Röhejesen fogyaszt a dízel Dacia

Teszt: Dacia Logan MCV 1,5 dCi

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.04.22. 17.00

Nagy testű, vállalható formájú családi modell a Logan MCV, amely dízelmotorral tényleg csak 4 litert eszik

Röviden: Dacia Logan MCV 1,5 dCi 90 LE Arctic
Mi ez? Tágas belsejű, hatalmas csomagtartós családi kombi
Mit tud? Olcsó és rettentő keveset fogyaszt
Mibe kerül? 3 250 000 a gyengébb 75 LE-s, 3 350 000 az erősebb, 90 lóerős dízel
Kinek jó?  Racionálisan gondolkodó autósoknak, akik utálnak tankolni

A puttony a lényeg. 573 literes.

Külső

“Nagy kufferbe jó pakolni” – tartja a bölcs népi mondás. Azonban az ismeretlen szerző rögvest felvázolja a dolog árnyoldalát is, miszerint utazni vele – mármint a nagy seggel – már kínos. A Dacia Logan kombi változatával ez nem biztos, hogy így van. Elölről kifejezetten vállalható az autó, modern, pofás fényszórókkal, ködlámpával, büszke Dacia emblémával. Korrekt. 
Oldalról már nem teljesen harmonikus a forma, a hatalmas puttony valahogy nem passzol igazán a testhez. Hátulról pedig jóval kevésbé karakteres, mint amilyen a korábbi kombi Logan volt, a maga menő, kétfelé nyíló csomagtartó ajtajaival. De utazni nem is ettől jó vele. Akit ez foglalkoztat leginkább és roppant türelmetlen, az ugorjon a költségek kezdetű részhez.

Elölről egész pofás darab

Adatlap

Dacia Logan MCV 1,5 dCi

Röhejesen fogyaszt a dízel Dacia 1
Motor 1461 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 90 LE
Nyomaték 220 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 12,2 sec
Végsebesség 173 km/h
Fogyasztás (vegyes) 3,9 l / 100 km

Belső

Ez az autóbelső nem az, amiben fejedelmi kényelem, vagy ezernyi szolgáltatás várja az utasokat. Az első ülések ülőlapja lehetne hosszabb, bár a kényelem tekintetében megoszlott a szerkesztőség. Volt, akinek szinte elviselhetetlen volt az ülés, nekem különösebb bajom nem volt vele. Puha, de túlélhető, emlékeim szerint a Duster üléshelyzete sokkal bénább volt. 
Az utasokat fekete műanyagtenger veszi körbe, puha ajtóborítást, finom megoldásokat nem igazán találni ebben az utastérben. Mindössze az ülések díszvarrásai, illetve a műszerek, légbeömlők króm kerete oldja az egyhangúságot. A rekeszek, tárolóhelyek is mind egyszerűek, könnyen tisztíthatóak. Semmi csicsa. Nincs is ezzel baj.

Semmi extra, de látványra korrekt a Dacia belseje

Hely bőven van a kombi Daciában, fejek, végtagok mind elférnek. Csomagtartója szintén hatalmas – papír szerint 573 literes. Az utastérhez hasonlóan itt sincsenek nagy varázslatok, színes-szagos kis rekeszek, csudaroló, miazmás. Egyszerűen csak nagy. Az alap rögzítőfülek megvannak, és a mélyben még pótkerék is található, mellette tekintélyes méretű további bónusz rakodóhellyel. 
Ergonómiailag azonban még volna mit csiszolni a modell belsején, bár kínoz az az érzés, hogy direkt hagytak benne bosszantó hülyeségeket, hogy aki megveszi a Logan MCV-t, egy kicsit azért mégis érezze magát rosszabbul, mintha egy Renault-t vett volna. Jóval többért, persze. Ilyen, már ezerszer megírt butaság a baloldali bajuszkapcsoló végére biggyesztett duda, vagy a középre szerelt első ablakemelő kapcsolók. Utóbbiaknak az elhelyezés mellett a kivitel is gyenge pontja, a szerencsétlen forma – nem talál rajta biztos fogást az ujj – nehéz rendeltetésszerűen használni. Természetesen nem automaták, végig nyomni kell őket.

