Rekordfogyasztást produkált egy tesztautó?

Teszt: Nissan Note 1,5 dCi Tekna

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2014.02.14. 06.00

Legalábbis nálam, azon a tesztúton, soha, semmi nem evett ennyit. Pontosítok: a kompjúter nem mutatott soha ilyen keveset.

Röviden – Nissan Note 1,5 dCi Tekna

Mi ez?

Féljapán kisautó, ami belül nem kicsi
Mit tud? Kategóriájához képest tágas, baromira jól fogyaszt, és még vezetni is szuper
Mibe kerül? Hát, ez 5,3 millió
Kinek jó?  Aki kisautóban gondolkodik mindenképpen nézze meg, és próbálja ki. Nem csalatkozik

Már az előző Note-ot is nagyra értékeltem. Sokaknak fel sem tűnt, hogy létezik, de az ár/érték aránya rendben volt. Az újat benzinesként úgy-ahogy szerettük, na de milyen dízellel?

Ékbe zárt kocka – külső

Gorden Wagener Merci-fődizájner mondta pár éve Frankfurtban, hogy az ékforma már gáz, ő akkor éppen a saját dropping line-ját futtatta. Kétség kívül fenomenálisan rajzol a pasi, a golyóstollal a noteszembe kanyarított skiccét azóta is őrzöm, de hát azt kell mondjam, ebben tévedett. Csak nem akar eltűnni más márkáknál dolgozó dizájnerek asztaláról ez a forma, amire egyszerű a magyarázat: az egyterűnek mondott kockákat ebben az alakban lehet fogyaszthatóvá tenni.

A Note valójában a kisautók versenyében induló mini egyterű tologatható hátsó üléssorral, a 4,1 méteres hosszhoz képest kiváló belső méretekkel. Egész pofás, a kasztni oldalélei – ha már a fehér iPhone-t használó Wagenert említettem – akár egy Mercin is simán elférnének. Amennyire egy tömegautónál bátor lehet a tervező, ötletes, ahogy a hűtőmaszk kiharap egy-egy darabot az első lámpákból. Bár hátul eltűntek az előd tetőre hosszan előrefutó lámpái, a konzervatívabb újak is érdekesek.

3,9 millióról indul a dízel Note. Kár, hogy a képen látható remek kisautó már 5,3 millió forint

De mindezek előtt a fehér tesztautón a bordó kilincsek, tükrök és első-hátsó díszcsíkok tűnnek fel. Nos, ezek a Tekna (azaz a csúcs) csomagon felüli extrák:
 – első díszcsík  –  53 ezer forint
 – csomagtérajtó-csík  –  30 ezer forint
 – tükörborítás  –  37,2 ezer forint
 – első ajtókilincs borítás  –  29,4 ezer forint
 – hátsó ajtókilincs borítás  –  29,4 ezer forint

Ez így összesen 179 ezer, de egyenként is sokféle színben rendelhetők. Ha tehát Ön lila hátsó kilincsekre vágyik, teljesíti furcsa kívánságát a Nissan.

Unalmas és olcsó – belső

Amilyen klassz kívülről, annyira ötlettelen a műszerfal formája. Az anyagok sem kellemesek, de legalább nem lógnak ki lefelé az olcsó kisautóknál megszokott átlagból, beülve kicsit csalódtam ebben. Van kis játék a fűtés/hűtés kapcsolóival, de eredetinek nem nevezhető a köralak, az autóban lévő port szépen kihangsúlyozó fekete lakkborításról pedig már tényleg le kellene szokni.

A Tekna felszereltség része a holttér figyelő, és sávelhagyásra figyelmeztető

De aki az esztétika helyett a kényelmet tartja többre, a hátsó fej-, és lábtérrel elégedett lehet, sőt, még a csomagtartóval is. Igaz, utóbbi kettőt egymás rovására lehet bővíteni a hátsó üléssor bő 10 centis előre-hátra tologatásával, ami annyira egyszerű, és hasznos ötlet, hogy röstellheti magát az az autógyártó, amely korlátozott helykínálattal rendelkező járműveiben nem használ ilyet. Dicséret a Nissannak ezért, egyúttal pontlevonás az A-oszlop folyamatosan leváló burkolatáért.

