Nyugtató adrenalin

Teszt: BMW 325d Luxury Line

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.03.28. 06.00

Nem tudott eddig olyan vesszőt helyezni az idegre a bajor gyártó, ami szíven talált volna, de úgy tűnik, most sikerült megfelelően választaniuk a tegezből.

Röviden – BMW 325d Luxury Line
Mi ez? A hatodik generációs hármas BMW, ami már többet mutat elődeinél
Mit tud? Piszkosul gyorsulni, és közben nagyon keveset fogyasztani
Mibe kerül? Alapára 11,5 millió, de pár pipa az extrák között és máris 15-nél járunk
Kinek jó?  Akiknek kevés a 184 lóerő, de a 260 már felesleges. A 325d motorváltozattal főleg a német vevőket célozzák meg. 

Nehezen megfogható érzés

Sokáig gondolkodtam, hogyan is lehetne jól megfogalmazni az érzést, ami napok óta apró tűszúrásként piszkál; fájdalmat nem okoz ugyan, de nagyon kellemetlen. Végül nemrég rábukkantam a következő sorokra:
“A gép csak eszköz, amely avval, hogy a számítások és értékelések terhének egy részét leveszi az emberek válláról, elősegíti a gyorsabb előrehaladást.”
Az orosz származású író, Isaac Asimov gondolatai majdnemhogy tökéletesen passzolnak legutóbbi tesztalanyomra, a BMW 325d-re. 
A hatodik generáció talán az elmúlt 15 év legszebb hármasa, és a széria egyben a BMW egyik legfontosabb modellje, amin ugyan nincs annyi hasznuk, mint az Ötösön vagy a Hetesen, de sokkal többet eladnak belőle (1997 és 2012 között több mint 7 millió példány hagyta el a futószalagot). 

Morcos tekintet. Az első BMW volt, aminek a lámpái a vesékig érnek.

A formával talán sokkal merészebben bántak a tervezők, mint az előző generációknál, mégsem szálltak nagyon el. Pont annyival lett erőteljesebb, szigorúbb a dizájn, hogy még megmaradjon a BMW-s karakter, de a laikus szem is azonnal észrevegye az újdonságot. 
A hatodik generációra alaposan megnőtt a jármű, hossza 9,3 centivel gyarapodott, elöl-hátul sokkal szélesebb lett a nyomtáv és magasabb is majdnem egy centivel. A plusz centimétereknek hála végre langaléta felnőttek is elférnek hátul, a csomagtér pedig 460-ról 480 literre nőtt, ami felárért akár a lökhárító alatti lábkalimpálással is nyitható.

Volt már hasonló kategóriás autó, amiben kevesebb hely volt mögöttem, mikor igazán kényelmesre hangoltam a vezetőülést

Az elődénél gazdagabban berendezett kocsiban érezhetően nagyobb a hely, ami az öt centivel megnőtt tengelytáv mellett a korábbinál alacsonyabb és szélesebb műszerfalnak is köszönhető. Az 1-es után a 3-asban is megtalálhatók a Line nevű felszereltségi csomagok, három variánssal: a klasszikus bőr-króm-fabetét kombót kedvelőknek ott a Luxury, a dizájnboltok és borbárok közönségének a lounge-hangulatot árasztó Modern, a vezetni szeretőknek pedig a fekete-hangsúlyos Sport.

Az ajtón lévő puha könyöklő hosszú úton sem válik kényelmetlenné, szinte vonzza az ember könyökét.

A háttámla állítható gerinc- és deréktámasszal van felszerelve

Aprócska megtévesztés?

Manapság a BMW motorokra szép nagy betűkkel rávésik, hogy “Twin Power Turbo”, ami csodálatos marketinghúzásnak bizonyul és a németek zseniálisan ültetik el a gondolat magját a vásárlókban, hogy “akkor az összes modellben két turbóval lélegeztetett erőforrás duruzsol?” Nem. Valójában ez a kacifántos megnevezés a turbó “kettős megfúvású” turbinaoldali kialakítására utal, és a dupla, változó vezérműtengely-szabályozásra, ami a teljes fordulatszám-tartományban szabályozza a teljesítményt, így minden fordulaton csökkenti a fogyasztást és az emissziót úgy, hogy az nem megy a teljesítmény rovására.

