Arcműtét után a másodhegedűs

Renault Mégane Grandtour 1,6 dCi facelift

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2014.03.08. 06.00

Nem húzza el a konkurensek nótáját, de továbbra is megbízhatóan muzsikál a népszerűbb szólisták sarkában.

Röviden – Renault Mégane Grandtour 1,6 dCi

Mi ez?

Plasztikázott régi ismerős, a franciák érett kompaktja

Mit tud? Kiváló dízel motorokkal takarékosan közlekedni
Mibe kerül? Most 600 ezres akcióval 5,89 millióról indul
Kinek jó?  Német-, és japán-fóbiásoknak, Thaliától igényesebb autóra vágyóknak

A főhősök szereplését kellő távolból figyelő másodhegedűse volt tavaly a hazai kompakt-piacnak a Renault Mégane. Így fogytak:

Skoda Octavia 3170 db
Opel Astra 2225 db
Ford Focus 2147 db
(…)
Renault Mégane 510 db

Ahogy hallani, éppen a flottás Grandtour értékesítések nem nagyon mennek, pedig formás, jól vezethető és riválisai többségénél olcsóbb autó, azaz ahogy mondani szokás: kedvező az ár/érték aránya. Aki szimpatizál a típussal, annak itt a jó hír, mostantól még kedvezőbb.

Külső – karakteres és könnyed

Ismerek jó pár autótervezőt, így bizton állíthatom, hogy hivatalos nyilatkozatban óvatosan simogatják a konkurenciát. Épp ezért meg is lepődtem legutóbb, amikor a Volkswagen egyik dizájnerével beszélgetve mennyire nem palástolta lelkesedését a futó Renault Clio formájával kapcsolatban. Nos, ennek a remek kisautónak a legjobban sikerült részét, az orrát ragasztották a franciák a Mégane-ra, amely így igen erős faceliftet kapott elöl.

95, 110 és 130 lóerővel is vehetünk Mégane-dízelt, jelentős felszereltségbeli különbség mellett éppen egymillió forinttal drágább az alapnál a legerősebb

A három éve futó autó ruháját máshol viszont alig szabták át, de szerencsére a Grandtour kombi-konkurenseinél eleve könnyedebb alakja még ma sem fáradt. Tessék csak megnézni oldalról ezt, és mellé rakni a hozzá képest sokkal dobozszerűbb Golfot, Focust, Octaviát.

Belső – kellemes, de nem túl tágas

Adatlap

Renault Mégane Grandtour 1,6 dCi facelift

Arcműtét után a másodhegedűs 1
Motor 1598 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 130 LE
Nyomaték 320 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 10,1 sec
Végsebesség 200 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4 l / 100 km

Már a premier óta nagy barátja vagyok a Mégane íves formájú, kimondottan puha műanyaggal burkolt műszerfalának, amely a szemnek és a kéznek is kellemes. Megértem, hogy a facelift során szinte nem is módosítottak rajta a Renault szabómesterei egyetlen feltűnő változást leszámítva.

Az autónak mostantól alapból része az R-Link nevű agytröszt, és ennek leglátványosabb eleme pedig a műszerfal tetején trónoló érintőgombos kijelző. Viszonylag gyors a rendszer, szép a grafikája, csak egy kicsit messze van a sofőrtől ahhoz, hogy vezetés közben kezelje, de ennek irányítása a ott valahol jobbra lent, a combunk alatt kandikáló tekerőgombbal, és a köré telepített gombocskákkal is megoldható. Csak tudni kell, hová nyúl az ember.

Természetesen a helykínálat és a csomagtartó mérete a régi, mondanám, hogy ezeken még egy facelift sem változtatott érdemben, de éppen a most futó Genfi Autószalonon láttak a Vezess.hu újságírói egy rendkívül érdekes húzást. Sajnos a Mégane-nál nem történt hasonló, pedig szegről-végről még köze is van egymáshoz a két kocsinak. Így maradt a megfelelő, de a konkurensek egy részénél kisebb hátsó tér és csomagtartó.