Egyre jobb, és jobb, és… – vezethetőség

Elsőre cseppett könnyedebb mozgást vártam, és eleinte a fék adagolhatósága sem tetszett a más autókból már jól ismert, és általam nagyra tartott Renault-dízellel hajtott kocsiban. De aztán ebben sem csalódtam. Be kell valljam, egyre jobban, és jobban éreztem magam egy bordó kilincses autóban, a hajatásláncától kevés jobb van azokban a kocsikban, amelyek 3,9 millióért már elvihetők ? ennyi az alapára a Visia felszereltségű dízel Note-nak.

Ez viszont már egy 5,12 milliós Tekna (plusz 179 ezer) tele csilli-villi sofőrsegítőkkel, amikről az elmúlt hónapok újságolvasója a politikai hetilapoktól a bulvársajtóig számos reklámból értesülhetett. Erre építette a Note bevezető kampányát a márka, amiben van logika, hiszen közel sem evidencia ebben a kategóriában a sávelhagyásra figyelmeztető, vagy a holttérfigyelő.

Kár, hogy a Note-ban a kelleténél sokkal többször csipog, olyan, mint amikor egy új diák állandóan jelentkezve akar kitűnni a többiek közül. Kisautó vagyok, de én ilyet is tudok.Állandóan tudok, Csipogok, meg csipogok. Zavart kissé, de én mégsem azok közé tartozom, akik szerint marhaságok ezek az asszisztensek, igenis legyenek minél több autóban, és túlbuzgón csipogjanak tízszer fölöslegesen, mint egyszer legyen baj a sofőr figyelmetlenségéből.

Belső mérete nagyobb, mint a riválisaié - ez az egyik legnagyobb értéke

Megfelelő a kilátás, városban remekmód lehet manőverezni vele, a parkolás pedig könnyű a panorámaképet nyújtó kamerák segítségével, bár a kis képernyőnek is csak egy részén látjuk a kocsi körüli esetleges tárgyakat.

4-5 liter között elmegy – fogyasztás

Oké, tudom, minden második kisautós ezt mondja a kocsijáról, ami persze nem igaz. Ez viszont rekordgyanúsan keveset evett. Az M2-esen szoktam a 90-es tempomatos fogyasztást próbálni, és a bőven száz feletti autó közül, amivel jártam már arra, ez evett a legkevesebbet. Erősen fűtve, két személlyel 3,1-3,2 litert fogyasztva több tízkilométeren át elvitt minket a kocsi. Pontosítok: ennyit mutatott tartósan a kijelzője.

Lendületesen megy, miközben alig fogyaszt - jó a Note-tal együtt élni

Rengeteg hidegindítással tarkítva Budapest külső részén szaladgálva 4-5 liter között elment, míg a belvárosban az otthonom és a munkahelyem közötti 5,5 kilométert oda, este vissza egyenként 30-35 perc alatt megtéve, azaz araszolva, télen, erősen fűtve max. 6,8-ig ment fel a kijelzője, pedig ez kimondottan gyilkos használat.

Olyan 600 kilométert tettem meg vele vegyes használatban, és 4,7 lett az átlagom, de két vidéki település között spórolósan elmegy 4 literrel is.

A tesztelt Note Tekna néhány konkurense – listaárak
Renault Clio 1,5 dCi Dynamique (90 LE) 4 580 000 Ft
Ford Fiesta 1,6 TDCi Titanium X  (95 LE) 4 990 000 Ft
Opel Corsa 1,3 CDTI Sport  (95 LE) 4 760 000 Ft
Citroën C3 Picasso 1,6 HDI Airdream Selection (92 LE)           4 540 000 Ft

Hogy kinek ajánlom?

Spórolósoknak vidékre, ígérem, nem kerülnek nagy haverságba a benzinkutassal csak azért, mert gyakran járnának majd hozzá tankolni. De városba is simán ajánlható, befér mindenhová, és elfér benne elég sok csomag.

Magára maradt nyugdíjas házaspárnak és kisgyerekes családnak szintúgy jó választás lehet, szóval mindenkinek ajánlható, mert egy szerény fogyasztású, de jól vezethető, külső méretéhez képest elég kényelmes, remek féligjapán kisautó. Bár kicsit drága.

Mellette – Ellene
  • Helykínálat
  • Fogyasztás
  • Hajtáslánc
  • Vezetéstámogatók
  • Ár
  • Középszerű belső

Szavazás

Nissan Note 1,5 dCi

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • PAlex

    Tehát műszer szerinti fogyasztás.
    Most már csak az a kérdés, hogy az mennyit csal :)

  • Kempelen10.

