Škoda Yeti – A mindennapok hőse

Teszt: Škoda Yeti Outdoor 2,0 TDI Elegance

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.04.21. 06.00

Mintha az eleve jó autót a Škoda csak alibiből dogozta volna át: a Yeti alig változott, de ezt könnyen fel tudtuk dolgozni.

Röviden – Škoda Yeti 4×4 2,0 TDI DSG

Mi ez?

Enyhe modellfrissítés utáni kompakt, 4×4-es SUV bivalyerős motorral és duplakuplungos automata váltóval.
Mit tud? Városban is jól használható, rövid, de nem szűk autó.
Mibe kerül? 5,1-től 9,7 millió forintig szórnak a listaárak. A tesztautóé 9 millió Ft
Kinek jó?  Családoknak vagy pároknak, akik egy kompakt kombinál izgalmasabb autóra vágynak

Keveset változott az átdolgozással, a modellfrissítés alig mélyrehatóbb, mint a Superb esetében


Formaterv

Fentről a Mazda CX-5, oldalról az S-Cross meg a koreai konkurencia, alulról pedig a Mokka, a Captur és társai szorongatják a Škoda Yetit. Ehhez képest a hatodik éve piacon lévő Yeti tavalyi modellfrissítése nem sokat adott hozzá az autóhoz. Szemből nézve az aranyos bumfordiság helyett mértéktartó, konzervatív ábrázatot öltött. Új lámpáival a Rapidok és az Octavia szigorához igazodik.

Belső tér

Csinosításból a kötelező ujjgyakorlatnál nem futotta többre, de az tény, hogy a belső téren nem nagyon volt mit fejleszteni. A Roomstertől örökölt, háromrészes hátsó üléspad variálhatósága továbbra is kiemelkedő.

Egyenként lehajthatók és ki is vehetők a hátsó ülések

A Varioflex-üléseket hosszirányban tologathatjuk, előrebuktathatjuk, kivehetjük attól függően, mi a feladat. Az először Opel Merivában és a Ford Focus C-Maxban látott trükköt is tudja, a két szélső ülés hátrébb és az ajtóktól beljebb rögzíthető a középső szék eltávolítása után. Így csak ketten férnek el, de ők szellősebben ülhetnek. Kár, hogy ezek a lehetőségek nem járnak alapáron az összes Škoda Yetibe.

Kellenek is a variálási lehetőségek, mert a 405 literes csomagtér az alsó határa annak, amivel egy család venni képes az akadályokat. A konkurensek csomagtere jórészt lényegesen tágasabb. A szögletes SUV térkihasználása azonban jó, mert tervezői mindössze 422,2 centiméteres hosszon gazdálkodhattak. Hátul nagyra nőtt utasok is normálisan ülnek, a sajnos rövid ülőlapú, magas üléspad nem kényszeríti őket megtört lábbal utazni. A lábtér közepes, fel-lehajtásakor az asztalka a térdnek ütközik.

Állítható a hátsó üléstámlák dőlésszöge és a pad hosszirányban tologatható

A kockaforma SUV a mindennapok hőseként rengeteg rakodóhelyet és praktikus megoldást tartogat utasainak, az ülés alatti fióktól a lehajtható hátsó asztalkákon át az utasülés ledönthető háttámlájáig. A minőségérzet megfelelő, az autó masszív összeszerelése bizalmat ébreszt a Škoda Yeti Outdoor iránt.

Milyen városban?

Bár a tesztautó az elvileg a terepjárósabb, Outdoor kivitel, Budapesten nagyon is elemében volt. 4,2 méteres hossza előny, amikor színházba vagy a Zeneakadémiára menet a környék utolsó parkolóhelyére vadászunk. A parkolóradar hasznos, de sokat számít a szögletes karosszéria áttekinthetősége is, amiért egyetlen Yetiben sem kell felárat fizetni. Tetszett az autó fordulékonysága is, a rugózási kényelem viszont csak közepes.

Szögletes fara jól áttekinthető, a kockaformával a térkihasználás is igen kedvező

Ehhez a motorhoz a hatfokozatú, olajos kuplungos DSG-váltó rendelhető, 762 000 forintért. A legalsó fokozatokban és elindulásnál apró rántásokkal zavarja meg az összképet, de flott kapcsolásaival és ügyes szoftverével többnyire eltalálja, milyen fokozatot szeretne használni a vezető. Ráadásul sosem felejti magát az alsó gangokban, ezért sokaknál a többletfogyasztás helyett megtakarítás is elérhető vele.

Mit tud hosszú úton?

350 Nm fajsúlyos érv a kétliteres dízelmotor mellett. A 170 lóerős verzióval a Škoda Yeti szépen ellő, a bőséges nyomatékra mindig számíthatunk. Robbanékony gyorsulásával ez a motorváltozat érezhetően többet tud a 140 lóerősnél, amely csak negyedmillió forinttal olcsóbb.

