Teszt: mindenki az Év Autója ellen

Összehasonlító teszt: 308-Astra-Leon-Mazda3-Mégane-Rapid

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.03.24. 04.03

Benzines motorral eresztettük össze a Peugeot 308-at ellenfeleivel. Le tudják győzni az Év Autóját?


Röviden – A 308 és vetélytársai
Mik ezek? Évtizedek óta meghatározó autók és új trónkövetelők az alsó középkategóriából. 
Mit tudnak? Biztonságban, kényelemben, menetteljesítményben még a teszt utolsó helyezettjei is igen sokat.
Mibe kerülnek? Listaáron 5-6 millió forintba, akcióban nagyjából félmillióval kevesebbe.
Kinek jók?  Szinte mindenkinek. Méretük miatt jók városba, komfortjuk és szolgáltatásaik alapján jól beválnak hosszabb utakon, tetőboxszal még családi nyaralásokon is.

Formaterv

A design megítélése ízlés dolga, ám az összes felmérés azt igazolja, hogy az autóválasztás legfontosabb szempontja, így helye van a teszt értékelésében. Négy pontozónk véleménye alapján kívül a Mazda3, belül a Peugeot 308 tervezői végezték a legjobb munkát.

Állítólag a Mazdák szép hosszú orrára a Skyactiv-technikához fejlesztett kipufogó helyigénye miatt van szükség, amiről az európai fődesigner mesél itt a 11. oldalon . A Mazdára egy jól kiválasztott fényezéssel öröm ránézni. Belső minőségérzetben a 308 jár a vetélytársak előtt. A Peugeot-ban az anyagválasztás és a formaterv is nagystílű.

Belső tér

Ezúttal is az Autó és Stílus magazin munkatársaival közösen végeztük a tesztet. A belső téri méreteket megtaláljátok a táblázatban, a lényeg az, hogy négy átlagos termetű ember mind a hat autóban jól elfér, nálunk viszont egyetlen középtermetű tesztelőre három másik jutott 190-194 centi közötti magassággal.

Belső terének formatervével és igényességével a 308 áll az élen. A nagyon kevés gomb és kapcsoló elegáns, de a klímavezérlés megérdemelt volna külön kezelőszerveket. A kis kormány fogása kiváló, a magas műszerfalba alkattól függően takar bele a karima felső íve

Ezekkel az adottságokkal a két francia autóban szorongtunk hátul. A 308-ban a lábtér is szűk, üvegtetővel a fejnek sincs sok hely. A Mégane sem valami nagy, de itt kicsit jobb dolga van az utasoknak. Az automatikus légkondi befúvása a normál fokozaton felül lágyra és intenzívre is állítható, ami értékelendő figyelmesség.


Az Astra a magas övvonallal befalazza az utasokat, de nem szűk, lábtere bőséges. Az Opel kartámaszában pohártartó és tárolóhely is van, mögötte zárható a sílécalagút ajtaja. Ez így megér csomagtól függően 41 vagy 46  ezer forintot.

Meglepett a Mazda3, mert hátul háromujjnyi térdhely maradt az egy-kilencvenes vezetőhöz beállított ülés mögött egy másik laklinak. Még tágasabb a SEAT, amelyben egyedüliként találtunk levegőrostélyt a hátsó utasok számára, amit nagyra értékeltünk. A legszellősebb a Rapid Spaceback hátsó sora. Kár, hogy az üvegtető árnyékolóját kézzel kell mozgatni, a vezetőülésből a gibbonkarú férfiak is kepeszkedhetnek a hátratolt rolóért.

Kitűnő az üléshelyzet a Mazdában. Kár volt spórolni a becsípésgátlós ablakemelőkön, ez méltatlan egy ilyen igényes konstrukciójú autóhoz

A Mazda az egyetlen becsípődésgátlós ablakemelővel rossz helyen spórol. A Škoda egyet sem tett a Rapid Spacebackbe, ez olyan, mintha pemzlivel mázolták volna a szélvédő közepére, hogy kispórolták ezt az apróságot. Az Opelben ilyesmi nem fordul elő. A felszereltségi listából kibukott, hogy a Mégane Expressionhoz nem rendelhető ülésfűtés, míg alatta és felette igen.

Csomagtartó

Literre a Peugeot értéke a legjobb, praktikus részleteivel viszont a Rapid Spaceback ezt képes ellensúlyozni. Ügyes a Leon kialakítása is a rekeszekkel és a szatyorakasztó kampókkal, az Astrában a jól megtervezett padlóelválasztó tetszett, amely sínjében könnyen mozgatható.

415 literes csomagtérnek maradt hely a Rapid Spacebackben, pedig a lábtér egyenesen óriási

Menük, navigáció

A 308-hoz a középső felszereltségi szinttől adott 9,7 coll átmérőjű képernyő megbonyolítja a fűtés és a szellőzés használatát, de nem annyira nehézkes, amennyire hightech benyomást kelt. A Mégane navigációjának menürendszere logikusabb. A műszerfali kijelző érintőképernyő ugyan, de elég messze van a vezetőtől. Jól jön a távirányító joystick a két első ülés között.

A Leon menüinek felépítése intuitív, nagyon menők az ujj közelítésére előugró funkciógombok az érintőképernyőn. Az is tetszett, hogy a korábbi címeket a kormány gombjaival villámgyorsan beadhatjuk a navigációnak. A Mazda3 rendszere is nívós, szép képű kijelzője és a könnyen csatlakoztatható telefon miatt elsőre is megnyerő. A Rapidból a modern autók sok funkciója kimaradt, ami van, azt ésszerű struktúrában használhatjuk.

Motorok: szívó vagy turbó?

A Peugeot sajátos helyzetben van, és nemcsak azért, mert a fotózás napjára nem volt elérhető a mezőnyhöz passzoló motor, ezért dízel 308 szerepel a képeken. Május-június táján a minden szempontból nívós, enyhén feltöltött 1,6-os négyhengerest leváltja a háromhengeres 1,2-es turbófeltöltéssel, 110 vagy 130 lóerővel. A közvetlen befecskendezéses, szívó- és kipufogó oldalon változó vezérléses új motor nem ismeretlen számunkra (ott volt például a mortefontaine-i teszten is), de a publikálásra szabott embargó miatt csak április elseje után írhatjuk meg, hogy mennyire jó lett. Mivel az új motoroknak még ára sincs, az autót a most elérhető 1,6 THP-vel értékeltük.

