Hyundai i10 – Halottnak a csók

Teszt: Hyundai i10 1,2 Comfort

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.02.04. 15.00

Itthon a jól felszerelt kisautók árára sokan rávágják, hogy hárommillióból Renault Fluence-t veszek. Pedig a méret nem minden.

Röviden – Hyundai i10

Mi ez?

Az ötajtós városi autó második generációja, törökországi gyártásból.

Mit tud? Többet, mint várnánk, elsősorban kényelmével és komolyságával.
Mibe kerül? A tesztelt modell listaára 3 049 000 forint, az ezres alapváltozaté 2 499 000 Ft. Az engedmény belőlük 150 000 forint.
Kinek jó?  Annak, aki belátja, hogy városban járni nem kell ennél nagyobb autó.

Van egy autófajta, amit hazánkban szinte negligálnak a vásárlók. A városi minikre gondolok, arra a kategóriára, amely Európában a Corsa- és Clio-méretű autók után a legkeresettebb. Nálunk viszont a tágasabb, de nem drágább Swiftek, Micrák, Fabiák elszipkázzák előlük az ügyfeleket, mert mégiscsak jobb érzés ugyanazért a pénzért nagyobb autóval kigurulni a szalonból. Nálunk ebben a szegmensben nem várható felpezsdülés, de Nyugat- és Dél-Európában más a trend, a gyárak idén ontják az újdonságokat. Megérkezhet az új Twingo, a C1-107-Aygo-trió utóda, a Hyundai pedig már meg is kezdte az új i10 értékesítését.

Külső

366,5 centis karosszériájával a Hyundai i10 félúton van egy Toyota Aygo és a 208-as Peugeot között. Komolyra vett fizimiskájával az i10 nem a Twingo vagy a VW Up vidámságát követi. Az otromba matricázás rémesen elcsúfítja az autót, de a feliratok nélkül jó volna ránézni a fotókon.

Hátsó oszlopmegoldását mintha a régi A-osztály ihlette volna.


Belső tér

Adatlap

Hyundai i10 1,2 Comfort

Hyundai i10 – Halottnak a csók 1
Motor 1248 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 87 LE
Nyomaték 120 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 12,3 sec
Végsebesség 171 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,9 l / 100 km

Ha áldozunk a Life helyett a Comfort kivitelre, a fekete belső teret kétféle kontrasztszínnel dobhatjuk fel. A tesztautó pirosán kívül kék választható, ld. a galériában. A minőségérzet kellemes, mert kemény műanyagok felületét is meg lehet szépre csinálni.

A határozottan tartó, kellően nagyra méretezett, jól beállítható üléseken is látszik, hogy az i10. nem az a minimálautó, ami az Atos volt, pedig csak kilenc év telt el a két teszt között. Nem várnánk el, de egy-kilencven magas lakliknak is van hely hátul, ha előttük nem épp egy ugyanekkora ember ül.

252/1046 literrel a csomagtartó igen tágasnak mondható a kategóriában. Egyetlen literrel, de még a Volkswagen Up!-ot is sikerült lefőzni. A rakodóperem elég magas, ami viszont tetszett, az a felhajtható hátsó ülőlap, így a csomagtér bővítésekor kisebb a lépcső.

Milyen városban?

Legelsőre a négyhengeres motor nagyon csendesnek és rezgésmentesnek hatott, de hetek távlatából is emlékezetes a zajok és a vibráció kiváló szigetelése. A motor sajnos erőleadásában is épp ilyen diszkrét.

Feldobják az utasteret a színes betétek. A minőségérzettel nincs baj

Lámpától indulva rajtaütésszerűen lefullad, ha nem színezünk alá legalább 1300-1500-as fordulattal a kuplungnak. Megérkezni könnyebb, mint elindulni: a fordulékony kisautóban pillanatok alatt leparkolhatunk, közben pedig kellően nagy tükör és a viszonylag jó kilátás segít lavírozni a forgalomban.

Milyen hosszabb úton?

