Melyik a legjobb kompakt sportmodell?

Összehasonlító teszt: Astra OPC-Focus ST-Golf GTI-Octavia RS-Pro_Ceed GT

Szerző: Hamar Balázs levél küldés  Kovács Miklós levél küldés  Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.02.11. 06.10

Vajon akad trónkövetelő, amely képes felülmúlni a német gigacég hűvös precizitással csiszolt, német sajtó által kellően ajnározott sportgépét?

Röviden – Sportmodellek hétköznapi autókból
Mik ezek? Sportos kompakt autók, 204 és 280 lóerő között.
Mit tudnak? Megadni az autózás magasabb minőségét.
Mibe kerül? A Kia listaára 6,6 millió Ft, a többieké 8 körül kezdődik. A DSG-s Golfé 9,5 millió Ft.
Ezek a te autóid Ha egy autóval kell megoldani a mindennapokat és a kitörést is a termelésből.

A kategória egyik ásza, a Volkswagen Golf GTI megkerülhetetlen. A konkurencia számára az örök főellenség, az utolsó pálya nagy rakétákkal, golyószóróval hadonászó szörnye. Ha egy gyártó a sportos kompakt autók trónjára áhítozik, a Golfot kell legyűrnie. Ez pedig olyan komoly kihívás, mint végigvinni a Mario összes részét.

Vagy legalábbis közel áll hozzá. De vajon akad trónkövetelő, amely képes felülmúlni a német gigacég hűvös precizitással csiszolt, német sajtó által kellően ajnározott sportgépét? Erre az autórajongók feje felett borongó felhőként elterülő kérdésre kerestük a választ a tököli repülőtéren kollégáinkkal, az Autó2 Autó és Stílus című laptól.

Ár/érték arányával kiemelkedik a pro_cee'd GT. Ára 1,5 millióval a többieké alatt indul és ötajtós is van belőle

Próbáltunk minél alaposabban eljárni az ügyben, ezért az Opel Astra OPC, és a Ford Focus ST mellett még a házon belüli konkurenst, a Škoda Octavia RS-t, valamint a koreaiak verhetetlen ár/érték aránnyal támadó Kia Pro_C’eed GT-jét is ráuszítottuk a Golfra.

Külső – Vizuális kényeztetés? 

Ha présgép lennék, az Opel Astra OPC elemeit nyomnám örömtől bizsergő hidraulikával. A vaskos ívek, húsos domborulatok között még a malomkőnyi, 20 colos kovácsolt felnik is átlagosnak tűnnek. Agresszív szögletességet nélkülözve kelt feltűnést, nem úgy, mint a Volkswagen-családot képviselő páros.

Mind a Škoda Octavia RS, mind a Golf GTI éles, tiszta, kemény stílussal parancsol tiszteletet, mintha csak egy steril űrbázis kellékei lennének a XXX. századból. A GTi osztály hagyományait követve csak pár szolid kiegészítővel emlékeztetnek arra, hogy több rejlik a motorháztető alatt holmi halálra fojtott dízelnél.

Az Astra GTC kupé szemből simán szép volt, az OPC szép és dühös, ráadásul mindezt úgy, hogy nem alkalmazza a Volkswagen csoport baltával faragott stílusát

A Škoda esetén matt fekete, a Volkswagen Golfnál vízszintes vörös csíkkal  díszített hűtőrács jelenti a csúcsmodelleknek kijáró vizuális fűszert, természetesen a kötelezően átrajzolt lökhárítók, feltűnőbb felnik, és kipufogóvégek mellett. A drámai hatás így elmarad, de a tömegbe olvadás királya mindenképp a Ford Focus ST. Hátulról a középre helyezett, nagyméretű, szögletes kipufogóról lehet a legkönnyebben felismerni, ezt, és az ST feliratokat eltüntetve bajban lennénk az azonosítással.

Végül a KIA nem csak árát, és teljesítményét tekintve kakukktojás. Feltűnő akar lenni, és sikerül megugrania a lécet. Az Opel Astra OPC-hez hasonlóan szembemegy a német stílussal, szemből nézve összetéveszthetetlen látványt nyújt, leginkább a feketével kihúzott, egyedi formában tálalt nappali menetfény LED-es fényszórói miatt. Ez telitalálat, a kétszer négy jégkocka vaksötétben, virító napfényben is egyértelmű azonosító jel.

