Új Ford Transit – Amerikának is jó lesz

Vezettük: Új Ford Transit

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.02.20. 16.00

A Ford két év alatt a teljes európai haszonjármű-családját megújítja. Most éppen a Transit van soron.

Röviden – Ford Transit

Mi ez?

Teherautók, Ford emblémával
Mit tud? Dolgokat innen oda, onnan ide furikázni
Mibe kerül? Nettó 5,85 milliótól lehet felfelé kacsintgatni
Kinek jó?  Bárkinek, akinek nagyobb tömegű cuccot kell mozgatnia

A Ford két év alatt a teljes európai haszonjármű-családját megújítja. Most éppen a Transit van soron, belőle faragtak nagy orrú, jobban pakolható, kényelmesebb modellt, amely most mutatkozik be Amerikában, ahol lassanként majd a jóval karakteresebb E-Seriest váltja.
Az új, erősen az amerikai ízlésre játszó fizimiska is valószínűleg annak tudható be, hogy globális modellt kívánnak kitenyészteni belőle. Európai szemmel kicsit még szokni kell, de hamarosan fel sem tűnik majd a hangsúlyos, masszív, előre nyúló orrszerkezet. 
Bonyodalmat okozó nagyorrú a Brian életében:

Közel félezer variáció

Az új Ford Transit többféle terhelhetőséggel, első, hátsó, vagy összkerék-hajtással, többféle hosszúsággal, magassággal, illetve üléskiosztással – akad olyan is, ahol nem túl emberbarát módon egy sorban 4 ülés található – és motorteljesítménnyel variálható szinte a végtelenségig. Ha az apróbb felszereltségi különbségekbe bele sem megyünk, akkor is 450 féle variációt lehet összehozni a modellből. Motorválasztéka a 2,2-es Duratorq dízelmotor különféle teljesítményű – 100, 125 és 155 lóerős – változataiból áll.

Négy raklapot simán benyel

Karbantartási költségek

Haszonjárműnél komoly pénzeket lehet fogni a szervizköltségeken, amelyek nyilván többet jelentenek egy vállalkozásnak, mint az autó vonzó megjelenése. Hogy a kötelező átvizsgálások minél kevesebb időt igényeljenek – és ezzel párhuzamosan olcsóbbak legyenek -, több ponton is változtattak a Transiton. Hosszabb lett a szervizintervallum, – 2 év, vagy 50 ezer kilométer – így a 150 ezer kilométerre számított kötelező karbantartás időigényből sikerült 1,2 órát lefaragni, például a hátsó féktárcsa cseréjéhez szükséges idő is felére csökkent, nem beszélve arról, hogy mostantól nem igényel speciális célszerszámokat a művelet.
De a nem tervezett javítások költségeinek csökkentésére is figyeltek, így az autót körben műanyagbetétek óvják a horzsolásoktól, kisebb koccanásoktól, és a magasra épített fényszórók kevésbé sérülékenyek, illetve a hátsó, több darabból álló lökhárító is gazdaságosabban javítható, mintha az egészet egyben kellene cserélni.
Íme a teljes Ford Transit modellpaletta, mozgóképen:

Utastér

A Ford személyautóiban található stílus köszön vissza a Transitban is, csak minden egy kicsit nagyobb. Óriásiak az üvegfelületek – a szélvédő is nagyobb lett, a könnyebb, kényelmesebb városi használat érdekében – illetve a tárolórekeszek száma és mérete is más, mint amit személyautókban megszoktunk. A 230 voltos konnektorról kéziszerszámokat is tölthetünk menet közben, a kormány mögött elhelyezkedő, az ablakig tartó extra rekeszben pedig USB-csatlakozó és 12 voltos szivargyújtó is található, illetve az ülések alatt sincs kárba veszett hely.

De miééért kellett oda az az izé? A bal láb vagy a kuplungpedál alatt, vagy nyakban van. Egyik sem igazán élvezetes.

