Chevy Trax – Nagyvárosi dzsungelharc

Teszt: Chevrolet Trax 1,4 Turbo AWD

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.01.17. 06.15

Alighanem utolsó tesztautónk a Chevrolet márkától a benzines, négykerék-hajtású Trax. A búcsú nem sikerült rosszul.

Röviden – Chevrolet Trax 1,4 Turbo AWD

Mi ez?

4×4-es, de elsőkerék-hajtással is kapható kis SUV, amely véletlenül sem való terepre

Mit tud? Elvinni a családot, megvédeni a szorongókat a nagyvárosi csatatéren
Mibe kerül? Listaáron a középső, LT kivitel 5 585 000 forintba, összkerékhajtással
Kinek jó?  Két-négy életközösségben élő városlakónak, ha tart a hótól

Adatlap

Chevrolet Trax 1,4 Turbo AWD

Chevy Trax – Nagyvárosi dzsungelharc 1
Motor 1364 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 140 LE
Nyomaték 200 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,8 sec
Végsebesség 195 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,4 l / 100 km

Amikor Axl Rose megérkezett Los Angelesbe, a kisvárosi srácra annyira nyomasztóan hatott a metropolisz, hogy benyomásai ihlették a zenekart a Welcome to the jungle című szám megírására. A világ azóta még veszélyesebb helynek tűnik, nem árt egy rettenthetetlen társ négy keréken az óceán túlpartján sem. Talán ezért is olyan bunkerszerű a Chevrolet Trax, amivel a Közép- és Nyugat-Európából kivonuló márka nemrég megjelent.

424,8 centiméteres hossza pár centivel kisebb csak az átlagos kompakt autókénál. Belül is nagyjából hozza egy Astra, Cee’d, C4 méretű autó térkínálatát, tehát négy ember nem szorong benne akkor sem, ha van köztük néhány magasabb is.

A csomagtartó 356 literes, mert alaphelyzetben nincs pótkerék. Ha van, akkor 306 liter a térfogat. Az ülések lehajtásával majdnem sík felületet kapunk és nagyra értékeltük az alapmodellt kivéve előrehajtható támlájú anyósülést.

Konnektor az autóban

Ez azért jó, mert így hosszú tárgyakhoz sem kell tehertaxit hívni vagy kölcsönkérni egy nagy kombit. A Traxban sok jó ötletet találunk, például az ajtónként három rakodóhelyet elöl vagy a 230 V-os konnektort a kartámasz tövében.

A minőségérzet a kemény műanyagokkal együtt is elfogadható

A műanyagok kemények, még a műszerfal felső részén is, a belső tér mégsem kelt igénytelen benyomást. A minőségérzet elmegy, a fekete műszerfal komorságát oldják az ezüstszínű betétek.

Ügyes MyLink, rémes navigáció

Ami igazán feldobja az utasteret, az a hét hüvelyk átmérőjű színes érintőképernyő. A MyLink az okostelefon és az autó kapcsolódási pontja. A modern berendezés pillanatok alatt összepárosodik mobiltelefonunkkal, adatkábellel vagy vezeték nélküli Bluetooth-adatátvitellel is használható. A kijelző képe szép, menüje nem igényel akadémiai doktorátust. Azt azonban tudni kell, hogy MyLink esetén nincs CD-lejátszó.

A Chevrolet Trax és benzines, 4×4-es alternatívái Listaár, forint 
Chevrolet Trax 1,4 Turbo AWD (140 LE) 5 585 000
Opel Mokka 1,4 Turbo Enjoy AWD (140 LE) 5 830 000
Škoda Yeti Ambition 1,8 TSI 4×4 (160 LE) 6 808 850
Suzuki SX4 1,6 GLX+ 4WD (120 LE) 4 499 000

A rendszer három iPhone-segédprogramot is kiszolgál. A TuneIn a webrádiókat hozza az autóba, a Stitcher rádiós hanganyagokat keres, a Bring go pedig navigációs szoftver. Az applikáció a telefonon fut, de a műszerfali képernyő szolgál megjelenítésre és itt lépkedhetünk a menüben, hiszen a vezető nem használhat kézben tartott mobiltelefont, ami nemcsak a telefonálásra vonatkozik.

Három program fut az iPhone-ról a nívós érintőképernyőn. A Bring go navigáció siralmas

Nem az autó hibája, de a Bring go a nagymenő almás telefonról a leggyatrább navigációs szoftver, amivel az utóbbi években találkoztunk. Térképadatbázisa elavult, útvonalajánlatai szánalmasan buták tudnak lenni, menüje nehézkes. A legszomorúbb az, ahogy a magyart töri, a távolságokat a következőképp mondja be: után 300 méter. Nagy baj, hogy ha le is töltünk egy épkézláb szoftvert, az csak a telefonon jelenik meg, mert az autó a Bring gót favorizálja.

