Hyundai i10 – Halottnak a csók

Teszt: Hyundai i10 1,2 Comfort

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.02.04. 15.00

Itthon a jól felszerelt kisautók árára sokan rávágják, hogy hárommillióból Renault Fluence-t veszek. Pedig a méret nem minden.

Röviden – Hyundai i10

Mi ez?

Az ötajtós városi autó második generációja, törökországi gyártásból.

Mit tud? Többet, mint várnánk, elsősorban kényelmével és komolyságával.
Mibe kerül? A tesztelt modell listaára 3 049 000 forint, az ezres alapváltozaté 2 499 000 Ft. Az engedmény belőlük 150 000 forint.
Kinek jó?  Annak, aki belátja, hogy városban járni nem kell ennél nagyobb autó.

Van egy autófajta, amit hazánkban szinte negligálnak a vásárlók. A városi minikre gondolok, arra a kategóriára, amely Európában a Corsa- és Clio-méretű autók után a legkeresettebb. Nálunk viszont a tágasabb, de nem drágább Swiftek, Micrák, Fabiák elszipkázzák előlük az ügyfeleket, mert mégiscsak jobb érzés ugyanazért a pénzért nagyobb autóval kigurulni a szalonból. Nálunk ebben a szegmensben nem várható felpezsdülés, de Nyugat- és Dél-Európában más a trend, a gyárak idén ontják az újdonságokat. Megérkezhet az új Twingo, a C1-107-Aygo-trió utóda, a Hyundai pedig már meg is kezdte az új i10 értékesítését.

Külső

366,5 centis karosszériájával a Hyundai i10 félúton van egy Toyota Aygo és a 208-as Peugeot között. Komolyra vett fizimiskájával az i10 nem a Twingo vagy a VW Up vidámságát követi. Az otromba matricázás rémesen elcsúfítja az autót, de a feliratok nélkül jó volna ránézni a fotókon.

Hátsó oszlopmegoldását mintha a régi A-osztály ihlette volna.


Belső tér

Adatlap

Hyundai i10 1,2 Comfort

Hyundai i10 – Halottnak a csók 1
Motor 1248 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 87 LE
Nyomaték 120 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 12,3 sec
Végsebesség 171 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,9 l / 100 km

Ha áldozunk a Life helyett a Comfort kivitelre, a fekete belső teret kétféle kontrasztszínnel dobhatjuk fel. A tesztautó pirosán kívül kék választható, ld. a galériában. A minőségérzet kellemes, mert kemény műanyagok felületét is meg lehet szépre csinálni.

A határozottan tartó, kellően nagyra méretezett, jól beállítható üléseken is látszik, hogy az i10. nem az a minimálautó, ami az Atos volt, pedig csak kilenc év telt el a két teszt között. Nem várnánk el, de egy-kilencven magas lakliknak is van hely hátul, ha előttük nem épp egy ugyanekkora ember ül.

252/1046 literrel a csomagtartó igen tágasnak mondható a kategóriában. Egyetlen literrel, de még a Volkswagen Up!-ot is sikerült lefőzni. A rakodóperem elég magas, ami viszont tetszett, az a felhajtható hátsó ülőlap, így a csomagtér bővítésekor kisebb a lépcső.

Milyen városban?

Legelsőre a négyhengeres motor nagyon csendesnek és rezgésmentesnek hatott, de hetek távlatából is emlékezetes a zajok és a vibráció kiváló szigetelése. A motor sajnos erőleadásában is épp ilyen diszkrét.

Feldobják az utasteret a színes betétek. A minőségérzettel nincs baj

Lámpától indulva rajtaütésszerűen lefullad, ha nem színezünk alá legalább 1300-1500-as fordulattal a kuplungnak. Megérkezni könnyebb, mint elindulni: a fordulékony kisautóban pillanatok alatt leparkolhatunk, közben pedig kellően nagy tükör és a viszonylag jó kilátás segít lavírozni a forgalomban.

Milyen hosszabb úton?

