Mercedes E 250 – Nagy Merci, kis benzinmotorral

Mercedes-Benz E 250 teszt

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.02.06. 08.00

Erős, de kicsi, négyhengeres benzinmotorral próbáltuk az E-osztályt. Rezsicsökkentésből elbukott.

Röviden – Mercedes-Benz E 250

Mi ez?

Nagy Merci, négyhengeres benzinmotorral
Mit tud? Kényelmes, tágas, szép, drága
Mibe kerül? 13,4 milliótól indul az árlista
Kinek jó?  Aki élvezi, ha a pulzusa sosem megy 75/perc fölé

Tekintélyes hossza és tengelytávja ellenére nem fordul rosszul

Külső:

Az E-osztály nemrég egy alapos ráncfelvarráson esett át. Az előzőhöz hasonlítva rögtön feltűnik, hogy nincs Mercedes-csillag a motorháztetőn. Nem tűnt el örökre, csak ehhez a felszereltségi szinthez – Avantgarde – egy nagyobbat adnak. Így valamivel sportosabbnak tűnik az autó arca, amelyre még ráerősít a menő LED-es, kanyarba is bevilágító fényszóró. Az átrajzolt lökhárítók és az új lámpák is fiatalítottak az E-osztály megjelenésén.
Mercedes E 250 – Nagy Merci, kis benzinmotorral 1

Belső és csomagtartó:

Egy Mercedes belsejébe nehéz belekötni, a legtöbb kapcsoló, tekerentyű évszázadnyi gondtalan működést ígér, az elrendezés, kivitel praktikus, mindössze a belső ajtókilincs működése maradt kirívóan darabos. Kár érte. Mint ahogy a belsőből hiányzó hangulatért is, amely elég vérszegény, valahogy nem érezni bent, hogy bizsergetne az E-osztályos felsőbbrendűség. Hogy ez a már alacsonyabb kategóriákban is egyre ütősebb belsőket készítő egyéb márkák dicsősége, vagy a Mercedes fogyatékossága, nem tudom. A helykínálatra, kényelemre nem lehet panasz, ebben sosem hibázik a márka. Legalábbis ebben a kategóriában. Ülései roppant kényelmesek, és bazinagyok még a második sorban is.

Ennél a felszereltségnél nincs célkereszt a motorháztetőn, helyette ez a tányérnyi kisplasztika trónol az orron

Csomagtartója 540 literes, jól pakolható darab. A csomagtérfedél az autóból és kulccsal is nyitható, nem kell bepiszkolni a kezünket, motor nyitja, zárja. Civilizált megoldás, hogy ha kézi erővel csuknánk le, akkor sem kell a sivalkodó motor ellen küzdenünk, a mutatvány ugyanolyan könnyed, mintha villanymotornak híre hamva sem lenne a rendszerben.

Milyen városban?

Szűk, belvárosi környezetben az E-osztály nem igazán érzi jól magát, a 2874 milliméteres tengelytáv és a 4879 mm-es hosszúság itt nem válik az autó előnyére. Pedig a hátsókerék-hajtás miatt remekül kanyarodik a járgány, 11,28 méteres körben lehet vele körbe-körbe pörögni, ami a méreteit tekintve egész baráti adat. Urbánus terepen araszolva az adaptív, távolságtartó tempomat édesíti meg a sofőr életét, de a koccanásgátló és a magától fékező, gyalogosokat védő rendszer is hasznos dolog. Lehet nélküle élni, de elég, ha csak egyszer is megáll magától, hogy elkerüljük a balesetet.
Parkolásnál a 360 fokos, madártávlati képet adó tolatókamera jelent óriási segítséget, így még a talajszinten megbúvó, szemét virágosládák sem képesek elbújni szem elől, hogy leszakítsanak valamit az autó külsejéről.  Sok más autónál láttunk már hasonlót, de egyelőre a Mercedesé a leghasználhatóbb darab, a nagy és világos képet mutató kijelzőnek köszönhetően. Emellett ha bizonytalanok vagyunk a parkolással, az autó felkutatja és be is áll a neki megfelelő méretű helyre. 
Mercedes E 250 – Nagy Merci, kis benzinmotorral 2

Mit tud hosszabb úton?

Talán ez az E-osztály igazi terepe, itt remekül érzi magát. És aki benne ül, az is. A kényelmes, stressz nélküli autózást a temérdek vezetőtámogató berendezés teszi lehetővé, az aktív sávtartótól holttérfigyelőn át a táblafelismerő rendszerig. A sávtartó mókás dolog, egy darabig a kamerákkal figyelt felfestések között lavírozik az autóval, majd ha úgy érzi, nagyon elkényelmesedtünk és már a kormányt sem fogjuk, akkor sértődötten sikkant egyet és ő is elengedi a kormányt.