Dízelt vagy benzinest?

Jó egy hónapja összehasonlító tesztünkben sokat kritizáltuk a dízel rémes hangját, ami a benzinesre nem jellemző. Sokkal kulturáltabb és halkabb vele a Trax. Ezzel a 140 lóerős motorral igazán kerek a koreai városi dzsip. Nincs kirobbanó formában, de ereje pont elég az autóhoz. 1850-as fordulatszámon eléri a 200 Nm nyomatékmaximumot, amivel hegyen-völgyön jól viszi az 1379 kilós autót.

Jó az úttartás, a rugózási kényelem viszont megszenvedi a nagy felniket

180 ezer forint a 18 colos felnik felára, amire a látvány miatt érdemes áldozni. Ám a fotókon jól mutató keréktárcsa túl nagy itthonra. A peres gumik sérülékenyek, rosszul jöhet, ha a tulaj megfeledkezett a pótkerékről, ami 15 ezer forintos tétel az extralistán.

4×4, 650 ezer forintért

Tesztautónk négykerék-hajtású, aminek felára 650 000 Ft. Furcsán mélyre húzott első lökhárítója miatt terepjárásra ab start alkalmatlan, de ebben a kategóriában ezt kevesen is igénylik.

A motorhang a benzines Traxban is erős, de a zajszint elfogadható

Mégis van benne lejtmenetvezérlés, ami automatikus fékezéssel segít lépésben haladni lefelé. A 4×4 hóban jön nagyon jól, egy igen meredek utcában lakó barátom épp összkerékhajtása miatt választotta a Traxot a tavalyi tél tapasztalatai nyomán.

Amit nem bánt meg az európai kivonulás hírére sem. Mert a tesztautóval egyező, szintén 18-as felnis Trax vegyes forgalomban 7,3-7,7 liter benzint fogyaszt neki. Mi Budapesten kereken 9 litert mértünk 100 kilométerre, míg országúton 6,5 literrel el tud járni a nem valami áramvonalas minidzsip.


Mellette – Ellene
  • Kedvező térkínálat
  • Igen praktikus belső tér
  • Kulturált turbómotor
  • Jól működő 4×4-es hajtás
  • Gazdag felszereltség
  • 5 év/150 000 km garancia
  • Rossz kilátás
  • Könnyen felakadó első lökhárító
  • Kényelmetlen rugózás (18 colos felnivel)
  • Akadozó sebességváltó
  • Várhatóan gyenge értéktartás

Szavazás

Hány pontot ér nálad a Chevrolet Trax?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Szuperjeno

    Az a baj ezzel a Chevy Traxx – Opel Mokka párossal, hogy nehezek mint az ólom és feleslegesen magasak is. Nem csoda hogy a 140 LE-s benzinmotor csak rendesen kihúzatva viszi őket rendesen. Ilyenkor viszont rémes a fogyasztása, ahogy a cikkben is szerepel városban simán 9-10 liter. Ideálisabb lenne egy kicsi dízel, nagyobb nyomatékkal, az viszont veszett drágává teszi. A 4×4 hajtás pedig teljesen felesleges, a hasmagasság úgysem alkalmas valódi terepezésre, télen lehetne jó, de mostanában már az sincs…

  • pqowieurzt

    az alacsonyan lógó első lökhárító nemcsak terepezésre, de városozásra sem igazán alkalmas. egy komolyabb járda, vagy garázskijáró is gondot okozhat…

  • Gianniz

    Egy igazán értelmetlen autó, és még használhatatlan is. Bűnronda, a földön húzza a belét, még egy jádapatka is ledarálja a tuning lököst elöl. Ezen kívül dögnehéz, nem praktikus kicsi a térkínálata is. 300 literes csomagtartó? Anyit tud egy kisautó is pl. Fabia. Ráadásul a zabagép turbó benzinessel 10-et kajál, de nem is megy. Gratulálok annak, aki ilyet vesz!:)

  • Gianniz

    A Yeti egyébként a 122LE TSI-vel is lelépi, az 1.8TSI ehhez képest űrrakéta.

  • pqowieurzt

    1.8-as Yeti egész más kategória, kár is hasonlítgatni…
    mondjuk árban is…

  • pqowieurzt

    s-cross 4×4 már bőven van ennyiért, nemcsak régi sx4, az jobb választásnak tűnik.

    A qashqai meg marha drága lett, ha jól látom 7.4 a legolcsóbb 4×4 ?!?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit tud a leggyorsabb és a legmagasabb Škoda?

Először leereszkedtünk a siratófalon, majd bőszen kergettük egymást a versenypályán az új Škoda Octaviákkal. Persze nem ugyanazokkal a Škoda Octaviákkal.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.