Napistenek, szevasztok!

Teszt - BMW 428i

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.04.14. 08.45

245 lóerős, mégsem csábít száguldásra a BMW 428i négyhengeres benzinmotorral szerelt kabrió kivitele.

Röviden – BMW 428i Cabriolet

Mi ez?

A 4-es BMW keménytetős kabrió kivitele, négyhengeres 245 lóerős benzinmotorral
Mit tud? Zárt tetővel teljes értékű kupé, nyitva tökéletes D-vitamin gyűjtő kabrió
Mibe kerül? Alapáron 14,4 millióért érhető el a bajorok benzines napimádója, a dízel 13,6 millióról indul
Kinek jó?  Mind a négy utasnak. Igen, még a második sorban ülőknek is
Ha Héloisz, Aton, Ré ókori napistenek tiszteletére keresünk négykerekű templomot, akkor minimum a tökéletességre törekvés. Luxus, lehengerlő erő, és a napimádó minden igényét kielégítő alázatos szolgálat kell a kiváló, isteni kabrióhoz. Kérdés, hogy a 4-es BMW lenyitható keménytetős kivitele megfelel-e a fokozott elvárásoknak?

Külső – isteni alkat?

A 4,6 méter hosszú BMW 428i tiszteletet parancsolva nyűgözi le az egyszerű földi halandót. Zárt tetővel az elnyújtott C oszlop hiánya miatt tulajdonképpen egy enyhén púpos 4-es kupé miatt sereglik össze az utca népe. Az orr mokány, csontig hatolóan szúrós tekintetet hordoz, a markánsan domborodó oldalvonal pedig a jelenlegi BMW-kínálat legszebb hátsó lámpatestébe csatlakozva ér véget. 

Tető nélkül az igazi! Egyszerű, lendületes forma, klasszikussá fog érni az idők során. Csak nyíljon a bonyolult tánccal működő tetőszerkezet.

Mégis zavaró a hirtelen eső hátsó szélvédő, ezért jobb az istenekhez imádkozni napsütésért, hogy mihamarabb beindulhasson a Transformers filmeket idéző vetkőzés. A tetőszerkezet eltüntetése gombnyomásra történik, és húsz másodperces alkatrészkeringő után ér véget. Ekkor már tisztes tepsinek tűnik a BMW 428i, a második üléssor mögött húzódó vízszintes lemezfelület pedig csak fokozza a hatást. 

Belső – bőrkötésben

A műszerfal megegyezik a 4-es kupéban találhatóval, ami megegyezik a 3-as kupéban fellelhetővel (a bajorok elmerültek a számokban, duzzadó családfájukat még tovább bonyolítják, így lett a 3-as kupé verziója a 4-es széria, az 1-es kupéja pedig 2-es BMW) tehát nincs új a nap alatt! A megszokott BMW-minőség, felhasználóbarát működés, magas fokú ergonómia várja az utasokat. 
Tény, hogy finom az 1,1 millióért kínált M-csomag bőrkormányának tapintása, és a forma is magasan veri az alapverziót, de csak ezt hozzácsapva az alapárhoz, már 15,5 milliónál tartunk. Pedig ez az autó elvileg a nap temploma, ahol azért jól mutatna egy egyedi ólomablak, márványból faragott vízköpő, dór oszlopsor, a hívők elámítására. 

Egy irigyelt látvány, aki rendőröktől, balesettől nem félve felül a hátsó üléstámlára, az ebben a látványban gyönyörködhet

Félretéve a viccet, ehhez a kivitelhez nem ártott volna meríteni a (szintén BMW kéznben lévő) MINI filozófiából, és a típus pozíciójához igazított, egyedi kialakítás lehetőségét megadni a vásárlóknak. 
A kupéhoz viszonyítva szembetűnő különbséget az első ülések mutatnak. Az integrált övvel ellátott ülőhelyekbe beépítették az egyik legkedveltebb kabriós extrát, a nyakfűtést (133 000 forint). Így nincs állítható  fejtámla, viszont a meleg levegő három fokozatban süvíthet a nyakunkba. 