120 lóerő körüli teljesítménnyel mind a hat autó kellően erős és egész takarékos. Használattól függően 6-9 liter közötti fogyasztással érdemes számolni, a különbségek nem nagyok

Az Astra 1,4 Turbo 120 lóerős változatban is létezik, ugyanígy 200 Nm nyomatékkal, de mivel csak 40 ezer forinttal kerül kevesebbe, nyilván a tesztre megkapott 140 lóerőst veszi a többség. (Az Opelnél nagyon olcsók a lóerők: alapjárati motorleállító automatika esetén az új fejlesztésű, 170 lóerős 1,6 Turbo felára csupán 40 000 Ft.) Kihúzatva érces hangú, végig jó nyomatékú motor, közepesen kapcsolható váltóval.

Nyomaték: a szívómotoré a legnagyobb!

A Mazda motorjának fejlettségét jelzi a 210 Nm forgatónyomaték, ami megelőzi a turbósokat. Ez azonban elméleti előny, mert a 308 és a Leon 1400-as fordulaton tud 200-at, de 2000-ig a többiek is leadják maximális nyomatékukat, míg a Mazda motorját 4000-ig kell húzatni a csúcsértékért. Visszakapcsolni egyet-kettőt sokkal tovább tart, mint padlóig nyomni a gázt, ezért a turbós motorokkal biztonságosabban és kényelmesebben autózhatunk.

A Mazda az az autó, amelynél inkább nem borozunk és az asszony helyett mi vezetünk visszafelé is

De a Mazda nem kehes ezerhatos gebével szúrja ki a szemünket, hanem egy kétliteres motor ad. A nagy hengerűrtartalommal alul is van elég ereje és a csekély, 60 LE/liter fajlagos teljesítmény dacára sikerült élvezetesre hangolni. Kihúzatva folyamatosan erősödik a motor és nagyon jól veszi a gázt, élénken reagál. A tököli reptéren vagy technikás országúton a Mazdával jobb száguldani, mint a turbós konkurensekkel.

Közlekedni jobbak a turbók

Élvezeti cikként a Mégane motorja ér fel hozzá, amely alapjárat környékén erőtlenebb a turbós konkurenciánál, aztán annál jobban rákapcsol és nagyon szépen viszi az autót. Az új motor szelepvezérlése változó, szelepeit lánc mozgatja.

Papíron a Rapid hátrányban van a többiekkel szemben, de aki egy métert is megtesz a hat autóval, annak ez többé eszébe sem jut. A kis motor nagyon jó erőben van, érzésre energikusabbnak hatott a Leonnál, pedig a Spaceback csak jó 50 kilóval könnyebb nála. A Leon az alsó és a középső tartományban erős, de pörgetni felesleges, semmi nem történik. A két TSI motor közös erénye a rendkívül finom, rezzenéstelen járás.

132 lóerős turbómotorja nagyon jól viszi a Mégane-t. Nem egy sportos autó, de kicsit belendíthető a fara, mielőtt az ESP közbeavatkozik

A franciák is tudnak jó váltót csinálni

Csak a kormányt érintjük meg többször és tartósabban a sebességváltónál. Ez a lényegi kapcsolódási pont a mezőny összes autójában hatgangos és kis különbséggel a Leonban a legjobb. A Mazdáé is nagyon pontos, de kicsit karcosabban járt a tesztautóban. A Mégane karja szintén rövid utakon, egzaktul pontosan mozog, a Škodáé ugyanezt tudja. Az Astrában és a 308-ban nem az igazi a kapcsolási érzet.

Egy napra tudtuk összeterelni a mezőnyt, korrekt fogyasztásmérésre nem volt lehetőségünk. Korábbi tesztjeink és a Spritmonitor.de adatai alapján mind a hat autónál 6-9 literes fogyasztásra érdemes számítani. A Mazda ugyanazt tudja, amit a kis turbómotorok, hiába kell mélyebbre nyomni a gázt.

A határon, de biztonságban: tesztünket ezúttal is a Tököli Vezetéstechnikai Képzési Központ pályáján végeztük. Elérhetőség: Székely Gyula, info@vezetestechnika.hu és +36-30-25-25-399

A hat közül az 1,2 TSI a legtakarékosabb motor, az Astra fél-egy literrel fogyaszt többet a Rapidnál. Az 1-1,5 mázsás, a Škodához képest több mint 200 kilós többletsúlyt a motor egész jól feldolgozza, pedig a többiekkel szemben nem is közvetlen befecskendezéses.

Vezethetőség: a Mazda és a Leon az élen

Mindegyik autóval jól együtt tudnánk élni, de egyikből a másikba átülve kidomborodnak a különbségek. A legnagyobb pillanatokat a Mazdában élhetjük át. Pontos, sok visszajelzést adó kormányzását nagyon megszerettük, élénk reakciót pláne.

Gázelvétellel a Mégane mellett egyedül a Mazdában érdemes játszani, de a Renault kikapcsolhatatlan ESP-je az orrunkra koppint. A Mazdához hasonlóan teljesen kiiktatható ESP-t egyedül az Opel mutathat fel, de mivel ezek nem a sportmodellek, nem jár érte sem pluszpont, sem pontlevonás.

Érdekes, hogy a kívül keskeny Škoda méréseink alapján igen széles belül. Három 9-18 kg közötti gyermekülést be lehet kötni hátulra

A Leon a Mazdánál is kisebb oldaldőléssel száguldott a bóják között, hangolása kevésbé szórakoztató, de igen gyors és nem ráz. Jól szerepelt a tököli bóják között a kezes, pontosan irányítható Rapid Spaceback is, de előnye a nyári gumikból is fakadhat, mert a többi autón még téli abroncsok voltak.

Kényelem hosszabb úton

Utcára a 308 hangolása a legharmonikusabb, mert rugózási kényelemben az Opellel együtt a hatos legjobbja. Apró, kiváló fogású kormánykereke agilisabbnak mutatja, mint valójában, ám a többi autóba átülve máris malomkeréknek tűnik a normál méretű kormány.

130-nál az Astrában csupán 2600 a fordulatszám. A hatfokozatú váltó hosszú áttételezése és az 1,4-es turbómotor takarékossága egész sokat ellensúlyoz a konkuresekénél 100-200 kilóval nagyobb tömegből

Az Astrának és a Mégane-nak nem feküdt a szlalomozás, közúton viszont tetszett a Renault jó úthibaelnyelő-képessége. Ha elosztjuk a kiálló villamossínek és dilatációs rések számát a jó kanyarokéval, akkor a Mazda, de főleg a Rapid Spaceback zötyögése zavaró.

