VW Golf GTI: Hétköznapi ámokfutó

Volkswagen Golf GTI teszt

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.01.25. 07.00

Kompakt méretű, praktikus, jól használható jószág a VII-es Golf sportos változata, amely ha kell, képes őrültségekre is

Röviden – Volkswagen Golf GTI 

Mi ez?

Sportos kompakt

Mit tud? Erős, gyors és okos
Mibe kerül? Alapára 8,9 millió, de könnyű 11 millió fölé konfigurálni
Kinek jó?  Akik praktikus, de erős és gyors autót akarnak

Kívülről kicsit alacsonyabb, kicsit vadabb a GTI változat a többi hetes Golfnál. Nincs túljátszott dráma, csupán méretes kerekek – 171 ezer forintért – néhány szolid GTI embléma az autó különféle pontjain, piros féknyereg, illetve a látványos LED-es nappalifényes, adaptív, indításkor sokmásodperces show-műsort adó fényszórók adják meg az autó sportos hangulatát. Illetve az orron végigfutó piros csík, amely a fényszórókban is folytatódik. Sőt, ugyanez a piros vonal az utastérben is visszaköszön, az ajtókárpiton éjszaka derengő hangulatvilágításként, a kormány és a váltó bőrborításán pedig piros-cérnás díszöltésekként. 

Alacsonyabb és szigorúbb a GTI mezei Golfnál

A belső másik hangulatjavító eszköze a régi GTI-ket idéző kockás kárpit – ez az alapáras, a Vienna bőr ülésekért 546 ezer forintot kérnek pluszba – illetve a szintén régi időket idéző háromküllős, apró közepű kormány és a kötelező alu pedálok. Sajnos a műszerek környékére nem maradt semmi ötlet, az teljesen átlagos maradt, elkekintve a 280-ig tartó skálázástól. 

Egy mára már lerongyolódott I-es Golf belseje. Azért még így is felismerhető a rokonság.

Berendezése ugyanolyan zavarba ejtően profi munka, mint amit már a többi VII-es Golffal kapcsolatban már többször is megénekeltünk, legyen az akár egy szerényebben felszerelt dízel, vagy akár egy puccosabban kivitelű benzines. Minden a helyén, minden úgy működik ahogy annak kell és emellett még szépek is. Nem izgalmasak, de jók. Az ajtózsebben elfér a kétliteres palack, a csomagtartó nagy és ügyesen variálható, a navigáció kezelése is logikus, a kárpitok ízlésesek, és a berendezés tapintása, sőt, a szaga is jó. Az ergonómiáról nem is beszélve.
Az VW Golf GTI és vetélytársai Listaár, forint 
Ford Focus ST (250 LE)  8 585 000
Kia pro cee’d GT (204 LE) 6 624 000
Opel Astra OPC (280 LE) 8 350 000
VW Golf GTI  (220 LE) 8 879 000

Aki ennél több infóra vágyik a konkurenciával kapcsolatban, az hamarosan megkapja a nagy, sportkompakt összehasonlító tesztet, amelynek kakukktojásáról már itt olvasható teszt.

De mitől GTI?

Adatlap

Volkswagen Golf GTI teszt

VW Golf GTI: Hétköznapi ámokfutó 1
Motor 1984 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 220 LE
Nyomaték 350 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 6,5 sec
Végsebesség 246 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6 l / 100 km

Főként a kétliteres, 220 lóerős turbós benzinmotortól, amely a katalógus szerint 6,5 másodperc alatt repíti túl az autót a 100 km/órás sebességhatáron. Ha nem lenne elég a sport üzemmódra hangolás, pár egyszerű mozdulattal a rajtautomatikát is aktiválhatjuk a Golf GT-ben. Az Octavia RS-hez hasonlóan itt sem meggyőző amit a rendszer produkál, mert a hosszú ideig egyhelyben pörgő kerekek és a kezdeti szánalmas gyorsulás miatt inkább érezzük benne magunkat feleslegesen csikorgó hülyegyerekeknek, mint Schumachernek. De ezt fogjuk a téli gumira. 

