A legjobb prémium szabadidő-autók egymás ellen

Összehasonlító teszt az Auto Motor und Sporttal

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.04.08. 07.00

Amikor németek hasonlítanak össze valamit, az össze van hasonlítva! Még azt is megpróbálják objektíven pontozni, hogy melyik kocsiban jobb a minőségérzet.

Nem rossz autó az új Mercedes GLA, ha a legerősebb, gazdagon felszerelt, automata váltós gyári tesztautókat vezeti az ember mediterrán tájakon – ez kiderült pár hete a nemzetközi bemutatón. De mire megy a benzines alapmodell, kézi váltóval a többi európai prémium-mini SUV-val szemben? Ezt vizsgáltuk a neves német autós szaklap, az Auto Motor und Sport grandiózus nemzetközi összehasonlító tesztjén, a Bridgestone Róma melletti tesztpályáján.

Háttér

A Vezess.hu és a havonta megjelenő AutóMagazin szerkesztősége közös, márpedig az AutóMagazin a német Auto Motor und Sport licensze alapján készül Magyarországon. Így esett, hogy amikor a német AMS törzsgárdája megszervezte története első nemzetközi 2×4 autós összehasonlító tesztjét, mi is meghívást kaptunk a rendezvényre.

Két új európai modellt próbálhattunk ki legfontosabb vetélytársai körében. Az egyik a Mercedes GLA volt, a másik pedig – ez még titok, április 17-ig nem mondhatom el, mi volt az.

Brazíliából, Mexikóból, Kínából is jött kolléga, hogy jól összehasonlítsa a kis Mercit

Spanyol, szlovák, mexikói, román, portugál, bolgár, kínai, francia, brazil kolléga is volt az anyamagazin vendégei között, de mi, újságírók nem azért voltunk ott, hogy eldöntsük, melyik autó a legjobb, hanem csak hogy saját tapasztalatok birtokában számolhassunk be róla. A németeknél ugyanis nem nagyon vannak olyanok egy összehasonlító tesztben, hogy “szerintem”, meg “érzéseim alapján”. Megmérnek ezek mindent, még azt is, amit nem lehet.

A teszt

Egy ilyen német összehasonlítás úgy zajlik, hogy komoly stáb vonul fel a tesztautókkal egy alkalmas helyszínre – jelen esetben a Bridgestone európai tesztközpontjába, ahol négy kilométer hosszú, döntött visszafordítós oválpálya is van -, majd egy napon át nyúzza a kocsikat a csapat. Nem ám a mihaszna újságírók tapossák a pedált a méréseknél, hanem profi tesztpilóták profi műszerekkel végzik a gyorsulási, fékezési teszteket. A brigád mindent lemér, nem csak a menetdinamikai jellemzőket, zajt, de a belső méreteket is. Így az utastér tágasságának minősítése sem azon múlik a végső ítélethirdetéskor, hogy 159 vagy 195 centis újságíró írja a cikket.

Van persze számos szubjektív tényező, amit nem lehet lemérni: az anyagminőség, a menürendszer átgondoltsága, az autó kezessége. Mit csinál egy német, ha olyan tulajdonságokat kell rangsorolni, amire nincs objektív mérce? Pontoz!

Mindegyiket jobb vezetni, mint a GLÁ-t, de a GLA nagyon harmonikus és kiegyensúlyozott

A tesztcsapat több tagja pontozza a fentiek mellett a kocsi kezelhetőségét a szlalompályán, viselkedését terhelve és terheletlenül, majd a pontszámokból átlagot vonnak. Az objektív és szubjektív paraméterek pontértékeit súlyozva, összesítve jön ki az a végső eredmény, ami alapján az Auto Motor und Sport szerkesztősége elmondja olvasóinak: melyik modell jobb a másiknál és mennyivel. Ezt a sorrendet az egyes országokban még befolyásolhatja az ár, a fenntartási költségek, a piaconként eltérő garanciális feltételek.

