Újra tarolhat a Nissan Qashqai?

Teszt: Nissan Qashqai 1,6 dCi 4x4 Tekna

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.04.17. 17.00

Vajon az új Qashqai drágábban is ugyanolyan népszerű lesz, mint az elődje?

Röviden – Nissan Qashqai 1,6 dCi 4×4
Mi ez? Kompakt méretű szabadidő-autó, négykerék-hajtással
Mit tud? Kívül formás, belül praktikus
Mibe kerül? 5,5 milliótól 9,2-ig tart az árlista
Kinek jó?  Akik jól vezethető, kompakt méretű szabadidő-autóra vágynak

Hogy néz ki?

A korábbi Nissan Qashqai bumfordi, kissé ügyefogyott megjelenéséhez képest az új modell óriási előrelépést jelent. Pedig az átlagvásárlónak úgy fest, nem sokat jelentett a kinézet, hiszen még az utolsó éveiben is szinte ugyanolyan jól fogyott a Qashqai, mint fénykorában. A frissítés szele mégis utolérte a kompakt szabadidő-autót, amely nem csak vagányabb, modernebb külsőt, hanem plusz centiket is kapott. 

vagányabb, de kevésbé egyedi arcot kapott a Qashqai

Főleg hosszban és széltében, de valamelyest nőtt a tengelytáv is, miközben a tető másfél centivel közelebb került az úthoz. Sportosabb, fiatalosabb, nagyságrendekkel vagányabb lett az új kasztni, de ezúttal elvesztette a jellegzetes arcát is, így sokkal jobban belesimul a Kia Sportage, Hyundai iX35-féle egyen szabadidő-autó vonalba. 

Utastér

Belül is jóval kellemesebbé vált a Qashqai , bár néhány hitványabb megoldás csak átszivárgott valahogy. Például amíg a középkonzol levegőbeömlője telitalálat, a többi forma is izgalmas, addig az utastér világítás kapcsolója ugyanaz, mint amit a filléres Daciaban látni. Hiába a Renault-s rokonságot nem tudja egyikük se letagadni. 
Az anyagok minősége is változatos, a műszerfal teteje puha, nyomkodni való, de bőséggel találunk olcsó műanyagokat is. Maga az összeszerelés tisztességes munkának tűnik, nem zörög, nem mozog itt semmi sem, aminek nem kell. 

Nőtt a tengelytáv is egy picit

Videón így mutat a megszépült Nissan Qashqai:

Csomagtartója hiába lett nagyobb egy 20-assal, – 439 literes – mégis roppant kicsinek tűnik. Babakocsival annyit még nem szenvedtünk, mint a Qashqai-nál, hiába az amúgy okos és hasznos dupla fenekű csomagtartópadló. Szatyorkampóból csak valami törékeny műanyag fülecske jutott leghátra és a kalaptartó felfüggesztése sem tűnik igazán strapabíró darabnak. Az viszont klassz, hogy igazi pótkerék is rejtőzik a mélyben. Ami viszont kiszorult a csomagtérből, annak könnyen találunk helyet az utastérben. 

Árnyékolható, nagyméretű üvegtető teszi barátságosabbá a belső teret

A zsebek, rekeszek, kesztyűtartó képes temérdek cuccot elrejteni. Ha nem csomagként utazunk az autóban, akkor jóval szerencsésebbek vagyunk, hisz belül tágas, kényelmes a Qashqai, a hátsó sorban is egész civilizált körülmények várnak az utasokra, és a hangulatn sokat dob a tekintélyes méretű, árnyékolható üvegtető.

Biztonság

Aránylag friss modell az új Qashqai, de a töréstesztje már meg is van. Manapság már szinte elvárt dolog az ötcsilalgos eredmény, és a Nissan kompakt szabadidő-autója magabiztosan hozta is ezt az eredmény az EuroNCAP tesztjein. A részletes törésteszt itt olvasható. Nagyjából erre számíthat, aki Nissan Qashqait vezetve, 64 km/órás tempóval csapódik bele egy másik autóba, vagy hajt oszlopnak:

Milyen vezetni?

A bő 700 ezer forintos felárat jelentő 4×4-es hajtáshoz kapcsolt 1,6 dízelmotor csendes, takarékos, és 130 lóerejével teljesen jól mozgatja a bő másfél tonnás járgányt. 4×4-es hajtást – ami az X-Trail alól származik – egyedül ehhez a motorváltozathoz és a kézi váltóhoz rendelhetünk. Az alapból elsőkerék-hajtású autót a bal térdnél lévő billenőkapcsolóval, elektronikus úton lehet automatikus, illetve fix négykerék-hajtásúra kapcsolni. 

