Igaz lehet az 5 literes fogyasztás?

Teszt: Honda CR-V 1,6 i-DTEC

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.02.08. 06.00

Utáljuk a bullshitgenerátorral megtöltött prospektusokat, de a Honda a CR-V brosúrájában fején találta a szöget. Az autó valóban békés menedék a rohanó világban.

Igaz lehet az 5 literes fogyasztás?
Röviden – Honda CR-V 1,6 i-DTEC

Mi ez?

Elöl hajtó szabadidő-autó angliai gyártásból, új fejlesztésű 1,6-os dízelmotorral.

Mit tud? Nagyobb és tekintélyesebb, mégis beéri annyi gázolajjal, mint egy kompakt autó.
Mibe kerül? Alapmodellként 6,9, a tesztelt verzióban 7,9 millió forintba.
Kinek jó? Mindazoknak, akiknek nem kell a 4×4 egy kulturált és takarékos SUV-ban.

Adatlap

Honda CR-V 1,6 i-DTEC

Igaz lehet az 5 literes fogyasztás? 1
Motor 1597 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 120 LE
Nyomaték 300 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,2 sec
Végsebesség 182 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,5 l / 100 km

Szeretik úgy beállítani az érintett márkák, hogy hű, de milyen érdekes élete van az SUV-tulajoknak. A marketingeseket hallgatva az ügyfélkör mintha egyik siklóernyőzésből esne a másik downhillezésbe a Pireneusokban. Pedig az aszfaltterepjárók nem azért népszerűek, mert olyan sok az überaktív család. Hanem azért, mert megadják a kaland ígéretét, de közben a legközönségesebb hétköznapokban mutatnak sokat. Mint a CR-V.

Külső

457 centiméterével a Honda CR-V nagyjából egy arasznyival nagyobb a Duster-Qashqai-Tiguan-vonulatnál. Sajátságos orra és jellegzetesen hondás fara közé egy tágas és agressziómentes űrsiklót rajzoltak a formatervezők. A konstrukció átgondoltságát jelzi, hogy az ajtók szinte derékszögig nyithatók.

Modellezni lehet rajta az aszfaltdzsipek előretörésének okait. Tágas, praktikus és jó benne a biztonságérzet


Belső tér és csomagtartó

Az a 15-30 centi, amennyivel a japán SUV túllóg a kompakt autókon, nem oszt, nem szoroz parkoláskor, de sokszorosan kamatozik belül. Hátul és elöl egyaránt kényelmesen ülhetünk, egészséges tartásban. A második sorban igen bőséges a lábtér, a komfortot állítható háttámla javítja. A Honda CR-V-ben igényes, jó minőségű autóban éreztük magunkat. Az ülésfűtés bumfordi kapcsolóját bőven ellensúlyozza az elegáns és nagyon kellemes Alcantara-üléskárpit. Bár az új RAV4 irdatlan tágas, a Hondának sem kell szégyenkeznie, mert a csomagtartó is megvan 589 literes. Bővítése a lehető legkényelmesebben megy, mert az oldalfalban lévő karokat meghúzva nemcsak a támlák hasalnak le, előtte még az ülőlap is előzékenyen felhajlik.

Sajnos a gyár csak az ablakokig mért térfogatot adja meg a prospektusban, ez 1146 l. A csomagtérajtó nem nyílik elég magasra, peremét a langaléták könnyen lestukkolják az ismerkedési szakaszban.

Menük, zene és telefonálás

Meglepő egy ilyen friss autótól, hogy a túlbonyolított menürendszerrel és fedélzeti számítógéppel alapadatokért is matatni kell, értelmetlenül sok lépés szükséges például a napi számláló lenullázáshoz és igazi japán autós furcsaság, hogy telitank után az autó automatikusan újrakezdi az átlagfogyasztás kiszámítását. (Egy olvasónk jelezte, hogy ez a funkció a menüből kiiktatható, köszönjük a pontosítást!)

Jók az ülések és nagyon tetszett az elegáns Alcantara-kárpitozás

A telefon Bluetooth-csatlakoztatása a második legbénább, amivel eddig találkoztam. A legrosszabb a Suzukik hangvezérléses rendszere volt, de a rendszer itt is logikátlan, mert a setup menübe kell elmélyedni, hogy csatlakoztathassuk a telefont. Ha egyszer megvívtunk érte, utána jól működik a kihangosítás és a zenelejátszás. Tetszett az is, hogy a középső kijelzőre saját háttérképet tölthetünk.

Vezetés városban

Kapitányi helyzetben vezethető az autó. A magas ülés nemcsak a biztonságérzetnek használ, hiszen feljebb ülve nem rögtön a mellkasunkba rombol az oldalról ütköző autó, inkább csípőmagasságban találhat el.

