Mercedes E 250 – Nagy Merci, kis benzinmotorral

Mercedes-Benz E 250 teszt

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.02.06. 08.00

Erős, de kicsi, négyhengeres benzinmotorral próbáltuk az E-osztályt. Rezsicsökkentésből elbukott.

Röviden – Mercedes-Benz E 250

Mi ez?

Nagy Merci, négyhengeres benzinmotorral
Mit tud? Kényelmes, tágas, szép, drága
Mibe kerül? 13,4 milliótól indul az árlista
Kinek jó?  Aki élvezi, ha a pulzusa sosem megy 75/perc fölé

Tekintélyes hossza és tengelytávja ellenére nem fordul rosszul

Külső:

Az E-osztály nemrég egy alapos ráncfelvarráson esett át. Az előzőhöz hasonlítva rögtön feltűnik, hogy nincs Mercedes-csillag a motorháztetőn. Nem tűnt el örökre, csak ehhez a felszereltségi szinthez – Avantgarde – egy nagyobbat adnak. Így valamivel sportosabbnak tűnik az autó arca, amelyre még ráerősít a menő LED-es, kanyarba is bevilágító fényszóró. Az átrajzolt lökhárítók és az új lámpák is fiatalítottak az E-osztály megjelenésén.
Mercedes E 250 – Nagy Merci, kis benzinmotorral 1

Belső és csomagtartó:

Egy Mercedes belsejébe nehéz belekötni, a legtöbb kapcsoló, tekerentyű évszázadnyi gondtalan működést ígér, az elrendezés, kivitel praktikus, mindössze a belső ajtókilincs működése maradt kirívóan darabos. Kár érte. Mint ahogy a belsőből hiányzó hangulatért is, amely elég vérszegény, valahogy nem érezni bent, hogy bizsergetne az E-osztályos felsőbbrendűség. Hogy ez a már alacsonyabb kategóriákban is egyre ütősebb belsőket készítő egyéb márkák dicsősége, vagy a Mercedes fogyatékossága, nem tudom. A helykínálatra, kényelemre nem lehet panasz, ebben sosem hibázik a márka. Legalábbis ebben a kategóriában. Ülései roppant kényelmesek, és bazinagyok még a második sorban is.

Ennél a felszereltségnél nincs célkereszt a motorháztetőn, helyette ez a tányérnyi kisplasztika trónol az orron

Csomagtartója 540 literes, jól pakolható darab. A csomagtérfedél az autóból és kulccsal is nyitható, nem kell bepiszkolni a kezünket, motor nyitja, zárja. Civilizált megoldás, hogy ha kézi erővel csuknánk le, akkor sem kell a sivalkodó motor ellen küzdenünk, a mutatvány ugyanolyan könnyed, mintha villanymotornak híre hamva sem lenne a rendszerben.

Milyen városban?

Szűk, belvárosi környezetben az E-osztály nem igazán érzi jól magát, a 2874 milliméteres tengelytáv és a 4879 mm-es hosszúság itt nem válik az autó előnyére. Pedig a hátsókerék-hajtás miatt remekül kanyarodik a járgány, 11,28 méteres körben lehet vele körbe-körbe pörögni, ami a méreteit tekintve egész baráti adat. Urbánus terepen araszolva az adaptív, távolságtartó tempomat édesíti meg a sofőr életét, de a koccanásgátló és a magától fékező, gyalogosokat védő rendszer is hasznos dolog. Lehet nélküle élni, de elég, ha csak egyszer is megáll magától, hogy elkerüljük a balesetet.
Parkolásnál a 360 fokos, madártávlati képet adó tolatókamera jelent óriási segítséget, így még a talajszinten megbúvó, szemét virágosládák sem képesek elbújni szem elől, hogy leszakítsanak valamit az autó külsejéről.  Sok más autónál láttunk már hasonlót, de egyelőre a Mercedesé a leghasználhatóbb darab, a nagy és világos képet mutató kijelzőnek köszönhetően. Emellett ha bizonytalanok vagyunk a parkolással, az autó felkutatja és be is áll a neki megfelelő méretű helyre. 
Mercedes E 250 – Nagy Merci, kis benzinmotorral 2

Mit tud hosszabb úton?

