Van baja, de rendkívüli: BMW i3

Vezettük: BMW i3

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.03.07. 15.00

Drága, nem nagy és hatótávolsága is korlátozott, mégsem véletlenül lett második az Év Autója választáson. Vezettük a BMW elektromos kisautóját.

Röviden – BMW i3

Mi ez?

Elektromos kisautó a BMW-től holisztikus megközelítéssel, felárért hatótávnövelő benzinmotorral.

Mit tud? Autóként nem többet, mint az i-MIEV vagy a Zoé, leszámítva a sokkal erősebb motort. A mögöttes szolgáltatásokban világverő. 
Mibe kerül? Német alapára a mostani árfolyammal felszorozva 10 834 500 Ft.
Kinek jó?  Annak is, aki jár vele, de főleg mindazoknak, akiknek nem füstöl az orra alá és akiket nem terhel a dízel vagy benzines motorok zajával.

Két hete elkísértem Gajdán Miklóst, az Év Autója zsűri egyik tagját a CERAM tesztközpontba, ahol a választás fináléjába jutott autókat vezették a döntnökök. Én pedig Miklós farvízén evezve kipróbáltam a BMW i3-ast és a Tesla Model S-t, azt a két autót a döntősök közül, amelyekből itthon nincs tesztautó.

BMW, de nem farol

A BMW i3 forradalmi kisautó. Nem azért, mert elektromos vagy mert hátsókerék-hajtású, hiszen ezt a Mitsubishi i-MIEV is tudja. Sőt, abban az ESP is teljesen kiiktatható, akár a többi BMW-ben, míg az i3-ét nem lehet deaktiválni.

Az alsó modul anyaga alumínium, a karosszéria szénszálas műanyag, amivel szinte sikerült kompenzálni az akkuk többletsúlyát. Hazájában 4500 euróba kerül az akkukat feltöltő, 34 lóerős benzines motor. A motorkerékpáros részlegtől átvett 650-es kéthengeres 120-150 kilométerrel növeli a hatótávot. Ha nincs közben konnektor, egyszerűen tankolni kell bele

Az i3-nak a felépítése forradalmi. Ez az első szénszálas karosszériás autó, amely nagy sorozatban készül, de az alsó modul alumínium konstrukciója, benne a hajtáslánccal, szintén különleges és igényes konstrukció. Az autó gyártása is kevésbé környezetszennyező, mint általában. A rettenetes energiaigényű szénszálas műanyagelemek például egy vízi erőmű közelében készülnek Amerikában.

Milyen a jövő autója?

A belső tér újszerű, tényleg úgy hat, mintha a jövő autóját vezetnénk. Mindenütt látni a szénszálas műanyagot, amiből az utascella készül, de van szép fabetét is. A hangulat kissé indusztriális, amolyan ipari hightech. Az ülőlap nekem rövid, átlagos termetű hölgyeknek és uraknak viszont elég hosszú lesz.

Gajdán Miklós az Autó Magazintól elmondja, mi a nagy szám ebben az autóban

Ki kell ismerni az autót, mert a csípős februári időben a fűtés kezelőszerveit hiába tekergettük, nyomkodtuk, csak nem indult be a ventilátor és a fűtés. Eco Pro+ üzemmódban a hatótáv maximalizálása a cél, ezért a fűtés nem kapcsol be, csak ha átváltunk Eco Pro-ra.

Alumínium és szénszálas karosszériájával az i3 olyan prémiumtermék, amelynek műszaki tartalma is sokszorosan meghaladja azt, amit mások nyújtanak. Mivel a prémiummárkák műszaki megoldásaik igényességében alig vannak előnyben a tömeggyártmányokkal (ld. a csatolt hosszlengőkaros hátsó futóművet a 122 lóerő alatti Audi A3-ban), az i3 üdítő kivétel.

Nagyon megy

Abban is, ahogy megy. 170 lóerős csúcsteljesítményű, egyből 250 Nm nyomatékú villanymotorjával parádésan gyorsul. 7,2 másodperc alatt eléri a százat, de még a benzines hatótávnövelő miatt súlyosabb (1195 helyett 1315 kilós) változat ideje is mindössze 7,9 mp.

Kanyargós országúton erős az oldaldőlés, a billegő i3 más, mint az eddig ismert BMW-k. A villanymotor elve csendes, de itt a szél- és a futóműzaj szigetelése is nívós

Valószínűleg az akkukba történő áram-visszatáplálás is átlagon felüli, mert gázelvételkor igen erős a motorfékhatás. Fékezni ritkán kell, a forgalom ritmusát szinte csak gázelvétellel és gázadással tarthatjuk.

Bár ez minden, csak nem kevés, a BMW marketingesei igyekeznek úgy beállítani az autót, ahogy 15 éve a Smart kommunikálta a kétszemélyes törpeautót: mintha újrakezdődne az autózás. Kár ennyire túlozni, mert a világmegváltó autó közelebbről szemlélve elhasal pár banánhéjon.

Életidegen hátsó ajtók

Aki későn hagyta abba a növést, mint például én, annak az üvegtetős változatban kevés a fejtér elöl a magas üléshelyzet miatt. A fejtámla nem ér elég magasra és az övmagasság-állítást a BMW ugyanúgy ignorálja, mint a többi típusában.

