Láthatatlan kozmetika

Vezettük: Kia Sportage 2014

Szerző: Gajdán Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.04.02. 06.00

Látták, mennyire más a fazonigazított Kia Sportage? Nem látták? Nem véletlen, mert a lényeg a ruha alatt történt. És jót tett neki.

Röviden – Kia Sportage 2014

Mi ez?

Kedvező árú szabadidőautó
Mit tud? Dögösen néz ki, kényelmes és szolgálatkész
Mibe kerül? Listaáron 5 299 000 forinttól
Kinek jó?  Mindazoknak, akik divatos megjelenésű, megbízható szabadidőautóra vágynak

Csak a kinézete alapján kevés távol-keleten készült autó hozza lázba a nagyközönséget. Kivétel a szabály alól az új Mazda3 és Mazda6, valamint a Kia majdnem minden típusa. Utóbbiról azonban egyre többen tudják, hogy tervezőjük nem koreai, hanem európai, méghozzá német. Peter Schreyer nevét az első Audi TT megjelenésével kapta fel a hírnév, mivel ő álmodta papírra a vonalait.

Később elszerződött a Kiához, és a keze nyomán olyan típusok láttak napvilágot, amitől a nagy testvért, a Hyundait is elkapta a sárga irigység. Méghozzá annyira, hogy néhány éves küzdelem után kiemelte Peter Schreyert a Kiától és kinevezte az egész Hyundai-Kia konszern formatervezésének a fejévé.

Több a puha műanyag az utastérben és kicserélték a műszeregységet

Valahol ez is egy elismerés, méghozzá egy olyan tulajdonságé, amiről mindenki a saját szemével is meggyőződhet. A Kia formatervei nemcsak jónak, hanem időtállónak is bizonyulnak. Annyira, hogy maga a gyár sem mer hozzájuk nyúlni. Így lehet, hogy a teljesen új Kia Soul is úgy néz ki, mint a régi, a fazonigazított Kia Sportage pedig úgy, mintha megszökött volna a kezelés elől, mint kisgyerek az injekció elől.

Szinte semmi

Azért ha nagyon kinyitjuk a szemünket (vagy ha mellétesznek egy első verziót), feltűnik, hogy nagyobb az első hűtőrács, megváltoztak az első és a hátsó lámpák és új mintájúak a könnyűfém felnik. Kívül azonban ennyi a változás és nem több! Belül sem szembeszökő az újítás, de egyikük kézzelfogható. Mostantól ugyanis puha tapintású műanyag borítja – a műszerfal teteje és alja mellett – az ajtók felső élét is. A másik újdonság, hogy a műszeregység immár két nagy kerek műszerből áll, közöttük egy 4,3 col átlójú színes információs kijelzővel.

Mostantól két nagy, egyforma, kerek műszer a fordulatszám- és a sebességmérő - mint a legtöbb autóban. A kettő közé 4,3 colos színes LCD kijelzőt építettek be

A többi módosítás inkább műszaki jellegű, és ennél fogva nem annyira látni, mint érezni lehet. Áthangolták az első futóművet, méghozzá a kényelem irányába, amit nagyon jól tettek. Kevésbé kemény végre a Kia Sportage, és így rossz úton is kellemesebb az utasának lenni. Azért viszont, hogy emiatt a vezethetőség ne szenvedjen csorbát, áthangolták a kormányművet is. Csökkentették az áttételét, ezért most három fordulatnyit sem kell fordítani (egészen pontosan 2,7-et) végállástól végállásig.

Emberbarát

A lényeg, hogy a rugózási kényelmet és az úttartást sikerült sokkal élhetőbb harmóniába hozni. Persze a gumiméret még ronthat ezen, de a próbált 235/55 R 18-as méretű abroncsokkal sem rázott ki minket a Sportage a lelkünkből. Az alapméret egyébként 215/70 R 16, amivel valószínűleg még komfortosabban rugózik a Sportage.

A motorválaszték nem változott. Az 1,6 literes, 135 lóerős, közvetlen befecskendezéses benzines a belépő motor, amely csak hatfokozatú kézi sebességváltóval és elsőkerék-hajtással kapható, csakúgy, mint a 115 lóerős 1,7 literes dízel. A másik benzinmotorhoz (2 liter, 166 LE) és a 136, illetve 184 lóerővel készülő kétliteres dízelmotorhoz ellenben automata váltó és összkerékhajtás is rendelhető.

Új, prémium hangrendszer is rendelhető. Vezeték nélkül csatlakoztatható a mobil és lejátszható a rajta tárolt zene

Az automata változatok nem tűntek túl élénknek, különösen, ha bekapcsoljuk az ECO üzemmódot, ami viszont – legalábbis elvileg – jót tesz a fogyasztásnak. Ezt majd a várható tesztelés során méréssel ellenőrizzük, azt azonban a próbaút alapján is megállapíthattuk, hogy zaj szempontjából szinte mindegy, melyik motorra voksolunk. Az új Kia Sportage ugyanis hangszigetelő (betétes) szélvédőt kapott és a hangszigetelést úgy általában is finomították. Emiatt a dízelmotort is alig hallani és a szélzaj is elenyésző még 130 km/órás tempónál is.

Csendesebb és kényelmesebb az új Sportage az elődjénél és ezekből a szempontokból a versenytársaihoz képest is megállja a helyét. Használhatóbb autó lett tehát, miközben az ára nem változott. Az alapmodell (1.6 GDI LX) most 200 000 forint kedvezménnyel 5 099 000 forint ellenében hazavihető. A formája pedig, mint korábban megállapítottuk, úgy látszik örök…

Mellette – Ellene
  • Sportos formaterv
  • Jó minőségérzet
  • Csendes utastér
  • Kedvező vételár
  • Gazdag alapfelszereltség
  • Nagy csomagtartó
  • Csupán átlagos térkínálat hátul
  • Bővítés után nem túl nagy csomagtér
  • Automata váltóval nagy fogyasztás

Szavazás

Igazán jót tett a Sportage-nek a fazonigazítás? Pontozd 1-től 10-ig!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Szuperjeno

    Kérdés hogy mitől kedvező ez az ár, ha pl. a Peugeot szintén most megújult 3008-asa már 4,6 milliótól kapható. Ráadásul az új Qashqai mellett az egyik legjobb autó a kategóriában.

  • marsizoli

    Talán a 7 év teljeskörű garanciát is előnyként lehetne aposztrofálni pl. a Ford Kuga 1 év vagy 60.000 km garijához képest:)

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.