És ebből az egészből az jött ki Rómában, hogy az a kocsi a legrosszabb a négy közül, amit végig a legszívesebben vezettünk, amivel a legnagyobb élmény volt a szlalom, ami a legkülönlegesebb, legjópofább, legkívánatosabb. Ez van, az ember nem racionális lény – próbáld csak meg egy kisgyereknek elmagyarázni, hogy a spenót jobb, mint a csoki… A legfrissebb autó a kvartettben, akinek a kedvéért az egész felhajtást csináltuk, egy Mercedes-Benz GLA 200 volt, kézi váltóval, navigációval és néhány jelentéktelenebb extrával.

Egymásnak adtuk a volánokat, egy napon át nyúztuk a kis SUV-okat


A kihívó

Adatlap

Összehasonlító teszt az Auto Motor und Sporttal

A legjobb prémium szabadidő-autók egymás ellen 1
Motor 1595 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 156 LE
Nyomaték 250 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,9 sec
Végsebesség 215 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,9 l / 100 km

A piros Merci alap-közeli modellként is nagyon szép autó, remekül rímel a többi mai Mercedes-sikermodellre (A, CLA). Lapos, alacsony, ez a legkevésbé SUV-s, de hát tudjuk, hogy a célcsoport nem is igen akar ralizni ezekkel a drága kocsikkal.

A kormány, a váltó ebben a kocsiban működött a legfinomabban, ebből a szempontból nagyon mercedeses ez a kis Benz is. Rettentő érdekes, hogy az érzéketlen, kevés visszajelzést adó kezelés mellett a GLA menetdinamikája volt a legjobb az objektív tesztekben, ez fordul a legkisebb körön, ez veszi a legagilisebben a szlalompályát. Az 1,6 literes turbómotor jó, de semmi különös.

Szörnyen szűk viszont a hátsó traktus, a hátul ülő alig lát ki a keskeny ablakon. Családi autónak a Mercedes GLA a legalkamatlanabb a négyesből.

A Mercedes az alapszintű benzinmotorral, fronthajtással, kézi váltóval alig tűnik Mercedesnek


A konkurensek

A Mercedes GLA mellé a klasszikus német trió két másik márkájának vonatkozó modellje, az Audi Q3 és a BMW X1 állt a szorítóba – és jött velük a MINI Countryman, ez a hagyományos kategóriákban nehezen értelmezhető, de méretében, jellegében, teljesítményében és pláne árában mégis a három másik mellé való autó. Pláne, hogy ő is német, hiszen a brit retró-image alatt BMW-technika lapul.

Jól kiegyensúlyozott autó, menetstabilizáló nélkül is biztonságos, kiszámítható

Az Audi 1,4 literes, a Mini 1,6, a BMW 2,0 literes turbómotorral érkezett; bár mindegyik modell elérhető összkerékhajtással és automata váltóval, a csoportteszten mindegyik kocsit kétkerék-hajtással és hatfokozatú kézi váltóval vezettük. A BMW egzotikuma a hátsókerék-hajtás. A mezőny autóinak főbb műszaki adatait az alábbi táblázatban foglaltam össze:


Műszaki adatok
Audi Q3
1.4 TFSI
BMW
X1 2.0i
Mercedes-Benz
GLA 200
MINI Countryman
Cooper S
Hengerek/szelepek száma S4/16 S4/16 S4/16 S4/16
Hengerűrtartalom 1395 1997 1595 1598
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 110 (150)/5000 135(184)/5000 115(156)/5300 135 (184)/5500
Max. nyomaték (Nm/ford.) 250/1500 270/1250 250/1250 260/1700
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,0 8,1 9,0 7,9
Végsebesség (km/h) 203 220 215 215
Fogyasztás
Tesztátlag (l/100 km) 8,9 9,6 8,6 9,2
Gyári vegyes (l/100 km) 5,9 6,9 5,9 6,1
CO2 kibocsátás (g/km) 137 162 137 143
Méretek
Hosszúság/
szélesség/
magasság (mm)
4385/
1831/
1608
4477/
1798/
1545
4417/
1804/
1494
4110/
1789/
1561
Tengelytáv (mm) 2603 2760 2699 2595
Menetkész tömeg (kg) 1463 1559 1449 1390
Üzemanyagtank
kapacitása (liter)
64 63 50 47
Listaár (alapár, Ft) 7 919 950 9 052 000* j8 553 360j 7 083 000

* Az X1 a magyar árlistában 1.8i jelzéssel az 1995 köbcentis motorral is elérhető, 150 lóerővel. Listaára úgy 7 849 000 forint.