A 308-ban és a Mégane-ban az üléshelyzet gyengébb a másik négy autóénál, mert nem ereszthető elég mélyre az ülés. Az Astrában, a Leonban és a Škodában egészen hatalmas az ülésállítási tartomány, itt égimeszelőkre is számítottak. A zajszint a 308-ban és a Leonban igen alacsony, de a többi autó sem zajong. Hatodik fokozatban mindegyikben csekély, 3000 vagy ez alatti a fordulatszám 130-as sebességnél.

A reptéren nem volt elemében, míg közútra igen jó a 308 agilis, de kényelmes és halk futóműve


Garancia, értékvesztés

2+2 év/ 200 000 kilométeres garanciával a SEAT és a Škoda egyformán jól áll. A Peugeot a kiterjesztett jótállást jelenleg alapáron adja a 308-hoz, így a garancia ugyanúgy 5 év/100 000 kilométer, mint a Mégane-ra. A Mazda garanciája 3 év/100 000 kilométer, az Opelé csupán két év, amely az első két évben kilométer-korlátozás nélküli, mint a többieknél is.

Értéktartásban a Mazda vezet, a Skodát hosszabb garanciaideje hozza az arculatban és ügyfélbázisban sokkal erősebb Opel szintjére. A SEAT ismertsége gyenge, kevés ember keresi kifejezetten. A francia márkák megítélése mifelénk nem valami jó, a Mégane III értéktartását tovább rontja, hogy alapjaiban a legkorosabb autó, akár két év múlva leválthatják.

Árak

Kétféle táblázat szerepel a cikken. Az alábbiban a fotókon látható autók listaára látható a mezőnyhöz illő motorral:

A tesztre érkezett autók
Mazda3 Sport G120 Challenge (120 LE) 5 299 900 Ft
Opel Astra 1,4 Turbo Active Stop/Start (140 LE) 5 890 000 Ft
Peugeot 308 1,6 THP 125 Allure (125 LE) 5 940 000 Ft
Renault Mégane 1,2 TCe 130 Dynamique (132 LE) 5 540 000 Ft
SEAT Leon 1,4 TSI Style (122 LE) 6 004 790 Ft
Škoda Rapid Spaceback 1,2 TSI Elegance StylePlus (105 LE) 4 924 020 Ft

 Mivel tökéletesen összeillő tesztautókat itthon nem lehet összevadászni és több modell is gazdagon extrázva érkezett a tesztre (pl. a Leon listaára 7,4 millió volna mindennel együtt), megadunk egy másik adatot is, hogy a kocsik földközelibb felszereltséggel és akciós áron is összehasonlíthatók legyenek.

Így is nehéz összevetni a konkurenseket, mert a Renault a többiekhez jobban passzoló, 132 lóerős Mégane-t csak Dynamique csúcsmodellként árulja, a Leonhoz a puritán Reference szinten nem is társítható az 1,4 TSI motor. A Škodához a 122 lóerős benzines csak DSG automatikus váltóval kapható, ami itthon alig létező kombináció, így maradt az 1,2 TSI 105 kézi váltóval.

Komor, de jó anyagokból épül fel a műszerfal és kitűnő az üléshelyzet

Az Astráról érdemes tudni, hogy pont múlt héten drágult 100 000 forinttal és mostani árából az országos akcióban 800 ezer Ft olvad le. Mi a listaár mellett ezt vettük figyelembe, de gazdagon felszerelt raktári autókra elérhető további félmilliós kedvezmény. A Mazdára nincs akció, ára így is minimum értékarányos.

Listaárak és akciós összegek, közeli felszereltséggel és motorváltozatban, Ft*
Mazda3 Sport G120 Challenge (120 LE, 210 Nm) 5 299 900
Opel Astra 1,4 Turbo Active (120 LE, 200 Nm) 5 770 000 / 4 983 000
Peugeot 308 1,6 THP (125 LE, 200 Nm) 5 480 000 / 5 180 000
Renault Mégane 1,2 TCe Expression Stop/Start (115 LE, 190 Nm) 5 140 000 / 4 540 000
SEAT Leon 1,4 TSI Style (122 LE, 200 Nm) 6 004 790 / 5 344 790
Škoda Rapid Spaceback 1,2 TSI Elegance (105 LE, 175 Nm) 5 047 210 / 4 547 211

*ESP-t, függönylégzsákot, tempomatot, automatikus légkondicionálót, bőrkormányt, CD-s rádiót nyújtó, nem alap és nem csúcsfelszereltségi szintek. A Leon esetében 660 000 Ft használtautó-beszámítási kedvezménnyel

Felszereltség, extrák

A tesztelt modellek három-hétféle kivitelben kaphatók. A legmodernebb és legfényűzőbb autót a 308-ból és a Leonból konfigurálhatjuk össze. A 308 Allure-ben széria a kizárólag LED-ekkel világító első fényszóró, de kár, hogy nem takarja ki a kévét a szembejövő sávjában, így kézzel kell visszavenni a reflektort. Bár fékezni nem tud, gázelvétellel is szépen dolgozik a távolságtartó tempomat, az ülésmasszírozás pedig nem sokat használ, de luxusautós extraként hangzik.

Hosszú utakra a kényelmes és kiforrott Astra nagyon jó, ár/érték arányban a Mégane és a Rapid Spaceback nyújt igen sokat

Az Audi A3 nyomán a LED-es fényszóró a Leonhoz is elérhető, amely a Golf összes vezetőtámogató rendszerét felvonultathatja a fáradásérzékeléstől az adaptív sebességtartó automatikáig. Az extráknak megkérik az árát.

A korrekt alapfelszereltségű Mégane-hoz sávelhagyás-figyelmeztetésen kívül számottevő asszisztensrendszer nem rendelhető, nem leltük opcióként a xenon fényszórót sem. Sok úri huncutságot a Škoda extralistája sem tartalmaz, még automatikus légkondija sem állítható oldalanként. De legalább az extrákat itt is külön megrendelhetjük.

Rossz a helyzet a Mazdánál, mert itt a felszereltségek a különböző szintekhez kötődnek. A Challenge kivitelhez például nincs is parkolóradar vagy tolatókamera, amit viszont kapunk, az cseppet sem szegényes. Nagy vívmány az alapáron járó automatikus fékezés, amely 30 km/óra alatti sebességnél önmagától vészfékezve csökkenti a baleset súlyosságát vagy elkerüli az ütközést. Ha rászánunk 5,9 milliót, az Attraction minden fontos és kellemes tételt szériában nyújt, még a bi-xenon fényszórót is.

