Apró frissítés a Micrán – jobb vétel lett tőle?

Teszt: Nissan Micra 1.2 Tekna

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.02.17. 15.00

A Micra egy picit felfrissült az idei modellévre. Új motort nem kapott és mi a gyengébbel teszteltük a kettő közül, de így se volt rossz.

Röviden – Nissan Micra 1.2 Tekna

Mi ez?

Városi kisautó a Nissantól, agyonextrázva, a kisebbik motorral

Mit tud?

Meglepően tágas, nyomatékos, kellemes
Mibe kerül? Metálfénnyel, optikai kiegészítőkkel 4,2 millió ez a példány
Kinek jó?  Aki hajlandó sokat költeni egy kisautóra

Valami átok ül rajtam manapság. Folyton bejelentkezem olyan érdekesnek tűnő témákra, mint az “új Swift“, az “új Meriva” vagy az “új Verso“, aztán kiderül, hogy az a nagy bazi újdonság többé-kevésbé kimerül egy LED-es menetjelző fényben vagy egy új dízelmotorban. Tessék, most meg itt az “új Nissan Micra”. Gyakorlatilag semmit nem változott a kocsi ahhoz képest, amit három és fél éve próbáltam ki Dániában. Kicsit gonoszabb az arca, de különben ugyanolyan kopogósak a műanyagai, ugyanolyan tágas a csomagtartója, ugyanolyan drága, ha sok extrát kérünk hozzá, és ugyanúgy egy remek, jó szívvel ajánlható városi kisautó úgy általában.

Alkalmi autópályázáshoz is elegendő erő van a motorban, de aki gyakran megy messzire, tűnődjön el a baromi drága, de sokkal erősebb, akár 180-ig lendületes, 98 lóerős kompresszoros változaton


Mi benne az új?

A 2014-es Nissan Micra egy klasszikus marketingvezérelt facelift: pár öncélú formai módosítással tette újra érdekessé a modellciklus felénél a kocsit a gyártó. A motorválaszték ugyanarra a két motorra szorítkozik, mely igazából egy; az 1,2 literes, háromhengeres blokk kompresszor nélküli 80 lóerős vagy kompresszoros, 98 lóerős változatára. Az extralista se sokat változott; mivel a Micrához eddig is elérhető volt az érintőképernyős navigáció, a kulcsnélküli nyitás-indítás, mindössze egy külső és egy belső optikai csomagot tudtak beleszuszakolni a katalógusba a kisautóhoz.

No, kedves olvasók, melyik ábrázattal tetszik jobban a Micra?

Apró frissítés a Micrán – jobb vétel lett tőle? 1

Melyik a szebb, az új vagy a régi pofa?


Szavazás

Tessék választani!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Külső

A komolykodós új pofa azt a célt szolgálja, hogy férfiak számára is elfogadhatóbb legyen a Micra külseje. Persze hiába a nagy króm V (mint a Pathfinderen vagy az új Qashqaion), a Micra maradt ugyanaz a gömbölyű, alapvetően kedves és bizony elég lányos kisautó, aki volt. Dizájn-ínyenceknek javaslom elemzésre a tető elképesztő domborításait, hullámait.

Hetyke kis spoiler-kinövés

Akinek megakadt a szeme a fotókon a krómkiegészítőkön (kilincs, tükörház, küszöbdíszek), az készítsen ki 120 ezer forintot az optikai csomagért. Akinek az érdekes árnyalatú kékes metálfény ragadta meg a tekintetét, 110 ezret tegyen a Micra árához a látványosabb fényezésért. De felnire legalább nem kell költeni, a 15 colos alukerék az egyetlen méret, amivel a Tekna felszereltségű csúcs-Micra gyárilag kapható.

Belső

Lényegileg odabent is változatlanok a dolgok. A szemnek kellemes, okosan elrendezett utastérben szörnyen kemény műanyagok törik meg a lelkesedést. A legborzasztóbb a praktikus, kettős kesztyűtartó fedeleinek lecsapásakor jelentkező rémisztő csattanás; ezt hallván elgondolkodik az ember, hogy mitől is tartjuk a Daciát afféle budget-márkának. A rideg plasztikok, textilbetétjükkel együtt is silány, hajlékony ajtókárpitok a zenehallgatás élményét is képesek megkeseríteni, rég ültem már ennyire dobozhangú új autóban. 45 ezer forintért ugyan a beltérbe is vehetők vidámnak és minőséginek szánt optikai tuningcikkek, de még a középső szellőzőrostélyok krómkerete vagy a súlyos, masszív fémkilincsek sem palástolhatják, hogy a Micrát akkor is olcsó városi autónak tervezték, ha valójában egyáltalán nem is olcsó.

