Egyterű, ötliteres fogyasztással

Teszt: Citroën C4 Picasso 1,6 e-HDi Intensive

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.01.28. 06.00

Nem gondoltuk volna, hogy az új C4 Picasso ennyire nagyot alakít. De vannak erősen idegőrlő megoldásai is.

Röviden – Citroën C4 Picasso

Mi ez?

Kompakt egyterű, vadonatúj padlólemezen. A Picasso 3. generációja, felárért hosszabb kasztnival és hét üléssel is.

Mit tud?

Tenyerén hordozni egy 4-5 fős családot.
Mibe kerül? Dízelmotorral, Intensive-kivitelben listaáron 7,3, a tesztautó rengeteg extrával 8,5 millió forintba. A legolcsóbb benzines akciós ára 4 990 000 Ft.
Kinek jó?  Annak, akinek van kivel (vagy mivel) megtöltenie a kiugróan igényes belső teret.

Külső: audis far, hatásos orr

Van egy autó, amivel talán még az okostelefonra gyógyult kamaszok figyelmét is meg lehet ragadni. Na jó, egy pillanatra. Nem sportkocsi, nem is kétüléses jövőautó, hanem kompakt egyterű, aminél kispolgáribb autófajta aligha létezhet egy gimnazista szemében. De a Citroën olyan arcot és testet rajzolt az új C4 Picassónak, amivel nemcsak formatervezési díjakat nyer, de feltűnést is kelt. Szemből egyikünk mélytengeri élőlényt, másikunk birodalmi rohamosztagost látott bele, egyedinek mindenképp egyedi. Hátulja viszont a fedéllel egybenyíló lámpákkal eléggé audis, lehetne akár a Q5-é is.

Belső tér és csomagtartó

Belül rámanősségnek nyoma sincs, a Citroën C4 Picasso gáláns szolgáltatásokkal, nagystílű belső térrel várja a családot, hogy minden apró rése megteljen keksztörmelékkel. A belső tér szürke-fektében sem barátságtalan és nagyon jó minőségérzetet kelt.

Hívogató, barátságos szelete a világnak a C4 Picasso


Adatlap

Citroën C4 Picasso 1,6 e-HDi Intensive

Egyterű, ötliteres fogyasztással 1
Motor 1560 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 112 LE
Nyomaték 270 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,8 sec
Végsebesség 189 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4 l / 100 km

Dicséret illeti a Citroënt, mert nem egy előkelő, de idegen térrel várja az utasokat, hanem sok jó ötlettel. Ezek az elődben is mind benne voltak; így a világítás a lehajtható asztalkákhoz, alatta a rögzítőpánt vagy az elemlámpaként kivehető világítás a csomagtartóban. Örültünk a két USB-aljzatnak, az egyikről töltődhet a telefon, a másikból szólhat a zene.

Két képernyő is van az autóban, a hightech jegyében. A felső átmérője 12 hüvelyk, a menüvel vesződve válthatunk a fordulatszámmérő, a navigációs térkép és a háttérképek között. Saját fotót is betölthetünk, amit kevesen csinálták még meg (pl. a Honda a CR-V-ben). Nagy húzás, mert erősíti a kötődést az autóhoz, ha a családtagok néznek vissza a műszerfalról. A lenti monitor hétcolos érintőképernyő, itt nyomkodható többek között a fűtés, a rádió és a navigációsrendszer.

Az ülések nem rosszak, de volna mit javítani rajtuk. Hátul magas felnőtteknek kicsit alacsonyak, elöl az oldaltartás hiányzik, de ez úgysem az az autó, amivel kijárunk a Lepencei útra. Az utasülés kihúzható lábtámasszal igazi felső kategóriás extra, jól jöhet, ha egész nap utazunk. Sajnos hátsó ülésfűtés nincs, pedig a Kia Carenshez rendelhető, nem beszélve több kompakt autóról.

Beférnek a bringák, meg ami éppen kell

Máskülönben a felszereltség királyi, amelyhez JBL-hangrendszer is tartozik. Mélynyomója elfoglalja az egyik hátsó üreget a padlóban, ami sokkal jobb megoldás, mintha a pótkerék helyét venné el. Így a csomagtér alatt legalább szükségpótkerék van.

537-630 literrel a csomagtartó bőven elég a nyaralásokhoz is. A hátsó ülések variálásának forszára egyszer kell ráérezni, onnan a három önálló ülés gyorsan a padlóba süllyeszthető. Karácsonyfa-transzporthoz jól jön majd a lehajtható támlájú utasülés.

Milyen városban?

Könnyű ki- és beszállni, a hátsó ajtók is kellően nagyok. Az üléshelyzet egészséges, az osztott A-oszloppal kitűnő a kilátás előrefelé, a tetőoszlop nem takarja ki a zebrán átkelő szinglihordákat.