Az autó egyetlen súlyos hibája az ajtómegoldás. A hátsó csak akkor nyitható, ha elöl már nyitva az ajtó

Máshogy csak aránytalanul nagy ráfordítással lehetett volna megoldani, ezért az ajtók egymással szemben nyílnak és nincs B-oszlop. Ennek velejárójaként a hátsó ajtókat csak az elsőkkel együtt lehet kinyitni. Reggelente nem lehet úgy elvinni a gyermekeket az iskolába, hogy hátulról egyedül kiszállhassak.

Ha a szülő a biztonságosabb jobb oldalon engedi ki őket, megkerülheti az egész autót. Ez családdal nagyon életidegen, a koncepció fiatal vagy idősebb pároknak felel meg, akikkel ritkán ül hátul bárki is.  A 3999 milliméteres hosszhoz képest hely sincs sok hátul, de ez egy egyedülállóknak tervezett autónál nem gond.

Városba való

Az autónak nem kedvezett az urbánus környezetre kicsit sem hasonlító, kanyargós országútból álló tesztpálya. A változó irányú gyors kanyarokban jócskán megbillen a karosszéria, a hórihorgas kisautó nem tud úgy hasítani, ahogy akár a jóval gyengébb motorú, de stabilabb BMW-ktől megszoktuk.

Következetes és helyes döntés, hogy az Eco Pro+ és az Eco Pro helyett nem sportos, hanem Comfort üzemmódot választhatunk.

Irritálók a piroson áthajtó, senkiért nem fékező biciklisták, de ők tudják, hogy a megállás és az újraindulás mekkora energiapazarlás. Az i3-ban a műszerfali kijelző segít egyenletesen haladni

Mert az i3 egy-két személyes városi autónak idilli. A kényelmes beszállás, a jó kilátás és a tartósan 102, rövid ideig 170 lóerős villanymotor ereje élménnyé teszi. Olyan könnyen vezethető, mintha játékautó volna, a fordulóköre egyenesen parádés. Zseniálisan parkol, a kerekei úgy alászedhetők, hogy még a híresen fordulékony hátsókerekes autókat gyártó Mercedes-Benz is megirigyelné.

Mennyit megy egy töltéssel?

A BMW nagyon tisztességesen nemcsak a szabványos mérési ciklus szerint ad meg hatótávot, de az életszerű használattal mért adatokat is publikálja. A maximum tehát 190 km, de a norma szerint a rakétaként gyorsuló M5 fogyasztása is 9,9 l/100 km.

Városban jól jön a magas üléshelyzet, így jobb a kilátás. Az ülőlap kényelmetlenül rövid

Reálisabb a 130-160 kilométeres sáv, mert a rendesen megküldött tesztautók még hideg időben is 100 kilométeres hatótávot ígértek.

 BMW i3
 Nissan LEAF 2013  Renault Zoé
 Max. teljesítmény és nyomaték  125 kW/170 LE,
250 Nm
 80 kW/110 LE,
250 Nm
 65 kW/88 LE,
220 Nm
 Gyorsulás 0-100 km/ó  7,2 mp  11,5 mp  13,5 mp
 Végsebesség  150 km/ó  144 km/ó  135 km/ó
 Önsúly 1195 (1315) kg  1474 kg  1428 kg
 Akkumulátorkapacitás  18,8 kWh  24 kWh  22 kWh
 Hatótávolság  190 km  199 km  210 km
 1 kWh árammal megtehető út  10,1 km  8,3 km  9,5 km

Forrás: saját gyűjtés a gyári adatok alapján. A Nissan alapára 29 690 euró, a BMW-é 34 950, a Zoé 21 700 eurótól kapható. A Zoé esetében az akkukat nem veszi meg az ügyfél, hanem fix rátát fizet használatukért. Ilyen konstrukció a Nissanhoz is létezik, amely az egyetlenként a három közül itthon is kapható, akkumulátorral 8,8 millió forinttól

Ahhoz képest, hogy a BMW mekkora ráfordítással fejlesztette ki az i3-ast és mennyivel könnyebb a ma legnagyobb darabszámban értékesített villanyautóknál, nincs döntő előrelépés az energia-hatékonyságban. De erejéhez képest kétségtelenül takarékos villanyautó.

Autó helyett mobilitási szolgáltatás

Ám az i3 attól korszakalkotó, hogy a BMW a villanyautót, mint terméket kiteljesítette mobilitási szolgáltatássá. Például alapítottak egy New Yorkban működő, garázscégekbe invesztáló leányvállalatot, amely az elektromos autózás terén ígéretes ötletekkel induló kisvállalkozásokat karol fel. Ilyen befektetés a Chargepoint.com-ban szerzett tulajdonrész. A cég megoldja, hogy a töltőpontok használata több országban is megoldható legyen ugyanazzal a kártyával.

Szavazás

Városi használatra vennél i3-as BMW-t?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
Az egyelőre San Franciscóban működő, ParkNow nevű segédprogrammal előre kiválaszthatjuk a távolsága, ára vagy a kocsimosás lehetősége alapján rokonszenves helyet egy parkolóházban, akár töltőponttal együtt. Fizetni bankkártyával lehet és megszűnik a macera a parkolójeggyel. Az i3 is része a DriveNow autómegosztási programnak.