Csillogó króm keretet kaptak a műszerek

A bovdenes fényszórómagasság-állító kissé idejétmúlt ugyan, de simán belefér ez is. Én sem adnék ki érte felesleges tízezreket, ha évente legfeljebb háromszor akad olyan helyzet, hogy a megrakott autóban állítani kellene a fényszórókon. Emellett a komfortindex is ismeretlen benne – amikor hármat villant pöccintésre – illetve a csomagtartó kényelmetlen, masszív gombnyomogatós megoldása se túl szerencsés. De ezeket hajlamos az ember megbocsátani, ha akár 2,2 millióért is hazavihet egy Logan MCV-t. (Ez 282 ezer forintos négyzetméterár…)

Milyen vezetni?

Semmilyen. A plasztik kormánykerék markolászása felejthető, a kormány, fék is teszi a dolgát, a hosszú fokozatokkal megáldott váltó is pontos. De semmi varázslat. Működik, és kész. A középkonzolon lévő navigációs berendezés az egyetlen extra benne. Igaz, kissé tájidegen ebben a környezetben, de a hétcolos, 75 ezer forintos felárárt rendelhető navi-hifi elég jó ajánlatnak tűnik. 

Mintha kevésbé lennének sorjásak a gombok, mint korábban

Pláne, hogy BT-os telefonkihangosító és kormány mögé rejtett vezérlőegység is jár hozzá. Az erősebb dízelmotor 75 helyett 90 lóerős – ez a plusz 15 lóerő 100 ezer forint felárat jelent – pont elég az akár rendesen megrakott autó mozgatásához is. Dízel létére csendes, mindössze a hosszú fokozatok miatti finomabb kuplungkezelésre kell ráállni, és kényelmesen, békésen lehet vele autózni. Egy tankkal a végtelenségig.

Városban

4,5 méteres hossza ellenére a Logan MCV még városban is könnyedén használható. A kasztni jól átlátható, sehol sem nehezítik a kilátást lőrésszerű ablakok, vastag oszlopok. Azért a tekintélyes méretű puttony miatt egy tolatóradar jól jönne bele, de persze enélkül is használható a kocsi. Magas építése miatt a hitványabb utakkal is jól elboldogul, sőt, kifejezetten imponáló módon, magabiztosan gyűri maga alá a gödröket.

Valószínűtlenül keveset eszik a dízelmotor


Költségek

Általában egy teszthét alatt nem nagyon foglalkozom a fogyasztással, a legtöbb esetben csak a leadás napján kell megtankolni az autót, nem futok ki az egy tank üzemanyagból. Persze vannak kivételek. De a Daciaban volt olyan pillanat, amikor nem tudtam levenni a szemem az átlagfogyasztást mutató kijelzőről. Akkor, amikor 3,9 litert mutatott. 3,9-et! Később ezt azért a városban sikerült lerontani 4,2-re. És ebben autópálya, város, főutas menet egyaránt benne volt. 

Még pótkeréknek is jutott hely a padló alatt



Dacia Logan MCV és dízelmotoros konkurensei:
Dacia Logan MCV 1,5 dCi (90 LE) 3 350 000 Ft
Škoda Fabia Kombi 1,6 CR TDi Ambition (90 LE) 4 502 060 Ft
SEAT Ibiza ST 1,6 CR TDi Reference (90 LE) 5 095 150 Ft
Renault Clio Grandtour 1,5 dCi (90 LE) 4 510 000 Ft
De a Logan MCV-nek van egy nagy hibája. Durván 300 kilométert simán el lehet vele úgy autózni, hogy az üzemanyagszintet jelző szegmensekből álló skálán semmiféle változás nem történik. 
A Dacia Logan kombi változata megfizethető áron kínál óriási, vállalható külsejű autót. Egyedül a szerény presztízsértékkel kell megbarátkoznia a tulajnak, de a vételárat, illetve a röhejesen keveset fogyasztó dízelmotort nézve nekem nem kellene pszichológia szakrendelésre járnom, ha vennék egy Logan MCV-t.
Mellette – Ellene
  • Hatalmas csomagtartó
  • Takarékos dízelmotor
  • Vállalható külső
  • Bírja a hitvány utakat
  • Pár ergonómiai baki a belsőben
  • Vezetni nem nagy élmény
  • Lehangoló műanyagok a belsőben

