Toyota Corolla: Azok a régi, jó dolgok

Teszt: Toyota Corolla 1,6 VVTi Lounge CVT

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2014.02.03. 17.00

Figyelemfelkeltő, mégsem túl izgalmas forma. Az új Corolla továbbra is racionális választás, amellett, hogy közben a kategória egyik legkényelmesebb és legtágasabb modelljévé nőtte ki magát.

Röviden – Toyota Corolla 1.6 VVTi

Mi ez?

Modern külsejű, régimódi szedán

Mit tud? Tágas, csendes, kényelmes
Mibe kerül? 4,2 milliótól indul 1,3-as benzinmotorral, a tesztautó 7 millió felett volt
Kinek jó?  Akik megbízható, tágas és érzelemmentes autót szeretnének

Modern külső, mégsem izgalmas

Adatlap

Toyota Corolla 1,6 VVTi Lounge CVT

Toyota Corolla: Azok a régi, jó dolgok 1
Motor 1598 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 132 LE
Nyomaték 160 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 10 sec
Végsebesség 200 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6 l / 100 km

A hagyományos a modernnel szemben, vagy újító a megszokott helyett?  Te melyiket választanád? Egy kiadós, finom ebéd a túldizájnolt tányérban felszolgált puccos madáreledel ellen például tuti befutó nálunk, míg egy nyomógombos téglamobil biztosan nem nyerhet a mai felhozatallal szemben.

De mi a legfontosabb tulajdonság egy autó esetében? Leszámítva a szépségre utazó vásárlókat, egyértelműen a megbízhatóság és a fenntartási költségek számítanak. Mindkettőben jó a Corolla, sőt a megbízhatóság, mint fogalom szinte egybeforrt ezzel a modellnévvel.  Közel 50 éve (1966 óta) van gyártásban a kompakt Toyota, és a jelenlegi  11-ik generáció is képes ezen tulajdonságból hasznot  húzni. És milyen jó, hogy ez legalább van neki – első ránézésre nem tudnánk sok más pozitívumot felsorolni. Nincs egyetlen olyan tulajdonsága sem, amire felkapná az ember a fejét. Szépnek nem szép – legalábbis európai szemnek nem kifejezetten, pedig a forma pont elég modern.  Nem úgy a felszereltség – legalábbis a táblafelismerő, távolságtartó tempomattal, LED-lámpákkal, és egyéb ketyerékkel villogó kompakt konkurensekhez képest. Kevesebb a higt-tech megoldás a fedélzeten, de amit tudnia kell, azt mégis nagyon jól tudja. Például egy tökéletes családi autó.

Nőtt a hossz és a tengelytáv is, belülről mindkettő érezhető


Megbízható technika, érezhető változásokkal

Hiába készült az összes Corolla az egyszerűbb és olcsóbb csatolt lengőkaros hátsó futóművel (az Auris szinte kivétel nélkül független felfüggesztést használt) és hiába nincs belőle hibrid változat.  Az új Corolla enélkül is képes hódítani. Hosszúsága nyolc centivel, tengelytávja 10 centimétert nyúlt az elődhöz képest, és ebből minden egyes centiméter érezhető. Egy 190 centiméteres sofőr mögött egy hasonlóan magas utas is elfér kényelmesen, anélkül, hogy beleérne a lába a háttámlába vagy a feje a tetőkárpitba. Hasonlóan tágas kompakt alig van másik, talán csak az Octavia szállhat vele szembe. 

A lemezek alatt is történtek örvendetes változások, olyanok, amiket mindannyian értékelni tudunk. A nagyszilárdságú acéloknak köszönhetően csökkent például a súly, amely a kiváló alaktényézővel rendelkező karosszériával együtt csekély fogyasztást eredményez. Nem csak a dízelnél, de a tesztelt, fickós, 132 lóerős, 1.6 literes benzinmotor sem zabált vészesen.

Belülről furcsa

A furcsa vagy a szokatlan a legjobb szó a műszerfal jellemzésére. Rondának nem ronda, de hölgyek körében mégsem aratott osztatlan sikert a meredeken lecsapott műanyag borítás. Más, mint amit megszoktunk. Nem lehet panasz viszont a minőségérzetre, sőt az ergonómia, az egyszerű, logikus kezelhetőség  miatt is piros pont illeti a nekünk kissé furának ható utasteret. Ilyen furcsaság, hogy egy kis lehajtható takaróelem mögött rejtőzik a szivargyújtó, az USB-csatlakozó és a ülésfűtés kapcsolója – csupa olyasmi, amiket nem használ minden nap az ember. Akár jó ötlet is lehetne, de a csupasz műanyag egy csepp szépséggel sem kényezteti szemünket (ronda), így értelme sincs igazán.