A Škoda puritánabb, de olcsóbb is a mezőny nagy részénél. Árban egyedül a Mégane van vele versenyben, amely műszaki szempontból nem, de utastéri kivitelében jóval igényesebb autónak hat

Az Opel ebből a szempontból példaértékű. A fűthető kormánytól a hátkímélő üléseken át az aktív lengéscsillapításig minden van hozzá, ésszerű összegekért. Az Opel 305 ezer forintos, AFL xenon fényszórója is nagyon fejlett darab és a modellfrissítés óta az Astrához is kapható adaptív tempomat, kamerás táblafelismerés és még sok más modern vezetőtámogató rendszer.

Értékelés, végeredmény

Mivel az Astra komfortját, a Rapid praktikusságát, a Mégane árát, a 308 igényességét, a Leon fejlettségét és a Mazda varázsát nem lehet egy autóban hazavinni, muszáj választani. Az autók színvonala alapján a mezőny két részre szakad.

Nem meglepő, hogy a legújabb fejlesztésű modellek, a Mazda3, a 308 és a Leon alkotják az élbolyt, az alapjaiban 2008-ban bemutatott Mégane III, a 2009-es Astra és a jóval az Octavia alá célzó, olcsó kompakt autónak kitalált Rapid Spaceback előtt. A mezőny nagyon együtt van, a számokat érdemes a helyükön kezelni. Az első három között egy százalék sincs a különbség, gyakorlatilag az ötödik és a hatodik helyezett pontszáma is egyforma, de még az első és az utolsó között is csupán 10 százaléknyi pontkülönbség van.

Az autók kora határozta meg a sorrendet. A fiatalabb autók végeztek előrébb, de a Mégane és az Astra is jól helytállt

A remek turbómotorral a Mégane vonzereje megugrott, igen sokat nyújt az áráért. Vezethetősége, térkínálata és üléshelyzete lehetne jobb, felszereltsége a nagyon kedvező árhoz idomul. Jól konfigurálva a kiforrott Astra remekül beválik, első a kényelem értékelésében. Adaptív lengéscsillapítás híján nem valami agilis, de nem vét hibákat.

A bal egyből a Mazda a legvonzóbb, szívómotorja nemcsak színfolt, de élvezeti forrás is. Szebb anyagokból összerakott belső térrel befoghatná a Peugeot-t. A 308-as kiegyensúlyozott, kívül és belül is szép autó, eltalált futóművel. Hátsó térkínálata miatt nem végzett előrébb.

Nagy meglepetés számunkra a Rapid Spaceback második helye, de igénytelen kialakítását és kényelmetlen rugózását ellensúlyozni tudta a térkínálat, a sok praktikus részlet, a lendületes és takarékos motor. A 308 jobb autó, ám a Škoda több mint félmillióval kevesebbe kerül. A Leon győzelmét ára és értékvesztése sem akadályozta meg. A Golf VII összes fejlesztését megadja, agilis, mutatós autó, harmonikus motorral, praktikus és kényelmes belső térrel.

Így pontoztunk:

Négyen pontoztuk az autókat, hogy minél kiegyensúlyozottabb végeredmény szülessen. A kritériumok súlyától függően mindegyikünk 5-20 pontot oszthatott el. Nem akartunk 13,7 pontokkal számolni, amelyek kerekítése torzítja az eredményt, ezért a pontszámokat nem elosztottuk négyel, hanem összeadtuk.

A műszaki plusz vagy a belső téri plusz megítélése szubjektív. Ha valaki egyik autóban sem talál olyan megoldást, amelyet a kategória autóit ismerve értékelendőnek tart, adhat nulla pontot. Akit a független hátsó futómű, a nyitható üvegtető, egy súlycsökkentési fogás, aerodinamikai részlet, turbóval kombinált változó szelepvezérlés, netán olajban futó, karbantartásmentes vezérműszíj megfog, az adhat akár több pontot is ugyanannak az autónak.

A Kia 7 év/150 000 kilométeres garanciája érne 40 pontot, a Hyundai öt évre, de kilométer-korlátozás nélküli jótállása kicsit kevesebbet és így tovább. Az a márka, amely az EU-szabályozás által előírt két évet nyújtja csak, semmivel nem ad többet annál, amit a jogalkotó rákényszerít. Ezért ilyen csekély az Astra pontja, a kétéves kilométer-megszabás nélküli garancia nem a 40 százalékát éri az ugyanilyen ötévesnek. Az árra adható pontszám felét érte a listaár, felét az akciós ár. Amennyiben nincs akció, mint a Mazdánál, úgy csak a listaárat értékeltük a többiek listaárához viszonyítva.


Műszaki adatok

Kommentek

  • hova

    Ugye sokan ismerik ezt a kb. 40 éves viccet/?/: Éjszaka, nagy ködben, villamossal megyünk hazafelé Budapestenés csak a reklámokat lehet alig-alig látni.Szlogen: a szocializmus jó dolog, de este, villamoson, sűrű ködben a kapitalizmus jobb dolog! Komlós adta elő és nagyon igaza volt.
    Szörényi úr, az írás, az összevetések,próbák, vélemények most nagyjából helytállók/ talán mert nem vw-ről volt szó/. Ebből is látszik, hogy ki-ki kedve szerint választhat ezekből- ha e csoportból szeretne- és figyelhet a véleményére-vagy sem. Ezer ok miatt vélasztunk autót, mint ahogy nőt is / bocsánat/- de magam a Mazdát választanám.Azért,mert az tetszik, egy szinten a megbízom benne- dologgal -és mert egyik sem tetszik jobban és a bizalom is hiányzik.

  • vendeg

    hova:
    “az írás, az összevetések,próbák, vélemények most nagyjából helytállók/ talán mert nem vw-ről volt szó/”
    egyetértek.
    és talán mert másik tesztelők is voltak ott nem csak vw fanok..

  • v_Petya25

    Ez a pontozás egy vicc, nem szakmai hozzáértés. Belsősáv tisztító faktoron 10-15 pont különbség, meg a jól néz ki pontok dobálása? Opel 2 év gari 7 pont, Mazda 3 év 19 pont, a Seat 4 éve meg már 34-et? Honnan veszitek ezeket az arányokat? Tök félreviszi a pontozást. 50 pontot kap egyik másik “bemondásra”, hát így tényleg majdnem győzött a “igénytelen kialakítású és kényelmetlen rugózású” Rapid. Egyébként a szöveg rendben van, de a Skodát megint sikerült jóárasítani a gyengébb motorral.