Kommentek

  • almabarack

    egy 4-5 eves bmw kombi 2 liter diesel 143 lovas 100-110-nel 4 litert eszik, vegyesben 5.5 liter, arban kb 3 mio nemeteknel .. na most ki az a hulye, aki egy ilyen szekerrel akar jarni egy normalis auto helyett? :D .. de 1.5 mio korul mar szinten szep diesel vw sharanok vannak .. nem ertem a sok csokott agyu dacia vasarlot .. ez ujan sem lesz soha olyan, mint egy normalis auto 10 eves koraban..

  • v_johny

    almabarack:

    Ez egy új autó. Remélem ennyi magyarázatból/okfejtésből megérted a vásárlói réteget…

  • Guevara

    almabarack: Számodra még sok felfedeznivalót tartogat az élet.

  • pqowieurzt

    alma: a dácsiára adnak 3-5 év garanciát, ellentétben a lefingott “4-5 éves” kitudjahányszázezretfutott bömösökkel ellentétben. Fenntartási költségeik sem összemérhetőek. Vannak racionális emberek, akik ezeket a tényezőket is figyelmbe veszik, és leszarják a “presztízst”. Nem hívnám őket csököttagyúnak, annak ellenére, hogy én sose vennék egy ilyen logant.

  • mtbe

    almabarack!
    csakhogy azokat a használt szarokat drágább fenntartani, te almaeszű

    szerintem unjuk már páran, hogy minden Dacia tesztnél idejön valaki és leírja hogy ehelyett a vacak helyett használt BMWt/Skodát… veszek

  • mtbe

    pqowieurzt
    na, egyre gondoltunk!

  • Kovijani

    Most nezopont kerdese, hogy az orszagra nezve negativ, vagy a Daciara nezve erdem, de Magyarorszagon a legesszerubb valsztas. Az a 3,9 pedig sokmindenre gyogyir!

  • Kempelen10.

    Ez mindenhol nagyon racionális döntés. Nem véletlenül ennyire népszerű autó.

    Hülyeség használt, prémium meg minden egyéb autóhoz hasonlítani.

  • rebuszbacsi

    almabarack,neked valóban sokat kell még tanulnod.nézz be a hasznaltauto.hu-ra..vannak ott szép,új sharanok,két évesen,180,000 km-rel ötmillióért.szerinted a tizenöt éves,másfélmilliós tuti sharan mennyit futott?segítek:átlag félmillió kilómétert.ezekkel az autókkal nem a tescóba járnak tejet venni.én tavaly vettem szintén két éves ford galaxyt,140,000km-rel.szerinted extrém futásteljesítmény?ugye te sem hiszed el,hogy egy 2 L dízel másfél tonnával 4 litert eszik.volt már ilyen autód?házi feladatot is kapsz:el kell olvasni a http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2011/10/12/a_magyar_hasznaltauto-vasarlo_hulye/
    oldalt.keress rá a guglin,van 2. és 3. része is.jó tanulást!

