Kitalálja az árát a Mercinek?

Teszt: Mercedes-Benz CLA 250 Aut.

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2014.04.20. 06.00

Ön szerint mennyibe kerül ez a kocsi? Gondoljon egy összegre, mielőtt a cikkben ellenőrizné!

Röviden – Mercedes-Benz CLA 250 Aut.

Mi ez?

Feltűnésre vágyók és vezetni szeretők limó-kupéja

Mit tud? Szinte mindent, amit a nagyok
Mibe kerül? 8 millióba, 11-be vagy 16-ba – motortól, felszereltségtől függően
Kinek jó?  Két felnőtt, két gyerek – és süt rájuk a nap

Olyan történt a Mercedes-Benz CLA-val, mint tesztautóval még soha. Az ilyen-olyan kategóriájú új kocsikkal kapcsolatban rendszerint felteszem a kérdést, hogy hát mennyibe kerül, ám a válasz előtt pimaszkodva játékra hívom a válaszadókat. Sokéves tapasztalat, úgyis elbuknak. Na, szerinted mennyibe? Így ránézésre…?

Hát, így ránézésre olyan 3 millió – mondják a 4,5 milliósra.
Ez szerintem 5-6 körül lehet – becsülik alá a 8 milliósat.
Várj, ezért kb. 10-12 misit is elkérhetnek – ez bizony 15.
Húú, 15-20 milliósra tippelem – így a 25-30 milliósnál.

Nem mindenki kel és fekszik árlisták böngészésével, nagyon nem kell részleteznem, közismert: pénz hiányában a magyar átlagember évek óta nem vásárol új autót, emiatt az árakat sem böngészi, mert minek. Nem csoda, hogy mindig alátrafálnak, aztán meg jön az “ajjaj, tényleg?”, meg a “b…ki, de drága”, de talán a legtöbbet az aranyos “nahát, nem is néztem ki belőle” mondatot hallom.

Velük ellentétben a Mercedes-Benz CLA az a kocsi, amely magas áránál is még drágábbnak néz ki.

A képen látható autó ára pont a duplája a típus alapárának. 4 év vagy 120 ezer kilométer garanciát ad hozzá a Mercedes-Benz Magyarország

Képzeljék, ez az első tesztautó, aminek minden megkérdezett fölé lőtte az árát. És nem azért mert olcsó kocsi volna. Egyáltalán nem az, olyannyira nem, hogy a tulajdonképpeni egyetlen közvetlen riválisától is sokkal drágább, ha az alapárakat nézzük. A hétköznapibb és szürkébb Audi A3 Limousine Győrben készül, a CLA meg Kecskeméten, úgyhogy nagyzolhatunk: a luxus kompakt limuzinok kategóriáját Made in Hungary feliratú járművek uralják. Az a kettő.

A CLA az C-osztály vagy A-osztály?

Kompaktnak mondom, de nem ennyire egyértelmű a helyzet, már házon belül sem. A 4,63 méteres karosszéria hosszabb a kifutó C-osztálynál, de rövidebb az újnál, miközben a kocsi az A-osztály padlólemezére épült.

Természetesen nem ez a néhány centi befolyásolta az autó árát 20-25 millió forintra taksálókat, hanem az egészen különleges forma. Távolról nézve az arányait, vagy közelről felfedezve az apró részleteit, egyaránt lenyűgöző a dizájn. És SOKKAL ütősebb élőben, mint a cikkben szereplő fotókon, hogy mást ne mondjak, én például túl nyálasnak tartottam sokáig a CLA-t, de amióta használom, bevallom férfiasan, hogy jó érzés ránézni.

Az A-osztályban megismert és apróbb változásokkal egyre több Mercibe bekerülő műszerfal a valódi alumíniummal és a piros cérnával varrt igényes bőrrel gyönyörű

E cikk olvasói előtt nem kell részletezni, hogy egykor kategóriát teremtett a CLS-sel a gyártó, az öcsike kupé-limó formájáról is írtunk már itt és itt, ennél a konkrét tesztautónál azonban a részletek is gyönyörűek. A 820 ezer forintos AMG-csomag pont kell neki, hogy ne nézze senki cicaautónak. Kívül gyémántmintázatú hűtőrács, karbonborítású tükrök, sportfelnik, lyuggatott féktárcsák és óriás légbeömlők, meg az egyebek: panorámatető, keret nélküli ajtók, piros cérnával varrt, és a fejtámlával egybe integrált ülések, húzott alulemez (valódi fém) műszerfal, estébé, estébé. Lenyűgözőek a részletek és az összhatás is – írom másodszor e jelzőt.

Sportkocsi lenne?

Adatlap

Mercedes-Benz CLA 250 Aut.