Ennek részeként az i3-tulajdonosok bérelhetnek X3-ast síelni, 5-ös kombit nyaralni és 4-es Cabriót egy hétvégi kiruccanáshoz, ami az elektromos kisautóval nem működne. A töltés meggyorsítható fali töltővel, amelyet felszereléssel együtt megrendelhetünk a gyártól. Ha erre otthon nincs lehetőség, az autó okostelefonon megmutatja, merre van a legközelebbi nyilvános töltőpont.

Mindez csak egy szelet a 360° Electric világából. A BMW évekkel a Mitsubishi vagy a Nissan-Renault után, de egészen más szolgáltatáscsomaggal és nagyon komoly háttérrel lép be az elektromos autók piacára.

Ez a kisautó botlásai dacára sikerre viheti az i-modellcsoportot, igazolva a vezérkar bátorságát és előrelátását, amivel meg merte kockáztatni ezt az euróban is milliárdos nagyságrendű projektet.

Stratégiai kérdés

Stratégiai kérdésekben a BMW menedzsmentje évtizedek óta jól dönt. A konkurenseknél hamarabb ráéreztek az egyre kisebb SUV-k iránti igényre, felismerték, mit lehet kihozni a Rover-kaland után megtartott MINI-ből és akkor is ők voltak fineszesebbek, amikor a Volkswagennel megvívtak a Rolls-Royce-ért. Náluk maradtak a névhasználati és márkajogok, a VW pedig vihette a Silver Seraph alakú autó gyártási jogát, Emily, hűtőoromzat és emblémák nélkül.

Eleinte dideregtünk Gajdán Miklóssal. Eco Pro+ állásban nem megy a fűtés és 90 km/óra a maximális sebesség. Felárért van hőszivattyús fűtés-hűtés is, ami télen 30 százalékkal javíthatja a hatótávolságot a sima fűtés használatához képest

Most az i3 igazi adu arculatban és új ügyfélcsoportok megnyerésében. Mert ezt a felépítésében és formájában is hightech autót olyanok is megveszik, akiknek az A1, az A-osztály, de akár az 1-es vagy a Citroën DS3 nem alternatíva. Mert nem elektromosak, nem ennyire menők, nem a jövőt képviselik, hanem a füstölő múltat.

Idővel itthon is kapható lesz

Első körben a BMW azokon a piacokon kínálja az autót, ahol adottak az elektromos autózás feltételei, a töltőinfrastruktúrától az állami ártámogatásig és közlekedési, parkolási kedvezményekig, pl. Hollandiában, Dániában vagy Franciaországban. Itthon más a helyzet a töltőpontok, pláne a nyilvános gyorstöltők elenyésző száma miatt. Mifelénk a környezetvédelem sem sokat számít, valószínűleg kevés vagyonos embert érdekelné egy macerásabb, hatótávja miatt kockázatos autó. Pedig a konnektorfüggés a feláras hatótávnövelő benzines motorral megoldódik, amely feltölti az akkumulátorokat.

Denis Baudouin, a BMW Magyarország ügyvezető igazgatója nemcsak Twitter-oldalán lelkesedik az autóért. A menedzser komoly hajtóerő az autó minél korábbi hazai bevezetése mögött. Menetrendet nem tudnunk, de talán két éven belül elérhet hozzánk is az i3. Az importőrt már nem egy hazánkban működő cég megkereste ebben az ügyben. Nagyon jó volna, ha idővel nálunk is megjelenne, legalább az érintettek kapnának egy impulzust, hogy elektromos BMW is létezik. Az i3-mal ugyanúgy kifejezhetik státuszukat, de azt is, ami a pénznél kicsit fontosabb: hogy érdekli őket, milyen világot hagynak a jövendő generációkra.

Szavazás

Hogy tetszik az elektromos BMW i3?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Gianniz

    ” a csatolt hosszlengőkaros hátsó futóművet a 140 lóerő alatti Audi A3-ba”

    Ez biztos, hogy nem így van, tekintve, hogy a Golf7-ben csak a 105LE-s alapmodellek (1.2 TSI/1.6 TDI) kapják a buta (ám 30 kg-al könnyebb) hátsó futóművet, 1.4 TSI 122-től már a független jár.

    Más kérdés, hogy az Octavia 3/Leon3 még 150LE-höz is az egyszerűbbet kapja.

  • PluginHibrid

    “Ez az első szénszálas karosszériás autó, amely nagy sorozatban készül”

    A nagy sorozat 50-100 db-t jelent ???

  • PluginHibrid

    “Denis Baudouin, a BMW Magyarország ügyvezető igazgatója komoly hajtóerő az autó minél korábbi hazai bevezetése mögött.”

    Szegény csákó…..majd ráébred…

  • PluginHibrid

    Azért komoly, hogy a benzinmotoroshoz ez a gyári adat : 0,6 l/100km 13,0 g/km

    Ki veszi ezt be ???

  • cddexter

    “A nagy sorozat 50-100 db-t jelent ???”
    A nagy sorozat nem tudom mennyit jelent, de ebből 8000 darab már lényegében látatlanba, tesztvezetés nélkül elkelt. 8000 feletti darabszám elég nagy sorozatnak tűnik.