  • papalaci

    Lett volna rä egy fogadäsom, hogy valami nagyon okos rögtön elöjön a lepusztult nemet fostalicskäk dicseretevel. Itt a helyiek mär messziröl tudjäk, hogy a közeledö autot egy keleti blokkbol idevetödött vezeti. Mert leharcolt semmire sem jo bmw-t, audit, vw-t csak azt ostblocker-ek vesznek. Azzal lehet otthon viritani, vagy vak nyugdijas ällatorvos mäsodik autojakent eladni a tizeneves, aligfutott-at keresö magyarnak. A sväjci azert nem tartja meg a 4-5 eves nemet autojät, mert horror a szervize. A szerviz alatt nem azt ertik, hogy joskapista vasärnap delutän berhel valamit az auton, hanem valodi ällag megovo karbantartäst. Ebböl kifolyolag itt is nepszerü a Dacia, pedig nagyon egyszerüen hozzä lehetne jutni akär a nemet autoipar remekeihez is. Es meg egy aprosäg. A 4-5 eves 140-200 000 km-t futott nemet diesel autokat mär aränylag rendszeresen kell környezetvedelmi meresre vinni. Ezzel szemben pl a francia (japän) bäzisu diesel autokat csak a müszaki vizsgära kell meretni.Nem a szärmazäsa miatt, hanem a praktikum okän. Meg kell nezni egy 200000-et futott nemet diesel-t,milyen füstfelhövel közlekedik, meg oda kell ällitani melle mondjuk egy Citroen-t.Persze erthetö, ha valaki ugy nött fel, hogy mindig vägyott egy bmw-re vagy egyeb ilyesmire.

  • Utazz

    3 fajta ember van.
    – Aki autóbolond és ez a hobbija.
    – Aki csak úgy gondolja, hogy az első csoportba tartozik.
    – Aki nem akar érteni hozzá, csak használni, mert praktikus.

    Nos az első típusnak, megvan a kialakult véleménye, hogy ő pontosan mit akar, és ha ő történetesen egy Vel Satis vagy C6 megszállott, nos akkor ezt fogja megvenni, mert ezt akarja, és nem lehet lebeszélni, a döntés pusztán érzelmi és koránt sem racionális. (Én személy szerint vegyítem az érzelmi döntéseket a racionálissal, aminek általában nincs jó vége.)

    A második csoport el tudja mondani, hogy neki van szerelőja/haverja/megfelelő embere mindenre ezért az ő VW/BMW/Audi/Mercedes-e gombokból fenntartható, meg hülye aki nem olyat vesz, elvégre neki is ez van és természetesen ami neki jó az mindenkinek jó kell, hogy legyen. EZ a csoport minden típus és márka esetében megvan, akiknek legalább 50 indokuk van, hogy az ő (vágyott) autójuk miért a legjobb.

    A harmadik csoport a Dacia célközönsége, mert sajnos nem igazán tud hatni az érzelmekre egy Dacia se, és nem hiszem, hogy rengeteg ember (gyerek) van akinek az az álma, hogy ő bizony egy Dacia-t fog venni (álomautónak ott van az S8/S 65 AMG/Ferrari/Lambo stb.). Ennek a csoportnak csak az számít, hogy az autó guruljon, beleférjen az aminek bele kell, a szerviz legyen olcsó, legyen megbízható és ha már itt tartunk fogyasszon keveset. Nekik szinte mindegy, hogy milyen a futómű, milyen a váltó, van-e króm keret vagy mennyire rossz a műanyag. Maximum annyi erre a reakció, hogy na igen ez az út nem az igazi.

  • W. A. Lacky

    Vannak országok, pl. Oroszország, ahol nem is forgalmazzák a típust Dacia emblémával, csak Renaulttal. Ez azért jelent vmit, nem?

  • ikaroly

    Nem tudom,mikor lesz végre vége ezeknek a kocsiknak a fikázása!Ha nem dácia embléma lenne rajtuk,fogadjunk senkinek semmi gondja nem lenne velük.Örüljünk neki,hogy van egy viszonylag megfizethető,használható autó is,amit a családos,munkás emberek is meg tudnak venni!A sok kis beképzelt nyálasszájú köcsög vegye csak a 10 éves bmw-t,aztán legyen vele boldog,de aki racionálisan gondolkodik,azt se kéne leszólni!!

