Mindenen át: Toyota Land Cruiser

Teszt: Toyota Land Cruiser

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.04.07. 08.00

Az igazán jó dolgokat is kívánatosabbá kell tenni néha. Ez történt a Toyota terepjárójával, a Land Cruiserrel is

Röviden – Toyota Land Cruiser

Mi ez?

A megmaradt valódi terepjárók közül talán az egyik legjobb

Mit tud? Leginkább terepen érzi jól magát, városban túlméretes
Mibe kerül? 13 és 20 millió forint között
Kinek jó?  Akik a Szaharában, vagy Borneó esőerdeiben laknak. De budai villa, vagy utánfutóval lovarda, jachtklub előtt is otthon van a Land Cruiser. 

Mindenen át: Toyota Land Cruiser 1


Külső

Bár a Land Cruiser szinte örök darab, néha mégis reszelnek rajta egy kicsit. Legutóbb csupán a felszínt kapargatták meg a bő ötéves szerkezeten. Igaz, ami jól működik, azt nem érdemes nagyon piszkálni, legfeljebb időről időre kívánatosabbá tenni. Így a Land Cruiser kívülről mindössze új LED-es fényszóróval, illetve nappali fénnyel, új rajzú első-hátsó lámpatestekkel, friss felnikkel és négy új színnel lett gazdagabb. 

Homoksivatagba csak ezzel mennénk

Adatlap

Toyota Land Cruiser

Mindenen át: Toyota Land Cruiser 2
Motor 2982 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 190 LE
Nyomaték 420 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 11 sec
Végsebesség 175 km/h
Fogyasztás (vegyes) 8,1 l / 100 km

Hogy a rettentő mennyiségű krómozott műanyag mennyire passzol egy terepjáróhoz, nem tudom, mindenesetre a terepálló jószág nem néz ki rosszul és amennyire lehet, még szögletes is. Ugyan a karosszériának vannak gyenge pontjai – például a jobbra, oldalra nyíló csomagtérajtó, amely Európában egy átok, a járda mellett parkolva piszok rossz hátra bármit berámolni. 
Persze az oldalra nyíló ajtóra is van marketing-magyarázat, állítólag így – fellépve a csomagtartó peremére – pompásan lehet a tetőcsomagtartóra pakolni. Határeset, de fogadjuk el. Leginkább azért, mert voltak annyira nagyvonalúak a Toyotánál, hogy a csomagtérajtó ablakát külön is nyithatóra csinálták, így a könnyebb dolgokat úgy is bevethetjük a raktérbe, hogy nem piszkáljuk a mázsás, oldalra nyíló hátsó ajtót. Ja, és szerencsére annak sem érezték szükségét, hogy egy ótvar nehéz pótkerékkel hangsúlyozzák a terepjáróságot.

Az oldalra - pláne jobbra - nyíló ajtó baromság, akármivel is próbáljuk megmagyarázni

Belső

A Land Cruiser tágas, szellős, akár a 4-es metró állomásai. Egész kicsinek, jelentéktelennek érzem benne magam, az ajtónyitó kilincsei óriásiak, és az egyujjas kifordított bundakesztyűben is használható gombok, kezelőszervek is óvodai emlékeket idéznek bennem, amikor még minden óriási volt. A külsőhöz hasonlóan a belső formaterve sem hoz lázba, de itt nem a játékos, izgalmas formákon van a hangsúly. Hanem a kezelhetőségen, átláthatóságon. Terepen, fél kerékkel ki tudja milyen meredély felett billegve pont magasról teszünk a játékos formákra. 

Akár begipszelt kézzel is tudnánk kezelni a gombokat, kapcsolókat

Praktikumban erős az autó, helye mindennek van, és a kényelem is jóval felülmúlja azt, amit egy terepjárótól elvárhatunk. Igaz, ez a legcifrább kivitelű változat, így elöl-hátul ülésfűtés, sokzónás klíma, tetőből lehajtható kijelzőjű mozirendszer mind-mind megtalálható az utastérben. Néhol kissé talán túlpörögték a dolgot – például a hatodik, hetedik ülést gombnyomásra villanymotorok csalogatják elő a helyükről – cserébe a kézifék igazi kézifék, semmi villany nincs benne. Csomagtartója a harmadik üléssor miatt sajnos nem akkora, mint lehetne, de így is 621 liter cuccot képes elnyelni és ilyenkor még a kalaptartót is be lehet húzni.