  • OKdoki

    Azt írjátok, hogy hátul kisebb a (láb)hely a franciákban és nem lehet elégé leengedni az első üléseket. Ahogy a számokat tanulmányozom, nem ez jön le. Lehet, hogy csak a térérzet más? A számok alapján a Mazda a legszélesebb, és alig lehet előnye a 308-nak a csomagtér méretében. Persze, elhiszem, hogy egy magas tesztelő nem fért el maga mögött egy adott autóban, de akkor mi a magyarázat a fenti táblázatra?

  • OKdoki

    Nem lehet, hogy a franciákban a hátsó ülés 4-6 centivel magasabban van, ezért nem lehet annyira felhúzott lábakkal ülni? Elkébzelhetö, hogy ez egyébként kényelmesebb tartást eredményez 180 centi alatt?

  • OKdoki

    Egyébként ebből a csapatból a Rapidon kívül bármelyik autóért megadnám az árát, ha versenyképes, és nem lenne pénzem némileg nagyobbra, de még jó autóra. A Megan lenne a legjobb felszerelés/ár bajnok, de lenne olyan dízel vagy benzines motor amivel egyébként is kéne. És van belőle kombi. A 308 kombi dízelmotorral nagyon erős lesz (és nekem valószínűleg az jönne be igazán). A Mazda benzinessel verhetetlen, de nincsen belőle kombi (ez fáj). Viszont, ha megjelenik belőle az 1,5 SkyActive dízel, és a felára sem lesz nagy akkor igen megfontolandó ajánlat mindenféle motorral és öt ajtóval, legfeljebb tetődobozzal megy az ember, ha szükséges (ami nem tesz jót a fogyasztásnak, de azért ritkább alaklom. Ezek után a Seat kombit már nem kell ecsetelnem, de ott az 1.6-os dízel csak a legutolsó lenne a konkurensek motorjai között, sőt a benzinesből is csak az erősebb 1.4-es lenne igazán vonzó, bár az 1.2-es egy elfogadható kompromisszum.

  • macuda6

    Zsír kis összefoglaló. Persze a Mazda kéne, de mind jó.

  • MetroGoldwinMayer

    Mind jó kocsi, inkább azt kell eldönteni melyik nem kéne.

    Én egyet zárok ki, az Astrát, mert öregecskedik, és a Megane+Rapid is csak akkor kéne ha nagyon lealkudható.

    Mazda – Pug – Golf/Leon gyühet

    Teszt: Értem én hogy szórakoztatóbb gumit csikorgatni de az olvasókat/vevőket egy fogyasztásteszt lehet több infóval látja el mint a szlalompálya…

  • kéneezaverda

    Ezt a tesztet az autozeitung.de-ről importáltátok? Mert az elv ugyanaz: történjék bármi,legyenek akármilyenek a vetélytársak, addig csavargatjuk a pontrendszert, amíg a VW-csoport le nem győzi a konkurenciát.Persze megmagyarázzuk, hogy kicsik a különbségek… Most nagyon elvetettétek a súlykot: Skoda Rapid itt mindenki számára egyértelműen második ligás, nem második helyezett.

  • Heisenberg

    Volt Megane-unk, most Astra van, mindketto kombi. Az Astra-ban a kisebb a hely hatul. A kepek direkt ugy vannak keszitve hogy a Megane-ban hatra vannak tolva az ulesek, mig az Astraban a csajom vezet igy aki 174 cm, egy 190-es faszi igy nem fer el benne, tudom mert en meg annyi vagyok. Pug 308 detto, marmint hatratolt uleses a foto.fo a korektseg. Amugy szeretjuk az Astrat is de a Megane sokkal virgoncabb volt es konnyedebb. mindketto 1.4 turbo 140le. ja a Megane-ban is van hatso legbefuvo csak a pontossag kedveert.

  • Géza a Cápa

    Elég hitvány a pontrendszer…
    A Skoda nem is tartozik ebbe a kategóriába… Szánalmas a második helye… Igazából ha kivesszük és a lista végére helyezzük elfogadható az eredmény, de a Mazda az Opel és a Renault, lemaradása a számokkal való játszadozás miatt akkor is érthetetlen…

  • Géza a Cápa

    Egyébként az Astrát vagy a Mazdát választanám, előbbi kiforrott, mind motorikusan mind gyártási idejét tekintve, 5 éve van piacon, de alig jobbak a konkurensek, a Mazda konstrukciója pedig a megbízhatóság ígéretével szolgál, illetve ezek közül a legizgalmasabb… A Renault nem kéne, a Skoda igénytelen, a Seat Golf árban van… A Pug 308 pedig szép és jó, év autója, ahogyan a 307 is az volt aztán, egy selejt volt az első pár évjárat…

  • Guevara

    Részemről a Mazda.

  • Gianniz

    Látom sokaknak savanyú a szőlő:):)Pedig bármennyire is fáj, a felfújt kisautó/másodikligás Skoda Rapid egy nagyon is jó autó – az objektív és praktikus szempontok alapján. Úgy mint helykínálat, dinamika, fogyasztás, fenntartási költségek, megbízhatóság, stb. Hogy csak a legfontosabbakat nézzük.

    De nyilván a külsőségeket fétisizáló többség ezt nehezen érti meg.
    A jóval nagyobb/nehézkesebb/nehezebb Astra pl. semmivel nem nyújt többet, kívül (feleslegesen) nagyobb, belül kisebb, többet fogyaszt.
    De szebb? meg csicsásabb, jobb simogatni a műszerfalát – ez a lényeg, meg a szomszéd előtt is nagyobb a presztízse, ez a legfontosabb!

    A Leon/PUG 308/Mazda 3 valóban jobb, komolyabb autó, de drágább is. AZ más kérdés, hogy mennyivel. A Megane öregecske, nálam utolsó.

    Ha a Rapid 1M-el olcsóbb lenne a többinél, akkor valóban megérné az árát minden szempontból.

  • OKdoki

    Ültem a Rapid vezetőülésében. Igaz, a többiből csak a Megan-t próbáltam, azaz az új Astrát is, még négy-öt éve. Az én testalkatomnak a Rapid egy melléfogás. Esetleg DSG-vél, mert az természetesen változtatna a vezetői testhelyzeten.