    Meg az, hogy a cseppet sem elfogult japánbuzik itt is előadják-e majd az “ilyenfogyasztásnincsezcsakagyárihazugság” című marhaságukat?

  • Lencsés Csaba

    A 4,7-es átlagot magam számoltam ki a tankolást követően, ez nem gyári kamu. Az autóval szerzett tapasztalatok alapján úgy vélem, nagyon közel lehet a valósághoz a 3,1-3,2-es adat 90-es tempónál. Baromira jól fogyasztott a Note.

    Üdvözlettel,

  • vendeg

    Csaba, teljesen hihetőek az adatok(3.1 liter 90-el), ha a 4,7-et bemérted ilyen viszontagságos körülmények között. a hidegindítás az ilyen kisköbcentis és ‘energiahatékony'(alias lassan bemelegedő) dízelek fogyasztását nagyon megdobják,szval ha így lett 4,7 akkor a 3,1 melegen, fix tempóval teljesen hihető.

  • mootehen

    Teljesen hihető a fogyasztás. Nekem egy Primerám van, ami üresen 1500 kiló. 1.9 dízel. Egyszer jöttem haza Belgiumból, 100-110 közötti tempóval, 4.4-et fogyasztott.

  • PAlex

    mootehen.
    Ahhoz kellett aztán a türelem :)

  • Kempelen10.

    Vendeg! Majd ha nem vendég leszel, hanem olvasod itt eleget ezeket a szerencsétleneket, akkor érteni fogod. Nem véletlenül említettem meg őket, de bekalkuláltam, hogy jön majd a magadfajta sértődözni. Ha japánbuzi vagy és megsértettelek, akkor sajnálom, nem volt célom. :-DDD

    Tartottam egy tükröt, s volt, aki belenézett. Ki, mit látott benne? :-DDD

  • korika

    1,9-es dízel Octaviam van. Nem garázsban tartom. Téli fogyasztás 5 liter alatt. Mindig tele tankolva, mérve. Pesti út, több száz km, 130-al, városban is közlekedve csúcsfogyasztása 5,16.
    Lehet kérdezni a többi 105 le-es Octaviast, nem egyedi eset ez, nagyobb kocsival.

  • Guilltonie

    Renault Laguna Grandtour 1.9 dci 2004

    Országút 110 6.-ban 4,2 liter 300km-es átlag.
    Ez olyan nagy csoda?

  • Guilltonie

    Bocs!

    Oda vissza 600km-es átlag 110-120 km/h

    Szerintem hihető ez a kocsi.

  • oszkopeter

    Két éve egy régi Peugeot 308 1.6 HDi 110 lovassal kellett kísérjek valakit, stabil 90-100 közötti tempóval 2,9 – 3 literes volt a fogyasztás. Vegyesben 5 körül evett télen. Nem rossz, de ennek fényében nem tartom kiemelkedőnek a Note értékeit. Modern CR dízelek ezt tudják kíméletes használat mellett.

  • vendeg

    guilltonie: igen, renault dízelek régóta élvonalban vannak technológiában, fogyasztásuk is okés.(írom ezt japánbuziként,hahaha)

    oszkopeter: pug dízelek is nagyon híresek, jók.

    franciák úgy általában véve ráálltak a dízelekre és jók is benne.sztem.

  • Kempelen10.

    vendég! Nincs mit írnom neked. Akkor vitatkozz magaddal! :-DDD

  • garazsgeza

    4,5 milláért adnak egy Alfa Mito t minőségi bőrkárpittal 90 lovas diesellel,
    Vagy egy Fiat bravot 120 lovas diesellel,sokkal nagyobb beltérrel
    Ami a piac legjobb diesel motorja,és 5 körül eszik
    Szóval egy Nissanért DRÁGA

  • Nick Árpi

    Nagyvárosi taxis cimbora 1.9Pdti Superb fogyasztása többnyire városban 8-9 liter.

  • Guilltonie

    Nick Árpi!

    Ez a különbség a kis dízelek és nagy dízelek között!
    Csak városban az enyém is 7-8 litert fogyaszt.
    De országúton,pályán lemegy 4 környékére.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A Skodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.