A hatodik generáció talán az elmúlt 10-15 év legszebb hármasa, és a széria egyben a BMW egyik legfontosabb modellje.

Bitang motor

Hasonló 2,0 literes erőforrás dolgozik a 316d (116 LE), 318d (143 LE), 320d (184 LE) modellekben, mint a 325d-ben, de a csavar a történetben, hogy ez valóban duplaturbós. Így a teljesítménye bőven 200 lóerő felett van, egészen pontosan 218 – ez literenként 109 lóerő, ami brutális -, nyomatéka 450 Nm, amitől szintén megmozdul valami a nadrágban, ha kellő erővel tapossuk le a gázpedált. Hangja csúnya és városban zavaróan erős is, a hathengeres blokk duruzsolása hiányzik. Nagyobb sebességnél a menetzaj simán elnyomja a négyhengeres hangját. 

Adatlap

BMW 325d Luxury Line

Nyugtató adrenalin 1
Motor 1995 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 218 LE
Nyomaték 450 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 6,8 sec
Végsebesség 245 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,9 l / 100 km

De sebaj, mindezért kárpótol a vezetési élmény, és a kétlépcsős feltöltés, ami azt jelenti, hogy a turbólyukat, mint fogalmat el is felejthetjük. Alsó fordulatszám-tartományban is valami boszorkányos módon tolják előre az autót a hátsó kerekek, ami egészen addig tart, amíg a nyolcsebességes automata el nem váltja az aktuális sebességi fokozatot, de ez is csak egy pillanat. Ezzel a megoldással a 100 km/óra 6,6 másodperc alatt megvan, míg kézi váltóval a gyári adat 6,8 mp! 
A határokat izzadságmentesen lehet vele feszegetni, ami pici csalódás a modell múltjának tekintetében. Egyszerűen fogalmazva, egy hegyi szerpentin után, ahol igazán odatetted magad, úgy szállsz ki az autóból, hogy nem gyűrődött össze az inged, az 50 milliméteres Omega nem zavart a csuklódon vezetés közben, és nem éktelenkedik büdös, nedves folt a hónaljadnál. 
Ez csak a magamfajta adrenalin-hajhásznak csalódás, egyébként nagyon is kellemes, és könnyed érzés vezetni a BMW-t. “Úgy siklik ez fiam, mint ladik a vízen” – mondta nagymamám, mikor elvittem egy körre. 

Piszok jól néz ki a váltókar, mintha csak a Star Treck-beli USS Enterprise fedélzetéről nyúlták volna le

Az elektromos szervokormány pont elég visszajelzést ad ahhoz, hogy tudjuk, mikor fogy el a tapadás elöl, ilyenkor elég egy picit felengedni a gázt, és máris kézben tartjuk a  helyzetet. A tapadásra sem lehet panasz, az összes elektronikus rásegítést kikapcsolva is a végletekig stabil marad, mondhatni bolondbiztos. De valahogy ez a stílus nem áll jól neki, a hatodik generációs Hármas túl komolyra, túl “nagyautósra” sikeredett (amit az utánaforduló számtalan irigykedő pillantás is jól bizonyít), és bár megvan benne minden ahhoz, hogy továbbra is a legizgalmasabban vezethető limuzin legyen, mintha nem venné jó néven, ha ilyesmire vetemedünk vele.

Szép a fa mintázatú betét, talán picit túl sok is van belőle, de láttunk már rosszabbat

A megújult iDrive rendszer sokkal átgondoltabb, és könnyebben kezelhető, mint elődje, az pedig nagy piros pont a BMW-nek, hogy az multimédiás központi egység magyarul is tud, és félrefordításokat sem találtam benne

Nincs nagy étvágy

A vérbeli, fonákkal arcon csapás azonban a fogyasztás. A bő 1000 kilométer alatt városban 6,2 liter, autópályán SPORT módban, igazán megküldve 7,3, gazdaságos ECO PRO üzemben pedig 5,5 liter volt száz kilométeren az átlagfogyasztás nálam. Jól hallom az állak koppanását a padlón?