A Golf GTI-ben az a legmókásabb, hogy ha akarjuk tudunk belőle nagyjából átlagos családi Golfot is faragni. Legalábbis visselkedésben. Három előre beállított – ECO, Normal és Sport – hangolás közül választhatunk, illetve egyet saját szájízünk szerint is konfigurálhatunk benne. A motor, a váltó a lengéscsillapítók keménysége mellett az autó hangját is gombnyomásra lehet megváltoztatni. Városbarát megoldás, hogy a bent hallottak alapján hibásan gondoljuk, hogy a kocsi kintről is ennyire feltűnő, a morgás csak az utasoknak szól. Kint legfeljebb elvétve lehet hallani egy-egy elfojtott, tompa, távoli dörrenést a kipufogó mélyéről, ha vadul a vezető.

Semmi drámai nincs a Golf GTI megjelenésében

Vezetni milyen?

Golf GTI-t Vezetni nyugtató és szórakoztató is lehet, attól függően, hogy mire van éppen szükségünk, mit állítunk be magunknak. ECO módban csendben, lágyan gurul a járgány, szinte elhanyagolható motorfékkel, fájdalommentes fogyasztással és a váltó is hamar kapcsol, míg sport módban először a kormány válik nehezebbé, és változik az áttétel is. A DSG váltó idegesebbé válik, és lassításkor szépen vissza váltogat. Módosul a lengéscsillapítók keménysége is, talán már egy kicsit túl keményre is, de szerencsére ott az egyedi beállítást megengedő mód is, ahol a legtöbb értéket kedvünkre állítgathatjuk. Egyedül a fékkel nem tudunk mit kezdeni, de ezzel nincs is semmi tennivaló, hisz úgy harapnak, ahogy szinte semmi más ebben a mezőnyben.

A kormány formája és a kockás üléskárpit is az ős GTI-ket idézi

Szeretett vezető

A Golf GTI nemcsak erős, hanem okos is. Ugyan ilyen kaliberű autóban az önmagától beparkolás képessége igen mókás dolog – joggal feltételezhetjük, hogy aki kiad 10 millió forintot egy elég sportos kompaktért, az szeret és tud is vezetni – de akad itt más, hasznosabb dolog is. Például az adaptív tempomat, ami finoman, érzéssel követi az előttünk haladót, így képes elviselhetővé tenni a városi dugóban nyűglődést, vagy az automata ablaktörlő, -fényszóró, -kézifék hármas is kényelmes, de persze nélkülözhető cuccok.

A műszerfal, eltekintve a 280-ig skálázástól, akár egy 1,2-es benzines Golfban is lehetne, annyira nem ad semmit a hangulathoz

Az aktív sávtartó szintén szórakoztató dolog. Legalábbis eleinte. Később inkább idegesítő, hogy az autó nagyobb sebességnél állandóan, ha finoman is, de ide-oda húzza a kormányt. Persze akkor megfizethetetlen, ha éppen keresünk valamit, vagy másért nem figyelünk egy pillanatra az útra és a rendszer addig a felfestések között ügyesen lavírozik a kocsival, de üzemszerű vezetés közben tényleg elég zavaró, hogy az autó magától követi a sávot. Aztán ha a rendszer által megkívánt minimális sebesség alá lassulunk, akkor meg az a baj, hogy hirtelen visszaadja a kormányt, megszűnik a segítség. De magunk is kikapcsolhatjuk, vagy megszokhatjuk.
A világ talán legvérszegényebb Golf GTI reklámja:

Étvágy

Kétliteres, 220 lóerős motortól épeszű ember nem nagyon várja el, hogy amellett hogy baromira megy, még takarékos is legyen. Nem is voltak illúzióink, így nem ért csalódásként a városi, 10,7 literes fogyasztás. Igaz, ebben egy a Tököli vezetéstechnikai pályán megejtett összehasonlító teszt mért körei is benne vannak, amelyeket nem az üzemanyag-takarékosság jegyében tettünk meg. Épp ezért ért meglepetésként, hogy ECO üzemmódba kapcsolva, autópályán a Tisza-tóig, majd vissza, mindössze 6,3 literes átlaggal megúsztuk. Bár egyáltalán nem esett jól a Golf GTI-ben a nagypapás menet, de ezt is ki kellett próbálni.
Technika, számok, adatok:
Műszaki adatok – Volkswagen Golf GTI
Motor Négyhengeres, turbós, benzines
Lökettérfogat (ccm) 1984
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény LE 220/4500
Max. nyomaték (Nm/ford.) 350/1500
 