  • AMG666

    Szánalmas hozzászólások vannak itt.
    Nincs Daciám, de egy új autó az új autó!
    Csak nálunk fontos a pózerkodás, a kivagyiság!
    Undorító, és szomorú!

  • Guevara

    WALacky: Nem arra akarsz következtetni ugye, hogy az orosz piac annyira sznob hogy ott nem szalonképes a Dacia név?!

  • ACC.600

    Ausztriában 80 Euró/óra a munkadíj a VW-nél. Az 24000 Ft-ot ér. Csak munkadíj. Remélem mindenki megérti, miért szórják ki a pár éves autókat.

    Grazba belvárosába lassacskán már az E46-ost sem engedik be a környezetvédelmi normák miatt.
    Most erre mit tud reagálni az ember? Hogy szerencsénk van, mert így könnyebben hozzájutunk az autókhoz.
    Másik nézetből meg balszerencse, mert mások által szívom a káros anyagot?
    ……

  • kolompar

    Ez egy kiváló melós autó napi párszáz kilóméterhez annak, aki valamilyen helyváltoztatással járó módon keresi a pénzét. Nincs rettegés, ott van a garancia, meg a minimális fogyasztás. A panelhuszároknak ez nem pálya, mert mit szólnának a szomszédok egy Dáciához? Ez a magyar valóság…

  • Motoros III

    Szerintem nem kellene egymást állandóan baszogatni, primitív módon lehúzni kocsikat. Akinek a Dacia tetszik, az vegye meg, ha van rá pénze. Akinek a 15 éves kintről behozott BMW, stb…. az álma az vegyen olyat, a végén úgy is a pénztárca dönt! A legjobb autó általában az új autó, titokban mindenkinek arra fáj a foga. Én pl. Suzuki párti vagyok, írhat bárki bármit, én már az ötödik Suzuki után is Suzuki SX4-et fogok venni, mert megbízható, nekem tetszik és erre van pénzem. Az igényeimet pedig kielégíti. Mindenkinek balesetmentes közlekedést kívánok!

  • pqowieurzt

    a “tökéletes” még mindig enyhe túlzás…

  • v_johny

    kolompar: Én panelben nőttem fel, jelenleg is ott élek, vennék ilyen Dacia-t ha futná rá. (Igaz, inkább majd egy 2 éves 20k km-t futottat másfél millióval olcsóbban, nekem az lenne racionális…)

    ikaroly: Sajnos a magyar átlag “családos,munkás emberek” nem tudnak ilyen autót sem venni (újan). Ez igaz más országokra, ahol valóban pörög a Dácia…

  • pqowieurzt

    johny, ilyen autót a racionálisan gondolkodók vesznek, akik nemigen fogják 2 év és 20 000 km után eladni csaknem féláron.

    hahun pl nincs 2011 vagy azutáni duster 3M-nél olcsóbban (leszámítva egy külföldit, aminek még a felszereltsége sem teljesen világos, de elég alapnak tűnik, ami újonnan is 3M alatt van)…

  • Gianniz

    Igen, vannak országok, ahol Renault (pl. Oroszország), meg vannak, ahol Nissan néven futnak a Daciák (egész Dél-Amerika). Valójában a legtöbb Dacia nem Dacia emblémával kel el. Az OKA pedig: A Dacia nevet rohadtul nem ismeri a kutya sem a világon, kivéve Európát.

    Bár pont itthon pl. szintén jobban jártak volna, ha nem Dacia néven fut, mert az embléma miatt nem veszik meg sokan.

  • Gólya

    Sajnos az egyik legfontosabb pont tárgylását pont kihagyta a tesztelő valamiért, miért maradt ki a “Biztonság” rész a tesztből?
    Illetve azt is hallottam hogy a fényezésre csak pár hónap garanciát ad a Dacia,ez pontosan mennyi?