A Balatonig itt? Simán!

Hátra már két kisnövésű felnőtt is elfér, nem csak a sporttáskák alkalmi pihenőhelye lehet a második sor, sőt cuccainkat akár a 370 literes csomagtérbe is pakolhatjuk. Feltéve, ha felhúztuk a tetőt, mert Héliosz-üzemmódban, a háromrészes keménytetőt elcsomagolva már csak 220 liter áll rendelkezésre. 

A tetemes tömegnövekedést hozó szerkezet miatt alapesetben csak egy szűk résen tudjuk ezt a teret elérni, de szerencsére jött egy csapat német mérnök, és túlgondolták a problémát. Elektromos vezérlést építettek be, amivel az egész elcsomagolt szerkezet kiemelhető a pakolás idejére, a napnál is világosabb a megoldás feleslegessége. 

Motor, vezetési élmény

Benzineseknél ez a BMW 428i jelenti a belépőt. A négyhengeres motor 245 lóerős, 350 Nm nyomatékú, és 6,4 másodperc elég a százas tempóhoz, a végsebesség pedig a nyitottan fültépő, frizuraromboló 250 km/óra. Papíron bestiális értékek, de a tömeg extráktól függően 1700 kilogramm körül mozog, ami sokat tompít az élénk erőleadáson. Ezt felróhatnám problémának, de négyszáz kilométer után érezhető, hogy a kemény, sportos karakter nem lehetett cél. 

A tetőszerkezet így ad teret a 220 literes poggyásztérhez, bonyolult megoldás, egy nem is annyira égető problémára

Hiába a lóerők, a BMW 428i inkább a sárga zsírpettyes húslevessel induló, tenyérnyi rántott húsokkal koronázott, zserbóval lefojtott vasárnapi ebéd utolsó felvonása. Az andalító kör teli gyomorral, lehúzott tetővel, zsenge tavasszal a levegőben. Néha cibáltam Sport+ módban, de a beállítás mindig visszakívánkozott a gázpedált szedáló, takarékos ECO PRO állásba.  
Minden minket érő benyomás, tapasztalat ezt az érzést erősíti. Az elektromos szervókormány mintha picit álmosabban reagálna, mint a kupéban, és kemény provokáció szükséges, hogy a hátsó gumik tapadást veszítsenek (jó kontraszt a most tesztelt BMW 220d, ami rövidebb, könnyebb, és 184 lóerős dízelmotorjával simán tudja a bajor típusoktól elvárt huligán-mutatványt). Nyilván dolgoztak sokat a karosszéria merevségének javításán, de az összbenyomás maradt puhán hullámzó kabrió, és tulajdonképpen miért is kívánnánk mást?

Felszereltségtől, motorvariációtól függően 1700 kilogramm körül mozog a 4-es kabrió össztömege

A 245 lóerős motorra pedig nem szólhatok rosszat. A nyolcsebességes, hagyományos ZF automata váltóval nagyszerű kettőst alkot. Picit szusszan, mielőtt vállára veszi a bonyolult tetőszerkezet miatt három mázsával megnőtt súlyt, de utána töretlenül, torpanás nélkül darál, a fokozatok pedig olajozottan, észrevétlenül pörögnek. 
10,3 liter lett a végső átlagfogyasztás, ekkora méretben, ilyen teljesítménnyel ez dicséretes, mégsem rebegtem ájtatos imát ehhez a blokkhoz. 
Túl steril!
Röfögtettem mélygarázsban, és halványan mutatkozott némi karakter, de a szabadban űzve visszafogott tónusú, színtelen hanghatással reagált. Ezért az igazi BMW-hangulatot keresőknek inkább a 306 lóerős hathengeres javallott, vagy, ha az említett kellemes andalgás a cél, akkor bőven megteszi a dízel 420d is, 184 lóval, 380 Nm nyomatékkal és legalább három literrel alacsonyabb átlagfogyasztással.

