Csomómentes családtag

Teszt: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI DSG

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.31. 07.00

Kínosan feszeng az ember, ahogy ismerkedik a Golf Varianttal: nem létezik, hogy ezek mindenre gondoltak. És nem is, de ettől még pimaszul jó autó, akármilyen mérce szerint nézzük.

Kínosan feszeng az ember, ahogy ismerkedik a Golf Varianttal: nem létezik, hogy ezek mindenre gondoltak. És nem is, de ettől még pimaszul jó autó, akármilyen mérce szerint nézzük.

 

Röviden – Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI DSG

Mi ez?

Alsó-középkategóriás, automata váltós kombi

Mit tud? Mindent, amit racionálisan egy kombitól elvárhatunk, érzelmi terhek nélkül  
Mibe kerül? Legkevesebb 6,6 millióba, a tesztautó kb. 7,3 millióba
Kinek jó? Akinek Octaviára van szüksége, de valamiért nem tud, vagy nem akar Škodát vásárolni 
Gyakorlatilag nincs jelentős autóipari plecsni, amelyet bevezetése óta el ne nyert volna a Volkswagen Golf. Annyi fórumon választották meg az év autójának, hogy az már szinte kellemetlen. Receptjét évtizedek óta csiszolja, titka pedig, hogy következetesen és precízen modellezi le az átlagos német (és ebből adódóan általában a közép-európai) vásárló lelkületét. Minden ott van, ahol számítunk rá, minden pont annyit mozdul ki, hogy ne akarjunk még egyet lódítani rajta, de utána kapnunk se kelljen, minden úgy kattan, hogy már meghalljuk, de még ne legyen zavaró. A hetes Golfot nem szégyen szeretni: jó autó. Na de mit tud akkor, ha kombiként kell helyt állnia?

Innen csak nyerni lehet

Az előző, még az ötödik generációból kifejlesztett Variant idén lett volna tízéves: ezen a piacon ez már nem kiforrottnak, hanem elaggottnak számít. Lám, csomagtere alig több mint 500 literes volt – vajon ugyanígy lekezelően nyilatkozunk majd két generáció múlva az új modell jelenleg élvonalbelinek számító, 605 literjéről? 

Minden szabályos. Itt még helyükön a kerékdob mögötti rést rakodóüreggé magasztaló műanyag lapok.

Adatlap

Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI DSG

Csomómentes családtag 1
Motor 1395 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 122 LE
Nyomaték 200 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,7 sec
Végsebesség 204 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,3 l / 100 km

2014-ben mindenesetre maradéktalanul elégedettek lehetünk vele. Méretét tekintve a kategória abszolút dobogósa, oldalfalai szabályosak, a poggyászt elfedő roló pedig talán a legátgondoltabb, legjobban használható rendszer az egész piacon. Akár ki-, akár behúzzuk, félúton határozottan megáll; majd elég egy diszkrét billentés, és máris indul tovább. Ezt megismerve hónapokig gyűlölni fogok minden kombit, ahol bűvészkedni kell, füleket beakasztani, vájatot váltani, beakadó kallantyúkat kiszabadítani, amíg végül a Golf Variant emléke el nem halványul annyira, hogy elfogadjam: végső soron az a lényeg, hogy működjön, a többi csak elvi kérdés – csak hát a világot mindig is az elvi kérdések vitték előre.

 
A raktér pont annyira variálható, amihez még nem kell tanfolyam: a hátsó ajtóból kallantyúval oldható a támlák reteszelése, lekötési pontok, akasztó horgok, 12 voltos aljzat mindenütt, és még a padló is szekcionáltan emelhető ki a helyéről. Na, megfogtalak, vigyorgok magamban kajánul, amikor takaros rekesz helyett a pótkerék zegzugos, pakolhatatlan öble kerül elő alóla – viszont így jut hely a roló és a feláras elválasztó háló akkurátus, zörgésmentes elhelyezésére. 
Ha a kerékdobok mögötti mélyedést leválasztó műanyag paneleket ebben a helyzetben is vissza lehetett volna illeszteni a helyükre, ezen a ponton alighanem nevemre veszem az autót, de a lehetetlen határait a Volkswagen mérnökei sem feszegetik – vagy legalábbis egynél többször nem futnak neki.

Mindennek megvan a maga helye; a kalaptartóé gumírozott, hogy ne zörögjön.

Ezt én terveztem?