Jól elérhető a könnyen járó váltó, a minőségérzet kedvező

A motor annyira erős, hogy amikor felépül a teljes töltőnyomás és megugrik a nyomaték, nedves úton kettesben is könnyen kipörgött a kerék. (Összkerékhajtás csak a másik két motorváltozathoz rendelhető.) A jól áttételezett váltóval nem kell feleslegesen sokat kapcsolgatni, a kar könnyen és pontosan mozgatható. Lifestyle-felszereltséggel tolatókamera és radar is segít a parkolásban, az alapváltozatban viszont egyik sincs benne és nem is rendelhető. A tükrök jó nagyok és ideális mértékben billennek le tolatáskor, amit több autógyártónak nem sikerül ilyen jól megoldani. A Honda CR-V dudája nagyon impotens, nyöszörgése egy robogótól is kínos volna. Kár megnyomni, annyira gyenge.

Mit tud hosszabb úton?

Míg a Renault egészen leszedálja új típusait Eco-üzemmódban, itt nem zavaró a takarékosabb vezérlési stratégia. A műszerfali zöld gomb megnyomása után az autó érzésre ugyanúgy megy, mint alapesetben, nem tűnt kasztráltnak a motor. (Az új fejlesztésű dízel műszaki finomságairól érdemes elolvasni Rácz Tamás cikkét.)

Igazán a kiadós túrák fekszenek az autónak. Ülései kényelmesek, rugózása kellően finom

Igazán a kiadós túrák fekszenek az autónak. Ülései kényelmesek, rugózása kellően finom, zajszigetelése átlagos. Autópályán 140-es tempó felett éreztük azt, hogy lehetne kicsit halkabb. Örvendetesen sok visszajelzést ad a kormány, a csúszós utakon jól érezni, mikor közeledik a tapadás határa. Az autó nem véti el acélt, kicsit sem hangolták sportosra, de nem dől zavaróan nagyokat. Futóműve is pont olyan harmonikus, amilyen az autó egésze.

Fogyasztás

A fogyasztás bravúros, az új fejlesztésű dízellel a Honda CR-V 1,6 i-DTEC annyit fogyaszt, mint hasonló motorral egy kompakt autó. Téli hidegben 6,55 literes budapesti tesztfogyasztást mértünk tankolás után, míg országúton 5,3 literrel el lehet járni.

Téli hidegben 6,55 literes budapesti tesztfogyasztást mértünk, míg országúton 5,3 literrel el lehet járni

A takarékosságnak nemcsak az ügyfél örül, de a gyár is. Az eladott autókra kalkulált szén-dioxid-emissziónak jót tesz az alacsony fogyasztás, a Honda könnyebben megúszhatja majd a Brüsszelnek fizetendő büntetőadókat.

Ár és a konkurensek

Listaáron a kisebb és egyszerűbb kompakt SUV-k (pl. Yeti) sokkal kevesebbe kerülnek, a CR-V-hez hasonló méretű RAV4 pedig valamivel drágább a Hondánál. Kétféle kivitel szerepel az árlistán. Az egyik a Comfort, 6,9 millió forintért, a másik a tesztelt Lifestyle.

A Honda CR-V és 4×2-es dízel vetélytársai Listaár
Honda CR-V 1,6 i-DTEC Lifestyle (120 LE) 7 899 000 Ft
Nissan Qashqai 1,6 dCi Acenta (130 LE) 7 190 000 Ft
Toyota RAV4 2,0 D-4D Style (124 LE) 8 070 000 Ft
Škoda Yeti 2,0 TDI Elegance (110 LE) 6 680 580 Ft

Egymilliós feláréhoz képest a gazdagabbik a kanyarkövető kettős xenon-fényszórót leszámítva nem ad semmi különöset, ebből fakadóan a belépőmodellből alapdolgok hiányoznak. Abban a hétmilliós autóban nincs hátsó szellőzőrostély, Bluetooth-os telefon-kihangosítás és zenelejátszás, utas oldali ülésmagasság-állítás, hátul is egyérintős ablakemelő. De ami igazán szemet szúrt, hogy még ködfényszóró és megvilágított kesztyűtartó is csak a Lifestyle-ba jár. Szinte muszáj a drágábbikat választani, mert a hiányzó tételek nagyban rontanák az életminőségünket ebben a remek autóban.

Mellette – Ellene
  • Rekordalacsony fogyasztás
  • Az 1597 köbcentit meghazudtoló erő
  • Szellős és praktikus utastér
  • Könnyen bővíthető, igen nagy csomagtartó
  • Kényelem hosszabb utakon
  • Szánalmas duda
  • Zavaros menürendszer és fedélzeti számítógép
  • Gyér alapfelszereltség (Comfort), magas felár (Lifestyle)

Szavazás

tetszik a Honda szabadidő-autója 1,6-os motorral? Értékeld 1-től 10-ig!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • toce

    Én is vezettem, és a cikkel ellentétben azt állapítottam meg, hogy elég harmatos. Nem vészesen gyenge, de egy ilyen autóba erősebbet gondolnék. Igaz még nem volt 100 km az autóban, lehet bejáratás után jobb.