Az átkozott zöld csíkok, amiket növesztve nagypapává változtam

Vezető-támogatás

Hogy miféle megoldások könnyítik meg a Mercedes tulajdonosok életét, azt ebben a cikkben részletesen is bemutatjuk. Sőt, bizonyíték is van rá, hogy aki minden jóval teletömött Mercedesszel jár, az pihentebben, kreatívabban érkezhet a tárgyalásra, mint akitől több odafigyelést kíván az autója.

A kormány passzol az autó stílusához, és nem zavarja össze a vezetőt mindenféle felesleges információval. Steril. Viszont elegáns módon, a start-stop által pirosnál leállított motor mellett sem szűnik meg a rásegítés. Hétfokozatú váltója szintén jól sikerült darab, egész jól passzol a motorhoz. Elég okos és gyors is, de egyáltalán nem annyira bárdolatlan, mint egy rossz passzban lévő DSG. 

Egy igazán jól használható 360 fokos képet adó kamerarendszer

A motor  benzines révén nem csap sok zajt maga körül – ugyan ez még csak négyhengeres – és ebből sem jut be sok az utastérbe, hasonlóan a szélzajhoz. Ez nemcsak a kiváló hangszigetelésnek, hanem a kis légellenállású kasztninak is köszönhető. 

Költségek és fogyasztás

Katalógus szerint 7,5, 7,7 litert eszik városban ez a benzinmotoros E-osztály. Nos, a mérések szerint ennek majdnem a dupláját nyakalta be az autó átlagban, nemcsak tisztán városi körülmények között. A mért 13,2 liter rémes adat, annak fényében meg különösen megrázó, hogy kifejezetten kulturált stílusban mentünk vele, hála a műszerfalon világító, folyamatosan tötymörgő nagypapává provokáló ECO diagramoknak. Pedig a sajtóanyag arról énekel, hogy ez a benzines, turbós négyhengeres aztán nagyon takarékos. Hát baromira nem az. 

Klasszikus autóforma

A Mercedes-Benz E-250 konkurensei Listaár, forint 
Audi A6 2,0 TFSI (180 LE)  11 891 860
BMW 528i (245 LE) 13 859 700
Mercedes E-250 (211 LE) 14 168 970
Az E-osztály árlistája 11,7 millió forinttól indul, az E 250 ára 13,4 milliónál kezdődik, míg a gazdagon teleextrázott Avantgarde tesztautóra 19,7 milliós árcédulát akasztanának.
Mellette – Ellene
  • Príma futómű
  • Kényelmes, minőségi belső, jó ülések
  • Csendes
  • Fejlett vezetéstámogató rendszerek
  • Indokolatlanul nagy fogyasztás
  • Unalmas belső

Szavazás

Szerinted ez a csúcs, vagy csupán egy tohonya, öreges csatahajó? 1 és 10 között pontozhatod kedvedre. Tessék, csak tessék!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Nick Árpi

    A technikai adatok véletlenül maradtak le?

  • PAlex

    Ez a fogyasztási adat tényleg több, mint meglepő…

  • zoldfulu2000

    Hááát, ez volt az az autó amiből kifejezetten jó volt visszaülni a V70esbe (mondjuk 200 CDI és kombi volt). Nem tudom elképzelni hogy bárki ezt választaná egy felszerelt 520assal vagy A6ossal szemben…

    Nem tudom hogy csinálja a Merci, hogy még nem akadt ki rá az autós újságíró társadalom, de más ezt aligha engedhetné meg magának.

    Nem csak az hogy ezt a motort valaki “kicsinek” titulálja. Kétliytis motor turbóval, ennél kisebbek is kerültek már E klassébe (136LE dízel pl), és a nagy motor inkább hátrány, itt legfeljebb a hengerszám lehetne előny de az meg maradt a négy.

    Aztán ott vannak röhejes és lehetetlen megoldások belül (pl fék, kormány körüli karok), a formavilág nyilván egyedi kérdés, de rácsodálkozni hogy már kaphatók olyan dolgok, amiket mások 3-6 éve kifejlesztettek (pl madártávlati nézet a kameránál (infiniti, BMW), vagy LCD műszerfal (lassan mindemki lehagyja)), hát nem tudom, nekem nem a nagy szakújságírói rutin tünetei.