A teszten az Audi unalmas, de komfortos hétköznapi autóként viselkedett, még a locsolt körpályán se provokálta, hogy különösebben csúszkálni akarjunk vele. Viszont ebben fértünk el a legjobban elöl-hátul, bár a többi autóhoz képest meghökkentően magas az üléspozíció. A Q3 2011-es modell, nem mondható öregnek, mégis ő volt a legöregesebb a mezőnyben.

A teszt legnehezebb, de legerősebb autója, hátsókerék-hajtással. Fura tanulság az összehasonlító teszt végére: a fronthajtású Minit jobb vezetni

A nemrég ráncfelvarrott, de ettől még a négyes legrondábbikaként szereplő BMW kicsit csalt, mert bézs belseje sokkal tágasabbnak láttatta, mint amilyen valójában. A hátsókerék-hajtás nyilván sokat hozzátett a mókához, ugyanakkor úgy vettük észre, hogy ebben a modellben nem lehet teljesen kikapcsolni a menetstabilizálót, mint a nem-X-es BMW-kben. A legnagyobb motor ereje nem jött ki igazán, nyilván nem kis mértékben amiatt, hogy a BMW volt messze a legnehezebb kocsi.

Végig egyértelmű volt a Mini utolsó helyezése a teszten, és ezért nem érnek sokat ezek a tesztek, ha valaki nem német. Ugyanis messze a Mini a legizgalmasabb kocsi a mezőnyben, megkockáztatom: az egyetlen, ami ebben a kategóriában megérdemli a prémium-felárat

A MINI pedig egy igazi vicc, igazából nem azon lepődtünk meg, hogy kezelőszervei, ergonómiája, komfortja mennyire elmarad a többiekétől, hanem azon, hogy még így is egész használható autónak bizonyult hétköznapi viszonylatban is. Azért az a motorhang egy Budapest-München távon elég idegesítő lenne. Viszont játékautónak kitűnő, őt a legkönnyebb táncba vinni, de még így sem veszélyesen instabil.

Eredmények

Az Auto Motor und Sport standard táblázata pontozza az összehasonlított kocsik karosszériáját (helykínálat, terhelhetőség, kezelhetőség, műszerezettség, minőségérzet), biztonságát (passzív és aktív biztonság, fékút, elérhető biztonsági extrák listája), menetkomfortját (rugózás, zaj,ülések, klíma), technikai jellemzőit (motor, váltó, teljesítmény, rugalmasság, fogyasztás), menetdinamikáját (fordulékonyság, irányváltási, átterhelési jellemzők, kanyarsebességek), környezetre gyakorolt hatását (emisszió, tömeg) és költségeit, természetesen a német piac viszonylatában.

Szóló tesztek

Terjedelmi okokból nem megyünk végig az összes kocsi külalakján, komfortján, vezetési élményén részletesen, de aki bővebben is olvasna valamelyik kocsiról, vagy akár mindről, az alábbi linkeken találja a csoporttesztben szereplő autókhoz legközelebb álló kivitelről készül tesztjeinket:

Mercedes-Benz GLA, nemzetközi bemutató, 2014
Audi Q3, 2.0TDI teszt, 2012
BMW X1 25d teszt, 2013
Mini Countryman Cooper S All4, 2010

Na most jön a szemétség: a teljes ponttáblázatot nem közölhetjük, azt majd az AutóMagazin következő számában, papíron mutatjuk meg. De az eredményekről annyit elmondhatunk, hogy a kategória legfrissebbike, a Mercedes vezethetőségben, jóindulatú menetdinamikában, biztonságában és környezeti hatásában teljesített a mezőny felett.