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 6,5
Végsebesség (km/h) 244
 
Fogyasztás
Város (l/100 km) 8,1
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,3
Vegyes (l/100 km) 6,4
CO2 kibocsátás (g/km) 148
 
Méretek
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4268/1799/1442
Tengelytáv (mm) 2631
Csomagtér (liter) 380-1270
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1270/570
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 50
Gumiméret 225/45 R17
 
Ár, költségek
Alapár (forint) 8 879 000

Pályán

Hogy előre kitűzött pályán, mért időkkel a konkurensekhez mérten hogy teljesít a Golf GTI, az hamarosan kiderül egy díszes összehasonlító tesztből. Előzetesnek legyen elég annyi, hogy a Golf GTI-vel az első kört is jobb eredménnyel autózta a pilóta, mint a többi modellel a sokadikat. Pedig közel nem ez volt a mezőny legerősebb darabja. 

Kintről mindenképpen csendes, de bent lehet motorhangot hallgatni

Összegzés

A Golf GTI egy hétköznapi használatra is szinte tökéletes autó, amellyel néha azért alaposan meg is lehet bolondulni. De sajnos az igazi sportos hangulathoz még hiányzik belőle valami kulturálatlan, szájszagú taplóság. És ebben az autóban olyan nyomokban sincs.
Mellette – Ellene
  • Erős motor
  • Izgalmas hang – főleg bent
  • Príma fékek
  • Drága
  • Kapkodós DSG váltó
  • Sokat fogyaszt – hahaha


Szavazás

Szerinted hány pontot ér egy mérges Golf?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • menőmanó

    Jó kis autó a maga nemében és belülről valóban bizalmat ébreszt. Kívülről is jó mert nem hivalkodó. Viszont van legalább egy pont ami elbizonytalanítana.
    Egy olyan gyártó aki megenged magának egy olyan gyenge eresztésű motort mint a hírhedt TSI-k, az nem igazán a bizalmat erősíti a motorjai iránt, főleg hogy aki ezt megveszi, az nem biztos hogy kímélni fogja. Én biztos nem tenném, ha csak az abnormális fogyasztás nem venné el a kedven a száguldozástól. :)
    Az ára a Golfhoz jellemzően a röhej kategóriája. Persze lehet, hogy erre is alapból adnak több mint 1 millás kedvezményt, de akkor minek röhögtetik ki magukat az alapárral?
    A DSG váltó számomra inkább hátrány mint előny lenne, de itt még legalább van választási lehetőség. Ez egyértelműen egy jó pont a Golfnál.
    Ezektől a dolgoktól eltekintve viszont biztos jó autó és lesz aki megveszi, de ennyi (vagy egy kicsit több) pénzért szerintem már sok jobb vétel van ill. lesz ebben a kategóriában. :)

  • WEHR

    menőmanó

    Kicsit itthon ,kicsiny putri országunkban maradtál gondolkodásilag.Ekkora piac (semmi0) a VW számára .Csodálom,hogy egyáltalán forgalmazzák itthon.
    Röhejről szó sincs.Amíg ez a világon mindenhol eladható portéka,addig a felsorolt konkurensei (valójában egyik sem lehet az) ,na azok nem igazán+ az összes hot hatch közül ez az egyik leginkább értéktartó.