Amióta divattá vált a kormánykeréken elhelyezni a különböző funkciókat vezérlő távkapcsolókat, azóta szívjuk a fogunkat a bonyolult, áttekinthetetlen rendszerek, ésszerűtlenül kiosztott funkciók miatt. Első pillantásra a Golf nyomógombdzsungele is rémisztő, de csak amíg rá nem jövünk, hogy egyszerre két felhasználói szintet szolgál ki: a technológiai analfabétáknak elég megjegyeznie a két, vízszintesen elhelyezett billenőgombot – balra a hangerő, a jobb küllőn a léptetés -, akit meg érdekel a fedélzeti számítógép és a távolságtartó tempomat, rászánja azt a pár percet és megtanulja. 

Könnyen kiismerhető a fedélzeti számítógép lapozófelülete

Utóbbi volt egyébként az első olyan pont, ahol kéjesen konstatáltam, hogy a Volkswagen is tud hibázni (egyébként nem igaz, szívből rühelltem, hogy a csomagtartó ajtaját a hatalmas embléma billentésével kell felnyitnom, egyrészt mert felesleges mozdulatra kényszerít, másrészt mert összepiszkolja a kezemet, harmadrészt mert miért nem találtak ki valami újat) – a sebességtartó és -határoló funkciók beállításának kiismeréséhez legalább húsz másodperces koncentrált figyelemre lett volna szükség, de juszt sem adtam meg neki ezt az örömöt. 
Annál is inkább, mert az infotainment rendszer botrányosan logikus, könnyen kiismerhető és megfelelően gyors. Különleges funkciója, hogy alaphelyzetben elrejti a menü nagy részét, és csak ujjunk közelítésére dobja fel az opciókat újra a képernyőre – ez rádióhallgatásnál mindegy, de navigálásnál hasznos tud lenni az a plusz centiméternyi sáv a képernyő alján. Az egykori hamutartókat mintázó, fedeles középkonzoli rekesz mélyébe rejtett USB-aljzat és a kesztyűtartóba suvasztott CD-lejátszó praktikumán lehet vitatkozni, de egyik sem eget rengető dolog.
Csomómentes családtag 2
Ha nagyon kritikus hangulatban vagyunk, beleköthetünk abba, hogy az állítható deréktámaszt teljesen kiengedve kényelmetlenül besüpped a háttámla (érzem én, hogy szánalmas a próbálkozás), vagy hogy hátrafelé rossz a kilátás. Bizony, a tetőoszlopok bizony alaposan leszűkítik a látómezőt, de hát erre találták ki a tolatóradart – 160 ezerért.

Falja az utat, egy kicsit a benzint is

Tesztautónkban egy viszonylag egyszerű hajtáslánc-konfiguráció teljesített szolgálatot: az 1,4 literes TSI a gyengébbik fajtából való, ráadásul hengerlekapcsolás nélkül – ezt a technológiát egyelőre nem társítja a kombi karosszériával a Volkswagen. A hétfokozatú duplakuplungos váltót viszont igen: az elinduláskor mutatott, alkalmankénti bizonytalankodástól eltekintve diszkréten, finoman tette a dolgát városban, országúton és autópályán egyaránt. Legfelső fokozatban, 100 km/óránál alig 2100-at forog a motor, ami csendes és takarékos utazást ígér. 

Erre első pillanatban rácáfolni látszik a hét litert épp csak, de meghaladó átlagfogyasztás. 122 lóerő mellé persze ez nem volna sok, ráadásul a tesztút egyharmadát városban, negyedét sztrádán tettük meg, de el vagyunk kényeztetve, egy apró TSI motornál ne kezdődjön hat fölött a fogyasztás. 

40 centivel hosszabb, hárommal magasabb a Variant a Golfnál

Valójában nem is kezdődik: a városi forgalomban finoman hintázónak, de a villamossíneken keményen odacsattanósnak tűnő futómű országúton egészen bizarr, érzéketlen kanyartulajdonságokat mutatott, forszírozott sávváltásnál kenődött az autó – ekkor, pontosabban másnap reggel, hideg gumikkal álltunk be egy benzinkúthoz, és fújtuk fel rendesen azt a három abroncsot, amelyben 1,9-en állt a nyomás. Ennyi.
Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI DSG és vetélytársai Listaár, forint 
Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI DSG  6 356 580
Škoda Octavia 1.4 TSI DSG 6 530 570
PEUGEOT 308 Break 1.6 VTi (kézi sebességváltó) 5 439 000
Ezt követően másik autóba ültünk vissza: kevesebb korrekciót igényelt, konzisztensebben rugózott, elfelejtette a riszálást és kevesebbet fogyasztott – utóbbit csak a logika mondatja velem, mivel ezt követően más környezetben használtuk az autót, így nem nyílt mód a közvetlen összehasonlításra.