A szűkös hely a legnagyobb baja a GLÁ-nak

Az értékelés kiemeli az Audi menetkomfortját, helykínálatát, könnyű kezelhetőségét, míg a MINI motorja-váltója, nyers műszaki tökélye a legjobb volt a négyesben. A BMW semmiben nem nyújtott kiemelkedőt – de persze ha valaki a hátsókerék-hajtás elkötelezett rajongója, akkor neki úgyis ő a tökéletes.

Német körülmények között a MINI fenntartási költsége és ára magasan a legjobb, de ez sem volt elég a Countrymannek ahhoz, hogy a végső összesítésben ne utolsó legyen.

And the winner is…

Az Auto Motor und Sport összehasonlító tesztjének győztese a pontok összesítése után az Audi Q3 lett. Tágas utastere és főleg csomagtere, könnyű kezelhetősége, elfogadható biztonsága és a teszt legkisebb motorjával sem rossz menetteljesítménye és jó menetkomfortja kellett ahhoz, hogy simán nyerni tudja a tesztet az élvezetesebben vezethető BMW-család és a frissebb, korszerűbb Merci előtt.

Az Audi nyerte a tesztet, nem is vártunk mást. Jó autó, csak hát a lelke is pont olyan szürke, mint a színe

Az AMS tesztcsapata a BMW-t tette a második, a Mercedest a harmadik helyre, egyértelmű ponthátránnyal került a sor végére a szűk, hangos, ráadásul elég régi, bár megjelenésében ma is a legfiatalosabb MINI. Ha a költségeket, árat, a környezetvédelmi szempontokat is figyelembe vesszük, a második és harmadik helyezett helyet cserél, tehát az AMS végső rangsora: Audi Q3, Mercedes GLA, BMW X3, MINI Countryman.

And the real winner is…

Mindazonáltal a legszórakoztatóbb, legvadócabb kocsi a MINI volt, szubjektív megítélésem és a teszten résztvevő, vezető kollégák többé-kevésbé egybecsengő szubjektív véleménye szerint. A prémium felár a MINI-nek is megérdemelten jár, talán még inkább, mint a többinek: a borsos árért (egy 190 lóerős, 1,6-os turbó Nissan Juke 6,25 millióról indul) vele kapjuk a legtöbb igazi egyéniséget is.

A direkt kormánnyal, kemény szilentekkel élmény csúszkálni a megemelt Minivel

Hát szerinted ki a nyertes?

Szavazás

Audi, BMW, Merci, Mini - melyik a legjobb?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Levrone

    Véleményem szerint ebben a kategóriában teljesen mindegy, milyen vezetni, hogy van összerakva, etc. Mivel ez főként Anyu autója lesz, amivel a gyerekért meg a konditerembe és egyéb fontos helyekre rohangászik, ezért a külcsín borzasztó sokat nyom a latba. Itt viszont – legalábbis nálam – a GLA-nak nincs ellenfele. Lehengerlő a külseje, van valamije, amit egyik jelenlévő konkurrens – véleményem szerint még a MINI – sem tud felmutatni, ez pedig a STÍLUS. Na itt van a kutya elásva… :-) És innentől nincs értelme tovább menni. Szerintem itt a prémium mezőnyben nincs ellenfele. Nyilván ez csak egyéni meglátás, majd az idő eldönti. Nálam mindenképpen a GLA a befutó, a többi csak “futottak még” kategória.

  • ACC.600

    Azért az Evoque itt rendet tenne.

  • Levrone

    ACC.600: igaz, őt kifelejtettem. A másik, akinek van stílusa a GLA mellett… :-)

  • Audi91

    Levrone:

    A GLA stílusáról annyit, hogy – szerintem – az A osztállyal és a CLA-val együtt lazán elmenne kínai autónak.
    Látványosak, de túldesignoltak.
    A konkurens egy “r”, egy autó meg “ami”, bocs, de nagyon zavaró.
    Az Evoque is egy érdekes alternatíva, igen, designban mindenképp, talán a legszebb, de mint autó, egyéb tulajdonságokban azért inkább kicsit mögöttük lenne.