Háromliteres motor dolgozik a műanyaghomlokzat mögött

Terepen

Ha elfogy az aszfalt, akkor jön el a Land Cruiser ideje. A jó terepszögek, a masszív alváz, a merev hátsó híd, a fejlett négykerék-hajtás, felező, és két differenciálzár, hátul állítható magasságú légrugó, valamint a többféle terepprogram mellett nagyon nagy lúzernek kell lenni ahhoz, hogy elássuk az autót. Ha viszont menteni kell, akkor valami nagyot kell hívni, hiszen az autó 2,2 tonnás tömegét nem rántja ki akármi a dágványból. A kármentes manőverezésben 4 kamera van a vezető segítségére, így a kormány mögül mindent lát, ami az autó körül van. 
Mindenen át: Toyota Land Cruiser 3

Városban, aszfalton

Elefánt a porcelánboltban – gondolnánk elsőre. Pedig nem. A pár sorral feljebb említett kamerák városban is hasznosak és váratlan módon a 478 centiméteres hosszal is egész kényelmesen lehet manőverezni. Vezetni azért más, mint amit a rendes autókban megszokhattunk. Hiába a három fokozatban állítható keménységű lengéscsillapító, az autó még sport módban is billeg, kenődik az úton. Itt érezni, hogy akármennyire is tele van luxussal, ez mégis inkább a sivatag, vagy az esőerdő túlsúlyos lakója. Pedig a 190 lóerős motor csendben teszi a dolgát, az automatikus váltó kényelmes, civilizált darab. 

Bazinagy mosógépkapcsoló a középkonzolon. Kúszó üzemmódban ezzel állítható a kívánt sebesség.

Fogyasztás

Talán nem meglepő, hogy a Land Cruiser sokat eszik. Nagyon. Jellemzően városi használat és 10 km terep mellett a 16-17 literes fogyasztás fájdalmas. Pláne, a gyári, katalógusban beígért 8,1 liter fényében.
Rövidfilm, amelyben kihalt városban, emberfejnyi sziklákon lavíroz keresztül egy Land Cruiser:
Konkurensek – nincs túl sok – hasonló méretben:


Típus, modell
Árak
Land Cruiser 3,0 D-4D Exe. Bi-Tone Aut. (190 LE)  20 570 000
Land Rover Doscovery 3,0 TDV6 HSE Aut. (211 LE) 18 664 000
Mercedes-Benz G350 Aut. (211 LE) 26 992 150

Ki vegyen ilyet?

A 20 milliós ár alaposan behatárolja a vásárlóközönséget és ebben a kategóriában már az se nagyon számít, hogy az autóra szükség van-e egyáltalán. A Land Cruiser pedig sok mindenre jó. Lehet vele bitang nagy hajót, vagy lovakkal tömött utánfutót cibálni, terrorizálni a többi autóst, vagy csak hazacsorogni a 40 százalékos emelkedő végén pompázó budai ingatlanba télvíz idején. Emellett terepen is lehet vele boldogulni, bár a nemzeti parkok, vagy a Magyar Madártani Egyesület, – vagy akárki más, aki a susnyásban is dolgozik – nem hiszem, hogy komolyabb mennyiséget rendelne belőle. 
Mellette – Ellene
  • Óriási, tágas belső
  • Terepen szinte verhetetlen
  • Rafinált terepprogramok
  • Zárható difik
  • Könnyen átlátható kasztni
  • Torkos motor
  • Oldalra nyíló csomagtérajtó
  • Csak négyhengeres motor
  • Tekintélyes saját tömeg

Szavazás

A világ legjobbja? Vagy csupán valami japán utánzat? Szerinted?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • geotrinus

    Végre egy terepjáró, annyi terepjáróak nevezett bohócautó után.

  • DTF

    a SUV nem terepjáró, sosem nevezték annak,max ‘városi terepjáró’, padkáravaló :)

  • tama74

    Na most kellet volna a cheroke árát is oda irni mert ebbe a ligába való és nem az x5 stb közé

  • tama74

    Ja meg a nissan pathfinder

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.