    (Az első kerekesek 4 évszakos gumikkal jönnek, a kipörgésnek a rossz tapadás is lehet oka…)

  • DTF

    Vezettem en is az egyik francia ismerosom 2.2 aut. dizeljet. Jo-jo, de 9,3-as volt az atlagfogyasztas! En alt. Rx450ht vezetek, az dupla ilyen eros, es kevesebbet fogyazst majdnem egy literrel! Persze nem lehet a kettot osszehasonlitani, de azert erdekes, hogy egy erosebb es sulyosabb auto kevesebbet eszik ennel a dizelnel. Soha dizel :)

  • demagóg

    A beltért jó lenne vakuval fényképezni, mert ezek így nagyon amatőr és nem autós magazinba való képek.

  • MetroGoldwinMayer

    Tesztfogyasztásokkal nem érdemes foglalkozni mindenki másképp nyomja neki+azt se tudjuk hogy comp. vagy kútnál mérve.

    Mindenesetre Bp. 6,55L országút 5,3L bravúros. Hondákkal a saját fogy. tapasztalataim is nagyon jók.

    Akkor a Civic uezzel a motorral elméletben Bp. 5,55L országút 4,8L /a nagyobb súly miatt a városban nagyobb lenne a különbség országúton (gondolom 100ig) a nagyobb homlokfelület csak kb. 0,5L difit csinál/

  • a.szorenyi

    Tesztjeinkben a fogyasztási értékek, külön megjegyzés nélkül, mindig a kúton mért eredmények. De köszönöm a felvetést, beleírtam a cikkbe az egyértelműség kedvéért. Azért is tankoljuk tele a tesztautókat átvétel után, hogy pontosan mérhessünk.

    A külföldi menetpróbákon, ahol nincs tankolás, oda szoktuk írni, hogy ezt a számot a fedélzeti számítógép írta ki. Sajnos csak a BMW-k szoktak egy-két decire pontosan mérni.

  • Gianniz

    A Honda 1.6 dízelje kimagaslóan a legjobb a kategóriában, a Civic ugyanezzel nagyátlagban! 4.7-et eszik verve a Priust is! (5.2). Okoskodóknak a Spritmonitor.de böngészését ajánlom.

    Még ez a behemót is igen takarékos vele, és ráadásul még viszonylag jól is megy, ami a többi 1.6 dízelre kevésbé igaz, azok inkább csak papíron festenek jól.

  • Levrone

    “A Honda 1.6 dízelje kimagaslóan a legjobb a kategóriában”

    Miért is? Konkrétan a Renault 1.6 dCi-je jóval meggyőzőbbnek tűnt, mint a Hondáé, még egy Grand Scenic-ben is, nemhogy egy Megane-ban. Fogyira meg ugyanazt tudták mindketten. Meg ha már fogyasztás, igaz 1.5-ös, de akkor is ez a kategória: az Autopultnál az 1.5 dCi Clio kombi 3.86-os átlagot csinált, az Autopult minden idők legjobb fogyasztását produkálva, pl. Budapesten 4 literen tudták tartani a városi fogyasztást.

    “ráadásul még viszonylag jól is megy, ami a többi 1.6 dízelre kevésbé igaz, azok inkább csak papíron festenek jól. ”

    Gondolom próbáltad az összeset. Én igen. Így eddig a sorrend nálam: Renault, Peugeot, Honda, KIA-Hyundai. Egyebet nem tudok mondani, de ez alakult ki bennem. Ez a kocsi ezzel a motorral inkább csak a “szódával elmegy” kategória, szóval nincs túlmotorizálva, az tény. Nyilván ez csak saját vélemény, ami mindenkinek van, de ettől még a fenti kinyilatkoztatásokat tenni, szerintem nem fair.

  • MetroGoldwinMayer

    Levrone

    Ahogy mondani szokták, a tények nem igazolják amit mondasz:

    Megane 1,6D http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/41-Renault/372-Megane.html?fueltype=1&constyear_s=2012&power_s=130&power_e=140&gearing=1&powerunit=2

    Civic 1,6D http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/18-Honda/168-Civic.html?fueltype=1&constyear_s=2012&power_s=100&power_e=140&gearing=1&powerunit=2

    Persze ez nem döntő, csak egy szempont. A Civic vevőköre bottal sem piszkálna egy Megane-t. Az egyik olcsó, a másik jó.