  • aYvEl

    Ha új autó vásárlásán gondolkodnék, mint általában minden vásárló esetén, első szempontok között a külső-belső dizájn, megbízhatóság és értéktartás döntene. Nálam a sorrend a következő lenne: Mazda 3, Opel Astra (hiába öreg, még mindig a legszebb), Seat Leon, Peugeot 308, Skoda Rapid, Renault Megane. Persze ha a többi konkurenst is ide vesszük, akkor 3. a VW Golf lenne, a PUG után meg Focus következne. Persze nem vagyunk egyformák, ezért is szép színes a világ :P.

  • zoldfulu2000

    Minden elismerésem srácok hogy egy ilyen komplex tesztet össze tudtatok hozni. De sajna tényleg pont a német táblázatok hibáit (kis jóindulattal nevezzük annak) látom a végén.

    Az egész fejezet teljesen érthetetlen. A fogyasztás azonos pontszámmal mint az ár teljesen hülyeség. 1-2 liter különbségek nem ennek alapján fog eldőlni a választás. 20% különbség nem ugyanaz mint 20% különbség a vételárban.

    Az értékvesztés pedig egy teljesen irreleváns adat amíg a lista alapárával számol (aminek nem sok köze van a vételárhoz).

  • a.szorenyi

    Kedves Olvasóink!

    Köszönjük a hozzászólásokat! Számunkra nagyon is érdekes volna egy Tavriával lemosni egy A8-as Audit, de a termékek színvonala közötti különbség ezt nem engedi meg. Gianniz tökéletesen összefoglalta, miért tudott az olcsó, hosszú garanciaidejű, kevset fogyasztó, könnyű, így jól gyorsuló, rugalmas, tágas, de belül a ketegóriában szokatlanul olcsó Rapid befutni másodiknak. A költségek értékelésével.

    A fogyasztás lélektanilag fontos autótartási költség, mert a vételárnál sokkal gyakrabban konfrontálódik vele a tulajdonos, ezért azonos a pontszáma, de az igaz, hogy 400-800 ezer forintos árkülönbséget nem lehet letankolni fél-egy literjével.

    Üdvözlettel, Szörényi András

  • demagóg

    Én vagy a mazdát vagy a peugeot-t választanám.
    A mazdában a külseje és a vezetési élmény ígérete, a Peugeot-ban a cockpit és a csendes, kényelmes futómű a vonzó.

  • Géza a Cápa

    “fenntartási költségek, megbízhatóság”
    Ismerem a VW csoport szervizköltségeit, ne akard bebeszélni az alacsony fenntartást… A megbízhatóságot is kényes dolog emlegetni egy alig 1-2 éves modellnél… Melyik szalonban dolgozol?

  • Chabs1983

    En az astrat valasztottam es nem bantam meg. Liftime / 100e miles garanciaval jon ( Uk )

  • v_gabe

    Nem tudom, hogy a Rapid mit keres itt.

  • hulyemernok

    A Rapid tényleg nem ez a kategória, viszont az árával majdnem… Egyébként a 308-ast is drágának találom, ha jobb áron lenne meg sem kérdőjelezném az év autója címét. Más: a táblázat végigböngészést már akkor abbahagytam amikor Rapid kinézetre több pontot kapott mint az Astra.

  • Gianniz

    Géza Cápa troll veled úgysem fogok vitatkozni, de egyébként 300.000 Km-t Skodáztam az elmúlt 8 évben, úgyhogy van (igen kedvező) tapasztalatom a márkával – veled ellentétben.

    Egyébként meg mindenkinek más tetszik, a sokaknak tetsző Astra nálam pl. nem befutó, a tucatszappantartó formájával, és a +200KG-os ólomsúlyával, meg szűk belső terével. A franciák nálam a gigantikus értékvesztés miatt esnének ki – újonnan. A Mazda3/Leon szimpatikus, jó gépek, még a 308-as is, de ha az Octavia3 szerepelt volna a tesztben, akkor nehéz lett volna nem kihozni tesztgyőztesnek.

  • MetroGoldwinMayer

    szorenyi Úr

    Nem baj hogy a rapid is bekerült, hisz fél lábbal ez a kategória. én mondjuk a pontrendszert meg se néztem, mert úgyis mindeki maga dönti el mi fontos. Én árat nem vennék bele mert a listaár nem számít, meg ennyi erővel egy 10 éves G Astrát is tegyetek a tesztbe aztán jól meg fogja nyerni, nem igaz?

    Gianniz

    én aztán nem vk francia fan de a franciák értéktartása ma már semmivel nem rosszabb mint a nem VAG termékeké = Opel, Ford

    innen a mazda, leon, 308 is kéne. Occsón meg a többi is.

  • oszkopeter

    Be kellett vóna tenni a Dácsiát, oszt az nyeri a tesztet mer jóval ócsóbb, mint ezek a parádés autók..

  • oszkopeter

    Azért a valóságban ennél nagyobb különbséget éreztem közöttük, a Peugeot 308 össze sem hasonlítható az ólomsúlyú, tankszerű oldschool Astrával, a puritán és kissé igénytelen Rapiddal vagy a felfrissített de alapvetően elavult és buta rugózású Mégane-nal. A Leon – 308 – Mazda 3 szerintem abszolút egy szinten vannak, közöttük a motorizáció, az ár-érték arány és az egyéni ízlés dönti el a versenyt. A PUG igazi ütőkártyája a remekül hangolt futómű és az éhezőművész 1.6 HDi motor, a Mazda benzinese és vezethetősége kiváló de kidolgozása és kényelme gyengébb, a LEON pedig hozza a Golf összes erényét, kicsit izgalmasabb formatervvel (bár nekem nem tetszik). Ami a 308 mellett szól hogy hamarosan lesz belőle kombi, ami állítólag Octavia méretekkel bír, az lesz az igazi nagy dobás.