Belső – Vörös vagy kék cérna

A térkínálat, praktikum kérdése érdekes dilemmát hoz magával. Számít ez ebben a kategóriában? Nyilván igen, azért nem egy Mazda MX-5, vagy Toyota GT86 az alany, ahol tényleg mindent felülír a vezetési élmény. Ezen a téren nincs vita, a Škoda Octavia testhosszal nyer, 590 literes csomagterével, tágas második üléssorával egyik konkurens sem vetekedhet. Lapozzunk.

Praktikum? Az Octavia győzelme kétségtelen, a fotózáshoz használt létra is a cseh gép hátsójában tűnt el!

Kiegészítők terén a vörös cérnával varrt bőr kel birokra a kékkel varrt bőrrel. A Volkswagen (a Golf és az Octavia egyaránt), valamint a KIA vörösre szavazott, az Opel pedig kékkel hódít, ízlés kérdése, ki melyiket választja. A Ford ebből a körből kimaradt, de a középkonzol tetejére biggyesztett három analóg műszer mindenért kárpótol. Fizikailag létező mutatók, vízhőfok, turbó és olajnyomás, ez az apró pluszt egyik ellenfél sem adja meg.

A KIA Pro_C’eed GT a műszeregység LCD kijelzőjét kihasználva digitálisan pótolja az élményt. A kormányon lévő GT gomb megnyomására eltűnik a hagyományos kilométeróra, és egy videojátékokat idéző grafika jelenik meg, ahol a turbónyomás és az nyomaték értékét színes, mozgó sávok mutatják. 

A kormány formája és a kockás üléskárpit is az ős GTI-ket idézi, de egyéb vérforraló kiegészítő, sportos kütyü nem szórakoztatja a sofőrt.

A Golf-Octavia-Astra hármas viszont nem virít látványos, de felesleges kütyüket, a gyengébb kivitelekhez viszonyítva az első sor sportülései jelentenek feltűnő különbséget. A Golf GTI egyenesen az őst idézi meg kockás kárpitjával (ez az alapverzió, a Vienna bőr ülésekért 546 ezer forintot kérnek pluszba), a Škoda Octavia RS pedig integrált fejtámlával próbál versenyhangulatot teremteni.

Recaro termékek ölelik az elöl ülők testét a KIA, és a Ford esetén, érdekes mód teljesen más stílusban. Előbbi inkább kényelmes, puhán tömött, egyszerűbb, utóbbi feszesebben, határozottabban tart.

Aktív szabadidő: a Focus ST-vel meg kell küzdeni, ami szórakoztató elfoglaltság

Ezen a téren mégis az Opel a szakértő, olyan szinten belelovalták magukat a témába, hogy az Egészséges Hát Munkacsoport (“Aktion Gesunder Rücken e.V.” – AGR) bizonyítványát is sikerült elnyerniük az ezer irányban állítható OPC kiváltságnak számító ülőhelyekkel.

Mit tud a technika?

Mind az öt autó ellép a hétköznapi verzióktól, de nem egyforma mértékben. A KIA-t kivéve kétezres motorjuk van, a pro_cee’d GT négyhengerese ezerhatos. Közös bennük a direkt befecskendezés és az egyetlen turbófeltöltő, fix lapátgeometriával.

A változó lapátgeometriát benzines motorral olyan sokba kerül megcsinálni a dízeleknél sokkal magasabb kipufogógáz-hőmérséklet miatt, hogy hirtelen csak a Porsche 911 Turbo ugrik be vele a szériaautók világából.

Technikában az Astra, élményben a Focus, praktikumban az Octavia nyújtja a legtöbbet

Hátul négy autóban van független felfüggesztés, az Astra csatolt hosszlengőkarját Watt-rudazat hozza majdnem egy szintre velük. Az összes autóban MacPherson első futómű van, amin az Opel csavart egyet. A lényeg, hogy kormányzáskor nem az egész rugóstag fordul el, mint a sima MacPherson futóművel, hanem csak a kerékagy. Ezzel csökken a kormányon a hajtási befolyás, okok és részletek itt.