  • apaarpi

    Audi91, ez meglepett, véletlenül egy ezeréves névvel, ráadásul a lányoméval léptem be, szóval én voltam az Audi91

  • Kanyaró Malvin

    Szerintem azért nem szeretik a német prémiummárkák az érintőképernyőt, mert az összetaperolt, gusztustalan képernyő nem illik egy elegáns környezetbe. És a controllert könnyebb úgy elhelyezni, hogy kényelmes legyen mindenféle alkatnak, kezelni is könnyebb, ha alá van támasztva a karom, nem a levegőbe lógatva, rázkódó autóban próbálom nyomkodni a monitort. Csak a BMW kéne, bár csúf az X1, a Q3 inkább megemelt A1, mint A3. A régi A3-ból átvett fűtésbillegetés igazi baromság, most végre a TT is kinövi. A GLA kicsi belül.

    Az Evoque itt a világon semmit nem rendezne át, mert csak 240 lóerős benzines van hozzá, 13,4 milliós indulóval.

  • zoldfulu2000

    Az új X1est érdemes bevárni. Egyébként a régi is meglepően jó, ráadásul a belépőmodell hátsókerekes. Bár a legtöbb kis SUV tulajnak ez inkább hátrány lesz.

    Szerintem fontosabb lesz hogy a GLA val megmutathajta a tulaj hogy új autója van (ami ráadásul dögös, megint egy jól sikerült Merci, végre!).

    ” teljes ponttáblázatot nem közölhetjük,” Nem is baj, hírhedten xarok ezek a táblázatok leginkább arra jók hogy megindokolják a “hirdető” márka autójának győzelmét. Kis ügyességgel ez mindig sikerül.

    Ráaádásul a pontok fele már akkor is irreleváns lenne ha korrekt lenen mert a német viszonyokra készül (pl fenntartási költségek). De amúgy is mindegy mert megtalálják a módját a pontok elcsalásának és súlyozásának.
    Mondjuk nem az AMS a legrosszabb de attól még kár egyáltalán lehivatkozni.

  • Guevara

    Nekem a MINI a bejövős, bár a motorja nem feltétlenül problémamentes, hajlamos az elkokszolódásra itt-ott, még esetleg a Merci, de nem pirosban. Az Audi és a BMW túl hűvös és kimért az én ízlésemnek. Ami szemet szúrt, hogy a Merci ECU-ját nagyon rossz helyre rakták, ha sérül az autó eleje akkor az egység is nagy veszélyben van. Nem filléres dolog a cseréje és ráadásul sérülés esetén azonnak mozgásképtelenné válik az autó még akkor is ha az autó sérülése egyébként lehetővé tenné a helyszín elhagyását.

  • DTF

    a tesztfogyasztás mérésére kíváncsi lennék: nyúzták őket rendesen és ezt is beleszámították, vagy normális használat mellett mérték az értékeket? Ha utóbbi, akkor azért elég magasak, felsőbb sUv kategóriás autók is hozzák ezt, sőt! (nem benzin és nem dízel :))

  • Guevara

    Tesztfogyasztásról van szó (gyorsulás, fékezés, szlalom, miegyéb), tehát nem utcai közlekedésről, ahhoz képest nem rossz értékek születtek.

  • Hawaii-

    Állandóan diszkriminálva érzem magam az ilyen szavazásoknál, szinte sosincs olyan választási lehetőség, ami mellé nyugodt szívvel odatehetném a voksom. Bármelyiket elfogadnám, de egyiket se venném saját pénzen. Inkább a teljes árukat a kezembe (Duster nélkül), köszönöm.

