Range Rover KILENC fokozattal

Teszt: Range Rover Evoque

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.03.26. 07.00

A Range Rover kapta meg elsőként a német ZF autóipari beszállító kilencfokozatú automata váltóját. Kipróbáltuk és tetszett. Bár kettesbe váltva ránt egy kicsit.

Mi ez?

Drága kompakt szabadidő-autó, a világon elsőként kilencfokozatú automatával
Mit tud? Elegánsan dagasztani a sarat, alternatívát nyújtani X1 vagy X3, GLK, Q3 helyett
Mi az ára?
12,3 millió a 190 lovas automata 4×4, a képeken szereplő kocsi ára kb. 20
Kinek jó?  Aki drága kompakt SUV-t akar, de nem németet

A Range Rover Evoque a 2014-es modellévre világraszóló újdonsággal borzolta fel a kedélyeket: elsőként az autóipar történetében kilencfokozatú automata váltó rendelhető hozzá. Van ennek értelme?

A ráncfelvarrás inkább a fedélzeti elektronika korszerűsítésére szorítkozott, a külső szinte változatlan


Kis facelift

Három év után enyhe ráncfelvarrást kapott az Evoque. A nagyon sikeres (állítólag a Csillagok Háborúja rohamosztagosainak sisakja inspirálta) formán szinte semmi nem változott, csak a hátsó spoilerecske új és persze a szokásos új színek, felnik kerültek be a katalógusba.

Az elektronikus rendszerek, vezetéstámogató asszisztensek listáját bővítették, sávelhagyás-jelző, parkolóasszisztens, sőt, mobiltelefonon a leparkolt kocsi pozícióját megmutató applikáció is kérhető/letölthető az Evoque-hoz. Új a táblafelismerő rendszer is, de a mi esetleges KRESZ-tábláink mellett ez elég rosszul működött. Ha a kamera elkapott egy 40-es táblát, a műszerfalon kilométerhosszan kint is maradt a 40, akkor is, ha már közben tíz kereszteződésen vágtam át a kocsival.

Minőségi anyagok, elegancia és a tartósság ígérete a kabinban

A HMI maradt az érintőképernyős, más Land Roverekből és Jaguarokból is ismert rendszer. El lehet vele boldogulni, de a luxusmárkák között messze nem a legsikerültebb. Nem szép a grafikája, botrányos a szövegtördelése, szétszórt az elrendezése.

Kicsit véresre kapartam magam, amikor először próbáltam a még szinte szűz, 300 km-t futott kocsin beállítani a navigációt, és át kellett állítanom, ha jól emlékszem, Hollandiáról Magyarországra az országot, ahol vagyunk. Avval a virtuális gombbal, ott, la – még csoda, hogy egyáltalán észrevettem, hiszen eredetileg Ter.Ker. NL vagy valami ilyesmi volt ráírva:

A menüben helyenként vannak nehezítések a júzer számára: az ujjamnál lévő virtuális gombbal válthatunk országot a navigációban

A 2014-es Evoque második legnagyobb műszaki újítása az áttervezett 4×4-rendszer. 35 km/h felett a hátsó tengely hajtása leold, hogy takarékosabb legyen az autó, de ha nyomatékvesztés lép fel az első keréken, azonnal újra összkerékhajtásúvá válik a kocsi. Sodrós kanyarokban a hátsó tengelyen a külső kerék nyomatékának növelésével az összkerékhajtás segít íven tartani a kocsit.

És hogy mi a legnagyobb műszaki újítás? Hát természetesen az új váltó.

Váltó

Bele sem merek gondolni, miket tett meg a Land Rover vezérkara a Zahnradfabrik Friedrichshafen menedzsereinek, hogy nem egy német prémiumautó, hanem az indiai tőkével üzemeltetett brit Range Rover márka egyik modellje, az Evoque kaphatta meg elsőként a világon az új non plus ultrát, a világ első szériában gyártott kilencfokozatú automata váltóját. (A Jeep Cherokee-val egyszerre, szóval a Fiat konszernhez tartozó Chrysler-Jeep is tudhat valamit, amit a németek nem.)

