Röviden – Nissan Qashqai 1,6 dCi 4×4
Mi ez?Kompakt méretű szabadidő-autó, négykerék-hajtással
Mit tud?Kívül formás, belül praktikus
Mibe kerül?5,5 milliótól 9,2-ig tart az árlista
Kinek jó?Akik jól vezethető, kompakt méretű szabadidő-autóra vágynak

Külső

A korábbi Nissan Qashqai bumfordi, kissé ügyefogyott megjelenéséhez képest az új modell óriási előrelépést jelent. Pedig az átlagvásárlónak úgy fest, nem sokat jelentett a kinézet, hiszen még az utolsó éveiben is szinte ugyanolyan jól fogyott a Qashqai, mint fénykorában. A frissítés szele mégis utolérte a kompakt szabadidő-autót, amely nem csak vagányabb, modernebb külsőt, hanem plusz centiket is kapott.

vagányabb, de kevésbé egyedi arcot kapott a Qashqai

Főleg hosszban és széltében, de valamelyest nőtt a tengelytáv is, miközben a tető másfél centivel közelebb került az úthoz. Sportosabb, fiatalosabb, nagyságrendekkel vagányabb lett az új kasztni, de ezúttal elvesztette a jellegzetes arcát is, így sokkal jobban belesimul a Kia Sportage, Hyundai iX35-féle egyen szabadidő-autó vonalba.

Belső

Belül is jóval kellemesebbé vált a Qashqai , bár néhány hitványabb megoldás csak átszivárgott valahogy. Például amíg a középkonzol levegőbeömlője telitalálat, a többi forma is izgalmas, addig az utastér világítás kapcsolója ugyanaz, mint amit a filléres Daciaban látni. Hiába a Renault-s rokonságot nem tudja egyikük se letagadni.
Az anyagok minősége is változatos, a műszerfal teteje puha, nyomkodni való, de bőséggel találunk olcsó műanyagokat is. Maga az összeszerelés tisztességes munkának tűnik, nem zörög, nem mozog itt semmi sem, aminek nem kell.

Nőtt a tengelytáv is egy picit

Videón így mutat a megszépült Nissan Qashqai:

Csomagtartója hiába lett nagyobb egy 20-assal, – 439 literes – mégis roppant kicsinek tűnik. Babakocsival annyit még nem szenvedtünk, mint a Qashqai-nál, hiába az amúgy okos és hasznos dupla fenekű csomagtartópadló. Szatyorkampóból csak valami törékeny műanyag fülecske jutott leghátra és a kalaptartó felfüggesztése sem tűnik igazán strapabíró darabnak. Az viszont klassz, hogy igazi pótkerék is rejtőzik a mélyben. Ami viszont kiszorult a csomagtérből, annak könnyen találunk helyet az utastérben.

Árnyékolható, nagyméretű üvegtető teszi barátságosabbá a belső teret

A zsebek, rekeszek, kesztyűtartó képes temérdek cuccot elrejteni. Ha nem csomagként utazunk az autóban, akkor jóval szerencsésebbek vagyunk, hisz belül tágas, kényelmes a Qashqai, a hátsó sorban is egész civilizált körülmények várnak az utasokra, és a hangulatn sokat dob a tekintélyes méretű, árnyékolható üvegtető.

Biztonság

Aránylag friss modell az új Qashqai, de a töréstesztje már meg is van. Manapság már szinte elvárt dolog az ötcsilalgos eredmény, és a Nissan kompakt szabadidő-autója magabiztosan hozta is ezt az eredmény az EuroNCAP tesztjein. A részletes törésteszt itt olvasható. Nagyjából erre számíthat, aki Nissan Qashqait vezetve, 64 km/órás tempóval csapódik bele egy másik autóba, vagy hajt oszlopnak:

Vezetés

A bő 700 ezer forintos felárat jelentő 4×4-es hajtáshoz kapcsolt 1,6 dízelmotor csendes, takarékos, és 130 lóerejével teljesen jól mozgatja a bő másfél tonnás járgányt. 4×4-es hajtást – ami az X-Trail alól származik – egyedül ehhez a motorváltozathoz és a kézi váltóhoz rendelhetünk. Az alapból elsőkerék-hajtású autót a bal térdnél lévő billenőkapcsolóval, elektronikus úton lehet automatikus, illetve fix négykerék-hajtásúra kapcsolni.

Az összkerék-hajtás ezúttal is az X-Trailből való

A váltó egyértelműen az egyik legjobb dolog a megújult Nissan Qashqaiban, pontosan, határozottan, jól megválasztott erőt igényel a mozgása, illetve a feszes, egyáltalán nem billegő futómű is okozhat örömöt a jó minőségű úton, dinamikusan vezető sofőröknek. sajnos a kormányzás már nem ennyire élvezetes darab, az elektromos rásegítésű darab megszokást igényel, nem sok visszajelzést közvetít az útról.
Bár a nagy tükröknek és a magas üléspozíciónak hála nem reménytelen feladat a Qashqai-t koccanás nélkül manőverezni még szűk helyen sem, az autóra telepített négy kamera képéből összerakott madártávlati kép mégis hasznos lehet parkolásnál. Segítségével olyan mértani precizitással tehetjük be a kocsit a parkolóhely felfestései közé, mint senki más. Ha egy kicsit még nagyobb lenne a kijelzőn mutatott kép, az lenne az igazi csoda. De így is jó móka. Különösen az autó orrán lévő kamera hasznos, így nem marad rejtve semmi a vezető szeme elől.

Modern, klassz formák az utastérben

Pár okos extra is megtalálható az autóban, így az elektromos kézifék – ez éppen alapáras – a holttérfigyelő, a táblafelismerő rendszer, vagy éppen a fűthető első szélvédő is nagyot dob az autó használati értékén.
Az Nissan Qashqai és dízelmotoros vetélytársaiListaár, forint
Nisan Qashqai 1,6 4×4 Tekna (131 LE)9 030 000
Dacia Duster 1,5 dCi 4×4 Exception (110 LE)4 840 000
Suzuki SX4 S-Cross 1,6 DDiS 4×4 GLX (120 LE)8 500 000
KIA Sportage 1,7 CRDi EX Premium 2WD (115 LE)7 809 000

Költségek

Fogyasztása városi, és autópályás menettel is tarkított kilométerek után 6,4 liter, amely ugyan bőven túlszárnyalja a gyári 4,9 literes adatot, de nem számít rossznak így sem. Az első Qashqai világméretű sikerét többek között okosan kitalált árával érte el. Hogy a legújabb modell is jól fogyjon, valami hasonlóra lesz szükség ismét. Pláne a különösen költségérzékeny hazai piacon. Persze az új mindig kívánatosabb, menőbb, így szokás érte többet is kérni. Az új Qashqai legolcsóbb változata durván 350 ezer forinttal kerül többe, mint a kifutó modell hasonló darabja.

Merész lámpatest

Mellette – Ellene
  • Vagány forma
  • Klassz váltó
  • Modern, takarékos motor
  • Jó vezethetőség
  • Csomagtartó továbbra is béna
  • Rövid első ülőlap
  • Utastér minősége nem homogén