  • menőmanó

    WEHR
    Ez az autó pont a hozzád hasonló elvakult fanoknak készül. Hozzáértés nulla, de a szöveg az meg van. :D

  • megint

    Aki egy kicsit is ért hozzá az inkább vesz egy új corollát, nagyon igényes autó

  • somebody

    menőmanó
    Ha olyan fene nagy szakértő vagy, akkor mesélj már egy kicsit a “páratlanul” megbízható japánjaidról. Főleg érdekelnének a csapnivaló D-Cat Toyota dízelek, a több milliós visszahívásokat generáló fékproblémák, hibás első generációs VVT-i motorok, a 70-80e km után valóban motorfelújítást igénylő RX-8-as Wankel motorok, a pár tízezer km után csapágyas Suzuki váltók, a csörgő zörgő angol Civicek. A 2.0 TSI-nek pont semmiféle konstrukciós problémája nincs. Az 1.2-esnél zöröghet a vezérműlánc, amit garanciálisan cserélnek. Nem szakad el és nem okoz motorkárokat csak zörög. A különbség talán még a te képességeiddel is érthető. Minden gyárnak vannak konstrukciós gyengéi, teljesen fölösleges ezt a “japánistenítő németfikázó” baromságaidat minden cikk után odahányni. Pont elég nevetségessé tetted már magad ezen az oldalon.

  • WEHR

    menőmanó

    Pont itt és pont neked hadd ne magyarázkodjak a hozzá nem értésemről.
    Butaságokat írsz és dilettáns vagy.
    Nem vagyok fanatikus,de hidd el nekem ,hogy ez egy ízig-vérig jó autó.
    Vagy,ha félre tudod tenni a pozitív gondolatmenetedet és amennyiben rendelkezel érvényes vezetői engedéllyel javaslom :próbálj ki egy ilyen GTI-t,vagy akár egy mezei Golfot.Ráérzel mitől több ez ,mint hasonló társai.

  • v_johny

    Szerintem a dög nehéz Astra OPC-vel körbe lehetne autózni. De ha mégsem, akkor is 1000x szebb autó legalább. Igaz, csak 3 ajtós variáns van, de ebben a szegmensben a praktikum nem éppen szempont…

  • menőmanó

    somebody
    Gondoltam, hogy előbb utóbb jön egy fanatikus, aki el kezd bizonygatni.
    Nem csalódtam. A kilétében sem.
    Még jó, hogy én vagyok a nevetséges. :)

  • menőmanó

    WEHR
    Örülök, hogy te olyan hozzáértő vagy, csak az a baj, hogy a beírásod nem erről tanúskodik. Próbáld objektíven nézni a dolgokat és akkor rájössz, hogy egyáltalán nem több.

  • macsek

    Szép estét!! Maradjunk annyiban,hogy ez a Gti már nem az a Gti…..Valahogy nem esel hasra tőle,hiába a hiper-szuper TFSI motor….3 évig boldog tulajdonosa voltam egy Golf 2 Gti 16v-nek,a jóféle KR blokkal. Na az Gti:) Ez ahhoz képest egy nagyon gagyi autó…

  • WEHR

    v_johny

    Mesélj még.

  • WEHR

    menőmanó

    Teljesen objektíven nézem.Ezért írtam,azt amit.

  • menőmanó

    WEHR
    Szerintem meg nagyon nem.
    Azért mert esetleg egy kicsit jobban gyorsul, egy talán kicsit gyorsabb a pályán, amit a hétköznapokban átlag sofőrökkel közúton nem venni észre, nem nagyobb, nem biztonságosabb, nem megbízhatóbb (a turbó és a DSG kifejezetten problémás lehet), nem néz ki jobban, nincs benne komolyabb technika, stb. szóval csak a név miatt nem fizetnék egy autóért kb. 2 millióval többet.
    Természetesen mindenkinek szíve joga másként dönteni, hiszen szerencsére nem vagyunk egyformák, csak nem kell megmagyarázni azt amit nem lehet. somebody szintű egyének ezt sosem fogják megérteni.

