Az a kabrió nagyon csini.

  • menőmanó

    Nem igazán értem, hogy a “sima” Astrába miért nem kérhető még mindig az az 1,6-os 200 lovas motor?
    Egyébként ahogy olvastam eléggé túl van bonyolítva, így azért félnék tőle egy kicsit, de állítólag az Opel sosem kop el. :)

  • v_Petya25

    Kíváncsi lennék, hogy az Opel miért nem készít automata+startstop kombinációt?

  • Guevara

    menőmanó: Gondolom azzal is a GTC felé terelik a vevőt. Egyébként kinek nem elég 170 LE egy alsó-közép kategóriás autóba?

  • menőmanó

    Guevara

    Nem igazán szeretnék visszalépni menetteljesítményekben a jelenlegi autómhoz képest, ha nem muszáj.
    Ehhez mondjuk nem biztos, hogy elég lenne a 200 lóerő, valószínűleg a tömegét is csökkenteni kéne.

  • Kanyaró Malvin

    Az automatikus alapjárati motorleállításhoz meg kellene oldani az automata váltó olajellátását álló motornál, mondjuk a belső égésű motortól független plusz olajszivattyúval. Gondolom az Opel kiszámolta, hogy ez nem éri meg, mert ritka kombó és amennyivel lejjebb vinné a flottaemissziós átlagukat, ahhoz képest macerás fejlesztés és az autó árába is nehéz beépíteni.

  • Guillotinee

    Malvin!

    Ha a motor áll a váltó is áll nem?
    Miért kéne közben kenni?

  • Guillotinee

    És miért lenne ez ritka kombó?
    Minden prémiumban automatával van startstop.

  • Guillotinee

    Szerintem inkább azt költséges kifejleszteni,hogy a rendszer tudja kezelni,hogy mikor kell leállítani egy automatát és mikor nem.
    Mivel a kézi váltóhoz képest itt akkor is le kell állítani ha a váltó sebességben van.
    Tehát honnan fogja tudni,hogy csak lassan finoman akarnak vele beállni a kapun,vagy parkolni (amikor jó lenne ha nem állítaná le lépten nyomon a motort) vagy ténylegesen áll az autó akár egy zebrán áthaladó gyalogos erejéig.
    Az hogy a Volvó egyszer az olajnyomásra fogta hogy nem tudta időben megcsinálni az automata+startstop kombót az elég hihetetlen mai szemmel nézve,főleg hogy a BMW-kben már 2006 körül volt ilyen rendszer.

  • jako

    Az Opel motorjaival, váltókkal, eddig sem volt különösebb gond, inkább a futóművet korszerűsítenék, mert azt nem tud csinálni az Opel.
    Hiába a nagy lóerő, ha azt nem tudja átadni az úttestnek, csak pörög a kerék, ha odalép az ember, ráadásul túlkormányozottak a kocsik.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.