Mindenen át: Toyota Land Cruiser

Teszt: Toyota Land Cruiser

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.04.07. 08.00

Az igazán jó dolgokat is kívánatosabbá kell tenni néha. Ez történt a Toyota terepjárójával, a Land Cruiserrel is

Röviden – Toyota Land Cruiser

Mi ez?

A megmaradt valódi terepjárók közül talán az egyik legjobb

Mit tud? Leginkább terepen érzi jól magát, városban túlméretes
Mibe kerül? 13 és 20 millió forint között
Kinek jó?  Akik a Szaharában, vagy Borneó esőerdeiben laknak. De budai villa, vagy utánfutóval lovarda, jachtklub előtt is otthon van a Land Cruiser. 

Mindenen át: Toyota Land Cruiser 1


Külső

Bár a Land Cruiser szinte örök darab, néha mégis reszelnek rajta egy kicsit. Legutóbb csupán a felszínt kapargatták meg a bő ötéves szerkezeten. Igaz, ami jól működik, azt nem érdemes nagyon piszkálni, legfeljebb időről időre kívánatosabbá tenni. Így a Land Cruiser kívülről mindössze új LED-es fényszóróval, illetve nappali fénnyel, új rajzú első-hátsó lámpatestekkel, friss felnikkel és négy új színnel lett gazdagabb. 

Homoksivatagba csak ezzel mennénk

Adatlap

Toyota Land Cruiser

Mindenen át: Toyota Land Cruiser 2
Motor 2982 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 190 LE
Nyomaték 420 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 11 sec
Végsebesség 175 km/h
Fogyasztás (vegyes) 8,1 l / 100 km

Hogy a rettentő mennyiségű krómozott műanyag mennyire passzol egy terepjáróhoz, nem tudom, mindenesetre a terepálló jószág nem néz ki rosszul és amennyire lehet, még szögletes is. Ugyan a karosszériának vannak gyenge pontjai – például a jobbra, oldalra nyíló csomagtérajtó, amely Európában egy átok, a járda mellett parkolva piszok rossz hátra bármit berámolni. 
Persze az oldalra nyíló ajtóra is van marketing-magyarázat, állítólag így – fellépve a csomagtartó peremére – pompásan lehet a tetőcsomagtartóra pakolni. Határeset, de fogadjuk el. Leginkább azért, mert voltak annyira nagyvonalúak a Toyotánál, hogy a csomagtérajtó ablakát külön is nyithatóra csinálták, így a könnyebb dolgokat úgy is bevethetjük a raktérbe, hogy nem piszkáljuk a mázsás, oldalra nyíló hátsó ajtót. Ja, és szerencsére annak sem érezték szükségét, hogy egy ótvar nehéz pótkerékkel hangsúlyozzák a terepjáróságot.

Az oldalra - pláne jobbra - nyíló ajtó baromság, akármivel is próbáljuk megmagyarázni

Belső

A Land Cruiser tágas, szellős, akár a 4-es metró állomásai. Egész kicsinek, jelentéktelennek érzem benne magam, az ajtónyitó kilincsei óriásiak, és az egyujjas kifordított bundakesztyűben is használható gombok, kezelőszervek is óvodai emlékeket idéznek bennem, amikor még minden óriási volt. A külsőhöz hasonlóan a belső formaterve sem hoz lázba, de itt nem a játékos, izgalmas formákon van a hangsúly. Hanem a kezelhetőségen, átláthatóságon. Terepen, fél kerékkel ki tudja milyen meredély felett billegve pont magasról teszünk a játékos formákra. 

Akár begipszelt kézzel is tudnánk kezelni a gombokat, kapcsolókat

Praktikumban erős az autó, helye mindennek van, és a kényelem is jóval felülmúlja azt, amit egy terepjárótól elvárhatunk. Igaz, ez a legcifrább kivitelű változat, így elöl-hátul ülésfűtés, sokzónás klíma, tetőből lehajtható kijelzőjű mozirendszer mind-mind megtalálható az utastérben. Néhol kissé talán túlpörögték a dolgot – például a hatodik, hetedik ülést gombnyomásra villanymotorok csalogatják elő a helyükről – cserébe a kézifék igazi kézifék, semmi villany nincs benne. Csomagtartója a harmadik üléssor miatt sajnos nem akkora, mint lehetne, de így is 621 liter cuccot képes elnyelni és ilyenkor még a kalaptartót is be lehet húzni.