A Yeti és összkerekes konkurensei automatikus váltóval
Škoda Yeti Outdoor 2,0 TDI 4×4 DSG Elegance (170 LE) 9 036 430 Ft
Hyundai ix35 Premium 2,0 CRDi 4×4 aut. (184 LE) 9 249 000 Ft
Kia Sportage 2,0 CRDi 4×4 EX Premium aut. (184 LE) 9 859 000 Ft
Mazda CX-5 CD 4WD Revolution aut. (175 LE) 10 680 000 Ft
Opel Mokka 1,7 CTDI 4×4 Cosmo (130 LE) 7 200 000 Ft*
VW Tiguan Track&Style 2,0 TDI DSG 4Motion (177 LE) 10 542 650 Ft

* Nincs belőle 4×4-es automatikus sebességváltóval

A zajszint átlagos, a közös nyomócsöves TDI hangja markánsan jelen van gyorsításkor, egyenletes autópálya tempónál hátérbe vonul dörmögésével. A nem valami fényes, 0,35-ös alaktényezőből fakadó szélzaj nagyobb sebességnél jól kivehető, 130-140-nél a Yeti kulturáltan, békésen halad.

Átlagos a minőségérzet, a belső tér használhatósága átlagon felüli

Az első ülések igazán jók és kényelmes üléshelyzetben vezethető az autó.  A logikus felépítésű menürendszer hamar kiismerhető, az autó funkciói és szolgáltatásai könnyen használhatóak. Kiemelendők a kormányon lévő, egyben forgatható és nyomkodható gombok, amelyekkel a hangerő állítása illetve a matatás a menükben is gyors és intuitív.

Fogyasztás

Tesztünkön 8,1 literes átlagfogyasztást mértünk, ami országúton lemegy 6,5 literre, míg városban a hideg időben 9,3 liter is elfogyott százon. Ha fél liternek vesszük a DSG automatikus váltó üzemanyagigényét, ez nem tétel a duplakuplungos automata kényelméért és gyorsaságáért.

Ár, felszereltség

Az Elegance kivitel, amely eggyel a fényűző Laurin & Klement szint alatt van, 9 036 430 forintra növeli az autó listaárát a 170 lóerős dízelmotorral. Alku előtt a konkurensek sem jutányosabbak: 184 lóerővel az automata váltós és 4×4-es ix35 Premiumért a Hyundai 9 249 000 forintot kér.

Fűthető szélvédővel, fáradásfigyelő szenzorral, DVD-lejátszással és tengernyi más, darabonként nem is drága extrával a Yeti kiválóan a család igényeihez igazítható

Nagyívű extrákra, az Octaviához elérhető vezetőtámogató rendszerekre ne számítsunk. A kettős xenon fényszóró viszont adaptív funkcióival, sztrádára, országútra, városba, rossz időre optimalizált fénykévéjével fontos adalék a biztonsághoz, ahogy a hátsó oldallégzsák is (100 330 Ft). A Škoda Yetihez rengeteg hasznos extra kapható kisebb-nagyobb összegekért, amivel nagyon jól a saját igényekhez igazítható az autó. A garancia kedvező, négy év/200 000 kilométer.

Mellette – Ellene
  • Jó helykihasználás
  • Remek átrendezhetőség
  • Erős dízelmotor
  • Gyors, önműködő 4×4-es erőelosztás Haldex-kuplunggal
  • Gazdag felszereltség
  • Kedvező garancia
  • Közepes térkínálat hátul
  • Alaphelyzetben csak 405 literes csomagtér
  • Viszonylag magas városi fogyasztás
  • Kevés vezetőtámogató rendszer
  • Közel csúcsmodellként jelentős ár
Milyen volt a Clióból a középmotoros fenevad és mi köze az autóhoz Laetitia Castának? A Porsche 911 és a Ford Mustang után a Renault Clio történelmét dolgoztuk fel. A cikkért kattintsatok a szövegre!


Szavazás

Hogy tetszik a Škoda Yeti a renoválás után?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • pqowieurzt

    “összkerekes konkurensei automatikus váltóval”

    SX4 1.6 GL+ 4WD CVT ez valahogy kimaradt, pedig a cikk elején még meg van említve, mint legközelebbi konkurens, 6 200 000 listaáron, akciósan 5 340 000…

  • Kempelen10.

    Nem konkurense közelről, ugyanis nincs hasonló motor sem hozzá, nem még kb ezzel megegyező.
    Akciós árat a magad igazának bizonygatásán túl miért is kell ideírni? Akciós árakat sosem hasonlítunk össze, azt az egy esetet leszámítva, amikor azt vizsgáljuk, hogy melyik márka, modell éppen milyen akcióval bír.
    Nyugodj bele: ennek az adott modellnek az S-Cross nem alternatívája.

  • MetroGoldwinMayer

    Kár a faceliftért, a VW szinten legalább kicsi fantáziával bíró elődöt lehozták nullára dizájnilag. Persze biztos jó mint minden Skoda.