Miért ne Octaviát?

Nem hagy hiányérzetet maga után a Golf Variant, különösen, ha olyan gazdagon felszerelt példányról van szó, mint tesztautónk. A hatékony, kétzónás klímaberendezés, a színes műszerfali kijelző, a korai példányok darabos durvaságával szemben az autót a helyére szinte visszacirógató, kiválóan használható sávban tartó rendszer és a többi biztonsági, kényelmi és vezetőtámogató berendezés több mint egymillió forinttal terhelte volna meg a képzeletbeli vevő pénztárcáját, ha nincs ott az árlistában a háromnegyed milliós kedvezményt adó ‘használtautó akció’ tétel. A tesztautón így 7,1 milliós árcédula fityegett; az ESP-vel, klímával, négy villanyablakkal, hat légzsákkal, rádióval felszerelt, Comfortline kivitelű alapmodell DSG váltóval 6,6 millióba kerül – illetve került, amikor ezt a példányt megrendelték, mert ma már ugyanezt az autót 6,8 fölött kínálja a Volkswagen konfigurátora, úgyhogy számoljunk inkább ezzel. 

A tengelytáv (2635 mm) 2 mm-rel kisebb a Golfénál, és nagyságrendekkel rövidebb a kategóriatársakénál

Trendline alapkivitelben 6,58 milliót kérnek el ezért a hajtásláncért; az árkülönbözet az első utasülés magasságállítását, a vezetőülés állítható deréktámaszát, a hátsó könyöklőt és olvasólámpákat, a tempomatot, egy sor tárolórekeszt, bőrkormányt és még néhány nélkülözhető, de komfortot javító tételt fedez; végső soron a lényeget: a tágas csomagtartót, a biztonságos, harmonikus hangolású futóművet, a csendes, nyomatékos motort és a szolgálatkész sebességváltót nem érinti. 
Az elejétől fogva nyilvánvaló volt, hogy a hatalmas csomagterű Golf Variantnak egyetlen igazi ellenfele van: a Škoda Octavia. Hogy a kannibalizmusnak elejét vegye, a konszern ezzel a hajtáslánccal nem kínálja a cseh óriást: az 1.4 TSI 140 lóerős kivitelével kapható csupán az Octavia, azzal alaphelyzetben (Ambition) szinte fillérre ugyanennyibe, 6,53 millióba kerül – ne tévesszen meg, ha a fenti táblázatban még olcsóbbnak tűnik a Golf; adatbázisunk gyorsan követi a valós változásokat, de a teszt írásának pillanatában még a régi áron szerepel benne a Volkswagen. 

Kifogástalan, érzelemmentes vezetői környezet

A két típus felszereltsége a főbb tételek terén megegyezni tűnik. A különbség a nagyobb motorból adódó jobb gyorsulásban, magasabb végsebességben merül ki – illetve abban a számtalan szubjektív vagy mérhető apró részletben, amelyekre csak egy közvetlen összehasonlító teszt adhatna választ. 
De a Golf Variant van annyira jó autó, hogy ne kelljen megindokolnia létezését, akár Volkswagent keres az ember, akár csak egy jó kombit. Az a néhány csomó pedig, amit kákáján találtunk, csak hitelesebbé teszi létezését, és elfoglaltságot ad a mérnököknek a ráncfelvarrásig hátralevő három-négy évben.
Mellette – Ellene
  • Kiforrott, harmonikus hajtáslánc
  • Bőséges helykínálat
  • Problémamentes kezelhetőség
  • Várhatóan kiváló értéktartás
  • Jónak ígérkező minőség
  • Sótlan formaterv
  • Kissé érzéketlen vezethetőség
  • Költséges extrák
  • Hátsó üléssori helykínálat

Hátrafelé egyre sűrűbb: nem a sötétített üvegek miatt van bezártság érzése az embernek

Szavazás

Bejön az új Golf Variant? Értékeld tízes skálán!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • menőmanó

    “Elég pár órát eltölteni a Golf Variantban, hogy kínosan feszengeni kezdjen az ember: nem létezik, hogy mindenre gondoltak.”