Szavazás

Melyik kompakt egyterűt választanád?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
Indítás után az első öveket megcibálja egy mágikus kéz, ami elég kellemetlen, de csak akkor van így, ha megvettük a Drive Assist csomagot, benne az adaptív tempomattal. A csomagban jár a figyelmeztetés ráfutásos balesetekre: a rendszer igen óvatos, de inkább aggodalmaskodjék, semmint egyszer belerongyoljunk az előttünk menőbe.

Elinduláskor a motor nem akar lefulladni, 1200-1300-as fordulatszámtól jól használható. A váltó fokozatkiosztása eltalált, de vannak ennél sokkal pontosabb és jobban megvezetett váltókarok.

Mi ma a PSA stop-start rendszerét tartjuk etalonnak, mert még a problémás dízelmotort is finoman indítja újra és mintha csak a vezető fejével gondolkodna, mindig leállítja, amikor érdemes. Például lámpához gurulva. Komoly akkumulátor van az autóban, még 25-27-es tempóval is gurulhatunk álló motorral, mert működik a kormányrásegítés. Egy BMW lépésben csorogva is újraindítja a motort, ha el kell fordítani a kormányt.

Az automatikus parkolórendszer meggyőzően működött, az útra merőlegesen és a járdával párhuzamosan is gyorsan és ügyesen bekanalazta az autót. Megérkezéskor bántó, hogy a gyújtás levételekor elhallgat a rádió. Működnie kéne addig, amíg ki nem nyitjuk az ajtót.

Merőben különböző műszergrafikák közül választhatunk a 12 hüvelykes érintőképernyőn

Nem tetszett a lassan reagáló érintőképernyő, amin a fűtés-szellőzést kezeljük, de ez javulhat, a Peugeot 308-asban már élénkebb volt. Bornírt ötlet, hogy a hőmérsékletet és a befúvást ilyen összetett legyen változtatni, ezeknek a funkcióknak külön tekerentyű kellene. Ráadásul a kijelző nappal alig látható, ha bekapcsoljuk a fényszórót és nem a menetfénnyel autózunk.

Mit tud hosszabb úton?

A motor mintha vattába csomagolná dízelségét: egészen lágyan jár, csendesen dolgozik és erejét is finoman adja le. Ez nem azt jelenti, hogy vészesen enervált volna, épp csak kulturáltan kezd húzni, nem riasztja fel az utasokat előzéskor a semmiből a hajtásláncra zúduló nyomaték. Az 1,6 literes dízelmotor pont jó az autóhoz, nem több, nem kevesebb. Padlógáznál 270-ről 285 Nm-re nő a nyomaték, de ezt csak a pontosság kedvéért írjuk le, hat százalék nyomatékkülönbséget ember meg nem érez.

Halk, keveset fogyaszt és mindenben a kezünk alá dolgozik. A C4 Picasso világjárásra született

Az egyszerű konstrukciójú, MacPherson és csatolt hosszlengőkaros hátsó futómű hangolása mestermunka. A futóműzajok tompa puffanások csupán, a futási kultúra olyan, akár egy prémiumtermékben, egy árkategóriával feljebb.

A Citroën C4 Picasso puhán suhan át az úthibákon, mégis elmúlt az az igen kellemetlen billegés, amit elődje produkált. Már nem azon a renyhén felfújt gumimatracon hullámzunk, az úttartás bizalmat kelt. A teljeség kedvéért álljon itt, hogy a kormányzás túl könnyű és érzéketlen, de ez a legutolsó tényező, ami érdekelheti az egyterűek célközönségét.

200 ezer Ft az üvegtető felára. Minden fillért megér, mert világosabb és szerethetőbb tőle az utastér

A zajszigetelés annál jobb, zavartalanul mehetünk 160 körül német autópályán. A fejedelmi kényelem része a szépen zengő JBl-hangrendszer és az automatikusan tartott követési távolság. Az autó nem tud fékezni, de a gázelvétellel finoman operál és ha ez nem elég, hangos csilingeléssel int fékezésre.

Költségek, fogyasztás

Tesztünk 900 kilométerét mindössze 47 liter gázolajjal tettük meg, az autó átlagosan 5,2 litert fogyasztott százon. Ez is parádés, de országúton, családdal andalogva ebből levonható még fél liter. A kisebb fogyasztás ürügyén az autógyártók hajlamosak töpörödött tankkal csökkenteni az autók tömegét, de a Citroën nem vetette el a sulykot: az előd 60 literéből 55 megmaradt, a hatótáv majdnem ezer km.