    “Azért komoly, hogy a benzinmotoroshoz ez a gyári adat : 0,6 l/100km 13,0 g/km”

    0,0 l/100km lenne ha azt vesszük, hogy a szabványos mérési ciklusban 100km-t kell teljesíteni. És mivel a range extenderes változat simán tud 100km-t tisztán elektromos üzemben ezért ez 0.0. De biztos van valami más szabályozás erre, így jöhet ki a 0,6 l/100km. Nem tudom hogy megy ez, de az Voltnál/Amperánál 1,2 l/100-km jön ki. Összehasonlító adatnak jó.

    Ha simán csak a benzinmotor megy úgy tudom akkor kb 5 l/100km jön ki. Volt/Ampera esetén is kb ennyi.

  • cddexter

    Érdekes a táblázat “1 kWh árammal megtehető út”. Itt az önsúly különbségből eredő kisebb energia felhasználás jól kijön.

  • a.szorenyi

    Kedves Gianniz! Ha látok 122 lóerőst, bekúszom alá, de elfogadom amit írtál és javítottam 122 lóerő alatti A3-ra. A súlykülönbség jóval csekélyebb, az Octavia III esetében 11 kg (38 vs. 49 kg).

    Kedves PluginHibrid!

    Több tízezres darabszámról van szó, ez bőven nagyszériás gyártás. A BMW erejével sikerülhet az, amit eltérő arculatukkal a tömeggyártóknak nem nagyon sikerült divatba hozni, menővé tenni.

    Üdv, Szörényi András

  • PluginHibrid

    cddex
    “Ha simán csak a benzinmotor megy úgy tudom akkor kb 5 l/100km jön ki. Volt/Ampera esetén is kb ennyi.”

    A YT-n a tulajok szerint 8-9-et simán beszív!!!
    Ez nem HSD hibrid….
    Ha az akksi lemerül egy Volt/Ampera-ban a bmotor többet nem áll le, a pöfögés folyamatos míg nem töltik hálózatból az akksit.
    Szerintem ez bukó…eladásokon persze látszik is..

    i3 nál majdnem 5000 EUro-t(1,5M Ft)kérnek a a kieg. bmotorért..

    Egyértelmű, hogy tudják gyártani a kocsikat, de el is kell adni..

    8000 milliomos simán akad náluk aki előrendelte, de kiváncsi lennék, hány adja el hónapokon belül ?

  • PluginHibrid

    Kedves Szörényi úr

    “Több tízezres darabszámról van szó, ez bőven nagyszériás gyártás.”

    Pl. egy windsori (CA,nem UK) gyárban napi 7000db Dodge készül..azt a mennyiséget milyen jelzővel illetik az autós újságírók?

    Én is pártolom az autót…

    Viszont szerintem a “menőség” csak szűkebb rétegre hat…

    Olvastam BMW tul.ok véleményeket…nem voltak túl barátságosak..

    Félek, hogy hallunk még rossz híreket a kocsi felöl..

    Az azért mindenesetre örvendetes, hogy az RE verziót nem nevezik önök hibridnek, mint tették a Volt/Amp esetében…

  • Cult

    5db-ig egyedi, 5-től kb. 500-ig KISSZÉRIÁS gyártásról, furán hangzik de 500 fölött már nagyszámú sorozatgyártásról beszélünk! Amikor tejfölös szájú voltam annó ezt tanították!

  • shadowb

    nem mozog ugy mint egy nagy BMW? Tevedes, sokat lenyom kanyarsebessegben, mivel a sulypontja alul van. Szlalomozasi sebessegben majdnem annyit tud mint egy Porsche Cayman.

  • shadowb

    “A nagy sorozat 50-100 db-t jelent ???”

    Napi viszonylatban? Bizony ez soroaztgyartas, ilyen darabszamban nem gyartott meg SENKI ilyen karosszeriat.

    “Azért komoly, hogy a benzinmotoroshoz ez a gyári adat : 0,6 l/100km 13,0 g/km

    Ki veszi ezt be ???”

    Szabvany szerinti adat.

    “kiváncsi lennék, hány adja el hónapokon belül ?”

    Miert adna el barki is?

    “Félek, hogy hallunk még rossz híreket a kocsi felöl..”

    Milyen alapon?

    “Olvastam BMW tul.ok véleményeket…nem voltak túl barátságosak..”

    Nyilvan azert a BMW a vilag legnagyobb premiumgyartoja, mert a tulajdonosok folyamatosan elegedetlenek…

    ” örvendetes, hogy az RE verziót nem nevezik önök hibridnek, mint tették a Volt/Amp esetében…”

    Nevezhettek volna, mert ez igy egy soros hibrid.

  • PluginHibrid

    shadowb

    Pár hónap múlva térjünk vissza…

  • PluginHibrid

    “az akkukat feltöltő, 34 lóerős benzines motor. A motorkerékpáros részlegtől átvett 650-es kéthengeres”

    Ez a kis törpe Soha Soha nem tölti fel az akkukat…max ha áll az autó 2 órát…

  • shadowb

    termeszetesen fel birja tolteni az akksikat, nyilvan ha haladsz akkor a hatotavot noveli, azaz betolti az akksiba amit kiveszel belole.