  • hova

    Szörényi úr, ezt a csatát elvesztette a ” vásárló közönség” előtt a 308-as és úgy érzem a hozzászólásokból,hogy a Mazda3 nyert.Vevők-ujságírók:1:0. / tényleg sok pénzt kap a vw-től /

  • a.szorenyi

    Kedves Hova! Nem pontosan értem a hozzászólás mondanivalóját, ki kap pénzt a VW-től? A 308 gyártókapacitását egyébként pont most emeli a Peugeot éjszakai műszak bevezetésével kb. 1560 autóra, mármint naponta, hogy ne legyen túl nagy a várakozási idő rá. Cikkeink nem meccsek az olvakkal, ezt sem tudtam értelmezni. Egy összehasonlító teszt célja nem az, hogy eltaláljuk a közönségdíjas autót. A Mazda3 egyébként joggal népszerű olvasóink körében és mi is nagyra értékeljük. Üdvözlettel, Szörényi András

  • a.szorenyi

    Márkarajongókat nem tudunk meggyőzni, de természetesen minden autóban ugyanahhoz a vezetőhöz állítottuk be az ülést a fotózáshoz, márcsak azért is, mert ugyanaz az ember vitte a belső téri fényképezésre az összes autót. A Mégane jó ajánlat és korrekt autó, de térkínálatát csak az tudja korrekten összevetni a többiekével, aki hozzánk hasonlóan egymás után végigüli mind a hat autót. A Renault-rajongók vigasztalódhatnak azzal, hogy a Cup-csomagos RS veri az egész kategóriát, legalábbis szerintem. Üdvözlettel, Szörényi András

  • Guillotinee

    Kedves Szörényi úr!

    Kérem írja már le, hogy mi a célja egy ilyen összehasonlító tesztnek ha nem az, hogy a közönség döntését könnyítse meg ha ebben a kategóriában keres autót?

    A közönségnek/vásárlóknak más elvárásaik vanbak egy autóval szemben mint az újságíróknak ezért lehet hogy ami önnek no.1 vagy no.2 az a vásárlóknak nem befutó.

    A márkarajongás fogalmát meg először magában tisztázza.

    De látom mégis csak lehet a baráti körön kívül is találni tesztelhető autókat.

    Bár az ön baráti köre nyilván hatalmas….

  • v_Petya25

    Kedves András! A rajongókat tényleg nem lehet meggyőzni, bevallom én is az vagyok. Ezért nehéz elfogadni a “sávtisztító faktort” és társait. Megjegyzem ez max egy hókotrónak van. Én és kb a vezetők 99% magasról tojik rá, hogy milyen autóban tolja le valami barom az útról. Vagy az szerintetek korrekt, hogy a Rönó “minőségérzet, dizájn” kategóriában a legújabb francián kívül mindenkit levert? Hát én azért ezen egy kicsit többet gondolkoztam volna. A garancia meg a 6 autóból 3-nál +évekkel “exraként” lett korrigálva. Az Astránál is vehető +3 év pénzért, így az áron bukott volna 3 pontot viszont a gariban nyert volna 27-et, ha már tényleg gari összehasonlítás. Extrém eset, de 2 évesen 101e Km-az órájában 4 autón egyforma lenne a gari, azaz semmi. A Skoda meg nyugodtan szerepelhetett volna 122ló+DSG kombóban ha már szóba került, ja hogy akkor az ára már nem ez lenne, hát az pech, nem vállaltátok be. Egyébként én mindig örülök ezeknek a kollektív összehasonlításoknak, mert a szövegből teljesen korrekten lejön, hogy melyik miben jó. Csak a pontozást kár így elszúrni.

  • oszkopeter

    @hova
    Vásárlóközönségnek én azt nevezném, aki valóban hasonló kategóriájú ÚJ autóval jár és vezette a tesztelt autók legalább egy részét. Ahogy elnézem a kommentelők nagy része még csak képen látott ilyen autót és saját előítéleteit szajkózza… Szerintem alapvetően korrekt a teszt, bár a pontozás valóban béna és a Rapid sem feltétlenül illik ide. Jobb lett volna egy Aurist vagy Focust betenni, a pontozást meg mindenki végezze el magának.

  • Géza a Cápa

    Gianniz
    “úgyhogy van (igen kedvező) tapasztalatom a márkával – veled ellentétben”
    Az utolsó két szavadat leszámítva, ezt én is leírhatom a konszernnel kapcsolatban… Nem tudom mi alapján teszel a másikkal szemben bármilyen kijelentést… 2db VW-vel rendelkezünk a családban, kiváló autók, igaz mi csak 200ezret raktunk eddig beléjük… De Veled ellentétben, csak hogy téged idézzelek, én rendelkezem tapasztalatokkal más márkákkal is, így az olcsó fenntarthatóságot egy VAG csoportos autó előnyeként megemlíteni, továbbra is röhejes dolognak tartom…
    További sok boldog kilómétert a skodákhoz…

  • a.szorenyi

    Kedves Guillotinee! A baráti körös dolgot nem tudtam értelmezni. Valóban vásárlási tanácsadónak is szánjuk a tesztet, mert havi 600 ezer olvasónk közül ez sokaknál felmerülhet. A tesztelés fő célja érdekes anyagot kínálni azoknak, akiket érdekel az autó. Az a dolgunk, hogy korrekten leírjuk, melyik autó, mit tud, nem a legnagyobb darabszámban eladható, legtöbbeknek tetsző-megfizethető típus eltalálása. Ezt a vevők eldöntik, a szempontjaink valóban nem egyformák.

  • a.szorenyi

    Kedves v_Petya25! A Mégane belső terét ízlésesnek találtuk, jók benne az anyagok, szép az ezüst betét. A garancia értékelésében pont az a lényeg, hogy ne felárért kelljen megvenni, minden autót az alapáron járó garanciával értékeltünk. A 308-hoz jár az öt év/100 000 km, nem extraként rendelhető. Mivel nem akkora tétel, a legtöbb márka importőre a Chevytől a FIAT-ig belátta, hogy érdemes ezzel építeni a márkaértéket, megnyerni az ügyfeleket. Az Opel másként döntött.

    Szerintem hiba lett volna automata váltóval tesztelni a Rapidot, hiszen piacilag cseppet sem releváns verzió. Hány automata váltós autót látsz ebben a méretkategóriában? A DSG idegensége nagyobb hátrány, mint a többiekhez papíron kevésbé passzoló motor az 1,2 TSI-ben. És illene öt manuálishoz egy automata? Ez az ok, nem az, hogy a Skoda olcsóbb legyen.

  • Kempelen10.

    Meglepett a végeredmény, a cikket olvasva végig mást vártam de egy nagyon alapos összevetésről van szó és nagyon nehéz lehetett ezt a sok autót egy időben összeszedni. A magam részéről gratulálok a szerzőknek. Értékes információk vonhatók le belőle, ha valaki ezt akarja, nem pedig fikázni.

    Gijotin egy f@sz, szerintem ezt kevesen nem látják és egy pillanatnál több időt nem is érdemelne a véleménye, ha vele együtt nem lennének itt páran, akik személyes küldetésüknek érzik 1-1 márka fikázását. Annyira jó lenne, ha az ilyenekkel lehetne utakat foltoztatni. Akkor lenne valami értelme a létezésüknek. Így nincs. Kelések az emberiség seggén.