Alapból bizony ez nem így néz ki, súlyos milliókat kell belepumpálni a hármasba, hogy ez az utastér fogadjon reggelente.

Az ECO PRO üzemmód legérdekesebb része a fékenergia-visszanyerő rendszer. Amint a vezető működésbe hozza a féket vagy hagyja a járművet motorfék üzemben gurulni, mozgási energia szabadul fel. A fékenergia-visszanyerés ezt az energiát elektromos árammá alakítja, amelyet az akkumulátor töltésére fordít. Mindez még teljes erejű gyorsítás esetén is előnyös, hiszen a motort az így eltárolt energia látja el hajtóerővel, melyet más járműveknél a generátornak kell biztosítania. Ez esetben viszont a belsőégésű erőforrásnak kevesebb energiát kell fordítania az akkumulátor töltésére, ami alacsonyabb fogyasztást és emissziót eredményezhet. 

Az ECO PRO mód kilométerekben számítja ki a teljes megtakarítás mértékét, amelyet bónusz hatótávolság formájában jelez ki a fedélzeti számítógépen. A vezető tehát láthatja azt a plusz távolságot, amelyet az ECO PRO módnak köszönhetően tehet meg.

Mindezt mennyiért és kinek?

Abban szinte biztos vagyok, hogy ez a motorváltozat nem a magyar piacra lett belőve, sokkal inkább a németországi vevőknek szánják, ahol szélesebb skálán szeretnek mozogni a vásárlók. Magyarországon nem nagyon van középút. Aki hármas BMW-t választ legtöbb esetben a 320d, esetleg a 318d mellett teszi le a voksát, aki pedig harapósabbat akar, nem fog sokat gondolkozni, és a 330d-t, vagy 330xd-t választja, hiszen a különbség durván 1,5 millió forint a 325-höz képest. 
Íme az alternatívák – a BMW 325d és vetélytársai Listaár, forint 
BMW 325d (218 LE)  11 519 000
MERCEDES-BENZ C 250 CDI BlueEFF. Classic Aut. 11 884 240
AUDI A4 3.0 V6 TDI multitronic (204 LE) 12 308 410
VOLVO S60 2.4 D [D5] R-Design Kinetic (215 LE) 11 370 000
Végezetül elárulhatom, hogy soha nem tartoztam a BMW-rajongók táborába,  na nem azért, mert bármilyen előítéletem van a márkával kapcsolatban, szimplán nem tudott eddig olyan vesszőt helyezni az idegre a bajor gyártó, ami szíven talált volna. De úgy tűnik, hogy most sikerült megfelelően választaniuk a tegezből az F30-as kódjelű BMW-vel. 
Mellette – Ellene
  • Piszkosul erős motor
  • Csodás fogyasztás
  • Határozott megjelenés
  • A luxusérzet kiváló
  • A 325d itthon kakukktojás
  • Picit oda a sportos vezetési élmény

Szavazás

Mennyit adsz a tízből a nyolcsebességes automatával szerelt 325d-nek?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • demagóg

    Nálam ilyen egy tízpontos autó. Azonnal kéne.

  • zoldfulu2000

    nagyon korrekt teszt egy nagyon korrekt autóról, ha letekintünk az ártól, akkor egy tökéletes verdát kapunk. (Mondjuk ez a fa több mint röhejes, pedig nekem is mutogatták a szalonban hogy igazi, akkor sem tűnik annak) Ennél a 25d motornál a bajorok megint az ördöggel cimboráltak :) .
    “ugyan nincs annyi hasznuk, mint az ötösön vagy a hetesen”. Ezt így nem merném kimondani. Van egy sajátos árképzése a hármasnak ami miatt vagy nagyon sok pénzt keres a BMW a 3ason vagy nagyon tré autót kap az ügyfél. (Vagy vesz mást). Persze ennek lenyeletéséhez megint kell egy kis smúzolás az ördöggel :)

  • PAlex

    Nem tudok én sem belekötni, max. annyit, hogy nem 6 hengeres, de az már ebben a modellben szinte nincs is, csak 30d-től és 35i-től, amibe jobb lesz belenyugodni.

