Új C-osztály – A kategórián túlmutató luxus

Menetpróba - Mercedes C-osztály (2014)

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.03.20. 16.00

A Mercedes ügyesen sáfárkodik a fejlesztésbe öntött eurómilliókkal, és az S-osztállyal megkezdett, eleganciát csúcstechnikával ötvöző stílust klónozták a C-osztály számára.

Röviden – Mercedes C-osztály (2014)

Mi ez?

A nagy sikerű C-osztály teljesen megújult generációja 
Mit tud? Kategórián túlmutató luxust, klasszikus Mercedes-hangulatban
Mibe kerül? 9 millióról indul, de erre könnyen ráugrik még 3-4 millió
Kinek jó?  Aki kompakt méretben élvezné a ma autóiparban elérhető összes kényelmi, biztonsági funkciót, szolgáltatást

A Mercedes számára kiemelten fontos cél az új C-osztály sikere. A miértre a múlt adja meg a választ, a legendás 190-est 1992-ben váltó típus a német márka legjobban fogyó terméke. Az előző generációból 2,4 millió talált gazdára 2007-es a piaci bevezetése óta, és ez több mint húszszázalékos szeletet jelent az teljes Mercedes-eladás tortáját tekintve.

Elődei eredményei, a befektetőkre nyugtatóként ható eladási mutatók tehát komoly elvárásként nehezednek az új Mercedes C-osztály vállára, de a Marseille környékén szerzett első benyomások alapján úgy tűnik, nincs ok az aggodalomra. Mert a Mercedes ügyesen sáfárkodik a fejlesztésbe öntött eurómilliókkal, és az S-osztállyal megkezdett, eleganciát csúcstechnikával ötvöző stílust klónozták a C-osztály számára. Ugyanakkor tettek az ellen is, hogy a “nyugdíjasak autója” billog végleg rásüljön a márkára.

Szó se róla, biztos üzlet a fejlett gazdaságok nyugdíjrendszerét élvező idősekre célozni, de ezzel a fizetőképes közönséggel csak egy komoly probléma van: meghalnak. Ezért nyitni kell a fiatalabb korosztály felé, és a nyitás egyik lépcsőfoka a friss C-osztály.

Új C-osztály – A kategórián túlmutató luxus 1
Tény, hogy a célkeresztbe került fiatalabb generációk magasabbak, ezért a C-osztály is minden tekintetben terebélyesebb. Az elődéhez képest 80 milliméternyivel nőtt a tengelytáv (2840 mm), ennek hatására az autó 95 milliméterrel nyúlt meg (4686 mm), ezen kívül 40 milliméterrel (1810 mm) szélesebb is. Érdekes, hogy ezzel a méretnövekedéssel az új C-osztály már lekörözi az 1995-ben bemutatott, elvileg egy méretosztállyal nagyobb E-osztályt.

S-osztály zsugorítva

A növekedés legnagyobb előnyélvezői a hátsó sorban ülők lábai, magam mögött (184 centiméter) még bőven akad tér a térdeknek. Az opciós napfénytető viszont sokat elvesz a fejtérből, az ezzel szerelt tesztautóban hajam már érte a kárpitot, langaléták tehát jobb, ha lemondanak a felhős ég látványáról.

Külsőt tekintve az S-osztály gúnyája adta a szabásmintát, ami úgy tűnik, az ellenlábasokhoz hasonló uniformizáltságot hoz a Mercedes életébe. Ez a legnagyobb kritika, amit megfogalmazhatok, mivel a C-osztály kényeztető látvány a szemnek, hasonlítson bármennyire is nagyobb márkatársára.
 
A frontrészt illetően két különböző megjelenés között lehet választani: sportosat, központi csillaggal, vagy – kizárólag az EXCLUSIVE kivitelben – a márka hagyományos hűtőmaszkját, Mercedes-csillaggal a géptetőn. Kívülről bármennyire is sportos a nagy csillagot hordó verzió, ezt a vezető belülről nem látja, és a hűtőrács tetején ülő, tradicionális márkajelzés pótolhatatlan része a Mercedes-élménynek, így mindenképpen az EXCLUSIVE kivitel javallott.