Talán a kabrió és BMW kettőse már túl nagy irigységet gerjeszt, vagy csak egy gyűjtőnek fájt rá a foga, mindenesetre valaki elcsente a márkajelet a 428i orráról.

Vélhetően ez a dízel lesz itthon a kelendő kivitel, és jó lóra tesz, aki emellett dönt. A rezgéscsillapító, átdolgozott tetőszigetelésnek hála, tényleg kifogástalan, halk kupét kapunk felhúzott tetővel, a komfort és a hangszigetelés jottányit sem csorbul. 
Mindez a bonyolult tetőszerkezetnek köszönhető, ami 20 másodperc alatt tűnik el a csomagtérben. A művelet tempója még nem lenne gond, a problémát inkább az jelenti, hogy mindez 18 km/óráig vihető véghez menet közben, ezt az értéket több olcsóbb konkurens is lepipálja, az Opel Cascada például egészen 50 km/óráig vetkőzik.

Árak, összegzés

Mindent tud, ami elvárható ebben a kategóriában egy kabriótól, legfeljebb a nagyobb sebességnél is mozgatható tető javíthatna az összképen, no meg egy igazi tökös karaktert hozó, ha kell, ordas hangon trombitáló, soros hathengeres motor. 
A BMW 428i és a konkurencia alapárai
BMW 428i Cabriolet (245 LE)   14 413 000 Ft
Audi A5 Cabrio (224 LE)   13 076 310 Ft
Mercedes E-osztály Cabrio (211 LE) 15 169 010 Ft
Aki bajor guruló katedrálisban tisztelegne a napistenek előtt, annak komoly összeget kell leszurkolnia. A tesztben szereplő benzines BMW 428i alapára 14,4 millió forint, amihez az extrákból nagyvonalúan rendelve könnyedén összejöhet még 6-7 millió plusz. Innen pedig, az élvezetorientáltan elkölthető húszmillió szemszögéből már inkább a hathengeres 435i tűnik alkalmas vételnek. Vagy rendhagyó konstrukcióval, egyházi dogmákkal szembemenve esetleg egy 3-as BMW, plusz olcsó használt kabrió kettőssel elkerülni Aton haragját. 
 
Mellette – Ellene
  • Két autó egyben
  • Zárva kitűnő zajszigetelés
  • Használható második üléssor és csomagtartó
  • Tökéletes nyolcfokozatú automata váltó
  • Átlagos motorhang
  • Magas össztömeg
  • Hiányzó sportos BMW-hangulat
  • Bonyolult tetőszerkezet

Szavazás

Istenien sikerült a mutatvánnyal vetkőző BMW 428i? Értékeld!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • hulyemernok

    Nem tudom, hogy már így kaptátok vagy nálatok lopták le az emblémát, de ha így kaptátok akkor egy fekete pontot beírhatunk a BMW-seknek. Mindenesetre kívülről annyira semmilyen lett ez az autó, hogy ehhez talán még formatervezőt sem kellett hívni…

  • Gianniz

    Nálam ez az 1 pontos autó, nem egy Rapid TDI. Drága, zabál, 0 csomagtere van, és még csak annyira hú de nagy sportos élményt sem ad.

    Persze nyilván jó gép – a kategriájában 50+ kapuzárásos gazdag tatáknak 20 éves picsákat fogdosni.

  • Guevara

    1 pontos autó? Hűha.. Azért ki kell tágítani valamelyest az ember elméjét, hogy ne a praktikumot kezdje keresni egy kabrióban, mert ez nem azért van. Ezt az autót az vegye akinek van már egy villája a budai hegyeken, dombokon és első autónak egy 7-es BMW-je is.