  • Guevara

    Tudom, falrahányt borsó esete, de: “avval” szó nincsen. Nagyon trendi így ragozni, de a teljes hasonulás szabályai szerint a toldalék, rag (-val) hasonul a szótőhöz (az) és nem fordítva. Helyesen: azzal.

    Másik: A “Twin Power Turbo” fantázianév nem a kettős vezérműtengely állító mechanizmusra utal, hanem a turbó “kettős megfúvású” turbinaoldali kialakítására, ahol az 1-4 és 2-3 hengerektől külön leömlőágon vezetik a kipufogógázokat a speciálisan kialakított turbinarészbe.

  • Guevara

    zf2k: Hogy ne lenne több haszon egy 5-ösön?! A gyártás önköltsége nem szignifikánsan több egy ötösnek, mint egy hármasnak viszont a listaárakra ez nem igaz és akkor vegyük még azt hogy több extrár is lehet rendelni a nagyobb modellhez, amit persze “vétek” nem megrendelnie egy “komoly” vevőnek.

  • zoldfulu2000

    Guevara: csakhogy a listaárnak semmi köze a vételárhoz. Egyrészt átxnak egy sokmilliós extrafelárral másrészt nagyvonalúan engednek 20%ot…

    A 3as soványka alapfelszereltsége miatt simán fog annyiba kerülni egy közepesen felszerelt 320d mint egy alapfelszereltségű 520d. A két autó tényleges vételára nagyon közel lesz, legalábbis azokon az ajánlatokon amiket én kaptam.

  • Guevara

    zf2k: 20%-ot egy BMW árából? Na ne már! De ha így is lenne, akkor a végeredmény szempontjából nem perdöntő, a különbség akkor is elég nagy. 325d: 39100

  • Guevara

    Miért tűnik el a fél komment??

  • Guillotinee

    “avval”??

    Ez milyen szó??

    Egyébként a Twin Power Turbo mint ahogy a neve is mutatja a turbó kettös kipufogógáz áramoltatására utal.Ettől még lehet dupla vezérműtengely állítás is benne.

  • Guillotinee

    Ja!
    Látom Guevara elvtárs megelőzött.

    Bocsi!

  • zoldfulu2000

    Guevara: nem tudom mit értesz “komoly” vevő alatt, ezek tömegautók, a hazai piacon olyan eladási számokkal mint az Opel Corsa vagy a Toyota Corolla, (az E klasse esetében pl) bőven 40e EUR alatti (a 3as esetében 30e alatti) indulóárakkal . És lehet vitaktozni rajta hogy mennyire ellenfele egy hibrid lexus az 530dnek, de mivel a tömgemodelleknek (518d éd 520d) nem állít konkurenset ezért nem tudnak többet eladni európában pártízezer modellnél.

    Szal itt nem “komoly” vevőkről van szó hanem sima középosztálybeli családapákról és alkalmazottakról.

    Azon az árlistán amit láttam az 520d-re is kell egy rendes csomag (úgy 10e eur), de alapból már nem égő ilyet venni. A 3as alapfélszétéltsége viszont olyan hogy egy elég necces autót kapsz alapáron. Azt muszáj felszerelni. Digit 2zónás klíma, ha nem is fa de egy rendes alu berakás (és nem a kályhaezüstnek titulált ezüstre festett műanyag), legalább valami műbőr belső. Remélem itt már az alufelni bőrkormány és a 4 e-ablak alapáras. Az E 90esen még nem volt az…

  • zoldfulu2000

    Guevara: a különbséget arányosítja hogy az extrákra nincs akkora kedvezmény, a csomagokra szinte semmi. Ezért a 3as gyorsan beéri az alap 5öst.

    Az X3 18d olyan 33 nettó volt egy hónapja. Rendesebben de nem szuperül felszerelve (kb úgy mint a mostani Volvóm).