Messzebbre utazva kimagaslóan jó az autó komfortja. Kényelmes ülésein kívül ebben a csendnek van igazán nagy szerepe. A váltó-áttételezés ésszerű, ötödikben 120-nál a percenkénti fordulatszám nem egészen 3500. Az autó 140-150-es tempóval is csendes.

Kényelmével és méreteivel az i10 egyenértékű a valamivel nagyobb városi autókkal

A rugózáson kifognak a kiálló sínek, máskülönben a futómű hangolása megfelelő. A szervorásegítés erőit is sikerült jól belőni, de a kormányérzet erősen műanyag. Kanyargós országúton azért sem fogunk tűzbe jönni, mert a motort hiába forgattuk, sehogy sem tűnt 87 lóerősnek. Pörgetve javult a helyzet, de inkább 67 lóerőt néznénk ki belőle.

Fogyasztás

Sajnos a tunya motor még sokat is fogyaszt. Városban 8,2 liter vált füstté száz kilométeren, az autópályán a 120-130 közötti tempóval mért 5,8 liter sem nagy dicsőség. 850 km után tesztátlagunk 6,95 l/100 kilométer, aminél benzines kompakt autók is kevesebbet esznek.

Ár, költségek

Kategóriáján belül az i10 ára teljesen rendben van. A Suzuki Alto listaára csak 2,5 millió forint, de a két autó között színvonalban is van minimum ekkora eltérés. A Panda nem kevésbé jó autó, az Aygo és testvérei sem ilyen felnőttek. Az ezerkettes Splash motorerőben tud sokkal többet náluk és magas ülése is kellemesebb városban, de kényelmén érezni, hogy a típus korábbi fejlesztés.

A Hyundai i10 és ötajtós konkurensei, listaáron Listaár, forint 
Dacia Sandero 0,9 TCe Arctic (90 LE) 2 740 000
FIAT Panda 1,2 8V Lounge (69 LE)
Hyundai i10 1,25 Comfort (87 LE)
3 265 000
3 049 000
Kia Picanto 1,2 EX (85 LE) 3 374 000
Škoda Citigo Elegance 1,0 (75 LE)
Suzuki Splash 1.2 GLX+
3 153 960
2 837 000

A legerősebb ellenfél az Up!, a Citigo és a Picanto, na meg az ár alapján szelektálóknál a Sandero. A Dacia egyszerűbb, de sokkal nagyobb autó, jóval élettelibb turbómotorral. De nagyobb fordulókörével, hosszabb karosszériájával pont abban gyengébb, ami egy városi autóban a lényeg.

Mellette – Ellene
  • Alapáron ötajtós karosszéria
  • Meglepően sok hely
  • Igényes zajszigetelés
  • Kényelmes ülések
  • 5 év km-korlátozás nélküli garancia
  • Magas peremű csomagtartó
  • Lusta, könnyen lefulladó motor
  • Túlzott fogyasztás


Szavazás

Tízes skálán kifejezve hány pontot ér nálad a Hyundai kisautója?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Levrone

    Ez a fogyasztás nem meglepő. A céges, 1.2-es Polonk – Polo VAN, hátul nincs ülés, ki is van könnyítve – mostanság olyan 10 körül gurít le, pedig 910kg körüli a súlya. Ráadásul 2000 alatt gyakorlatilag el sem indul. Nekem elég meredek a használhatósága az 1.9-es dízel után… :-)

  • Guevara

    Ez a fogyasztás adat egy dolog, mert ki tudja milyen vezetési stílussal jött ez össze. Mindenesetre az autópályás adat nekem eléggé szinpatikus, és hát bizonyos fokig objektív is, mert nem annyira jönnek ki pályán a stílusbeli különbségek, mint mondjuk városban. Nekem Fiat Grande Puntom van 1.4 8V, ami vegyesben elmegy 6 liter körül, autópályán viszont 130-nál, már 7-8 liter körül fogyaszt. Tehát én nem írnám le ezt a kis Hyundait fagyasztás szempontjából, lehet hogy én simán eljárnék vele vegyesben 6 liter alatt. Nem vagyok “papás” vezető, de odafigyelek arra hogy minél kevesebb energiát pazarolva vezessek és ez nem egyenlő azzal hogy mindenhol tötyörgök.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.