Ráfordítás: az OPC a legkomolyabb

Elektronikus lengéscsillapítás-szabályozás egyedül az Astrához jár alapáron. A lengéscsillapítás gombnyomásra két fokozatban keményíthető. Bár technikájuk alapvetően közös, a Škodához nem rendelhető adaptív futómű, a GTI-ben viszont benne volt, 298 450 forintos felárért.

A határon, de biztonságban. Köszönjük a fotóhelyszínt a tököli Vezetéstechnikai Képzési Központnak! Elérhetőség: Székely Gyula - 30/25-25-399 és info@vezetestechnika.eu

Az Astra OPC 50 százalékos önzárású, lamellás sperr-differenciálművét hiába keressük a konkurensekben. (Itthon nem rendelhető a Golfhoz a Performance-csomag, amely az önzáró diffin kívül plusz 10 lóerőt és az Opelhez hasonlóan 250-nél leszabályozott végsebességet biztosítana.) A többi autóban az elektronika fékezéssel igyekszik uralni a kerékkipörgést gázadáskor, több-kevesebb sikerrel.

Hangok: a Focus ST a legizgalmasabb

A GTI, az RS és az ST is felerősítve behozza a szívászajt az utastérbe. A morgás a Fordban a legizgalmasabb, a Golfban megjárja, az Octaviában viszont hörgő porszívózajnak hat, nem tetszett. A KIA fejlesztői mintha megfeledkeztek volna a sportos akusztikáról, az Astrában pedig a kipufogó süvítésére gyúrtak, elhagyva egyet a sima GTC három kipufogódobjából. Paraméterei alapján az Astra OPC a legfelkészültebb (és a legnehezebb) sportváltozat, kíváncsian vártuk, milyen eredmény születik a tököli reptéri pályán.

 


Köridők: váratlan sorrend

Házon belül Hamar Balázs a legjobb sofőr, aki az időközben felpaprikázott Toyota MR-2-n edződik. Balázs minden tesztautóval három mért kört tett meg a mintegy 700 méteres pályán. A lóerő-különbségek elmosódtak, sokkal inkább a kanyarodási képesség, a fék és a kigyorsítás hozott értékes tizedeket. Tizedeket, mivel az öt modell között – a Cee’det leszámítva – még másodpercekben sem mérhető a különbség. A köridők átlagát érdemes nézni, de érdekességként megadtuk az egyes autókkal elért legjobb időt is.

Zárt pályán mért köridők
Ford
Focus ST
Kia pro_cee’d GT Opel Astra OPC Škoda Octavia RS VW Golf GTI
Legjobb köridő, mp 28,52 29,44 28,69 28,58 27,97
Átlagos köridő, mp 29,15 30,25 29,13 28,90 28,18
Gumiabroncs
típusa
Goodyear Eagle UltraGrip, 235/40 R18 Continental WinterContact
TS 830P, 225/40 R18
Pirelli Sottozero Winter, 245/35 R20 Bridgestone Blizzak LM25, 225/40 R18 Pirelli Snowsport Winter, 225/40 R18

Mindkét szempontból a Golf GTI érte el a legjobb eredményt, amelyet könnyű tempósan vezetni és a kapcsolásokra is kevesebb idő ment el, mint kézi váltóval. A DSG az Octavia idejének is jót tett, amely az átlagok alapján második, megelőzve a sokkal erősebb Astra OPC-t.

Az Astra erőfölénye a rövid és elég kanyargós pályán, ahol 87 km/ó körüli volt az autók átlagsebessége, nem érvényesült, szemben a Nürburgrini időkkel. A mért adatokból az is lejön, hogy a Focus ST-t nehezebb uralni a többieknél, így a köridők jobban szórnak nála.

Örökrangadó, sokadik felvonásban: a Golf GTI 220 vagy 230 lóerős, az Astra OPC 280 lóerőt tud

Átlaga nem jó, de egy körre, amikor minden jól jött ki, megvillant. A KIA nem véletlenül hívja GT-nek a Cee’det, amely utcára jó kompromisszum, de zárt pályán a többiek gyorsabbak. A sorrendben nyilván a gumiknak is szerepe van, ezért adjuk meg az abroncsok fajtáját is, ha már végképp reménytelen volna egyforma gumikkal ellátnunk a tesztautókat. De a Toyota GT86 sem tud köridőkkel villogni, de 100 méter után világítunk benne az örömtől. A számoknál fontosabb, mit ad az öt autó vezetési élményben? 