Messzebbre utazva kimagaslóan jó az autó komfortja. Kényelmes ülésein kívül ebben a csendnek van igazán nagy szerepe. A váltó-áttételezés ésszerű, ötödikben 120-nál a percenkénti fordulatszám nem egészen 3500. Az autó 140-150-es tempóval is csendes.

Kényelmével és méreteivel az i10 egyenértékű a valamivel nagyobb városi autókkal

A rugózáson kifognak a kiálló sínek, máskülönben a futómű hangolása megfelelő. A szervorásegítés erőit is sikerült jól belőni, de a kormányérzet erősen műanyag. Kanyargós országúton azért sem fogunk tűzbe jönni, mert a motort hiába forgattuk, sehogy sem tűnt 87 lóerősnek. Pörgetve javult a helyzet, de inkább 67 lóerőt néznénk ki belőle.

Fogyasztás

Sajnos a tunya motor még sokat is fogyaszt. Városban 8,2 liter vált füstté száz kilométeren, az autópályán a 120-130 közötti tempóval mért 5,8 liter sem nagy dicsőség. 850 km után tesztátlagunk 6,95 l/100 kilométer, aminél benzines kompakt autók is kevesebbet esznek.

Ár, költségek

Kategóriáján belül az i10 ára teljesen rendben van. A Suzuki Alto listaára csak 2,5 millió forint, de a két autó között színvonalban is van minimum ekkora eltérés. A Panda nem kevésbé jó autó, az Aygo és testvérei sem ilyen felnőttek. Az ezerkettes Splash motorerőben tud sokkal többet náluk és magas ülése is kellemesebb városban, de kényelmén érezni, hogy a típus korábbi fejlesztés.

A Hyundai i10 és ötajtós konkurensei, listaáron Listaár, forint 
Dacia Sandero 0,9 TCe Arctic (90 LE) 2 740 000
FIAT Panda 1,2 8V Lounge (69 LE)
Hyundai i10 1,25 Comfort (87 LE)
3 265 000
3 049 000
Kia Picanto 1,2 EX (85 LE) 3 374 000
Škoda Citigo Elegance 1,0 (75 LE)
Suzuki Splash 1.2 GLX+
3 153 960
2 837 000

A legerősebb ellenfél az Up!, a Citigo és a Picanto, na meg az ár alapján szelektálóknál a Sandero. A Dacia egyszerűbb, de sokkal nagyobb autó, jóval élettelibb turbómotorral. De nagyobb fordulókörével, hosszabb karosszériájával pont abban gyengébb, ami egy városi autóban a lényeg.

Mellette – Ellene
  • Alapáron ötajtós karosszéria
  • Meglepően sok hely
  • Igényes zajszigetelés
  • Kényelmes ülések
  • 5 év km-korlátozás nélküli garancia
  • Magas peremű csomagtartó
  • Lusta, könnyen lefulladó motor
  • Túlzott fogyasztás


Szavazás

Tízes skálán kifejezve hány pontot ér nálad a Hyundai kisautója?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Levrone

    Ez a fogyasztás nem meglepő. A céges, 1.2-es Polonk – Polo VAN, hátul nincs ülés, ki is van könnyítve – mostanság olyan 10 körül gurít le, pedig 910kg körüli a súlya. Ráadásul 2000 alatt gyakorlatilag el sem indul. Nekem elég meredek a használhatósága az 1.9-es dízel után… :-)

  • Guevara

    Ez a fogyasztás adat egy dolog, mert ki tudja milyen vezetési stílussal jött ez össze. Mindenesetre az autópályás adat nekem eléggé szinpatikus, és hát bizonyos fokig objektív is, mert nem annyira jönnek ki pályán a stílusbeli különbségek, mint mondjuk városban. Nekem Fiat Grande Puntom van 1.4 8V, ami vegyesben elmegy 6 liter körül, autópályán viszont 130-nál, már 7-8 liter körül fogyaszt. Tehát én nem írnám le ezt a kis Hyundait fagyasztás szempontjából, lehet hogy én simán eljárnék vele vegyesben 6 liter alatt. Nem vagyok “papás” vezető, de odafigyelek arra hogy minél kevesebb energiát pazarolva vezessek és ez nem egyenlő azzal hogy mindenhol tötyörgök.

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.