A kategória legjobb légellenállási értékét produkálja a C-osztály, a Cd érték 0,24 ami mind a fogyasztás, mind a menetzaj csökkentésére jótékonyan hat

Alapfelszerelés a halogén fényszóró, de kapható két energiatakarékos fénydiódás (LED) változat is: a statikus kivitel, illetve a dinamikus “LED Intelligent Light System”, a hátsó lámpa pedig minden kivitel esetén fénydiódás.

Belül még komolyabb mértékben tapasztalható az S-osztálytól örökölt hangulat, mint a külső formaterv esetén.  Ez pedig nem csak a műszerfal vonalvezetésére, hanem a felhasznált anyagok minőségére, és a részletek kidolgozására is igaz. A szellőzőrácsok mintha finom olajba ágyazva mozognának, nincs zavaró gombtenger, fából barna hárs, vagy kőris díszítheti az utasteret, de maradhat az alapáras, zongoralakk hatású műanyag is.   

Nyilván ég és föld a különbség az alapmodell és a telepipált extralistával érkező kivitelek között megjelenésben és a funkciókat tekintve is, viszont a gondos összeszerelés és a kifinomult működés minden C-osztályra igaz a legkisebb C200-as 136 lóerős dízeltől egészen a (később piacra kerülő) jelenlegi csúcsot képviselő 333 lóerős V6-os benzines C400-ig. 

A formanyelv követi az S-osztály által kitaposott utat, jóval lendületesebb elődjénél, de azért megmaradt a konzervatív benyomás

Az információs szolgáltatások területén volt hova fejlődni a típusnak, és a Mercedes mindent megtett, hogy behozzák a lemaradást. A központi kijelző immár 7, vagy COMAND Online felszereltséggel 8,4 colos méretben terpeszkedik a műszerfal közepén. Igaz, kialakítását tekintve maradt odabiggyesztett táblagép, amit óhatatlanul is le szeretnénk venni kiszálláskor, egy integrált, vagy gombnyomásra eltüntethető megoldás praktikusabb lenne.

Kezelését tekintve viszont megfelel a kor követelményeinek, a menürendszert kezelő tárcsa fölé benyúló felület érintésre érzékeny, így ezzel is navigálhatunk, valamint kézírásunkat is felismeri, beleértve a számokat, különleges jeleket, bármilyen értékelhető földi nyelven. Működése nagyon hasonló az Audi-BMW páros által kínált technológiához, vitathatatlan előnye viszont, hogy bitang jól néz ki, sikerült arisztokratikus űrhajó-hangulattal köríteni ezt az általánossá váló kezelőszervet.

A megfelelő pontokat kiválasztva az extralistáról fejedelmi kényelmet nyújt a C-osztály. Szellőzőrendszeréből a lehető legoptimálisabban áramlik a parfümmel illatosított levegő, a zavaró zajokat hosszú munkaórák alatt tüntették el a fejlesztők, a fülnek inkább a 300 ezerért kínált hifirendszer hangjai szólnak

Problémát a kézi váltóval párosítva okoz, a váltókar mögött magasodó érintésre érzékeny felületet így kapcsoláskor könnyű véletlenül is működésbe hozni. De ma már ki rendel hagyományos, manuális váltót?

Vezetési élmény

Vadonatúj típushoz vadonatúj karosszéria dukál, így a C-osztály első Mercedesként kapta meg a frissen fejlesztett MRA platformot. Ez 50 százalékban alumínium alkatrészekből épül fel, így 70 kilogrammal kevesebbet nyom a mérlegen. Ennek, és az egyéb területen történő súlycsökkentéseknek köszönhetően kerek 100 kilogrammal csökkent az új Mercedes C-osztály össztömege, ami sokat lendít a vezetési élményen is.