Nincs tolatókamera, és átlósan hátra nehézkes a tájékozódás, de megszokható

Itt van néhány adat, a kategória legnagyobb rakodótérrel bíró kombijairól:

Civic 624/1668 liter
Octavia 610/1740
Golf 605/1620
Astra 500/1550
Mégane 491/1567
Focus 490/1516

Vezetés – rugalmas, de takarékos

Nyugodtan leírhatom, hiszen vadonatúj tesztautóban sosem okozott még csalódást: a Renault 1,5-ös és 1,6-os dCi motorjai egyértelműen a piac legjobbjai között vannak – a felfrissített Mégane mindkét változattal is  megvásárolható. A kisebb mindjárt 95 és 110 lóerővel is, a nagyobb 130-cal. Business felszereltséggel a leggyengébb 4,89 millióról indul, míg a csak Dynamique néven hirdetett csúcsverzió a nagyobb motorral éppen egymillióval többről, 5,89-ről. A 110 lovas Dynamique 450 ezerrel olcsóbb ennél, de mi most nem ezt próbáltuk, hanem a legdrágábbat.

Már hidegen is kulturált, egyenletes járású, és meglehetősen szerény hangú a motor. Olyan 1200-nál kel életre, és onnan meglehetősen könnyedén mozgatja egy-két személlyel az üresen 1320 kg-os kocsit, a hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés ellenére pedig a kategória nívójához képest kimondottan jól kanyarodik. Az útjaink kátyú-, és folttengerét annyira nem szereti a futóműve, melyik szereti, de keménynek azért túlzás lenne mondani a Mégane-t, bár feszesebb kanyarvétel közben hajlamos elugrálni az úthibákról. Egy szó, mint száz, ez egy ötegészvalahánymilliós kocsi, azt a szintet pedig simán hozza.

Számomra kissé hosszú úton jár a fokozatválasztó karja, de aki akar, mégis járhat lendületesen, a maximálisan 320 Nm nyomaték ebben jó partner. Bár hozzá kell tennem, hogy a Renault dízeleit mindig a fogyasztásuk miatt kenegetjük hájjal. Na, ez most elmarad, mert picit többet evett a teszthét alatt a vártnál, pedig már fagypont körüli reggelek is elmúltak hála Istennek, de azért így is kiválóan fogyasztott. A legmélyebb belvárosi araszolgatáskor 6.9-ig ment fel a fogyasztása, a külvárosban szaladgálva 6,1-6,2-t mutatott a kompjútere, a 90-es tempomatnál pedig 4,2-t – átlagban éppen 5 liter jött ki erre az egy hétre.

A motor leállítása után ilyen szuper kis bizonyítványt állít ki részünkre az autó arról, hogy mennyire voltunk takarékosak

Ötliteres vegyes átlag szuper, de mondom még egyszer, a múltbeli tapasztalatokból kiindulva 4-5 tizeddel még ennél is kisebb átlagot vártam.

Ár – facelift után akciós

Amennyiben ön Renault-fan, és eldőlt, hogy mindenképpen Mégane-dízellel szeretné a Thaliát birtokló gyűlölt szomszédot idegesíteni, de a három teljesítményszint között azért még vacilál, akkor én mindenképpen 110 vagy a 130 lovasat ajánlanám. Ha tényleg alázná a lakótársat, ne szerénykedjen, az erősebbet vigye, az ráadásul kizárólag a legmagasabb felszereltséggel vihető, azonban még így is a kategória legolcsóbbjai között van a kocsi, ha esetleg más márkák is a képben vannak.

És az az öt év garancia baromira megnyugtató egy francia kocsinál, amivel kapcsolatban az is elmondható, hogy sok – talán jobb nevű – német konkurens sem ad annyit.