  • ACC.600

    ahogy a BMW bekerült ekkora ccm-el, akkor az Evoque-nak is itt lenne a helye. Az mäs kerdes, hogy az auto valodi küldeteset tekintve 2x akkora a tudäsa a BMW-hez kepest. Akkor viszont nem sok erte a 13 millio.
    Sokkal szivesebben ülök egy Land Roverben, mint egy elöbb felsorolt kisebbseg ältal kedvelt, mo-on gyakorlatilag eme okok miatt 0 presztizs ertekkel biro, amugy kivälo nemet autokban.

  • tama74

    azért az Evoque mellé inkább az x3 gla stb megy és árban és méretben is oda passzol nem ide.de mindenkép jó alternativa csak nem ezen a pályán. aki ekkora autót keres annak viszont nem jó.

  • tama74

    az hogy szerinted a kissebség veszi csak mosolygok akinek van rá 8-15 milla az nem csöves.és akármit gondolsz a börszinröl ha akarja megveszi a land rovert vagy range rovert vagy akár a land cruiset is.ez már tök mindegy.

  • Guillotinee

    tama!

    Azért nem veszik mert egy Land Cruiser vagy egy Land Rover nem olyan raj mint egy BMW vagy egy Merci. ;)

    Apaárpi!

    Megint sikerült jó nagy okosságot leírnod.

    “Az Evoque is egy érdekes alternatíva, igen, designban mindenképp, talán a legszebb, de mint autó, egyéb tulajdonságokban azért inkább kicsit mögöttük lenne. ”

    Oszd meg velünk légyszi,hogy mik azok a tulajdonságok amiben az Evoque ezek mögött van?

    Csak mert,hogy az egy kategóriával feljebb van kb 30centivel szélesebb és magasabb ezeknél meg egy kicsit komolyabb összkerékhajtás van alatta.

  • zoldfulu2000

    Érdekes, hogy a képeken X1van de a konklúzió már X3at emleget. Elírás?

    Amúgy ide én is az Evoque-ot nevezném, egy számmal kisebb mint a többiek.

  • zoldfulu2000

    Mármint a countryman kisebb egy számmal.

  • Levrone

    apaarpi: ember, egyszer elírtam egy betűt és belém kötsz? Na ne már… Néha azért megcsúszik a keze az embernek. Ezt nem kellett volna, főleg annak fényében, hogy itt szinte mindenki vesszőhibával tolja folyamatosan, tagolni senki nem tud, de még 1xű szavakat egymás mögé pakolni sem. Az “ami”-t nem értem. Talán az a gondod, hogy személyes névmással illettem az Evoqueot? Szerintem ezzel nincs gond. Sokan beszélnek így számukra kedves autókról. Ezen nem fogok változtatni a kedvedért sem, ettől szép a világ. Ha gondod van vele, a Levrone kezdetű posztokat ignoráld, így nem fog zavarni semmi.

  • Levrone

    …mögé PAKOLNI sem…, köszi fórummotor… :-)

  • apaarpi

    Kedves Guillotinee!

    Mit értesz az alatt, hogy megint?

    ” egy kategóriával feljebb van kb 30centivel szélesebb”

    Ezek után mit írjak még?
    Aki ilyet leír, annak bármit felesleges, bocsi.

    Valóban komolyabb összkerékhajtás van alatta, ebben egyetértek.
    Sőt, még az is lehet, hogy én is ezt választanám a 4 közül, leginkább a stílus miatt.

  • apaarpi

    Kedves Levrone!

    A konkurensben az r duplázása jellemzően nem félreütés, de lehetett ez az eset kivétel.
    A kedves autókban igazad lenne, ha egy bizonyos autóról szólna, ami mondjuk pl. a tiéd, legalábbis így szokás, nem egy komplett modellsorozatra értve.

    Na, ezt jól kimerítettük :)

    A hozzászólásaidat nem kívánom ignorálni, mert egyébként jellemzően semmi bajom velük.

  • Guillotinee

    Apaárpi!

    Rád jellemzően általában nem egyértelmű,tényekkel nem bizonyított állításokat teszel.
    Tehát kijelented,hogy a Range Rover Evoque az AudiQ3,BMW X1,Mercedes GLA,Mini Countryman mögött áll.