Váltótárcsa kar helyett

A keresztben beépített motorokhoz tervezett váltó állítólag 16%-os fogyasztáscsökkentést jelent majd az Evoque-nak az eddigi hatfokozatú automatához képest. A teszten teljesen normális vezetési stílusban, vegyes üzemben tapasztalt 8,3 literes, kútnál számolt átlag mindenesetre nem tűnik valami hú de takarékosnak 2014-ben. A csak kicsit kisebb X1-esben például nemrég háborogtam a 25d jelzésű, szintén négyhengeres motor miatt, hogy van pofája 7,5 litert enni. 218 lóerő mellé. Pedig abban csak nyolcfokozatú a ZF. Hm.

Az új váltó csupán fél centivel szélesebb a kifutó hatfokozatúnál, viszont 7,5 kilóval könnyebb. A ZF szerint különben nem is lesz értelme ennél több fokozatot begyömöszölni egy klasszikus automatába, a Mercedes-Benz legújabb, saját gyártású automatája is kilencfokozatú az E-osztályban. De a Hyundai már készíti a maga tízfokozatúját, szóval nincs még vége a licitnek.

100 alatt már kilencesbe kapcsolható a kormány mögötti fülekkel. Ilyenkor alig forog a motor

Fogaskerék-fetisisztáknak íme az áttételi arányok:

1: 4.70:1
2: 2.84:1
3: 1.90:1
4: 1.38:1
5: 1.00:1
6: 0.80:1
7: 0.70:1
8: 0.58:1
9: 0.48:1
R: 3.80:1

A gyönyörű, motorindításra elegánsan kiemelkedő programtárcsa az ülések között csak a klasszikus PRND-funkciókat kapcsolja. Az Evoque-ban a kormány mögötti fülekkel válthattam kézzel a fokozatok között. A manuális kapcsolásokat is fürgén, ügyesen kezelte le a szerkezet, bár persze korántsem olyan közvetlenséggel, mint egy duplakuplungos robot.

Kilencedikben (fura ezt leírni) 100 km/h-nál 1300 körül forgott a motor, 195-nél nem a nyomaték vagy a fordulat fogy el, hanem elektronikusan leszabályoz a kocsi a biztonságunk érdekében. A reális végsebesség ezzel a motorral és váltóval olyan 230-235 km/h körül lenne.

Műszaki adatok
Motoradatok
Lökettérfogat (ccm) 2179
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 140(190)/3500
Max. nyomaték (Nm/ford.) 420/1750
 
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 8,5
Végsebesség (km/h) 195
Terepszögek (fok, e.,h.,r.) 25,33,22
Gázlómélység (mm) 500
Fordulókör átmérő (m) 11,3
 
Fogyasztás
Város (l/100 km) 7,2
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,3
Vegyes (l/100 km) 6,0
CO2 kibocsátás (g/km) 159
 
Méretek
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4355/2090/1635
Tengelytáv (mm) 2660
Csomagtér (liter) 575-1445
Menetkész tömeg (kg) 1685
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 60
Gumiméret 245/45 R20
 
Alapár (4×4, 190LE, dízel, aut., forint) 12.299.000
Tesztelt autó ára (forint) kb. 20.000.000

Vezetési élmény

A 2,2 literes, erősebbik dízelmotorral szerelt fekete Evoque használata közben hétköznapi használatban sem a 190 lóerő, sem a 9 fokozat, sem a mulatságosan csekély elvi végsebesség nem mutatkozott meg előnyként vagy hátrányként. Az új váltó ugyan indulás után határozottan érezhető kis rántással kapcsol egyesből kettesbe (látszik is a fenti számsoron, hogy ott drasztikusabb a nyomatékváltás, mint a többi fokozathatáron), de utána éppen olyan finomak és gyorsak a kapcsolások, mint a BMW által használt, hosszmotorhoz fejlesztett nyolcfokozatú ZF-váltónál tapasztalható. Egyszerűen csak egy kényelmes, bár SUV-hoz mérten keményre hangolt, nagyon jó minőségű családi kocsi a kis Range Rover, amiben mindig van tartalék előzni és sosem kell azon gondolkodnunk, mit csinál alattunk a technika.