Az összkerék-hajtás ezúttal is az X-Trailből való

A váltó egyértelműen az egyik legjobb dolog a megújult Nissan Qashqaiban, pontosan, határozottan, jól megválasztott erőt igényel a mozgása, illetve a feszes, egyáltalán nem billegő futómű is okozhat örömöt a jó minőségű úton, dinamikusan vezető sofőröknek. sajnos a kormányzás már nem ennyire élvezetes darab, az elektromos rásegítésű darab megszokást igényel, nem sok visszajelzést közvetít az útról. 
Bár a nagy tükröknek és a magas üléspozíciónak hála nem reménytelen feladat a Qashqai-t koccanás nélkül manőverezni még szűk helyen sem, az autóra telepített négy kamera képéből összerakott madártávlati kép mégis hasznos lehet parkolásnál. Segítségével olyan mértani precizitással tehetjük be a kocsit a parkolóhely felfestései közé, mint senki más. Ha egy kicsit még nagyobb lenne a kijelzőn mutatott kép, az lenne az igazi csoda. De így is jó móka. Különösen az autó orrán lévő kamera hasznos, így nem marad rejtve semmi a vezető szeme elől.

Modern, klassz formák az utastérben

Pár okos extra is megtalálható az autóban, így az elektromos kézifék – ez éppen alapáras – a holttérfigyelő, a táblafelismerő rendszer, vagy éppen a fűthető első szélvédő is nagyot dob az autó használati értékén. 
Az Nissan Qashqai és dízelmotoros vetélytársai Listaár, forint 
Nisan Qashqai 1,6 4×4 Tekna (131 LE 9 030 000
Dacia Duster 1,5 dCi 4×4 Exception (110 LE) 4 840 000
Suzuki SX4 S-Cross 1,6 DDiS 4×4 GLX (120 LE) 8 500 000
KIA Sportage 1,7 CRDi EX Premium 2WD (115 LE) 7 809 000

Költségek

Fogyasztása városi, és autópályás menettel is tarkított kilométerek után 6,4 liter, amely ugyan bőven túlszárnyalja a gyári 4,9 literes adatot, de nem számít rossznak így sem. Az első Qashqai világméretű sikerét többek között okosan kitalált árával érte el. Hogy a legújabb modell is jól fogyjon, valami hasonlóra lesz szükség ismét. Pláne a különösen költségérzékeny hazai piacon. Persze az új mindig kívánatosabb, menőbb, így szokás érte többet is kérni. Az új Qashqai legolcsóbb változata durván 350 ezer forinttal kerül többe, mint a kifutó modell hasonló darabja. 

Merész lámpatest

Mellette – Ellene
  • Vagány forma
  • Klassz váltó
  • Modern, takarékos motor
  • Jó vezethetőség
  • Csomagtartó továbbra is béna
  • Rövid első ülőlap
  • Utastér minősége nem homogén

Kommentek

  • oszkopeter

    Ezeknek elgurult a gyógyszerük ezzel a 9 milliós árral!…
    A Peugeot 3008 kiváló 115 LE-s dízele 5,4 millió, a nagy 150 lovas 2.0 HDI a legmagasabb felszereltséggel is csak 7 körül van. Ennyi pénzért ott konkrétan 200 lóerős, szintén 4×4-es dízel hibridet adnak! Arról nem beszélve hogy a 3008 jobb kidolgozású, praktikusabb csomagterű autó.

  • péloday

    Viszont okádék kinézetű……

  • Gianniz

    A 3008-as nem komoly piaci tényező sehol. A többi is ennyibe kerül csúcsfelszereltséggel. Miért a SX4 8.5 millióért jó vétel?

    Valószínüleg a potenciális vásárlóknak nem okádék, hanem ráizgulnak a formájára. Ezt az autót pont a formája adja, el, ami mint tudjuk messze a legfontosabb szempont az autóvásárlók között.

  • Gianniz

    Egyébként meg nekem sem kellene, mert szűk, pici belül, pattogós kemény futóművel, és jóféle francia teknikával. 5-ből 4. lett legutóbb itt pl:

    http://www.autobild.de/bilder/fuenf-kompakte-suvs-im-vergleich-5048826.html#bild24

  • pqowieurzt

    az előző 4M-ért jó vétel volt a készletkisöprő akcióval, ez így kissé túlárazott, és szebb sem lett.

    irogathatnak a kamerarendszerről, egyéb okosságokról ha az csak a 9 milliós fullosban van, magyar ember olyat aligha fog látni a közeljövőben.

    jobb lenne néha az alapváltozatokat tesztelni.