  • Gólya

    Ezért is érdekel -főleg a biztonság- mert ezekre a választ a Dacia honlap is kerüli

  • pqowieurzt

    http://www.euroncap.com/results/dacia/sandero/517.aspx

    ha jól tudom az orra ugyanaz mint a logannak, loganból pedig még csak a régit törték össze ahogy elnézem…

  • Guevara

    Gianniz: Akár el is felejthették volna a Dacia nevet, kivéve a román piacot. Egyrészt az exszoci országokon kívül nem jutott ilyen néven autó (és nem mindegyikbe), tehát a név nem volt ismert. (rövid anekdota: 89-ben jártunk a családi Dacia 1310-zel az NSZK-ban, autópályán tönkrement az ékszíj, apám egy benzinkúton akart venni, kérdezték hogy milyen autóhoz kell. Mondja apám: Dácsia. Visszakérdeznek: Daihatsu?)
    Ahol meg volt, ott a híre volt borzalmas (tudta ezt egyáltalán a Renault?), tehát valymi kevés oka volt a Renaultnak megtartani a Dacia márkanevet, mégis megtartották, és ma Németországban is ezen a néven futnak.

  • Gianniz

    Így van ezt én is így gondolom, a Dacia névnek csak rossz emléke van, nyugodtan lehetett volna törölni, a román piacot kivéve. Ezzel picit így öngólt rúgtak, főleg a Kelet-Európai, igencsak sznob piacon.

    Nyugaton ez nem gond, mert ott a Dacia kvázi “új” budget márkaként indult.

    Gondolom a Skodából indultak ki, de annak teljesen más – 100 éves, tisztes iparos gyökerei voltak, sokkal stabilabb alap, mint a tákolmányautó Dacia múlt.

  • Guevara

    Skoda az volt a szoci időkben nyugaton, még Nagy-Britanniában is, jobb oldali kormánnyal persze.

  • oszkopeter

    Melós autónak csak ezt venném!

  • swattos

    Abszolút vállalható, jó kis autó ennyiért. A negatív hangvételű hozzászólóknak abból kellene kiindulniuk, hogy nem minden családnak van felesleges 4-5-6 milliója egy pár éves használt autóra, ez meg ennyiért még új is, meg nem is néz ki rosszul. Nem tévedek nagyot, ha azt eltételezem, hogy a legtöbbje még ezt sem tudná megvenni csak jó egy kicsit vagánykodni, hogy 2-3 millióért milyen fasza autót lehetne……. A hozzászólásomat úgy írtam le,miközben nem száradt le a kezem, hogy a garázsomban áll egy 200 lovas benzines BMW, meg egy 160 lovas benzines Passat.

  • ikaroly

    Nem akarok senkivel vitatkozni,de ezek már nem csak melós autók!Akinek van hozzá szeme az meglátja,hogy ezek már a suzukit verik simán kinézetben!De a régebbi loganok is jobban néztek ki,mint a suzuki,az kell mondanom,hogy ezek a fapadosak!Csak hát azt a hülye emblémát kicserélhetnék,de akit nagyon zavar az leszedheti!

  • szaboata

    Az Ádi,a Merdzsó vagy a Bömös.az való a magyar sznoboknak.És persze,a fócvágen,mint amazok ócsóbban,de az “igényt” tartva,jelezve,hogy neki ugyebár legalább két pár töke van.És három anyja.

    Aki közlekedik,annak jó az autó is,lett légyen az akár Dacia.

  • Jozscsi

    Én nem akarom a márkákat fikázni, de vezettem már BMW-t is, ami 4,6 literes átlagot mutatott a műszeren, de tankoláskor a fogyasztásom 5,1 volt. Csurig volt töltve, mikor indultam és csurig raktam mikor megálltam is. Én nem nagyon hiszek a műszerek által adott fogyasztásban, mert alapjáraton rengeteget csalnak. Némelyik pl nem is fogyaszt alapjáraton a műszer szerint.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.