Röviden: Dacia Logan MCV 1,5 dCi 90 LE Arctic
Mi ez?Tágas belsejű, hatalmas csomagtartós családi kombi
Mit tud?Olcsó és rettentő keveset fogyaszt
Mibe kerül?3 250 000 a gyengébb 75 LE-s, 3 350 000 az erősebb, 90 lóerős dízel
Kinek jó? Racionálisan gondolkodó autósoknak, akik utálnak tankolni

A puttony a lényeg. 573 literes.

Külső

“Nagy kufferbe jó pakolni” – tartja a bölcs népi mondás. Azonban az ismeretlen szerző rögvest felvázolja a dolog árnyoldalát is, miszerint utazni vele – mármint a nagy seggel – már kínos. A Dacia Logan kombi változatával ez nem biztos, hogy így van. Elölről kifejezetten vállalható az autó, modern, pofás fényszórókkal, ködlámpával, büszke Dacia emblémával. Korrekt. 
Oldalról már nem teljesen harmonikus a forma, a hatalmas puttony valahogy nem passzol igazán a testhez. Hátulról pedig jóval kevésbé karakteres, mint amilyen a korábbi kombi Logan volt, a maga menő, kétfelé nyíló csomagtartó ajtajaival. De utazni nem is ettől jó vele. Akit ez foglalkoztat leginkább és roppant türelmetlen, az ugorjon a költségek kezdetű részhez.

Elölről egész pofás darab

Adatlap

Dacia Logan MCV 1,5 dCi

Röhejesen fogyaszt a dízel Dacia 1
Motor1461 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény90 LE
Nyomaték220 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)12,2 sec
Végsebesség173 km/h
Fogyasztás (vegyes)3,9 l / 100 km

Belső

Ez az autóbelső nem az, amiben fejedelmi kényelem, vagy ezernyi szolgáltatás várja az utasokat. Az első ülések ülőlapja lehetne hosszabb, bár a kényelem tekintetében megoszlott a szerkesztőség. Volt, akinek szinte elviselhetetlen volt az ülés, nekem különösebb bajom nem volt vele. Puha, de túlélhető, emlékeim szerint a Duster üléshelyzete sokkal bénább volt. 
Az utasokat fekete műanyagtenger veszi körbe, puha ajtóborítást, finom megoldásokat nem igazán találni ebben az utastérben. Mindössze az ülések díszvarrásai, illetve a műszerek, légbeömlők króm kerete oldja az egyhangúságot. A rekeszek, tárolóhelyek is mind egyszerűek, könnyen tisztíthatóak. Semmi csicsa. Nincs is ezzel baj.

Semmi extra, de látványra korrekt a Dacia belseje

Hely bőven van a kombi Daciában, fejek, végtagok mind elférnek. Csomagtartója szintén hatalmas – papír szerint 573 literes. Az utastérhez hasonlóan itt sincsenek nagy varázslatok, színes-szagos kis rekeszek, csudaroló, miazmás. Egyszerűen csak nagy. Az alap rögzítőfülek megvannak, és a mélyben még pótkerék is található, mellette tekintélyes méretű további bónusz rakodóhellyel. 
Ergonómiailag azonban még volna mit csiszolni a modell belsején, bár kínoz az az érzés, hogy direkt hagytak benne bosszantó hülyeségeket, hogy aki megveszi a Logan MCV-t, egy kicsit azért mégis érezze magát rosszabbul, mintha egy Renault-t vett volna. Jóval többért, persze. Ilyen, már ezerszer megírt butaság a baloldali bajuszkapcsoló végére biggyesztett duda, vagy a középre szerelt első ablakemelő kapcsolók. Utóbbiaknak az elhelyezés mellett a kivitel is gyenge pontja, a szerencsétlen forma – nem talál rajta biztos fogást az ujj – nehéz rendeltetésszerűen használni. Természetesen nem automaták, végig nyomni kell őket.