    Én általában azért kezdek el feszengeni, mert felfordul a gyomrom az ilyen ömlengő, elfogult “tesztektől”. :)

  • tengerimalac

    Hm. Érdekes. Amikor én átveszek egy kocsit, akkor olyan apróságokkal kezdem, hogy üzemanyag, lámpák, sérülések, olajszint, keréknyomás, tartozékok, iratok. Pedig én csak megyek vele pár száz kilométert itt-ott és nem írok cikket arról, hogy milyen is. Hát igen. Nem vagyunk egyformák, de azért az igénytelenség teteje, hogy egy autós újságíró csak beül és nyomja, aztán értékel. “Szép” volt! (Persze értem én. Ha alattam lerohad a kocsi és az út szélén kell várnom, akkor az az én bajom. Ha ezt egy autós újságíróval teszi, akkor az meg a gyártó baja.) Mellesleg kipróbáltam az új Golfot. Egy autó, ami kényelmes, átgondolt, de szokni kell, mint mindent. Ennyi. Ezt az ömlengést nem értem.

  • v_Petya25

    Nem lehet igaz, hogy egy tesztelő ennyire elfogult. Mintha más autó nem is létezne. Ordít róla, hogy imádja, és a lerosszabb amit tud írni az az, hogy az emblémától piszkos lesz a keze, SZÖRNYŰ. Azt hogy a hátsó ülésen kevés a hely azt pl simán átlépte, meg hogy minden konkurensénél drágább az se számít, az Astra fel sem iratkozott a konkurans listára. Ja hogy az 1,4T 140LE autamával 5,8 misi bocsi, nem is merte odaírni.

  • somebody

    tengerimalac
    Nagyin érdekes és változatos cikkek születnének, ha minden tesztnél arról szólna az első két bekezdés, hogyan vette át a tezstelő a tesztautót és mennyi üzemanyag volt benne. Engem speciel nem érdekel.
    v_Petya25
    Az egy pillanatra sem fordul meg a fejedben, hogy netalán azért írnak ilyen “ömlengéseket”, mert jó az autó? Én speciel a TC féle totál szubjektív teljesen értelmetlen cikkektől vagyok rosszul. Ha pl. autót keresek pont nem az fog segíteni benne, hogy XY mit gondol róla. A VW ebben jó, a mérhető és tapintható tulajdonságokban egy hajszállal a konkurencia fölé lővi az autóit, ezért a tesztekben és az eladásokban is jól szerepel. Az meg, hogy valakinek tetszik vagy nem, az szubjektív. Szerencsére válogathat több tucat vetélytárs közül.

  • MetroGoldwinMayer

    Ez még a millás kedvezménnyel is elég mellbevágó összeg, de hát jó autó az igaz. Öregszem, lehet hogy veszek VW-t ami Egy Skoda Octavia kombi lesz.

  • demagóg

    menőmanó:
    miért lenne elfogult?
    arra még nem gondoltál, hogy tényleg ennyire jó kocsi lett az új golf?

    rendszeresen olvasom a vezess.hu-t és egyáltalán nem tapasztaltam elfogultságot a vw irányába.

    az új golfba tényleg nehéz belekötni, ülni ültem már benne és nagoyn pozitív benoymást tett rám. például még a térképzseb is ki van bélelve, hogy csak egy példát említsek.

  • Steppenwolf

    demagóg – 2014.01.31

    Ha az új Golf is majdnem annyi olajat eszik 1000 km-en, mint üzemanyagot 100 km-en, és olyan horribilis összegekben kerül a fenntartása, mint az elődeinek, felőlem akár alpakkával is ki lehet bélelve a kesztyűtartó, nem kéne.