Az ergonómia kisautós trükköknek köszönhetően jó: a középkonzolt például úgy alakították ki, hogy ne szorítsa be a térdet

A minőségérzet hiányáért meglepően tágas utastér nyújt kompenzációt. A csomagtartó papíron csak 260 literes, de sokkal tágasabbnak tűnik. A hátsó ülések támlájának ledöntése után a székek ülőlapja is előrebillenthető, így kibővítve hatalmas rakteret kapunk alkalmi teherszállításhoz. A fejtér-lábtér még négy magas felnőtt számára is elegendő, elöl a középkonzol okos kialakítása miatt a térdhely tágasabb, mint számos kompakt autóban.

A listaáron még metálfény és krómok nélkül is majd’ négymilliós Micra szolgáltatásai valamelyest érthetővé teszik a magas árat. A kormányról kapcsolgathatjuk a telefont, hifit, sebességtartó automatikát, a klíma automatikusan tartja a beállított hőfokot, a visszapillantó tükrök elektromosan behajthatók, a motor gombbal indul, az ajtó kulcs nélkül zárható-nyitható. Az érintőképernyős navigáció is jól használható – halkan jegyzem meg, hogy a hasonló árú, igaz négyhengeres és erősebb csúcs-Swifthez egyáltalán semmilyen GPS nem rendelhető.

A csomagtér alapértelmezésben 260 liter, okos üléshajtogatási rendszerrel bővíthető


Adatlap

Nissan Micra 1.2 Tekna

Apró frissítés a Micrán – jobb vétel lett tőle? 2
Motor 1198 cm3, Benzin, S3
Teljesítmény 80 LE
Nyomaték 110 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 13,7 sec
Végsebesség 170 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5 l / 100 km

Egy óriási bakit azért sikerült elkövetni ahhoz, hogy ne legyen felhőtlen az öröm. A klíma minden motorleállításnál alaphelyzetbe áll, vagyis minden újabb indításnál be kell kapcsolni, hogy legyen fűtésünk-hűtésünk. De a buta rendszer az Auto gomb megnyomásakor a légkondit is bekapcsolja, tehát ha nem akarunk télen is hűteni, minden indításkor két másik gombot is meg kell nyomni a motorindító gomb mellé. És még egy kis baki: a műszeregység fényereje nem állítható.

Vezetési élmény

A Micra azon kisautók közé tartozik, melyek máig megmaradtak elsősorban városi használatú járműnek. Egy Fiestát, 208-as Peugeot-t felkonfigurálhatunk úgy, hogy Párizsig se kívánkozzunk át nagyobb kocsiba, de a Micra egyszerű futóműve, könnyű kormányzása a városban van igazán elemében. Rövid, oldaltartás nélküli ülései sem valók hosszú túrákra.

Jó fogású a kormány, nagyautósak a bajuszkapcsolók, ez azért feldobja az élményt. A 80 lovas háromhengeres motorral ki lehet ugyan merészkedni a sztrádára, de az ötfokozatú váltóval 90-nél már 2500-at forog a motor, 130-nál 3600 körül kiabál, és bár ilyenkor sem túl zavaró a zajszint, azért a háromhengeres morgás már ott utazik velünk. Vegyes üzemben 6-6,5 literes fogyasztást tapasztaltunk.

Amolyan igazi ki-beugrálós, jövős-menős kocsi ez a Micra. Könnyed szaladgálásra, ütős-vágós használatra találták ki, a szinte törvényszerűen érkező horpadások, meghúzások dacára a tartósság ígéretével, a legjobb japán kisautós hagyományok szellemében. Használt autóként igazi titkos tipp lesz majd, még akkor is, ha újnak elég drága.

Feltöltéssel több mint félmillióval drágábba Micra. Ér ennyit 18 plusz lóerő?


Mi van helyette?

Az a feneség a kisautó-piacon manapság Európában, hogy kijött az új Sandero, sőt, a kifejezetten vonzó, jó kiállású menőbb változat, a Sandero Stepway is a Daciától, modern motorokkal, immár egész komfortos utastérrel, klímával, 75 lóerővel 2,44 millióért, ÉRINTŐKÉPERNYŐS NAVIGÁCIÓVAL PLUSZ SZÁZEZERÉRT. De most tényleg, van annyira különlegesebb és szebb ez a Micra, hogy megérje a 3,93 milliót? Jó, a Tekna felszereltség kulcsnélküli nyitás-indítása és motorosan behajtható tükre a Daciához semennyi pénzért nem vehető meg, de megér ez bő másfélszeres árat?