  • somebody

    (nem)menőmanó
    Áruld már el, hogy az én hozzászólásomban hol találtál elvakult fanatizmust a VW irányába? Elárulom sehol. Kettőnk közül te vagy az, aki nem lát túl a saját sz@ros rizsrakétáján. Ne fölényeskedj, hanem a kérdésre válaszolj. Minden gyárnak megvan a maga gyenge konstrukciója. A japánoknak is, pont úgy mint a VW-nek.
    “Azért mert esetleg egy kicsit jobban gyorsul, egy talán kicsit gyorsabb a pályán, amit a hétköznapokban átlag sofőrökkel közúton nem venni észre, nem nagyobb, nem biztonságosabb, nem megbízhatóbb (a turbó és a DSG kifejezetten problémás lehet), nem néz ki jobban, nincs benne komolyabb technika, stb. szóval csak a név miatt nem fizetnék egy autóért kb. 2 millióval többet.”
    Még jó, hogy a te nevetséges TS-ed annyival szebb, jobb, élvezetesebb egy átlag nyugdíjas Corollánál :D Köszönöm, hogy ezzel a remek poénnal bearanyoztad a vasárnapomat, nagyon jót nevettem. Köszönöm.

  • v_johny

    WEHR:

    Annyira VW elfogult vagy, hogy még azt sem veszed észre mi az esztétikusabb???!!! Nehogy előadd már hogy a Golf mennyire formás…

  • megint

    Menőmanónak először azt kéne megtanulnia, hogy mit írunk egybe és mit külön. Utána jöhet a következő lépés, pl a szorzótábla.

  • menőmanó

    somebody (holiday, kempelen10, gyűlölöm a butaságot stb.)

    Gondoltam értetted a célzást, de látom mégsem.
    Attól, hogy más neveken írogatsz még ne hidd, hogy nem ismerlek meg.
    Ne kezdd megint belekeverni az autómat a témába szokás szerint, mert itt nem erről van szó. Egyébként is az általad felvetett témákat többször kiveséztük és mindig rosszul jöttél ki belőle. Szerintem ne kezdjük újra.
    Egyébként várom a jelentkezésedet. :)

  • menőmanó

    megint
    Híven önmagadhoz megint ELKEZDed a gyerekeskedést?

  • WEHR

    v_johny

    Elfogultnak állítasz be,holott nem vagyok elfogult.Annak hiszel,mert annak akarsz látni.Mondom :tévedsz.
    NE állítsuk be az Opelt,Kiát,Fordot,Renault,stb egy kasztba a VW-el.Ahogy a VW-t se hasonlítsuk mondjuk egy BMW-hez,Lexushoz stb.
    Ez olyan,hogy Józsi bá ugyanazt csinálja,mint az újonc Ferike,mondjuk villanyt szerel.Mindkettő megoldja ,mégis másképpen.Józsi bá rutinosan,kicsit régimódi stílusban,de lehet több ésszel,míg Ferike csak eltanulta,igyekszik ugyan,jó és szép,amit csinál a végeredmény is használható,de mégse ugyanaz.Kb ennyi.

  • Kempelen10.

    menőmanó! Cserébe nem ragad be a fékje, és az komoly fegyvertény. persze neked, aki mindenkinél jobban vezetsz, ez nem érték, de hát barátom, ez csak egy tucatautó. Olyan, amit soha nem fogsz tudni megvenni, de mégis az. Ne várj tőle csodát, ha a foshtalicska edisön Toyotáktól nem várod el.

    Mielőtt a szokásos makogásba kezdenél, tudom, a buszbérletemnél még a te soha nem létező Toyotád is többet ér, ez vitán fölül áll, nem is ezen akartam vitatkozni. De nem lehet mindenki olyan virtuálgazdag és virtuálautversenyző, mint te. Ezért ne nézz le engem, de nem is írj ilyen állati nagy hülyeségeket.

  • Kempelen10.

    Macsek! Oszt egy ilyennek hány évig voltál tulajdonosa, hogy így lehányod? Ilyen észosztásból én arra következtetek, hogy komoly személyes tapasztalataid vannak. Mesélj, olvasom,venni úgysem fogok tudni ilyet egy jó darabig. Marad nekem hát az, amit te ezzel az autóval átéltél.