A minőségérzet jó, a dizájn kicsit megosztó

Pakolórekeszből van elég, tágas a térképzseb az ajtón, a könyöklő és a két pohártartó is kitűnő hely a kacatoknak. A régi japán időket időző kvarcóra mellett főleg a fényes műanyag borítású, hosszú választókarral szerelt  automata váltó tűnik egy régi kor leszármazottjának – ennél  láttunk sokkal szebbet is mostanában. Az automata váltóról azért jó, ha tudjuk: ez nem a hagyományos, hanem egy fokozatmentes szerkezet annak minden előnyével és hátrányával együtt. Közvetlenebb, fürgébb és takarékosabb a hidrodinamikus nyomatékváltónál, viszont megvan az a tulajdonsága, hogy folyamatosan képes bőgetni a motort egy intenzív gyorsításnál, ami nem mindig elegáns, és nem szereti mindenki.

Csendes, erős

Az új Corolla legnagyobb erőssége a butább konstrukció ellenére maga a futómű. Csendesebb, kényelmesebb, mint eddig bármikor, sőt, a kategória átlagát is bőven felülmúlja. A finom és úthibákat kizáró csillapítás élményét nagyban fokozza a hangszigetelés minősége, amelyet szintén hiába keresnénk más alsóközép-kategóriás modellekben. Ezzel együtt a Corollában utazni olyan kellemes, hogy bőven hozza a középkategóriás szintet, és ezzel a jelentősen drágább Avensist is képes lehet adott helyzetben kiváltani. A sportos autózás, elég távol áll az autó karakterétől, de azért nem teljesen elképzelhetetlen. Az elektromos szervó az átlagosnál nagyobb rásegítést nyújt, és nem zavaróan indirekt, amellett, hogy nem terhel felesleges visszajelzésekkel sem. Valljuk be, ebben az autóban boldogan megvagyunk anélkül is.

Jól mozgatja az 1,6-os 132 lóerős motor a Corrollát

Az 1,6 literes, 132 lóerős benzinmotor a legerősebb választható motor a palettán, ennek megfelelően jól is mozgatja az 1300 kilós lépcsőshátú Toyotát. Nem csak városban, országúton is van tartalék bőven, biztonságosan előzhetünk vele, és az autópályán sincs ok a külső sávban való poroszkálásra. Hacsak nem a fogyasztását szeretnénk csökkenteni, amely a szelepemelést is változtató Valvematic rendszer és a kézi váltónál papíron takarékosabb CVT-vel sem volt kifejezetten meggyőző, inkább csak átlagos. Városban 8,5 literes érték körül érdemes számolni a forgalom ritmusát követve, míg vegyes fogyasztásban 6,5-6,8 liter között mértünk, 2/3 országút, 1/3-ad város aránnyal.

A Toyota Corolla és vetélytársai Listaár, forint 
Toyota Corolla 1,6 VVTi Lounge Aut (132 LE)  6 920 000
Skoda Octavia Elegance 1,4 TSI DSG (140 LE) 6 624 000
Opel Astra Sedan 1.4 T Cosma Aut  (140 LE) 8 350 000
Ford Focus 1,6 Ti-VCT Titanium Aut  (125 LE) 6 045 000

A jövő szele

A kitűnő zajszigetelés és helykínálat mellett, azért elektronika terén is mutat előrelépést a Corolla. Ebből a leglátványosabb az intelligens parkoló asszisztens ( Lounge felszereltség mellett széria), amely ugyan csak párhuzamos parkolóhelyre képes beparkolni helyettünk ( a fék és gáz adagolása mellett) de oda olyan pontosan és gyorsan, hogy egy gyakorlott vezető sem tenné ezt gyorsabban.  Persze, más kérdés, hogy a szép képet adó tolatókamerával már önmagában se, okoz nehézséget egy ilyen manőver.

Hátul kifejezetten tágas a hely, 190 centivel is jól elférni

A másik jövő mutató megoldás a médialejátszó Mirror Link funkciója, amely USB-kábellel összekötve képes átvenni az okostelefon bizonyos funkciót, például a Google Maps navigációt, amelyre régóta várunk, és elkerülhetőek vele az évek óta nem frissített navigációs rendszer okozta galibák is többek között. Más kérdés, hogy egyelőre kevés, csúcskategóriás okostelefon támogatja csak ezt a szabványt.

Kinek, mire jó?

Tágas, kényelmes, és minőségi benyomást keltő családi autónak mindenképpen alkalmas a Corolla, főleg azoknak, akik beérik ezen hagyományos értékkel és nem létszükségletük a vezetési élmény, vagy a vezetést támogató, modern fedélzeti elektronika. A kis köbentis benzines turbómotorokkal szemben a  szívó 1,6-os Toyota kicsit magasabb fogyasztással, de várhatóan nagyobb megbízhatósággal képes lesz azt nyújtani, amit az ötven feletti vásárlók elvárnak az autótól. Mert jellemzően nekik szól a Toyota Corolla.


