Jó néhány év mélyrepülés után talán feltámadóban a hazai autópiac. Legalábbis az Opelnél így látják. A tavaszi, első negyedéves értékesítési lendület láttán az Opel összehozott egy rendezvényt, rengeteg kipróbálható tesztautóval.

A teljes arzenál

A márka ezúttal a hazai motorokkal felszerelt modellekre fektette a hangsúlyt, ezeket lehetett vezetni, különféle típusokban. A legjobban várt párosítás a GTC és a 200 lóerős 1,6-os turbómotor volt, hiszen ezzel a motorral eddig csak a kabrió Cascada-ba, illetve a nem kifejezetten száguldozásra termett családi buszlimuzinba, a Zafira Tourer-ba volt rendelhető, a GTC-be nem. De ez a méltatlan helyzet már a múlté.

Megindult volna az autópiac?

A tavalyi első negyedéves adatokhoz képes idén már érezhetően növekedett a hazai eladott autók száma, a piac 25 százalékkal bővült. Az Opel által mutatott statisztikák szerint az első negyedévben 15 500 darab autó talált gazdára – ebből 1890 darabot az Opel jegyez. Azért ha ezt összehasonlítjuk a válság előtti 15-17 ezerrel, ami csak a márciusi hónap eredménye volt, már nem is annyira fényes az eredmény, bár kétségkívül biztató jelek ezek, pláne az Opel számára, amely a piaci növekedés dupláját képes felmutatni, ami az összpiacon a második helyre elegendő.

De nemcsak az Excelek rubrikái kezdtek dagadni a számoktól, hanem a valódi érdeklődők, vevők is feltűntek a kereskedésekben. Külön jó hír, hogy a céges flottavásárlások, és a magánvásárlók száma nagyjából egyforma ütemben növekszik. 

Az új, modern 1,6-os Ecotec motor a korábbi 180 lovas változatnál kifinomultabb, erősebb, 30 százalékkal nagyobb csúcsnyomatékkal rendelkezik és gazdaságosabb az üzemeltetése is. Ez az Astra GTC-ben 5 százalékos csúcsebesség növekedést, (220 helyett 230 km/óra) szintén 5 százalékos javulást a gyorsulásban (8,3 helyett 7,9 másodperc) illetve 9-9 százalékos fogyasztás és CO2 kibocsátás csökkenést jelent.

Látják? Ez már 200 lóerős.

Az 1,6 literes benzinmotort 170 lóerős teljesítménnyel, Astrában automatikus váltóval párosítva, illetve 200 lóerős kivitelben az Astra GTC-ben próbáltuk. Egyelőre az érezhető fogyasztáscsökkenésről nem tudunk beszámolni, a teljesen friss autóban legfeljebb a fedélzeti számítógép adataira támaszkodhattunk. De ami késik nem múlik, hiszen hamarosan érkezik belőle az igazi tesztautó is. 
Szintén szentgotthárdi a 136 lóerős 1,6 literes CDTI dízel is, amely 320 Nm csúcsnyomatékra és papíron 4,1 literes átlagfogyasztásra képes. Próbálni még nem próbálhattuk, de hamarosan érkezik az új, 110 lóerős 1,6-os CDTI, amely Astrában 3,7 literes átlagfogyasztással illetve 97 grammos CO2 emisszióval kecsegtet. Érdemes rá várni, hiszen már néhány deci üzemanyag megtakarítása is tekintélyes összeget jelenthet.

Pofás darab a GTC és már erős is

Az, hogy a fogyasztáscsökkenés mekkora jelentőséggel bír, talán az szemlélteti a legjobban, hogy 450 ezer kilométeres futásteljesítményt és mostani üzemanyagárakat figyelembe véve az autó élettartama alatt 15-18 millió forintot is költhetünk üzemanyagra. Igen, az autó árának többszörösét. Emellett még a szerviz költségeken lehet valamit faragni, de vannak kiszámíthatatlanul változó, az autógyáraktól független összetevői is a fenntartási költségeknek, mint például az adók, járulékok.
A szentgotthárdi Opel motorgyárban már korábban jártunk, a látogatásról itt olvasható beszámoló. Sok-sok képpel, érdekességgel.

Új, szép a navigáció, csak a néni nem beszél benne magyarul. Próbál ugyan, de nem megy neki.