  • v_johny

    WEHR:

    Nagyon-nagyon-nagyon el vagy tévedve. Ha tudnád, hogy mennyi de mennyi VW alkatrész készül egyazon -“kommersz” minőségű- gyártósoron más hasonló kategóriás autóéval, nincs mögötte semmi varázslat csak jó marketing… Egyből nem hinnél abban hogy a VW más univerzum. Van amiben több/jobb a VW a kategóriatársaktól, és bizony van amiben a kategóriatársak jobbak. Én nem kérdőjeleztem meg semmit a VW kapcsán, ezért nekem nem kell bizonygatnod semmit. Én csak jeleztem a tényeket, miszerint egy OPC Astra szebb és körbeautózza ezt a GTI-t, így én még véletlenül sem esek seggre tőle…

  • menőmanó

    somebody
    Szájkaratézni azt te szoktál, mert nincs elég vér a pucádban szemtől szemben találkozni.
    Én itt be is fejeztem, mert túl egyszerű vagy egy normális vitára. Legfőbb érved a másik sértegetése. Kíváncsi lennék személyesen mit produkálnál? :)

  • somebody

    menőmanó
    Még egyszer mondom, ha az elfogult vélemény, hogy minden gyárnak van erős és gyenge konstrukciója, akkor vállalom, hogy elfogult vagyok. Ezzel szemben te csak a japánokat tudod isteníteni és minden mást fikázni. Lehet nekem hibásak a fogalmaim, de ezt a mentalitást inkább nevezném elfogultságnak, sőt inkább elvakultságnak. Szóval ezt itt le lehet zárni, minden további szájtépés teljesen fölösleges. Ezt bárhol és bármikor szívesen elmondom neked személyesen is. Nem kell itt játszani a kemény fiút. Nevettünk már rajtad pont eleget. Peace

  • ChiliPepper

    “A 2.0 TSI-nek pont semmiféle konstrukciós problémája nincs.”
    De. Van. Illetve a lánchajtásosoknak (EA888 sorozat) a gyártás elején volt. Azóta kiküszöbölték. És nem csörgött, hanem szakadt. Engem tréler vitt e miatt, úgyhogy nem a szomszédom ismerősének a sógorának a sztoriját írom le.
    Az importőr is elismerte, mert garancia lejárta ellenére nagyon komoly diszkontot ajánlott a javításból. (Komplett hengerfej csere is volt benne.)
    Csak azért nem feltűnő a VW csoportnál egy ilyen akció, mert ők nem hívnak vissza, hanem az időszakos szervizeken “suttyomban” javítanak.

    Ennek ellenére tetszik ez a GTI. A mindennapokban nagyon kulturált ez a 2.0TSI+DSG hajtáslánc. Főleg akkor tűnik fel, ha az ember a megszokott mellett egyszer-kétszer másban is ül.

    A manuális váltót használóknak üzenem, hogy a DSG (és közeli rokonai) jók. Ha van olyan, aki DSG-t vezet, de visszaülne manuális váltós autóba, az mindenképp kommenteljen, mert eddig ilyennel nem találkoztam. :-)

  • somebody

    ChiliPepper
    Végre valaki nem csak böfög, hanem személyes tapasztalatokat oszt meg. Eddig csak pozitívumot hallottam a 2.0 TSI-ről, meglep, hogy ott is volt probléma a lánccal. Az 1.2-esekről hallottam nagyobb számban problémákat a feszítővel kapcsolatban. A DSG pedig tényleg nagyon finom szerkezet, de azért igényli a törődést. Olajcsere elmaradására kényes. De sajnos ma már mindegyik hot-hatch elég összetett szerkezet, ami nem feltétlenül tesz jót a megbíhatóságnak. Alap a kihegyezett turbós erőforrás, sokukban duplakuplungos automata figyel. Persze megfelelő karbantartással és ésszerű használattal nem fog hetente lerohadni, mint amiről egyesek vizionálnak.