Mellette – Ellene
  • Kényelmes, csendes futómű
  • Tágas hátsó sor
  • Megbízható benyomás
  • Jó minőségérzet
  • Kellően erős motor
  • Szokást igénylő formák
  • Közepes méretű csomagtér
  • Érzelemmentes
  • Átlagos fogyasztás


Szavazás

Hogy tetszik az új Corolla?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Guevara

    Szörnyű az a baltával faragott külső dizájn, a belső meg csak szimplán semmilyen.

  • lacimaccc

    És hogy lett ez 8,9(alap) illetve 11 millió, ha a minden extrás változat is “csak” 8 millió meg néhány tízes?

  • MetroGoldwinMayer

    Európában továbbra sem fogja fenyegetni a népszerübb típusokat, pl. Golfot, Magyarországon meg aztán egyáltalán nem, mert az Avensis is ennyibe kerül.
    Úgy tünik a Toyota nem gyúr Európára.

  • csufár

    “Mibe kerül? Alapára 8,9 millió, de könnyű 11 millió fölé konfigurálni”

    kéne a fsznak ennyiért :)))))))))))

  • garazsgeza

    Emberek , a 80 as évek technikája ez CVT ?
    Ki csinál ilyet ma? A robogók,
    Ja hogy 8 milla ,mivan?
    Bmw 118d adnak ennyiért
    A Toyotások meg vannak őrülve

  • garazsgeza

    7 millától indul egy Mercedes A osztály,
    És az Autó

  • WEHR

    menőmanó

    Tényleg?
    Szerinted nem drága?
    HA!a hazai fizetésekhez kellene viszonyítanom,akkor minden új autó árából 25-30% -ot kellene mínuszolni,kb. akkor lenne reális az áruk(nem megfizethető,hanem reális).De ez mellékszál.
    7 milla körül azért már lehet válogatni.Tetszik ez az autó ,de nem vennék (ennyi pénzért)ilyet.

  • WEHR
  • menőmanó

    WEHR

    Ez az autó engem nem érdekel. Nem az én világom.
    Inkább koncentrálj arra az árra amit a bevezetőben írtak.
    Mellesleg nekem be van lőve ami számomra megfelelő: kompakt 5 ajtós vagy kombi, kb.200 lovas, benzines autó 7 millió alatt vagy max. annyiért.

  • demagóg

    Én el tudnám magamnak képzelni, de biztosan nem ennyiért. Inkább egy új Octavia, az belülről mutatósabb, a motorja pedig jóval erősebb (mármint alul).
    Használtan, kézi váltóval jó vétel lesz.

  • Heidt

    Imádom, amikor olyanok szólnak hozzá, akik nem tudnak olvasni.
    “Mibe kerül? 4,2 milliótól indul 1,3-as benzinmotorral, a tesztautó 7 millió felett volt”
    Hogyan lesz a 4,2-ből 8,9?
    Lehet, hogy az Octavia szebb, de nekem fontos, hogy 4-6 év múlva mennyiért tudom eladni. Jelenleg a Toyota értékvesztése a legkevesebb.
    Nem mindegy, hogy 4 év alatt 40, vagy 80 %-ot bukok egy autón.

  • mtbe

    El volt írva, amikor a teszt megjelent, tényleg 8,9 és 11 millió volt,
    de az nem igaz. Most már jó, én is csodálkoztam az elején. Mondjuk gyanús
    is volt, mert ez nem az alsóközepek ára.

    A hozzászólás ablak is jobbra elmegy a halálba.

  • Motoros III

    Én biztosan elfogult vagyok, mert nekem Corollám van, 6 éves és 103.000 kilométer van benne. Valóban unalmas autó, mert nem szokott meghibásodni. Kényelmes, gazdaságos és megbízható. A jelen autóra visszatérve, nekem természetesen tetszik, hogy most valójában mennyi az ára azt csak akkor lehet megtudni, ha a szalonban vagy és vásárolni szeretnél egy autót. Ma már mindenhol kell és lehet alkudni!!! Ha figyelembe veszem a nagy többség pénztárcájának a vastagságát, akkor én azt mondom, hogy ennek a kocsinak a reális ára max. 4 millió forint. Tisztességes magyar ember ennél nem tud érte többet adni, természetesen vannak kivételek!

  • oszkopeter

    Próbáltam már az új Auris-Corolla párost de a helykínálaton kívül nem sok érvet tudok mellettük…
    – Kifejezetten ósdi, gagyi belső, a kettővel ezelőtti generáció jobb volt.
    – Magas ár
    – Kényelmetlen
    – Közepes futómű és kormány
    – Gyenge dízelmotor
    Vannak ennél jobb vételek is a kategóriában.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.