    Pedig az X3 alapára 38.000 bruttó 21% áfával. A 316d 31.500. De ezek nem jelentenek semmit, mert eléggé fapados autót jelentenek akciók nélkül.

  • Ambrus Gergely

    Norti, hogy tetszett a Bujtosi-tó? :)

    Jól sikerült a teszt, benne van minden ami kell, az autó is jó, bár elég idétlen konfiguráció így evvel a motorral, egy 30d előnyösebb lenne sokkal.

  • Ambrus Gergely

    A fotók egyik része nyír1-en a Merci szalon előtt készült, a másik pedig a tó mellett a meki mögött a füves részen

  • Guevara

    zf2k: Komoly vevő az aki nem a szomszédnak vesz BMW-t, ennek megfelelően nem alapfelszereltségű 5-öst vesz egy pár extrát tartalmazó 3-as helyett, hanem a saját igényei szerint extrázza, mondjuk vesz hűthető-fűthető komfortülést, egy B&O hifit, állítható karakterisztikájú futóművet. Ilyenek nem is rendelhetők a hármashoz.

  • shadowb

    “Remélem itt már az alufelni bőrkormány és a 4 e-ablak alapáras. Az E 90esen még nem volt az..”

    E90ben mar nem volt tekeros ablakemelo, az utoljara az E46-ban volt. Szerintem a borkormany es az alufelni is alaparas volt.

  • shadowb

    “Ugyanaz a 2,0 literes erőforrás dolgozik a 316d (116 LE), 318d (143 LE), 320d-ben (184 LE), mint a 325d-ben, de a csavar a történetben, hogy ez valóban duplaturbós.”

    Akkor hogy lenne mar ugyanaz? Egyebkent meg nyilvan egy motorcsalad, de komoly valtozasokkal ahogy kuszik felfele a teljesitmeny.

  • Guevara

    Honnan veszitek hogy ez a motor duplaturbós?
    “Direkteinspritzung der jüngsten Generation mit einem
    Turbolader
    inklusive variabler Turbinengeometrie. Im BMW 325d vereinen sich 160 kW (218 PS)”

  • Guillotinee

    Hát….tévedni emberi dolog!
    Jobban utánanéztem ez nem Twin Scroll, hanem Twin Turbo.

    Tényleg ikerturbós az új 325d.

  • zoldfulu2000

    shad: http://www.treffseiten.de/bmw/info/preise_3er_limousine_06_09.pdf
    Az ablakban én tévedtem, mind a 4 elektromos. A kormány viszont a 4hengereseknél műanyag és 16colos acélfelni. Értelemszerűen a kormányvezérlés is feláras.

  • Guevara

    Volt ugyan 2 literes valóban kétturbós motorja a BMW-nek, de azt 3-asba nem tették, hanem az 1-esbe és az X1-esbe. Ezzel párhuzamosan a 325d még 3literes 6 hengeres motorral jött ki a gyárból. Ezt váltotta a jelenlegi 4 hengeres Twin Power, szimpla turbóval. Az előző hsz-emben az idézetet a bmw.de oldalról másoltam ki.

  • a.szorenyi

    Kedves Guevara!

    Az egyturbós idézet valóban fent van a BMW honlapján, de a gyári sajtóoldal, ahonnan Erdős Norti is dolgozott, egészen mást ír:
    https://www.press.bmwgroup.com/global/download.html?textId=168263&textAttachmentId=209105

    “BMW TwinPower Turbo technology: multi-stage charging with two
    turbochargers, common-rail direct fuel injection with piezo injectors,
    maximum injection pressure 1800 bar”

    Mivel az új X5 25d sdDrive esetében is két turbóról regél a gyári műszaki adattábla, mi ezt a verziót tartjuk forrásértékűnek. De rendkívül szerencsétlen és kevéssé profi dolog egyazon motorról kétféle állítást közölni a két honlapon.

    Üdvözlettel, Szörényi András

  • v_gabe

    Nem az S60 R-Design Kinetic, hanem a Kinetic a vetélytárs. Kissé megtévesztő egy milliós dizájnelemekkel megáldott sportfutóműves modellt berakni az alap BMW mellé…

  • Guillotinee

    Guevara!