  • menőmanó

    ChiliPepper

    Nem vagy egyedül. Az ismerősöm cégénél 3 Octavia RS volt abból kettőnél 100.000 fölött gond volt a vezérléssel.
    Mindig van egy-két dilettáns aki okoskodik. :)

    Nekem egyértelműen nem jött be a DSG váltó. Nem saját, mert nem vennék automatát, de próbálták rám tukmálni az RS Fabiában. Végül ezért és az abnormális fogyasztás miatt mondtam le az autóról. A próbaúton odalépegetve, de nem “széthajtva” fogyasztott 13,5 litert az 1,4-es dupla feltöltésű TSI motor a kis Fabiában.
    Azt elismerem, hogy hétköznapokon normál körülmények között jó lehet A DSG, de én nagyon sokat járok nagy forgalmú országutakon, ahol szeretek haladni, így állandóan előzgetek. Ezt az automata nem igazán támogatja. Nagyon lassú a gyors visszakapcsolásnál.
    Országúton rengetegszer érek be 70-80-nal vonatozó társaságot. Ott megyek utánuk 6.-ban, majd ha lehet menni vissza kettő és gyakran egy “pillanat alatt” leelőzöm az egész bagázst (3-4 autó) egyszerre.
    Próbáltam erre a Fabiát. Eltelt egy kis idő mire rájött, hogy mit is szeretnék egy padlógáz után. Ekkor a sajátommal már az előzendő felénél tartok. :)
    Persze lehet állandóan sport fokozatba kapcsolni és így talán egy kicsit gyorsabb, de akkor mindig pörgeti a motort, ha kell ha nem. Szóval nekem nem jött be és akkor még a fenntartásáról és a valószínű problémákról nem is beszéltünk.
    Nekem eddig megvan 220.000 km szinte (kerékcsapágy, lambdaszonda pár tízezerért) hiba nélkül nagyon kemény használattal. Kíváncsi lennék, hogy ez a GTI mennyit bírna nálam komolyabb gond nélkül. Talán 150.000-et? :)

  • somebody

    menőmanó
    A 150.000 hibamentes km-t miért tartod kevésnek? Egy mai hot hatchben már minden esetben kihegyezett turbómotor van ennek minden előnyével (erő) és hátrányával (megbízhatóság kérdése) együtt. Az automata váltó sem ritkaság. Teljesen fölösleges egy letűnt kor filozófiájához hasonlítani ezeket az autókat. Ma már senki sem gyárt szívómotoros sportmodellt. A Civic Type-R is turbós motorral fog érkezni. A Ceed sportváltozata is turbós. Szóval az ázsiai márkáknál is vagy nem forgalmaznak kifejezett sportmodellt, vagy az is turbós. Én sem vagyok a downsizing híve, de ma már sajnos ez van, ezt kell szeretni. Remélem, hogy a Mazda Skyactive technológiája egy valós alternatívát fog jelenteni a turbókkal szemben és így lesz választási lehetősége a vevőknek.

  • bubibeka1.6

    somebody – 2014.01.27 // 13:18

    Igen, az nagyon kevés, nekem legalábbis igen. 35.000 km-t megyek minimum évente, azaz még ha újonnan venném is, akkor már 4-5 éves korában előfordulna komoly hiba ?!?! Botrány !

    A jelenleg használt autómmal sem vagyok megelégedve megbízhatóság terén, pedig 0 komoly hibája volt a kuplungon kívül, a motornak konkrétan semmi. 193.000 km 7,5 év. De más autókhoz képest túlzottan kopik és hullámosodik a féktárcsa. A vezető oldali ajtón, a tükörállító + ablakzáró világítása kiégett. Gondoltam, hogy egy 50 Ft-os izzó és kész. Frászt, panelt lehet egybe cserélni 40 ezer+ Ft-ért, vagyis nem lesz kicserélve, az ablakemelők világítanak. Második vízcső + bilincsek kezdenek el szétesni és szivárogni, Ladán láttam utoljára ilyet. Váltó hidegen nem veszi be a 2-est télen, végigjártam az e-mail utat, a telefonálóst, a márkaservice-est, a válasz pedig az volt, hogy nem a szinkrongyűrű, hanem a javasolt váltóolaj csere az ok, és ez egy ilyen konstrukció. Ha ezt tudom nem cseréltetek benne váltóolajat. Hogy lehet majd így eladni ? Csak tavasztől őszig…

    Pont a sokat szidott és a vezess által gyengének, darabosnak tartott 2.0 diesel a legjobb része a csomagnak a futóművel együtt, amiben még minden gyári. 200 ezer Ft-os “chip”, így 151 le 400 nm, rugalmasságban 10 ből 9 autó nem ellenfél.