  • Guillotinee

    Kemepelen!

    Külön köszönöm,hogy te viszomnt minidg szánsz időt a véleményem és a személyem ócsárolására.
    Az nem elgondolkodtató számodra,hogy vajon miért nem lehet velünk uatakat foltozni? Talán mert mégsem vagyunk annyira haszontlanok mint ahogy gonodolod?!

    Sértő megjegyzéseid egyértlemű képet adnak számomra a konkrét személyedről.

    Nem látom,hogy bárkit és bármilyen márkát is fikáztam volna de légyszi legközelebb másold be a konkrét szövegem ami bántja a kis lelked nyugalmát.

    Szerencse,hogy én max autókat fikázni vagy ajnározni járok ide -egy autós oldalra- veled ellentétben aki csak más kommentelőket aljas,alpári hangnemben sértegtni jár ide.

  • Guillotinee

    Kempelen!

    Kelés valószínűleg a te seggeden van aminek az okozója a szék amin napi tíz órában ülsz,hogy a hozzám hasonló saját véleménnyel rendelkező ám de neked ellenszenves egyéneket sértegess különböző oldalakon,fórumokon.

    Változtass az életeden!
    Jó,hogy ilyen frusztrált és boldogtalan vagy?

    Szép napot! :)

  • Guillotinee

    Szörényi Úr!

    Értem!
    Köszönöm a felvilágosítást és a magyarázatot.

  • Guillotinee

    Szörényi Úr!

    Ha megkérhetem, a másokat sértő hozzászólásokat töröljék.

    :)

  • Gianniz

    “az olcsó fenntarthatóságot egy VAG csoportos autó előnyeként megemlíteni, továbbra is röhejes dolognak tartom…”

    Talán nem a lehúzós “Porsche szervízbe” kellene hordani az autót:) Skodával egyébként jobbak a lehetőségek, mert Bp-től 60KM-re Esztergommal szemben, Párkányban van lehetőség korrekt és olcsó márkaszervízbe is vinni az autót. pl. Egyébként meg mivel elromlani nem szokott, a kötelező olajszervíz meg 40-50e-ből megvan, ez nálam bőven belefér az olcsó fenntarthatóságba:)

  • toce

    Nem szeretem az ilyen teszteket, mert túl bonyolúltak. (Mármint a pontozási rendszer) Szerencsére a szöveges leírásból egy csomó dolog kiderül, amit hasznos lehet átolvasni vásárlás előtt.

    Ami nekem nagyon hiányzik, a költségek összehasonlítása. Ez ugyanis elég jól számolható. SZVSZ 3 kalkuláció lenne érdekes, évi 15ekm 3 és 8 éves távon, illetve évi 50ekm 3 éves távon. Itt minden várható költséget figyelembe kéne venni jelenértéken, tehát üzemanyag, biztosítás, szervíz (kötelező szervíz program alapján), értékvesztés. Sokkal valósabb képet festene az autókról, mint a fogyasztási adatok összevetése.

    A költségek alapján is kialakul egy sorrend, minden más szuibjektív szempont szerint is elég az autókat sorba tenni, sorszámokat átlagolni. Minél több tesztelő van, annál közelebb lehet menni a közízlés felé…

    Amúgy szerintem ezek mind jó autók, én azt választanám (választottam csak nem ebből a kategóriából), amihez tudok megbízható szerelőt.

  • hova

    Eltelt pár hónap és kiderült, hogy annyira nem vagyunk oda az év autójától, viszont érdekes módon sokan nyúltak a mazdához és a legmagasabb pontszámmal villog a tabellán. Tulajdonképpen ez számít- a vevők véleménye és a megvett autók száma-nem egy pici csapat akármilyen tudású véleménye. Szóval nyert a mazda.

Új csúcsmotorok a VW Tiguanban

A Golf GTI benzinmotorja mellett a szegmens legizmosabb dízele is kérhető a Volkswagen kisebbik szabadidőjárművéhez.

Az autópályán labdázott, halálra gázolták

Egy apuka és kisfia labdát dobálva múlatták az időt, amíg a leállósávon vártak az autómentőre. Borzalmas ötlet, borzalmas végkifejlettel.

Magyarország: hol a legolcsóbbak az autók?

Hiába szilárdult meg a 310 forintnál is drágább euró, továbbra is akadnak olcsó és normálisan felszerelt új autók. Körülnéztünk, mit kínálnak a márkakereskedések az ársáv legalján.

Ütközött a világ legnagyobb repülő járműve

Megsérült második próbaútján a világ legnagyobb légi járműve, az Airlander 10 – jelentette be szerdán a hibrid jármű gyártója.

F1: Videón, ahogy Ricciardo Amerikában mulatott

A nyári szünetnek már vége a Forma-1-ben, de még pont időben van mindenki ahhoz, hogy a nyaralásáról mutogasson videókat.

Finomabb és brutálisabb

Csupasz karbon kompozit elemekkel tette kívánatosabbá és könnyebbé a legújabb Ferrarit a Novitec Rosso, majd a hecc kedvéért rádobott még 100 lóerőt a motor teljesítményére.

Megvan az év magyar videoklipje, megőrülsz!

A szöveg jó, a zene jó, a klip jó, Zsolti jó, a Zetor (MTZ) jó. Ennyi kell a tökéletes videokliphez.

F1: Amikor Alonso a nagyok közé lépett – videó

Augusztus 24. örökké jeles dátum marad Fernando Alonso számára, ahogy a Hungaroring is a szíve csücske: 2003-ban ezen a napon nyerte első Forma-1-es futamát a Magyar Nagydíjon.

Megduplázza gyártását a Lamborghini

Nem engedi elszállni éves darabszámait az olasz szupersportautó-gyártó, de így is jóval több autót fog készíteni, mint eddig.

A Lada válasza a Suzuki Vitarára

Moszkvában rántotta le a leplet új SUV-tanulmányáról az AvtoVAZ. A Lada XCode az XRay technikáját és főbb stíluselemeit értelmezi újra kívánatos formában.

Ross Brawn könyvben árulja el az F1 titkait

A Forma-1 titkairól, nehézségeiről és a siker kulcsáról mesél Ross Brawn egy novemberben megjelenő könyvben.

F1: Vettel nekifut a címvédésnek a Bajnokok Tornáján

A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel már biztosan ott lesz az ezúttal Miamiba költöző Bajnokok Tornáján.