A 333 lóerős V6-os könnyedén megfutja a 250 kilométer/órára limitált végsebességet, brutális nyomatéka már 1600-as fordulattól jelentkezik, így a 4MATIC négykerékhajtás erősen ajánlott társ, ha nem akarjuk rövidtávon füstté konvertálni a hátsó gumikat

Dolgozzon bármelyik motor az orrban, az autó minden esetben fürgébben, élénkebben viselkedik az elődhöz viszonyítva, a kormány elektromos szervórásegítését meghazudtolóan precíz. A francia tengerparton kígyózó, szűk utakon is magabiztos pontossággal lehetett fűzni a kanyarokat.

Újdonságként immár légrugókkal rendelhető a futómű (Airmatic csomag – 476 250 Ft), ami az olvadó vajban úszó vízágy szintjére emeli a komfortot, eltünteti a kátyúkat, megsemmisíti az úthibákat. Picit csorbít a feszességen, mégis ez áll legközelebb a fejemben élő, magasztosan sikló Mercedes képéhez.

A piaci bevezetés három motorral történik, de a C 220 BlueTEC dízel, a benzines C 180 és C 200-at tartalmazó lista folyamatosan bővülni fog. Érkezik majd az általunk is próbált, kifinomultan csendes 1,6 literes dízel 115-136 lóerővel, valamint a nyersebb járású, de bevált 2,2 literes blokk 115-204 lóerős teljesítményváltozatokkal.

A méretnövekedés jótékonyan hatott a lábtérre, de a lendületes forma, és a panoráma napfénytető kettőse erősen csökkenti a fejteret.

Emellett ötféle benzinmotor áll majd rendelkezésre, 156-238 lóerő között, ezeket később a hathengeres 333 lóerős benzines követi, C 400 jelzéssel.  Kiegészítésképp, akárcsak az S- és E-osztályban, kínálják a hibrid dízelmotort is. A négyhengeres dízellel és kompakt villanymotorral hajtott C 300 BlueTEC HYBRID teljesítménye 150 + 20 kW (204 + 27 LE).

A felsoroltak közül az 1,6-os dízelt próbálva éreztük, hogy ez lesz a legnépszerűbb, 320 Nm nyomatéka, szerény étvágya, és kulturált járása tökéletes választás az európai piacon. Viszont ha nem számítanának az üzemanyagárak, egyértelműen a V6-ost választanánk, a 3 literes turbós blokk már 1600-as fordulattól 480 Nm nyomatékkal tiporja mind a négy abroncsot.

Biztonsági háló

Az új C-osztály is megkapott szinte minden új, lényeges funkciókkal bővített asszisztens-rendszert, amely alig néhány hónapja jelent meg az S- és E-osztályban. Az Intelligent Drive csomag komolyabb biztonságot nyújt, mint egy falka CIA-ügynök. A szokásos távolságtartó tempomat, sávtartó asszisztens, éberségfigyelő rendszer, és automata vészfék-rendszer immár még fokozottabban résen van, a PRE-SAFE fék nemcsak álló járműveket ismer fel, hanem gyalogosokat is, és ha nem reagál a vezető, magától fékez, 50 km/óráig elkerüli a balesetet, illetve 72-ig csökkenti a súlyosságát. Folyamatos forgalomban a 70-200 km/óra között működik.

De ha kell, a C-osztály hossz-, és keresztirányú parkolóhelyekre is önállóan beáll, az adaptív távfény a szembejövők elvakítása nélkül garantál maximálisan bevilágított teret, így én már csak a nagy vörös “Automata pilóta” gombot várom, hogy hátra ülve sörözhessem végig az autópályán eltöltött unalmas kilométereket.

Piszkos anyagiak

Itthon a C 220 BlueTEC, valamint a C 180 és C 200 kivitelekkel indul az értékesítés, 9 milliós alapárról (C 180), az erősebb benzines, valamint a hibrid verzió érkezése az idei év második felére várható.

Ahogy a német prémiumautóknál általában, a kezdő ár most is keveset nyom a latba, a felszereltség, egyéni igények szerint változó végső összeg természetesen sokkal borsosabb. Viszont ez nem jelenti azt, hogy ár/érték arányban a Mercedes által kínált csomag ne lenne versenyképes a konkurensekkel szemben.