Vezetési élmény

Focus ST – Sok munka, sok élmény

A Focus ST-ben az első méterektől kezdve több a munka – és főleg az élmény -, mint a többieknél. A motor fickósabbnak tűnik, a kormányzás is közvetlenebbnek hat, és kanyarból is jobban kihúz, mint az Opel, pedig csak elektronika fékezi az elpörgő kereket, ha szükség van rá. A kormány mögül messze a Ford viszi a prímet, de figyelni is itt kell a legjobban. A pálya egyetlen sodrós balosában – engedékenyebbre kapcsolt menetstabilizálóval, akárcsak a többi autónál – már ijesztően megindult az autó fara és az ilyesmi nem mindenkit tölt el jó érzéssel.

Cee’d GT – Inkább GT, mint GTI

ABC-rendben továbbhaladva az Opelnél majdnem nyolcvan lóerővel kisebb teljesítményű KIA nem tartogat igazi meglepetést. Mind közül a legpuhább a futóműve, legnagyobb az oldaldőlése, kevésbé közvetlen a kormánya és puhább a fékje. A pontatlanabb váltót is nehezebb behúzni a helyére, ha számítanak a másodpercek. A KIA-nak még sincs oka szégyenkezni, mert a minimális időkülönbségből látszik, tud ő, ha akar. De a kulturált GT-ben úgysem késsel a fogunk között vezetünk.

Nyújtott kanyarokban nagyon gyors, szűk pályán nem érzi otthon magát

Astra OPC – Nagyon német, rémisztően gyors

A mezőnyben az Opel az egyetlen, amelyet mechanikus önzáró differenciálművel is elláttak, de kigyorsításkor nem volt érezhető az előnye és a sok tesztelőt látott autón érzésre a fék sem harapott annyira, mint a friss Golf GTI-n és az Octavia RS-en. A vezetési élmény visszafogottabb, mint a többiek esetében. Nincs késztetés az állandó száguldásra benne, miközben az csöppet sem megerőltető. Ebben az autóban inkább a tényleges sebesség az, ami rémisztő lehet.

Octavia RS – Nagy test, nagy eredmény

Az öt közül a legnagyobb méretű Octavia – de az Opel után csak a második legnehezebb – meghazudtolta a pályán a számokat. Az utcán túl keménynek érződő futómű és a gyors DSG-váltó a második legjobb átlagra volt elegendő, de a legjobb idő is csak századokkal maradt le az ezüstről, miközben a legjobb biztonságérzetet is a Škoda nyújtotta. A fékek kellően jól harapnak, nincs nagy billegés és oldaldőlés, a kormányzás annyira közvetlen, amennyire kell. Jó kompromisszumnak tűnik a sportosság és a mindennapi használhatóság között.

Könnyen uralható az Octavia RS, körideje a gyors DSG-vel igen jó. Futóműve a reptéri pályához passzol, de hazai közútra túl kemény. A Golf feláras, adaptív lengéscsillapítását nem kaphatta meg

Golf GTI – Nem bízták a véletlenre

A Golf GTI-re ez hatványozottan igaz, mivel az adaptív lengéscsillapítás még kényelmesebbé teszi a hétköznapokat. A GTI valószínűleg mégsem ezzel, inkább a legharapósabb fékkel és a leginkább érezhető elektronikus differenciálzárral nyert, több mint fél másodperccel a Ford előtt, ráadásul ezt első nekifutásra.

Az Octaviával megegyező turbómotor már alacsony fordulattól kezdve bitang jól húz, a DSG pedig elég gyors és intelligens ahhoz, hogy magától is tudja, mikor kell váltani (a köridőket is automata üzemmódban futottuk). Erőlködésnek, kitörési hajlamnak nyoma sincs. Közel sem élveztük annyira, mint az ST-t, de a legújabb GTI zárt pályán izzadságfolt nélkül gyűrte le a konkurenciát. Mérsékelt fogyasztásával, kitűnő kényelmével és tágas, igényes belső terével közúton sem engedi maga elé a vetélytársakat.

Magánvélemény: melyik kéne?