  • somebody

    demagóg
    Lefordítom neked mit jelent az átlag magyar troll olvasatában az elfogul szó. Tehát ami nekik nem tetszik és mégis jó kritikát kap, az elfogult, hiszen, ha a troll szerint rossz valami, az rossz, hiszen mindenki hülye csak ők a helikopterek. Sajnos még mindig vannak olyan szögegyszerű emberek, akik szerint amit a médiában olvasnak az szentírás és nem jutnak el addig, hogy saját benyomásokat szerezzenek egy termékről, filmről, neadj Isten saját véleményük legyen egy eseményről. Ők azok, akik a beszűkült világképüknek nem megfeleltethető cikkeknél okádják a marhaságaikat, ahelyett, hogy legyintenének egyet, hogy “áh ez az autó nekem nem tetszik” és továbblépnének. Én pl. sohasem tudnék hosszú távon együtt élni egy C4 Picassoval, mégsem érzek késztetést arra, hogy ezt minden C4 Picasso tesztnél leírjam. Normális emberek el tudják dönteni maguk is, hogy tetszik nekik valami vagy nem, ha ömlengenek az adott dologról egy cikkben, ha nem. Még egyszer mondom én szívesebben olvasok egy ilyen cikket, mint amikor egy teljesen jó autót valami apró hülyeség miatt fikáznak 2 oldalon keresztül, aztán a végső konklúzió az, hogy nagyon jó autó ez, de… És megismétlik az oldalakon keresztül taglalt abszolút irreleváns hiányosságot.
    Egy normális országban igazi felhasználói tapasztalatokat lehetne egy-egy ilyen kommentablakban olvasni, fogyasztási, szervizelési tapasztalatokat, esetleg egy-egy extra működéséről információkat, érdemes-e megrendelni stb. De hát sok máshoz hasonlóan ebben az országban ez sem működik, mert szimplán a lakosság nagy hányada túlzottan primitív ehhez. De hát szerintük erről is az Zorbángyúrcsány tehet.

  • menőmanó

    demagóg
    Elég furcsa, hogy nem veszed észre. :)
    Nézd meg a fotót. A térdhely a nullával egyenlő, de meg sincs említve. Egy kombi az nem csak a csomagtérről szól.

    “Az elejétől fogva nyilvánvaló volt, hogy a hatalmas csomagterű Golf Variantnak egyetlen igazi ellenfele van: a Škoda Octavia.”

    Ez a mondat is szánalmas egy “autós újságíró” tollából. Nyilván nincs élet VW konszernen túl. :)

    Szerintem kár tovább magyarázni főleg az ilyen somebody féle túl egyszerű és röhejes egyéneknek, akiknek annyi vér sincs a pucájában, hogy a saját nevén (holiday) írogassa a hülyeségeit.

  • somebody

    menőmanó
    Nem Holiday vagyok, de nem gondolom, hogy köteles lennék ezt bizonygatni.
    Értő olvasás:
    “Az elejétől fogva nyilvánvaló volt, hogy a HATALMAS CSOMAGTERŰ Golf Variantnak egyetlen igazi ellenfele van: a Škoda Octavia.”
    Jelenleg az alsó-közép kategóriában a Golf és az Octavia ad 600 literes csomagtartót, később a Civic kombi tud majd ennyit, de azt még nem forgalmazzák tudtommal. Ergo ilyen nagy csomagterű autót jelenleg csak a konszernen belül tudsz venni a kategóriában. Azt pedig mindenki eldönti elég-e neki az 500 liter.
    A hátsó lábtér viszont tényleg elég szűknek tűnik, pedig a Golf alapból tágas. Valószínűleg áldoztak valamennyit a két ülés közötti távolságon a csomagtér kedvéért.

  • demagóg

    menőmanó!
    a cikkből nekem az jött le, hogy a tesztelő kereste a fogást az autón, csak éppen nem nagyon talált.
    A hátsó lábtér több forrás szerint is bőséges (1,85-ös ember mögé akár 1,95-ös is befér).
    Ettől még a szubjektív dizájnt és az autó objektív kvalitásait súlyozva könnyen lehet, hogy más autót választ valaki.
    Régebben az A2 nevű újságban volt egy ponttáblázat, ahol mindneki saját magának súlyozhatta a pontokat, ami könnyedén boríthatta az eredeti sorrendet…

    De szerintem valahogy úgy megy a dolog a legtöbb emberneél, hogy érzelmi alapon választ autót, vagyis hiába tudja esetleg, hogy objektív mércével mérve a golf a topon van, de neki éppenséggel az új auris kombi vagy az új 308 tetszik, akkor azt veszi meg. Legföljebb gyárt hozzá ideológiát.
    Én például próbáltam az új 308-ast és a műszerfala nagoyn megfogott. Igényes, jó minőségű autó benyomását keltette. Egy-egy ilyen tényező is döntő lehet.

  • MetroGoldwinMayer

    Helyhiánnyal hülyeség előjönni a 7es golfnál, pláne fénykép alapján úgy hogy sosem ültél benne (első ülés helyzete, hátsó pad hossza stb.) Ebben én sem, új Octavia kombiban igen, abban a 192 cm-em mögé beültem úgy hogy nem értem hozzá az első támlához ami alsóközépben ritka.