Csillogó króm keretet kaptak a műszerek

A bovdenes fényszórómagasság-állító kissé idejétmúlt ugyan, de simán belefér ez is. Én sem adnék ki érte felesleges tízezreket, ha évente legfeljebb háromszor akad olyan helyzet, hogy a megrakott autóban állítani kellene a fényszórókon. Emellett a komfortindex is ismeretlen benne – amikor hármat villant pöccintésre – illetve a csomagtartó kényelmetlen, masszív gombnyomogatós megoldása se túl szerencsés. De ezeket hajlamos az ember megbocsátani, ha akár 2,2 millióért is hazavihet egy Logan MCV-t. (Ez 282 ezer forintos négyzetméterár…)

Milyen vezetni?

Semmilyen. A plasztik kormánykerék markolászása felejthető, a kormány, fék is teszi a dolgát, a hosszú fokozatokkal megáldott váltó is pontos. De semmi varázslat. Működik, és kész. A középkonzolon lévő navigációs berendezés az egyetlen extra benne. Igaz, kissé tájidegen ebben a környezetben, de a hétcolos, 75 ezer forintos felárárt rendelhető navi-hifi elég jó ajánlatnak tűnik. 

Mintha kevésbé lennének sorjásak a gombok, mint korábban

Pláne, hogy BT-os telefonkihangosító és kormány mögé rejtett vezérlőegység is jár hozzá. Az erősebb dízelmotor 75 helyett 90 lóerős – ez a plusz 15 lóerő 100 ezer forint felárat jelent – pont elég az akár rendesen megrakott autó mozgatásához is. Dízel létére csendes, mindössze a hosszú fokozatok miatti finomabb kuplungkezelésre kell ráállni, és kényelmesen, békésen lehet vele autózni. Egy tankkal a végtelenségig.

Városban

4,5 méteres hossza ellenére a Logan MCV még városban is könnyedén használható. A kasztni jól átlátható, sehol sem nehezítik a kilátást lőrésszerű ablakok, vastag oszlopok. Azért a tekintélyes méretű puttony miatt egy tolatóradar jól jönne bele, de persze enélkül is használható a kocsi. Magas építése miatt a hitványabb utakkal is jól elboldogul, sőt, kifejezetten imponáló módon, magabiztosan gyűri maga alá a gödröket.

Valószínűtlenül keveset eszik a dízelmotor

Költségek

Általában egy teszthét alatt nem nagyon foglalkozom a fogyasztással, a legtöbb esetben csak a leadás napján kell megtankolni az autót, nem futok ki az egy tank üzemanyagból. Persze vannak kivételek. De a Daciaban volt olyan pillanat, amikor nem tudtam levenni a szemem az átlagfogyasztást mutató kijelzőről. Akkor, amikor 3,9 litert mutatott. 3,9-et! Később ezt azért a városban sikerült lerontani 4,2-re. És ebben autópálya, város, főutas menet egyaránt benne volt. 

Még pótkeréknek is jutott hely a padló alatt


Dacia Logan MCV és dízelmotoros konkurensei:
Dacia Logan MCV 1,5 dCi (90 LE)3 350 000 Ft
Škoda Fabia Kombi 1,6 CR TDi Ambition (90 LE)4 502 060 Ft
SEAT Ibiza ST 1,6 CR TDi Reference (90 LE)5 095 150 Ft
Renault Clio Grandtour 1,5 dCi (90 LE)4 510 000 Ft
De a Logan MCV-nek van egy nagy hibája. Durván 300 kilométert simán el lehet vele úgy autózni, hogy az üzemanyagszintet jelző szegmensekből álló skálán semmiféle változás nem történik. 
A Dacia Logan kombi változata megfizethető áron kínál óriási, vállalható külsejű autót. Egyedül a szerény presztízsértékkel kell megbarátkoznia a tulajnak, de a vételárat, illetve a röhejesen keveset fogyasztó dízelmotort nézve nekem nem kellene pszichológia szakrendelésre járnom, ha vennék egy Logan MCV-t.
Mellette – Ellene
  • Hatalmas csomagtartó
  • Takarékos dízelmotor
  • Vállalható külső
  • Bírja a hitvány utakat
  • Pár ergonómiai baki a belsőben
  • Vezetni nem nagy élmény
  • Lehangoló műanyagok a belsőben