Kitalálja az árát a Mercinek? 1
Motor 1991 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 211 LE
Nyomaték 350 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 6,7 sec
Végsebesség 240 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,8 l / 100 km

Persze nem, de gyors, és kiváló vezetni, ha nem is feltétlenül a rekorder 0,23 légellenállási együtthatónak köszönhetően, az csak egy szám, amit a Merci mérnökei lerakhatnak a konkurencia mérnökei elé. Srácok, mi ezt tudjuk. Ja, és autópályás tempónál eltünteti a szélzajt, ami országátszelő túrákon felettébb értékes tulajdonság.

A CLA 250 – mert ez a pontos típusmegjelölés – az AMG csúcsváltozat alatti legerősebb és legfürgébb benzines. Motorja négyhengeres, kétezres, turbófeltöltős, változó szelepvezérlésű, maximális teljesítménye pedig 211 lóerő, de ennél is fontosabb, hogy már 1200-as (!) fordulatszámtól rendelkezésre áll a 350 Nm-nyi csúcsnyomaték.

Szerencsére a feláras AMG-pakk a külső csicsák mellett sportfutóművet is tartalmaz, ami a rossz fővárosi utakon kissé kemény, kényelmetlennek azért nem mondanám, viszont kanyargós, jó aszfaltot találva sínen húzza a Mercit. Ilyen környéken élmény az autónak mind az 1380 kilója. A kiváló futómű mellett a közvetlen kormányzás is nagyon szerethető, és bár a hétfokozatú, duplakuplungos váltó se lassú, és a kormány mögötti fülekkel is játszhatunk, egy idő után visszaáll az ember arra, hogy hagyja a technikát dolgozni, hadd pakolgassa saját maga a fokozatokat.

4,63 méter hosszú, 1,77 széles, és csak 1,43 magas. Világrekord – kürtölte szét a 0,23-as légellenállási együtthatóról a gyártó

Gyorsasága ellenére a CLA-val nem száguldozik az emberfia, ez nem egy hot hatch. Oké, lendületesen mentem vele, hiszen ezt szereti, de nem hülyegyerekek lámpától lámpáig gyorsulunk autója. Ráadásul még csak nem is torkos. A főváros araszolgatásra kényszerítő közepén, amennyire a forgalom engedte, tempósan autózva 11 liter körül evett (gyors észjárású, kiváló a start/stop), míg az M0-on 90-re állítva a tempomatot 5 liter alatt is simán elgurult. Ez a két érték volt a széle, hogy kinek mennyi jön ki átlagra, hát, ki hol, hogyan vezet. Nekem 7,4 liter lett, elég egyértelmű, hogy kiváló adat egy bő 200 lóerős benzines autótól.

Drága?

Van egy tekintetet vonzó megjelenésű, teleextrázott, gyors kupé-limuzinunk. Egy autó, amely érzelmeket vált ki belőlünk. Az ilyenekre tényleg 20 millió körüli árcédulát (vagy jóval súlyosabbat) szoktak biggyeszteni, pláne, ha a német prémiumtrió valamelyikének terméke, ám ezúttal ettől nagyon messze járunk.

A Mercedes-Benz által kitalált CLA 8,42 millió forintról indul, a 250-es 11,4-ről – és ahogy az lenni szokott ebben a szegmensben, a képeken látható tesztautó ára jóval efölött áll meg: 16,44 millió forintnál. Ha így nézem, drága autó, tényleg az. Ha úgy nézem, hogy mindenki 20-25 millió forint közé tippelte az árát, akkor viszont egyértelmű, hogy nagyon tud valamit. És nem csak vezetés közben.

A hangját hiányoltam, de erős, egyúttal takarékos a kétezres, feltöltővel izmosított motor. Maximális teljesítményét (211 lóerő) 5500-as fordulaton adja le, maximális nyomatéka (350 Nm) viszont már 1200-as fordulattól használható

Az AMG-csomagos CLA 250 egyáltalán nem olcsó autó, de jóval kedvezőbb árú az eddig ismert luxuslimuzinoknál, pedig ő is igazi luxuslimuzin. Meg jóval olcsóbb a luxuskupéknál is, pedig ő is igazi luxuskupé. Ezzel a tudással, ebben a fennhéjázó ruhában, és ebben a kategóriában ez ma a legvonzóbb valódi luxusautó.

Mondom ezt úgy, hogy ez a kocsi nekem az elmúlt hónapokban nem különösebben tetszett. De elég volt egy hét együtt. Levett a lábamról.

Mellette – Ellene
  • Egyedi
  • Minőségi
  • Gyors
  • Takarékos
  • Közepes térkínálat hátul
  • Motorhang hiánya


Szavazás

Ne szidja indokolatlanul, de ne is legyen elfogult. Mennyit ér?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • v_gabe

    11.5-et tippeltem.

  • MetroGoldwinMayer

    v gabe

    6 hónaposan kb. annyit is ér majd…:) mind1 hogy 5ezer, vagy 50ezer km-t megy addig, az a felső 5 misi, az extrák ára pillanatok alatt elolvad.

    Azt is tegyük hozzá hogy a listaár meg a vételár néha teljesen más a vadiúj autóknál is.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmód-családja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfény-aktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavaly, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.