Itt a világvége: már ez is tetszik!

Teszt: SsangYong Korando 2,0 DLX Plus AWD

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.03.27. 07.15

Ha azt halljuk, SsangYong, először tutira valami földöntúli formatervű jószág képe kerül elő az emlékek közül. Na, ez már a múlté.

Röviden – SsangYong Korando 2014

Mi ez?

Kompakt, 4×4-es szabadidő-autó
Mit tud? Korrekt, szerethető járgány, már emészthető külsővel
Mibe kerül? 5,49 millió és 7,59 millió forint közötti árak vannak a listában
Kinek jó?  Akinek nem az embléma számít  

A fényszórók és a ködlámpa is változott

SsangYong-tesztet írni mindig is hálás dolog volt. Eddig. A szerkezetileg jó ideje korrekt, megbízható autó mára már kívülről is teljesen vállalható, sőt, egyenesen kívánatossá vált, így nem úszható meg a dolog oroszlánrésze azzal, hogy közösen, egymás hátát csapkodva hangosan röhögjünk a formán. Már az előző Korando külseje is nyugodt szívvel vállalható volt, a legújabb, alapos ráncfelvarráson átesett változat pedig már határozottan vonzó lett.
 Itt a világvége: már ez is tetszik! 1

Külső

Bár a kasztni alapjaiban változatlan maradt – sem a tengelytáv, sem a hossz, magasság nem változott – a Korando tekintete mégis sokkal kellemesebbé vált. Újak a LED-es nappalifénnyel kiegészített fényszórók, a ködlámpa, valamint a hűtőrács is elvesztette krómtartalma tekintélyes részét. Változott a ködlámpa, a korábbi szögletes helyett most már kerek lámpával világíthatunk bele a novemberi szmötyibe.

Belső

Odabent is alaposan átfaragtak mindent, amit csak lehetett. A műszerfalat a két A-oszlop között teljesen kicserélték, újak a műszerek, a borítás, minden. Nemcsak óvatos maszatolás történt itt, hanem szinte forradalom. Igaz, láttunk már hasonlót, a műszerfalon a skálák, műszerek kijelzők elrendezése leginkább a Kiákat idézi. Nincs baj ezzel, ott is jól néznek ki, itt is. 

A két A-oszlop között minden új

Szemre és tapintásra is kellően igényes a belsőépítészet, és a kivitelezés is rendben van. Élhetőség terén is klassz a Korando, a pénzünkért a vártnál is nagyobb életteret – 190 centivel a kényelmesre belőtt vezetőülés mögött boldogan pöffeszkedhettem – és olyan figyelmességeket is kapunk, amelyek nemcsak jól esnek, de arról is meggyőznek, hogy a tervezésnél próbáltak mindenre odafigyelni. Így hidegben a hátsó utasok is melengethetik a feneküket, döntögethetik az ülés háttámláját, világítás is jut nekik, illetve a leszerelt csomagtérrolónak is alakítottak ki helyet a több emeletes, pótkereket is rejtő csomagtartó mélyén. És van menő kormányfűtés is. 

A forma alapjaihoz nem nyúltak, mégis teljesen másként néz ki az autó, mint az előd

Alig pár apró ergonómiai hiba csúszott be, ilyen, hogy a rádióállomásokat kiválasztó 1-től 6-ig számozott gombok sötétben láthatatlanok, és nappal is nehezen lehet őket értelmezni. Cserébe a kormányról is lehet lépegetni a csatornák közt, igaz, ez nem a legkényelmesebb módja a váltásnak. Emellett 2014-ben már a felkapcsolva felejtett fényszórót nem hangjelzéssel kéne tudatni a sofőrrel, hanem egyszerűen le is kapcsolhatná az autó. 

Hogy megy?

A 149 lóerős, kétliteres dízelmotor jól illik az autóhoz. Sajnos alacsony fordulatszámon gyengécske és a fordulat növelésével váratlan pofonként szakad ránk temérdek lóerő. De ha már itt van, ki is lehet használni, az autó jóindulatú, futóműve is okosabb és komfortosabb is a vártnál, hétköznapi körülmények között nehezen hozható zavarba és még ezeken a nagy felniken is kényelmesen rongyol át a városi akadályokon, kátyúkon, padkákon, gödrökön. Hatfokozatú kézi váltója hidegen még karcos, de üzemmelegen hamar barátságosabbá válik. Kompakt mérete miatt városban sem kellemetlen vele autózni, és a márkához sem tapad semmi negatív előítélet, mint a legtöbb SUV-hoz. 

Kisebb nagyobb rekeszek a szuterénben


Konkurensek hasonló méretben:


Típus, modell
Árak
Hyundai iX35 2,0 CRDI 4WD (136 LE)  8 499 000
SsangYong Korando 2014 (149 LE) 7 580 000
Suzuki SX4 S-Cross 1,6 DDIS (120 LE) 7 600 000
Kia Sportage 2,0 CRDI 4WD (184 LE) 8 709 000

Ár és pénzügyek

A tesztautó kétliteres, 149 lóerős dízelmotorral, DLX Plus felszereltségi szinttel 7 290 000 forintba kerül. Ezen felül 499 ezer forint az összkerék-hajtás felára, illetve a napfénytető még, ami nincs benne az alapárban, ezért további 199 ezret számolnak hozzá a vételárhoz. Ha nem akarunk pótkerék nélkül, csupán a defektjavító szörnyűséggel bajlódni, a pótkerék 29 ezer forintba kerül, a cukorszerű gyöngyházfény további 119 ezres kiadást igényel. 

A motor a régi. Kapható belőle valamivel erősebb is.

Ha mindent összeadunk, 8 165 000 forintra jön ki a Korando végső ára. Ez valamivel – ha nem is sokkal – de még a konkurensek ára alatt marad. Ha ez még nem lenne elég a meggyőzéshez, akkor még az 5 éves, vagy 100 ezer kilométeres garanciát is érdemes számításba venni
Mellette – Ellene
  • Vállalható, sőt, már menő forma
  • Okos extrák
  • Tágas, élhető belső
  • Szerény presztízs
  • Lágy kormány
  • Hidegen karcos váltó

Szavazás

Szerinted a tízes skálán mennyire lett kívánatos a korábban rémes idomairól elhíresült Korando?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • pqowieurzt

    tegyük hozzá, hogy 5M körül van most az alapváltozat akciósan. (2wd 2.0 benzines). Na az már árban is rendben van.

  • Szuperjeno

    …főleg hogy a most felfrissített Peugeot 3008-ast, ami a Nissan QQ mellett az egyik legjobb kocsi a kategóriában már 4,6 milliótól meg lehet kapni…

  • pqowieurzt

    mármint melyik kategóriában? merthogy nem a korando kategóriájában az tuti…

    15 centis hasmagassággal ? ne vicceljünk…

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.