Talán ez az E-osztály igazi terepe, itt remekül érzi magát. És aki benne ül, az is. A kényelmes, stressz nélküli autózást a temérdek vezetőtámogató berendezés teszi lehetővé, az aktív sávtartótól holttérfigyelőn át a táblafelismerő rendszerig. A sávtartó mókás dolog, egy darabig a kamerákkal figyelt felfestések között lavírozik az autóval, majd ha úgy érzi, nagyon elkényelmesedtünk és már a kormányt sem fogjuk, akkor sértődötten sikkant egyet és ő is elengedi a kormányt.

Az átkozott zöld csíkok, amiket növesztve nagypapává változtam

Vezető-támogatás

Hogy miféle megoldások könnyítik meg a Mercedes tulajdonosok életét, azt ebben a cikkben részletesen is bemutatjuk. Sőt, bizonyíték is van rá, hogy aki minden jóval teletömött Mercedesszel jár, az pihentebben, kreatívabban érkezhet a tárgyalásra, mint akitől több odafigyelést kíván az autója.

A kormány passzol az autó stílusához, és nem zavarja össze a vezetőt mindenféle felesleges információval. Steril. Viszont elegáns módon, a start-stop által pirosnál leállított motor mellett sem szűnik meg a rásegítés. Hétfokozatú váltója szintén jól sikerült darab, egész jól passzol a motorhoz. Elég okos és gyors is, de egyáltalán nem annyira bárdolatlan, mint egy rossz passzban lévő DSG. 

Egy igazán jól használható 360 fokos képet adó kamerarendszer

A motor  benzines révén nem csap sok zajt maga körül – ugyan ez még csak négyhengeres – és ebből sem jut be sok az utastérbe, hasonlóan a szélzajhoz. Ez nemcsak a kiváló hangszigetelésnek, hanem a kis légellenállású kasztninak is köszönhető. 

Költségek és fogyasztás

Katalógus szerint 7,5, 7,7 litert eszik városban ez a benzinmotoros E-osztály. Nos, a mérések szerint ennek majdnem a dupláját nyakalta be az autó átlagban, nemcsak tisztán városi körülmények között. A mért 13,2 liter rémes adat, annak fényében meg különösen megrázó, hogy kifejezetten kulturált stílusban mentünk vele, hála a műszerfalon világító, folyamatosan tötymörgő nagypapává provokáló ECO diagramoknak. Pedig a sajtóanyag arról énekel, hogy ez a benzines, turbós négyhengeres aztán nagyon takarékos. Hát baromira nem az. 

Klasszikus autóforma

A Mercedes-Benz E-250 konkurensei Listaár, forint 
Audi A6 2,0 TFSI (180 LE)  11 891 860
BMW 528i (245 LE) 13 859 700
Mercedes E-250 (211 LE) 14 168 970
Az E-osztály árlistája 11,7 millió forinttól indul, az E 250 ára 13,4 milliónál kezdődik, míg a gazdagon teleextrázott Avantgarde tesztautóra 19,7 milliós árcédulát akasztanának.
Mellette – Ellene
  • Príma futómű
  • Kényelmes, minőségi belső, jó ülések
  • Csendes
  • Fejlett vezetéstámogató rendszerek
  • Indokolatlanul nagy fogyasztás
  • Unalmas belső

Szavazás

Szerinted ez a csúcs, vagy csupán egy tohonya, öreges csatahajó? 1 és 10 között pontozhatod kedvedre. Tessék, csak tessék!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Nick Árpi

    A technikai adatok véletlenül maradtak le?

  • PAlex

    Ez a fogyasztási adat tényleg több, mint meglepő…

  • zoldfulu2000

    Hááát, ez volt az az autó amiből kifejezetten jó volt visszaülni a V70esbe (mondjuk 200 CDI és kombi volt). Nem tudom elképzelni hogy bárki ezt választaná egy felszerelt 520assal vagy A6ossal szemben…

    Nem tudom hogy csinálja a Merci, hogy még nem akadt ki rá az autós újságíró társadalom, de más ezt aligha engedhetné meg magának.

    Nem csak az hogy ezt a motort valaki “kicsinek” titulálja. Kétliytis motor turbóval, ennél kisebbek is kerültek már E klassébe (136LE dízel pl), és a nagy motor inkább hátrány, itt legfeljebb a hengerszám lehetne előny de az meg maradt a négy.

    Aztán ott vannak röhejes és lehetetlen megoldások belül (pl fék, kormány körüli karok), a formavilág nyilván egyedi kérdés, de rácsodálkozni hogy már kaphatók olyan dolgok, amiket mások 3-6 éve kifejlesztettek (pl madártávlati nézet a kameránál (infiniti, BMW), vagy LCD műszerfal (lassan mindemki lehagyja)), hát nem tudom, nekem nem a nagy szakújságírói rutin tünetei.