Az akár fűthető ülések kényelmesek, a korábbinál nagyobb úton mozgathatók előre-hátra, illetve fel és le, a vezetéshez szükséges erők éppen olyanok, hogy a nap végére sem kap senki izomlázat az apró, már nemcsak magasságában, hanem mélységében is állítható kormány tekergetésétől, a váltó kapcsolgatásától, vagy a kuplung taposásától. Emellett csendes is a kabin, így a zajterhelés is elenyésző. Egyedül a bal lábnak nincs elegendő hely, azt ugyanolyan csapnivalóra tervezték, mint amilyen az előző kivitelben is volt. Kár érte. 

Nagyobb úton mozgathatóak az ülések

Raktér 

Gondolhatnánk, hogy egy raktérben túl nagy csodát nem lehet tenni. Pedig de. A tisztességes fényt adó LED-es világítás nemcsak kényelmes, de biztonságos is. Hasonlóan a masszív, rakományrögzítő fülekhez. A padlót borító, a széleken 10 centis magasságig felkúszó műanyag betét ugyan véd a kosztól, könnyen tisztíthatóvá teszi a belsőt, de itt-ott elég sérülékenynek tűnik. 
A kifutó modellhez képest mintegy 10 százalékkal nagyobb raktér mellett a kihasználhatóság is javult, köszönhetően a függőlegeshez közelebb álló oldalfalaknak, és az óriási, 1300 milliméter széles rakodónyílást kínáló, tágra nyitható, a korábbinál magasabb ajtóknak. Míg az elődbe csak 3, az új Transitba már 4 szabványos raklap is befér, akár villástargoncával pakolva is.

Ez éppen 450 kilogrammnyi homok, ügyesen bekoporsózva

Vezetőtámogatás

A menetstabilizáló szériában jár a Transithoz, emellett sávelhagyásra figyelmeztető, abroncsnyomást figyelő, segélyhívó rendszer is elérhető hozzá, de akár adaptív tempomattal is felszerelhető. Hárombetűs rövidítésekben is dúskál a katalógus, így TCS, RSC, CC, TSC, EBL, HSA, LAC, EBA is segíti a vezetőt. (Magyarul adaptív terhelésszabályozás,  borulásvédelem, utánfutó-stabilizáló rendszer, hegymeneti elindulássegítő, vészfékasszisztens, adaptív féklámpa stb.)
A rövid tesztköröket 450 és 600 kilogramm közötti rakománnyal tettük meg. Ezekkel a Transit kényelmes, kellemes rugózásúvá válik, már nem pattog, mint ahogy üresen tenné, de a motor még magabiztosan rángatja maga után, vagy éppen tolja a dobozt, hajtástól függően. Mindhárom változatban a legerősebb, 155 lovas motor dolgozott, kényelmesen, könnyedén kapcsolható hatfokozatú manuális váltóval párosítva.

Platós változat

Meddig kell rá várni?

Az új Transit sorozatgyártása 2014 második negyedévében indul el teljes gőzzel. Az európai piacra szánt darabok Törökországban készülnek, míg az amerikaiak Kansas City-ben. Az orosz elabugai gyár az év harmadik negyedétől indul. Bár más most is rendelhető az új Ford Transit, de az értékesítés világszerte 2014 tavaszán kezdődik meg. Igaz, a Ford több lépcsőben vezeti be az új Transitot, és csak a második fázisban érkeznek a DCiV, Kombi, Kombi Van, Chassis Cab L5 és Double Chassis Cab változatok. Ezek 2014 utolsó negyedévétől rendelhetők majd.
Mellette – Ellene
  • Csendes utastér
  • Példás raktér
  • Kényelmes vezethetőség
  • Furcsa orrszerkezet
  • A bal lábnak nincs helye

Szavazás

Tetszik az új, csőrös Transit? Hány pontot adsz neki?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.