Szavazás

Melyik kéne a legjobban az öt autó közül?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
Az Astra OPC lenyűgöző vonalait sokáig tudnám csodálni és zárt pályán a Focus ST kormánya mögött lenne a legőszintébb a vigyorom, mégsem ezeket választanám, hanem a minden ízében tökéletesnek tetsző Golf GTI családos alternatíváját, a hatszáz liternyi csomagot leggyorsabban célba juttató Octavia RS-t.

Csordás Gábor, Autó2 Autó és Stílus

Váratlanul könnyű a választás. Az Octavia és a Golf a valójában kikapcsolhatatlan ESP miatt rögtön kiesik. Versenypályára vihető autókban ez a GTI-műfaj arculcsapása, hadd ne az legyen a megoldás, hogy kiveszem az ESP biztosítékát. Ráadásul a ballábas fékezést sem engedik, ami nekem nem hiányzik, de egy sportmodellben erre meg kéne adni a lehetőséget a nálam nagyobb Schumacher-faktorral születetteknek. A Cee’d GT igazán harmonikus autó, de az én gusztusomnak lehetne kicsit merészebb és hangosabb. Az Astra kiállása a legjobb, bitang erős, széria benne a sperdiffi is, de nincs belőle ötajtós. Így a Focus ST kéne, mert van hátsó ajtaja és főleg ez a legtökösebb az öt közül. Hangja az öthengeres nélkül is dögös, gyorsan menni vele küzdelmesebb, de túlkormányozottságával olyan élményt ad, amit a többiek nem. Nem a leggyorsabb, de nekem a legvonzóbb autó – és még kombi is van belőle.
Szörényi András – Vezess.hu

Ez a cikk is érdekelhet. A szívó- vagy a turbómotor nagyobb élmény? Kattints a fotóra!

Melyik a legjobb kompakt sportmodell? 1

Az adattáblázat a galériában megtalálható nagyobb méretben!

Melyik a legjobb kompakt sportmodell? 2

Kommentek

  • demagóg

    Lehet, hogy öreg az Astra, de formailag ez nem látszik, sőt igen frissnek hat az avíttas Octavia mellett, ami a külseje alapján lehetne 2004-es autó is.
    A Golf ezzel a kerekekkel szépen mutat, de egyértelműen túlárazott, sznoboknak jó választás lesz az ájfón mellé.
    A KIA arányai nekem nem állnak össze, a LED menetfény viszont telitalálat.
    A köridő nem sokat jelent annak, aki élményre hajt. A kettő között nincs szoros összefüggés.
    A Focus-szal egy bajom van, mégpedig az, hogy szemből olyan semmilyen sajnos. Ha kellene választani, akkor valszeg a Focus mellett döntenék. De igazából egyik sem kéne.

  • AutoItalia

    Kár, hogy a Giulietta QV nincs a tesztben.

  • peta33

    Ezen az áron veszek egy M-B CLA-t :-) Külső -belső,megjelenés élménye pótol,és nem jön a sok csekk se a zsaruktól.. A KRESZ-hez tökéletesen elég,és szép,és magyar,és ennyiért még válogathatsz is,,a a Golf árát nézzük…

  • szibike

    Még hogy a Focus ST a legkevésbé különbözik a sima Focustól. Akkor tedd egymás mellé a sima meg a GTI Golfot, vagy az RS Octaviát a simával. És ha még nem ásítasz akkor látod hogy elég nagy különbség van a Focusnál. Nekem is ilyen van, ugyhogy tudom. Jah és kombi kivitel, tehát a csomagtér lényegtelen. És nem kevésbé sportos, mint az ötajtós. Ugyanis ha egy BMW 5GT-t sportosnak mondanak a kedves tesztelők, akkor egy Octavia RS Combi, vagy Focus ST Turnier stb. még inkább sportos.

  • menőmanó

    Kár, hogy a tesztben nem a Kia Ceed GT szerepelt hiszen egyértelműen az való ide.
    Szememben az nézne ki a legjobban 5 ajtóval. Számomra az árat, garanciát, kinézetet véve egyértelműen nyerő.
    Nagyon jól néz ki az Astra és a Focus sem rossz.
    A Golf és a Skoda egyértelműen semmitmondó kinézetű. A Skoda is elég értékarányos autó csak nekem egy kicsit nagy lenne.
    A Golf híven önmagához kiröhögteti magát az alapárával. Valóban meggyőző a teljesítménye, de közel sem annyival jobb mint amennyivel többe kerül és akkor még a hosszútávú költségekről (szerviz, tartósság, stb.) nem is beszéltünk.
    Ezek a 1-1,5mp-es különbségek a hétköznapi autózásban jelentőségüket vesztik. Ott a tartósság, kihasználhatóság és a reális ár számít.