Nagyon merev, kemény a futómű, nem való terepre

Alul- vagy túlkormányzottságról nincs értelme beszélni, még laza talajon sem, hiszen mindent megold az elektronika, amit az ember elrontana. A fullos tesztautóban volt minden, láncos toronyórával bezárólag: kulcsnélküli nyitás-indítás, követőradaros tempomat, sávelhagyásra figyelmeztetés, holttérfigyelő.

A sok extrától, meg a feketére fényezett, terepen az első nagyobb kavicsnál megpattanó felnitől lett ez a fekete Evoque egy húszmilliós kocsi. De mégsem a temérdek parasztvakítástól tűnt luxusautónak, hanem a bőrök illatától és az általános megcsináltság, átgondoltság érzetétől. Ezt a német és japán prémiumgyártók is értik, de a tömegmárkák még a legdrágább csúcsmodelljeikkel is csak nagyon ritkán érik el – pedig már egy Focushoz is rendelhető követőradar meg motoros ülés. Az Evoque igazi prémiummodell, valódi kék vér. A benne tapintható minőségérzet össze nem mérhető a wannabe-presztízsmárkákéval, mondjuk egy XC60-as Volvóban tapasztalható hangulattal.

Amikor egy hátsó ülés belseje így néz ki, na akkor az egy luxusautó


Mi van helyette?

Összevetéshez tehát csakis a prémiummárkák jöhetnek szóba. Bár az Evoque első pillantásra talán inkább a BMW X1, Audi Q3, Mercedes GLA trió versenytársának tűnhet sportos, zömök megjelenése miatt, 575 literes csomagterével inkább az egy számmal nagyobb modellekhez érdemes mérni. Az alábbi táblázatban látható, hogy ide is árazták. Elég bátran:

Az Evoque TD4 és 190 lóerő körüli, automata, 4×4-es versenytársai, induló listaárak
Audi Q5 2.0 TDI S-Tronic (177 LE) 12 119 990 Ft
BMW X3 2.0d XDrive aut. (184 LE) 12 114 500 Ft
Mercedes-Benz GLK 250 BlueTec aut. (204 LE) 14 156 270 Ft
Range Rover Evoque SD4 aut. Pure (190 LE) 12 299 000 Ft

Teljesen jogos az ár. A német etalonok mellett az Evoque egyrészt az indiai tulajdonlás alatt is kiválóan megőrzött klasszikus brit elegancia, másrészt a kifogástalan minőségérzet, nívós anyagok miatt cseppet sem tűnik silányabbnak, másodosztályúnak, kevesebbnek. Sőt; aki egy mini Range-et választ a kategóriából, még azt a közgyűlöletet is megússza a hétköznapokban, amit minden BMW-s, mercis, audis megtapasztal nap mint nap a forgalomban mifelénk.

Kinek ajánljuk?

Józan paraszti ésszel a terepre túl drága, autópályára túl masszív, prémium-felárral kínált Evoque természetesen senki emberfia számára nem nevezhető racionális, pénzügyileg is megalapozott befektetésnek, még kilenc fokozattal sem. Viszont aki megteheti, hogy 13-16, vagy akár húszmilliós kompakt SUV-t vesz, és nem bánja, hogy 200 alatt lesz a drága kocsija végsebessége, meg azt sem, hogy legjobb hasonló teljesítményű dízelekhez képest jó egy literrel magasabb fogyasztással kell számolnia, mert érzelmi alapon vagy esztétikai okból Range Rovert akar, nemigen fog csalódni a kilencgangos Evoque-ban.

Szépek a LED-es menetjelzők. A ködfényszóró is LED

A magunk részéről az Evoque formájába beleszerelmesedetteknek csak két okból javasoljuk a konkurens német szalonok felkeresését egy-egy próbaútra. Egyrészt meg kell nézni, hogy az Audi duplakuplungos automatája nem tetszik-e jobban, mint a sokfokozatú, de hagyományos új ZF. Másrészt ki kell próbálni mondjuk a BMW mára nagyszerűre fejlesztett iDrive-menürendszerét vagy a Merci Comandját, hátha az érintőképernyős Land Rover/Jaguar megoldásnál jobban szolgálja az ízlésünket. Ha viszont mind a váltóval, mind a menüvel ki tetszenek békülni, részünkről áldásunkat adjuk a frigyre – sok boldogságot kívánunk a kilenc fokozat mellé!