Döntő tényező lehet a Mercedes-Benz C-osztály tulajdonosok számára is elérhető, 2012 februárjában bevezetett Integrált Szerviz Csomag, ami négyéves időtartamon vagy 120 000 kilométeres futásteljesítményen belül díjmentes karbantartást biztosít minden itthon átadott új Mercedeshez. 

Mellette – Ellene
  • Kategórián felüli beltér
  • Rengeteg biztonsági extra
  • Komfortos rugózás
  • Igazi Mercedes-hangulat
  • Csak három motorvariánssal indul
  • Nyersebb működésű a nagyobb dízel
  • Alapáron apró, 41 literes üzemanyagtank

Szavazás

Neked hogy tetszik a rengeteg újítást hozó C-osztály? Értékeld!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • MetroGoldwinMayer

    Szép kocsi, kéne.

    Súlycsökentés? Hehe. Már nem 1600 hanem 1500 kiló azt annyi a hely benne mint egy Golfban.

  • zoldfulu2000

    ” egyéb területen történő súlycsökkentéseknek köszönhetően kerek 100 kilogrammal” EZ az “egyébb terület” konkrétan a tank csökkentése, azaz alapáron használhatlanná tétele.

    “alapáron” így könnyebb az autó, ráadásul egy néllülözheteéen feláras tétellel sikerült megfejelni a vevők szvítatását.

    Egy újságírónak ennél több gógyival kellene hozzáálni a tesztalanyához…

  • Guevara

    zf2k: Nagyon jót mondtál. A Mercedes részéről “zseniális húzás” ez a tank-downsizing. Mezei autós újságíró ugyanúgy elsiklik felette, mint ahogy az autó vásárlói sem ezen fognak fennakadni. Megkockáztatom, hogy a gyengébb dízelekhez nem feltétlenül lesz szükség a nagyobb tankra, ha valaki nem Európa-túrákra veszi az autót, hanem főleg csak városba.

  • Guevara

    MGM: Na igen, hát ez a “prémiumság”. Nem családok és kőműves brigádok járműve.

  • PAlex

    1.6d-hez valóban elég lehet a kisebb tank. Az mekkora is kb. 50 literes?
    Ahhoz a motorhoz tényleg nem kell feltétlen nagyobb. A benyásokhoz viszont mindenképpen.

  • Guevara

    41 literes a kis tank pontosan, de a dízel 6 literes fogyasztásával számolva az is több mint 600 kilométerre elég.

  • vendeg

    Nekem még a 93-as C tetszik, azóta egyik C sem.
    Ez viszont gyönyörű, minden részlete teszik kívül-belül! (új S is dettó)
    légrugóval, automatával tökéletes autó

  • PAlex

    41 liter mondjuk lóf@sz.
    Egy Corsában 45-ös a tank.
    Ez így még az 1.6d-hez is kevés.

  • vendeg

    elég jó autó, ha még a kritikusok is csak a 41 literes( 20e ft-ért megvehető 66 literes) tankot tudják benne kritizálni.

  • Tede

    Mostanság sajnos a Merciket nézve két dolog jut eszembe : kívülről szép, de a belső undorító! Ezek a kerek szellőzők, és az ajtóba épített kerek furán erőltetett hangszóró burkolatok elviselhetetlenül megrondítják az amúgy szép vonalú műszerfalat. Szerintem ezt nem kellene erőltetni, pont annyira nem illik ez a Mercedeshez, mint anno Bangle formái a Bmw-hez…

  • bubibeka1.6

    A BMW addig volt egyedi sportos és szép amíg a Bangle féle generációk domináltak. Azóta csak sportcsomagos túlárazott Merciket látok helyettük. Ez az új C-osztály viszont nagyon szép Mercihez képest, kár ezért a CLA féle lenyomott, lekicsinyített far-részért,az annyira nem jön be, de belülről gyönyörű ! Mint egy modern nappali lenne nem egy autó ! Gondolom csak automataváltóval lesz elérhető minden preztizsben és minőségben hozzá illő motor ( min 6 hengeresek), így sajna pápá.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra, és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.