    Kérlek oszd meg velünk,hogy milyen tulajdonságok miatt áll mögöttük?

    Azt tudtad,hogy a kategóriákat a személygépkocsiknál a méret határozza meg?
    Ha egy autó minden méretében nagyobb egy másiknál akkor általában azzal nem egy kategóriába tartozik és nagy általánosságban egy vagy több kategóriával feljebb áll.

    “Ezek után mit írjak még?
    Aki ilyet leír, annak bármit felesleges, bocsi.”

    És aki ilyet válaszol arra mit írjak?
    Hogy ha nem tudsz mit írni akkor kevés vagy vitapartnernek? :)

    Oszd meg velem az is ,hogy vajon mitől gondolod ,hogy ez olyan nagy hülyeség?

  • apaarpi

    Kedves Guillotinee!

    “Rád jellemzően”

    Nagyra értékelem, hogy így figyelsz rám, elég nehéz dolgod lehet, mert mostanában elég keveset írok ide, miután a trollok szétverték a 2001 óta működő fórumot, aminek 2003-tól a lelépésünkig igen aktív tagja voltam.

    “Azt tudtad,hogy a kategóriákat a személygépkocsiknál a méret határozza meg?”
    Köszi az infót, fogalmam sem volt róla :)

    “Ha egy autó minden méretében nagyobb egy másiknál akkor általában azzal nem egy kategóriába tartozik ”
    Mindjárt az X1-esbe belebotolva, 11,2 cm-el hosszabb a Rovernél, a tengelytávja pedig 10 cm-el.

    Nincs további kérdésem, barátsággal:

    Árpi

  • Guillotinee

    Apaárpi!

    Aktív tagja vagy te még most is a tavaszi borozgatásokkal. :)

    Egy bizonyos dologhoz sok fórumtársaddal együtt nem tudsz felnőni!

    Ha feltesznek neked egy kérdést arra illik válaszolni és nem visszakérdezni vagy,megkerülni azt!
    Én bármire válaszolok amit a szerkesztők vagy az itt kommentelők kérdeznek mert úgy gondolom ettől vagyok egyenes és gerinces.
    Nem mellesleg kétszer tettem fel ugyanazt a kérdést te egyszer sem méltattál válaszra pedig csak a véleményedre és az álláspontodra voltam kíváncsi.

    Üdv

  • apaarpi

    Kedves Guillotinee!

    Nem tudom, mit értesz tavaszi borozgatás alatt, de igen nagyot tévedsz az aktív tagsággal. Nézd csak meg, mikor írtam utoljára a fórumra.
    Évek óta van saját fórumunk a régi törzstagokkal, ott vagyok ma is aktív.

    “Egy bizonyos dologhoz sok fórumtársaddal együtt nem tudsz felnőni!”

    Látod, megint velem foglalkozol, minden hozzám írt hozzászólásodban kapok valami kedves minősítést, a figyelmet értékelem, csak az objektivitást hiányolom, na sebaj.

    Az előbb még egyértelmű tényeket hiányoltál tőlem, válaszoltam is, pontos adatokkal, amelyek tökéletesen cáfolták az állításodat.
    Érdekes módon ezt a mostani hozzászólásodban valahogy elfelejtetted érinteni.
    Éppen ezért itt el is köszönök.
    További szép estét neked!

  • Guillotinee

    apaárpi!

    Azért én még válaszolok ha megengeded!

    A BMW X1 tengelytáv és hosszúság tekintetében valóban nagyobb értéket mutat mint az Evoque.Teljesen igazad van.
    Én próbáltam átlagot vonni ami azt jelenti,hogy a jelen cikkben felsorolt négy autóból háromnál majdnem minden méretében nagyobb az Evoque (X1-esnél is szélesebb,magasabb).

