Apró frissítés a Micrán – jobb vétel lett tőle?

Teszt: Nissan Micra 1.2 Tekna

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.02.17. 15.00

A Micra egy picit felfrissült az idei modellévre. Új motort nem kapott és mi a gyengébbel teszteltük a kettő közül, de így se volt rossz.

Röviden – Nissan Micra 1.2 Tekna

Mi ez?

Városi kisautó a Nissantól, agyonextrázva, a kisebbik motorral

Mit tud?

Meglepően tágas, nyomatékos, kellemes
Mibe kerül? Metálfénnyel, optikai kiegészítőkkel 4,2 millió ez a példány
Kinek jó?  Aki hajlandó sokat költeni egy kisautóra

Valami átok ül rajtam manapság. Folyton bejelentkezem olyan érdekesnek tűnő témákra, mint az “új Swift“, az “új Meriva” vagy az “új Verso“, aztán kiderül, hogy az a nagy bazi újdonság többé-kevésbé kimerül egy LED-es menetjelző fényben vagy egy új dízelmotorban. Tessék, most meg itt az “új Nissan Micra”. Gyakorlatilag semmit nem változott a kocsi ahhoz képest, amit három és fél éve próbáltam ki Dániában. Kicsit gonoszabb az arca, de különben ugyanolyan kopogósak a műanyagai, ugyanolyan tágas a csomagtartója, ugyanolyan drága, ha sok extrát kérünk hozzá, és ugyanúgy egy remek, jó szívvel ajánlható városi kisautó úgy általában.

Alkalmi autópályázáshoz is elegendő erő van a motorban, de aki gyakran megy messzire, tűnődjön el a baromi drága, de sokkal erősebb, akár 180-ig lendületes, 98 lóerős kompresszoros változaton


Mi benne az új?

A 2014-es Nissan Micra egy klasszikus marketingvezérelt facelift: pár öncélú formai módosítással tette újra érdekessé a modellciklus felénél a kocsit a gyártó. A motorválaszték ugyanarra a két motorra szorítkozik, mely igazából egy; az 1,2 literes, háromhengeres blokk kompresszor nélküli 80 lóerős vagy kompresszoros, 98 lóerős változatára. Az extralista se sokat változott; mivel a Micrához eddig is elérhető volt az érintőképernyős navigáció, a kulcsnélküli nyitás-indítás, mindössze egy külső és egy belső optikai csomagot tudtak beleszuszakolni a katalógusba a kisautóhoz.

No, kedves olvasók, melyik ábrázattal tetszik jobban a Micra?

Apró frissítés a Micrán – jobb vétel lett tőle? 1

Melyik a szebb, az új vagy a régi pofa?


Szavazás

Tessék választani!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Külső

A komolykodós új pofa azt a célt szolgálja, hogy férfiak számára is elfogadhatóbb legyen a Micra külseje. Persze hiába a nagy króm V (mint a Pathfinderen vagy az új Qashqaion), a Micra maradt ugyanaz a gömbölyű, alapvetően kedves és bizony elég lányos kisautó, aki volt. Dizájn-ínyenceknek javaslom elemzésre a tető elképesztő domborításait, hullámait.

Hetyke kis spoiler-kinövés

Akinek megakadt a szeme a fotókon a krómkiegészítőkön (kilincs, tükörház, küszöbdíszek), az készítsen ki 120 ezer forintot az optikai csomagért. Akinek az érdekes árnyalatú kékes metálfény ragadta meg a tekintetét, 110 ezret tegyen a Micra árához a látványosabb fényezésért. De felnire legalább nem kell költeni, a 15 colos alukerék az egyetlen méret, amivel a Tekna felszereltségű csúcs-Micra gyárilag kapható.

Belső

Lényegileg odabent is változatlanok a dolgok. A szemnek kellemes, okosan elrendezett utastérben szörnyen kemény műanyagok törik meg a lelkesedést. A legborzasztóbb a praktikus, kettős kesztyűtartó fedeleinek lecsapásakor jelentkező rémisztő csattanás; ezt hallván elgondolkodik az ember, hogy mitől is tartjuk a Daciát afféle budget-márkának. A rideg plasztikok, textilbetétjükkel együtt is silány, hajlékony ajtókárpitok a zenehallgatás élményét is képesek megkeseríteni, rég ültem már ennyire dobozhangú új autóban. 45 ezer forintért ugyan a beltérbe is vehetők vidámnak és minőséginek szánt optikai tuningcikkek, de még a középső szellőzőrostélyok krómkerete vagy a súlyos, masszív fémkilincsek sem palástolhatják, hogy a Micrát akkor is olcsó városi autónak tervezték, ha valójában egyáltalán nem is olcsó.