  • Levrone

    MGM: ahogy mondani szokták “értő olvasás”. Én azt mondtam, hogy “Fogyira meg ugyanazt TUDTÁK mindketten”, vagyis a próbált autókra értettem, saját vezetési stílusomat alapul véve. Nem volt különbség (teljesítményben viszont igen). A Spritmonitor nem igazán érdekel, mert egyáltalán nem szokta tükrözni a saját szokásaimat. Puding próbája az evés és ez meg is volt. Egyébként meg nincs ezzel semmi baj, csak a Gianniz-féle über-kinyilatkoztatásokat nem kéne tenni és akkor minden a helyére kerülne.

    “A Civic vevőköre bottal sem piszkálna egy Megane-t”

    Értem az álláspontodat, de most nem ez volt a lényeg a kommentben, hanem a motor. Ami nem csak Megane-t jelent (számodra lehet), hanem sok egyéb autót, többek között Nissanokat, és most már Mercedes C-Klasse-t is ugye. Egyébként meg próba alapján igen meglepődnél. A márkafanatikusokban azt az egy dolgot nem szeretem, hogy a másikat szeretik sértegetni. Kinek jó ez? Én szerencsére ilyen frázisokkal nem szoktam operálni, mondjuk nem is vagyok elkötelezett semmilyen irányban, de azért itt kissé szemet szúrt ez az egyértelmű felsőbbrendűséget sugalló kifejezés, ami nyilván nem igaz. De legyen igazatok, ha így jó nektek.

  • Gianniz

    Csak a Civic fogyaszt 4.8 körül vegyesben 1.6D-vel, az összes többi konkurens 5.5-5.9 között. Menni egyik sem megy túl jól, egy (alul is) übernyomatékos 1.9PD után vállalhatatlan mindegyik természetesen. Speciel fogyasztásban messze a Honda a legjobb, és ez manapság egy fontos szempont.

  • Gianniz

    Egyébként meg 1.6D-ben jelenleg a VAG kínálja a legvacakabb motort, az 1.9TDI után elsőből utolsók lettek. Az 1.6 CR TDI 90/105 LE, nem is tudom hogy gondolják ezt, amikor a következő lépcsőfok a már egészen kellemes 150LE-s 2.0 CR TDI..

  • Gianniz

    Egy dolog a marketing és a számok, más dolog a gyakorlat. Pl. a papíron csodálatos 136LE-s új magyar gíártású 1.6D-ről a gyakorlatban igen rosszakat írnak a tesztekben:

    “az újdonság, karakterisztikája a gyakorlatban valamelyest előnytelen és élhetetlen. Nagyságendileg 1500-as fordulatig gyengélkedik az erőforrás, majd 1800-nál kezd megélénkülni, hogy később magára találjon, ám a vérbő rugalmasság és gyorsítási képesség ugyanolyan hirtelenséggel veszik feledésbe, ahogy érkezett. Nem is csoda, hiszen az igen szűk intervallumban tetőző nyomatékgörbe és a skála végén kiteljesedő teljesítmény ismeretében alig létezik ideális munkapont, a hatfokozatú váltóval pedig igencsak fürge kézzel kell ügyeskedni, ha nem akarunk minden alkalommal tetszhalott tartományba esni.”

    A Honda 1.6D-ről viszont minden hazai és külföldi tesztben jókat írtak, még a nagytestű CR-V-ben is.

  • Levrone

    Gianniz: nem akartam beléd kötni, de szerintem nem is így jött le, legalábbis remélem.:-) Nem mondta senki (legalábbis én biztos nem), hogy a Honda 1.6D a Civic-ben ne fogyasztana nagyon jól a Spritmonitor szerint, én a saját tapasztalataimat írtam, ami alapján nálam ugyanannyit evett, mint egy Megane 1.6 dCi. Viszont a Megane érezhetően jobban ment, amit a 10Le és a 20NM erőtöbblet nem feltétlenül indokol. Tény mondjuk, hogy a GrandScenic-et is nagyon jól vitte az 1.6 dCi. Innen már igazából szimpátia és pénztárca kérdése csupán a dolog, szóval összeveszni senki nem fog rajtuk, az biztos. :-)

  • geotrinus

    “kaland ígérete”
    Rég röhögtem ilyen jót,tényleg tömören rámutat ezeknek a bohócautóknak a lényegére. Megnézném mit művelne a városi kalandor ezzel a szarral most, egy kis eső után a nyomvályús dűlőutakon.

  • GÉZA

    Tények saját mérés2014.08.15.
    Bp.III. Gyönygyös -autópálya 120km/h oda:
    Vissza 130km/h, , majd Mo 100/km/h majd Szigethalom, s végül át a belvároson vissza a III. ker.
    Átl: 5,3L/100km

    Ennyit tud, s ezt jól halkan, biztonságosan, kényelmesen.

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.