  • PluginHibrid

    “nyilvan ha haladsz akkor a hatotavot noveli, azaz betolti az akksiba amit kiveszel belole.”

    És közben milyen energiából haladsz ???

    Ne felejtsük, hogy le van merülve az aksi….

    Vagy szerinted egyszerre tölti és hajta az autót ?
    ….
    Jól gondolom, hogy te még nem ültél, se hibridben se vill autóban?

  • shadowb

    “És közben milyen energiából haladsz ???”

    Hogyhogy milyen energiabol? A benzin energiajabol. Ez egy egyszeru matek: ha a benzinmotor leadott teljesitmenye (minusz a vesztesegek) nagyobb, mint amit pillanatnyilag felhasznalsz, akkor haladsz ES toltod az akkut. Ha pont ugyanannyi, akkor csak haladsz, a toltesi szint nem valtozik, ha kisebb, akkor meg egyszerre hasznalod a benzinben levo es az akksiban levo energiat.

    Ez utobbi nagy temponal ill. nagy gyorsitasoknal lehetseges, minden egyeb esetben toltheted az akksit ES haladhatsz.

  • PluginHibrid

    Ez igaz lenne ha lenne be 1,6-1,8-as moci.

    De 34 Le hajt is meg tölt is..EZ CSODA

    Miért nem ez lett az év autója…???

  • shadowb

    miert, szerinted mennyi a teljesitmenyigenye mondjuk 100km/h-nal a hajtasnak?

    Saccolj egyet.

  • salvadorlynx

    PluginHibrid, szerintem felesleges egy 1.6-os vagy 1.8-as benzinmotor akkutoltesi célra. Szerinted az építőiparban mire használják az aggregatorokat? 1 hengeres 6 Le-s, mégis stabilan használható mellette 5-6 kva teljesítményű akármilyen elektromos berendezés. Ehhez képest az a 650 blokk egy jó áttétellel bivaly lehet.

  • salvadorlynx

    Az RE csak tölt.

  • PluginHibrid

    salva

    Se a Fiskerben se Voltban nem elég töltésre és hajtásra egyszerre az 1,4-es..

    Be kell segítenie közvetlen a hajtásba…

    Csodálkoznék, ha itt nem így lenne..bár minden lehetséges…

    Sajna a Yt-n 1 video sincs amikor lemerült akukal megy..

  • shadowb

    Ebben az esetben nem tud besegiteni a belsoegesu motor kozvetlenul a hajtasba, mert nincs mechanikus kapcsolatban a kerekekkel. A REx csak es kizarolag egy generatort tud hajtani.
    Te tovabbra sem ertem, mi lenne abban kulonleges, hogy adott uzemallapotban a REx egyszerre toltse az akksikat, es hajtsa ( a generatoron es a villanymotoron keresztul) az autot. Ez egyszeru matek.

    egyebkent az i3ban egy osszetett uzemelesi strategiaja van a REx-nek, allo helyzetben peldaul nem is jar, es csak egy adott sebesseg folott kapcsol be, ha az akksi toltottsegi foka szuksegesse teszi.

    Az europai i3-akban lesz olyan opcio, hogy tartsa meg az auto az akksi toltottseget. Ha ezt aktivalod, akkor a jarmu arra torekszik, hogy az akksit egy adott toltesi nivon tartsa. Nyilvan padlogazon ez nem fog menni, de normal kozlekedesben minden tovabbi nelkul.

  • cddexter

    Elméletben idealizált állapotokat nézve nagyon kevés energia kell 100 km/m sebesség tartáshoz. Gyakorlatban úgy tudom, hogy a 80 km/h sebesség tartásához (+/- 1-2km/h) vízszintes haladásnál (+/- 1-2fok), viszonylag jó minőségű burkolaton (aszfalt, autópálya minőség) 1,2 tonna környéki autónak aminek jó az alaktényezője (<0.3) átlagos gördülési ellenállású abronccsal 25 lóerő szükséges.

  • cddexter

    Ennél az i3-asnál ha a benzinmotor csúcsteljesítményen jár akkor jó eséllyel akár 7kw töltést még tud adni az akkucsomagnak. (230V-al nézve az 30 amperes töltést jelent)

  • PluginHibrid

    “allo helyzetben peldaul nem is jar,”

    Állva is jár a kutyó..

    Szép az ugatása..

    http://www.youtube.com/watch?v=fco8eRC4PKc

  • PluginHibrid

    Hányszor fog történni ilyesmi?

    http://www.youtube.com/watch?v=C639XSXhrlk

    Hányadiknál viszi vissza a tulaj?

    Vagy szétveri ?

  • shadowb

    es szamodra teljesen nyilvanvalo hogy amit latsz, az az auto hibaja. Szerintem most mar nyugodtan abba hagyhatod a gorcsos fikazhatnekot. Latom faj hogy pont a BMW csinalta meg az i3-at.

  • cddexter

    PluginHibrid – az a baj hogy láthatóan semmit nem kezdesz az információkkal amit kapsz. Vagy nem tudod vagy nem akarod feldolgozni. Én jóhiszeműen feltételezem, hogy van némi sütnivalód és fel tudnád dolgozni ha akarnád. De nem akarod, csak kérdéseket függesztesz ki a semmibe. Van ebben a témában egy meggyőződésed amihez ragaszkodsz, bármit hoznak fel ellene. Mond ezt és akkor világos lesz mindenki számára a helyzet.