    A Golfról: nem vezettem még se DSG váltósat, se új GTI-t vagy számomra sokkal értelmesebb GTD-t, így arról nem tudok véleményt mondani. Az új listaára az vicc kategória.

  • megint

    Menőmanó, nem gyerekeskedem, csak javasoltam , hogy legalább nagyjából írj helyesen, úgy hitelesebb leszel(egy kicsit).

  • somebody

    bubibeka1.6
    Pedig a te a autód eredeti japán. Erről beszélek, sajnos már ők sem a régiek. De még mindig van aki beveszi a “japán sosem romlik el” marketing maszlagot. Mindemellett szerintem ennyi hiba közel 200e km alatt teljesen tolerálható, sőt nagyon jónak számít. Ez a fogyasztói társadalom lényege. 4-5 év után legyél szíves a szalonba fáradni és leadni a megrendelést az új autódra. Ami a világ boldogabbik felén működik is, de itt a balkánon ez csak álom :( Itt maradnak a 15 éves M rendszámos lepukkant BMW-k és Passatok, mint álomautók.

  • bubibeka1.6

    somebody – 2014.01.27 // 18:34

    Ez az, ez egy eredeti japán gép még. Hiroshimában készült, nagyrészt japán beszállítók alkatrészeiből. Ennek ellenére nem teljesítette amit vártam tőle. Sokan erre azt mondanák, hogy miért nem vettem szívó benzinessel ? A válasz pedig az lenne, hogy 1. 3000 ( bmw 2500 ) ccm és 6 henger alatt utálatos hétköznapokra a szívó benzin. Lomha, rugalmatlan, állandóan váltasz, 0 nyomaték, brutális fogyasztás, béna hang.
    2. Igaz, hogy a Mazda szívó benzinesei nagyon jók, de nálam nem jött be a “japánok nem tudnak dieselt gyártani” sztereotípia. Lehet, hogy a Toyota D-CAT sorozatánál voltak gondok, de nekem nagyon tetszik az első generációs Mazda 6 (2002-2008) diesele, főleg, hogy ez volt a BMW-vel az első márka , ami bevezette a részecskeszűrőt, és 0 korom. Tehát szeretem a motorját. Sok apró furcsaság, idegesítő hibák, ami elrontja az összképet.

    Annak ellenére vannak meg nem javítható dolgai, hogy 0 km-res korától csak márkaservice-be járt, csak akkor ment máshova, ha valamit nem vállalt el a márkaservice, vagy nem tudott megoldani. 80-90 ezer Ft egy rutin 20 ezer km-res service, soha nem sprótoltam , csak a legjobb szűrők és olajok kerültek bele, minden szűrőt cseréltem 20 ezrenként, noha csak az olajszűrőt kellene. Így jön ki a magas számla.

    Nagyon keveset csúsztatom a kuplungot, ennek ellenére 150 ezernél kuka lett. Gondoltam én vezetek rosszul, hisz japán, ez nem lehet, biztos a “chip” a hibás. Utána néztem, fórum, személyes ismerősök, és maximum annyit bírt bárkinek a kuplung mint nekem, de volt olyan, akinek 95 ezernél elkopott, pedig az chippelve sem volt. Ezek engem zavarnak. A Családban van egy 3-as BMW, 2007-es, lassan 300 ezer km-rel, vígan megy gyári kuplunggal, pedig minden nap hajtja a tulajdonosa.

  • somebody

    bubibeka1.6
    A leírt hibák egyike sem vezethető vissza arra, hogy dízel az autód. A szívó benzinnél ugyanúgy felbukkanhatnak. Ez ilyen sport, sajnos ami megy, forog stb. az kopik is. Akár japán, akár német, akár francia. A lényeg, hogy út mellett nem hagyott és összességében szereted az autódat. És külön dicséretes, hogy te bevallod a hibáit is.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.