Röviden – Chevrolet Trax 1,4 Turbo AWD

Mi ez?

4×4-es, de elsőkerék-hajtással is kapható kis SUV, amely véletlenül sem való terepre

Mit tud?Elvinni a családot, megvédeni a szorongókat a nagyvárosi csatatéren
Mibe kerül?Listaáron a középső, LT kivitel 5 585 000 forintba, összkerékhajtással
Kinek jó? Két-négy életközösségben élő városlakónak, ha tart a hótól

Adatlap

Chevrolet Trax 1,4 Turbo AWD

Chevy Trax – Nagyvárosi dzsungelharc 1
Motor1364 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény140 LE
Nyomaték200 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)9,8 sec
Végsebesség195 km/h
Fogyasztás (vegyes)6,4 l / 100 km

Amikor Axl Rose megérkezett Los Angelesbe, a kisvárosi srácra annyira nyomasztóan hatott a metropolisz, hogy benyomásai ihlették a zenekart a Welcome to the jungle című szám megírására. A világ azóta még veszélyesebb helynek tűnik, nem árt egy rettenthetetlen társ négy keréken az óceán túlpartján sem. Talán ezért is olyan bunkerszerű a Chevrolet Trax, amivel a Közép- és Nyugat-Európából kivonuló márka nemrég megjelent.

424,8 centiméteres hossza pár centivel kisebb csak az átlagos kompakt autókénál. Belül is nagyjából hozza egy Astra, Cee’d, C4 méretű autó térkínálatát, tehát négy ember nem szorong benne akkor sem, ha van köztük néhány magasabb is.

A csomagtartó 356 literes, mert alaphelyzetben nincs pótkerék. Ha van, akkor 306 liter a térfogat. Az ülések lehajtásával majdnem sík felületet kapunk és nagyra értékeltük az alapmodellt kivéve előrehajtható támlájú anyósülést.

Konnektor az autóban

Ez azért jó, mert így hosszú tárgyakhoz sem kell tehertaxit hívni vagy kölcsönkérni egy nagy kombit. A Traxban sok jó ötletet találunk, például az ajtónként három rakodóhelyet elöl vagy a 230 V-os konnektort a kartámasz tövében.

A minőségérzet a kemény műanyagokkal együtt is elfogadható

A műanyagok kemények, még a műszerfal felső részén is, a belső tér mégsem kelt igénytelen benyomást. A minőségérzet elmegy, a fekete műszerfal komorságát oldják az ezüstszínű betétek.

Ügyes MyLink, rémes navigáció

Ami igazán feldobja az utasteret, az a hét hüvelyk átmérőjű színes érintőképernyő. A MyLink az okostelefon és az autó kapcsolódási pontja. A modern berendezés pillanatok alatt összepárosodik mobiltelefonunkkal, adatkábellel vagy vezeték nélküli Bluetooth-adatátvitellel is használható. A kijelző képe szép, menüje nem igényel akadémiai doktorátust. Azt azonban tudni kell, hogy MyLink esetén nincs CD-lejátszó.

A Chevrolet Trax és benzines, 4×4-es alternatíváiListaár, forint 
Chevrolet Trax 1,4 Turbo AWD (140 LE)5 585 000
Opel Mokka 1,4 Turbo Enjoy AWD (140 LE)5 830 000
Škoda Yeti Ambition 1,8 TSI 4×4 (160 LE)6 808 850
Suzuki SX4 1,6 GLX+ 4WD (120 LE)4 499 000

A rendszer három iPhone-segédprogramot is kiszolgál. A TuneIn a webrádiókat hozza az autóba, a Stitcher rádiós hanganyagokat keres, a Bring go pedig navigációs szoftver. Az applikáció a telefonon fut, de a műszerfali képernyő szolgál megjelenítésre és itt lépkedhetünk a menüben, hiszen a vezető nem használhat kézben tartott mobiltelefont, ami nemcsak a telefonálásra vonatkozik.

Három program fut az iPhone-ról a nívós érintőképernyőn. A Bring go navigáció siralmas

Nem az autó hibája, de a Bring go a nagymenő almás telefonról a leggyatrább navigációs szoftver, amivel az utóbbi években találkoztunk. Térképadatbázisa elavult, útvonalajánlatai szánalmasan buták tudnak lenni, menüje nehézkes. A legszomorúbb az, ahogy a magyart töri, a távolságokat a következőképp mondja be: után 300 méter. Nagy baj, hogy ha le is töltünk egy épkézláb szoftvert, az csak a telefonon jelenik meg, mert az autó a Bring gót favorizálja.

Dízelt vagy benzinest?

Jó egy hónapja összehasonlító tesztünkben sokat kritizáltuk a dízel rémes hangját, ami a benzinesre nem jellemző. Sokkal kulturáltabb és halkabb vele a Trax. Ezzel a 140 lóerős motorral igazán kerek a koreai városi dzsip. Nincs kirobbanó formában, de ereje pont elég az autóhoz. 1850-as fordulatszámon eléri a 200 Nm nyomatékmaximumot, amivel hegyen-völgyön jól viszi az 1379 kilós autót.

Jó az úttartás, a rugózási kényelem viszont megszenvedi a nagy felniket

180 ezer forint a 18 colos felnik felára, amire a látvány miatt érdemes áldozni. Ám a fotókon jól mutató keréktárcsa túl nagy itthonra. A peres gumik sérülékenyek, rosszul jöhet, ha a tulaj megfeledkezett a pótkerékről, ami 15 ezer forintos tétel az extralistán.

4×4, 650 ezer forintért

Tesztautónk négykerék-hajtású, aminek felára 650 000 Ft. Furcsán mélyre húzott első lökhárítója miatt terepjárásra ab start alkalmatlan, de ebben a kategóriában ezt kevesen is igénylik.

A motorhang a benzines Traxban is erős, de a zajszint elfogadható

Mégis van benne lejtmenetvezérlés, ami automatikus fékezéssel segít lépésben haladni lefelé. A 4×4 hóban jön nagyon jól, egy igen meredek utcában lakó barátom épp összkerékhajtása miatt választotta a Traxot a tavalyi tél tapasztalatai nyomán.

Amit nem bánt meg az európai kivonulás hírére sem. Mert a tesztautóval egyező, szintén 18-as felnis Trax vegyes forgalomban 7,3-7,7 liter benzint fogyaszt neki. Mi Budapesten kereken 9 litert mértünk 100 kilométerre, míg országúton 6,5 literrel el tud járni a nem valami áramvonalas minidzsip.

Mellette – Ellene
  • Kedvező térkínálat
  • Igen praktikus belső tér
  • Kulturált turbómotor
  • Jól működő 4×4-es hajtás
  • Gazdag felszereltség
  • 5 év/150 000 km garancia
  • Rossz kilátás
  • Könnyen felakadó első lökhárító
  • Kényelmetlen rugózás (18 colos felnivel)
  • Akadozó sebességváltó
  • Várhatóan gyenge értéktartás

Hány pontot ér nálad a Chevrolet Trax?

100 szavazat - átlag: 6.4 (10-ből)

Hány pontot ér nálad a Chevrolet Trax?