A Citroën C4 Picasso és dízelmotoros vetélytársai kézi sebességváltóval Listaár (engedménnyel)
Citroën C4 Picasso 1,6 e-HDi Intensive (115 LE)  7 290 000 Ft
(6 690 000 Ft)
Kia Carens 1,7 CRDi EX (115 LE) 6 524 000 Ft
(5 974 000 Ft)
Renault Scénic Privil?ge 1,5 dCi (110 LE) 6 825 000 Ft
(6 225 000 Ft)
Toyota Verso 2,0 D-4D Limited (124 LE) 7 360 000 Ft

600 ezer Ft az engedmény a 7,3 milliós listaárból. Az összeg magas, de reális, mert az autó nagyon jó és az Intensive sok olyan extrát kínál alapáron vagy opcióként, amit a közvetlen konkurensekhez nem is rendelhetünk (távolságtartó tempomat, motoros csomagtérnyitás, masszírozós első ülések, körkamera, villanymotoros lábtámasz az első utasüléshez, konnektor stb). A tesztautóban benne is volt sok fényességes extra, amitől listaára meghaladta a 8,5 millió forintot.

Földes Attila nagyon magas, a hátsó lábtér viszont nagyon tágas. A szélső üléseken az üvegtető csökkenti a fejteret, de nem vészesen

A termék tehát kiemelkedő, de nem kell hozzá madárbél vagy kávézacc, hogy megjósoljuk: ezzel az árszinttel nehéz lesz az értékesítők dolga. Pedig a C4 Picasso presztízse a kategóriában magasabb annál, ahová a márkák között a Citroën lavírozta magát. Ha nem is olcsó, ma nincs olyan egyterű, amely menőbb volna a C4 Picassónál. Kicsit jobb autó akad a kategóriában (a Zafira Tourer), de vonzóbb szerintünk nem.

Mellette – Ellene
  • Tágas csomagtartó
  • Igényes, hatalmas, ötletes belső tér
  • Rezzenéstelen kényelem
  • Kiváló dízelmotor
  • Jó ár/érték arány
  • Csekély fogyasztás
  • Várhatóan magas értékvesztés
  • Megértést igénylő menük
  • Csupán kétéves alapgarancia


Szavazás

Hány pontot ér nálad a Citroën C4 Picasso?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • MetroGoldwinMayer

    Nekem tetszik ez a kocsi. Nem adnék érte saját pénzt mert nem komázom ha az autó a garanciaidőn belül már 3x szét van szedve, de ha vmelyik hazai francia cégnél dolgoznék nem utasítanám vissza.

  • PAlex

    Ez tényleg parádés fogyasztás.
    És jó hallani, hogy ez egy használható motor, és nem a marketing LE-kre van kihegyezve, azaz alacsony fordulaton nem fulladozik, és nem erőtlen.

  • Hawaii-

    “a hatótáv majdnem ezer km”

    Ezt nem értem. Miért csak majdnem?

  • JohnSmith

    emmdzsíííemm igazad van!

    de még mindig jobb, mint a német gócvágen kipufogórendszerébe fagyott viíz Ausztriában -10-ben.
    Over.

  • WEHR

    Határozottan tetszik! Remek kis autó!

  • hova

    Csilivili kis autó ez!Nem kell mindjárt leszólni és szerintem két gyerekkel is jók használható.

  • toce

    Miután most már egy ideje nyúzzuk pár észrevétel:
    – A motor zseniális. Az 1.6 HDI (115LE) szépen viszi az autót és rendkívül kulturált.
    – A zajszigetelés, futási kényelem szintén. Nagyon pihentető vele autózni. Mi az internetes tesztek alapján nem vettünk automatát, ami így utólag hiba. Azzal még inkább relax.
    – Az ülések nem rosszak, de nem is az a fejedelmi kényelem. Talán az ülőlap rövid. (Mármint elől).
    – Az érintőképernyős majomságot tényleg nem sikerült jól használhatóra csinálni. Persze működik és meg lehet tanulni, de erőfeszítést igényel.
    – Ezzel együtt a felső kijelzőből se hoztak ki minden lehetőséget. Én pl. szívesen lemondanék a képnézegető funkcióról ha cserébe be tudnám állítani, milyen adatokat (pl. pillanatnyi fogyasztás) akarok folyamatosan a képernyőn látni…
    – Hátul zseniális, hogy még én is egész kényelmesen beülök a két gyerek(ülés) közé. Ez igazából a legnagyobb feature.
    – A nem grand verzió kb. annyi helyet igényel mint egy kompakt autó. Csomagtartója is olyan jellegű, azaz felnyitással együtt emeli a kalaptartót, nem elhúzható roló van benne. Tehát grand vagy nem grand vitát úgy kell eldönteni, hogy kompakt autó, vagy kompakt kombi kell jobban. Így egyterűben mindenképp igazi 5 személyes lesz, és még a családi igényeknek (mi 4-en vagyunk) is elég a csomagtartó.
    – Arra viszont készülni kell, hogy szélesebb, mint a kompakt autók. (Főleg garázsban érezni…)

    Összességében nekünk nagyon tetszik. Reméljük ezt is 14 évig használjuk, mint az előzőt (xsara)

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.