    Amúgy persze jó autó azoknak akiket nem érdekel hogy tényleg nagyon jó autóban ülnek-e vagy sem, és rendszerint olyanok előtt kell csak villogniuk akik sosem ülnek ilyen kategóriájú autókban.

  • Guevara

    Képeken teljesen tucatautónak néz ki, a belső tér sem nyűgöz le semmivel, sőt a színösszeállítás kimondottan olcsó hatást kölcsönöz. Az tetszik benne egyedül, hogy nincsen “váltókar” a középkonzolon, ez igazán elegáns megoldás. Valószínűleg én nem Avantgarde csomaggal venném, mert ez igazán távol áll az E-osztály szellemiségétő, sokkal inkább az Elegance a megfelelő pakk hozzá, valami világos belső térrel és szép fabetétekkel. Motor tekintetében megletősen szégyenletes hogy egy 4 hengeres “kerregő” fogyasztásban a 6 hengeresek szintjét hozza. 13 liter vegyes üzemben? Hol itt az innováció, kérem szépen?

  • garazsgeza

    a belsö szerintem ETALON
    a BMW az Audi elbújhat a Merci stilusa mellett
    diesellel kell megvenni és nem fogyaszt sokat
    kár ,hogy a Merci belement a delphi injektorokba ,mert milliárdos károkat okozott a hibás beszállítói alkatrész,az Injektor a 220cdi,250cdi k ben
    kár ,hisz a merci taxi egyet jelentett a Robosztus megbízható autó val

  • peta33

    Hali! Most volt nálam egy CLA 250 4×4 automata,start-stopos!!! A 4×4+ automata többlet súllyal is,,igaz start stoppal,1 hétig,,de NORMÁLISAN HASZNÁLVA,A KRESZT BETARTVA,és ugyan rendesen kihasználva,,,8.4L átlaggal adtam le!!! Jó,,a nagy átlagot össz 32 E km vetítve,9L-re vittem le…De 15 ember taposta eddig,,és van ahol tényleg 10 L fölött,de városok között a tempomattal,és távolságkövetős radaros partronik plussal +a start-stoppal,el lehet menni 7L -bő tényleg…Persze szuper türelmes andalgással,,de lehet,hanem is elérni,de valósan megközelíteni a gyári értékeket…P.

  • péloday

    Inkább egy Lancia Thema 3.0 CRD ! Veri mindet kívül belül !

  • Tede

    Az szépségnek annyi arca van amennyin nézik. Belül szerintem is eléggé silányan néz ki inkább egy Opelhez mérném kinézetre mint egy Audihoz, vagy Bmw-hez. Minőségben biztos rendben van, bár nekem nem tetszik a kormányváltó, még ha automata is, azt hagyjuk inkább Amerikának (valszin ezért készült így) , vagy emlékként a Trabantnak.Garázsgézával egyetértek a Delphi rendszerek eléggé silányak , rengeteg Ford szenved tőle, csak Bosch, vagy Siemens (kombinálva vagy külön-külön)rendszerek vagy inkább semmi. Nem hiszem hogy egy Mercedesben jobban teljesítenének. A fogyasztás meg egyszerűen rémisztő kiváltképp mint Eco, akkor miért ne vegyek egy 6 hengeres, semmi ráció nincs ebbe a kis 4 hengerben a 13 literrel! Át kellene szerintem gondolni ezt még egyszer! Nekem a régi Jeep Cheeroki jut eszemebe róla 5.2 V8 Eco Limited , ami azt jelentette hogy ha folyamatosan gurulok 15 liter , ha már haladok 17 liter, ha gyorsulok 25 liter , Eco funkcióba, nem Ecoba meg….:) . Ezért gyorsan megkapta az Econyomi becenevet.

  • Torino74

    Delphi injektoros Mondeo 2.2 TdCi-vel járok, 182ekm van benne, még soha nem volt gondom a rendszerrel. Most akkor mi van?

  • garazsgeza

    Bocs ha félreérhető voltam,
    Az előző széria merci E 220 cdi és 250 cdi Piezo injektoraival van ,volt baj,igaz a Delphi szállította
    A 200 cdi rendben van,az solenoid injektor ,az Ok pedig az is delphi
    Az Audi 3,0 tdi piezo injektorokkal is van baj,pedig az bosch

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.