    Kicsit ez olyan mint most jön a választás és politika. Aki egyszer mélyen balos vagy jobbos lett annak hiába mondanak bármi ami esetleg a kedvence ellen szól. Reflex szerűen, vagy görcsből tagad anélkül hogy meg akarná érteni mit is mondanak neki.

  • cddexter

    Egyébként egy dolgot hiányolok az i3-ból. Ha már lehet range extendert kérni hozzá, akkor a helyére miért nem lehet kiegészítő akku csomagot rendelni? Tovább fokozva ezt, akár a kiegészítő csomag “házilag” is kivehető lehetne. pl 10-12 darabban, hogy egyenként ne legyen túl nehéz a csomagtartón keresztül ki-be pakolni. Ugye a rex hátránya hogy azt a 100kg-ot állandóan magaddal kell cipelni, akkor is ha tisztán elektromosan mész vele és nyilván házilag ezt kiszedni sehogy nem lehetne. De pont erre lenne jó a házi kiszedhető kiegészítő akku csomag – bár ezt megvalósítani biztonságosan nem lehet egyszerű. Viszont amellett hogy hasznos rengetegen ráharapnának, jól és látványosan lehetne kommunikálni. Szinte a szemem előtt lebeg a video ahogy bemutatják hogy a fali tőltő alól bepakolja a több “kisméretű tégla” nagyságú akku csomagot mert ahova menni szeretne nem elég a hatótáv, kellene neki még +50-100 km :)

    Más kérdés, hogy valójában mennyire használnák ezt ki, lehet soha nem vennék ki belőle a pluszt akkut. Mint ahogy nemrég olvastam valahol, hogy a plug-in hibrideket se töltik igazán otthon egyszerűen a plusz munka és kényelmetlenség miatt.

  • PluginHibrid

    Cddex

    Részben igazat irsz…

    Elismerem az autót, hogy történelmi lépés, mégha a 3/4-e marketing hologram is…

    Azért nem érvelek mert olyanról beszélünk amit egyikünk se ismer…

    Az viszont tuti, hogy 100 éve tudják a mérnökök, hogy pici aggregátorral nagy vill motort meghajtani nem gazdaságos..

    34 Le maxon pörgetve menyit fog bekortyolni, hogy meghajtsa azt a bika vill motort?

    Ezt nagyon szépen elhallgatják…

    Olyan mint a Volt, ha kifogy az akku jobb ha kiszállsz és sétálsz…

    Térjünk vissza pár hónap múlva…

  • PluginHibrid

    “Ha már lehet range extendert kérni hozzá, akkor a helyére miért nem lehet kiegészítő akku csomagot rendelni?”

    Mert az nem biztonságos..a userek hüllék…

    Gondolhatod milyen, törés, rázkódás stb egyéb teszteken megy egy akkupak keresztül…

    Nekem pl 3 fémdoboz van egymásban, kb 40 csavarral..hosszú-hosszú technikaóra egy cellacsera..de legalább olcsó..

    Én azt sajnálom, hogy nem HSD hajtát tettek bele..persze tudom, hogy K drága a licensz..pedig nagy haverok mostanában, de mégse érte meg a bajoroknak..

    Legalábbis most így gondolják..

    Szerintem tuti, hogy lesz a jővőben HSD BMW…

  • shadowb

    “mégha a 3/4-e marketing hologram is…”

    Pontosan melyik resze is?

    “Azért nem érvelek mert olyanról beszélünk amit egyikünk se ismer…”

    Te nem is, az teny. En mar konkretan vezettem is i3-at, tavaly osszel.

    “Az viszont tuti, hogy 100 éve tudják a mérnökök, hogy pici aggregátorral nagy vill motort meghajtani nem gazdaságos..”

    Mivel itt a REx egy veszmegoldas, igy egyaltalan nem is errol van szo. a BMW szerint a vasarlok nagy resze nem is fogja megrendelni, mert nem lesz ra szuksege. Ez egy opcio, ha kell megveszed, ha nem nem.

    “Ezt nagyon szépen elhallgatják…”

    Termeszetesen nem hallgatjak el, de ez nem is lenyeges, mivel ez egy kiegeszito lehetosegm ahogy mar fentebb irtam. Az eladott autok 80%-aban benne sem lesz.

    “Én azt sajnálom, hogy nem HSD hajtát tettek bele”

    Abszolut nem illett volna ebbe az autoba, muszakilag egy teljesen mas megoldas, az a Prius fele hibridbe valo, nem egy villanyautoba.

    “Szerintem tuti, hogy lesz a jővőben HSD BMW…”

    Szerintem meg kabe kizart. Egyreszt a Toyota nem hulye hogy csak ugy odaadja a HSD licenszet, masreszt a BMW sajat utakon jar, lasd a PHEV X5-ot, vagy az i8-at.

  • oszkopeter

    Hát ez egy gigantikus melléfogásnak tűnik.