    TC-n három hónapja ugyanezt az autót tesztelték,ott pontosan leírták,hogy ugyanazon felirat (Twin Power Turbo) ellenére ennél az autónál ez nem a Twin Scrollra utal hanem itt valóban két turbó van kétlépcsős feltöltéssel.

    Ha pedig az autó 218 lóerős és a literteljesítménye 109 lóerő akkor ez a motor bizony két literes és nem három literes hathengeres.

  • Gianniz

    Tuti nem jól tudod, mert ez a motor ugyanaz, ami az 1-esben 123D név alatt fut, 2 literes dupla turbós.

    2 literes 1 turbós az 184LE, nem is nagyon van a piacon 1 turbós 2 literesből sokkal erősebb, ill. most jönnek a 190LEs X20D motorok ki.

    A régi 3-asban volt 325d 200LE körül, de az egy gyengített 6 hengeres volt.

  • Guevara

    “Im BMW TwinPower Turbo 4-Zylinder-
    Dieselmotor
    des BMW X1
    xDrive
    25d mit 160 kW (218 PS) sorgen zwei intelligent kombinierte Abgasturbolader für eine”

    Na, itt meg már két turbót ír a BMW leghivatalosabb honlapja (bmw.de).

    Guillotinee: Nem is állítottam hogy a jelenlegi 325d motorja 3 literes lenne, az az E90-es generációban volt.

    Arról viszont még nem vagyok továbbra sem meggyőzve, hogy a Twin Power Turbo fantázianév a kettős vezérműtengely-állítást jelentené. Azt VANOS-nak hívják a bajorok.

  • Guevara

    Hát egyszerűen nem tudok napirendre térni ezen téma felett. Még mindig találok olyan oldalakat, amik szerint a 325d több más 25d modellel ellentétben nem két turbós. Gyári dokumentumokat meg nem találok sajnos.

  • Guillotinee

    Guevara!

    Én meg nem állítottam,hogy a TPT=VANOS!

    Csupán azt állítottam attól még ,hogy Twin Power Turbo,még lehet egyszerre VANOS is mivel nem zárja ki egyik a másikat.

  • Kovijani

    Norti! A nagypapa Nyiregyen lakik?! Ott a Bujtosi-tonal lakik az unokatesom! Ami lakotelep meg van a hatterben, ott meg en nottem fel!! :) bakker, kicsi a vilag! Most mar ertem miert reklamoztatok Nyiregyet egyszer! Udv, a nagyfaternak! Remelem, egy kis hazival azert megkinalt! :)
    Ja, a kocsi amugy meg kene!

  • Kovijani

    A cikk pedig kellemes csalodas volt! :)

  • Guevara

    Guillotine: Nem is neked szólt az a hsz. hanem a Norti(ék)nak. Összetúrtam már mindent ebben a BMW dízel témában, de nem találkoztam olyannal hogy a dízelek VANOS-osok lennének, az a BMW benzines motorjaira jellemző. Egyébként is jóval ritkább hogy a dízel változó szelepvezérléses, mint a benzinesek esetében. Konkrétan a Mitsubushinek tudom hogy van VVT dízele, de másik márkát nem tudnék mondani.

  • Gianniz

    Semmilyen gyártó nem épít szériában 2 literes TDI-t 220LE körül 1 turbóval. Jelenleg 184-190LE a teteje, ilyen egyszerű ez.

    De azért túrogassátok csak a katalógusokat:)

  • Guillotinee

    Gianni Giovanni!

    és szerinted elképzelhetetlen,hogy rá..nak egy kicsit nagyobb turbót vmelyikre és máris megvan a 220le?!

    Nagy szaklapok nagy szakujságírói sem igazodnak ki rajtuk nem csak itthon külföldön sem de persz te ezt is fejből kened vágod.
    Meg azt is hogy holnap mit gyártanak majd meg azt is mi vana tervező asztalaukon mi?

    Menjél simogasd tovább a Skodát!

  • Kempelen10.

    Akkor találgassál kiscsávó.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.