Arcműtét után a másodhegedűs

Renault Mégane Grandtour 1,6 dCi facelift

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2014.03.08. 06.00

Nem húzza el a konkurensek nótáját, de továbbra is megbízhatóan muzsikál a népszerűbb szólisták sarkában.

Röviden – Renault Mégane Grandtour 1,6 dCi

Mi ez?

Plasztikázott régi ismerős, a franciák érett kompaktja

Mit tud? Kiváló dízel motorokkal takarékosan közlekedni
Mibe kerül? Most 600 ezres akcióval 5,89 millióról indul
Kinek jó?  Német-, és japán-fóbiásoknak, Thaliától igényesebb autóra vágyóknak

A főhősök szereplését kellő távolból figyelő másodhegedűse volt tavaly a hazai kompakt-piacnak a Renault Mégane. Így fogytak:

Skoda Octavia 3170 db
Opel Astra 2225 db
Ford Focus 2147 db
(…)
Renault Mégane 510 db

Ahogy hallani, éppen a flottás Grandtour értékesítések nem nagyon mennek, pedig formás, jól vezethető és riválisai többségénél olcsóbb autó, azaz ahogy mondani szokás: kedvező az ár/érték aránya. Aki szimpatizál a típussal, annak itt a jó hír, mostantól még kedvezőbb.

Külső – karakteres és könnyed

Ismerek jó pár autótervezőt, így bizton állíthatom, hogy hivatalos nyilatkozatban óvatosan simogatják a konkurenciát. Épp ezért meg is lepődtem legutóbb, amikor a Volkswagen egyik dizájnerével beszélgetve mennyire nem palástolta lelkesedését a futó Renault Clio formájával kapcsolatban. Nos, ennek a remek kisautónak a legjobban sikerült részét, az orrát ragasztották a franciák a Mégane-ra, amely így igen erős faceliftet kapott elöl.

95, 110 és 130 lóerővel is vehetünk Mégane-dízelt, jelentős felszereltségbeli különbség mellett éppen egymillió forinttal drágább az alapnál a legerősebb

A három éve futó autó ruháját máshol viszont alig szabták át, de szerencsére a Grandtour kombi-konkurenseinél eleve könnyedebb alakja még ma sem fáradt. Tessék csak megnézni oldalról ezt, és mellé rakni a hozzá képest sokkal dobozszerűbb Golfot, Focust, Octaviát.

Belső – kellemes, de nem túl tágas

Adatlap

Renault Mégane Grandtour 1,6 dCi facelift

Arcműtét után a másodhegedűs 1
Motor 1598 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 130 LE
Nyomaték 320 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 10,1 sec
Végsebesség 200 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4 l / 100 km

Már a premier óta nagy barátja vagyok a Mégane íves formájú, kimondottan puha műanyaggal burkolt műszerfalának, amely a szemnek és a kéznek is kellemes. Megértem, hogy a facelift során szinte nem is módosítottak rajta a Renault szabómesterei egyetlen feltűnő változást leszámítva.

Az autónak mostantól alapból része az R-Link nevű agytröszt, és ennek leglátványosabb eleme pedig a műszerfal tetején trónoló érintőgombos kijelző. Viszonylag gyors a rendszer, szép a grafikája, csak egy kicsit messze van a sofőrtől ahhoz, hogy vezetés közben kezelje, de ennek irányítása a ott valahol jobbra lent, a combunk alatt kandikáló tekerőgombbal, és a köré telepített gombocskákkal is megoldható. Csak tudni kell, hová nyúl az ember.

Természetesen a helykínálat és a csomagtartó mérete a régi, mondanám, hogy ezeken még egy facelift sem változtatott érdemben, de éppen a most futó Genfi Autószalonon láttak a Vezess.hu újságírói egy rendkívül érdekes húzást. Sajnos a Mégane-nál nem történt hasonló, pedig szegről-végről még köze is van egymáshoz a két kocsinak. Így maradt a megfelelő, de a konkurensek egy részénél kisebb hátsó tér és csomagtartó.