  • Gianniz

    6 éves beakciózott modellt felesleges vadiújhoz hasonlítani. Másrészt bármilyen autót fel lehet extrázni 9-10 millióra, olyat is, amiből 5-6M-ért már értelmes vehető.

    Ettől függetlenül valóban drága picit, de ennek ellenére veszik, mint a cukrot:

    http://www.autokiste.de/service/segmente/suv.htm

    Pedig a tesztekben hátul végzett:

    http://www.autobild.de/bilder/fuenf-kompakte-suvs-im-vergleich-5048826.html#bild24

  • oszkopeter

    Amúgy a 3008-nak is most volt modellfrissítése, és eleve a Qashqai után két vagy három évvel jött ki, talán ezért is volt eleve jobb autó a régi QQ-nál. Szerintem belső kidolgozásban most vannak kb. egy szinten, de pl. a zseniális ülőke szerű lehajtható csomagtér ajtót vagy a gombnyomásra lehajtható hátsó üléseket még mindig nem vette át a Nissan. A 3008-nál mellesleg már a kezdetektől volt pl. elektromos kézifék, head up display vagy távolságfigyelő radar. Arról nem beszélve hogy a Peugeotn-ál megtartották a szívó benzines alapmotort szemben a a Nissan 1.2-es turbós porszívómotorjaival, a PSA HDi motorok pedig tartósság és kifinomuktség szemopontjából mindig is jobbak voltak a Renault DCi-nél. Ezek után nem értem miért lenne jobb vétel a túlárazott új Qashqai. Az hogy meg az “emberek” mit vesznek engem qrvára nem érdekel, főleg hogy többször is kipróbáltam mindkettőt és szerintem egyértelmű hogy melyik képviseli a jobb ár-érték arányt.

  • Levrone

    oszkopeter: Te valami PSA-ügynök vagy, bakker? Komolyan kezd vicces lenni a dolog. Én konkréten majd’ minden autót kedvelek, de azért ez a dízel-kifinomultságbeli dolog szerintem nem áll meg. Egy Megane II 1.9 dCi után a PUG 307 2.0 HDI konkrétan egy óriási csalódás volt, mint ahogy a többi PUG-modell is (számomra). Mindegy, ez ízlés kérdése, de akkor meg illik odaírni, hogy SZVSZ, vagy valami hasonló, nem pedig axiómaként kinyilatkoztatni a saját véleményedet, mintha ez valami örök érvényű igazság lenne. Bocs, nem akarok kötekedni, de nem is kell minden autóhoz odatenni egy PSA-modellt, hogy márpedig az jobb. Az emberek azt veszik, ami az igényeiknek és az autóval szemben támasztott követelményeknek legjobban megfelel. Ennyi.

  • oszkopeter

    @levrone
    Nem vagyok PSA ügynök, csak a cégnél ahol dolgozom és az ismerősök között is sok PUG van (és persze más márka is) így kicsit közelebbről is ismerem őket. Egyébként azért merészeltem kommentelni mert a 3008 az egyik legjobb közülük és személy szerint én is kedvelem. (Bocs hogy élek!) Sajnos a szerzők nem tették be a versenytársak közé, nekem kicsit hiányzott. Mellesleg olcsóbb is. Ennyi. Az enyém is csak egy vélemény, aztán mindenki azt vesz, amit akar…

  • hulyemernok

    tengerimalac hogy értetted azt, hogy fullos kivitelre tesztet alapozni? Nyilván ilyet adott az importőr. Egyébként mindenki megnyugodhat, az ára fog bőven lejjebb menni, ahogy minden új típusnak. Egyébként 6 millió körül már most is vállalható felszereltségűt kapni belőle. Nyilván megvannak ennek az autónak is a hibái, de az előzőt sem a tökéletessége adta el…

  • geotrinus

    9 gurigáért már autót is lehet venni, nem egy ilyen s..rt.

  • Guillotinee

    Tengerimalac!

    Már rég gyártanak olyan zongoralakk fekete betéteket amiken sem az újjlenyomat sem az apró karcok nem látszanak.
    Persze nem tudom ebben olyan van e?!

  • ACC.600

    geotrinus!

    jól írod, 9-ért már kapsz 3 használt audit, aztán beülsz az adidas melegítőddel és mehetsz megvenni a tescoba a dobozos sört a virsli mellé.

  • Szuperjeno

    Nekem tetszik ez az új Qashqai. De egyet értek az előttem szólókkal is, a Peugeot 3008 is egy kiváló autó, csak alig ismerik, mindenki a Nissant dícséri. Ennek spec. én örüök mert olcsóbban megkapom majd használtan, épp most tervezek venni egyet. Barátomnak van, már 80 ezer van benne és még mindig nagyon patent autó, imádják.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.