Opelek, csak magyar motorral

Opel GTC 200 lóerővel

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.04.26. 07.00

A tapintható tavaszi értékesítési lendület láttán az Opel összehozott egy rendezvényt, rengeteg kipróbálható tesztautóval.

Jó néhány év mélyrepülés után talán feltámadóban a hazai autópiac. Legalábbis az Opelnél így látják. A tavaszi, első negyedéves értékesítési lendület láttán az Opel összehozott egy rendezvényt, rengeteg kipróbálható tesztautóval.

A teljes arzenál

A márka ezúttal a hazai motorokkal felszerelt modellekre fektette a hangsúlyt, ezeket lehetett vezetni, különféle típusokban. A legjobban várt párosítás a GTC és a 200 lóerős 1,6-os turbómotor volt, hiszen ezzel a motorral eddig csak a kabrió Cascada-ba, illetve a nem kifejezetten száguldozásra termett családi buszlimuzinba, a Zafira Tourer-ba volt rendelhető, a GTC-be nem. De ez a méltatlan helyzet már a múlté.

Megindult volna az autópiac?

A tavalyi első negyedéves adatokhoz képes idén már érezhetően növekedett a hazai eladott autók száma, a piac 25 százalékkal bővült. Az Opel által mutatott statisztikák szerint az első negyedévben 15 500 darab autó talált gazdára – ebből 1890 darabot az Opel jegyez. Azért ha ezt összehasonlítjuk a válság előtti 15-17 ezerrel, ami csak a márciusi hónap eredménye volt, már nem is annyira fényes az eredmény, bár kétségkívül biztató jelek ezek, pláne az Opel számára, amely a piaci növekedés dupláját képes felmutatni, ami az összpiacon a második helyre elegendő.

De nemcsak az Excelek rubrikái kezdtek dagadni a számoktól, hanem a valódi érdeklődők, vevők is feltűntek a kereskedésekben. Külön jó hír, hogy a céges flottavásárlások, és a magánvásárlók száma nagyjából egyforma ütemben növekszik. 

Az új, modern 1,6-os Ecotec motor a korábbi 180 lovas változatnál kifinomultabb, erősebb, 30 százalékkal nagyobb csúcsnyomatékkal rendelkezik és gazdaságosabb az üzemeltetése is. Ez az Astra GTC-ben 5 százalékos csúcsebesség növekedést, (220 helyett 230 km/óra) szintén 5 százalékos javulást a gyorsulásban (8,3 helyett 7,9 másodperc) illetve 9-9 százalékos fogyasztás és CO2 kibocsátás csökkenést jelent.

Látják? Ez már 200 lóerős.

Az 1,6 literes benzinmotort 170 lóerős teljesítménnyel, Astrában automatikus váltóval párosítva, illetve 200 lóerős kivitelben az Astra GTC-ben próbáltuk. Egyelőre az érezhető fogyasztáscsökkenésről nem tudunk beszámolni, a teljesen friss autóban legfeljebb a fedélzeti számítógép adataira támaszkodhattunk. De ami késik nem múlik, hiszen hamarosan érkezik belőle az igazi tesztautó is. 
Szintén szentgotthárdi a 136 lóerős 1,6 literes CDTI dízel is, amely 320 Nm csúcsnyomatékra és papíron 4,1 literes átlagfogyasztásra képes. Próbálni még nem próbálhattuk, de hamarosan érkezik az új, 110 lóerős 1,6-os CDTI, amely Astrában 3,7 literes átlagfogyasztással illetve 97 grammos CO2 emisszióval kecsegtet. Érdemes rá várni, hiszen már néhány deci üzemanyag megtakarítása is tekintélyes összeget jelenthet.

Pofás darab a GTC és már erős is

Az, hogy a fogyasztáscsökkenés mekkora jelentőséggel bír, talán az szemlélteti a legjobban, hogy 450 ezer kilométeres futásteljesítményt és mostani üzemanyagárakat figyelembe véve az autó élettartama alatt 15-18 millió forintot is költhetünk üzemanyagra. Igen, az autó árának többszörösét. Emellett még a szerviz költségeken lehet valamit faragni, de vannak kiszámíthatatlanul változó, az autógyáraktól független összetevői is a fenntartási költségeknek, mint például az adók, járulékok.
A szentgotthárdi Opel motorgyárban már korábban jártunk, a látogatásról itt olvasható beszámoló. Sok-sok képpel, érdekességgel.

Új, szép a navigáció, csak a néni nem beszél benne magyarul. Próbál ugyan, de nem megy neki.

Kommentek

  • Guevara

    Az a kabrió nagyon csini.

  • menőmanó

    Nem igazán értem, hogy a “sima” Astrába miért nem kérhető még mindig az az 1,6-os 200 lovas motor?
    Egyébként ahogy olvastam eléggé túl van bonyolítva, így azért félnék tőle egy kicsit, de állítólag az Opel sosem kop el. :)

  • v_Petya25

    Kíváncsi lennék, hogy az Opel miért nem készít automata+startstop kombinációt?

  • Guevara

    menőmanó: Gondolom azzal is a GTC felé terelik a vevőt. Egyébként kinek nem elég 170 LE egy alsó-közép kategóriás autóba?

  • menőmanó

    Guevara

    Nem igazán szeretnék visszalépni menetteljesítményekben a jelenlegi autómhoz képest, ha nem muszáj.
    Ehhez mondjuk nem biztos, hogy elég lenne a 200 lóerő, valószínűleg a tömegét is csökkenteni kéne.

  • Kanyaró Malvin

    Az automatikus alapjárati motorleállításhoz meg kellene oldani az automata váltó olajellátását álló motornál, mondjuk a belső égésű motortól független plusz olajszivattyúval. Gondolom az Opel kiszámolta, hogy ez nem éri meg, mert ritka kombó és amennyivel lejjebb vinné a flottaemissziós átlagukat, ahhoz képest macerás fejlesztés és az autó árába is nehéz beépíteni.

  • Guillotinee

    Malvin!

    Ha a motor áll a váltó is áll nem?
    Miért kéne közben kenni?

  • Guillotinee

    És miért lenne ez ritka kombó?
    Minden prémiumban automatával van startstop.

  • Guillotinee

    Szerintem inkább azt költséges kifejleszteni,hogy a rendszer tudja kezelni,hogy mikor kell leállítani egy automatát és mikor nem.
    Mivel a kézi váltóhoz képest itt akkor is le kell állítani ha a váltó sebességben van.
    Tehát honnan fogja tudni,hogy csak lassan finoman akarnak vele beállni a kapun,vagy parkolni (amikor jó lenne ha nem állítaná le lépten nyomon a motort) vagy ténylegesen áll az autó akár egy zebrán áthaladó gyalogos erejéig.
    Az hogy a Volvó egyszer az olajnyomásra fogta hogy nem tudta időben megcsinálni az automata+startstop kombót az elég hihetetlen mai szemmel nézve,főleg hogy a BMW-kben már 2006 körül volt ilyen rendszer.

  • jako

    Az Opel motorjaival, váltókkal, eddig sem volt különösebb gond, inkább a futóművet korszerűsítenék, mert azt nem tud csinálni az Opel.
    Hiába a nagy lóerő, ha azt nem tudja átadni az úttestnek, csak pörög a kerék, ha odalép az ember, ráadásul túlkormányozottak a kocsik.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.