Nincs tolatókamera, és átlósan hátra nehézkes a tájékozódás, de megszokható

Itt van néhány adat, a kategória legnagyobb rakodótérrel bíró kombijairól:

Civic 624/1668 liter
Octavia 610/1740
Golf 605/1620
Astra 500/1550
Mégane 491/1567
Focus 490/1516

Vezetés – rugalmas, de takarékos

Nyugodtan leírhatom, hiszen vadonatúj tesztautóban sosem okozott még csalódást: a Renault 1,5-ös és 1,6-os dCi motorjai egyértelműen a piac legjobbjai között vannak – a felfrissített Mégane mindkét változattal is  megvásárolható. A kisebb mindjárt 95 és 110 lóerővel is, a nagyobb 130-cal. Business felszereltséggel a leggyengébb 4,89 millióról indul, míg a csak Dynamique néven hirdetett csúcsverzió a nagyobb motorral éppen egymillióval többről, 5,89-ről. A 110 lovas Dynamique 450 ezerrel olcsóbb ennél, de mi most nem ezt próbáltuk, hanem a legdrágábbat.

Már hidegen is kulturált, egyenletes járású, és meglehetősen szerény hangú a motor. Olyan 1200-nál kel életre, és onnan meglehetősen könnyedén mozgatja egy-két személlyel az üresen 1320 kg-os kocsit, a hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés ellenére pedig a kategória nívójához képest kimondottan jól kanyarodik. Az útjaink kátyú-, és folttengerét annyira nem szereti a futóműve, melyik szereti, de keménynek azért túlzás lenne mondani a Mégane-t, bár feszesebb kanyarvétel közben hajlamos elugrálni az úthibákról. Egy szó, mint száz, ez egy ötegészvalahánymilliós kocsi, azt a szintet pedig simán hozza.

Számomra kissé hosszú úton jár a fokozatválasztó karja, de aki akar, mégis járhat lendületesen, a maximálisan 320 Nm nyomaték ebben jó partner. Bár hozzá kell tennem, hogy a Renault dízeleit mindig a fogyasztásuk miatt kenegetjük hájjal. Na, ez most elmarad, mert picit többet evett a teszthét alatt a vártnál, pedig már fagypont körüli reggelek is elmúltak hála Istennek, de azért így is kiválóan fogyasztott. A legmélyebb belvárosi araszolgatáskor 6.9-ig ment fel a fogyasztása, a külvárosban szaladgálva 6,1-6,2-t mutatott a kompjútere, a 90-es tempomatnál pedig 4,2-t – átlagban éppen 5 liter jött ki erre az egy hétre.

A motor leállítása után ilyen szuper kis bizonyítványt állít ki részünkre az autó arról, hogy mennyire voltunk takarékosak

Ötliteres vegyes átlag szuper, de mondom még egyszer, a múltbeli tapasztalatokból kiindulva 4-5 tizeddel még ennél is kisebb átlagot vártam.

Ár – facelift után akciós

Amennyiben ön Renault-fan, és eldőlt, hogy mindenképpen Mégane-dízellel szeretné a Thaliát birtokló gyűlölt szomszédot idegesíteni, de a három teljesítményszint között azért még vacilál, akkor én mindenképpen 110 vagy a 130 lovasat ajánlanám. Ha tényleg alázná a lakótársat, ne szerénykedjen, az erősebbet vigye, az ráadásul kizárólag a legmagasabb felszereltséggel vihető, azonban még így is a kategória legolcsóbbjai között van a kocsi, ha esetleg más márkák is a képben vannak.

És az az öt év garancia baromira megnyugtató egy francia kocsinál, amivel kapcsolatban az is elmondható, hogy sok – talán jobb nevű – német konkurens sem ad annyit.