  • Floyd

    AutoItalia – Természetesen felmerült a Giulietta QV, de már nincs elérhető tesztautó a hazai importőrnél.

    Üdv,
    KM

  • Gianniz

    Idáig is toronymagasan az Octavia RS fogyott itthon ebben a kategóriában, és ezután is így lesz, kb. 80% piaci részesedéssel. Itthon 20 éves hülyegyerekeknek nincs pénze ilyen autókra bohóckodni, akinek meg 30 felett megvan rá a keret, az olyat vesz, amibe befér a család is.

  • demagóg

    Gianniz!

    Aki meg 2. autónak valami sportosat venne, az nem ilyesmit választ, hanem mondjuk egy mx5-öt vagy egy Toyo GT86-ost vagy hasonlót.
    Élményfaktort tekintve ezek minden bizonnyal magasan vernek egy ilyen élre vasalt ingű, bárddal faragott golfot/octaviat.

  • garazsgeza

    37 évesen eszembe nem jutna a családot egy Octavia RS be ültetni
    minek ?
    megölni öket?
    Mercedes E200cdi kombi ,az családos autó!

  • garazsgeza

    37 évesen 2. autónak sem vennék ilyet,
    egy használt Brerát ,porschet ,M3 ast
    aminek megjelenése van,mert ezeknek egyiknek sincs megjelenése

  • garazsgeza

    a GTI osztály a fiatalok autója,
    ezért csakis a GTI vagy a proCeed a nyerö
    a többin sok az ajtó és szarul néz ki egy kombiban a vagány srác

  • garazsgeza

    mivan 7..10 milla egy sortos kocsiért,
    egy tipp

    Alfa Mito QV 170 ló,
    5 milla
    ugyanaz az élmény
    és a maradék 3 millából meg veszel mellé egy családi diesel kombit

  • szibike

    garazsgeza
    Érdekes elképzeléseid vannak. Nem az autó öli meg a családot hanem aki vezeti. Tudod lehet ezeket a kocsikat ésszel is vezetni, bár valakinek ez nem megy… És meg lehet ölni őket egy E Mercivel is ha mondjuk gyorsan mész. Jah és kombiban is lehet vagány valaki. És szerintem nincs olyan hogy valaki túl öreg ezekhez a kocsikhoz. Legfeljebb te érzed magad túl menőnek,gazdagnak,sznobnak. Vegyél nyugodtan bmw/ mercedes/audit. Legalább meglesz a sznobságod járműve. Aki ilyen alsó közepes erős kocsit vesz tudod annak stílusa van. Vagy aki mer mást venni mint a ezek a tucatautók pl AR QV, Honda Type R. Ugyhogy vegyél 1,4 szívó suzukit azzal nem ölöd meg a családod…

  • DTF

    Ezek közül józan és reális választás a kia. 7 év jótállás rohadt sokat számít, a legjobban néz ki élőben és nem utolsó sorban ez a leghétköznapibb. 1-2 másodpercek nem számítanak, nem pályaautók ezek. Az a baj h mindegyik turbós :)
    Octavia sem rossz, de nekem nagyon semmilyen. Ugyanez a Focus, nagyon gyenge a minősége sajnos.
    Golf picit öreguras, kinézete túl elegáns.
    Astra baromi jól néz ki, de túljátszott kívül-belül és helykínálatban kicsi (190 felett skatulya)

  • menőmanó

    garazsgeza

    Értem én, hogy egy bizonyos szinten nehéz a gondolataidat összeszedni, de azért megpróbálhatnád, hogy ne 5 pontban kelljen a “bölcsességeidet” olvasni. :)

    “37 évesen eszembe nem jutna a családot egy Octavia RS be ültetni
    minek ?
    megölni öket?”

    Ez ütött. :D

  • megint

    Hiányolom a toyotát, annak legalább van tekintélye, és nem is romlik el, maximum néha ad magának némi gázt.

  • Guilltonie

    Menőmanó!