    A IVes Golfnál kritizálták a hátsó helyet, joggal. Az Vös már hozta a kategóriaátlagot, a VIos még többet is kicsit. Butaság hogy ebben nincs hely hátul.

  • menőmanó

    somebody

    Ne is bizonygasd, hiszen nem sok értelmét látnám.
    Viszont, ha zavar a dolog, akkor könnyen elejét veheted, ha a VW csoportot nem családtagodként védelmeznéd, hanem objektíven a másik sértegetése nélkül reagálnál az esetleg neked nem szimpatikus megjegyzéseimhez.

  • somebody

    menőmanó
    Te és az objektivitás, ez igazán vicces :D Nem hinném, hogy “családtagomként védem a VW csoportot”. Szeretem a márkát, értek is hozzá és ha valaki butaságokat mond róla, arra reagálok. Mindemellett elismerem a gyengeségeit, mivel mint mindennek a VW csoportos autóknak is van. Ha valamelyik gyár is hibátlan autót gyártana a többi lehúzhatná a rolót. Ehhez képest van pár márka, úgyhogy hatalmas baromság bármelyik márka mellett/ellen ölre menni.

  • menőmanó

    somebody

    Értő olvasás!
    Neked írtam az objektivitást. Bagoly mondja…mi? :D
    Mellesleg annyi itt az elfogultság, hogy azt valóban nehéz objektíven nézni.
    A mérleg nyelve… Írtam már. :)

  • somebody

    menő
    Sajnos nem vetted észre az iróniát…
    Egyébként röviden összefoglalva a storyt, te a Toyotáért rajongsz, én a VW-t szeretem (de nem rajongok érte). Te minden lehetőséget megragadsz, hogy fikázd a VW-t, én elismerem, hogy a Toyota egy baromi jó autó. (igényesebb formatervvel és főleg komolyabb minőségérzettel az utastérben nálam favorit lenne). Ez alapján döntse el mindenki ki az objektív-elvakult és ki nem.

  • demagóg

    “Az elejétől fogva nyilvánvaló volt, hogy a hatalmas csomagterű Golf Variantnak egyetlen igazi ellenfele van: a Škoda Octavia.”

    menőmanóval egyetértek abban, hogy a fent idézet cikkbéli mondat erősen túlzó…
    Focus kombi, 308 Break miért ne lennének igazi ellenfelek?
    Azt sugallja ez amondat, hogy a golf a vetélytársaktól fényévekkel előbbre tart áltlaánosságban. Ez pedig aligha lehet igaz.

  • menőmanó

    somebody

    Sosem tagadtam, hogy elfogult vagyok a SAJÁT autómmal szemben, hiszen minden várakozásomat felülmúlta. Miért tagadnám le a hibáit, mikor nekem kerülne pénzembe és nem is rokonom Tojoda úr?
    Az viszont érdekes, hogy te fikázásnak érzed azt, ha sok megjegyzéssel a VW-nel kapcsolatban nem értek egyet, sőt felhívom a figyelmet a gyengéire.
    Ez itt a probléma. Ez egyértelmű elfogultság és egyáltalán nem objektív szemlélet.

  • WEHR

    menőmono

    Hol lehet téged személyesen felkeresni?

  • somebody

    menőmanó
    Nem azzal van a gond, hogy elfogult vagy, az valahol természetes is. De kicsit unalmas, hogy minden VW cikk alatt csak azt lehet tőled olvasni, hogy a TSI, DSG, amblock a VW milyen sz@r, megbízhatatlan és különben is széthullik. Ez pedig hülyeség. Neked jogod van megkérdőjelezni a megbízhatósgát és éppen ezért elkerülni nagy ívben a VW szalonokat, de minden egyes cikknél leírni mi értelme van? Egyébként ismerősi körben sok TSI van, mégsincs velük probléma. Ellenben pl. D-Cat Toyotával volt, én mégsem kürtölöm tele a világot azzal, hogy mennyire sz@r a Toyota. Mert nem az, csak a D-Cat kicsit félresikerült konstrukció. Mint a VW 2.0 PDTDI-je. De ettől még a VW se rossz.

  • menőmanó

    WEHR

    Nem adom el az autómat, de ha más érdekel, akkor adj egy elérhetőséget és megbeszéljük. :)

  • menőmanó

    somebody

    Nem írtam, hogy széthullik, csak hosszabb távon nem igazán bíznék benne, ez tény. Viszont akartam venni egy Fabia RS-t, de a múltkor leírtak miatt nem került rá sor, ebből is látszik, hogy nem utasítom el ész nélkül a VW konszern autóit.
    Mindegy. Helyén kell kezelni a dolgokat és akkor nincs vita. :)

  • sveqs

    @tengerimalac – igazad van, meg kellett volna nézni. Az a helyzet, hogy amikor éppen szervizből hozod el az autót (hiszen az importőr elvileg minden kiadás előtt átnézi), nem feltételezed, hogy gáz van vele. Tévedtem.