  • Guevara

    Én nem feltétlenül ragszkodnék az automata váltóhoz. Tespedéshez jobban passzol ugyan a kétpedálos verzió, de azért én nem bánom ha vezetni is kell az autót krúzolás közben.

  • zoldfulu2000

    Nagyon el vannak tájolva egyesek ha itt sportkocsit keresnek. Ez egy Cabrio. Crúzolás a bíccsen, csajszik hátul, némi praktikum, a biztonságos és súlyos kasztnihz képest szuverén menetdinamika, Szép és hangulatos beltér.

    Megjegyzem egy Z4 se könnyű, hátmég az 5ös. De legalább az F10 biztonságos, ellentétben a botrányosan szereplő E60-nal.

    Őszontén szólva én még igazán jó kéziváltós bimmert nem vezettem, de ez passzol a BMW üzleti koncepciójába. Cserébe a piac egyik legjobb automatáit kínálják, akinek az nem jó az elnézett valamit…

    A 20d motor egy jolly joker, egy kivétellel: nyitott autóhoz inkább kerüljük. A legrondább 4hengeres dízelét is lehet hangszerelni az utastérben, de ha lehúzzuk az ablakot és pláne ha fal mellett haladunk elmúlik a varázstrükk.
    Nyitott autónél erre a trükkre eleve esély sincs.

    Ha valamilyen okból mégsem vehet az ember ilyen mocot, úgyis előbb utóbb kijön a 20i, azzal vállalható lesz.

  • Gianniz

    Mondom, ez szubjektív. A Skodafóboknak meg (van itt jópár) 1 pontos autó a Yeti meg a Rapid, mert ők SX4-re meg Dusterre élveznek. A 320d kombi vagy 420d kupé 8-as automatával meg 10 pontos nálam. Mert nem zabálnak, jól mennek, és praktikusak is.

    A kabriósokat valahol mindig mazohistának képzelem, főleg K-Európában, de Ny-on is. Szívni a dízelkormot, pollent, port. Itthon meg még le is köpnek egy kabrióban, leszar a madár, nem tudom.
    Lehet Kalifotniában a tengerparton máshogy lenne.

    Mellette nyilván elísmertem, hogy technikailag jó gép ez. Én egy kellemesen jómódú kicsit elpuhult idősebb úriembert tudok elképzelni, vagy botoxos nagyit célözönségnek.

  • Kovijani

    Isteni! A lejobb hobbi, es a sok D vitamin meg hasznos is!

  • Guevara

    Biztos hogy a maga nemében jók a BMW automatái, de nem érzem magamnak elég öregnek még ahhoz hogy az autó oldja meg helyettem a váltás feladatát. Az igaz hogy ma már nem különösebben jók a BMW-k kézi váltói, meg a váltási érzet sem. De legfeljebb kell némi megszokási idő, ez nem okoz(na) gondot nekem.
    Érdekes, hogy amerikában pl. az M5-höz lehet kézi váltót kérni, pedig ők aztán kimondottan automatás népek, de mégsincs ínyükre még a duplakuplungos automata sem egy olyan autóban, aminél a vezetés élménye a lényeg.