    A javaslatom az,hogy legközelebb ha kilépsz baráti fórumotokból és idelátogatsz a degeneráltak közé akik nem mindig úgy látják a világot ahogy te és a barátaid (ettől degeneráltak,dilettánsok) akkor próbálj meg olyan kommenteket idézni amiben több tárgyilagosság és tény bukkan fel.
    Ha ezt mégsem így teszed és csak érzelmi alapon kommentelsz akkor viseld a lehetséges következményét,hogy valaki máshogy érzez és ezért nem ért veled egyet,tehát meg fog szólítani és kérdőre fog vonni.

    A borozgatásról meg annyit,hogy kb fél éve pont itt hívott meg egy “talira” egy szerkesztő úr amit a te pincészetedben tartanak,tehát annyira nem vagyok eltévedve!

  • apaarpi

    Kedves Guillotinee!

    Persze, hogy megengedem, sőt, kivételt tesztek, és reagálok is rá.

    Szóval a méretek.

    A Mini természetesen kilóg lefelé a csapatból, azt ki is ejteném, inkább csak érdekességként kerülhetett ide.

    “Csak mert,hogy az egy kategóriával feljebb van kb 30centivel szélesebb”
    Ebből ugyebár az egyik (30cm) elég nagy tárgyi tévedés, a másik pedig csak következtetésbeli tévedés.
    Egyrészt nem csak az X1, hanem a GLA hossza és tengelytávja is nagyobb a Roverénél, másrészt a kategorizálásban sokkal többet nyom a latba a hossz és tengelytáv, mint a magasság. Az jelen esetben inkább csak stílusbeli kérdés, pl. a GLA alig magasabb a személyautóknál.
    Csak egy példa: ugye az S klasse magasabb kategóriás, mint a GLK, vagy a Suzuki Jimny? Pedig utóbbiak jóval magasabbak.
    A lényeg: A Q3, GLA, X1, Evoque egy kategória.
    A Rover a legjobb terepen (ezt használják ki legkevesebben), és jó a kidolgozási minősége, elég tágas is, mondjuk csomagtartó terén már nem annyira.
    A rugózási komfortja kicsit rosszabb (gondolom a terepes tulajdonságok itt ütnek vissza), a fékjei sokkal gyengébbek, mint a triumvirátusnak. (100-ró hidegen és melegen is átlagban 2 méter az eltérés)
    Vezetési élményben is elmarad kissé, ez valószínűleg jelentős részben a tetemes súlyának köszönhető, kb. 200 kilóval nehezebb egy hasonló motorizáltságúnál a másik 3-ból.
    Ez üt vissza menetteljesítményeiben is, itt is gyengébb, és a fogyasztása is magasabb.
    Kb. ennyi a lényeg. Egyébként nagyon tetszik, bár ezt már írtam.
    Ezt a degeneráltas szöveget inkább ignorálom, én nem állítottam ilyet. Maximum figyelmetlenséggel, pontatlansággal vádolhatnálak, az meg előfordul.
    A talik nem a borozgatásról szólnak, mivel legtöbben vezetünk, ezt félreérthetted. Persze szívesen kínálok mindenkit.
    Idén is lesz, májusban, szívesen látlak, bár nem igazán tudlak beazonosítani, mivel nem tudom, volt-e előző nick neved. Írj az email címemre légy szíves, ha van kedved jönni, válaszban elmondom az időpontot és a részleteket, ide azért nem akarom felírni.

    Üdv: Árpi

  • Guillotinee

    Apaárpi!

    Ez szép válasz volt.
    Nem tudok mást írni mint,hogy igazad van!

    Köszönöm,hogy megtiszteltél!

  • apaarpi

    Kedves Guillotinee!

    Köszi a korrekt reakciót!
    Akkor találkozunk a talin? Persze más alkalommal is szívesen látlak a pincénél, akár egy pohár borra, akár egy kis eszmecserére autózás ügyben, csak jelezd érkezésed.
    Üdv: Árpi

  • Guillotinee

    Apaárpi!

    Én inkább más fajta találkozókra szoktam járni.
    Ezeket az eszemecseréket meghagyom nektek.
    A pincédbe szívesen ellátogatnék majd egyszer.

  • apaarpi

    Rendben, megértettem, szívesen látlak, remélem szereted is a bort :)

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.