    @v_Petya – az, hogy nekem milyen előítéleteim vannak vagy nincsenek egy autóval kapcsolatban, a teszt szempontjából teljesen irreleváns. Húztam már le szívem csücskét, és magasztaltam egekbe olyan márka gyártmányát, amit rühellek. Nem szimpátia, hanem a konkrét autó, ez számít. A Golf speciel egy kegyetlenül jól megkonstruált és összerakott autó, amin még a hibái sem változtatnak.

    @demagóg és v_petya: a Golf 605 literes csomagteréhez csak a Skoda és a Peugeot mérhető; utóbbi ilyen teljesítményű benzinmotorral nem kapható automata (DSG) váltóval. Az Astra ugyanez a kategória, tágasabb lábtérrel, alacsonyabb árral, de 500 literes (-17%) csomagtartóval, alapvető funkcionalitásuk ezért szerintem nem mérhető össze.

  • sveqs

    @demagóg
    “Focus kombi, 308 Break miért ne lennének igazi ellenfelek?
    Azt sugallja ez amondat, hogy a golf a vetélytársaktól fényévekkel előbbre tart áltlaánosságban. Ez pedig aligha lehet igaz.”

    Nézd meg, a Peugeot 308 szerepel a vetélytársak táblázatban, de mivel nincs automatával, ebben a tesztben nem volt releváns.

    Az ötajtósok összehasonlításánál a Focus, az Astra, a Mazda3, az Auris, stb mind erős ellenfelek volnának, de mint kombi, más ligában játszanak – más a méret, más az ár. Nem ellenfelek.

  • garazsgeza

    a DSG és a TSi önmagában egy szar párosítás,
    ökör módon pörgeti 7000 fordulatig,de 5000 felett már nincs is nyomaték
    a beltér pedig a Skoda favorit minöségét közelíti ,
    a GOLF ma az autógyárártás szégyene,és az a nagy barom aki megveszi,
    mert benyalja a Winkerkorn marketingjét

  • pqowieurzt

    geza: a tsi kevés dologgal jó párosítás…

  • pqowieurzt

    sveqs: i30/ceed SW ?

    azok tán túl olcsók ehhez a kategóriához?

  • garazsgeza

    sajnos volt hozzá szerencsém bérautóként,
    ergonómiai hibás,logikátlan ,csúnya doboz egyenautó

    ja és 7 millió ????
    meddig veszik be az emberek,hogy ez nekik megéri,
    vagy 2 millából elöállítják,a többi haszon ,meg adó

  • garazsgeza

    amitöl a gyomrom felfordul ,hogy az USA ban a passat diesel is ilyen áron megy
    azért ne nézzen a VW hülyének

  • garazsgeza

    az USA ban a JETTA SW 2,5 170 lovas 5 HENGERES!!! motorral
    21000 dollár ,ami 5millió FT
    na ne,itt meg eg fos mákdarálómotorral 7milla
    totál hülyének nézik az európai vásárlót

  • pqowieurzt

    7 gurigából kb másfél az áfa, lejön még valamennyi regadó, ami nem túl sok. tehát kis jóindulattal 5 marad a vw-nál.

  • MetroGoldwinMayer

    sveqs – ‘a Golf 605 literes csomagteréhez csak a Skoda és a Peugeot mérhető; utóbbi ilyen teljesítményű benzinmotorral nem kapható automata (DSG) váltóval. Az Astra ugyanez a kategória, tágasabb lábtérrel, alacsonyabb árral, de 500 literes (-17%) csomagtartóval, alapvető funkcionalitásuk ezért szerintem nem mérhető össze.’

    Jaj dehogynem mérhető össze. Az egyik 500 liter a másik 600, a kategória összes autója meg ott van a 2 között. Ledobott üléssel meg lehet hogy az Astra nagyobb/egyenesebb az alja. Senkit nem érdekel. Elképzelem a vásárlót aki a litereket keresi egy 7 milliós autóban 3ért a Logan MCV-be több malterosvödröt lehet berakni, akkor mi van?