    A Mitsibishi i-Miev / Peugeot iOn / Citroen C-Zero önsúlya 75 Kg-mal kevesebb, a legrosszabb körülmények között is elmennek 100-120 Km-t (erről tesztek is jelentek meg), lehet hogy valamivel kisebbek, de azokban legalább el lehet férni hátul és van 4 rendes ajtó. A mobilitási szolgáltatásokról szóló duma pedig tömény marketing bullshit. Nem értem hol a rengeteg drága beépített anyag és technológia előnye? 20 Km-rel javult a hatótáv? Még így is nevetségesen kicsi egy ilyen drága autótól.

    Mostmár értem miért nem lett az év autója. Én is sokkal többet vártam tőle.

  • PluginHibrid

    oszi

    úgy-úgy

    Ultra drága szénszál de minek???

    Legkisebb koccanásnál milliós kár…

    Ha pedig az alváz sérül….

    Szerintetek a carbont lehet huzatni ???

  • PluginHibrid

    Városi kisautó 20 Misiért…tuti biznisz…

  • shadowb

    oszkopeter – 2014.03.14 11:44

    az altalad felsorolt autok sokkal kisebbek mint az i3, amiben 4 felnott kenyelmesen elfer. Ezert csak ennyi a kulonbseg. A kompozit karosszeriaval tobbszaz kilot sporoltak, igy akkumulatort is elegendo volt kisebbet berakni, egyebkent a hivatalos meres szerinti hatotavja majdnem 200 kilometer, gyakorlatban siman lehet 160 kilometert ket toltes kozott menni.

    Az auto pedig egyaltalan nem draga az altalad felsoroltaktol nehany ezer euroval dragabb csak, mivel 35e az indulo ara, a Peugeot Ionnak meg 30.000 volt az indulo ara, ez pedig nagysagrendekkel fejletteb es jobb auto.

  • PluginHibrid

    oszi

    “A Mitsibishi i-Miev / Peugeot iOn / Citroen C-Zero önsúlya 75 Kg-mal kevesebb”

    ez azért így csusztatás..

    Ha a full vill verziót nézzük ott jelentős a különbség a javára…

    Persze jó kérdés hogy az a miniatűr bmotor+szerelékek miért ilyen súlyosak?

  • shadowb

    PluginHibrid

    “Legkisebb koccanásnál milliós kár…”

    Termeszetesen nem igaz, ugyanis az auto kulso karosszeriaja szimplan muanyag. Ha a kompozit vaz serul, arra is megvan a javitasi technologia. Az i3 javitasi koltsege atlagban az 1er BMWvel lesz egymagassagban.

    Az indulasi ara pedig 35e azaz 10 millio nem husz, es nem igazan kisauto, mert akkora mint egy Golf.

  • PluginHibrid

    “Az i3 javitasi koltsege atlagban az 1er BMWvel lesz egymagassagban.”

    Nem a citroen kacsával ???

    Te el is hiszed amit irsz???

    Mindegy…

  • PluginHibrid

    “Szimplán műanyag”

    Nézd meg a videót talán mégegyszer….

  • PluginHibrid

    “mert akkora mint egy Golf.”

    Ismét a videót javaslom…

    Pl. Hátsó lábtér ???

    Itt egyszerüen nincs, akár egy sima 3-ban…

    Pl Csomagt. G7 380L , i3 260L

  • PluginHibrid

    G7 hossz : 4255
    i3 hossz : 3999

  • killerbee

    “Stratégiai kérdésekben a BMW menedzsmentje évtizedek óta jól dönt.”

    Juj, imadom az ilyen mondatokat. A bimmernel olyan kivaloan dontenek, hogy pl. a leheto leghalvanyabb fingjuk sem volt a hibridekrol, helyette hidrogenes belsoegesu motorokkal csinaltak magukbol idiotat hosszu-hosszu evekig amin mindenki csak a foldon fetrengett a rohogestol. Sok evnyi szopoag utan vegre nekik is feltunt hogy milyen “jol” dontottek ugyhogy aztan bezuztak az egeszet a csába. :) Ezek utan ismet jo dontest hoztak es egy combos 10 eves lemaradassal nekivagtak hibrideket csinalni, azazhogy ok csak azt hittek hogy hibrideket csinalnak mert a piacon a kutya sem vette meg azokat gnom torzszulotteket amikrol a bimmer azt hitte hogy hibrid (lsd. X6 passzivhibrid es tarsai orbitalis bukasai :).
    Ezek utan ugy dontottek a bimmernel hogy ha mar ket ilyen “qrva jo” dontest is tudtak mar hozni akkor hoznak egy harmadikat is es belekezdtek az iHulyesegek osszeeszkalasaba. Es ime meg is szuletett az elso gyumolcs, a vilag elvonalahoz kepest sok eves lemearadassal eletre kelt a torzszulott i3. Kicsi is, randa is, hasznalhatatlan is, de legalabb nem is tud semmi kunsztot a tobbiekhez kepest, cserebe van rajta propeller a buziknak. :)
    Szegeny nyomoroncok le sem tagadhatjak hogy egesz eletukben ocska elavult olajos szarokat csinaltak, belejuk neveltek hogy a tomeg minden jonak a megrontoja es ezt a dogmat probaltak az i3-nal is majmolni a szenszalas marhasag eroltetesevel. Szegenyeknek senki nem arulta el, hogy elektromos autonal a visszataplalas miatt a tomegnek joval kisebb a jelentosege igyhat nem azon van a hangsuly, ugyhogy harmadszorra is sikerult atomhulyet csinalni sajat magukbol a “jo” dontesukkel. :)
    Ugy latszik a bombos most mar orokre szopoagon marad ha modern technologiakrol van szol. Vegulis ez nem akkora problema, hiszen kellenek vesztesek is a tortenetbe. :)

  • shadowb

    “Te el is hiszed amit irsz???”

