Itt a világvége: már ez is tetszik!

Teszt: SsangYong Korando 2,0 DLX Plus AWD

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.03.27. 07.15

Ha azt halljuk, SsangYong, először tutira valami földöntúli formatervű jószág képe kerül elő az emlékek közül. Na, ez már a múlté.

Röviden – SsangYong Korando 2014

Mi ez?

Kompakt, 4×4-es szabadidő-autó
Mit tud? Korrekt, szerethető járgány, már emészthető külsővel
Mibe kerül? 5,49 millió és 7,59 millió forint közötti árak vannak a listában
Kinek jó?  Akinek nem az embléma számít  

A fényszórók és a ködlámpa is változott

SsangYong-tesztet írni mindig is hálás dolog volt. Eddig. A szerkezetileg jó ideje korrekt, megbízható autó mára már kívülről is teljesen vállalható, sőt, egyenesen kívánatossá vált, így nem úszható meg a dolog oroszlánrésze azzal, hogy közösen, egymás hátát csapkodva hangosan röhögjünk a formán. Már az előző Korando külseje is nyugodt szívvel vállalható volt, a legújabb, alapos ráncfelvarráson átesett változat pedig már határozottan vonzó lett.
 Itt a világvége: már ez is tetszik! 1

Külső

Bár a kasztni alapjaiban változatlan maradt – sem a tengelytáv, sem a hossz, magasság nem változott – a Korando tekintete mégis sokkal kellemesebbé vált. Újak a LED-es nappalifénnyel kiegészített fényszórók, a ködlámpa, valamint a hűtőrács is elvesztette krómtartalma tekintélyes részét. Változott a ködlámpa, a korábbi szögletes helyett most már kerek lámpával világíthatunk bele a novemberi szmötyibe.

Belső

Odabent is alaposan átfaragtak mindent, amit csak lehetett. A műszerfalat a két A-oszlop között teljesen kicserélték, újak a műszerek, a borítás, minden. Nemcsak óvatos maszatolás történt itt, hanem szinte forradalom. Igaz, láttunk már hasonlót, a műszerfalon a skálák, műszerek kijelzők elrendezése leginkább a Kiákat idézi. Nincs baj ezzel, ott is jól néznek ki, itt is. 

A két A-oszlop között minden új

Szemre és tapintásra is kellően igényes a belsőépítészet, és a kivitelezés is rendben van. Élhetőség terén is klassz a Korando, a pénzünkért a vártnál is nagyobb életteret – 190 centivel a kényelmesre belőtt vezetőülés mögött boldogan pöffeszkedhettem – és olyan figyelmességeket is kapunk, amelyek nemcsak jól esnek, de arról is meggyőznek, hogy a tervezésnél próbáltak mindenre odafigyelni. Így hidegben a hátsó utasok is melengethetik a feneküket, döntögethetik az ülés háttámláját, világítás is jut nekik, illetve a leszerelt csomagtérrolónak is alakítottak ki helyet a több emeletes, pótkereket is rejtő csomagtartó mélyén. És van menő kormányfűtés is. 

A forma alapjaihoz nem nyúltak, mégis teljesen másként néz ki az autó, mint az előd

Alig pár apró ergonómiai hiba csúszott be, ilyen, hogy a rádióállomásokat kiválasztó 1-től 6-ig számozott gombok sötétben láthatatlanok, és nappal is nehezen lehet őket értelmezni. Cserébe a kormányról is lehet lépegetni a csatornák közt, igaz, ez nem a legkényelmesebb módja a váltásnak. Emellett 2014-ben már a felkapcsolva felejtett fényszórót nem hangjelzéssel kéne tudatni a sofőrrel, hanem egyszerűen le is kapcsolhatná az autó. 

Hogy megy?

A 149 lóerős, kétliteres dízelmotor jól illik az autóhoz. Sajnos alacsony fordulatszámon gyengécske és a fordulat növelésével váratlan pofonként szakad ránk temérdek lóerő. De ha már itt van, ki is lehet használni, az autó jóindulatú, futóműve is okosabb és komfortosabb is a vártnál, hétköznapi körülmények között nehezen hozható zavarba és még ezeken a nagy felniken is kényelmesen rongyol át a városi akadályokon, kátyúkon, padkákon, gödrökön. Hatfokozatú kézi váltója hidegen még karcos, de üzemmelegen hamar barátságosabbá válik. Kompakt mérete miatt városban sem kellemetlen vele autózni, és a márkához sem tapad semmi negatív előítélet, mint a legtöbb SUV-hoz. 

Kisebb nagyobb rekeszek a szuterénben


Konkurensek hasonló méretben:


Típus, modell
Árak
Hyundai iX35 2,0 CRDI 4WD (136 LE)  8 499 000
SsangYong Korando 2014 (149 LE) 7 580 000
Suzuki SX4 S-Cross 1,6 DDIS (120 LE) 7 600 000
Kia Sportage 2,0 CRDI 4WD (184 LE) 8 709 000

Ár és pénzügyek

A tesztautó kétliteres, 149 lóerős dízelmotorral, DLX Plus felszereltségi szinttel 7 290 000 forintba kerül. Ezen felül 499 ezer forint az összkerék-hajtás felára, illetve a napfénytető még, ami nincs benne az alapárban, ezért további 199 ezret számolnak hozzá a vételárhoz. Ha nem akarunk pótkerék nélkül, csupán a defektjavító szörnyűséggel bajlódni, a pótkerék 29 ezer forintba kerül, a cukorszerű gyöngyházfény további 119 ezres kiadást igényel. 

A motor a régi. Kapható belőle valamivel erősebb is.

Ha mindent összeadunk, 8 165 000 forintra jön ki a Korando végső ára. Ez valamivel – ha nem is sokkal – de még a konkurensek ára alatt marad. Ha ez még nem lenne elég a meggyőzéshez, akkor még az 5 éves, vagy 100 ezer kilométeres garanciát is érdemes számításba venni
Mellette – Ellene
  • Vállalható, sőt, már menő forma
  • Okos extrák
  • Tágas, élhető belső
  • Szerény presztízs
  • Lágy kormány
  • Hidegen karcos váltó

Szavazás

Szerinted a tízes skálán mennyire lett kívánatos a korábban rémes idomairól elhíresült Korando?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • pqowieurzt

    tegyük hozzá, hogy 5M körül van most az alapváltozat akciósan. (2wd 2.0 benzines). Na az már árban is rendben van.

  • Szuperjeno

    …főleg hogy a most felfrissített Peugeot 3008-ast, ami a Nissan QQ mellett az egyik legjobb kocsi a kategóriában már 4,6 milliótól meg lehet kapni…

  • pqowieurzt

    mármint melyik kategóriában? merthogy nem a korando kategóriájában az tuti…

    15 centis hasmagassággal ? ne vicceljünk…

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.