    Vennék is az árából 4 db. Octavia 2 1.9 pd tdi-t/vagy 4 Priust Bp-re/ azt indítanám a taxis óriáscégemet!

  • Kanyaró Malvin

    Hazai gyártóként én is kedvelem a Suzukit, és tisztelem, de nem értem pqowieurzt aktivitását. Mit keresne a cikkben egy benzines szívómotor a dízelek konkurenseként? Még a 118 lóerős dízel sem passzolna az Opelt leszámítva 170-184 lóerős mezőnybe. És akciós árat tényleg akcióshoz, listaárat listaárhoz mérjünk!

  • Gianniz

    “SX4 1.6 GL+ 4WD CVT” Ne röhögtessél már, az 1.6D 120LE Suzuki SX4 is 8.5 millió felextrázva, és azt se hasonlítsuk már a 170LE DSG-s Yetihez..

  • Guevara

    Vicc ez az autó, egy rossz vicc.

  • Gianniz

    AZ rossz vicc az max te vagy, trollocska:)

  • Gianniz

    Felírjak gyógyszert Skodafóbiára? Vigyázz, mert halálos betegség!:)

  • pqowieurzt

    idézet a cikkből, kedves hozzászólótársak: “Fentről a Mazda CX-5, oldalról az S-Cross meg a koreai konkurencia, alulról pedig a Mokka, a Captur és társai szorongatják a Škoda Yetit. ”

    ebből kiindulva lehetett volna keresni egy odaillő s-crosst is, annyira biztos sikerült volna, mint a mokka esetében…

    a dízeleket meg pont leszarom, a 4×4-es benzines cvt-s s-cross annyit fogyaszt, mint a dízel yeti… A maradék 3-4 gurigának pedig lesz jobb helye is.

  • Gianniz

    Igen, és a 120LE-s CVT-s bömbölő szívóbenzines úgy is megy, mint egy 170LE-s DSG-s dízel, persze:)

    1.4 TSI DSG-ről még nem hallottál?:)

  • Gianniz
  • pqowieurzt

    beszéld meg a kedves szerzővel, hogy a s-cross konkurencia-e vagy sem.

    Ha igen, illett volna oddatenni valamelyik változatát az összehasonlításhoz, ha nem akkor meg sem kell említeni.

    nagyszerű ez az 1.4-es, de hol van belőle a 4×4 ?

  • pqowieurzt

    személy szerint úgy gondolom hogy a legerősebb konkurens ebben az ársávban(?)/kategóriában a Korando 2.0 175LE, automatával 4×4-gyel legmagasabb felszereltséggel, 8.5 milliós áron.

    Valamiért a mélyen tisztelt újságírók még nem mindig veszik komolyan a márkát, bár a tesztekben általában jókat írnak róla.

  • Kempelen10.

    Személy szerint szarul gondolod. Mindig előhozol valamit, ami nem játszik a ligában. Vicces! :-DDD

  • pqowieurzt

    mesélj, melyik ligában játszik a korando, hadd tanuljak!

  • Kempelen10.

    A low budget kategóriában.Tanuld meg. Egy életre.

    Te mi a faszért kötekedsz itt egyébként? Csíp a pisi?

  • pqowieurzt

    lowbudget? a legolcsóbb korando is drágább mint a legolcsóbb yeti, akkor melyik is a lowbudget te okoska?

    az már más kérdés hogy pl a dízelfelár meg az automata jóval olcsóbb náluk mint a skodánál…

    látszik hogy fogalmad sincs (megint) hogy miről beszélsz.

  • Kempelen10.

    pqowieurzt! Te miről beszélsz? :-DDD
    Akkor ha drágább, akkor mitől is ez a liga? Vagy mindegy, hogy drágább, vagy olcsóbb, ha nem kötekedhetsz, akkor nem jó?

    Szerintem te nem tudod, hogy miről beszélsz. Ha van sapka azért, ha nincs akkor meg azért.
    Hülye troll.

  • pqowieurzt

    én azt mondtam hogy nyugodtan befér a konkurensek közé az ix35/sportage/cx5 mellé.

    te nagyon okoska, te mondtad hogy “lowbudget” a korando.
    na most lehet hogy az, de akkor a yeti micsoda?

    döntsed már el hogy mi a fenét akarsz mondani…

    NINCSEN két ugyanolyan árú autó. vannak árkategóriák. a yeti és a korando meg az imént felsoroltak “nagyjából” egy kategóriában vannak, hívjad nyugodtan ligának. Ha szerinted a korando nem ez a liga, akkor remélem meg tudod indokolni hogy miért nem (azon kívül hogy fogalmad sincs róla, és még nem is hallottál ilyenről).

  • Gianniz

    Igen, változik a világ, ma már a koreaiak (KIA/Hunday) jobb/kívánatosabb autókat (is tudnak) építeni, mint a japánok (pl. Toyota, kivétel hibridek).

    A Sángjong pár éve még közröhely tárgya volt, de a legújabb Korando egész jó lett.

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.