    :)

    Ott a pont!

    10 mp-ig görgetem az egeret,hogy átugorjam a bölcsességeket.

    garázsgéza!

    Próbáld meg egy levegővel! ;)

  • v_johny

    Az Opel formavilágára inkább az jellemző, hogy nem igazán öregszik (illetve méltósággal teszi azt). Új korában sem -akar- akkora dobás lenni mint sok más gyártó terméke, nem célja minden fejet elcsavarni. Viszont nem lesz unalmas/idejétmúlt x idő múlva sem. Mennyi F Astra rohangál még az utakon (az első darabok már 22 évesek), de mégsem tűnnek annyira “régimódinak” mint sok márkatársa, de pont ua elmondható a G generációról is (a H-ról már nem feltétlenül). Hiszen mennyivel frissebbnek hat egy IV-es Golf, Octavia I vagy az I-es Focus mellett még mindig. Sok más gyártónak ez nem jön össze. Hiszen az F Astra a Golf III-as mellett egyenesen üde színfolt, a G és IV-es Golf esetében sincs ez másképpen, de az Insignia és Passat párosnál is ua megállapítható a külsőségeket illetően… A Ford-nál pl. jól látszik ahogy “vissza vesznek” a formavilágból a fent említett “hirtelen öregedés” miatt. A Focus II-már sokkal visszafogottabb, az új Focus pedig már meg sem próbál formabontó lenni (mint volt anno a Focus I). A golf pedig hű maradt Golfosságához. Egy laikus elé odaállnánk egy V-ös, VI-os és egy VII-es Golf modellel, nem biztos hogy sikerülne neki időrendi sorba tennie… Ez persze nem baj, a Golf ilyen, ilyennek szereti aki szereti.

  • szibike

    v_johny
    Pont nem az astra ugrana be ha egy vidám formatervű autóra gondolnék.
    Főleg nem az F Astra. Az se kívül se belül nemhogy nem szép, sőt egyenesen ronda. Bár tudom hogy a forma mindig ízlés kérdése, de ez azért erős túlzás. És pont az első Focus még ma is szép formájú egy G Astra mellett. Szerintem 100-99 a Focust mondaná szebbnek ma 2014 ben.

  • CoIie

    Gondolom az oktávia designerét már rég kirúgták, mert a hátsó rendszám környéki ‘kiharapás’ az üt. A hátsó lemez háromszögszerű síklapokkal ‘törése’ is.
    Oldalról meg egy összetört, befejezetlen valami a kocsi hátulja, ahol mindenféle lépcsőket építettek a lemezek, a csomagtartó fedele közé…, leírhatatlanul csúnya, ha RS ha ‘VRS’, ha ‘jelzés nélküli’.
    Ehhez már a skoda név is sok!

  • v_Petya25

    Nekem az OPC kellene, ezért is savanyú az a bizonyos szőlő. Azt még csak-csak megértem, hogy az Astrából egy másfél éves, tesztelők által széttaposott példánnyal próbálkoztok (ami amúgy elég szégyen), de hogy tehettetek be DSG-s autókat egy sportkocsi tesztbe? Egyébként az amúgy kiváló DSG kicsit sem előny a köridőben, áááá…. Az a létrás szöveg is jellemző. Muti már egy képet ahol rá is van csukva a csomagtartó a teljesen betett létrára. Mert így egy Trabant kombiba is beteszem, és ott a létra még többet is ér majd, mint a Trabi.

  • v_johny

    szibike:

    A formavilág megítélése szubjektív ugyan, de Te nem értetted meg amit írtam. Írtam én azt, hogy az F Astra szép autó? Azt írtam, hogy a kor- és kategóriatársai már rég elfeledve (Escort, Golf III), miközben az utcaképből még mindig nem lógnak ki az F Astra-k formavilágukkal. A Focus I meg semmilyen formájú immáron egy G mellett, részleteiben elnagyoltnak tűnik napjainkra (pl. az 5 ajtós felülre húzott hátsó lámpái fölött is eljárt az idő, már csak régies formai elem, de a sárvédő domborításai is csak érdekesek mintsem szépek mostanra, nem hiába hagyta el/finomította a Ford a II-es Focus-ra ezen dizájnelemét, sőt, a hátsó felhúzott lámpa is eltűnt a harmadik generációra belátva hogy az már nem járható formailag), az utastér formái napjainkra inkább csak megmosolyogtató kuszaságnak néznek ki az ide-oda ívelt felületek miatt. Azért kellett ahhoz formai tartalom is, hogy sikeresen a piacon lehessen tartani az F Astra-t 2002-ig, a G szériát 2008-ig… Az általad felhozott 100/99-hez arányról nem tudom mit mondani, csak hogy vicces, nem tudom mire is építed/alapozod az ilyen kijelentéseid… Focus I nem rossz autó, sőt, csak a formavilága fölött gyorsan eljárt az idő, hamar “beszürkült” (hamarabb mint egy-két azonos generációs társa). Kár többet belátni mint ami valóban… A G Astra unalmas műszerfala az volt új korában is, nem volt formabontó mint a Focus I-é (igaz, a IV-es Golf-é sem a formai trükkökről híres), cserébe 2008-ban még mindig eladható volt…

  • Kovijani

    Jo kis cikk volt, koszi szepen! Kulon koszonet a videokert! Jo kis moka lehetett, ha uresedes van a cegnel ,szoljatok! :)

  • evilthedevil

    A cikkel semmi baj azon kívül, hogy elég “hiányos”. Ha már az Octavia szerepel itt akkor hol marad mondjuk egy Impreza vagy egy Lancer? Ha már számít az élmény, köridő, ár/érték, stb.
    Tudom egy lapon nem lehet emlegetni, mert akkor csak negatív értékelést kapnának a cikkben szereplő “szekerek”.

  • menőmanó

    evilthedevil

    Az általad említett autóknak semmi közük ezekhez.
    Azért ne alázzunk már meg egy EVO-t és egy STI-t, hogy egy Octaviához hasonlítgatjuk!

  • menőmanó

    evilthedevil

    Bocs a WRX 4 ajtós vagy a Ralliart (ebből talán nem is volt 4 ajtós) még lehetne összehasonlítási alap, de az összkerék miatt más kategória.

  • mtbe

    A Megane RS hiányzik nekem, az jobban illett volna ide az Octavia helyett.

  • oszkopeter

    Peugeot RCZ is kimaradt, dehát mindent nem lehet…

  • a.szorenyi

    Köszönjük az elismeréseket! Az összkerekes, 300 lóerős négyajtós limuzinok sem kasztniformában, sem hajtásképletben, sem fenntartási költségben nem illenek ebbe a mezőnybe (a Golf GTI autópályán 6,3 litert fogyasztott). Az ötajtós Lancerből a legpotensebb darab a 140 lóerős 1,8, ráadásul CVT-vel, ami nem illene ide.

    Az RC-Z a két ajtóval és a hátsó fejtérrel-lábtérrel a hétköznapi használhatóság miatt esik ki. A GT86 mellé jó lenne (ha a Toyota importőre odaadná sajtóautóit összehasonlító tesztre).

    V_Petyától nem vártunk többet, de nem Opel-rajongó olvasóink számára alighanem érdekesebb a cikk egy kicsit viseltesebb OPC-vel, mint nélküle. Eleve nagyon nagy szó, hogy a mai magyar gazdasági-autópiaci helyzetben az Opel beállította ezt a kocsit a tesztparkba és ilyen sokáig megtartják. Bevonása aligha szégyen, akár az importőrre, akár ránk nézve.

    Üdv, Szörényi András

  • grobi74

    Skoda octavia rs, vagy golf ez a kettő a legjobb, francia autó biztos nem Kia szintén nem! Jó lett volna egy Honda civic type-r :-)

  • SeatAlteaFR

    Csak azt sajnálom a Leon Cupra nincs benne az összehasonlításban biztos hogy megnyerte volna :)

  • nemgab

    Srácok! Nyugodtan vitatkozzatok, melyik autó hiányzik a tesztből!?
    Az a biztos, hogy a garázsba ott áll az RS Octavia combi 170 lóval és a körítéssel ami felszereltség részei. Aki egyszer gurul vele egyet az úgy jár mint én….

    Sok sikert a vitához!

  • hova

    Sz.úr a németektől kapja a pénzt és azt meg kell szolgálni-de nem kellene ennyire szolgai módon. És ha kellemtlen kérdés van felé, akkor hallgat, mint……n.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.