  • BeZol

    Biztos lesz megint 30D motor is, az sor6-os, 7,5 körül eszik, szép a hangja, na megy megy is rendesen.
    A csomagtartónál az elektromos kütyü ami kiemeli a tetőt vmennyire, az nagyon jó ötlet, mert ha a kedves cikkírónak pl. nyáron balcsira menet is kéne használnia a kocsit, akkor kiderülne, hogy miután bepakol annyira, hogy elférjen, lenyitja a tetőt nyáron mert miért ne. Befele tágabb a tér mint kifele, ezért nem lehet kihúzni a hátsó csomagokat, és biztos lesz valami cumó, ami pont oda lett téve, és nem kell ezért a tetővel szórakozni, mikor ki kell venni egy apróságot pont hátulról.
    A nyakfűtés is nagyon jó újítás, régen merci levédette és azért nem lehetett eddig más autókban, de most már végre lehet. (nem kell sálat felrakni 18fok alatt)
    Ülésszellőztetés viszont továbbra sincsen, pedig beizzad az ember segge nyáron ha nyitva a tető, marad a törcsis megoldás továbbra is.
    Cascada-val mit kell hasonlítgatni a tetőnyitást? Az vászontetős, odamegyek bicskával és szétnyitom, télen meg elő se merik szedni mert hajaj mi lesz. A5-ös cabrionál meg süvít be a szél és aszondják normális :D A keménytetős cabriók téli-nyári használatú autók!
    Ha a kedves cikkíró jobban átgondolná, akkor tudná, hogy azért ott nem csak 20-30kg-ot mozgat a szerkezet, hanem kitudja mennyivel többet, totál abnormális lenne nagyobb sebességnél a tetőnyitás/csukás, így is rendesen meg tudja billenteni a kocsit. Régebbi szériával is lehetett menet közben csinálni, ha kiiktatták az elektronikáját, de butaság lenne. A másik, hogy régen azért nem engedték menet közben lenyitni, mert nem látszódik ilyenkor a rendszámtábla, és mozgó járműnél látszódnia kell a szabályok szerint. Ezek szerint valami itt változhatott, mert tuti, hogy nem látszódik most sem a rendszám.
    A súly egyébként ugyanaz maradt, mint az E93-nál volt, ezek ilyen nehezek, csak régen +150kg-ot jelentett a kupéhoz képest a többlet, most valamiért +225kg lett, biztos megvan az oka.
    Nekem manuális váltó van, bárki vezette, imádta, de ezek az új zf8-fokozatú automaták 0,5-1 literrel csökkentették a fogyasztást minden autónál.
    Van elég hely hátul, mert 185 cm-es felnőtt mögött elfér egy másik 185cm-eres.
    90km/h felett ugyan senki nem fog hátul ülni lenyitott tetővel, mert széfújja a szél a fejüket… Poénnak persze jó, de inkább csak városban érdemes 4en cabriozni. 2emberrel szélfogóval 263-nál sincsen probléma, csak iszonyatosan nagy a szélzaj, amit a prémium hifivel tökéletesen el lehet nyomni, ami egyben a maga 600W-jával mozgó zenedobozzá változtatja a kocsit. Kötelezően beikszelendő extra az M csomaggal együtt.
    Ami viszont problémás, hogy igen, kell legalább 3-3,5 milliónyi extra bele, hogy nézzen is ki valahogy, de fullosra extrázva egy 320D sedan (E90) ugyanannyira jött ki, mint egy fullos 320D cabrio pár évvel ezelőtt, úgyhogy lehet most is így van.
    Ha kevés a hely a csomagtartóban, ott a két hátsó ülés is, ahova a lenyitható tető miatt olyan cuccokat is be lehet rakni, ami egyébként nem férne be ajtón keresztül.
    Azért is jó, hogy 4üléses a kocsi, mert ha bárhova megy az ember és találkozik ismerősökkel, vagy valakit el kell dobni valahova úgy, hogy 2en mentetek épp arrafele, akkor van hova beszállni, ezért is sokkalta hétköznapi használatos autó, mint bármelyik 2üléses roadster és a vászontetős 4ülésesek.

  • shadowb

    “mégsincs ínyükre még a duplakuplungos automata sem egy olyan autóban, aminél a vezetés élménye a lényeg.”

    Ennek mas oka van: az amcsiknal az a meno, ha valaki tud kezivaltos autot vezetni. Ezert ha vesz egy erosebb autot, a villantos faktor miatt rendelnek bele kezivaltot. Egyebkent egy M5 olyan kezivaltoval mintha kihereltek volna, a vezetes elmenyehez meg nem kell kezivalto.

  • Tede

    A vezess.hu-t támogatja a BMW mert hirtelen feltűnően teli lett Bmw cinkekkel!

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.