Röviden – SsangYong Korando 2014

Mi ez?

Kompakt, 4×4-es szabadidő-autó
Mit tud?Korrekt, szerethető járgány, már emészthető külsővel
Mibe kerül?5,49 millió és 7,59 millió forint közötti árak vannak a listában
Kinek jó? Akinek nem az embléma számít  

A fényszórók és a ködlámpa is változott

SsangYong-tesztet írni mindig is hálás dolog volt. Eddig. A szerkezetileg jó ideje korrekt, megbízható autó mára már kívülről is teljesen vállalható, sőt, egyenesen kívánatossá vált, így nem úszható meg a dolog oroszlánrésze azzal, hogy közösen, egymás hátát csapkodva hangosan röhögjünk a formán. Már az előző Korando külseje is nyugodt szívvel vállalható volt, a legújabb, alapos ráncfelvarráson átesett változat pedig már határozottan vonzó lett.
 Itt a világvége: már ez is tetszik! 1

Külső

Bár a kasztni alapjaiban változatlan maradt – sem a tengelytáv, sem a hossz, magasság nem változott – a Korando tekintete mégis sokkal kellemesebbé vált. Újak a LED-es nappalifénnyel kiegészített fényszórók, a ködlámpa, valamint a hűtőrács is elvesztette krómtartalma tekintélyes részét. Változott a ködlámpa, a korábbi szögletes helyett most már kerek lámpával világíthatunk bele a novemberi szmötyibe.

Belső

Odabent is alaposan átfaragtak mindent, amit csak lehetett. A műszerfalat a két A-oszlop között teljesen kicserélték, újak a műszerek, a borítás, minden. Nemcsak óvatos maszatolás történt itt, hanem szinte forradalom. Igaz, láttunk már hasonlót, a műszerfalon a skálák, műszerek kijelzők elrendezése leginkább a Kiákat idézi. Nincs baj ezzel, ott is jól néznek ki, itt is. 

A két A-oszlop között minden új

Szemre és tapintásra is kellően igényes a belsőépítészet, és a kivitelezés is rendben van. Élhetőség terén is klassz a Korando, a pénzünkért a vártnál is nagyobb életteret – 190 centivel a kényelmesre belőtt vezetőülés mögött boldogan pöffeszkedhettem – és olyan figyelmességeket is kapunk, amelyek nemcsak jól esnek, de arról is meggyőznek, hogy a tervezésnél próbáltak mindenre odafigyelni. Így hidegben a hátsó utasok is melengethetik a feneküket, döntögethetik az ülés háttámláját, világítás is jut nekik, illetve a leszerelt csomagtérrolónak is alakítottak ki helyet a több emeletes, pótkereket is rejtő csomagtartó mélyén. És van menő kormányfűtés is. 

A forma alapjaihoz nem nyúltak, mégis teljesen másként néz ki az autó, mint az előd

Alig pár apró ergonómiai hiba csúszott be, ilyen, hogy a rádióállomásokat kiválasztó 1-től 6-ig számozott gombok sötétben láthatatlanok, és nappal is nehezen lehet őket értelmezni. Cserébe a kormányról is lehet lépegetni a csatornák közt, igaz, ez nem a legkényelmesebb módja a váltásnak. Emellett 2014-ben már a felkapcsolva felejtett fényszórót nem hangjelzéssel kéne tudatni a sofőrrel, hanem egyszerűen le is kapcsolhatná az autó. 

Hogy megy?

A 149 lóerős, kétliteres dízelmotor jól illik az autóhoz. Sajnos alacsony fordulatszámon gyengécske és a fordulat növelésével váratlan pofonként szakad ránk temérdek lóerő. De ha már itt van, ki is lehet használni, az autó jóindulatú, futóműve is okosabb és komfortosabb is a vártnál, hétköznapi körülmények között nehezen hozható zavarba és még ezeken a nagy felniken is kényelmesen rongyol át a városi akadályokon, kátyúkon, padkákon, gödrökön. Hatfokozatú kézi váltója hidegen még karcos, de üzemmelegen hamar barátságosabbá válik. Kompakt mérete miatt városban sem kellemetlen vele autózni, és a márkához sem tapad semmi negatív előítélet, mint a legtöbb SUV-hoz. 

Kisebb nagyobb rekeszek a szuterénben


Konkurensek hasonló méretben:

Típus, modell
Árak
Hyundai iX35 2,0 CRDI 4WD (136 LE) 8 499 000
SsangYong Korando 2014 (149 LE)7 580 000
Suzuki SX4 S-Cross 1,6 DDIS (120 LE)7 600 000
Kia Sportage 2,0 CRDI 4WD (184 LE)8 709 000

Ár és pénzügyek

A tesztautó kétliteres, 149 lóerős dízelmotorral, DLX Plus felszereltségi szinttel 7 290 000 forintba kerül. Ezen felül 499 ezer forint az összkerék-hajtás felára, illetve a napfénytető még, ami nincs benne az alapárban, ezért további 199 ezret számolnak hozzá a vételárhoz. Ha nem akarunk pótkerék nélkül, csupán a defektjavító szörnyűséggel bajlódni, a pótkerék 29 ezer forintba kerül, a cukorszerű gyöngyházfény további 119 ezres kiadást igényel. 

A motor a régi. Kapható belőle valamivel erősebb is.

Ha mindent összeadunk, 8 165 000 forintra jön ki a Korando végső ára. Ez valamivel – ha nem is sokkal – de még a konkurensek ára alatt marad. Ha ez még nem lenne elég a meggyőzéshez, akkor még az 5 éves, vagy 100 ezer kilométeres garanciát is érdemes számításba venni
Mellette – Ellene
  • Vállalható, sőt, már menő forma
  • Okos extrák
  • Tágas, élhető belső
  • Szerény presztízs
  • Lágy kormány
  • Hidegen karcos váltó

Szerinted a tízes skálán mennyire lett kívánatos a korábban rémes idomairól elhíresült Korando?

304 szavazat - átlag: 7.3 (10-ből)

Szerinted a tízes skálán mennyire lett kívánatos a korábban rémes idomairól elhíresült Korando?