És ha még elvi okokból is vetjük el a Daciát, mert mondjuk radikális jobbikosok vagyunk, akkor is bőven van mit választani négy misiért. Például ezeket:

A Micra Tekna 80 ló körüli, hasonlóra extrázott konkurensei, listaáron Listaár, forint 
Dacia Sandero 1.2 Arctic (75 LE) 2 725 000
FIAT Panda 1,2 8V Lounge (69 LE)
Hyundai i10 1,25 Comfort (87 LE)
3 582 000
3 499 000
Kia Picanto 1,2 EX (85 LE) 3 374 000
Mazda 2 1.3i Takumi Navi (82 LE)
Nissan Micra 1.2 Tekna (80LE)
4 309 900
3 930 000

Kinek ajánljuk?

A fentiek fényében tehát ezt a Micrát annak ajánljuk, aki könnyen manőverezhető, de tágas kisautót akar. És annak, aki igényli annyira az elektromos extrákat, hogy nem sajnál négymilliót egy 80 lóerős kisautóért. És annak, akinek pont a Micra formája tetszik a rettentően széles választékból. És persze különösen ajánljuk annak, aki bolondul a krómért. És annak, akinek a japán minőség akkor is számít, ha különben Nissanját Indiában gyártották (a Micra ott készül). És annak, aki az elkövetkező években nem ül majd négymilliós Yarisba vagy 208-asba, mert amikor becsukja a kesztyűtartót, sírva fog fakadni.

Mellette – Ellene
  • Lenyűgözően sok króm 120 ezerért
  • Hihetetlenül tágas kabin
  • A kategóriában szokatlanul gazdag extralista
  • Hamar kifulladó motor
  • Kopogós műanyagok a kabinban
  • Egy Sanderóhoz képest indokolatlanul magas ár

Szavazás

Tízből hány pontot ér a felfrissített kisautó?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Gianniz

    Persze, aki gyakran megy messzire, az vegyen egy kompresszoros szappantartó zabagépet, amiben 2 ember sem fér el csomagokkal. Ne valamelyik konszerntárs 1.5 DCi-ét, ami fele ennyi kajál és jobban megy, persze..

  • jmzba145

    “És ha még elvi okokból is vetjük el a Daciát, mert mondjuk radikális jobbikosok vagyunk”
    Ez most,hogy jön ide?
    Akkor már francia-japánt se:Vesszen Trianon!

  • Guilltonie

    Hogy jön megint a politika egy autós oldalra,egy autóteszthez????!!!
    Én radikális jobbikos vagyok de nem vetném el a Daciát.
    Főleg nem a Dustert!
    A pénz mindenkinek számít.
    A Daciá színvonala nem sokkal rosszabb a többinél viszont sokkal olcsóbb.
    Meg mi köze a mai Daciáknak már romániához a nevükön kívül??

    A radikális jobbikos nem attól az,hogy mindent utál elvből.

    A szlovák tejet 10ft-ért olcsóbban..na azt elvből nem veszem meg!

  • Kempelen10.

    Guillotine, nem tudod bizonyítani, amit írsz. Akkor tehát hazudsz.
    Te is politizálsz, éppen az imént fideszeseztél le bizonyíthatóan lesajnáló éllel. Az amúgy egyfajta minősítő jelző nálatok? Szóval akkor ha valaki fideszes, akkor az szar ember, így érted? :-DDD Nem nagyon van erkölcsi alapod számonkérni az újságírót, mert te sem vagy jobb.

    Mit keres autós cikk alatt egy buta alak, aki miközben politizál, számonkéri a nem politizáló újságírót? Komoly dilemma ez.

  • Guilltonie

    Kempelen!

    Nem!
    Nem szar ember a fideszes mint ahogy a jobbikos vagy betyársereges sem az.
    Attól,hogy valaki más politikai,vallási vagy egyéb nézeteket vall mint más attól még nem szar ember és nem is elvből Dácia utáló!

    Ez az amit kifogásoltam, és számon kértem.

    Neked pedig az okozzon inkább dilemmát,hogy mit keres egy magadfajta troll egy autós oldalon ha csak mások hozzászólásai érdeklik,az autók nem?!?!

  • Kempelen10.

    Guillotine!

    Helyes, ezt az elnézéskérést vártam tőled. Megbocsátó keresztyénként nem haragszom rád.

  • jmzba145

    Hát ezek után már tényleg okafogyott lenne Kempelent Guillotine-ra küldeni.:-)

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.