    Amúgy persze jó autó azoknak akiket nem érdekel hogy tényleg nagyon jó autóban ülnek-e vagy sem, és rendszerint olyanok előtt kell csak villogniuk akik sosem ülnek ilyen kategóriájú autókban.

  • Guevara

    Képeken teljesen tucatautónak néz ki, a belső tér sem nyűgöz le semmivel, sőt a színösszeállítás kimondottan olcsó hatást kölcsönöz. Az tetszik benne egyedül, hogy nincsen “váltókar” a középkonzolon, ez igazán elegáns megoldás. Valószínűleg én nem Avantgarde csomaggal venném, mert ez igazán távol áll az E-osztály szellemiségétő, sokkal inkább az Elegance a megfelelő pakk hozzá, valami világos belső térrel és szép fabetétekkel. Motor tekintetében megletősen szégyenletes hogy egy 4 hengeres “kerregő” fogyasztásban a 6 hengeresek szintjét hozza. 13 liter vegyes üzemben? Hol itt az innováció, kérem szépen?

  • garazsgeza

    a belsö szerintem ETALON
    a BMW az Audi elbújhat a Merci stilusa mellett
    diesellel kell megvenni és nem fogyaszt sokat
    kár ,hogy a Merci belement a delphi injektorokba ,mert milliárdos károkat okozott a hibás beszállítói alkatrész,az Injektor a 220cdi,250cdi k ben
    kár ,hisz a merci taxi egyet jelentett a Robosztus megbízható autó val

  • peta33

    Hali! Most volt nálam egy CLA 250 4×4 automata,start-stopos!!! A 4×4+ automata többlet súllyal is,,igaz start stoppal,1 hétig,,de NORMÁLISAN HASZNÁLVA,A KRESZT BETARTVA,és ugyan rendesen kihasználva,,,8.4L átlaggal adtam le!!! Jó,,a nagy átlagot össz 32 E km vetítve,9L-re vittem le…De 15 ember taposta eddig,,és van ahol tényleg 10 L fölött,de városok között a tempomattal,és távolságkövetős radaros partronik plussal +a start-stoppal,el lehet menni 7L -bő tényleg…Persze szuper türelmes andalgással,,de lehet,hanem is elérni,de valósan megközelíteni a gyári értékeket…P.

  • péloday

    Inkább egy Lancia Thema 3.0 CRD ! Veri mindet kívül belül !

  • Tede

    Az szépségnek annyi arca van amennyin nézik. Belül szerintem is eléggé silányan néz ki inkább egy Opelhez mérném kinézetre mint egy Audihoz, vagy Bmw-hez. Minőségben biztos rendben van, bár nekem nem tetszik a kormányváltó, még ha automata is, azt hagyjuk inkább Amerikának (valszin ezért készült így) , vagy emlékként a Trabantnak.Garázsgézával egyetértek a Delphi rendszerek eléggé silányak , rengeteg Ford szenved tőle, csak Bosch, vagy Siemens (kombinálva vagy külön-külön)rendszerek vagy inkább semmi. Nem hiszem hogy egy Mercedesben jobban teljesítenének. A fogyasztás meg egyszerűen rémisztő kiváltképp mint Eco, akkor miért ne vegyek egy 6 hengeres, semmi ráció nincs ebbe a kis 4 hengerben a 13 literrel! Át kellene szerintem gondolni ezt még egyszer! Nekem a régi Jeep Cheeroki jut eszemebe róla 5.2 V8 Eco Limited , ami azt jelentette hogy ha folyamatosan gurulok 15 liter , ha már haladok 17 liter, ha gyorsulok 25 liter , Eco funkcióba, nem Ecoba meg….:) . Ezért gyorsan megkapta az Econyomi becenevet.

  • Torino74

    Delphi injektoros Mondeo 2.2 TdCi-vel járok, 182ekm van benne, még soha nem volt gondom a rendszerrel. Most akkor mi van?

  • garazsgeza

    Bocs ha félreérhető voltam,
    Az előző széria merci E 220 cdi és 250 cdi Piezo injektoraival van ,volt baj,igaz a Delphi szállította
    A 200 cdi rendben van,az solenoid injektor ,az Ok pedig az is delphi
    Az Audi 3,0 tdi piezo injektorokkal is van baj,pedig az bosch

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Jeepre hajaz a Hyundai városi SUV-ja

Sejtelmes részletfotóval előlegezte meg a nyáron érkező Kona városi crossovert a Hyundai.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak kár, hogy ez nem egy filmben történt.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.