Mellette – Ellene
  • Kiváló motor
  • Szerethető belső tér
  • Szerény fogyasztás
  • Ár
  • 5 év garancia
  • Lassan öregecske
  • Vannak nagyobb kompakt kombik


Szavazás

Tetszik neked a Renault Megane kombi? Hány pontot adnál neki?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • menőmanó

    Ennél az 1,6-os dízelnél sokkal szimpatikusabb a 2,0-es turbó 220 lóval, ha lehet még kapni. Jobban felszerelt, másfélszer ennyit fogyaszt, sokkal jobban megy és kb. ennyibe kerül, bár tavaly év végén levitték 6 millió alá az árát. Na, az volt egy jó vétel. :)

  • v_gabe

    Az ár mint ami mellette szól? Ez az autó egészen egyszerűen drága!

  • geotrinus

    Ezért a pénzért Focust is adnak, nem egy ilyen elavult, jellegtelen, zérópresztizsű francia “izét”. Nem csoda, hogy kutyának se kell.

  • Gianniz

    A 110-es dCI még takarékosabb 1 literrel, és azzal is kellemesen megy, sőt alsó fordulatszám tartományban még kellemesebb is.

    http://autopult.hu/tesztek/ikertestverek-renault-megane-grandtour-1-5-dci-vs-1-6-dci.html

    A 220LE-es turbós benzines zabagép nem tudom hogy jön ide 11-12 literes fogyasztással. Kb. semmire nem jó, mert városban minek, ha meg hosszútávra megy az ember akkor 500KM-ként meg kell állni tankolgatni.

    A Megane RS más kategória, az való öncélú élményautózgatásokra. Egy családi kombiba főleg, egy alacsony presztízsű Megane-ba ilyen nem való.

  • menőmanó

    Gianniz – 2014.03.08 13:42 ÚJ

    Megszólalt a nagy szakértő. :DDD

  • pécsimunkás

    Bezzeg a Focus…!
    Annak aztán van ám presztízse! Meg úgy általában a Fordnak …

  • mtbe

    Nem tudom, mi bajotok van vele. Formára az egyik legszebb a kategóriában, a motorja is nagyon jó, 5 literes vegyes fogyasztás és 6,9 városi az kiváló érték egy 130 LE-s dízeltől. Nekem is drágának tűnt elsőre de aztán belegondoltam, h a kategóriatársak se olcsóbbak egyáltalán, sőt…
    10 pontot adtam rá, szerintem megérdemli.

  • pécsimunkás

    mtbe!

    Nekem is nagyon tetszik,ilyen motorral és felszereléssel,azért a konkurencia lényegesen drágábban méri az autókat. Ennek a kombinak még a színe is jó!

  • mtbe

    pécsimunkás

    ráadásul, ahogy néztem, 8 pontot kapott eddig átlagban, ami szintén nem rossz, tekintve h a legtöbb általában 9 volt – Mazdáknál láttam ilyen magas pontokat.

  • mtbe

    visszaszívtam, tegnap volt 8, amikor néztem

  • aYvEl

    Kedves cikkíró! A konkurencia csomagtér méreteinél kimaradt a Peugeot 308, ami mint tudjuk, veri az Octavia-t is.

  • PAlex

    Tetszik így leírás alapján a motor karaktere, ha valóban 1200-tól használható.

  • Guillotinee

    Nálam egy dci-nek nagyobb a presztizse mint egy Tdci-nek.

    Gianni Giovanni!

    Te maradj az általad istenített VW konszern termékeinek elemzésén

  • ACC.600

    focus….presztiddzs…..

    majd legközelebb kiszállok egy Megane-ból a lámpánál, bekopogok egy Fordoshoz és megkérdezem mennyi az idő. Az illető majd megnézi a karján
    kettyegő presztidzs Casio qvarc óráját, oszt jó megmondja, hogy mit szólítom le, hiszen ő prémium szegmensben játszik. :DDDD Nagyon jóóóóóóó…….

  • Kempelen10.

    Gijotin ilyen csávó. Tolja a baromságokat fáradhatatlanul. :-DDD Ő tudja mi a presztízs, ne vitatkozz vele.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit tud a leggyorsabb és a legmagasabb Škoda?

Először leereszkedtünk a siratófalon, majd bőszen kergettük egymást a versenypályán az új Škoda Octaviákkal. Persze nem ugyanazokkal a Škoda Octaviákkal.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.