Mellette – Ellene
  • Nívós kidolgozás
  • Nem gyűlöli az utca népe
  • Máig látványos, nem öregedő forma
  • Kellemes karakter, jó vele együtt élni
  • Kicsit igénytelen HMI
  • Drága extrák
  • Picit magas fogyasztás

Szavazás

Mennyit adsz a tízből a 190 lovas, kilencgangos Evoque-nak?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Megértem hogy a tesztelő vagizik hogy beültetgetik 20 millás verdákba, de ez egy autós lap, annak nem is rossz, és ellentétben a sarki kocsmával itt van aki ellenőrizni tudja a szerző sztorizásait.

    Szal a “a bőrök illatától és az általános megcsináltság, átgondoltság érzetétől” szövegre javaslom hogy a szerző próbáljon ki egyet kettőt, és ha már tényleg ült prémiummárkáék autóiban, akkor merje leírni hogy az E klasse pl átgondolt a röhejes kézi+lábfékével vagy kormány mögé bújtattott tempomatjával, vagy az X3as a papírra emlékeztető “bőrülésével”. Vagy amikor a bajoroknak 4 évébe tellett betenni a távtartó tempomatót az X3ba amit egyébként a szerző által “wannabe” nek titulált prémiummárka 10 éve kínál.

  • zoldfulu2000

    A konkrét kocsira visszatérve, szerintem a fő gond hogy a LR-ek mind nagyon “terepesek” és talán szándékosan is nyersnek hatnak (még az evoque is), mondjuk egy aszfaltra és vezetési élményre optimalizált X3as vagy XC60 mellett. Egyszerűen nem ugyanaz az érzése az embernek ha beül (az Evoque és az XC60 nagyon nem egy liga belül akármennyire is utóbbit prábálja wannabizni a “szakember”) és vezeti. Viszont ennyiért aligha viszi terepre az ilyen autót, a legfőbb akadály amivel találkozhat az a járdapadka lesz.

    Ha már ott van a technika a polcon egy kisebb Jag SUV jól jönne, bár a piac most eléggé telített (igaz a Mercitől még várnék egy rendes gurítást, valahogy a GLK alá az ML főlé céloz az optimálisnak).

  • Drake

    Xc60 mint prémium? Akkor már inkább a próbált 2.2-es Hyundai Santa Fe Executive,érdekes módon abban semmi nem nyikorgott,meg zörgött,minden rendesen működött,ellentétben a volvóval:) Nem is beszélve a megbízhatóságról,ami szintén nem a volvo erőssége:)

  • zoldfulu2000

    A megbízhatósága a volvóknak kifejezetten xar, viszont ezen nem segít ha kellenek dolgok, vagy hogy a xar belsőben ücsörögve azt mantrázod hogy ez majd sosem romlik el.

    Mellesleg a prémiumak semmi köze megbízhatósághoz. A megbízhatónak titulált Toyoták belseje ótvar fapados vazakok, manapság még a formatervet sem találják el.

    Ellenben olvass utána a lexusok hibáinak.

  • Guillotinee

    Rácz úr?

    Egyébként kivitted (vihetted) terepre?
    Csak,hogy ennyire biztos vagy benne hogy nem való terepre?

    Laikusok egy időbem a Range Roverekre is ezt mondták csak mert drága luxus SUV.

  • Guevara

    Már csak a gumikat elnézve sem alkalmas az autó igazi “terepek” leküzdésére. De nem is igényli ezt a potenciális vevőkör, úgyhogy a legkisebb mértékben sem rónám fel az autónak. Ennek “betonon” kell nagyon jó lenni, szilárd burkolat nélküli illetve havas, jeges úton meg csak simán jónak. Nekem a formája is bejön, bár nem állnak közel hozzám semmilyen vonatkozásban a “szabadidőautók”, előbb kéne mint a német trió hasonló járművei közül bármelyik.