Az ergonómia kisautós trükköknek köszönhetően jó: a középkonzolt például úgy alakították ki, hogy ne szorítsa be a térdet

A minőségérzet hiányáért meglepően tágas utastér nyújt kompenzációt. A csomagtartó papíron csak 260 literes, de sokkal tágasabbnak tűnik. A hátsó ülések támlájának ledöntése után a székek ülőlapja is előrebillenthető, így kibővítve hatalmas rakteret kapunk alkalmi teherszállításhoz. A fejtér-lábtér még négy magas felnőtt számára is elegendő, elöl a középkonzol okos kialakítása miatt a térdhely tágasabb, mint számos kompakt autóban.

A listaáron még metálfény és krómok nélkül is majd’ négymilliós Micra szolgáltatásai valamelyest érthetővé teszik a magas árat. A kormányról kapcsolgathatjuk a telefont, hifit, sebességtartó automatikát, a klíma automatikusan tartja a beállított hőfokot, a visszapillantó tükrök elektromosan behajthatók, a motor gombbal indul, az ajtó kulcs nélkül zárható-nyitható. Az érintőképernyős navigáció is jól használható – halkan jegyzem meg, hogy a hasonló árú, igaz négyhengeres és erősebb csúcs-Swifthez egyáltalán semmilyen GPS nem rendelhető.

A csomagtér alapértelmezésben 260 liter, okos üléshajtogatási rendszerrel bővíthető


Adatlap

Nissan Micra 1.2 Tekna

Apró frissítés a Micrán – jobb vétel lett tőle? 2
Motor 1198 cm3, Benzin, S3
Teljesítmény 80 LE
Nyomaték 110 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 13,7 sec
Végsebesség 170 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5 l / 100 km

Egy óriási bakit azért sikerült elkövetni ahhoz, hogy ne legyen felhőtlen az öröm. A klíma minden motorleállításnál alaphelyzetbe áll, vagyis minden újabb indításnál be kell kapcsolni, hogy legyen fűtésünk-hűtésünk. De a buta rendszer az Auto gomb megnyomásakor a légkondit is bekapcsolja, tehát ha nem akarunk télen is hűteni, minden indításkor két másik gombot is meg kell nyomni a motorindító gomb mellé. És még egy kis baki: a műszeregység fényereje nem állítható.

Vezetési élmény

A Micra azon kisautók közé tartozik, melyek máig megmaradtak elsősorban városi használatú járműnek. Egy Fiestát, 208-as Peugeot-t felkonfigurálhatunk úgy, hogy Párizsig se kívánkozzunk át nagyobb kocsiba, de a Micra egyszerű futóműve, könnyű kormányzása a városban van igazán elemében. Rövid, oldaltartás nélküli ülései sem valók hosszú túrákra.

Jó fogású a kormány, nagyautósak a bajuszkapcsolók, ez azért feldobja az élményt. A 80 lovas háromhengeres motorral ki lehet ugyan merészkedni a sztrádára, de az ötfokozatú váltóval 90-nél már 2500-at forog a motor, 130-nál 3600 körül kiabál, és bár ilyenkor sem túl zavaró a zajszint, azért a háromhengeres morgás már ott utazik velünk. Vegyes üzemben 6-6,5 literes fogyasztást tapasztaltunk.

Amolyan igazi ki-beugrálós, jövős-menős kocsi ez a Micra. Könnyed szaladgálásra, ütős-vágós használatra találták ki, a szinte törvényszerűen érkező horpadások, meghúzások dacára a tartósság ígéretével, a legjobb japán kisautós hagyományok szellemében. Használt autóként igazi titkos tipp lesz majd, még akkor is, ha újnak elég drága.

Feltöltéssel több mint félmillióval drágábba Micra. Ér ennyit 18 plusz lóerő?


Mi van helyette?

Az a feneség a kisautó-piacon manapság Európában, hogy kijött az új Sandero, sőt, a kifejezetten vonzó, jó kiállású menőbb változat, a Sandero Stepway is a Daciától, modern motorokkal, immár egész komfortos utastérrel, klímával, 75 lóerővel 2,44 millióért, ÉRINTŐKÉPERNYŐS NAVIGÁCIÓVAL PLUSZ SZÁZEZERÉRT. De most tényleg, van annyira különlegesebb és szebb ez a Micra, hogy megérje a 3,93 milliót? Jó, a Tekna felszereltség kulcsnélküli nyitás-indítása és motorosan behajtható tükre a Daciához semennyi pénzért nem vehető meg, de megér ez bő másfélszeres árat?