    Termeszetesen. A BMW nyilatkozta ezt, ok meg talan jobban tudjak mi mennyibe kerul mint te.

    “Nézd meg a videót talán mégegyszer….”

    Milyen videot papa? Az auto kulso lemezei mind muanyagok. Amugy nem kell videot neznem, mert lattam mar eloben, tobbszor ultem is benne valamint vezettem is.

    “Itt egyszerüen nincs, akár egy sima 3-ban…”

    3asban nincs hatso labter? LOL. Hol elsz te, a Holdon? Az i3-ban 4 felnott kenyelmesen ulhet, ezt onnan tudom hogy tortenetesen 3 masik felnottel probaltam ki az autot. A beszallas-kiszallas hatulrol tenyleg korulmenyes, ez igaz, de labter az van.

  • shadowb

    killerbee –

    nema, EVDriver kisert a tulvilagrol :) Szar lehet neked is, hogy pont a BMW lepi le az iparagat villanyautougyileg :)

    de azert kapalozz nyugodtan tovabb.

  • PluginHibrid

    “BMW lepi le az iparagat villanyautougyileg :)..”

    S pont akkora mint egy Golf!!!

    Hurrá Te vagy a nyertes…

    3 hónap múlva ugyanitt OK???

  • shadowb

    nem pont ugyanakkora, de kozelebb all a Golfhoz mint a Peugeot Ionhoz, ami egy kisauto.

    Belul ahogy mondtam, 4 szemely ugyanugy elfer, ahogy egy Golfban, meg lehet jobban is. En 193 centi vagyok, es utaztam a hatso ulesen.

    Aki azt gondolja hogy az i3 egy miniauto az erosen teved. Varosi auto, ez teny, baromi jo a fordulekonysaga, kicsit magasan is ulsz, es oda tokeletesen elegendo a hatotavolsaga.

    Majdnem 10e darabot mar eladtak belole latatlanban, es meg csak most kezdodnek a potencialis ugyfeleknek a tesztvezetesek, amire szinten rengeteget kell varni.

    Mellekesen az i8bol a teljes idei gyartast eladtak elore gyakorlatilag latatlanban.

  • shadowb

    Az i3-bol ennyi a szenszalas kompozit vaz:

    http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/bmw-i3-might-be-cheaper-to-live-with-due-to-carbon-fiber-construction-73054_1.jpg

    az osszes tobbi amit latsz az auto sima muanyag. Egy varosi koccanast a muanyagos megjavit, esetleg siman elemcsere.

    Ha olyan nagy a baleset hogy a szenszalas karosszeria serul, akkor arra is megvan a javitasi technologia.

  • hígfos bmw

    Sehogyan sem jön össze ez a bmw-nek ezzel a teknővel csak hülyének nézi az embereket. Most komolyan hogy néz már ki ez? És mit is tud meg milyen áron???
    Bukás!

  • shadowb

    naja, annyira bukas hogy vagy tizezer darabot mar most eladtak latatlanban :)

  • salvadorlynx

    Ha az i3 technikai paramétereit nézzük, akkor egyből látszik hogy agyonverte a kategóriájában az összes villanyautót az összpiacon, ha az eladásait nézzük dettó vezetnek, többet adnak el belőle 2014-ben mint priusból (wiki), habár az nem villanyautó. Ha valakit érdekel nézze meg az autómánia Bmw 1000 RR bemutatóját, gyakorlatilag a motor megjelenése előtt soha nem gyártottak sportmotort, de ahogy megszületett tarolt a piacon egyetlen motorral, úgy hogy előtte évtizedekkel fejlettebb technológia volt a távolkeletieknél, pl yamaha, kawasaki. Úgyhogy Én csak gratulálok a Bmw-nek.

  • salvadorlynx
  • PluginHibrid

    Nem a Wikire irta Nevezess barátunk..

  • bubibeka1.6

    Mitől BMW a BMW ? Attól, hogy hátul hajt, ha nem sor6-os akkor is hosszmotoros, és sportosan kemény a futómű és közvetlen a kormány. Erre kiadnak most egy csomó törpe elsökerekes sperr difi nélküli 3 hengeres szunykot, amik még rondák is ?!?!?!

  • ibmwi

    Kedves kommentelők, technikai hiba miatt az elmúlt időszakban a hozzászólások nem jelent meg tökéletesen.
    Köszönjük a türelmeteket, a hibát kijavítottuk. Továbbra is várjuk a véleményeteket!

  • ibmwi

    Kedves kommentelők, technikai hiba miatt az elmúlt időszakban a hozzászólások nem jelent meg tökéletesen.
    Köszönjük a türelmeteket, a hibát kijavítottuk. Továbbra is várjuk a véleményeteket!

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.