  • DTF

    20 misi, 8,3-as átalgfogy, dízel… ennél vannak jobb autók, amiket szintén nem terepre visznek. Igaz azok is ugyanolyan megbízhatatlanok, mint szinte bármely mai autó 4-5 év után :)

  • Guillotinee

    DTF!

    Múltkor még a tiéd is ennyit evett csak benzinből.
    Pedig az hibrid nemde?

  • zoldfulu2000

    Télleg, mi lett a peres ügyből? A tóyónál is akkora balxaxok mint a svédeknél?

  • DTF

    Guillotinee: épp ezért írtam :) RX is kb. ennyit eszik, nem traktor, jobban gyorsul :DDD és nem utolsó sorban árban is simán pariban van :) úh Evoque Vs. RX450h 0:1 :)

  • DTF

    zoldfulu2000: peres ügyet nem akartunk soha, ügyvéden keresztül tárgyaltunk TMH-val. Az autó gyárilag olyan, amilyen, tervezési hiba. 2013 nyarára ígértek megoldást, természetesen annyit sem írtak h még folyamatban van. Én vittem el a másik Lexus szervizbe mindkét autónkat, ahol sokkal rendesebben foglalkoztak velünk, mint az ‘eredetinél’. Lényeg h az európai típusú fékpofákat (nem értek hozzá 100%-osan) cserélték az USA modellekben használatosakra (+ egyéb ‘finomítgatások’). Eleinte szuper volt, megszűnt a zavaró hang, de az egyiken kb. 80%-ban visszajött, a másikon ez kb. 50%-os. Vmivel jobb lett, ez tény. Az zavar leginkább h leszarták az ügyfelet, nem foglalkoztak velünk érdemben, nekünk kellet nem kevés idő árán a megoldást megtalálnunk, amiben a ‘másik’ Lexus szerviz sokat segített. Az RX450h nem olyan jó, mint a 400h volt, jótállásban már rengeteg mindent cseréltek (külső visszapillantó, bőr üléskárpit, könyöklőkárpit, belső ajtóborítás, felfüggesztéssel kapcs. alkatrészek, teleszkópok, fékek, különböző szenzorok, stb.) és még mindig van jó pár dolog ami zavaró: nehezen kapcsolható váltókar, zörgés kormánymű felől, rosszul működő aut. levegőkeringetés, stb,
    Sajnos belefáradtunk abba, hogy ezzel foglalkozzunk, majd ha újból autót vásárolunk, akkor a Lexus-t jobban kell majd nyüstölni ;)
    Leszögezem viszont h a Hybrid rendszer tökéletes, maradéktalanul elégedett vagyok vele!!!

  • zoldfulu2000

    DTF: Én azt nem értem, hogy miért éri meg gyártóknak amikor felbőszült vevők később sorra járatják le őket a nyilvánosság előtt.

    Most tekintsünk el a ténytől hogy 2-3 nem ropiért vett új prémiumautó után egy másik gyártónál hagyja a következő új autó vételárát, de igazán az ijesztő amikor összeszámolom hogy mennyi pénzt hagytam a Volvónál kieg garira, biztosítársa kötelező szervízre 2 autóra 20 ezrenként, (a javításokon felül).

    És a legmeredekebb, amikor most tálaltam az asszonynak az alternatívákat, ő simán azt mondta hogy nem éri meg az X3as felára.

    Valahogy nekem is szimpibb az előző RX-h. De errefelé az éves adója és biztosítása eléggé fájdalmas, épp ésszel nem lehet ilyet venni. Majd ha lesz egy kisebb SUV kb a CT hajtásláncával.

  • Guillotinee

    DTF!

    Hát ha traktor dízel Evoque-nak csak fele annyi baja van mint az általad felsorolt RX-nek akkor már megérte,hogy gyengébben gyorsul és ugyanannyit eszik.