Mellette – Ellene
  • Kiváló motor
  • Szerethető belső tér
  • Szerény fogyasztás
  • Ár
  • 5 év garancia
  • Lassan öregecske
  • Vannak nagyobb kompakt kombik


Szavazás

Tetszik neked a Renault Megane kombi? Hány pontot adnál neki?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • menőmanó

    Ennél az 1,6-os dízelnél sokkal szimpatikusabb a 2,0-es turbó 220 lóval, ha lehet még kapni. Jobban felszerelt, másfélszer ennyit fogyaszt, sokkal jobban megy és kb. ennyibe kerül, bár tavaly év végén levitték 6 millió alá az árát. Na, az volt egy jó vétel. :)

  • v_gabe

    Az ár mint ami mellette szól? Ez az autó egészen egyszerűen drága!

  • geotrinus

    Ezért a pénzért Focust is adnak, nem egy ilyen elavult, jellegtelen, zérópresztizsű francia “izét”. Nem csoda, hogy kutyának se kell.

  • Gianniz

    A 110-es dCI még takarékosabb 1 literrel, és azzal is kellemesen megy, sőt alsó fordulatszám tartományban még kellemesebb is.

    http://autopult.hu/tesztek/ikertestverek-renault-megane-grandtour-1-5-dci-vs-1-6-dci.html

    A 220LE-es turbós benzines zabagép nem tudom hogy jön ide 11-12 literes fogyasztással. Kb. semmire nem jó, mert városban minek, ha meg hosszútávra megy az ember akkor 500KM-ként meg kell állni tankolgatni.

    A Megane RS más kategória, az való öncélú élményautózgatásokra. Egy családi kombiba főleg, egy alacsony presztízsű Megane-ba ilyen nem való.

  • menőmanó

    Gianniz – 2014.03.08 13:42 ÚJ

    Megszólalt a nagy szakértő. :DDD

  • pécsimunkás

    Bezzeg a Focus…!
    Annak aztán van ám presztízse! Meg úgy általában a Fordnak …

  • mtbe

    Nem tudom, mi bajotok van vele. Formára az egyik legszebb a kategóriában, a motorja is nagyon jó, 5 literes vegyes fogyasztás és 6,9 városi az kiváló érték egy 130 LE-s dízeltől. Nekem is drágának tűnt elsőre de aztán belegondoltam, h a kategóriatársak se olcsóbbak egyáltalán, sőt…
    10 pontot adtam rá, szerintem megérdemli.

  • pécsimunkás

    mtbe!

    Nekem is nagyon tetszik,ilyen motorral és felszereléssel,azért a konkurencia lényegesen drágábban méri az autókat. Ennek a kombinak még a színe is jó!

  • mtbe

    pécsimunkás

    ráadásul, ahogy néztem, 8 pontot kapott eddig átlagban, ami szintén nem rossz, tekintve h a legtöbb általában 9 volt – Mazdáknál láttam ilyen magas pontokat.

  • mtbe

    visszaszívtam, tegnap volt 8, amikor néztem

  • aYvEl

    Kedves cikkíró! A konkurencia csomagtér méreteinél kimaradt a Peugeot 308, ami mint tudjuk, veri az Octavia-t is.

  • PAlex

    Tetszik így leírás alapján a motor karaktere, ha valóban 1200-tól használható.

  • Guillotinee

    Nálam egy dci-nek nagyobb a presztizse mint egy Tdci-nek.

    Gianni Giovanni!

    Te maradj az általad istenített VW konszern termékeinek elemzésén

  • ACC.600

    focus….presztiddzs…..

    majd legközelebb kiszállok egy Megane-ból a lámpánál, bekopogok egy Fordoshoz és megkérdezem mennyi az idő. Az illető majd megnézi a karján
    kettyegő presztidzs Casio qvarc óráját, oszt jó megmondja, hogy mit szólítom le, hiszen ő prémium szegmensben játszik. :DDDD Nagyon jóóóóóóó…….

  • Kempelen10.

    Gijotin ilyen csávó. Tolja a baromságokat fáradhatatlanul. :-DDD Ő tudja mi a presztízs, ne vitatkozz vele.

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.