És ha még elvi okokból is vetjük el a Daciát, mert mondjuk radikális jobbikosok vagyunk, akkor is bőven van mit választani négy misiért. Például ezeket:

A Micra Tekna 80 ló körüli, hasonlóra extrázott konkurensei, listaáron Listaár, forint 
Dacia Sandero 1.2 Arctic (75 LE) 2 725 000
FIAT Panda 1,2 8V Lounge (69 LE)
Hyundai i10 1,25 Comfort (87 LE)
3 582 000
3 499 000
Kia Picanto 1,2 EX (85 LE) 3 374 000
Mazda 2 1.3i Takumi Navi (82 LE)
Nissan Micra 1.2 Tekna (80LE)
4 309 900
3 930 000

Kinek ajánljuk?

A fentiek fényében tehát ezt a Micrát annak ajánljuk, aki könnyen manőverezhető, de tágas kisautót akar. És annak, aki igényli annyira az elektromos extrákat, hogy nem sajnál négymilliót egy 80 lóerős kisautóért. És annak, akinek pont a Micra formája tetszik a rettentően széles választékból. És persze különösen ajánljuk annak, aki bolondul a krómért. És annak, akinek a japán minőség akkor is számít, ha különben Nissanját Indiában gyártották (a Micra ott készül). És annak, aki az elkövetkező években nem ül majd négymilliós Yarisba vagy 208-asba, mert amikor becsukja a kesztyűtartót, sírva fog fakadni.

Mellette – Ellene
  • Lenyűgözően sok króm 120 ezerért
  • Hihetetlenül tágas kabin
  • A kategóriában szokatlanul gazdag extralista
  • Hamar kifulladó motor
  • Kopogós műanyagok a kabinban
  • Egy Sanderóhoz képest indokolatlanul magas ár

Szavazás

Tízből hány pontot ér a felfrissített kisautó?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Gianniz

    Persze, aki gyakran megy messzire, az vegyen egy kompresszoros szappantartó zabagépet, amiben 2 ember sem fér el csomagokkal. Ne valamelyik konszerntárs 1.5 DCi-ét, ami fele ennyi kajál és jobban megy, persze..

  • jmzba145

    “És ha még elvi okokból is vetjük el a Daciát, mert mondjuk radikális jobbikosok vagyunk”
    Ez most,hogy jön ide?
    Akkor már francia-japánt se:Vesszen Trianon!

  • Guilltonie

    Hogy jön megint a politika egy autós oldalra,egy autóteszthez????!!!
    Én radikális jobbikos vagyok de nem vetném el a Daciát.
    Főleg nem a Dustert!
    A pénz mindenkinek számít.
    A Daciá színvonala nem sokkal rosszabb a többinél viszont sokkal olcsóbb.
    Meg mi köze a mai Daciáknak már romániához a nevükön kívül??

    A radikális jobbikos nem attól az,hogy mindent utál elvből.

    A szlovák tejet 10ft-ért olcsóbban..na azt elvből nem veszem meg!

  • Kempelen10.

    Guillotine, nem tudod bizonyítani, amit írsz. Akkor tehát hazudsz.
    Te is politizálsz, éppen az imént fideszeseztél le bizonyíthatóan lesajnáló éllel. Az amúgy egyfajta minősítő jelző nálatok? Szóval akkor ha valaki fideszes, akkor az szar ember, így érted? :-DDD Nem nagyon van erkölcsi alapod számonkérni az újságírót, mert te sem vagy jobb.

    Mit keres autós cikk alatt egy buta alak, aki miközben politizál, számonkéri a nem politizáló újságírót? Komoly dilemma ez.

  • Guilltonie

    Kempelen!

    Nem!
    Nem szar ember a fideszes mint ahogy a jobbikos vagy betyársereges sem az.
    Attól,hogy valaki más politikai,vallási vagy egyéb nézeteket vall mint más attól még nem szar ember és nem is elvből Dácia utáló!

    Ez az amit kifogásoltam, és számon kértem.

    Neked pedig az okozzon inkább dilemmát,hogy mit keres egy magadfajta troll egy autós oldalon ha csak mások hozzászólásai érdeklik,az autók nem?!?!

  • Kempelen10.

    Guillotine!

    Helyes, ezt az elnézéskérést vártam tőled. Megbocsátó keresztyénként nem haragszom rád.

  • jmzba145

    Hát ezek után már tényleg okafogyott lenne Kempelent Guillotine-ra küldeni.:-)

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger Forma-4-es balesete a Donington Parkban.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.