  • DTF

    Guillotinee: persze, lehet igazad van. De Range-el is lehet hasonló probléma (volt is nemrégen egy cikk erről a Totalcar-on), ez autófüggő, vannak selejtes darabok. Meg 2010-ben Evoque sehol nem volt + alapból kiesik, mert dízel :) Egyébként meg nem is magával az autóval van a baj, hanem a magyarországi hozzáállással, és sajnos tök mindegy h mondjuk Opelt, Suzukit, BMW-t vagy Lexus-t veszel, ugyan az mind…

  • DTF

    zoldfulu2000: neked a Volvoval van/volt bajod? melyik modellel? XC90? XC60, XC70? Anno XC90-et vettünk volna )(még 400h-s időkben), de sokan lebeszéltek róla :) Merrefele éldegéltek? (csak írtad hogy magas adó, stb.) Az amit mondasz, h más gyártónál költöd el a pénzed, vhogy nem nagyon érdekli a többséget. Nem nagyon gondolnak bele abba, hogy ha pl. tegyük fel a hibás autó miatt kifizetnek neked 2-2 misit, akkor vhol elégedettebb leszel és náluk vásárolsz új autót, amin keresnek 3-3 misit, tehát +1-1-ben vannak. Így pedig h nem tőlük veszünk -1-1-ben. Csak az a baj itthon, hogy még a Porsche is kb. olyan, mint a TMH, ott még ezerszer lenézőbben, lekezelően viselkednek (voltam náluk a szalonban, oda se jött seni h megkérdezze mit szeretnék, nekem kellett még kulcsot is kérnem h megnézhessem belülről is az autót…)

  • zoldfulu2000

    V70 MY 2010. Meg egy régebbi 2006os S40. Előbbinél pár apróság volt de egy nagy dolog beütött, a váltó. A másiknál több közepes méretű (volt ami nem feltétlenül a kocsi hibája, pl eltört kipufogó miatt r-szűrőcsere ami csak 180e kmnél lett volna aktuális). Egyébként ahogy nézem az XC90nél az automata váltóval lehetnek gondok.

    Lexusnál a klíma és a xenont hallottam, azért ez a lista eléggé impozáns, nem csak egy japán márkától… :(

    A lóerő miatt azért esenk ki a hibridek, mivel több nyugat európai országot megjárt már velem az S40, fontos volt hogy minden adótótelben jó legyen (alcsony ccm, co2 és LE(de legyen nyomatékos)).

  • BeZol

    Sajnos maga az autómárka sem dönti el, hogy most jó lesz-e az autó vagy sem. Jó szériát kell kifogni.
    A családban érdekes módon eddig a bmw-re kellett a legkevesebbet költeni a kötelező szervizeken kívül, az alhambra, cooper s, yaris, 5008, fiesta, na meg aztán az a6-os is sokkal többe került, mert valami mindig elromlott bennük.
    A bmw-ben csak a karikalámpák égnek ki 1-2 évente, és a magyar utak miatt lengőkarokat kellett cserélni, de semmi extra (na jó, évente új hátsógumik kellenek).
    Ez a range rover az én szememben egy túlárazott designautó, ami a megjelenésen kívül minden fontosabb szempontból alul marad a német trióhoz képest. Ez a motor ami benne van elég tré a többihez képest a +1 literes fogyasztásával. A formán kívül ezt más nem adja el, és a tartósságával kapcsolatosan is szkeptikus vagyok, szerintem egy szervízigényes dög lesz.

  • Guillotinee

    Bezol!

    Ha neked nem fontos szempont egy szabadidő autónál a terepjáró képesség akkor új szempontokat kéne felállítanod.

    Az különbözteti meg ezt az autót a német triótól hogy ez valóban használható terepen mint az összes LR.

    Most had ne kelljen ezt mindenféle youtubos meg egyéb videókkal bizonygatnom.

  • mojszipupi

    Ennél kevesebb pénzből kijön egy fullos Toyota Landcruiser V6 os dízellel, innentől meg értelmét is veszti minden más.

  • zoldfulu2000

    mojszi: és ennél sokkal kevesebb pénzből is kijön egy Evoque is.. :)

    Bezol: nem hiszem hogy annyival jobb lenne a fogyasztása a “német triónak”, legfeljebb az X3asnak. Meg akkorák a különbségek az autók között pl dizjnában, és méretben, hogy nem azon az 1 literen dönteném el hogy melyiket vegyem…

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.