    2 kocsim van egy Fabia1 kombi meg egy Mondeo 3 kombi. Meg egy 150 cm-es asztalom a legnagyobb dolog amit hurcolok néha 1 darabban, az befér mind a 2-be és ugyanúgy csak előre lehet beülni mind a 2be. Ki az úristent érdekel +/- 50/100 liter…:DD?

  • menőmanó

    Kempelen10.
    Te meg az úriember?
    Nagyon távol vagy tőle öreg. Értelmesen még nem láttalak cikkhez hozzászólni, mint a példa is mutatja.
    Egy gyenge képességű lúzer még lehetsz. De szerintem jobban jársz, ha eltolod a rollered. :)

  • menőmanó

    “Az ötajtósok összehasonlításánál a Focus, az Astra, a Mazda3, az Auris, stb mind erős ellenfelek volnának, de mint kombi, más ligában játszanak – más a méret, más az ár. Nem ellenfelek.”

    Nem gondoltam, hogy a cikk írója tovább ronthat a helyzetén. Tévedtem. :)

  • v_Petya25

    sveqs- 2014.01.31 // 15:14
    Hát elég szomorú, hogy nálad a kombiság ott kimerül, hogy melyiknek nagyobb a csomagtere, esetleg ajánlhatnám a Logan MCV-t, abból kettő is kijön a Golf árából, az már 1150 liter alaphelyzetben :) . És csak jelzem, hogy minden valamire való tesztelő az Astrát konkurenciának tartja.

  • geotrinus

    Nem hinném, hogy Svékus elfogult lenne, ennyi szubjektivitás elfér egy cikkben. Akinek nem tetszik, olvasgassa a műszaki adatokat excelben, az objektív. Még az is kijöhet belőle, hogy a Logan a világ legjobb kombija…
    Az biztos, hogy az a hátsó üléssor nem valami meggyőző,de attól még jó autó ez. Nyilván nem a kétgyerekes átlagmagyar, hurcolkodós családok racionális választása, ahhoz túl drága.

  • M468USER

    Kipróbáltam több kompaktot vásárlás elött.Az Octavia nem rossz, de behúnyott szemmel azonnal rá lehet vágni, hogy a Golf alatt van.A Focus egyenesen ócska, az Astrából alig vártam, hogy kiszálljak.Az új Golf telitalálat, amit alapfunkcióban egyik kompakt sem überel.A túlárazás mítosza felejtős, kedvezmény és alkú után kb ugyanott van mint a többi.

  • ACC.600

    Mióta megy már összességében ez a minden cikkben megjelenő vita???? Most komolyan! Ekkora bizonyításkényszerrel élő, egész napjaikat (éveiket) gyerekes vitára pazarló banda kevés van! Melyik a jobb, a VW vagy a Toyota???? Vagy akármelyik összes azonos méretű, árfekvésű márka és modell közül? Egyik sem!!!!!!!!!!!! Az összes ugyanaz!!!!
    Nincs különbség köztük, mert azonos hibákat generálnak életciklusuk alatt.
    Aston Martin és Honda Accord között van különbség….meg Breitling és a qvarc órák között. De ilyen dolgokon vesződni felesleges! Mert sosem lesz igaza senkinek!
    Rossz autó nincs csak gondatlan és felelőtlen tulaj!!!!!!!!!!
    Minden márkát le lehet okádni, miután lepusztultan áll az udvarban és jajveszékelve sírni, hogy de hát ez milyen szar már….de amikor a pénztárcát kellett volna kinyitni a szervizben, az kimaradt.

  • Levrone

    ACC.600: nálad a pont, tökéletesen igazad van. :-)

  • mtbe

    Mindenbe bele lehet kötni, ahogy ebbe is. Ha már a C4 Picassónál fel lett hozva negatívumként, hogy gyenge a tolatólámpa, akkor itt is simán megállja a helyét az a megállapítás, hogy kicsi a tolatólámpa és nem világít sokat hátrafelé – mint sok más VW-en és Audin.

    A lábtér elég szűk, mondjuk az első ülés kicsit hátra van tolva.

    Amúgy egy jó autó, elég jól néz ki, a 7 literes fogyasztás meg egyáltalán nem kínos egy 122 LE-s benzinmotornál.

  • Gianniz

    A lábtér mitől szűk okostájások? Mer’ útylátyátok a fényképen? Muhaha. Az Octavia után, aminek a nyomába se ér semmi, a Golf7 a legtágasabb kompakt, de ne zavarjon senkit.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.