Háromliteres motor dolgozik a műanyaghomlokzat mögött

Terepen

Ha elfogy az aszfalt, akkor jön el a Land Cruiser ideje. A jó terepszögek, a masszív alváz, a merev hátsó híd, a fejlett négykerék-hajtás, felező, és két differenciálzár, hátul állítható magasságú légrugó, valamint a többféle terepprogram mellett nagyon nagy lúzernek kell lenni ahhoz, hogy elássuk az autót. Ha viszont menteni kell, akkor valami nagyot kell hívni, hiszen az autó 2,2 tonnás tömegét nem rántja ki akármi a dágványból. A kármentes manőverezésben 4 kamera van a vezető segítségére, így a kormány mögül mindent lát, ami az autó körül van. 
Mindenen át: Toyota Land Cruiser 3

Városban, aszfalton

Elefánt a porcelánboltban – gondolnánk elsőre. Pedig nem. A pár sorral feljebb említett kamerák városban is hasznosak és váratlan módon a 478 centiméteres hosszal is egész kényelmesen lehet manőverezni. Vezetni azért más, mint amit a rendes autókban megszokhattunk. Hiába a három fokozatban állítható keménységű lengéscsillapító, az autó még sport módban is billeg, kenődik az úton. Itt érezni, hogy akármennyire is tele van luxussal, ez mégis inkább a sivatag, vagy az esőerdő túlsúlyos lakója. Pedig a 190 lóerős motor csendben teszi a dolgát, az automatikus váltó kényelmes, civilizált darab. 

Bazinagy mosógépkapcsoló a középkonzolon. Kúszó üzemmódban ezzel állítható a kívánt sebesség.

Fogyasztás

Talán nem meglepő, hogy a Land Cruiser sokat eszik. Nagyon. Jellemzően városi használat és 10 km terep mellett a 16-17 literes fogyasztás fájdalmas. Pláne, a gyári, katalógusban beígért 8,1 liter fényében.
Rövidfilm, amelyben kihalt városban, emberfejnyi sziklákon lavíroz keresztül egy Land Cruiser:
Konkurensek – nincs túl sok – hasonló méretben:


Típus, modell
Árak
Land Cruiser 3,0 D-4D Exe. Bi-Tone Aut. (190 LE)  20 570 000
Land Rover Doscovery 3,0 TDV6 HSE Aut. (211 LE) 18 664 000
Mercedes-Benz G350 Aut. (211 LE) 26 992 150

Ki vegyen ilyet?

A 20 milliós ár alaposan behatárolja a vásárlóközönséget és ebben a kategóriában már az se nagyon számít, hogy az autóra szükség van-e egyáltalán. A Land Cruiser pedig sok mindenre jó. Lehet vele bitang nagy hajót, vagy lovakkal tömött utánfutót cibálni, terrorizálni a többi autóst, vagy csak hazacsorogni a 40 százalékos emelkedő végén pompázó budai ingatlanba télvíz idején. Emellett terepen is lehet vele boldogulni, bár a nemzeti parkok, vagy a Magyar Madártani Egyesület, – vagy akárki más, aki a susnyásban is dolgozik – nem hiszem, hogy komolyabb mennyiséget rendelne belőle. 
Mellette – Ellene
  • Óriási, tágas belső
  • Terepen szinte verhetetlen
  • Rafinált terepprogramok
  • Zárható difik
  • Könnyen átlátható kasztni
  • Torkos motor
  • Oldalra nyíló csomagtérajtó
  • Csak négyhengeres motor
  • Tekintélyes saját tömeg

Szavazás

A világ legjobbja? Vagy csupán valami japán utánzat? Szerinted?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • geotrinus

    Végre egy terepjáró, annyi terepjáróak nevezett bohócautó után.

  • DTF

    a SUV nem terepjáró, sosem nevezték annak,max ‘városi terepjáró’, padkáravaló :)

  • tama74

    Na most kellet volna a cheroke árát is oda irni mert ebbe a ligába való és nem az x5 stb közé

  • tama74

    Ja meg a nissan pathfinder

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Tudod miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

Itt zárják le Budapestet a hosszú hétvégén

Április 30-án és május 1-jén rendezik Budapesten a Nagy Futam versenyautós bemutatót több fővárosi fő közlekedési útvonal forgalmának korlátozásával.

F1: Hamiltonék nem kérnek a csapatutasításokból

A Mercedes versenyzői azt mondják, nem s szeretnének a csapatutasításokról és a pilótasorrendről beszélni, persze ha úgy alakul, engedelmeskedni kell.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.